( hajnim | 2011. 12. 30., p – 21:51 )

"A számítástechnika Videoton TV komputer BASIC nyelvének elsajátítását jelentette. 20 év múlva pontosan ennyire lesz fontos, hogy most mit tanulnak a diákok."

Nézzünk még egy régi példát kb. ebből az időből, programozó szakközép:

1. évfolyam: PTK programozható számológép és HT1080Z programozása, programtervezés folyamatábrával
2. évfolyam: C=64 BASIC nyelvű programozása, fájlkezelés, overlay, némi grafika
3. évfolyam: R35 nagyszámítógép ismerete, PL/1 nyelvű programozása, JCL scriptek programozása, illetve nem programozása
Érettségi: semmi gépkezelés, semmi HT, semmi C=64, semmi R35, hanem PC hardver és DOS ismeret szóban, és Pascal programozás megfelelő infrastruktúra hiányában kódpapíron, egy karakter - egy rubrika, igen, beírod, igen ceruzával, igen, radírozhatsz, de ne sokat

Vicces lett volna, ha valaki kitalálja, hogy HT-n legyen az érettségi, addigra azt mind kidobták/bekrepált.

Másik példa 1997 körül, sima gimi:

1. évfolyam: DOS, Win3.11, ilyen-olyan felhasználói programok, Novell3.11 parancsok, némi SQL, Pascal
2. évfolyam: DOS, Win3.11, ilyen-olyan felhasználói programok, Novell3.11 parancsok, némi SQL, Pascal
3. évfolyam: -
Érettségi: Windows95 használat, Office használat, weblapszerkesztés, Internet ismeretek

Most meg tényleg itt tökölünk, hogy Office után majd nem tudja megtanulni a bármilyen másik Officet, meg hogy mit kezd majd vele a munkaerőpiacon? Ha akarja, meg tudja tanulni. Ezek a váltások főleg a tanárok, iskolai rendszergazdák számára okoznak gondot. Az informatika kicsit más, mint a többi tárgy: nem csak a következő órára kell a tanárnak fölkészülni, hanem a három év múlva tartandóra is. Az iskolai rendszergazdáknak nem pusztán üzemeltetni kell a rendszert, de egy igen masszív igénybevételre is föl kell a rendszert készítenie. Ezt tulajdonképpen csak neked mondom.