Ezt olvasva nagyon felháborodtam és nem a fejlesztőkre.
Tisztelt holavonat.hu felhasználók!
Lázár János miniszter úr egy korábbi facebook posztjában azt állította, hogy túlterheléses támadást intézünk az EMMA rendszere ellen, valamint felszólított arra, hogy az utastájékoztatás szolgáltatásának akadályozását szüntessük be. Lázár János kijelentéseivel nem értünk egyet, mi sem adatot nem loptunk (hiszen kizárólag nyilvános adatokat jelenítettünk meg), valamint túlterheléses támadást sem hajtottunk végre, hiszen az adatokat percenként maximum egyszer kértük le. Ezen kívül semmilyen politikai motivációnk sem volt az oldal elkészítésében, magunkat hobbivasutas informatikusoknak tartjuk. Mindezek ellenére, a politikai retorziók elkerülése érdekében az oldal leállítása mellett döntöttünk.
Köszönjük az utóbbi egy napban küldött pozitív visszajelzésket, javaslatokat!
Viszlát, és kösz a halakat!
dev@holavonat.hu
Ez a bejegyzés nagyon sokat és nem pozitívan elárul a magyar közállapotokról.
- P3nész blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 722 megtekintés
Hozzászólások
Te most kezdted el úgy érezni, hogy valami nem jó felé megy? Mit csináltál az elmúlt 15 évben?
És komolyan azt hitték, hogy egy ilyen oldal majd működhet? Micsoda nyugat-európai utópiában élnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lézerjanó akciója meglehetősen kontraproduktívra sikerült. Bemutatkozott egyrészt titkolózó énje, amivel letiltotta a vonatinfót, az agresszív oldala, amivel nekiment a holavonatosoknak, és a hülye énje, mert ezzel elindított egy lavinát.
https://telex.hu/belfold/2025/06/24/holavonat-vasut-vonatinfo-lazar-jan…
Később több olvasónk is jelezte, hogy „a nyílt forráskód csodákra képes”, vagyis hirtelen megszaporodtak a vonatok mozgását követő oldalak, alkalmazások, és elindult:
....
A cikk alapján már három vonatkövető weboldal létezik, szerintem ha Janó sokat ugrál, még sokszorozódni is fog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztán látható, hogy Jánosunkat valaki/valakik/esetleg saját maga próbálja feltenni a porondra. Az is szintén tisztán látható -ezeknek a próbálkozásoknak az eredménye bizonyítja- hogy bizonyos szint feletti posztok ellátására Jánosunk alkalmatlan. Persze az is lehet, hogy pont az a célja ezeknek a próbáknak, hogy ezt bizonyítsa.
Hozzá kell tenni, hogy a MÁV mindig is állam volt az államban, s a jelenlegi történésekről nekem, a szar focicsapat szar játékosai próbálják megbuktatni az új edzőt sztorik jutnak az eszembe. (függetlenül az új edző kvalitásaitól)
Az persze igaz, hogy jó lenne ha valaki/valami komolyabb produkcióra kényszerítené politikusi csapatainkat (már mint az országét).
Sajnos ebben már egyre kevésbé bízok. Pedig -elnézve a körülöttünk zajló történéseket- ha valamikor, most igazán szükség lenne erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A túlterheléses támadások hazájában percenként 1 API kérés egyenlő a célkereszt homlokodra festésével.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[POL]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez történt az e-Kréta Androidos alkalmazással. A "gyári" app katasztrofális minőségű volt, erre született meg a https://github.com/boapps/Szivacs-Naplo opensource app, amit pár hónapnyi küzdelem után végleg levett a készítője, miután többször megfenyegették az e-Krétások. A "túlterheléses támadás" is elhangzott. Megj: nyílt publikus API-t használt az app.
Te mondd, hogy "túlterheléses támadás", a te hangod mélyebb!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézném azt a technikát, amit percenként egy lekérés túlterhel. Van a fiókomban pár levetett Raspberry Pi 2-es, egyet felajánlok, hogy megduplázzák a teljesítményt, hátha az már elég lesz.
Egyébként viszont nem értem a percenkénti lekérést, amilyen pontosak a vonatok elég lenne óránként :)
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy az API publikusan elérhető? Mert ha igen, akkor valami santit. Amugy meg az ilyesmi borzasztóan kontraproduktív, mert alatamasztani latszik az "alhireket".
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(első google-találat volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az UAID parameter nem arra utal, hogy publikusra terveztek (mas kerdes, hogy ha ez mukodik (nem fogom kiprobalni)) akkor meg a sessionkezeles sincs implementalva. Csak akkor a "tamado" a fejleszto volt.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább nem KAÜ-n kell bejelentkezni. Bár, akkor legalább lenne SSO, és ha meglátod a 90 perc késést rögtön átmehetsz az EESZT-be megnézni van-e felírva valami idegnyugtató, amit kiválthatsz míg jön a csatlakozás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki felbassza magát a hasonló kérdéseken, annak semmi formában nem javasolt a közlekedés. Ugyan erről nem szokott sok szó esni, de bizony a DB és a ZSSK hálózata hasonló problémákkal küzd. Az egyetlen normális vasúti infrastruktúra Svájcban van a kontinensen.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem eddig nagyjából bejött a belga vasút is, amikor igénybevettem, meg nagyon régen az SNCF, de az már tényleg régen volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összességében mondom ezt. Meglepő módon a magyar vasút is tud jó lenni. Jó példa erre a GYSEV. Pont emiatt jó nekik átadni a Dunántúlon azt a jópár vonalat. Ugyanakkor Dávid Ibolya a GYSEV Zrt -nel csodákat tett, míg a MÁV Zrt vezetőjeként csodtomeg lett. A szervezet a szar. Ott kell rendet tenni. Pl a MÁV szegedi területi igazgatósága önmagában vagy 1000 fő. Egy sem kellene, sőt, az összes ilyen pénznyelőt be kell zárni. Ez sok tízmilliárd forint megtakarítást jelent. Lázárnak ott kellett volna kezdenie. Az operatív területen kell fejleszteni, de pl minek a MÁVnak 57 jogász? Kukázni kell mindet.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az emma.mav.hu publikus graphql végpontja simán megnézhető a böngésző developer tools-ban az emma.mav.hu oldalon
Utána a graphql séma szépen lekérdezhető postman-t használva.
Simán, mindenféle azonositás nélkül...
Persze tisztán elméleti alapon tapogatózok.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit vacakolt az egér :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejétől bűzlik a hal, de ez az egész MÁV-ra jellemző. Csak két példa a KBSZ-től, érdemes elolvasni a zárójelentéseket:
Igaz, ezek 2022-es események, de mindkettő szépen példázza a hozzáállást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy a MÁV egy nagy vízfej, nagyjából OK. Viszont itt került a fejhez egy még nagyobb fej, szerintem a bűz is ugrott egy nagyságrendet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oktatás, egészségügy, posta, máv... meg úgy általában az állami cégek végtelen mennyiségű pénzt képesek felemészteni mindenféle eredmény nélkül. Ugyanis attól, hogy több bért fizetünk egy tanárnak vagy egy vasutasnak, attól még ugyanaz az inkompetens barom marad (tisztelet a kevés kivételnek), a legalsó szinttől a legfelsőig.
Az ellenzéknek (bármilyen kormány is van éppen hatalmon) ezek mindig jól jönnek. Nekik sem érdekük, hogy rendet tegyenek, vagy valami megoldást kínáljanak, mert az nem szolgál semmilyen politikai célt.
Annak idején az Antall (tetszettek volna forradalmat csinálni) kormány legnagyobb hibája volt, hogy nem mertek hozzányúlni a komcsikhoz. A mai napig ezt szopjuk.
#ennyi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mindig más a hibás. Az hogy volt rengeteg idejük rendbe tenni, vagy legalább javítani rajtuk, de ehelyett a nagy kormányozni tudásban csak tovább hanyatlott az állami szolgáltatások színvonala, az említésre sem méltó. Antall a hibás!
#ennyike
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni