A legtöbb cégnél a windows, illetve az office ára aprópénz a rajta dolgozó polgár bérköltsége mellett. Mondjuk a polgárnak van havi bruttó 300 ezer a fizuja, ennek az éves bérköltsége olyan 4.2 millió. Ehhez képest a windows 10 pro + office kb 120 ezer, ráadásul ha nem EVA-s akkor leírhatja költségként. És onnantól kezdve nem kell körbe küldeni levelet az ügyfeleknek hogy bocs, de mi csak odt-ben fogadunk doksikat mert nem futja a cégnek office-ra.
Nekünk informatikusoknak fontosak ezek a dolgok, de egy cégnek az IT csak egy eszköz ami kell a működéshez, pont annyira mint egy fűrészgép vagy egy traktor. És neki az is költség ha Jucikának 20 év után át kell váltania LibreOffice-ra, az is ha nem tudja használni a megszokott desktopos programjait, és az pláne ha kap egy doksit amit nem tud rendesen megnyitni a Libre/OpenOffice-szal.