[POL] Budapest Pride

Kint volt annyi ember, amennyit még sosem láttam. Olyan ismerősök is, akik a közelmúltig apolitikusak voltak.

Láttam egy csávót OpenBSD pólóban.

 

Talalkoztam haversráccsajjal, pár hét múlva szül. A gyerek (fiú) tuti buzi lesz:)

 

A Telexen van egy cikk, hogy orbán felköpött és aláállt. A faszi gyakorlatilag úszik a saját taknyában:D

Szerencsétlen Karigeri meg azt sem tudja, melyik labdát üsse le, annyi van.

Hozzászólások

Hatalmas respect a Magyar Rendőrségnek és a mai napon szolgálatban lévő rendőröknek. Profi módon biztosítottak egy hivatalosan betiltott rendezvényt.Ma igazán szolgáltak és védtek.  Le a kalappal előttük! Különösen szépen és elengánsan oldották meg a Szabadság hídi terelést. Ami ugye az ellentüntetők miatt le volt zárva. 

Szóval ezúton is köszönet!

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Kár, hogy ezt a műsort láttam már egyszer.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Bolcsod az, s majdan sirod is...

2026 aprilisaban ha szoros a verseny, hasonlo szarra szamithatunk.

Ha mar tenyleg sokkal jobban elbassza Orban, mint szokta es MP nyer, legalabb nyerjen siman. Ne 17 szavazaton muljon a 100. mandatuma. Mert akkor bizony lesz kaosz, es sokan szeretnek zavarosban halaszni.

szepen elhasznaltak egy _politikai_ tuntetesre ezt a "pride" szot... ez mar nem a b*zikrol, meg az elfogadasrol szolt. csak nem kene egy ilyen rendezvenyt a szivarvanynak alcazni...

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Csak egész halkan jegyzem meg, hogy ha igaz, ami most történik a fővárosi önkormányzatban, akkor miközben a genderfluid mennyiségéről mélázgatunk, a Pride oldalvizén megy az egész eddigi fővárosi menedzsment a levesbe.

Árad a Tisza - karigeri nyugdíjba megy és új választások lesznek. Új arcok jönnek, az eddigi régijólbevált fővárosi szakembereket elmossa az ár.

Jó kis ügy lett ez a Pride, Orbán szerintem még húsz kétharmaddal se bírta volna ezt elérni.

Kellett volna követni a Live-ot, de kinek van mindenre ideje? Csak annyit tudok, h valami féléves kültségvetés volt napirenden, meg h MP egy órát telefonált Karácsonnyal mielött a Tisza frakció áldását adta volna a dologra és ezzel el is döntötte a költségvetés elfogadását. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Pontosan.

MP most bebuktathatta volna egyedül, valahonnan kirándulásból, telefonon az egész évtizedek óta uralkodó budapesti nomenklatúrát. Hülye lett volna ilyet csinálni a választások előtt, hogy a nyakába szakadjon az egész csődtömeg és esetleg kiderüljön,hogy itt kérem egy one-man-show van, nincsenek funkcik, nincsen szervezet, nincsen párt se, nincsenek szakértők és nincsenek humán erőforrások MP neve mögött (illetve amik vannak, azok többnyire csak pénzt és médiaeszközöket adnak a lufi további felfújására).

Sajnos nehéz a bányászélet, mert a gond attól, hogy van költségvetés, nem lett kisebb, hanem napról napra nő. MP alapvető érdeke, hogy legalább a jövő évi választásokig megtartsa Karigerit az egész pereputtyával, hogy nehogy a nyakába szakadjon a feladat. Be tud nyomni néhány számára fontos nevet és elvtársat cserébe megfelelő zsíros pozíciókba, de más változás nem áll az érdekében.

Feltéve persze, hogy igaz, hogy vannak szavazói, igaz, hogy annyian vannak és azok megmaradnak egészen jövő év tavaszáig.

Ott volt Bujdosó Andrea, Kollár Kinga, Ordas Eszter, Porcher Áron a Tiszából ezek nagyon felkészült szakemberek, nem ilyen Szentkirályi Alexandra szintű celebek. És nyilván MP-t tájékoztatták h mihez kell ragaszkodnia, miben engedhet esetleg. Nélkülök MP nem tudott volna Karigerivel érdemben kommunikálni. De lehetnek olyan stratégiai döntések amikért MPnek kell vállalnia a felelősséget és nem a frakciónak. de ez egyébként a kávét kérek esete, MP szépen kávézgat valahol,sztem épp nyaralt - de nem tudom, csak tipp - amig Karigeri főtt a saját levében, amíg eljutott oda, h MP mentse meg. Nem kérdés h ki uralta a szituációt. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Sokan fel vannak haborodva, hogy volt pride, meg hogy volt valami transz tancos is, de en azt mondom ez meg mindig jobb, mintha az utcara engedtek volna a libsi aktivistakat.

Igy legalabb szinpadra raktak oket, nem az utcara, a gyerekek nem lattak semmit, csak aki direkt odament. Ez is Orban strategiaja volt, teat betiltotta a felvonulast, es ezzel szabalyok koze terelte az egeszet.

Nem az utcan masztak tangaban, hanem szinpadon tettek amit akartak. szabadsag van, de rend is van. Zsenialis huzas, megint megmentette a nemzetet.

A gyerekeket meg amugy is csak kormanypartiak ronthatjak meg, az legalabb hagyomany, nem deviancia!

A náci beállítottságú trey nem látta.

mint a vicc, amikor Béla felhívja a 112-őt.

- Jó napot. Jenővel boldog kapcsolatban élek.

- Értem. De nekem mi közöm van hozzá?

- Hát én is ezt kérdezem.

Erről most az alábbi jutott az eszembe:
Hívás a 112-őn:
- Kovács Béla vagyok, 78 éves, Újpesten lakok a Kis utca 45-ben és bejelenteni valóm van.
- Hallgatom, Kovács úr!
- Ma délután 4kor, kétszer megdugtam a 40 éves, nagycsöcsű szomszédasszonyomat.
- És ezt miért mondja nekem, Kovács úr?
- Magának? Mindenkinek!

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ha már... variációk egy témára.

A gyóntatófülkében egy öregember azt mondja a papnak: 
- 92 éves vagyok. Csodás feleségem van, aki 70 éves. Gyerekeim,
unokáim, dédunokáim vannak. Tegnap felvettem három stoppos tinédzserlányt,
megálltunk egy motelnél, és mind a hármat magamévá tettem.
- És megbántad ezt a bűnt, fiam? 
- Miféle bűnt?
- Hát milyen hívő vagy te?
- Zsidó vagyok.
- Akkor miért mondtad ezt el nekem?
- Mindenkinek elmondom!

Általában az ember a gyermekeivel azt teszi, ami szerinte jó a gyereknek. Agyhalottak szerint az a jó, ha 5 évesek előtt lány ruhába öltözött férfiak vonaglanak, vagy éppen szülésre járnak az ovisok, mert hat ugye az élet része. Sőt a gyermek fejlődését szolgálja, ha a szex-szel rikoltozo korcsok tolmácsolásában találkozik először. Aha, ez biztosan így van, csak hat én vagyok ostoba, és 9 millio másik magyar.

Az egész pridenak nevezett szarsag az elvakult gyűlölet és ostobaság kirakata, ahol a kis hülyék azt hiszik hogy valakik, mert a nadragukban turkalasukkal figyelmet kapnak olyanoktól akik más magánéletének kiteregetésére élveznek el. Egeszsegetekre!

Aha, ez biztosan így van, csak hat én vagyok ostoba,

Ezt nem tudhatjuk biztosan, de amiket ide írsz annak alapján elég valószínű. 

és 9 millio másik magyar

Ugye tudod, hogy Magyarországon 9,5 millióan lakunk, és ebből 1,4m 14 év alatti kiskorú? 

Az egész pridenak nevezett szarsag az elvakult gyűlölet és ostobaság kirakata

Nekem sincs pozitív véleményem a prideról, de ez amit itt állítasz biztosan nem igaz. 

a meleghazassag melyik aspektusat ellenzed?

- hogy egyutt elnek
- hogy papirjuk van rola hogy egyutt vannak
- hogy azt a papirt hazassagnak nevezik
- hogy annak a papirnak jogi kovetkezmenyei vannak, (pl hogy hozzatartozojanak szamit, igy pl nem is tudom ha mento viszi el, akkor mint hozzatartozoja beszallhat a mentoautoba, vagy hogy ugy orokolhet a halal eseten mint a hazastarsa, stb?)

Jogi megközelítés: két azonos nemű együtt éli le az életét (nem a tangában vonulókról van szó, hanem tegyük fel olyanról mint a Szájer vagy épp a himnuszírónk), egyikük megbetegszik, a másik meg szeretné látogatni a kórházban, de nem engedik be mert nem közeli hozzátartozó. Ugyanez ha az egyik meghal, a másik még a tetemét sem tudja kivenni a hullaházból, hogy eltemesse. Ha meg öröklésre kerül a sor, minden amijük volt egy olyan személlyé lesz, aki nagy valószínűséggel egy életen át utálta őket. Hivatalos papír nélkül ezek az emberek a törvény előtt annyira idegennek számítanak mint Te meg én.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Nos, ez egy keretezhető demagóg balfaszság:
Magyarországon a 2009. évi XXIX. törvény rendelkezik az azonos neműek bejegyzett élettársi kapcsolatáról. Bejegyzett élettársi kapcsolat anyakönyvvezető előtt köttetik és csak azonos nemű felek köthetnek. Nem összekeverendő a közjegyző előtt köttetett eltérő neműek élettársi kapcsolatával.
Bejegyzett élettársi kapcsolat esetében az illető közeli hozzátartozó. Az orvos köteles beengedni, a beteg állapotáról tájékoztatni.
Amennyiben elhunyt az illető, a temetéséről a vele bejegyzett élettársi kapcsolatban lévő rendelkezhet. A tetemét nem veheti ki a hullaházból, azt csak általa megbízott temetkezési szolgáltató teheti meg.
Öröklés esetében, törvényes öröklés keretében, bejegyzett élettárs örökölhet. Ebben az esetben még előnyben is vannak a hetero élettársakkal szemben, mert ott törvényes öröklés keretében a normális élettárs nem örökölhet!

Ha hivatalos papírt szeretnél trey-el, akkor irány az anyakönyvvezető. A végén még egy rolex is leeshet....

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

így arra lettél kötelezve

Diktátor vagy tanárnéni vagy-e? 

Azt ismered?

Móricka az iskolába csúnya szóval illeti a padtársát. A tanárnéni meglátja, és azt mondja neki "Móricka! Tanuld meg, nem szabad csrúnyán beszélni! Ezért holnapra leírod a füzetedbe 100 szor, hogy nem szabad csúnyán beszélni!

Másnap tanárnéni leellenőrzi Móricka füzetét, majd megszólal. "Móricka! Miért 200 szor írtad le?" Hogy örüljél, baszd meg! Jött a válasz.

Azt hittem, az olyan, hogy inkább sorban négy kétharmadot adtok Orbánéknak, mintsem a népi ítélőszék másfelé tekingető figyelme kereszttüzének méltatlan hiányában lemondjatok a saját nagyszerűségetekbe vetett hit gyakorlati megéléséről, és e botrányos káoszban leereszkedő sértettséggel vegyétek kegyes tudomásul, hogy még nektek kell fáradnotok, fennhangon rápirítva semmirekellő bíráitokra, hogy ismerjék már fel: az áldozat szerepében való bűnösségetek kétség nélkül megállapítható.

:)

Jelenleg is létezik a lehetőség bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére. Ez majdnem minden ilyen jogot megad, kivétel az örökbefogadás lehetősége, amin természetesen lehet vitatkozni, de ez tulajdonképpen mellékszál.

Az, hogy házasságnak nem nevezik hivatalosan, az megint nem lényeges annyira.

en azt megertem, hogy ha hivo emberek azt mondjak ne akarjuk felrugni azt a hagyomanyt hogy az amit hazassagnak hivunk az egy ferfi es egy no kozott kottetik abbol a celbol, hogy gyereket neveljenek

De azt nem tudom megerteni, hogy pl azt miert akarod megtiltani, hogy mondjuk adomentesen adomentesen orokolhessenek, vagy hozzatartozokent meglatogathassak egymast a korhazban. Ez teged miert zavar? Neked miert jobb az ha neki rosszabb?

De azt nem tudom megerteni, hogy pl azt miert akarod megtiltani, hogy mondjuk adomentesen adomentesen orokolhessenek, vagy hozzatartozokent meglatogathassak egymast a korhazban. Ez teged miert zavar? Neked miert jobb az ha neki rosszabb?

Ja, akkor ugye nem akarnak se templomba menni, se olyan helyekre, ahol hagyományokat őriznek? Nem hívják házasságnak és nem lesz köze a hagyományokhoz? Nem fogadnak örökbe gyereket arra hivatkozva, hogy ők házasok?

Azzal nincs bajom, hogy befáradnak egy közjegyzőhöz vagy egyéb hivatalba és nyilatkoznak egymás javára a vagyonukról. Hogy kit látogatnak a kórházban, az sem érdekel. Hajrá! Amíg nem csinálnak bohózatot olyan dolgokból, amit anyáink, anyáinak anyái és azok anyái halálosan komolyan vettek évszázadokon át.

Pl. Koncsíta Vurlst az oltárnál egy másikkal

trey @ gépház

Nem tudom hogy ki mit akar. En azon az allasponton vagyok, hogy azt az egyhaz dontse el, hogy egyhazi eskuvojuk lehet-e, es ha nem, mert az egyhaz egy tradicio, en azt mondom megertem. Ez egy velemeny amit elfogadok. Azt is elfogadom, hogy ne hivjuk hazassagnak. 

Az Orokbe fogadas komplexebb szerintem. Szerintem ez pontozas kerdese. Ha egynemuek akarnak orokbe fogadni, azt negativan pontoznam, mert idealis esetben van a gyereknek egy ferfi es egy no role modelje. Igy sajna a single orokbe fogadast is negativan pontoznam, meg ha nem szep is a szulovel szemben. De kategorikusan ki nem zarnam, mert valoszinuleg barmo jobb, mint az allami. Ha csak ket lehetoseg lenne a pelda kedveert, egy orvos es egy ugyved ferni, vagy egy takaritono egy alkoholista munkanelkuli ferjel, akkor melyik a jobb? Persze valoszinuleg ez nem realis dimella. ChatGPT szerint 2 eves egeszseges gyerekbol hiany van, idosebbol, problemasbol meg tobblet. Hat a tobbletnek valzzeg meg mindig jobb az egynemu par, mint az allami. Nem?

> Azzal nincs bajom, hogy befáradnak egy közjegyzőhöz vagy egyéb hivatalba és nyilatkoznak egymás javára a vagyonukról. Hogy kit látogatnak a kórházban, az sem érdekel. Hajrá! 

Latod van kozos nevezo. Tehat a kerdes nem valaszolhato meg egy igennel vagy nemmel, mert az ordog a reszletekben rejlik.

> halálosan komolyan vettek évszázadokon át

Szerintem ok is halalosan komolyan vennek, bar ez mas kerdes.

 

Sajna ilyen hosszusagban SEM lehet megtargyalni ezt, mert ha valaki ilyet mondana, akkor a megafon kivagna egy ket vesszo kozotti reszletet belole es leadnak, hogy X azt akarja, hogy az allami gondozott gyerekeket buzik neveljek fel.

Nem is akarom megtárgyalni, hiszen arra jutottál te is, hogy a melegházasság offos. 

Van/lehet regisztrált élettársi kapcsolatuk, részemről azzal a téma letudva. Melegházasságot továbbra sem támogatok. Azt, hogy a 4 fal között mit csinálnak egymással, nem érdekel. 

trey @ gépház

Rengetegen voltak kint olyanok is, akik még soha nem mentek el ilyen rendezvényre. Jó látni és tudni, hogy él ebben az országban egy csomó normális ember, hogy vannak még, akik kiállnak mások jogaiért. Ez még az ISS-ről is látszott! :)

De ugye azt értjük, hogy ez most NERnek szólt és nincs ennyi aberrált még Budapesten sem. Bár tény h itt az élősködők meg az aberráltak vonulnak menetrend szerint! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Az, hogy egy betiltott rendezvény ilyen frappánsan meg lett tartva rendőrségi támogatás mellett, több mínusz szavazatot jelent a fidesz számára, mint eddig bármi. De ha ennyire szembemennek a -akár vélt- választói akarattal, akkor hajrá:) Lesz mit megmagyarázni a szavazóbázisnak. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Huh, akkor kisebbségbe fogunk kerülni és onnan fogjuk képviselni a saját értékeinket??!??? Akkor mi lesz? Kérdeztem ezt egy Linux desktop előtt ülve :D :D :D :D :D Kajakra az is érdekelt az elmúlt 25 évben, nem? :D

PS: homopropaganda-ellenességben még mindig a csendes többséghez tartozunk 

trey @ gépház

Nem érted eszerint, mire gondolok. Van egy törvény. A törvény akár jó, akár rossz, be kell tartani. Ha te nem tartod be a törvényt, ugye felelősségre leszel vonva? Ha a fővárosi önkormányzat nem tartja be a törvényt, az meg stratégiai nyugalom, nem? 

Ez olyan, mint a főváros csődhelyzete. Bár kormánypárti és ellenzéki politikusok is erről ugatnak, mégsincs kirendelt csődgondnok, holott ez bármilyen más településen már megtörtént volna. A kormány meg legutóbb arról tárgyalt, a fővárossal, hogy segítse ki a fővárost pénzügyileg. 

Szóval igen, a választói akarat az, amit leírtal, csak a kormányzati akarat nem. Semmit nem jelentő jogszabályok kiöklendezése. Ennyire futotta.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ez a része engem nem érdekel. Az érdekel, hogy a nyugat megint pofára esett: az orbáni diktatúrában még egy kibaszott pofon se csattant el a ratyifelvonulás alatt

Budapesti problémák 0x00-t érdekelnek, majd a Magyar Peti beteremti nekik a jólétet (:D), engem max. 🍿 és ☕ mellé érdekelnek, plusz a 🔥

trey @ gépház

Kik? Könyörgöm, nálunk a jobboldali radikálisok már egy épkézláb, rendőrség által engedélyezett ellentüntetést nem tudnak összehozni megfelelő létszámmal. Majd, importálunk ehhez is nácikat külfödről, ahogy az antifák teszik?
 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Majd a migráns kvóta elosztási rendszer keretében importálnak embereket, hogy a #queersforpalestine bp-i tagozata is vonulhasson. Aztán megtapasztalhatják, hogy egy radikális iszlamista mit gondol a toleranciáról és az elfogadásról. Szíriába kéne kiutalni pár éves tanulmány útra az egész bagázst.. 

Tökéletes helyzetértékelés! Egy jogerős kúriai döntést sikerült beárazni a tegnapi nap folyamán. A következmények beláthatatlanok.. A kormány és az ellenzék egymást túl licitálva járatta le a Magyar Államiságot. Remélem mindegyik megkapja érte a méltó jutalmát.

https://konyvtar.dia.hu/html/muvek/SZABOL/szabol00154/szabol00340/szabo…

100 év után is itt tartunk.

És így mozdulnak az emberek a radikális irányba. Pl én. És ez az, amit majd nem értenek meg. Olyan kormány kell, amelyik nem vonul vissza vinnyogva az odujaba egy homokvihar idején. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

> Ha a fővárosi önkormányzat nem tartja be a törvényt, az meg stratégiai nyugalom, nem? 

Te talán betartod a hajókra vonatkozó szabályokat? Nem, mert nem vagy hajó. A főváros sem tudja betartani a gyülekezésekre vonatkozó szabályokat, mert nem is illeti meg gyülekezési jog. Na ezzel szemben rendezvényeket szervezhet a saját bel- és külterúletén, csak ezek nem a gyülekezési jog alapján jönnek létre.

Ha valamit megtanult a magyar politikai elit a 2006-os rendőrattakból, hogy az utcán hőzöngők szétverése kontraproduktív. Hagyni kell őket vonulgatni és utána lehet mondani, hogy "békén voltatok hagyva, most jó?". Fél nyugat-európai liberális sajtó be volt síkosítózva, hogy mekkora erőszak lesz itt kérem, aztán semmi nem lett. Orbánék mondthatják az EUnak, "nem vertük szét a buzikat, mert toleránsak vagyunk, még ha nem is tartják be a törvényeket", közben meg majd jönnek a perek a szervezőkkel szemben. Mert ugye ez egy betiltott rendezvény volt és hiába voltak kint a rendőrök, inentől a rendezők felelőssége, hogy ne legyenek sérülések. Minden ilyen sérült egy gondatlanságból elkövetett veszélyeztetési per. Szóval, várjuk ki a végét.
A másik oldala a dolognak, hogy még messze vagyunk a fél éves időablaktól. MPnek és a Tiszának a jelen vagyunk és mégsem technikája nem épp alkalmas az ingadozók meggyőzésére. A jobboldali radikálisok bohóckodása, meg csak arra alkalmas, hogy el lehessen őket adni balfasznak, akarom mondani homofóboknak.
Összességében, jó buli volt. Mindenki ott volt, mindenki jól érezte magát, csak épp egyik félnek sem jött be igazán a számítása. Mert a tegnapi, szerbiai tüntetésekhez képest, hogy úgy mondjam, ez elég langyi volt...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ez ok. Viszont hogy semmilyen eljárás nem fog indulni, vagy ha igen, akkor annyi eredménye lesz, mint az eddigieknél,  arra mérget vehetsz. Ráadásul ezek is csak a választásokhoz időzítve. Kellenek nekik ezek a műellenzéki izék.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerintem a szervezők ellen eljárás fog indulni. Meg azokat (a keveseket) akik látványosan hozni akarták az elmúlt évek Pride stílusát, szabálysértési eljárás alá vonják.

A főpolgármester elleni izgalmas lesz, főleg ha majd összejön egy Budapest csőd is. Sikeresen el fogják húzni a választás előttig. Nemcsak jó buli volt, de jó buli lesz is. 

S biztosítva lesz a jogállamiság, bármit jelentsen is.

Műeljras. Tudod, mint a Lánchíd mutyi esetén. A megrendelő meg sem lett hallgatva tanúként sem, nem kizárt, hogy tegnap épp rendezvényszervezés volt a feladata. A stróman meg ül. Egy ilyen eljárás nem eljárás.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Róla már a szál elején írtam. Tudom nagyképűség saját magamat idézni, de a pontosítás miatt.

https://hup.hu/comment/3199667#comment-3199667

Szóval Karácsony Gergely ellen, meg a pár magyar zászlót tipró, közszemérem sértő ellen eljárás indul. Karácsony elleni per végig megy az összes lépcsőn, s majd a Kúria dönt. Amiből a folyamat során mindkét főszereplő megpróbálja kihozni a maximumot. Hogy kinek sikerül jobban, azt nem tudom.

Nyilván a kicsit később megemlített szeptember végi időpont, az eljárás kezdetére vonatkozik.(Hisz a rendőrségnek a feljelentés kapcsán "nyomozási kötelezettsége" van, s az időbe telik.

Lehet, hogy indulnak büntetőeljárások mert mindkét oldal profitálna belőle. A NER a Budapest Büszkeség (nem a tiltott Pride, hanem az önkormányzati rendezvény) szervezőit simfelhetné vele a szavazók előtt, a megvádoltak pedig a NER politikai üldözött mártírjai lehetnének a közvéleménynek. Nem nagyon lehet mit kezdeni a papírformával, hogy a önkormányzati rendezvény=/=pride, és hogy a gyanúsítás megalapozott-e egyáltalán, ennek eldöntése jogászok és politológusok pártszimpátiától vezérelt, végeláthatatlan, alapvetően szubjektív okoskodása lesz majd de épp ezért jogerősen ezért bíró elítélni senkit nem fog, és amúgy sem lesz bíró, aki ilyen politikai ügyben jogerősen ítéletet hozna a jövő évi választások előtt. 

... a felvonulók létszámát növelte, a 19-es villi teljes utazóközönsége, //a többi bkv vonal is hasonló lehetett// akik a klrakádámtól a gárdonyitérig gyalogosan, ideológiafüggetlenül közösségiközlekedtek ... :O

( igazából össsze kellett vonla szervezni a déutáni futóversennyel, akkor mindenki előbb hazaért vonla ... :):):) )

Mégis lehet valami az ivóvízben, vagy a kajában, vagy a hormonhatású műanyagokban.

Nagyon nagy többség le se szarja azt, hogy ki buzi és ki nem. Ezen változtatni kell.

Ettől még nem lesz közszemérem sértő JFYI. 

Ezt honnan veszed?

Szerinted normális lenne így:

  • hivatalba
  • óvodába
  • iskolába
  • boltba
  • köztérre

kiállni?

A brandenburgi kapu előtt is kínos szokott lenni ez, de a németeknél a nudizmus régóta bevett dolog: szerintem nálunk mások a társadalmi normák és ez nem változott.

Józsi bá, a faluból/a szomszédból/stb szakadt nadrágban hálópólóban napi látvány és szagélmény, mégsem lesz közszemérem sértő.

Amennyiben a megjelenése nem nagyon tér el egy strandon tapasztalhatótól azzal szemben szerintem senkinek sincs kifogása.

Nem igazán hiszem, hogy bármely magyar strandon tolerálná a közönség, ha valaki a valagát próbálná mutogatni a nyilvánosságnak.

És akkor mi van? Ilyen bolondok felénk is vannak:

https://rtl.hu/baleset-bunugy/2022/08/19/elfogtak-a-rendorok-a-szilasli…

Amúgy vannak pocsékabb települések, még külföldön is, lévén van ahol kijárási tilalom alatt drogos buzi buliból ereszcsatornán távozó fidesz alapítót fogtak, akit azóta ismét keblükre öleltek a haverjaid.

Szerinted ő is vonult szombaton, vagy ennyire azért nem bátor, hogy felvállalja saját magát?

No azért abban mégiscsak van valami, hogy a mi országunk ellenzékét Orbán pozicionálta ebbe a mostani szomorú helyzetébe, amikor belengette nekik, hogy se szabad vélemény nyilvánítás se gyülekezési szabadság. Oszt a végére valahogy kiderült, hogy egyik sincs veszélyben, nem is volt, csak ugye orientálódnia kell szépen a választóknak arról, hogy kinek mi fontos.

Hát most tudjuk, hogy mi fontos, kinek. Ennyi.

Lehet menni választani.

ti pedofiloknak adtok kitüntetést meg kegyelmet. viszont igazából senki nem támogatja az utcán gyerekekre maszturbáló felnőtteket. te korábban azt is írtad hogy a bicskei gyermekotthonban történtek a kutyát nem érdeklik, még jól is jártak a gyerekek azzal hogy megerőszakolták őket, hiszen pénzt kaptak érte.

orbán elvileg azért engedte a prideot és azért nem verte szét, mert a mesterterve része volt (forrás: mandiner, a legnagyobb fideszes online hírportál). szóval inkább bevállaltáok hogy budapesten az összes gyerek változzon buzivá (a prájdtól a gyerek automatikusan azok lesznek) csak hogy állítólag politikai haszonra tegyetek szert. :D

A kormányod olyan sikeresen építi le a magyar gazdaságot, hogy egyre több embernek lesz kint a segge a nadrágból. https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-szines-szinonima…

Nem attól lesz rossz a magyar embereknek, hogy néhány magamutogató tangában szaladgál egy rendezvényen, hanem a haverjaid egyre gyakoribb bénázásának köszönhetően. Azt meg tudja tenni bármelyik magyar ember, hogy nem megy el egy ilyen rendezvényre, hogy elfordítja a fejét, ha mégis elment és ilyet lát, de az áremelkedések, a munkahelyek megszűnése (lásd Győr, Audi: várható leépítések) ellen nem sokat esélye van harcolni, még akkor sem, ha belép a Harcosok Klubjába. A duma most már kevés, tenni is kéne valamit, pont abba fog belebukni a vezéred és csapata, hogy most már arra figyel az emberek többsége, amit kért tőlük: a tetteire és annak következményeire.

ROTFL, értelmezem neked ... az "egyre kevesebben dolgoznak" azt jelenti, hogy a rekordnál (3,3-3,5% munkanélküli) kevesebben, de még mindig annak közelében (4% munkanélküli), messze az EU-zóna átlag felett (6,5% munkanélküli) :D :D :D

trey @ gépház

Ez a helyzet marha könnyen megváltozhat, az autógyárak jelenleg szarban vannak, csak még nem kezdték el a leépítéseket, bíznak a visszapattanásban. Ha elmarad, sokaknak szar lesz (beszállítóknak is). A Dunaferr utóda már teljesen földbeállt, a dunaújvárosi körzetben meg fog ugrani, a CATL Debrecenben szintén elkezdte a leépítéseket, a többi akkugyár sem áll a helyzet magaslatán. Ne legyen igazam, de akár már idén elérhetjük az EU átlagot, ha rosszul jön ki a lépés.

A munkanélküli statisztika pedig ráadásul elég megtévesztő, mert csak a járadékban részesülőket, és az aktív álláskeresőket (értsd: munkaközvetítőn keresztül) számítják bele a statisztikába, a járadék ideje pedig rövidebb, mint az átlag.

A Dunaferr utóda már teljesen földbeállt,

A Dunaferr már a '90-es években is csak agonozált, amikor ott jártam gyárlátogatáson, azóta próbálják talpra állítani. Nem sikerült ukránoknak, indiaiaknak. Munka van, csak lehet, hogy nem olvasztárra van szüksége az országnak. Tessék magukat átképeztetni. 

Én sem az első megszerzett szakmámban dolgozom. 

Hogy mi lesz, azt tudni nem lehet. Koncentráljunk a jelenre.

trey @ gépház

Ez azért izgalmas, mert még igazából be se indultak.

Azért egy "tényfeltáró" újságtól elvárnám, hogy ne "Rozi néni, hallotta ?" alapon írjon újságot, hanem ha a CATL tól nem kap infót, akkor pl. a területileg illetékes munkaügyi hivatalt megkereshette volna, hogy valami konkrétum is legyen.

Mert ez a "többen jelezték" meg a csomó feltételes mód."körülbelül 50-100 dolgozót rúghatott ki a CATL, vagy pl "azonban többen jelezték nekünk, hogy ennél jóval több emberről van szó". Sejtetések vannak több száz dolgozóról, de semmi más. Annyit tudunk ( a cikk szerint), hogy május közepén 650 -en voltak, a legfrissebb info alapján 800 -an vannak és  "Van, aki 150-200 kirúgottról beszél, de hallottunk ennél nagyobb számot is". Szóval ha mindez igaz, akkor másfél hónap alatt (vegyünk az egyszerű számítás kedvéért 150 kirúgottat) felvettek 300 embert. De egyúttal ki is rúgtak 150 -et. Akkor most mi van? 

Ilyen szempontból tényleg érdekes, ugyanakkor eléggé aggasztó is. Melleleg több oldal is foglalkozik vele, ha rákeresel arra, hogy catl elbocsátás, akkor jön fel néhány.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250702/leepitesek-kezdodhettek-a-ca…

Igaz, ez is a telexre hivatkozik, mint forrásra, viszont azért tettem be a linket, mert tartalmaz további utalást arra, hogy felmerült a CATL bővítés elhalasztása (a cég ugyan cáfol, de ez a 'nem zörög a haraszt' esete). A koreai akkugyártókról már tudjuk, hogy visszaesett a termelés, vagy igazán el se kezdődött, a CATL azért érdekes, mert amennyire tudom, ők a mostanában keresettebb LiFePo akkukat tervezik gyártani.

Azt én is olvastam, hogy a 2. ütem most várakozóban van. A hivatalos CATL közlemény szerint is, ami ismerve a mostani bizonytalan helyzetet, nem meglepő. De ebben a nyilatkozatban benne van az is, hogy az 1. ütemen nem változtatnak. 

Mindenesetre nem lennék ott HR-es. Másfél hónap alatt 300 be, 150 ki. Már ha igaz. Ezért kellett volna a mediamunkásnak megkeresni az illetékes kormányhivatal munkaügyi * akármijét. Nyilván a kirúgottak megjelennek ott, még ha nincsenek is bejelentve csoportos leépítésként.

 

* rákerestem: most épp Foglalkoztatási Osztálynak hívják.

szerk:

Viszont az látható, a kocka el van vetve. Akkumulátoros elektromos autó lesz a jövő, ha beledöglünk is. Globálisan (most nem Magyarországra gondolok) túl sok pénzt öltek bele, hogy veszni hagyják.

Szerintem maradjunk a tényeknél: ti vagytok azok, akik nem képesek felmérni, hogy az igazmondás, elhallgatás, tagadás, ferdítés és hazugság eszközei közül mikor, melyiket érdemes használnotok – mindez Orbánéknak sorban négy kétharmados országgyűlési többséget biztosított. Innentől kezdve bár önazonos, mégsem túl elegáns vagy szellemes gúnyolódás tárgyává tenned egy a térdelő hordátokon kívül lévő ember igazmondásotokkal kapcsolatos, a viselkedésetek tényszerűségeire alapozott kétségeit. A belőletek zsigerileg áradó felsőbbrendű lenézés mint alapvető világnézeti perspektíva csak a fajtátokon belül számít természetes erénynek, ezért szerintem érdeketekben állna megvizsgálnotok, hogy mekkora arányban alkotjátok a magyar társadalmat, és az így megismert információ alapján egy a hatalomszerzés szempontjából hatékonyabb irányba korrigálni a viselkedéseteket.

A hazugság és hasonlók minden esetben negatív dolgok, de az igazán szánalmasan negatív az, hogy nyakra-főre hazudoztok, mégis sorban negyedik kétharmados többsége van Orbánéknak. Nem látjátok, hogy a hazudozásba fektetett idő és energia kis hatékonysággal hasznosul? Vagy a hazudozás nálatok nincs célhoz rendelve, hanem önmagáért csináljátok?

:)

Nah eszembe jut régi sztori. Az egyik tizemeletes épület, ami egy ovodára néz, 8. emeletén a jóember úgy döntött h pucéran fog napozni az erkélyen. Erre az óvodából kihivták rendörséget. Ez akkoriban nagy eseménynek számitott, h rendörauto áll a ház elött. Lett is csődület! 
Mai napig nem értem, h ovónő bazzeg távcsővel figyelte a 8. emeleti erkélyt h kiszurta h ott valaki pucéran napozik, v mi? Mert hát egyébként ki a fene venné ezt észre a földszintes oviból? Nehéz eldönteni h az óvónő v. a napozni vágyó volt-e betegebb? És vajon melyik jelent nagyobb veszélyt az ovisokra nézve? 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Az, hogy sok a pedofil a tanárok közt, nem újdonság. Az, hogy puszta picsájú emberek grasszálnak fényes nappal az utcákon, az azért még az. Elvileg a törvény is szankcionálja: közszeméremsértés

Gy.k.: Nem az erkélyről beszéltem, hanem a ratyiparádékról

trey @ gépház

Btk. 231. § [Közszeméremsértés] Aki mások megbotránkozását vagy felháborodását kiváltó szeméremsértő cselekményt nyilvános helyen követ el, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Közszeméremsértésnek minősülhet például:

  • nyilvános helyen (pl. utcán, parkban) történő meztelenkedés vagy nemi szervek mutogatása,

  • szexuális cselekmények végzése közterületen, ha az mások által látható, és megbotránkozást válthat ki,

  • obszcén vagy provokatív mozdulatok (pl. önkielégítés) mások szeme láttára.

Nem minősül közszeméremsértésnek:

  • ha a cselekmény zárt térben történik, és nincs kívülálló tanúja (pl. saját lakásban),

  • ha nincs szándékosság (pl. balesetből adódó ruházat lecsúszása),

  • ha a cselekmény nem vált ki megbotránkozást vagy nem nyilvános.

 

Márpedig egy ilyen rendezvény nem vált ki felháborodást, mert benne van a programban / hozzá tartozik. Továbbá egy "puszta picsa" amúgy sem számít közszeméremsértőnek. Ez alapján az összes tangás csajt, vagy falatnyi picsanadrágban grasszálót (incl. Szegedi picsaember) el lehetne vinni. Nyugodj meg papó, ez még nem az a kor még, ahol elvisz a fekete Tesla!      

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

megbotránkozik tárgyatlan ige

<Vkinek helytelen v. ilyennek vélt tettén, viselkedésén> nagymértékben megütközik, egy alkalommal bosszankodással, szégyennel vegyes felháborodást érez, ill. mutat miatta. Megbotránkozik ismerőse kihívó modorán, feltűnő öltözködésén, szemérmetlenségén. Az egész társaság megbotránkozott az ízléstelen, sértő tréfán.  Nem annyira logikátlanságán botránkoztam meg, mint azon …, hogy cikkemet … nem érti. (Gyulai Pál) Mindjárt gondoltam, hogy pletyka lesz, – botránkozott meg Velkovicsné. (Mikszáth Kálmán) Etel … sohse tudta megérteni, mit lehetett Piroson szeretni, a Mária-látásokon pedig megbotránkozott. (Móra Ferenc)

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-e…

szívesen.

Márpedig egy ilyen rendezvény nem vált ki felháborodást, mert benne van a programban / hozzá tartozik.

Szerinted azért nem váltott ki "felháborodást" megbotránkozást, mert nem sikerült tettlegességet kiprovokálni?

ROTFL

Azt, hogy kézen fogva sétáljanak az utcán vagy csókolózzanak, még kevesebben támogatják, csupán a válaszadók 20 százaléka, 40 százalékuk pedig elutasítja azt.

Ez mellé akarod elsütni, hogy ha egy férfi puszta, szőrös picsával (lyukas lakk tangában) lődörög a városban gyerekek közt, az nem megbotránkoztató ... :D :D :D :D

trey @ gépház

Az origo fooldalon lehoz egy cikket, h keepekkel bizonyitja, h mennyire megbotrankoztato volt a felvonulas. Belenezek es leginkabb arrol szol, h Karigeri sikeresen epiti a politikai imazsat. Ez egyre jobb.

 

Megjegyzes, ha mar az origo is szoba kerult, ez is szuper, lehetne filmet csinalni vmi olyan munkacimmel, hogy A nagy bankrablas (Made in Hungaria):

https://www.youtube.com/watch?v=digiZ-bQz_c

Karácsony azzal próbálja kimagyarázni, hogy a karmelita irányába Hitler-szalutált ?

Igen:

Az ügyben megkerestük Karácsony Gergely kommunikációs csapatát. Ők mindezt azzal kommentálták, hogy a főpolgármester a Karmelitára mutatva mondta azt, hogy „nincs hatalmuk felettünk”.

:D Ha Musk karlendített, akkor Karácsony is. 🤷‍♂️

trey @ gépház

Az illető (amennyiben tényleg lendíteni akart) megmutatta, hogy nácinak is béna lenne. Ugyanis a karlendítés szöge még úgy ahogy elmegy, de a mozdulat akkor igazán autentikus, ha a hüvelykujj nincs eltartva a többitől, vagyis minden ujj egymáshoz van zárva.

Másik verzió.

Simán látszik, hogy nem náci karlendítés, hiszen azt a mozdulatot kicsit más szögben és összezárt ujjakkal kell végrehajtani.

Harmadik verzió.

Hagyok másoknak is lehetőséget.

Még nincs aláírásom.

Szijjártó üzeni az összes baromarcnak. Asszem érthető világos:

A miniszter hangsúlyozta, hogy Magyarországon valóban szabad a szerelem: 

mindenki szabadon választhatja meg, kit szeret és kivel él együtt.

Ugyanakkor kiemelte, hogy a gyermekek védelme érdekében a magyar kormány nem támogatja az agresszív LMBTQ-propagandát, az öncélú szexualitást és a megbotránkoztatást. Hozzátette, hogy a magyar emberek ezt a kérdést már népszavazáson döntötték el, amely egyértelmű többséget mutatott ezen álláspont mellett.

A megjelent 500e agyhalott azt bizonyítja csupán, hogy nem vették észre, hogy az SZDSZ hajója léket kapott, és még akkor is játszanak amikor már betört a víz ….

Ne húzd fel magad, nincs ezzel semmi baj, felnőtt emberek. A gyerekek meg nem lesznek ettől melegek, nem betegségről van szó, főleg nem örökletesről, ráadásul sokkal elfogadóbbak lesznek nálad.

Ha valaki igazolt labdarúgó, magas szinten focizik, hosszú éveken át játszik a válogatottban is, a fele életét a focipályán és az öltözőben éli, az nehezen tudja eltitkolni, hogy melyik nemhez vonzódik.

Amúgy a két évvel ezelőtti esemény csak egy példa a szoros kapcsolatukra, rengeteg más eseményen is megjelentek már együtt, a szent miséken a válogatott labdarúgó egy sorral hátrább, közvetlenül a család mögött szokott ülni. ;)

Nem egyedi az eset, egy anekdota szerint egyszer megkérdezték a német labdarúgó válogatott szövetségi kapitányát, van-e meleg a csapatban. Ő annyit válaszolt, hogy van, a nevét nem mondhatja meg, de jól véd. :)

Szerintem neked speciálisan képzett szakember tudna segíteni abban, hogy felfogd, mi a különbség a homoszexualitás/etc és az ezt kiforgató propaganda között. Ha felfogod, az is menni fog, hogy a propaganda rossz. Minden oldalról. Legyenek azok bal, vagy jobboldaliak. Fogalmam sincs, megerted-e ezt, de remélem, sikerül. Sok sikert kívánok ehhez! 🙂

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Te elég speciálisan képzett szakembernek tűnsz. Kérlek, segíts nekem megérteni, hogy mi a propaganda. Először pl. nézzük, mit gondolsz te jobboldali propagandának, és az miért rossz. Ez lehetne az első lépésem a megértés felé. Szerintem ez segítene nekem, hogy ne kelljen most azonnal lefóliáznom magam.

Továbbítottak nekem ma egy nem túl friss, ám annál érdekesebb bejegyzést:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10223200011348760&id=1837…

Ez még sokkal jobban fel fog húzni, mint a focistás hozzászólásom. Próbáld meg higgadtan elolvasni, hátha van abban egy kis igazság, amit a csávó írt. Talán még arra is van benne magyarázat, hogy miért kezdődött el OV részéről a "boszorkányüldözés".

Elég konkrét állításokat tartalmaz a szöveg, feltehetően jó forrásai vannak a szerzőnek.

Ahhoz nezni kellene a buzikat, hogy meg is botrankozzon rajta valaki. A megoldas egyszeru, kevesebb buzipornot kell nezni, kevesebb pridera kell menni es nem lesz min megbotrankozni.

Aki meg nezegeti annak ellenere is, hogy azt kommunikalja, hogy nem szereti oket, akkor azok kefiret isznak...

Na ki mondta?

Ha Felcsúton vagyok, akkor azt mondom, hogy szégyen. Ha itt vagyok Budapesten, akkor azt mondom balítélet. Nem büszkeség, hanem balítélet.

És betalált?

Ez az egész majd a MHM malmára hajtja a vizet. Ha ők sem elég kemények, akkor az emberek még jobbra tolódnak majd. Hamarosan eljön az idő, amikor a mostani vonulók sírva akarják majd vissza az Orbán-féle buzgársimogatást. Akkor már késő lesz mondjuk.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

vajon jobb az ha egészen kiskortól arra tanítjuk őket hogy léteznek a MOCSKOS BUZIK akiket GYŰLÖLNI kell? és mi van ha a gyerek melegnek születik? jó az hogy egész életében arra van nevelve hogy az bűn? vagy jó az, hogy a szüleitől is titkolnia kell mert különben kitagadják? (nem egy ilyen sztorit ismerünk) mindezt a vallás nevében. ez a családok és gyerekek védelme? biztos hogy a gyűlölet a jobb irány?

Alap állításaid rosszak:

- nem szól arról a sztori, hogy a gyerekeket mocskos buzik gyűlöletet tanítjuk, a gyűlöletet az orbanfobiammogott kell keresni

- senki nem születik buzinak, nincs buzigen, körülmények/neveles/tarsadalom hatására lesznek buzik és nem buzik

- Magyarországon nem üldözik a buzikat, csak azok állítják akik célja a zavarkeltés 

- Magyarországon bejegyzett élettársak lehetnek a buzik

- itt minden arról szól, hogy Orbán ellenfelei tok mindegy hogy mi az, csak Orbán ellen fogalmazhassak meg magukat, evvel kiszolgálják azokat akik ebbe pénzt tolnak, és mellékhatásként vak gyűlölet, ordibalas alakul ki, amit rátolnak a Fideszre ( aki jobbára védekezik csak, mióta hatalom közelében van ).

Probald ki a fentiekkel átgondolni a kliséidet.

Ha jól értem, van egy vita, hogy van-e összefüggés a pedofília és a buzulás közt. Vagy nincs. Ez mennyben üldözi a buzikat? 

Cikkből:

A „nagyon nagy vita” sehol sem látszik, de az bizonyos: semmilyen tudományos megalapozottsága nincs annak, hogy a homoszexualitás vagy a transzneműség önmagában pedofíliához vezetne. Az viszont tudományos tény, hogy a pedofilok között ugyanúgy van hetero-, homo- és biszexuális ember is, csupán az arányok kérdésesek, ahány kutatás, annyiféle adatot látni.

Ezeket az újságírói állításokat milyen független tanulmányok támasztják alá? Az ilyen "tudományos tények" mennyire szoktak időállóak lenni?

ahány kutatás, annyiféle adatot látni.

:D :D :D Természetesen, ezek közül csak az valid, ami az újságíró állítását támasztja alá :D

trey @ gépház

Jaja, vagy: 

Valahol egy woke bohóc kitalálta, hogy az LMBTQ, BLM, METOO lófaszokkal jól lehet politikai ideológiákat gyártani, az egyik oldal ezt ügyévé tette és a buzikat stb. leszarva próbál politikai hasznot kovácsolni belőle.

Ahhoz képest, hogy a homók kb. a Föld lakosságának 3-7%-át teszik ki, elég sok köztük a pedo. Tudom, nem ... 

trey @ gépház

A probléma ezzel szerintem többes. Először is talán az, hogy Gyurka bátyád nem csak a fityeszben népszerűtlen, hanem a világ boldogabbik felén majdnem mindenhol. Kivételek vannak, de kicsit messzebbről nézve a fityesz nem kivételes Soros megítélésében, hanem inkább a mainstream része. Másodszor, személyekhez fűződő kampányokat nem csak kizárólag a fityesz produkál. Emlékeztetőül néhány név: "Köteles" Kövér László, "elschmittolta" Schmitt Pál, Novák Katalin, Varga Judit. A Gyurka bácsi által pénzelt oldal ebben a műfajban sokkal sikeresebb, mint a fityesz. Sorolhatnám, de ne haragudj, ez mind hosszú lenne neked, tehát: minek.

Olvass utána: nincs kifejezett buzigen, amit írtam az nem tudományosan megfogalmazva, de fedi a tudományos igazság mai állását. 
En a magánvéleményem ez fogalmazom meg, nem a belém ültetett kötelező véleményt, tehát ebben igazad van. De ez nem zárka ki azt, hogy amit állítok az a tudomány mai állás szerint igaz. Ha cáfolni tudod akkor rajta.

- senki nem születik buzinak, nincs buzigen, körülmények/neveles/tarsadalom hatására lesznek buzik és nem buzik

Akkor pár ezer évvel ezelőtt, hogy lettek buzik amikor még nem volt TV, Internet és LMBTQ propaganda? Soros visszament az időben megfertőzni az emberiséget?

Te úgy gondolod hogy el tudod dönteni a mai napon is melyik nemhez vonzodsz? Jó hírem van, Te valószínűleg biszexuális vagy. Én kezdetek óta a lányokhoz vonzódom, egyszerűen nem tudnak izgalomba hozni a trey által hostolt gay képek, ezt nevezik magabiztos heteroszexuálisnak. Akármennyi férfit nézek, és akármit is csinalnak sajnos/nem sajnos nem leszek meleg. :/ Pedig ugye a buzi lobbi nagyon igyekszik. 🤣🤣🤣🤡

nem volt TV, Internet és LMBTQ propaganda
 

en ezt írtam:

nincs buzigen, körülmények/neveles/tarsadalom hatására lesznek buzik és nem buzik

 

ha lehet ugyanarról beszéljünk pls. Ha felteszel egy kérdést magadnak, és azt jól megválaszolod, aztán oromkodsz rajta, hogy milyen igazad van, szóval az nem beszélgetés.

És ha kicsit átfogalmazzuk amit te írtál, valahogy így?

A vallás egy olyan ideológia amit gyakran használ(nak/tak) tömegmanipulációra...

Azzal sem értene egyet Mraacz?

Bár lehet az ideológia sem pontos. A vallás az vallás. Még egyszer nekifutok.

A vallás egy olyan dolog amit gyakran használ(nak/tak) tömegmanipulációra...

Így milyennek néz ki?

Még nincs aláírásom.

Ha te a nagy bulit szereted, akkor vasárnap Budapesten lett volna a helyed.

A témát amúgy rengetegen kutatták és kutatják ma is, feltehetően az ilyen kutatások eredményeinek köszönhető, hogy a kezdeti üldözés, büntetés, kényszerkezelés (Alan Turing neve ismerős?) helyett a melegek ma már sok országban felvonulásokat is szervezhetnek, élettársi kapcsolatban is élhetnek, egyes államokban melegházasságok is köttethetnek, gyerekeket is fogadhatnak örökbe. Kell még idő, míg az emberek levetkőzik az előítéleteiket, előbb-utóbb normális mederbe terelődik a dolog, és nem kell a melegeknek felvonulniuk, mert teljes jogú tagjai lesznek a társadalomnak. Bármennyire is tagadod, ez a jövő, akkor is, ha neked ez nem tetszik. Ez nem vigasz azoknak, akik még ma is megszenvedik a társadalom kevésbé elfogadó tagjaitól a bántásokat, kirekesztéseket, de az az irány, amit az a nagy tömeg is mutatott a hétvégén, mindenképpen jó.

Jaja, éppen csökken itthon és Európában (és a világban) a buzik elfogadása, szóval a divathullám éppen visszaszorulóban van. 

Idén is kiadta az ezúttal összesen 26 országot felölelő Pride Felmérését az Ipsos, melyből nagy vonalakban az olvasható ki, hogy a többség az antidiszkriminációs védelem mellett áll, de a támogatottság több LMBT+ kérdésben csökken.

Halló! A whisful thinking ideje nem most van! 

https://assets.telex.hu/images/20250628/1751113978-temp-afpgOo_cikktorz…

Szerintem téged megtévesztett a Budapest Büszkeség felvonulás, amin a kisebbség egy töredéke vett részt. Tudod, 200 ezer ember nem a magyar lakosság ... 

trey @ gépház

Egy alapvető dologra hívnám fel a figyelmed: nem minden függvény monoton csökkenő vagy növekvő. Én arról beszéltem, honnan indult a dolog és most hol tart. Tudod, nem közvéleménykutatást kell nyerni, hanem választást. Ne menj szembe a főnököd dumájával, mert hamar eltolnak a húsosfazéktól!

200 ezer ember nem a magyar lakosság, ez igaz. 1001 ember már az? :)

Publicus Intézet a Népszava megbízásából június 23–25. között 1001 fő telefonos megkérdezésével készített országos reprezentatív közvélemény-kutatást a Budapest Pride-ról. A felmérés eredményei megosztott társadalmi véleményt tükröznek a szexuális kisebbségek nyilvános megjelenését illetően. 

[...]

A válaszadók közel fele, 46 százaléka inkább támogatja, hogy legyen Budapesten Pride-felvonulás, ahol a melegek és egyéb szexuális kisebbségekhez tartozók, illetve az ő ügyüket támogatók felvonulnak. A másik fele, 47 százalék azonban inkább ellenzi a rendezvény megtartását a fővárosban. 7 százaléknyi válaszadó nem tudott vagy nem akart nyilatkozni a kérdésről.

Ez utóbbi felmérés nem mutatja a tendenciát, ez legfeljebb egy pillanatnyi állapotot tükröz. Ha azt írták volna pl., hogy 1 évvel ezelőtt még 50 % támogatta, de ma csak 46 %, akkor lehet csökkenésről beszélni.

Az a te nagy problémád - meg a haverjaidé - hogy én nem vagyok semmilyen húsosfazék közelében, így megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy bárkivel szemben érveljek. Mi van, problémás megint szembenézni a tényekkel?

200 ezer ember nem a magyar lakosság, ez igaz. 1001 ember már az? :)

Jaja, 97% válaszadó válaszolt úgy, hogy a gender mocskaitokat nem kívánja.

Ez utóbbi felmérés nem mutatja a tendenciát, ez legfeljebb egy pillanatnyi állapotot tükröz.

ROTFL, tehát pillanatnyilag a többséget nem érdekli. Törődj bele. 

trey @ gépház

én nem vagyok semmilyen húsosfazék közelében, így megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy bárkivel szemben érveljek

Akkor ez alapján akár egy csapatban is lehetnénk, de szerencsére rengeteg más dologban különbözünk.

 

Mi van, problémás megint szembenézni a tényekkel?

Úgy tűnik, nektek az! :)

 

 Jaja, 97% válaszadó válaszolt úgy, hogy a gender mocskaitokat nem kívánja.

 LOL

Az MTA "finoman" jelezte nektek, hogy baromságot írtatok bele az alaptörvénybe, de nektek az sem probléma. :)

https://mta.hu/data/dokumentumok/viii_osztaly/Allasfoglalas_biologiai_n…

Ha már erőlteted a százalékokat, legyen itt is egy:

"Magyarország 38 vezető biológusa 92 százalékos többséggel fogadta el azt az állásfoglalást, amiben arra hoznak tudományos érveket, hogy miért pontatlan a Fidesz-KDNP többség által Alaptörvénybe foglalt állítás. „Az emberek egy nem elhanyagolható hányada olyan kromoszomális vagy anatómiai jellemzőkkel születik és/vagy fejlődik, amelyek tehát egyértelműen nem felelnek meg a ”férfi„ vagy ”nő„ hagyományos meghatározásának” – fogalmaznak."

Hivatkoztál a tényekre. Azok makacs dolgok, ugye? Vannak emberek, akik olyan kromoszomális vagy anatómiai jellemzőkkel születnek, hogy egyértelműen nem felelnek meg a férfi vagy nő hagyományos meghatározásnak, az neked nem tény, hanem gender mocsok, ugye? Számtalan esetben kiderült már rólad az írásaid alapján, hogy a saját sorsodon kívül másoké nem különösebben érdekel, de legalább az uszításról és a gyűlöletkeltésről leszokhatnál.

 

tehát pillanatnyilag a többséget nem érdekli. Törődj bele.

Beletörődtem. Te meg törődj bele a tendenciába. Jobban jársz. :)

"Csak átfuttattuk rajta!" 

Azonban megjegyezte, hogy csak egy gyors összegzést kért arról, hogy mi a tudomány jelenlegi állása a biológiai nemekről és az interszexuális variációkról. Így nem lehet állítani, hogy bármi az MI ötlete lett volna, hiszen a kérdést ő tette fel a ChatGPT-nek, ami csak összegezte az interneten talált információt

[...]

„Mivel sietni kellett, és kíváncsi voltam, hogy reagálnak a kollégák a felvetésre, az MI-vel írattam egy összefoglalót a témában” – mondta.

LOL

Az egész MTA-t át kéne világítani, hogy mivel foglalkoznak és a picsán rúgni a megélhetési alibizőket.

(Ki mondja ezt? Az adófizető, akinek a pénzéből tartják őket.)

trey @ gépház

Ez így van. Ugyanakkor a léhűtő mindig kiváló kiszolgálója (besúgója) az aktuális rendszernek, különben nem tartanák meg.

 

Azért a pártkáder intézménye nem NER-találmány.

Nem bizony, látszólag (!) pont ez ellen is küzdött az 1990-es Fidesz, kaptak is tőlem akkor egy szavazatot. Sajnos sok idő nem kellett hozzá, hogy rájöjjek, hibát követtem el, kb. 2 évnyi "munkálkodásuk" elég volt hozzá. Azóta pedig rengeteget "fejlődtek", mind tudásban, mind pofátlanságban, persze kilókban is, de főleg hatalomban és vagyonban, és láthatóan ez utóbbi számukra a legfontosabb.

Ez így igaz, mert hatalom vàltàsnàl mindig kibaszkodjàk a màsik klikk léhűtőit, így azok kénytelenek elmenni alulfizetett, alantasabb munkàkat (értsd. bàrmi ami valós tevékenységgel jàr) végezni.

Nézd csak meg a baloldali politikusokat és gondolkodókat. Semmi sem mutatja a napi munka romboló hatàsàt, mint az anyagi és szellemi leépülésük és kiégésük.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Írj Viktornak hogy szüntesse be az MTA-t, zárjátok be a teljes közoktatást úgyis minden tanár hülye és pedofil. Közkorházakra sincs szükség látom, hiszen itt vannak a magán egészségügyi szolgáltatók. Ez így jó lesz Magyarországnak. Aki a fideszre bármi rosszat mondd vagy bármilyen kritikat elejt azt halálbüntetéssel sújtani. (ezt kezdjétek velem pls)

Nem hamisítottak vele meg semmit, tényeket közöltek, olyanokat, amelyek sok kutató sok-sok évnyi megfigyelésén alapulnak.

De... ha már közpénz, az nem zavar, hogy

- az MTVA közpénzből hírt hamisít és fontos információkat hallgat el?

- a közpénzből élő hírhamisító feljebb bukott, és már vezérigazgató?

-  egy csomó közpénz elvesztette közpénz jellegét, és már lába is kélt azóta?

Kettős mérce?

LOL

Miért idegeskedsz? Túltolták a haverjaid a baromságot? Ez már neked is sok? Kicsit csodálkoznék, de ki tudja? :)

Ti szüntettétek meg a fékek és ellensúlyok rendszerét, ti nem akarjátok, hogy az Európai Ügyészséghez csatlakozzon Magyarország, ti akartok kilépni a Nemzetközi Büntetőbíróságból. Akinek nincs mitől félnie, azt miért zavarja, ha vannak olyan szervek és szervezetek, akik ellenőrizhetik a tevékenységét?

 

Akkor mit sipákolsz? 

LOL

Nekem úgy tűnik, hogy pont te vagy az, aki sipákol.

Esetleg kezdd el meggyőzni a fiatalokat, bár nem lesz könnyű. :)

https://telex.hu/video/2025/07/05/pride-poloskazas-orban-drag-queen-fid…

Hajrá! :D :D :D

Az állatvilágban tapasztalható az is, hogy a szülők és az utódok összepárzanak, megeszik a saját méhlepényüket szülés után. Magára hagyják, elpusztítják, megeszik az utódaikat. Meg tapasztalható sok más egyéb dolog is. Ezek közül sajnos több dolog az embereknél is előfordul: állatias viselkedés.

Szerkesztve: 2025. 07. 01., k – 19:30

Kezdetnek meg lehetne vizsgálni, hogy a legutóbbi alkotmánymódosítás után koherens rendszer maradt-e, meg hogy nem ütközik-e magasabb szintű jogszabályba. (Helsinki záróokmány, pl.)

Várjál segítek:

hagyományos jogállam = mindenképpen Magyarország felett álló, intellektuálisan és morálisan is felsőbbrendű ország, ahol a vélemény diktatúra már nem csak egy álom,  és ahol egy kisiskolás első szexuális élménye egy transquerhomolesbipentálgenderszex pornóhoz kapcsolódik, ha lehet akkor még 6 éves kora előtt.

Megint: szezont a fazonnal. Az előbb államokat hasonlítgattál egymáshoz, meg valami légből kapott általad ideálisnak vélt képhez, most meg előszedtél egy konkrét államfőt. 

Sólyom László ízig vérig idealista jogászként több területen is óriásit alkotott; a köztársasági elnöki szerepkörnek is megadta azt a hivatali méltóságot amire pl Göncz Árpád képtelen volt.

Pont az intézmények és az azokhoz megállapított hatáskörök - és ezek egyensúlya - garantálják a jogállam működését.

Érdekes, hogy ezt mondod: akkor szerinted is azért van válságban az EU mert az EU-s intézmények egymás és a tagállamok hatásköreit meg a saját szervezeti és működési szabályzataikat semmibe véve rendre áthágják, azok jogköreibe gázolnak?

Hiába vannak megállapított hatáskörök ha azokat senki sem tartja be: ráadásul semmiféle választói legitimáció nem áll az ezt a folyamatot megvalósító Európai Bizottság és az alatta levő széles korrupt bürokrata réteg mögött. (a polip)

--

Idehaza a fékek és ellensúlyok rendszere 2006 után bomlott meg: nem az intézmények egyensúlya bomlott meg, hanem a szavazóbázis eloszlásáé.

Én értem, de neked nem ezzel van bajod, hanem azzal, hogy egyáltalán létezik ez a dolog. Ugyanúgy mint Orbánnak. Teljesen mindegy ki lenne ebben a pozícióban ameddig nem bólogatna és tenne rá mit csinálsz addig problémának tekintenétek, ha fellép akkor azért, ha épp nem azért.  Juncker ("hey, dictator") teljesen az ellentéte volt, azt se szerettétek. 
Teljesen el vagy szállva azzal a felfogással, hogy kormányfői hatalmat látsz a szerepében. Egyszerűen ilyen beállítottságú. Én nem vagyok elragadtatva az ilyen személyiségtől, de el tudom fogadni, ez az egyik sikeres módszer, hogy ilyen pozícióba jusson. 

Azt hiszem félreérted a helyzetet. Nem VdL személyisége itt a probléma hanem az hogy a törvény nem ad neki olyan szerepet, mint amilyenbe az EP kényszeríti. A Bizottságnak nincs kormányzati szerepe, a döntéshozatal az EU-ban nem a Bizottság, még csak nem is az EP kezében van, hanem a Miniszterek Tanácsa a dötéshozó. VdL ezt semmibe veszi - szerintem nem a saját egyénisége miatt, hanem azért, mert az EP erre kényszeríti, visszahívással fenyegeti. Az EP - sajnos az EPP vezetésével - úgy viselkedik, mintha már létrejött volna az Ajrópai Egybesült Államok, ahol Brüsszelnek szövetségi joga, hatalma van. Ez teljesen jogellenes, ahogy a nekünk járó kifizetések jó részének visszatartása is az. VdL jogellenesen jár el a Bizottság nevében amikor olyan intézkedéseket hoz, amelyekben túllépi a szerződésen alapuló hatáskörét. Budapesti értelmiségünk önös érdekből, kormányellenes hangulatára alapozva behúnyja a szemét Brüsszel nyilvánvaló jogsértései fölött. Miközben persze folyamatosan nem létező jogállamisági követelményekre hivatkozik az EP liberális többsége instrukcióinak letérdepelve.

Politikai és nem irányító hatalma van.

Mire gondoltál mikor ezt megfogalmaztad?

politika főnév ..kát, ..kája (rendsz. egyes számban)

1. (politika) Az államvezetés és kormányzás egészében v. egy-egy ágazatában, az ország belső életének irányításában és a nemzetközi kapcsolatokban követett, osztályérdekektől meghatározott alapelvek összessége és a megvalósításukra irányuló társadalmi tevékenység. Agresszív, békeszerető, egészségügyi, hódtó, kereskedelmi, koalíciós, nagyhatalmi, nemzetiségi, országos politika; az erős kéz politikája. || a. Vkinek a politikája: vmely államférfinak ilyen vonatkozású elvei, ill. tevékenysége. Kossuth, Deák politikája.

2. (politika) Vmely társadalmi csoport, osztály, párt ilyen vonatkozású eszméinek, céljainak összessége, ill. általuk meghatározott tevékenysége. A Magyar Szocialista Munkáspárt politikája; forradalmi, harmadikutas politika. Egyetért a párt politikájával.

3. Vmely közösség, szervezet, vállalat, intézmény társadalmi érdekű tevékenységének sajátsága, jellegzetessége. A tanácsoknak a lakások kiutalásában követett politikája. Bírálták a színháznak a műsorral kapcsolatos politikáját.

4. A közösség sorsával törődő, foglalkozó, az állam ügyeiben részt vevő, irányító v. döntő szerepet játszó, közéleti tevékenység, a társadalom életének e tevékenység által meghatározott tere; politikai élet. Napi politika. Nem érdekelte a politika. Mi újság a politikában? Visszavonult a politikától.  Ha a nép uralkodni fog a költészetben, közel áll ahhoz, hogy a politikában is uralkodjék. (Petőfi Sándor) Bántott, döfölt folyton a Pénz is | … De lelkemből más sohsem érdekelte | … poéta-ceruzámat, | Csupán Politika és Szerelem. (Ady Endre) A legelső szó, amit a politikából megtanultam, ez volt: – Abcug! (Móricz Zsigmond) || a. A közélettel, a társadalomtudományokkal kapcs. ismeretek összessége. Legerősebb oldala a politika.

5. (átvitt értelemben, bizalmas) Vkinek másokkal kapcsolatban kialakított, gyak. hátsó gondolatokkal befolyásolt véleménye, magatartása, eljárása, cselekvésmódja. Átlátok a politikádon. Politikából hallgatott el egyes mozzanatokat. Már ismerem a politikáját!  Ez a bán felesége részéről valami ravasz politika lehet: talán így akarják Ocskayt gyógyítás örve alatt megmérgeztetni. (Jókai Mór)

Szóösszetétel(ek): agrárpolitika; árpolitika; békepolitika; belpolitika; egyházpolitika; gazdaságpolitika; gyarmatpolitika; hintapolitika; hitelpolitika; káderpolitika; kalandorpolitika; kirakatpolitika; kultúrpolitika; külpolitika; műsorpolitika; parasztpolitika; pártpolitika; reálpolitika; struccpolitika; szociálpolitika; társadalompolitika; uszálypolitika; vámpolitika; világpolitika.

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-e…

de neked nem ezzel van bajod, hanem azzal, hogy

Ne böffents ide olyasmit amiről fogalmad sincs.

Ugyanúgy mint Orbánnak.

Rád jellemző töltelék fordulat; ha már az érdemi válasz elmarad jön az összemaszatolás.

A színvonaladon a várt válasz talán olyasmi lehetne pl "[Olyan vagy / úgy viselkedsz / azt képzeled / úgy gondolkodsz stb] mint mint egy [ kellőképp taszító alak; gyilkos, pedofil, terrorista, stb stb].

Ne erőlködj, már megint egy gyenge kísérlet.

addig problémának tekintenétek

Egyes szám második személyt kellene használni de látom nehezedre esik; esetleg meg tudnád magyarázni miért ennyire kényszeres ez a visszatérő hiba nálad (is)? Nehezedre esik egyéni önálló szereplőként felvállalnod a véleményed ? Polip komplexus?

azt se szerettétek

Továbbra is E/2.

Teljesen el vagy szállva azzal a felfogással, hogy kormányfői hatalmat látsz a szerepében. Egyszerűen ilyen beállítottságú. Én nem vagyok elragadtatva az ilyen személyiségtől, 

Továbbra sem én szerkesztem és jegyzem a politico cikkeit, ez egy balos brüsszeli lap ami már többször leírta, hogy VDL folytatta a központosítást, jogköröket vont el, kiiktatta a visszajelzési rendszereket, átszervezések sorzatával egyszemélyi (saját) döntése alá rendelt mindent amit csak tudott és rendszeresen más EU-s intézmények és a tagállamok hatóköreit is próbálja törvény és jogellenesen magához vonni.

Ez nem belelátás kérdése; ő próbál adott szerepet vindikálni magának számomra ő ettől még egy karbantartó/portás; aztán van ahol pofára esik (Törökország) van ahol sikerül kierőszakolnia amit próbál; pl G7.

Ez nem személyiségen múlik, ez a munkaköri leírásban foglaltak áthágása, szereptévesztés és visszaélés.

Tessék egy rövid idézet;

During her first term — in which she faced a global pandemic and a war on the EU’s doorstep — she developed a reputation for making unilateral decisions, overstepping her job description, cutting other EU leaders out of the decision-making, and speaking only to a handful of advisers. As a result, she gained the nickname Queen Ursula in Brussels. 

Valamint:

Von der Leyen amassing power shouldn’t come as a surprise. 

Once powerful leaders who steered the EU are weakened, leaving a void for von der Leyen to fill. France’s Macron suffered a major loss in June’s European election to the far-right and then went through a bruising national vote. German Chancellor Olaf Scholz is worried about his own future and Polish Prime Minister Donald Tusk is preoccupied with domestic politics.

“You don’t have to teach von der Leyen how to play the power game,” the third EU diplomat said. “She saw the vacuum left by the European capitals and jumped into it.” 

+

[...]The European Commission did not properly disclose certain EU-funded advocacy activities such as lobbying[...]

[...]Across EU countries, the definition of what an NGO is varies, and is rarely enshrined in national legislation. In 2024, the EU essentially defined an NGO as being independent from government and a non-profit organisation. While this is a step in the right direction, the definition alone cannot ensure that NGOs are correctly classified in the EU’s financial transparency system. This is because entities self-declare as NGOs, and the Commission does not check important aspects of their status, including whether a government exerts significant influence over their governing bodies or whether an NGO pursues its members’ commercial interests. For example, one large research institute was categorised as an NGO while its governing body was composed solely of government representatives.

The Commission did not clearly disclose the information it held on NGO advocacy activities that were financed by EU grants. Also, it was only during the audit that the Commission issued guidance that grant agreements should not require recipients to lobby EU institutions. Furthermore, EU fund managers do not proactively search for potential NGO breaches of EU values, such as the rule of law and human rights, but rely mainly on self-declarations. Checks on funding sources that can provide useful information about who stands behind NGOs are also lacking.

[...]

Miért is lenne baj, ha megvannak a bejáratott fizetett ügynökök;

[...]Over the past decade, a substantial part of the Commission’s direct funding went to a small number of NGOs.[...]

Bizonyított tény, hogy NGO-kat fizet azért, hogy azok a saját hatóköreit kiterjesztő szabályok átnyomásáért "lobbizzanak" (intézményesített korrupció) az EP-ben, illetve persze a fent említett űr sem magától keletkezik amibe benyomult; ezért fizeti a saját házi ügynökeit.

Ez az amit local privilage escalation exploit -nak szokás becézni.

És persze mindez, az EU szervezeti és működési felépítésével, feladat definícióival honlokegyenest szembe megy.

--

Az idézetek forrásai:

From queen to empress: Inside Ursula von der Leyen’s power grab

https://www.politico.eu/article/ursula-von-der-leyen-europe-commission-…

European court of Auditors: EU funding for NGOs is too opaque

https://www.eca.europa.eu/en/news/news-sr-2025-11

Nekünk az EU is fontos, de elsősorban Magyarország, ha nem bántalak meg.
Az a gond, hogy Orbán politikája elvette a jövőt (ha visszaolvasol, ezt kb 10 éve mondom). Strukturális problémák vannak, és ez a szar alak a saját politikai hatalmának és annak gazdasági hátterének megerősítésén dolgozott, mindent alárendelve ennek. 
Ezt persze kedvező gazdasági körülményeknek köszönhető konjunktúra miatt elért gazdagodást ennek állította be. Holott egyszerűen lerabolta a tartalékokat és kiéheztette a nagy költségvetési kiadást jelentő társadalmilag azonban fontos területeket. 
Most elértünk oda, hogy a környezet nem hogy nem kedvező, hanem nagyon is nehéz. A stratégia itt az "mindenkit lesz*punk csak legyen jóban velünk". Ez áll a kompország stratégiája mögött. Felépített szövetségeket a végletekig feszítő stratégia egy ilyen helyzetben nem szerencsés. Ezt nyögi az ország.
(légyszi ne gyere azzal, hogy a stratégia mögött, hogy több vasat tartsunk a tűzbe van logika, persze, hogy van, csak nincsenek kártyák a kezünkben, ezért nem működött soha)
Meg persze a "külügyminiszter" sikeres tevékenységét. A hibák szinte napi szintűek.
Most elértünk odáig, hogy tudják, hogy bukás jön ezért tudatosan tovább rontják az őket követőek politikai helyzetét az ígéretekkel (SZJA mentesség, hitelfelvétel, kiköltekezés), hogy beszorítsák egy pályára, mert most sem az ország, csak a saját hatalmuk fontos nekik. 

Nem tudom, hogy lehet ezt nem látni, és hogy lehet ezt támogatni. 

"kiéheztette a nagy költségvetési kiadást jelentő társadalmilag azonban fontos területeket."

Ennél szebb megfogalmazàst még nem is làttam az ellenzéki pàrtkàderelfektető gittegyletekre.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Az a nagy helyzet, hogy az oktatás, a közösségi közlekedés és az egészségügy éppen olyan területek, ahol Magyarországon a többi EU tagállamhoz viszonyított rangsorunkhoz mérve éppenséggel jobb a helyzetünk. Sok más olyan mutató van, amelyikben rosszabb, de azokkal bonyolultabb lenne hülyíteni a népet..

Nope, te nem érted a közszféra és a közpénz működését. Ez egy olyan rendszer, ahol nem a piac érvényesül, ahol a pénz útját a főnöki fotelekben ülő politikusok szabályozzák.

Te a túlharcolt eü.s dolgozókat, alulfizetett tanárokat, széthulló vasutat látsz, mert ezt láttatják veled, ezt kell látnod, ez az a gumicsont amin rágódnod kell.
Én parancsba kiadott, előre, évtizedekre lezsírozott túlárazott szerződéseket, valós teljesítés nélküli megrendeléseket, 5-10 éve közintézmények körül, munkavégzés címén lődörgő 1 fő effektív munkát végző és 5-10 fő ballasztos mikrovállalkozásokat, 20-30 évre, fillérekből átadott önkormányzati ingatlanokat látok.

És ez nem pártfüggő, mert egyik párt sem nyúl hozzá a másik elfektetőihez, mert egy hatalomváltásnál ugyanazt kapná vissza az arcába.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nem tudom, hogy lehet ezt nem látni, és hogy lehet ezt támogatni. 

Szerintem simán. A helyzetértékelésed ui. téves, szlogeneken, politikai állásfoglalásokon alapul és a valósághoz nem sok köze van. A problémát a fenti fejtegetésben én abban látom, hogy a pógárt személyes percepció hiányában mindenféle maszlaggal meg lehet etetni. Most pl. úgy tűnik, hogy egy MP-ből ügyes taktikával politikust lehet csinálni (hasonló jelenséget minden szomszédunkban megcsináltak már, vegyes sikerrel). Ilyen a képviseleti demokrácia, ne legyél nagyon büszke a véleményedre.

Ez ilyen "majd én megmondom mivel foglalkozzál" duma. Még a bolondok is tudják, hogy a jövőre tekintve ha intézkedésekről és cselekvésről beszélünk a jelen az ahol lehet tevékenykedni, és aki ennek kapcsán a múltba réved az hibás úton jár. (a.k.a pontosan arról van szó, hogy már minden épelméjű látja, hogy amit Viktorék csinálnak az rossz, csak néhány opportunista még lesi a hasznot)

Én ezt ilyen "felhívom a figyelmed, hogy hová vezet (gyk. pl. sorban négy orbáni kétharmadhoz) a szokásos térdelő viselkedésetek" dumának szántam, de elfogadom, hogy a síró-picsogó áldozatpózba görnyedt lényedben másképp képeződött le.

Javaslom, ne beszélj "jelenről", hiszen a 2006 és 2022 közti végtelen számú jelenetek eredményeként jelenleg a sorban negyedik orbáni kétharmad van hatalmon.

Szintén visszafogottságot javaslok a "tevékenykedés" említésével kapcsolatban, hiszen az említett végtelen számú jelenetekben megvalósult tevékenységetek gyümölcse a sorban négy orbáni kétharmad.

Elhiszem neked, hogy értesz a "rosszhoz", hiszen 2006-ban egy eleve nem túl fényes helyzetben akaratotokon kívül megbuktattátok saját magatokat. Apró probléma, hogy a rossznál is van rosszabb, és a sorban négy orbáni kétharmad ténye azt mutatja, a rossznál rosszabb ti vagytok.

A ti helyzetetekben legkorábban akkor van gyakorlati értelme az "opportunistákkal" foglalkozni, amikor legalább annyit elértetek, hogy a parlamenti választáson Orbánék nem szerezték meg a sorban n-edik kétharmados többséget.

Tehát óvatosan a szóval. Csak felfelé!

:)

Ez kitűnő javaslat. A változást óhajtók messzi túlnyomó többsége a saját személyes jobblétét várja a kormánytól. Aztán mindig jön a szörnyű felismerés, hogy személy szerint ki-ki jobblétét nem a kormány, nem más külső hatalom hanem mindenki saját maga intézi saját magának. Kivételek vannak.

A változást óhajtók messzi túlnyomó többsége a saját személyes jobblétét várja a kormánytól.

Ez egyértelmű, mintahogy az is hogy nem fog megtörténni ostorpattintásra.. Főleg úgy nem, hogy a Viktor leszarja az ország érdekét és csak a sajátját nézi a jövő terhére történő osztogatással. Ki fog derülni, hogy fog menni a kommunikáció. 

Ki bizony.

Én nagyon drukkolok, hogy a Magyar Péter hívők legalább októberig kitartsanak mellette és ne durranjon ki ez a lufi túl hamar. Sajnos bizonytalanságot érzek ebben. Akik most benne bíznak szörnyű csalódás előtt állnak, utána meg jön kapkodva megint Klára asszony, MZP meg Karigeri, mint ellenzék. Azután meg újabb kétharmad a fityesznek. Ne legyen igazam. Ettől az ellenzéktől sajnos csak ennyire telik.

Mindenesetre ha nem így történne, akkor is életszerű, hogy sokan a kormányváltástól remélik a saját személyes sorsuk jobbra fordulását. Ezeknek az orra szerintem mindenképpen vérezni fog. Akár azért, mert a fityesz marad, akár azért, mert megy. Sajnos a világ kegyetlen: azok ülnek mindig a szopórolleren, akiknek mindig más a hibás, ha valami nem sikerül és ezek általában mindig mástól várják, hogy tegyen már végre valamit, hogy nekik jobb legyen.

Az "egyensúly" akkor borul fel, ha a választásokon vesztes fél kijelenti, hogy az felborult. Lásd a Patrióták bizottsági tagságát az EP-ben.

Egyébként jogilag az egyensúly definiálásával a jogalkotó általában nem próbálkozik, kivételek vannak. Ha jogszabály valami ilyesmit előír, azt általában betartják. Az egyensúly ennek ellenére állítólag ilyenkor is simán fel képes borulni. Ilyen a természete.

Meg merném kockáztatni, hogy az egész "jogállamiság vita" lófaszt nem ér tartalmilag, mert a napi politika már rég maga alá gyűrte az efféle ideológiai fogalmakat. Nem vagyok abban biztos, hogy ez baj.

Az "egyensúly" akkor borul fel, ha a választásokon vesztes fél kijelenti, hogy az felborult. Lásd a Patrióták bizottsági tagságát az EP-ben.

Ott nem az egyensúlyt sérelmezték, hanem azt a szokásjogot ami a bizottsági elnöki illetve alelnöki tisztségek elosztását egészen idáig minden alkalommal jellemezte. 

Mert az "egyensúly" nem okvetlenül jogi fogalom. A hatalom birtokában úgy rúgta fel a megválasztott EP a szokásjogot, mint a sicc. Felborított egy egyensúlyi kritériumot. Pont azok, akik a legelhivatottabban szoktak harcolni a jogállamiságért.

Ez szerintem általános, a folyamatos jogállamiságra hivatkozás, a fékek és egyensúlyok keresése olyan állandó politikai hivatkozás., mint a család, a haza vagy a történelmi hagyományok emlegetése a másik oldalon. Politikai szlogenekről van szó, amik a választó orientálásra szolgálnak. Ki-ki választja azt ezek közül, amelyik a szivének kedves. 

Nem egészen, a "a folyamatos jogállamiságra hivatkozás" egy üres, releváns tartalmat nélkülöző gyűjtő: mindig bajba kerülnek mikor jogilag kellene alátámasztaniuk, igazolniuk a kifogásaikat :).

Példa: az ERASMUS programból arra hivatkozva függesztették fel a magyar egyetemeket, hogy "nem biztosított az összegek rendeltetésszerű felhasználása". A probléma csak ott van, hogy az ERASMUS esetében -is- a kifizetéseket maguk az EU-s szervek közvetlenül intézik. Ha probléma van akkor azt belső átvilágítással és felülvizsgálattal kellene az EU-s intézményeknek magukon belül orvosolniuk..

Az "isten, család, haza" meg talán a másik oldal számára üres, releváns tartalom nélküli gyűjtőfogalom. Ki-ki választja azt a felfogást, ami a szívének kedves. Én a problémát nem ebben látom, hanem abban, amikor a kizárólagosság normává válik, Tőlem megállapíthatja bárki, hogy nálunk nincs demokrácia, összeomlott az egészségügy és megszűnt a jogállamiság, ha a szívének az a kedves. Legfeljebb annak a súlyos terhét kockáztatja, hogy kiröhögöm.

Az "isten, család, haza" meg talán a másik oldal számára üres, releváns tartalom nélküli gyűjtőfogalom.

Ne keverd össze a politikai terméket a létező értékkel: a család, a haza pártoktól függetlenül vitathatatlan érték: 1989 előtt és napjainkban is; ezek nem keverendők össze a politikai jelszavakkal akkor sem, ha ezeket a kifejezéseket tartalmazó politikai terméket is legyártanak pl a jelenlegi kormányzat.

A "jogállamiságra hivatkozás" attól üres, hogy nincs olyan megnevezhető konkrét valódi érték ami tartalommal töltené meg: ez maga a politikai termék: felbukkanása is jól láthatóan időben is konkrét politikai csatározásokhoz köthető.

Ki-ki választja azt a felfogást, ami a szívének kedves.

Nem felfogásról és szekértáborról van szó.

Tőlem megállapíthatja bárki, hogy nálunk nincs demokrácia, összeomlott az egészségügy és megszűnt a jogállamiság, ha a szívének az a kedves.

Legkevésbé sem értek egyet: mindenkinek megvan a maga feladata, időnként akár adott illetőnek a munkaköri leírásában is benne lehet az, hogy véleményezzen, értékeljen. A probléma azzal van, ha egy jelentős befolyást jelentő pozícióból akar valaki olyasmibe belepofázni ami nem az ő területe. Engem nem érdekel, hogy VDL mit mond: mint magánember a hálószobájában, családjának: pláne amikor már nem lesz hivatalban.

De mint a "szerződések őre" neki nagyon konkrét definiált feladata és szerepe van: amiből teljesen kilóg, szerepkörével rendszeresen visszaél, jogkörein egyre inkább túllóg.

EU capitals fume at ‘Queen’ von der Leyen 

Diplomats accuse European Commission president of overreach amid a furor over her trip to Israel.

https://www.politico.eu/article/eu-governments-fume-at-queen-ursula-von…

--

Teljesen értelmezhetetlen, hogy képzelik, hogy állam és kormányfőknek járó szerepekben merészel tetszelegni: nem választott vezetője senkinek. Egy adminisztrátor, bürokrata. 

Én egyetértek veled, csak arra hívom fel a figyelmedet, hogy az álláspontunk jelenleg kisebbségben van.  Mások számára más az érték, nem az ami neked meg nekem. Mások szemét ez a VDL gerenda egyáltalán nem piszkálja, az enyémet meg a Polt Péter kinevezése nem bántja. Ennek az okát én abban látom, hogy különböző érvényes értékrendek állnak szemben egymással. Ezek bizony szekértáborok. 

Mások számára más az érték, nem az ami neked meg nekem.

A család, a haza mindenki számára érték; evolúciós eredmények.

A család pl a társadalom alap egysége; reprodukciójának, létének alap feltétele; nélküle a világban kóricáló emberek dugnának fűvel fával virággal: nem lenne sem elvárás sem motiváció az életképtelen porontyok védelmére, etetésére, nevelésére, fenntqrtására stb.

Az élvezet / élmény (és további öncélú motivációk) ösztön működne.

Ez független az én általam helyesnek vélt / preferált meggyőződéstől, berendezkedéstől stb.

--

A haza; ez is egy olyan fogalom ami mindenkinek mást jelent; van akinek a bőröndje, párnája, függőágya, sátra, barlangja, ágya, szobája, lakókocsija, lakása, háza, városa, országa stb. stb. jelenti a "haza"-t. De a haza / otthon megint csak egy alapvető érték.

--

Mások szemét ez a VDL gerenda egyáltalán nem piszkálja, az enyémet meg a Polt Péter kinevezése nem bántja. 

Megint csak; szezont a fazonnal.

Kriminális, törvénytelen dolgokat nem helyes összemosni és egy lapra tenni törvényes és törvénytelen dolgokat.

Ha jól értem(?) az elfogultságra akarsz utalni:

Ennek az okát én abban látom, hogy különböző érvényes értékrendek állnak szemben egymással. Ezek bizony szekértáborok. 

Az a helyzet, hogy vannak játék szabályok; ezek a törvények adta keretek. Ezeken belül játszunk. Ami ebből kilóg az nem érvényes. 

Értékrendek már komplex rendszerek, a személy szintjén ritkán(megkockáztatom soha sem) fednek teljesen át akár pl házastársak között sem..

Az elfogultsággal semmi bajom, az természetes, a szubjektum része. Súlyos tévedés azonban azt gondolni, hogy a saját értékrendünk általános. A család nagyon sok választó számára nem hogy nem érték, hanem kifejezetten fölösleges, terhes, definiálatlan vagy rosszul definiált fogalom. A haza meg még ennél is rosszabb, mert ahogy írod, nem mindenkinek ugyanaz és földrajzilag sokak számára másképpen definiált fogalom, mint neked vagy nekem. Mi csak hisszük azt, hogy ezek általános értékek, a valóságban sokak számára ezek nincsenek is a listán vagy messzi más értékek mögé vannak sorolva. A törvényt meg aztán sokféleképp lehet magyarázni, meg alkalmazni. Azt, amit mi törvényesnek gondolunk, mások láthatóan visszaélésnek, korrupciónak gondolják, mégpedig biztos hittel, szent meggyőződéssel. Ennek az ellenkezője is igaz, a luxemburgi vagy strassburgi bíróságok számomra sokszor megmagyarázhatatlan és abszolúte a jogot semmibe vevő ítéleteket képesek összehozni. Nem véletlen, hogy kifinomult módszerekkel kerülnek bírók ezeknél a szervezeteknél döntési helyzetbe.

Szóval nyugodtan hátrább vonhatod az agarakat, se ideológiailag se jogilag nincsen semmi sem biztosan lefektetve. Az egyetlen, ami biztos pont a világban, az az erő és a hatalom. Aki a választásokat megnyeri, az mindent visz addig, ameddig a következő választások be nem következnek. A választásokat pedig mindig az nyeri, aki nagyobb anyagi erőforrásokkal, ügyesebben gazdálkodik a választók hiányzó percepcióinak pótlására. Jog, ideológia, választói értékrend szerepe korlátozott, a média az egyedül, ami valójában számít.

Súlyos tévedés azonban azt gondolni, hogy a saját értékrendünk általános.

Nem a saját értékrendemről beszéltem.

Nézz szét térben (a Föld különböző országai között) és időben: a történelmünkre a homo sapienstől mostanáig.

Némi variációval: pl egynejűség vs többnejűség valamiért nem anarchikus egyedül álló emberek nagy csoportjai maradtak fenn: még a törzsi kultúrákban is a rendszerbe szervezett csoportok éltek túl.

--

Szóval nyugodtan hátrább vonhatod az agarakat

???

Szerkesztve: 2025. 07. 02., sze – 09:41

McGrath: Keine Orchestrierung durch die EU

Ministerpräsident Viktor Orban hatte im Zuge einer homophoben Kampagne versucht, die Parade durch ein polizeiliches Verbot zu verhindern. Zugleich warf er der Europäischen Union vor, hinter den Protesten zu stecken.

McGrath wies das zurück: «Es gab mit Sicherheit keine Orchestrierung durch die Europäische Union. Was wir gesehen haben, war eine organische Reaktion von Graswurzelorganisationen, von gewöhnlichen ungarischen Bürgern und ja, unterstützt durch internationale Interessengruppen.»
 

És azok a nemzetközi érdekvédelmi szervezetek mikroadományokból megszervezték az ellenállást a gaz Orbán rendszere ellen, mert ugye Irsulanak nincs ideje ilyenekre, mivel keresi a vakcina SMS-eket, videó felhívást gyárt hogy mindenki menjen ki a vonulgatásra és hat Ukrajna, szóval az EU bizottság biztosan nem szervezkedik Orbán ellen EU-s pénzből.

"Orosz módszer" a lehallgatás és a szuverén államok belügyeibe való külső beavatkozás is. MP kinyilatkoztatásában deklarálta ("...mint az közismert"). Így MP és végső soron a globohomo lobbi magyarországi további fiókszervezetei, a román vezetésű ide látogató 27 aktivista EP képviselő és a többi jótét ún. "nyomás gyakorló" ezek mind egytől egyig "orosz ügynökök". 

Nézd azért vicces, mert valóban idegen hatalmak ügynökei, hogy éppen orosz, francia, német, amerikai, koreai, holland, kínai, ukrán esetleg román vagy bármi más nemzetiségű a tartótisztjük az lényegtelen. Eléggé evidens, hogy ideejtőernyőzött előre lekötelezett paprikajancsikat próbálnak sorozatban ránk tukmálni már sokadjára. Mostanra legalább a receptúrával eljutottak odáig, hogy a magyar néplélek jelentős részéhez közelebb áll a piros-fehér-zöld mint a vörös vagy kék csillagos esetleg szivárvány sávos lobogó. Az persze nehézség, hogy a társadalom egy létszámban elhanyagolható, de rendkívül befolyásos (és hangos) része számára előbbi meg vörös posztó amit legszívesebben felgyújtana, megtaposna, bemocskolna, eltiporna, kiirtana.

Azt pedig kétlem, hogy a polipnak ami országokon és pártokon átívelően mindenhova bedugja a csápjait bármi haszna lenne számunkra állampolgárokra nézvést: pont ellenkezőleg.

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/1j87mpg/an_octopus_…

Ez egy jó videó, csak a méretek nem arányosak: a szóban forgó polip több repülőgép hordozónál is nagyobb :)

Mostanra legalább a receptúrával eljutottak odáig, hogy a magyar néplélek jelentős részéhez közelebb áll a piros-fehér-zöld mint a vörös vagy kék csillagos esetleg szivárvány sávos lobogó. Az persze nehézség, hogy a társadalom egy létszámban elhanyagolható, de rendkívül befolyásos (és hangos) része számára előbbi meg vörös posztó amit legszívesebben felgyújtana, megtaposna, bemocskolna, eltiporna, kiirtana.

Hát nem tudom, ezt ki írta, talán valahogy vissza lehetne keresni.

Ez a szöveg egy populista demagógtól talán elcsúszna valami nem túl igényes helyen (mondjuk kocsmában vagy az Országházban), de a hupon, ahol érettségizettek és diplomások is van, azért elég gáz így fröcsögni.

Beidézted a hozzászólásom egy részét, de nem látom, hogy ebből mi az ami NER-hez köthető pont lenne pláne olyat ami kifejezetten propaganda.

Esetleg tudsz belőle olyan pontot kiemelni ami 

  • NER-hez köthető: linkelj valami NER-es forrást ami ugyanezt állítja
  • propaganda: nyugodtan vitasd / cáfold bármely állítást :).

Jó, nézzünk szembe a nehéz kérdéssel: segítséggel, vagy teljesen magadtól jöttél rá, hogy akivel nem rokonszenvezel, vagy isten ments valamilyen vitád van vele, az nyilván {nem jó hazafi, nem tiszteli a nemzeti jelképeket, idegen zsoldban áll, elissza a macska elől a tejet, hangosan járatja a motorbicklijét, naponta változtatja a nemét}?

Ha magadtól, akkor az dícséretes, ha segítséggel, az nagyon derék dolog.
 

Jó, nézzünk szembe a nehéz kérdéssel: segítséggel, vagy teljesen magadtól jöttél rá, hogy akivel nem rokonszenvezel, vagy isten ments valamilyen vitád van vele, az nyilván {nem jó hazafi, nem tiszteli a nemzeti jelképeket, idegen zsoldban áll, elissza a macska elől a tejet, hangosan járatja a motorbicklijét, naponta változtatja a nemét}?

Szerencsére ilyesmit nem állítottam sehol. Azzal nem tudok mihez kezdeni, hogy nem tudod vagy akarod elolvasni ami oda van írva. Ha a saját összehordott zagyvaságaiddal szeretnél vitatkozni ahhoz viszont nincs másra szükség..

Civilizált ember beidézi amire reflektálni kíván, majd leírja hozzá a konkrét reakcióját.

Vannak a “hipercivilizáltak”, akik állítanak valamit, majd erről elmondják, hogy teljesen így van, és gratulálnak maguknak, hogy milyen ügyesek, ha kiderül, hogy mégis gond van az eszmével, akkor jöhet a személyeskedés, a másik csesztése, mások előtti hiteltelenítése.

Nevezhetjük a jelenséget: nárcisz-rekurziónak, röviden: NÁR.

akivel nem rokonszenvezel, vagy isten ments valamilyen vitád van vele, az

Sok emberrel beszélgetek: rendszeresen olyanokkal is akik nem kifejezetten szimpatikusak akár személyükben akár ilyen-olyan nézeteik miatt.

Van amikor csak végighallgatom, hogy mit gondolnak, van amikor oda - vissza kicseréljük, hogy ki mit gondol és van amikor reflektálunk egymás gondolataira is (ez három különböző dolog); ez utóbbi kapcsán aztán alakulhat ki vita is ahol az eltérő nézeteken belül konkrétan az ütköző, ellenkező vélemények kifejtése során érvelünk.

Részedről eddig egy alaptalan vád került megfogalmazásra, átcsomagolásra végül most gyatra személyeskedésbe torkollott: csak tudnám miért: pedig próbáltam Tőled konkrétumokat kérni: de vagy a képességed vagy a hajlandóságod úgy tűnik hiányzik az érdemi párbeszédre..

Tessék itt a teljes idézet:

“A gyermekvédelmi népszavazáson a magyarok egyértelmű döntést hoztak. A törvényekről ennek megfelelően döntöttünk. Mindenkit tájékoztattunk, a jogszabályokat mindenki ismeri. A többi a hatóságok feladata, a politikának itt már nincs dolga”- nyilatkozta Orbán Viktor miniszterelnök.

A jogszabályok valóban ismertek. Ám a jognak, a törvényeket összefogó Corpus Jurisnak mindig van olyan vetülete, mely túlmutat önmagán, ez pedig a jogban is ismert erkölcs, a morál vetülete. Ezért nem is a hétvége több százezer embert is utcára vivő megmozdulás jogi vagy szexuális aspektusára irányítanám a figyelmet, hanem a sokat hangoztatott zsidó-keresztény erkölcs ez irányú útmutatása szerint osztanék meg egy-két gondolatot a fenti mondatok kapcsán.

Elsőként hadd idézzem fel, hogy a jog betűje nem feltétlenül felel meg az igazság kritériumrendszerének. A jogszerű nem mindig igazságos, elegendő itt csak a XX. század általunk is megélt szocialista korszakának egyes törvényeire gondolnunk. Márpedig az igazság az alapja a zsidó-keresztény erkölcsi jogrendnek: “Az igazságra és csakis az igazságra törekedj, hogy életben maradj”-írja Mózes V. könyve. De ugyanez az elv olvasható János első levelében: “Erről ismerhetők meg az Isten gyermekei és az ördög gyermekei: aki nem cselekszi az igazságot, nem az Istentől van, és az sem, aki nem szereti a testvérét.“ Ebből következik, hogy az igazságosság keresése erkölcsi kötelezettséget ró ránk.

Több százezer ember vonult ki szombaton. Ilyen tömeget egy irányba mozdulni, egy akarattal, békésen menetelni nagyon régen nem láttunk. Ez a tömeg meg akarta érezni, és meg is ízlelte a szabadságot. A fizikai és szellemi szabadság pedig olyan élmény, mely akár a jog betűje ellenére is megszerzendő. Egyiptomban a Fáraóban megtestesülő törvény ellenére állt ki Mózes népe szabadságáért, s nyerte azt el. A makkabeusok a görög törvény tilalmával dacolva keltek fel, harcoltak s vitték győzelemre életüket nem kímélve a judaizmus ügyét a pogánysággal szemben. Jakab levele így fogalmaz: “De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete.” A kereszténység hajnalán a Rómában tiltott vallás követői inkább vállaltak mártírhalált, semmint lemondjanak szellemi szabadsagukról. A szabadság az ember idilli állapota, szabadság nélkül nem teljesedhet ki, nem lehet soha önmaga. Ezért is volt katartikus élmény a rendszerváltás forgataga, mert kéznyújtásnyira került hozzánk a szabadság, melyet csak vágyakozva szemléltünk a vasfüggöny mögül.

Mint láttuk, mind a zsidó, mind pedig a keresztény morál sarokköve a szabadság. Az erre való törekvés természetes állapota az embernek. Legyünk zsidók, vagy egykor üldözött keresztények, de mindannyian, a sokszor elnyomott magyarok, hogyan is kárhoztatnánk azokat, akik -mint egykor Dózsa György vagy Petőfi Sándor- a szabadságra vágytak?

https://www.facebook.com/orszagosforabbi/posts/743877818162487

Szerkesztve: 2025. 07. 02., sze – 19:56

Miért a buzulásért mentek utcára, és nem pl. azért, hogy jobb legyen az oktatás és az egészségügy?

:)

Azért nem fizetnek a lobbicsoportok. Plusz a jobb oktatás felveti a lehetőségét, hogy a végén okosabb, intelligensebb, képzettebb jelentkeznek a  mostani szervezők helyére és a gazdik a végén lecserélik őket.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ezen mindig röhögtem. Miért gondolják egyesek (amúgy állítólag liberálisok), hogy ha valakit kötelezni kell, hogy tanuljon, az majd tanulni is fog.

Aki nem akar, vagy olyan háttérrel rendelkezik, hogy azért nem akar, azt hiába kötelezed akár 20 éves koráig is, kb. ugyanolyan bután jön ki a suliból, mintha 14 évesen jönne ki. 

Jó esetben bejár az iskolába, rossz esetben még azt se.

Látom nem voltál sose termelő helyen. A betanított munka végzéséhez, autó összeszereléshez, sokkal több tudás, fegyelem, koncentráció képesség kell, minthogy pl. korunk médiamunkásai el tudnák végezni. Nem beszélve a pontos, felelősségteljes munkavégzéshez. Garantálom, hogy pl. a telex (de akár a mandiner elit munkásai) vagy nem bírnák egy hétig, vagy a szarul elvégzett munka miatt már a második napon kirúgnák őket.

De nem ez a lényeg, mert már megint nem akartad megérteni.

A lényeg: ha valaki nem akar tanulni, ha akár 20 éves koráig kötelezővé teszed is , akkor se jut el az értő olvasásig.* Ha meg valaki akar, akkor is fog ha csak 10 éves koráig "kötelező".

Kötelezéssel sok mindent el lehet érni, csak azt nem, hogy jó "Pisa tesztet" írjon. Csak hogy kedvenc heppjeiteket hozzam példának.

Az "Ellenkezőleg" kezdést nem is értem mire próbáltad ráhúzni.

 

*Az, hogy te nem jutottál el most odáig, az nem a képesség, hanem a szándék hiánya miatt volt.

Jelentkezem! En voltam termelo helyen! Egyik elso munkam volt, hogy adatgyujtot es mindenki szarama ertheto vizualizaciot kellett kesziteni. Nagyon kihivasoktol mentes munka volt 99%ban 0 feladat. De helyben vegzos munka volt es sok vicces dolgot lehetett latni. Pl gecisokan elfelejtettek hosszu hetvege alatt mit kell csinalni :D Ujra be kellett tanitani oket. A konyvelok vagy mittomen mik voltak ott, azok meg mondjuk a jelszavakat felejtettek el.

Aorra(eletronikai osszeszerelo) tobbnyire amugy azok mentek akkoriban, akik masra nem voltak jok, de meg legalabb a fel fogsoruk megvolt (+diakmunkasok). Akinek mar nem volt fogsora az valszeg reszeges is volt es ok meg napszamba mentek. 

Ettol persze nem lesz tobb egy mediamunkas, foleg ugy, hogy mar mindenki is az.

betanított munka

Érted ennek a kifejezésnek a jelentését?

 

A betanított munka végzéséhez, autó összeszereléshez, sokkal több tudás, fegyelem, koncentráció képesség kell, minthogy pl. korunk médiamunkásai el tudnák végezni.

A monotóniatűrés képességét vizsgálják leginkább az ilyen helyeken, az meg vagy van, vagy nincs. Írni és olvasni tudni kell, némi szövegértési képesség is szükséges, de az önálló gondolkodást ilyen helyeken nem várják el. Betanítják a dolgozót egy adott feladatra, utána csinálja. Ha valami megakad, szól a felettesének.

 

A lényeg: ha valaki nem akar tanulni, ha akár 20 éves koráig kötelezővé teszed is , akkor se jut el az értő olvasásig.* Ha meg valaki akar, akkor is fog ha csak 10 éves koráig "kötelező".

A lényeg, hogy a kötelező oktatás a gyerekek jogait védi a szülőkével szemben. Azért kötelező, hogy a szülő ne sumákolhassa el a dolgot, ne birkákat őriztessen a gyerekkel, ne adja oda más családoknak, ahol kuss a gyerek neve, és azt csináltatnak vele, amikhez kedvük van. Volt olyan időszak, amikor ezt meg lehetett tenni, ma már nem lehet. Amennyiben egy kormány tényleg a gyerekek jogait szeretné védeni, akkor nem szállítaná le a kötelező oktatás korhatárát 18 évről 16 évre.

Az értő olvasásig az is el tud jutni, aki nem szeret tanulni, mert az iskolában töltött időnek is elégnek kellene lennie hozzá. Ha normális a tanár, ha igyekszik megismerni a gyerekeket, ha felismeri, kinél milyen módszer működik, akkor lehet eredményeket elérni. Persze kellene ehhez egy "kevés" szándék is a nagyfejűek részéről, kellene normális tanterv, normális fizetés és megbecsülés (az anyagi mellett erkölcsi is).

Szerintem ezeknek a szervilis térdelőknek az a problémája, hogy olyasmiben ~hisznek, amihez bár van idegen finanszírozó, a "független", "objektív" "sajtó" hasábjain kívül nincs hozzá kerek valóság. A nekik kedvező valósághoz szükséges körülményeket pedig önmagukból kifolyólag nem tudják megteremteni Magyarországon. Semmiben nem jobbak Orbánéknál, de annyival rosszabbak, hogy saját nagyszerűségükbe vetett töretlen hitük alárendeltjeiként tekintenek a realitásokra. Nekik egy ideális világ kellene, de legalábbis az, hogy repülő unikornis hátán megérkezzen egy szőke nyugati – vagy román – helytartó, és utasítson minden magyart, mit kell csinálni, hogy jó legyen.

:)

Jaja, azóta, hogy megjött a lóvé, a tüntike befejeződött, tehát az oktatás hirtelen problémamentes lett, a gyerekek jövője már fényesebb mint valaha. Ja és rekordszámban jelentkeztek újra tanárnak. 

Vagyis, kiderült: a tüntike kizárólag a pénzért zajlott (ahogy akkor mondtam), nem pedig magasztos eszmékért (gyerekek jövője)

:D

trey @ gépház

egyebkent csak hogy valami tényleg fontosról is szó legyen: mi a helyzet az MNB-ből lopott 600 milliard forintal? ki és miert szavazott kegyelmet a fideszben egy pedofil gecinek? :)

Ha már off: Most olvastam egy interjút a Kutyapárt elnökével (mellesleg XII. kerületi polgármester, és ehhez kapcsolódik, amit mondott):

KG: A legfontosabb, hogy lementek a nagyobb közbeszerzéseink. Takarítás, zöld felületek, kátyúzás, ingatlan-karbantartás. Korábban azt hittem, hogy olyan 10–20 százalékot loptak el. De ebben tévedtem! Valami ugyanis 40 százalékkal lett olcsóbb, mint az előző vezetés alatt, valami meg 60 százalékkal – az átlag úgy 50 százalék! Ez így látszólag semmi: csupán annyit csinálsz, hogy simán kiírod úgy a közbeszerzést, hogy lehessen normálisan versenyezni. Ezt követően akár még ugyanaz a cég is, amelyik a Fidesz alatt is volt, ha most is ő nyert, fele áron megcsinálja ugyanazt a munkát. De sajnos, vagy nem sajnos, ezek a korábbi közbeszerzések is törvényesek voltak mindennek ellenére – legalábbis a közbeszerzési hatóságnak megfeleltek. Hogyha ezeket mi most utólag megtámadjuk, és esetleg kiderül valami törvénytelenség, akkor, ugye, ki lesz megbüntetve? Hát a mostani önkormányzat. Azt tudjuk tenni, hogy nyilvánosságra hozzuk az árváltozásokat meg azt, hogy miért nem volt korábban verseny. Ebből is megérti mindenki, mi zajlott itt korábban.

Ez azért erősen elgondolkodtató.

 A pride-on tényleg kart lendített karigeri ?

Sarkát is összecsapta ?

Szabályos volt ?

Aki látta az megírhatná, hogy mi volt!

1920.06.04