Ezt olvasva nagyon felháborodtam és nem a fejlesztőkre.
Tisztelt holavonat.hu felhasználók!
Lázár János miniszter úr egy korábbi facebook posztjában azt állította, hogy túlterheléses támadást intézünk az EMMA rendszere ellen, valamint felszólított arra, hogy az utastájékoztatás szolgáltatásának akadályozását szüntessük be. Lázár János kijelentéseivel nem értünk egyet, mi sem adatot nem loptunk (hiszen kizárólag nyilvános adatokat jelenítettünk meg), valamint túlterheléses támadást sem hajtottunk végre, hiszen az adatokat percenként maximum egyszer kértük le. Ezen kívül semmilyen politikai motivációnk sem volt az oldal elkészítésében, magunkat hobbivasutas informatikusoknak tartjuk. Mindezek ellenére, a politikai retorziók elkerülése érdekében az oldal leállítása mellett döntöttünk.
Köszönjük az utóbbi egy napban küldött pozitív visszajelzésket, javaslatokat!
Viszlát, és kösz a halakat!
dev@holavonat.hu
Ez a bejegyzés nagyon sokat és nem pozitívan elárul a magyar közállapotokról.
- P3nész blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1199 megtekintés
Hozzászólások
Te most kezdted el úgy érezni, hogy valami nem jó felé megy? Mit csináltál az elmúlt 15 évben?
És komolyan azt hitték, hogy egy ilyen oldal majd működhet? Micsoda nyugat-európai utópiában élnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lézerjanó akciója meglehetősen kontraproduktívra sikerült. Bemutatkozott egyrészt titkolózó énje, amivel letiltotta a vonatinfót, az agresszív oldala, amivel nekiment a holavonatosoknak, és a hülye énje, mert ezzel elindított egy lavinát.
https://telex.hu/belfold/2025/06/24/holavonat-vasut-vonatinfo-lazar-jan…
Később több olvasónk is jelezte, hogy „a nyílt forráskód csodákra képes”, vagyis hirtelen megszaporodtak a vonatok mozgását követő oldalak, alkalmazások, és elindult:
....
A cikk alapján már három vonatkövető weboldal létezik, szerintem ha Janó sokat ugrál, még sokszorozódni is fog :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztán látható, hogy Jánosunkat valaki/valakik/esetleg saját maga próbálja feltenni a porondra. Az is szintén tisztán látható -ezeknek a próbálkozásoknak az eredménye bizonyítja- hogy bizonyos szint feletti posztok ellátására Jánosunk alkalmatlan. Persze az is lehet, hogy pont az a célja ezeknek a próbáknak, hogy ezt bizonyítsa.
Hozzá kell tenni, hogy a MÁV mindig is állam volt az államban, s a jelenlegi történésekről nekem, a szar focicsapat szar játékosai próbálják megbuktatni az új edzőt sztorik jutnak az eszembe. (függetlenül az új edző kvalitásaitól)
Az persze igaz, hogy jó lenne ha valaki/valami komolyabb produkcióra kényszerítené politikusi csapatainkat (már mint az országét).
Sajnos ebben már egyre kevésbé bízok. Pedig -elnézve a körülöttünk zajló történéseket- ha valamikor, most igazán szükség lenne erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van már Lázár János témájú is :) https://ittavonat.eu/?lazarjanosszomoru
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A túlterheléses támadások hazájában percenként 1 API kérés egyenlő a célkereszt homlokodra festésével.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[POL]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez történt az e-Kréta Androidos alkalmazással. A "gyári" app katasztrofális minőségű volt, erre született meg a https://github.com/boapps/Szivacs-Naplo opensource app, amit pár hónapnyi küzdelem után végleg levett a készítője, miután többször megfenyegették az e-Krétások. A "túlterheléses támadás" is elhangzott. Megj: nyílt publikus API-t használt az app.
Te mondd, hogy "túlterheléses támadás", a te hangod mélyebb!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézném azt a technikát, amit percenként egy lekérés túlterhel. Van a fiókomban pár levetett Raspberry Pi 2-es, egyet felajánlok, hogy megduplázzák a teljesítményt, hátha az már elég lesz.
Egyébként viszont nem értem a percenkénti lekérést, amilyen pontosak a vonatok elég lenne óránként :)
A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy az API publikusan elérhető? Mert ha igen, akkor valami santit. Amugy meg az ilyesmi borzasztóan kontraproduktív, mert alatamasztani latszik az "alhireket".
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(első google-találat volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az UAID parameter nem arra utal, hogy publikusra terveztek (mas kerdes, hogy ha ez mukodik (nem fogom kiprobalni)) akkor meg a sessionkezeles sincs implementalva. Csak akkor a "tamado" a fejleszto volt.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább nem KAÜ-n kell bejelentkezni. Bár, akkor legalább lenne SSO, és ha meglátod a 90 perc késést rögtön átmehetsz az EESZT-be megnézni van-e felírva valami idegnyugtató, amit kiválthatsz míg jön a csatlakozás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki felbassza magát a hasonló kérdéseken, annak semmi formában nem javasolt a közlekedés. Ugyan erről nem szokott sok szó esni, de bizony a DB és a ZSSK hálózata hasonló problémákkal küzd. Az egyetlen normális vasúti infrastruktúra Svájcban van a kontinensen.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem eddig nagyjából bejött a belga vasút is, amikor igénybevettem, meg nagyon régen az SNCF, de az már tényleg régen volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összességében mondom ezt. Meglepő módon a magyar vasút is tud jó lenni. Jó példa erre a GYSEV. Pont emiatt jó nekik átadni a Dunántúlon azt a jópár vonalat. Ugyanakkor Dávid Ibolya a GYSEV Zrt -nel csodákat tett, míg a MÁV Zrt vezetőjeként csodtomeg lett. A szervezet a szar. Ott kell rendet tenni. Pl a MÁV szegedi területi igazgatósága önmagában vagy 1000 fő. Egy sem kellene, sőt, az összes ilyen pénznyelőt be kell zárni. Ez sok tízmilliárd forint megtakarítást jelent. Lázárnak ott kellett volna kezdenie. Az operatív területen kell fejleszteni, de pl minek a MÁVnak 57 jogász? Kukázni kell mindet.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó példa erre a GYSEV. Pont emiatt jó nekik átadni a Dunántúlon azt a jópár vonalat.
A mostani GYSEV már irányításában és tulajdonviszonyaiban sem az a cég, amely évtizedeken át elég jól működött az ország északnyugati részén. Azt gondolom, hogy amennyiben forrást is kapnak az átvett vonalak mellé, akkor talán tudnak jobb gazdák lenni, de ha nem lesz forrás, akkor hiába várjuk a csodát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es az a durva, hogy a buszos csatlakozasok a vonathoz vannak igazitva. De mondok jobbat:
Kis falunk mellett vasuti bovites folyik ezert most nyar vegeig ket allomas kozott nem jarnak a vonatok. A vasutpotlo busz olyan szinten van megszervezve, hogy leteszed a hajad. Ket falu kozotti korforgalomban reggeltol estig ket ember plusszban iranyitja a forgalmat es ha jon a busz akkor annak lesz elonye a korforgo behajtasnal is nehogy emiatt kesest szedjen ossze (a menetrend az menetrend)
A fout masik felhajto/lehajto elagazasnal lampa iranyitja a forgalmat amit a busz aktival...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annak lesz elonye a korforgo behajtasna
HE?!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Odaáll a sárga ruhás csávó a körforgalomba, és irányítja a forgalmat, amikor a busz jön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az emma.mav.hu publikus graphql végpontja simán megnézhető a böngésző developer tools-ban az emma.mav.hu oldalon
Utána a graphql séma szépen lekérdezhető postman-t használva.
Simán, mindenféle azonositás nélkül...
Persze tisztán elméleti alapon tapogatózok.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig egy weboldal hivta az API-t percenkent, most mar 10 :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd jol leticcsak!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit vacakolt az egér :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fejétől bűzlik a hal, de ez az egész MÁV-ra jellemző. Csak két példa a KBSZ-től, érdemes elolvasni a zárójelentéseket:
Igaz, ezek 2022-es események, de mindkettő szépen példázza a hozzáállást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy a MÁV egy nagy vízfej, nagyjából OK. Viszont itt került a fejhez egy még nagyobb fej, szerintem a bűz is ugrott egy nagyságrendet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oktatás, egészségügy, posta, máv... meg úgy általában az állami cégek végtelen mennyiségű pénzt képesek felemészteni mindenféle eredmény nélkül. Ugyanis attól, hogy több bért fizetünk egy tanárnak vagy egy vasutasnak, attól még ugyanaz az inkompetens barom marad (tisztelet a kevés kivételnek), a legalsó szinttől a legfelsőig.
Az ellenzéknek (bármilyen kormány is van éppen hatalmon) ezek mindig jól jönnek. Nekik sem érdekük, hogy rendet tegyenek, vagy valami megoldást kínáljanak, mert az nem szolgál semmilyen politikai célt.
Annak idején az Antall (tetszettek volna forradalmat csinálni) kormány legnagyobb hibája volt, hogy nem mertek hozzányúlni a komcsikhoz. A mai napig ezt szopjuk.
#ennyi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, mindig más a hibás. Az hogy volt rengeteg idejük rendbe tenni, vagy legalább javítani rajtuk, de ehelyett a nagy kormányozni tudásban csak tovább hanyatlott az állami szolgáltatások színvonala, az említésre sem méltó. Antall a hibás!
#ennyike
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megyünk visszafelé az időben, Lázár szerint a mostani hitelt (1300 millió dollár) azért kellett felvenni, mert Kádár alatt nagy lett az adósság. A MÁV biztos azért késik, mert Batu kán feldúlta az országot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat lohaton lehet, hogy gyorsabb atszelni az orszagot :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanis attól, hogy több bért fizetünk egy tanárnak vagy egy vasutasnak, attól még ugyanaz az inkompetens barom marad (tisztelet a kevés kivételnek), a legalsó szinttől a legfelsőig.
Talán ott lehet az összefüggés, hogy nem ugyanannak kell a nagy zsetont fizetni. Nálatok a cégnél még nem figyelték meg, hogy ha jó fizetéssel keresnek munkaerőt, akkor nagyobb a merítés, jobban meg lehet szólítani az jobb munkaerőt? Vagy ez csak a véletlen műve?
Az ellenzéknek (bármilyen kormány is van éppen hatalmon) ezek mindig jól jönnek. Nekik sem érdekük, hogy rendet tegyenek
Képzeld el, ha egyszer az aktuális kormány rendet tenne, akkor az ellenzék labdába sem tudna rúgni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanis attól, hogy több bért fizetünk egy tanárnak vagy egy vasutasnak, attól még ugyanaz az inkompetens barom marad (tisztelet a kevés kivételnek), a legalsó szinttől a legfelsőig.
Mondjuk úgy, hogy 'nem fizetünk több pénzt, úgyse megy el' - aztán persze nem is jön használható, aki meg használható, egy idő után mégis elmegy. Szóval az alacsony bér tök jó módszer a teljes szakma lerohasztására. Aztán már lehet mondani, hogy minek fizessünk többet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, álljunk neg egy szóra. Már a 90-es években is gennyességnek számított egy másik weboldal szolgáltatásának a direkt felhasználása. Az elmaradott nyugaton voltak ebből perek rendesen.
Ezt még a google is betartja, nem véletlenül alkalmaz scraper cégeket, a neki hasznos oldalak tartalmának a legyűjtésére.
Ha jól értelmezem, itt egy elérhető, de az üzemeltető által, harmadik fél általi felhasználára nem engedélyezett adathalommal való bűvészkedésről van szó.
Szóval, jogilag kicsit visszás a picsogás.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy ilyen oldal: https://www.mavcsoport.hu/gtfs-igenybejelento
Ez alapján legális a hozzáférés, természetesen igénylést követően. Nem tudom, hogy igényelték-e, szerintem eredetileg igen. A most kinőtt oldalak nem biztos.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a weboldalt scrape-eli a térkép, hanem API-t használ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami nem publikus. Legalábbis az EMMA oldalán nem találtam rá utalást, hogy az API szabadon felhasználható lenne.
Ami a webes pistikék fejében kavarc, hogy ami publikus az nem jelenti, hogy szabadon felhasznàlható.
Ha nem csak gyenge trollkodàs lenne a cél, akkor simàn csinàlhatnànak egy WAZE jellegű vonatkövetőt.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De publikus, csak igényelni kell hozzáférést. Lásd föntebb.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És igényeltek hozzàférést?
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egyszer: lásd föntebb.
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kaptak hozzàférést, akkor miért vették le az oldalukat?
Elàrulom, mert nem kaptak hozzàférést, vagy meg sem próbàltak hozzàférést kérni.
Itt nem az emberekről, nem a közösségről van szó, hanem csak a hergelésről.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És itt hergelés = bemutatni a valóságot. Durva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutasd be a valóságot, ne fogd vissza magad: volt engedély a használatra?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen valóságot? Hogy késnek a vonatok? A nagykörúton belül élőknek sokk lehet.
Őszintén? 30 éve napi szinten vonatozóként kérdezem, milyen értéke van egy ilyen maszturbációs jellegű oldalnak? Milyen változást hoz az utazók életében, ha látják, hogy áll a vonat és zöldből pirosba vált a pötty?
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem rosszul érzed, itthon minden a legjobban megy. A nyugat hanyatlik (ahol éppen trey nyaral (mikor nyaralni kell menni akkor a nyugat gyűlölő neresek is nyugatra mennek nyaralni fura módon... érdekes. hogy lehet ez?!) csak, ezt az országot Orbán védi, gazdasági repülőrajt van, szárnyal a gazdaság, minden a legnagyobb rendben van. Változtatni nem kell semmin, csak az a jó amit a Fidesz kitalál, aki mást gondol azt fejbe kell lőni (fidesz szavazókat idézek) azt belökni a Dunába. (előtte fontos, hogy meg kell próbálni a más véleményen levő agybeteg embert kirúgatni a munkahelyéről hogy megmutasd mekkora faszod van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imádom ezt.
Meg lehetne beszélni épkézláb módon sokmindent, esetleg érvelni, aztán pár embernek valahogy újfent sikerült megnyalogatni azt a bizonyos pantallót, amiről kiderült közben, hogy az tényleg nem Nutella volt, oszt' jól idehányják😁
Szánalmas.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni