SysAdminDay 2025-ön jártam

Címkék

Eljött újra július vége, eljött újra a SysAdminDay, vagy ahogy egyesek hívják, a Rendszergazda Pride napja. Tavaly hosszú idő után - az összesen ott voltam - kénytelen voltam kihagyni, így nagyobb várakozással tekintettem a rendezvény elé. Győrből az út megvan akár 2-2,5 óra is, így időben ellenőriztem, hogy menetkész-e a Tesla (gy.k.: 100%-ra van-e töltve). Az volt, így délután 13 óra felé, váltakozóan borús-napos időjárás mellett felgurultam az M1-re. 

SysAdminDay

Az odavezető út kettő, árokban-szalagkorláton végződött baleset miatti kényszerű tötymörgéstől eltekintve eseménytelen volt, 14:45 körül megérkeztem a parkolóba, majd következett a check-in a VIP pultnál. Sajnos kollégám munkából fakadó elfoglaltság miatt az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani a részvételt, de nézzük a pozitív oldalát:

SysAdminDay

... dupla kaja, dupla pia ... dupla esély a tombolára (amin sosem vettem részt :D) ... nem indult rosszul az buli!

SysAdminDay

Első utam a bárpulthoz vezetett, ahol magamhoz vettem némi frissítőt, majd mivel már korábban lebeszéltem Ago-val (Mind-Info) egy üzleti megbeszélést, az előadói tér felé vettem az irányt. Útközben belebotlottam Zahy-ba, aki megerősítette, hogy VALÓBAN nincs idén pogácsa, nem csak hangulatkeltésként dobta be a kommentet a minap. Ennek kevésbé örültünk - :) -, mert hát a SysAdminDay-ek egyik lényege a pogácsa volt ...  Folytattam az utam tovább ...

SysAdminDay

Az előadások már javában mentek, a tér teljesen megtelt, épp' a "Hogyan ne IoT-zzunk" előadás ment. Az előadói tér mellett belebotlottam Ago-ékba, ahol is eltöltöttünk egy kellemes háromnegyed órát üzleti lehetőségek, disztribútori kérdések megbeszélése és anekdotázások mellett. Miután végeztünk, a mellettünk levő sátorban zajló lufifújó fesztivál miatt fél fülemre átmenetileg megsüketülve nyakamba vettem a kiállítói teret. 

A Veeam sátor előtt egy csinos lány feketében győzködött, hogy töltsem ki a kérdőívüket (eddig szerintem 10+ alkalommal töltöttem ki az elmúlt években), mert nyerhetek a félóránként induló tombolán.

SysAdminDay

Kitöltöttem, így választhattam az asztalról egy Veeam mörcsendájzt. Tavaly esernyőre, idén viszont egy Peaky Blinders sapkára esett a választásom. Ránéztem az órámra, rohan az idő! Még be akartam mindenképpen köszönni a Itris sátrához. Egyrészt, mert évek óta állunk üzleti kapcsolatban, másrészt mert még az esemény előtt néhány órával is egyeztettük egy frissen megkötött szerződésünk részleteit Laurával és Zoltánnal. Ugyan nem mai a kapcsolat, de személyesen még sosem találkoztunk. Mit ad isten, a sátor előtt éppen Zoltánba botlottam, így a személyes ismerkedésen gyorsan túljutottunk. Ragaszkodott hozzá, hogy bemutatja Laurát is, így kellemes meglepetés ért: mindkettejükkel találkozhattam. A búcsú után éreztem, hogy itt az ideje kaja után nézni, mert régen volt már az ebéd. 

SysAdminDay

Beálltam a sorba a virslikért ... ugyan a sor nem volt rövid, de 10 perc után már a kezemben is volt a korai vacsora. 

SysAdminDay

A burkolás után ismét a bárpult felé vettem az irányt, felhasználva a 4 italjegyek egyikét. Kezemben egy multivitamin üdítővel belebotlottam PestiSrac-ba, ahol a kellemes időjárástól és az új helyszínről - mennyivel barátságosabb a Budapest Garden ezen része, mint a régi, ahol a korábbi SysAdminDay-ek kerültek megrendezésre - beszélgettünk. Valahonnan előkerült Guska is, így aztán a beszélgetés újabb irányokat vett ... fotócuccok, elektromos autózás, politika ... :D 

Közben ismét felbukkant valahonnan Zahy és elnyúlta az utolsó italjegyem ... :D

Az idő közben annyira elszaladt, hogy azt vettem észre, hogy a színpadra megérkezett a DumaSzínház stand-up fellépője, Tóth Szabolcs.

SysAdminDay

A stand-up vége felé, úgy fél hét körül úgy döntöttem, hogy ideje hazaindulni, mert vár még egy autózás az M1-M7 elágazásig a pénteki kivezető forgalomban, amikor is fél Budapest elindul a Balaton felé, onnan meg még egy óra mire hazaérek. Elindulva, szerencsére azt tapasztaltam, hogy a budapestiek időben elindultak a Balatonra, így viszonylag gyorsan hazaértem. 

Jó kis buli volt, kár lett volna kihagyni! 

Ha megérjük és jövőre is lesz SysAdminDay, akkor ott a helyünk! 

És most pedig irány a Balaton, a jól megérdemelt pihenésre! ;)

Hozzászólások

Ezt én se értem, múltkor még teljesen ellene volt mindenféle elektromos járgánynak.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Én utoljára a Daci Spring-re emlékszem (vagy hasonló kicsi elektromosra) a járvány vagy a háború kezdetén, mint szervízes kocsi, hogy üzemanyag hiány esetén is tudják vállalni a kiszállást :D

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Milyen pisiszünet? Látom, nem érted... A SUC-on 5-10 perc töltés, és máris nem kell a légkondin spórolni útközben. Nem csak akkor lehet tölteni a villanyautót, ha már nullán van a töltöttség, és nem kell állandóan 100%-ra felnyomni. Tudom, dízelüzeműek ezt nehezen tudják elképzelni, de attól még működik.

Jah, 1200 kilométerenként :D

Hallod, ezt a pisiszünetet ti (EV-sek) találtátok ki, hogy igazoljátok a technológiai hátrányt. Nem akkor járok tankolni, amikor hugyoznom kell. Tankolni pl. akkor szoktam, amikor kijövök az edzőtereméből és pont útba esik a kút. A kutya se szokott ott lenni, kb. 2 perc alatt végzek és pisálnom sem kell nyilvános budiban. Annyira gáz ez a pisálok úgyis, azért várok 15-20 percet minimum a töltésre (jajj, csak legyen kondicionálva az akku, mire odaérek, mert az is lehet, hogy lebaszkodja a töltő/autó a folyamatot, mint macskát szarni.

Értem én, hogy kurva nagy feeling a Z-generációnak a guruló tablet (gy.k.: EV) meg lehet és kell folyamatosan baszogatni, de hadd ne akarja már mindenki ezzel baszni el az idejét :D

trey @ gépház

Ez kábé ugyanolyan, mintha nyomógombos telefonom lenne, és azzal oltogatnám az okostelefonosokat, hogy micsoda kiforratlan félkész szar telójuk van, amit naponta kell tölteni. Igaz, hogy az üzemidőn kívül minden másban jobb az okosteló, de akkor is, a nyomógombos jobb, mert azt csak hetente kell tölteni...

Ugyanez van az autós világban: a csörömpölő, füstölő krehácsokban döngetik a mellüket a nagymenők, hogy de bezzeg 1200 km-t lehet menni egy tankolással. És? Kábé ennyi az előnye, az EV minden másban jobb.

(Mellesleg volt céges dízel Passatom, annak a tankját sose lehetett 2 perc alatt teletölteni, mert a felhabosodó gázolaj miatt nem lehetett csutkára nyomni a töltőpisztolyt. És akkor még a shopban a pontgyűjtő kártyás, plüsspatkányos perceket nem számoltam. De az Audi bizonyára azért is prémium kategória, mert abba már nem a kút tölti a gázolajat, hanem egyenesen az autó szívja ki, hogy meglegyen a 2 perces szintidő :-))

HAHAHA

Vannak olyan csörömpölő krehácsok, amik minden tekintetben leverik ezeket a tamagocsikat, nem a 16 éves bontószökevényekből kell kiindulni. 

Mellesleg volt céges dízel Passatom, annak a tankját sose lehetett 2 perc alatt teletölteni,

Akkor töltikézd úgy, ahogy az EV-det! Arról is azt terjesztitek, hogy mindig csak annyit kell tölteni bele, amivel hazaérsz! Na, akkor ne 70 liter gázolajat tankolj, hanem csak 10-et, azzal is kimegy a világból. LOL

trey @ gépház

Az autó legfontosabb tulajdonsága mobilitás. A mobilitás csökkenése a legrosszabb, ami történhet vele. 
Eddig Magyarországnak meg volt az az előnye, hogy egy tankolással az ország bármelyik pontjából bármelyik másik pontjába el lehet menni és vissza is, ez pedig elveszne, ha elektromosra állnék át.  

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

> Az autó legfontosabb tulajdonsága mobilitás. A mobilitás csökkenése a legrosszabb, ami történhet vele. 

ez a telefonokra is igaz, megis evrol evre csokken. mert fontosabb hogy egyre vekonyabb legyen meg tobb magos gpu legyen benne, minthogy kibirjon akar 1 napot is 1 toltessel...

Hát igen, valszeg tudja is, csak ehhez a hatótáv dologhoz szerintem kapcsolódik egy pszichikai nyomás sok esetben, hogy töltsem előbb, mint szükséges lenne.

Mondjuk nem véletlen ez, mert egy üzemanyagos esetén szinte garantált a becsült hátralévő megtehető táv, villanyosnál szerintem pontatlanabb, és ha leáll az út szélén, akkor (jóval?) nehézkesebb újra életre kelteni/vontatni, mint egy kannából tölthetőt.

Hát igen, valszeg tudja is, csak ehhez a hatótáv dologhoz szerintem kapcsolódik egy pszichikai nyomás sok esetben, hogy töltsem előbb, mint szükséges lenne.

Igen, aki nem használja nap, mint nap, azokban van ilyen félelem. Esetleg olyankor, ha hosszabb távon nincs egyetlen töltő sem. Az M1-es nem ilyen. ;-) 

Ez olyasmi, mint régen az autó és vonatok hőskorában volt a félelem a "nagy" sebességtől.

„How we laugh at people fearing death on the first steam trains, with physicians predicting that a speed of 35 miles per hour might cause the body to stop breathing.”

Magyarázd csak a félkész tech. szarságait. Szerinted ki az, aki le akar hajtani az autópályáról? Ez már az újautózás (sic!) örömeinek része? :D 

Isten ne adja neked egyszer se, hogy a koppra kiszámolt EV shittel ne tudj lehajtani valami cefet baleset vagy akármi miatt és ott rohadj meg a pályán, mindezt lehetőleg téli -15 fokban ... nem, tudom ilyen nem lehet :D

trey @ gépház

:-D

Szerinted ki az, aki le akar hajtani az autópályáról? Ez már az újautózás (sic!)

100 km-en van három villám töltő az M1-esen.

Isten ne adja neked egyszer se, hogy a koppra kiszámolt EV shittel ne tudj lehajtani valami cefet baleset vagy akármi miatt és ott rohadj meg a pályán, mindezt lehetőleg téli -15 fokban 

Egyrészt most nyár van, másrészt miért kellene koppra kiszámolni bármit is egy 4-500 km hatótávú villanyautónál 2 x 120 km-es út esetén?

Ennek sincs sok értelme, tekintve, ha rajta marad a climate control álló helyzetben, plusz a Sentry, egy fél napos-napos parkolás alatt szépen le tudják szopkorászni az akkut :D Meglepetés akkor érhet, amikor menni kéne gyorsan valahova ... 

Sentry mode ON, climate control OFF, péntek 100% -> hétfő 75% ... ki lopta el a villanyunk (és a pénzünk) pedig csak parkoltunk a hétvégén? 

trey @ gépház

Bizony sok értelme van!

A hagyományos autókat is árnyékolóval védik jellemzően. Nagyon kevés az, ahol a fél napos-napos parkolás alatt végig menjen bennük a klíma. ;-) Az, hogy valamit meg lehet csinálni az autóval, nem azt jelenti, hogy azt minden esetben célszerű is használni.

A fenti esetben jobban jártál volna, ha leárnyékolod, majd indulás előtt 10 perccel, távolról elindítod a klímát és lehűtöd az autót.

Milyen szépen (nem) kikerülted a kellemetlen kérdéseket! Hova tűnik a pénztárcánkból negyed tankolásnyi energia péntekről hétfőre, ha csak a Sentry megy?

Ez olyan, mintha a hétvégén leszívnák a negyed tank benzinem. 

trey @ gépház

Ha lenne ilyen funkció az Audidban (Sentry, több napos folyamatos klíma), akkor az Audidból elfogyna az összes benzin.  ;-)

Már egyszer leírtam, amit tud az autó, azt nem mindig szükséges használni.

Ha nem akarod, hogy fogyjon az áram, akkor azt a funkciót nem használod, vagy kevesebbet használod, vagy másként használod. Mint minden eszközt, ezt is tudni kell használni. Nem minden szög!

A Sentry bekapcsolása mellett és a climate control kikapcsolt állapota mellett szopta le 72%-ra

Már egyszer leírtam, amit tud az autó, azt nem mindig szükséges használni. [...] Ha nem akarod, hogy fogyjon az áram, akkor azt a funkciót nem használod, vagy kevesebbet használod, vagy másként használod. Mint minden eszközt, ezt is tudni kell használni. Nem minden szög!

Szuper ki copium. Az Audi-ban is van olyan funkció, ami akkuról megy (AUDI Connect Remote and Control pl.), annyi különbséggel, hogy az nem szopkodja le a tank benzint, az autó attól még járóképes lesz, nem fog az út szélén hagyni. 

trey @ gépház

Itt akkor miért gondoltad feltétlen használni,

Fogalmam sincs miről beszélsz, ez egy kulcsos autó, amin be van kapcsolva a Sentry mode (flottamanagert/tulajt kéne kérdezni, hogy miért), én meg röhögök rajta, hogy a Sentry-manó a hétvége alatt lopja a delejt belőle. Honnan tudom? Onnan, hogy nálam is telepítve van a Tesla app, így mindegyik Tesla-nk adatait látom, amikor csak szeretném.

Ha én megyek ezzel a fossal, az első, hogy ezeket kikapcsolom a picsába, mert haza akarok érni + nem kell hugyoznom* úton-útfélen.

(* EV-s copium)

trey @ gépház

Tehát eljutottunk oda, hogy csak fikciót vázoltál fel, hogy mi lenne, ha szarul használnák, lásd amit írtál:

Jaja, ez nem LR, ha tiprod neki, megy a klíma, rendezvény alatt parkolva megy az interior cooling, a Sentry meg a kutyafasza, akkor nem fogsz vele hazaérni.

Mivel Te nem így használod, ezért gondolom nincs is vele ilyen gond.

Egyébként pont ilyen az Audi is:

ha tiprod neki, megy a klíma, rendezvény alatt parkolva megy az interior cooling

akkor azzal se fogsz hazaérni.

Mivel Te nem így használod, ezért gondolom nincs is vele ilyen gond.

Ja, nincs, mert mindent ki kell kapcsolni, ha a) dinamikusan akarok vezetni b) haza akarok érni. 

akkor azzal se fogsz hazaérni.

ROTFL 

Értem, hogy megy a copium, mert vettél valamit, amit most igazolni kell, de ne told fullba' pls. :D

trey @ gépház

Jaja, csak a hasonlat pont fordított. A csilli-villi lófasz itt a Windows, ami pont nektek való. Vegyetek sokat. A probléma az, hogy a legtöbb, EV-t dicsérő, akikkel beszélgetni szoktam, még 10 kilométert se tett meg EV-vel, vagy ha igen, akkor kb. annyi dolga volt, hogy beleült, se megvenni nem kellett neki (nem az ő pénze bánja a bétatesztet), vagy a napi szopodást nem ő végzi vele, hanem mondjuk céges flottában ember van rá. 

Ja, így könnyű szeretni! Így szeretem én is! :D :D :D

Nem user error ez, hanem a régi szlogen:

Nem én vagyok az autóért, hanem az van értem. 

A Linux vs. Windows hasonlat meg már csak azért is rossz, ahogy te adod elő, mert én azért váltottam 25+ éve Windowsról Linuxra, mert sokkal kevesebbet kellett simogatnom és szopnom vele. :D

trey @ gépház

Nem simogatasrol, szopkodasrol van itt szo es megcsak nem is arrol, hogy en EV hivo lennek (sosem volt, nem hozna be az arat kb. soha), de ez egy teljesen mas technologia mint a robbanomotor, csak ennek is auto formaja van. A win-linux sem op. rendszer es op. rendszer, hanem ket teljesen mas megkozelites, ennek megfeleloen mashogy kell hasznalni. Te meg folyamatosan azt kerdezgeted amit az egyszeri windows-os: ez egy fos, miert nincs ott a Start menu?

Igen, az EV-vel meg kell tervezni a tolteseket (amit egyebkent o maga megtesz helyetted), mert nem megy 1200km-t mint a traktorhangu dizeled. Cserebe viszont allva hagyja a pirosnal es kussban van.

Azt valassza mindenki ami neki jobban bejon.

Igen, az EV egy kurva drága, félkész tech. a világ minden kompromisszumával, amit meg kell kötni. Az időd rovására (simogatás). 

Cserebe viszont allva hagyja a pirosnal es kussban van.

Amíg az akku ki nem gyújtja a nyomorúság lámpát és ki nem állítja a számlát :D :D :D

Azt valassza mindenki ami neki jobban bejon.

Így van, ezért felesleges nekem tukmálni ezt, hogy milyen jó. 

Ráadásul, isten ne adja, hogy hozzá kelljen nyúlni, a hazai szerviz egy 80 napokra vállal komolyabb munkát, persze nem lesz kész. Ha lakatolni kell rajta, min. 2 hónapot áll a Tesla és sokszoros pénz a javítása egy olyan munkánál, amit egy hagyományos autón negyed annyi idő alatt negyed pénzből megoldanak. 

Szóval, pls. Ne. 

trey @ gépház

Nem válasz, csak ebbe a szálba illik. Hatótáv és fogyasztás fetisisztáknak:

Utolsó tankolás óta

Megtett távolság: 1168 km

Menetidő: 19:55 ó

Átlagos sebesség: 59 km/h

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 l/100 km

És még nem üres:

Hatótávolság: 180 km

Az alany:

Golf Life 2.0 l TDI SCR 116 LE

Szerkesztve: 2025. 07. 21., h – 11:03

elromlott az Audi? vagy mi a gond? miért ezzel a rakás szardarabbal mentél ami nem jó semmire és még fixen rád is gyullad? :D

Érdekes volt, köszi. Kicsit hiányzik az óraválasztásról 1 mondat. ;)

Mindig ha latom ezt a postot, azon kezdek gondolkozni mivel lehetne ravenni engem hogy elmenjek egy ilyenre... fizetni azert, hogy melegben tomegben nezzek irl reklamokat-kiallitokat? es meg pogacsa sincs ;)

Én jó sok év kihagyás (Margitsziget -> Bp Garden) után 2 vagy 3 éve elmentem újra. Odamentem, betereltek egy karámba a Bp Gardenen belül, ahol tűzött a nap, meleg volt, meghallgattam egy fél IT security előadást, meguntam, odaadtam valakinek a kajajegyet, aztán leléptem.

Amúgy meg kérem vissza a fasza pre-covid szakmai rendezvényeket – azokkal mi lett?

Most volt talán az első sysadminday, amikor csak 21-22 fokot mutatott a hőmérő. Pár percig szemerkélt is az eső, és inkább a vége felé sütött ki a nap.

És nekem is jobban tetszik a Dunaparti oldal. Több a fa.

Most először maradtam beszélgetni a haverokkal kb 20'15-ig.

Neked nem Audid volt?
(Bocs, lehet nem figyeltem eléggé.)

Ó, a kábeldob érv! :D :D :D 

Hallod, úgy megfordultam egy tankolással, hogy több mint a fele még megvan. :D

a Balaton környéke elég gyatra public charging téren

Azt észrevettem, verekedtek az utca végén a két darab e-mobi töltőért a szálloda előtt :D Biztos nem engedték nekik kilógatni a kábeldobot a 2. emeletről az erkélyen keresztül ... :D

trey @ gépház

trigger hadművelet sikerre víve ^ 🤣 🤣 🤣 🤣

trey @ gépház

Ez neked trigger?!

Fotó a szent jobbról, meg a virslidről? Jézusom! Mint egy lélekben elhízott rocker.

Majd ha olyanokkal jössz, hogy

"Ubuntut telepítettem a céges Teslára, azóta azzal aratjuk a nádat"

vagy hogy

"Fűtőelemet cseréltem a szerver szünetmentesében, rám szállt az Atomenergia Ügynökség"

na, az lesz a trigger.

Fel kellene már nőni a feladathoz, hogy belátni, hogy kevés vagy hozzá és elhúzhi vízórásnak.

A Waze földúton navigált, vagy mosásra nem jó a céges kártya? :P

Már az első képből kiderül, hogy a post célja egy jó fajta flame indítása volt. A többi másodlagos :D

Minek? Az LLM-ek sokkal okosabbak, mint bárki, ide csak flémelni járunk. 

Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.

Miért kell a ,,Pride" f.s nevet belevinni? Akik nem tudnak vonaglani a b.zi hónapban... azok a sysadminday-t változtatnák meg?! Gusztustalan....