... dupla kaja, dupla pia ... dupla esély a tombolára (amin sosem vettem részt :D) ... nem indult rosszul az buli!
Első utam a bárpulthoz vezetett, ahol magamhoz vettem némi frissítőt, majd mivel már korábban lebeszéltem Ago-val (Mind-Info) egy üzleti megbeszélést, az előadói tér felé vettem az irányt. Útközben belebotlottam Zahy-ba, aki megerősítette, hogy VALÓBAN nincs idén pogácsa, nem csak hangulatkeltésként dobta be a kommentet a minap. Ennek kevésbé örültünk - :) -, mert hát a SysAdminDay-ek egyik lényege a pogácsa volt ... Folytattam az utam tovább ...
Az előadások már javában mentek, a tér teljesen megtelt, épp' a "Hogyan ne IoT-zzunk" előadás ment. Az előadói tér mellett belebotlottam Ago-ékba, ahol is eltöltöttünk egy kellemes háromnegyed órát üzleti lehetőségek, disztribútori kérdések megbeszélése és anekdotázások mellett. Miután végeztünk, a mellettünk levő sátorban zajló lufifújó fesztivál miatt fél fülemre átmenetileg megsüketülve nyakamba vettem a kiállítói teret.
A Veeam sátor előtt egy csinos lány feketében győzködött, hogy töltsem ki a kérdőívüket (eddig szerintem 10+ alkalommal töltöttem ki az elmúlt években), mert nyerhetek a félóránként induló tombolán.
Kitöltöttem, így választhattam az asztalról egy Veeam mörcsendájzt. Tavaly esernyőre, idén viszont egy Peaky Blinders sapkára esett a választásom. Ránéztem az órámra, rohan az idő! Még be akartam mindenképpen köszönni a Itris sátrához. Egyrészt, mert évek óta állunk üzleti kapcsolatban, másrészt mert még az esemény előtt néhány órával is egyeztettük egy frissen megkötött szerződésünk részleteit Laurával és Zoltánnal. Ugyan nem mai a kapcsolat, de személyesen még sosem találkoztunk. Mit ad isten, a sátor előtt éppen Zoltánba botlottam, így a személyes ismerkedésen gyorsan túljutottunk. Ragaszkodott hozzá, hogy bemutatja Laurát is, így kellemes meglepetés ért: mindkettejükkel találkozhattam. A búcsú után éreztem, hogy itt az ideje kaja után nézni, mert régen volt már az ebéd.
Beálltam a sorba a virslikért ... ugyan a sor nem volt rövid, de 10 perc után már a kezemben is volt a korai vacsora.
A burkolás után ismét a bárpult felé vettem az irányt, felhasználva a 4 italjegyek egyikét. Kezemben egy multivitamin üdítővel belebotlottam PestiSrac-ba, ahol a kellemes időjárástól és az új helyszínről - mennyivel barátságosabb a Budapest Garden ezen része, mint a régi, ahol a korábbi SysAdminDay-ek kerültek megrendezésre - beszélgettünk. Valahonnan előkerült Guska is, így aztán a beszélgetés újabb irányokat vett ... fotócuccok, elektromos autózás, politika ... :D
Közben ismét felbukkant valahonnan Zahy és elnyúlta az utolsó italjegyem ... :D
Az idő közben annyira elszaladt, hogy azt vettem észre, hogy a színpadra megérkezett a DumaSzínház stand-up fellépője, Tóth Szabolcs.
A stand-up vége felé, úgy fél hét körül úgy döntöttem, hogy ideje hazaindulni, mert vár még egy autózás az M1-M7 elágazásig a pénteki kivezető forgalomban, amikor is fél Budapest elindul a Balaton felé, onnan meg még egy óra mire hazaérek. Elindulva, szerencsére azt tapasztaltam, hogy a budapestiek időben elindultak a Balatonra, így viszonylag gyorsan hazaértem.
Jó kis buli volt, kár lett volna kihagyni!
Ha megérjük és jövőre is lesz SysAdminDay, akkor ott a helyünk!
És most pedig irány a Balaton, a jól megérdemelt pihenésre! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2412 megtekintés
Hozzászólások
Tesla…???
az egy kalap fos, nem??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt én se értem, múltkor még teljesen ellene volt mindenféle elektromos járgánynak.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom nem az ove, csak trollkodik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én utoljára a Daci Spring-re emlékszem (vagy hasonló kicsi elektromosra) a járvány vagy a háború kezdetén, mint szervízes kocsi, hogy üzemanyag hiány esetén is tudják vállalni a kiszállást :D
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, volt már nyeffegés, hogy szaratesla, mer nem fért bele egymás után két műszakosnak megjárni a győr-miskolcot fejenként kétszer (nyilván túlzok, még mielőtt :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én utoljára a Daci Spring-re emlékszem
Már nincs meg nálunk, kiderült, hogy keveset futott. Jah, olyan fostalicska volt az akkuja, hogy nem mertek elindulni vele kb. sehova.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ceges, van hozza napelem is. blogolt rola, asszem meg itt.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így. Céges ügyben a céges autó kopjon. Elrendelés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom fikazni akarta, hogy (ra)toltes nelkul nem jarja meg oda-vissza, de megis sikerult :) Ugyhogy a cikk azon resze elhalt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Odafelé azért biztos ami biztos, a balesetek környékén araszolva ki-kikapcsoltam a klímát, mert hazafelé nem akartam fél-háromnegyed órát azzal elbaszni, hogy Tatabányánál töltőt keresek :D Főleg, ha visszafelé is bebaszik az eszme, meg a terelés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Budapest Gardentől 2-3 perc autózásnyira van az óbudai Supercharger, tehát még keresgélni sem kellett volna a töltőket, mert ezt mutatja a Tesla is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket meghagyom nektek, prosztatásoknak (kényszerű pisike szüneteseknek). :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen pisiszünet? Látom, nem érted... A SUC-on 5-10 perc töltés, és máris nem kell a légkondin spórolni útközben. Nem csak akkor lehet tölteni a villanyautót, ha már nullán van a töltöttség, és nem kell állandóan 100%-ra felnyomni. Tudom, dízelüzeműek ezt nehezen tudják elképzelni, de attól még működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SUC-on 5-10 perc töltés,
ezt hívjátok ti pisiszünetnek EV témakörben. A kényszerű utazásmegszakítást battery depleted okokból.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit nem értesz? Az EV szar, mert trey azt mondja. Minden más csak terelés. Pont.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SUC-on 5-10 perc töltés,
Az mondjuk pont egy pisiszünet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen értem, Győr - Budapest odavissza 250km, ezt bármilyen Tesla (illetve nem Tesla) tudja nyáron autópálya tempóval.
Csak úgy kiváncsiság kedvéért mekkora töltöttséggel értél vissza, Trey?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> mekkora töltöttséggel értél vissza, Trey?
hat ha jol ertelmeztem, 4 virsli es 3 pia volt benne, amibol legalabb 1 ilyen lonyal volt (a sör nem megy a rolex+teslahoz?):
felhasználva a 4 italjegyek egyikét. Kezemben egy multivitamin üdítővel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom végig a kamionok mögött mentél a külső sávban. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként az tényleg reális, hogy nem bír ki egy Győr oda-visszát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik verzió, mennyi idős, milyen időjárásban, milyen vezetési stílussal, milyen forgalomban, milyen útvonalon... ;DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nekem eddig az volt a meglélésem kintről, hogy azt a kb 200-at bármelyiknek kellene tudni kérdés nélkül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, valszeg tudja is, csak ehhez a hatótáv dologhoz szerintem kapcsolódik egy pszichikai nyomás sok esetben, hogy töltsem előbb, mint szükséges lenne.
Mondjuk nem véletlen ez, mert egy üzemanyagos esetén szinte garantált a becsült hátralévő megtehető táv, villanyosnál szerintem pontatlanabb, és ha leáll az út szélén, akkor (jóval?) nehézkesebb újra életre kelteni/vontatni, mint egy kannából tölthetőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kapcsolódik egy pszichikai nyomás
Az élvezetes autózás egyik ismérve :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, valszeg tudja is, csak ehhez a hatótáv dologhoz szerintem kapcsolódik egy pszichikai nyomás sok esetben, hogy töltsem előbb, mint szükséges lenne.
Igen, aki nem használja nap, mint nap, azokban van ilyen félelem. Esetleg olyankor, ha hosszabb távon nincs egyetlen töltő sem. Az M1-es nem ilyen. ;-)
Ez olyasmi, mint régen az autó és vonatok hőskorában volt a félelem a "nagy" sebességtől.
„How we laugh at people fearing death on the first steam trains, with physicians predicting that a speed of 35 miles per hour might cause the body to stop breathing.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarázd csak a félkész tech. szarságait. Szerinted ki az, aki le akar hajtani az autópályáról? Ez már az újautózás (sic!) örömeinek része? :D
Isten ne adja neked egyszer se, hogy a koppra kiszámolt EV shittel ne tudj lehajtani valami cefet baleset vagy akármi miatt és ott rohadj meg a pályán, mindezt lehetőleg téli -15 fokban ... nem, tudom ilyen nem lehet :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-D
Szerinted ki az, aki le akar hajtani az autópályáról? Ez már az újautózás (sic!)
100 km-en van három villám töltő az M1-esen.
Isten ne adja neked egyszer se, hogy a koppra kiszámolt EV shittel ne tudj lehajtani valami cefet baleset vagy akármi miatt és ott rohadj meg a pályán, mindezt lehetőleg téli -15 fokban
Egyrészt most nyár van, másrészt miért kellene koppra kiszámolni bármit is egy 4-500 km hatótávú villanyautónál 2 x 120 km-es út esetén?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Vezetsz te ilyeneket? Honnan van ez a 4-500 kilométer? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen. Tapasztalat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elromlott az Audi? vagy mi a gond? miért ezzel a rakás szardarabbal mentél ami nem jó semmire és még fixen rád is gyullad? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes volt, köszi. Kicsit hiányzik az óraválasztásról 1 mondat. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig ha latom ezt a postot, azon kezdek gondolkozni mivel lehetne ravenni engem hogy elmenjek egy ilyenre... fizetni azert, hogy melegben tomegben nezzek irl reklamokat-kiallitokat? es meg pogacsa sincs ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én jó sok év kihagyás (Margitsziget -> Bp Garden) után 2 vagy 3 éve elmentem újra. Odamentem, betereltek egy karámba a Bp Gardenen belül, ahol tűzött a nap, meleg volt, meghallgattam egy fél IT security előadást, meguntam, odaadtam valakinek a kajajegyet, aztán leléptem.
Amúgy meg kérem vissza a fasza pre-covid szakmai rendezvényeket – azokkal mi lett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem áll úgy a gazdaság, hogy ezeket lehessen finanszírozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Régen a TechNetes rendezvényeken kávé-tea-pogácsa, délben svédasztalos ebéd volt. Kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt már semmi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most volt talán az első sysadminday, amikor csak 21-22 fokot mutatott a hőmérő. Pár percig szemerkélt is az eső, és inkább a vége felé sütött ki a nap.
És nekem is jobban tetszik a Dunaparti oldal. Több a fa.
Most először maradtam beszélgetni a haverokkal kb 20'15-ig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mivel lehetne ravenni engem hogy elmenjek egy ilyenre
Üzletkötés? Kapcsolati háló építés? #worksforme
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Üzletkötés?
a konkurenciaval? :)
> háló építés?
mier, nincs wifi? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem Audid volt?
(Bocs, lehet nem figyeltem eléggé.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt, van. Most is azzal jöttem a Balatonra. Nem is lesz gond vele egy hetet eltölteni itt, autózni naponta a környéken, majd még azzal a tankolással haza is menni :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez neked trigger?!
Fotó a szent jobbról, meg a virslidről? Jézusom! Mint egy lélekben elhízott rocker.
Majd ha olyanokkal jössz, hogy
"Ubuntut telepítettem a céges Teslára, azóta azzal aratjuk a nádat"
vagy hogy
"Fűtőelemet cseréltem a szerver szünetmentesében, rám szállt az Atomenergia Ügynökség"
na, az lesz a trigger.
Fel kellene már nőni a feladathoz, hogy belátni, hogy kevés vagy hozzá és elhúzhi vízórásnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos lemaradtál a "De miért Tesl-aval mentél, te gyökéééérrrr!!!44111" rantokról ;) ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De miért Tesl-aval mentél, te gyökéééérrrr!!!44111
Ja, a válasz:
Mert megtehetem! 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Waze földúton navigált, vagy mosásra nem jó a céges kártya? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az bogar lesz inkabb, ami nem konnyen jon le es sajnos elegge latszik feher auton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az bogár, amit a természet teremt oda. Majd a flottamanager elrendezi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szoval bugos a tesla??? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már az első képből kiderül, hogy a post célja egy jó fajta flame indítása volt. A többi másodlagos :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt szeretitek, ezzel tudok szolgálni immár negyed évszázada! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én biztos nem, de köszönöm a többiek nevében
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
👍
Nekik ott a Tesla rész, neked meg ott a többi. Ha az sem érdekel, skip, annyi szép és érdekes dolog van még a HUP-on!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, én próbálom még kimazsoázni a szakmai dolgokat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek? Az LLM-ek sokkal okosabbak, mint bárki, ide csak flémelni járunk.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni