( Hiena | 2012. 09. 06., cs – 12:08 )

Igen, csak nem mindegy hol éri el. Generátoros módban fűtheted a levegőt egy ellenálláson keresztül vagy töltheted az akksit, hogy hol kezdesz akksit tölteni az függ a kapocsfeszülségtől. Egy inverter esetében a híd mosfetjeinek a védődiódái egyenirányítóként működnek ami a buszfeszülség megemelkedéséhez vezet, ezt vagy rezisztíven, vagy visszatáplálással el kell nyeletni.
Saccometrikusan 24V-os 2400rpm-es motor, 24V-on, nagyjából 2800 rpm-nél tölt vissza. Ugyanezen motor 1600nál tölt vissza 12V-on.

"Miért? Egyedül a hűtés lehet szempont. Ettől eltekintve teljesen mindegy, hogy álló helyzetben adja le a névleges nyomatékát, vagy maximális fordulatszámon, netán negatív fordulatszám mellett."
Mert a nyomaték a mágneses mező nagyságától függ. Ez utóbbi pedig egészen az induktív veszteségek megnövekedéséig állandó lesz.

"a felvett áram fordítottan és a motor hatásfoka egyenesen arányos a fordulatszámmal"
Adott fordulatszámon, adott teljesítmény leadásához a fordulatszámmal fordítottan arányos a teljesítmény leadásához szükséges nyomaték nagysága.

Az adott jármű mechanikai paraméterei állandóak, mint ahogy állandó a hajtás áttételi viszonya is. Ebből adódóan ábrázolható a motor fordulatszám függvényében a jármű állandó sebességgel történő mozgatásához szükséges nyomaték nagysága. (Ugyebár képbe van, hogy a teljesítmény=nyomaték*kerületi sebesség, és a mechanikai paraméterekből pedig számolható a jármű adott sebességgel történő haladásához szükséges teljesítmény. Mivel állandó a kerék és a motor tengelye közötti áttétel, így kiszámítható hogy adott sebességhez, mekkora tengelyfordulatszám és teljesítményigény tartozik.)Mindaddig, amíg a jármű mozgatásához szükséges nyomaték alacsonyabb a motor által adott fordulatszámon leadott nyomaték addig a motor képes a jármű meghajtására és gyorsítására.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "