Állítólag az USA-ban a biztosítók már vagy egyáltalán nem, vagy csak horror felárért kötnek otthonbiztosítást, ha valaki EV-t tárol. Kollégám szerint már a hazai biztosítók is felteszik a kérdést:
If you have one of these vehicles including cars, scooters, hover boards, golf carts or children's toys that have been compromised by flooding, please unplug the vehicle or device, and move it safely away from your home or apartment into a clear open space.
Igen! Arról is, hogy az USA 51 tagállamból áll és államonként más és más szabályok vannak. Így, hogy Habók Herold hegyen lakó, moonshine-t készítő hillbilly barátod mit tud az egyikről, az nem árul el semmit a többi 50-ről :D
a biztosítók nem jótékonysági intézmények, ahol nagyobb kockázatot fognak látni
Itt van az önellentmondásod Gabó! Egy LiFePO4 cellát próbálj meg meggyújtani! Egy benzines/gázolajos verda sokkal tűzveszélyesebb mint egy LiFePO4 akkus EV! Nem jártál kémia órára Gabó!?
Vagyis szerinted az elektromos jármű-tűz az elektromos járműre nem veszélyes (hiszen a biztosítók nem látják extrakockázatnak, legalábbis ami a biztosítási árazást illeti). :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Az látszik ott, hogy a biztosítók beárazzák az EV-k biztosításába kockázatként az összes problémájukat:
Electric vehicle insurance can be more costly than insurance for gas-powered vehicles due to the expense of electric vehicles and their specialized parts.
Tehát, eleve magasabb a biztosítási díjuk, nem feltétlen teszik bele még pluszban a kigyulladást.
Én meg arról beszélek, hogy ezekhez hamarosan jön majd a "kigyulladásból származó másodlagos káresemény" a többi biztosításban.
Igen, tökre megértelek: a kényelmetlen dolgokat én is leszartam még általánosban. Sőt, kb. ugyanígy reagáltam, mint te, csak korabeli módiban.
Annyi diffi azért van, hogy amit írtam, azt nem csak én gondolom. S én az utóbbit szívesebben szarnám le a helyedben, azért ez mégis keményebb, ha a helyzet nem reménytelen.
Na meg egy benzines autó se csónak, a kopasz neppernek volt videója régen,milyen árvízkáros benzineseket próbáltak elsózni egyesek és miért nem jó ötlet venni.
"In the aftermath of Hurricane Helene, we have seen nearly 50 fires caused by lithium-ion batteries with 11 of those fires being caused by EVs. Floridians living on the coastline who own EVs are at risk of those EVs being inundated with saltwater storm surge which presents a dangerous fire threat to Florida families and their homes. If you have one of these vehicles including cars, scooters, hover boards, golf carts or children's toys that have been compromised by flooding, please unplug the vehicle or device, and move it safely away from your home or apartment into a clear open space.
"As Hurricane Milton approaches, I am calling on EV manufactures across the country to take pro-active measures by notifying customers in storm surge areas to relocate their vehicles. As I’ve stated before, these compromised vehicles and devices are ticking time bombs, and my office will continue to coordinate with federal, state, and local officials to ensure consumers and first responders are aware of these fire hazards following Hurricane Milton. In the meantime, please take heed of the tips below and ensure that you place your EV at a high level in a parking garage or at a higher elevation that possesses a minor risk of flooding. After the storm, if you do have an EV that has been flooded by saltwater and it remains in your garage or near your home, please remove it immediately to a safe location so that you can worry about fixing your home, instead of rebuilding it due to fire."
Azért ne essünk már hasra, mert a helyi tűzoltó parancsnok bofogott valamit. 8 általánost kell hozzá végezni. Időzített bomba, na persze. Jó, hogy nem hidrogén bomba.
Na nem mintha a nettó hurrikán ne tudná lebontani a házakat, de azokat utána még el lehet tüzelni (illetve esélyes, hogy az impregnálás miatt azokat sem), a Tesla meg hamut meg faszenet hagy hátra. Amit könnyebb felseperni... nem tudom melyik a jobb.
Nem értem, hogy miféle alternatív világban éltek? A LiFePO4 nem tud égni. A teslán is csak pont azok a kompozit és műanyagok tudnak elégni amik bármely más használati tárgyon is. A kobaltos technológia reaktív, de a Tesla már a CATL LiFePO4 épít be az autóiba több mint 4 éve.
Persze minden lehetséges. Mari is magától esett teherbe,Józsi meg benyalta a sztorit, aztán már megi van alapozva a keresztény ideológia... Az EV leégeti a házakat...
Betudom a hiányos angol tudásodnak és a troll mivoltodnak. Szerintem kérj meg egy angolul tudót, hogy mi áll itt, olvastasd fel, értsd meg, utána meg ne beszélj balfaszságokat:
Ja, lehet igazad van, csak ez meg az tud leégni benne, de az a videóról is látva tud bőven eléggé égni ahhoz, hogy leégjen a ház is, de legalább meg tudod magad nyugtatni, hogy csak a kompozit égett el, meg LiFePO4 (vagy még inkább POS4Life).
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
A képek igazak. Bár az AI korában már ebben se vagyok mindig biztos.
Egy hurrikán / tornádó esetén nem az EV maga lesz önmagában a legnagyobb károkozó. Az, hogy keletkezik egy tűz a házban / ház mellett, ami aztán átterjed az EV-re, majd az EV-ben lévő anyagok katalizálják az égést, így még jobban erősítve a tüzet, az elképzelhető. Csak erre egy ICE is képes.
Megjegyzem: házban / ház alatt a garázs sem a legjobb ötlet tűzvédelmileg. Volt olyan tanárom, akinek a Trabantjából szivárgott a benzin és égéstermék enyhén. Olyan szuper volt a családi ház szigetelése, hogy feljött a benzinszag / kipufogó gáz enyhén a házba néha. Ház alatt volt a garázsa. (~30 éves sztori)
Minél nagyobb a súly, annál könnyebben lesz teli a gumi sárral, amikor meg már egy sima felület lesz belőle, akkor senki nem megy sehová. Szóval amit írsz az akkor igaz, ha felrakod az adott súlynak megfelelő terepgumit. Ha országúti gumiról van szó, akkor van, hogy a 1,5 tonnás messzebb jut emiatt, mint a 3 tonnás.
Lehet, hogy én vagyok naív, de nem úgy kellene ezeket a járműveket gyártani, hogy víz (sós, édes, mindegy) ne tudjon az elektromos rendszerhez bejutni? Nem csak árvíz van a világon, de vannak jó nagy pocsolyák is az úton néha, és itt, Angliában, pl. vannak gázlók, ahol esőzés után simán el tudja érni az autó alját a víz szintje (OK, mondjuk szerintem hülye aki azon áthajt, de vannak sokan).
Hallottam valamikor, talán tavaly egy olyan esetről, amikor nagy esőzés után ázott valahogy be (nem kigyulladt, csak beszart az akkupakk) egy elektromos autó (a márkára nem emlékszem). Arra se, hogy fentről csorgott-e bele, vagy esetleg egy jó nagy pocsolyából csapódott fel.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Lehet, hogy én vagyok naív, de nem úgy kellene ezeket a járműveket gyártani, hogy víz (sós, édes, mindegy) ne tudjon az elektromos rendszerhez bejutni?
Mindent lehet, és mindent tönkre is lehet tenni. Mert ugye egy autóban is keletkezhetnek nemvárt sérülések. Pl. felakad az úrvezető egy padkára, ráhajt a fűben nem látszó tuskóra, a parkolóban Józsibá nekitolat stb...
Nem kéne elfelejteni, hogy a közlekedés veszélyes üzem, és mindközül az autózás a legveszélyesebb. Ha egy 200t-ás repülő ütközök egy libával rögtön leszállítják, teljes átvizsgálás, hajtómű főjavítás stb. Ha te ütközöl egy libával mi történik?
Dolgoztam egy helyen ahol a BMW-nek is gyártottak BLDC villanymotorokat a légbefúvó ventillátorokhoz. A ház tömítésének a hibája miatt, bejutott a víz a motorba, és több autó kigyulladt. Lefutott néhány processz QA, QMA osztályok között, kirúgtak néhány fizikai dolgozót, aztán több nem történt. Még csak vissza sem hívták az az autókat tömegesen.
Amikor a Takata légzsákok miatt állt a bál, vagy most a budapesti Continentál gyártott a hibás ABS vezérlők miatt valahogy nem kapta fel a fejét senki. Pedig Continental (régebebben Anton-Teves) ABS-ekkel szerelt autók lehet, hogy a következő kanyarban nem fognak megállni. Még sok használt autó futhat az utakon, amik menet közben lerobbanthatják az utasok fejét.
Hallottam valamikor, talán tavaly egy olyan esetről, amikor nagy esőzés után ázott valahogy be (nem kigyulladt, csak beszart az akkupakk) egy elektromos autó (a márkára nem emlékszem).
Rágodott rajta a HUP népe is trey kapitánnyal az élen, amikor valami Teslával áthajtottak egy szügyig érő instant átfolyáson.
Rágodott rajta a HUP népe is trey kapitánnyal az élen, amikor valami Teslával áthajtottak egy szügyig érő instant átfolyáson.
Úgy emlékszem, pont Tesláról láttam olyan videót, és hallottam olyan állítást, hogy úszik a vízen egy darabig, és a kerék forog, így át tud evickélni az ilyen gázlókon komoly gond nélkül. Persze baromira nem ajánlott, de nem pusztul el, mint az ICE autók nagy része, ahogy a YT-ra feltöltött több tucatnyi videóban meg lehet csodálni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Ha egy járművel van gond, az a kivétel. De gyártóként ezekből is tanulhat az ember.
Úgy tűnik, hogy nem egy járművel és nem egy márkával van gond ebben az esetben. Szóval ez mindenképp valami olyasmi, amiből minden EV gyártó tanulhatna.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Ha az árvíz belefolyik számos autóba, akkor azzal a márkával is gond van. Ennek alapján nem tudom, hogy rossz tervezés vagy rossz minőségellenőrzés, de valami nem jó.
Ha egy másik márkának 1 példányába folyik be az árvíznek kitett sok jármű közül a víz, akkor ott simán elfogadom, hogy egyedi hiba és nem rendszerszintű.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Az árvíz az egy dolog. De a gázló, pocsolya, eső, azért elég hétköznapos. Ha ezek ellen védve van egy jármű, akkor azért az árvíz se fog belefolyni oda, ahová a gázló vize nem tudott bemenni.
Egyébként igazad van, a mély gázló és az árvíz is kárt fog okozni egy csomó mindenben, pl. kerékcsapágy, kárpitozás, védtelen elektromos rendszer. Akár EV, akár ICE. De azért nem lenne az jó, ha a víz pl. nem folyna be a magasfeszültségű dolgokba?
Pl. motorkerékpárok között is híresen megbízhatatlanok voltak (lehet, hogy még ma is, de nincs friss információm) az olaszok, mert ahol a szép napos idő a jellemző, ott nem tervezték olyan vízállóra az elektromos rendszert, mint mondjuk az angliai esős időben dolgozó mérnökök. Szóval azért egy kis gondolkozással és egy gumigyűrűvel itt, egy műgyantával kiöntött dobozzal ott, egy csomó problémától meg lehet szabadulni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Szóval azért egy kis gondolkozással és egy gumigyűrűvel itt, egy műgyantával kiöntött dobozzal ott, egy csomó problémától meg lehet szabadulni.
Ez mind sima hasalás, és természetesen tömítést is használnak. Ott ahol dolgoztam, pl. Loctie kétkomponensű tömítőjét használták, ami UV fényre térhálósodott, 1,5 perc alatt. Utána egy szivárgás teszten esett át minden darab, ami azt jelentette, hogy egy szelepre rácsatlakozott egy vákummérő és megmérte hogy szivárog e? De lehet bármennyire vízálló egy termék, ha a tulajdonos pl egy egy padkán felakad, a ház elrepedhet! Nem tudod, hogy miként történt, nem olvastad a 8D-t, évi 2millió autóból 1 hibásodott meg… szóval nem kell következtetéseket levonni, adatok hiányában!
Jajj, azt ne is mond, utálom a brit gázlókat, meg is buktam az egyik miatt vezetési teszten. Ráadásul ha bejut a motorba, a belső égésú hagyományos motornak se tesz túl sok jót, legfeljebb nem gyullad ki.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Teli van a YT olyan videókkal, amin az ostobák belehajtanak a vízbe, és a nagyjának a motorba is bejut a víz, rögtön tönkretéve az egészet.
Azt hiszem, a totalcaron olvastam korábban egy cikket, amiben azt írták, hogy mára tengelyig érő víz is rosszat tesz az autónak, de ezeken a videókon olyan vízbe mennek be, hogy a küszöb fölött van a szint, és amikor az autómentő kicsörlőzi őket, mindenhol folyik az utastérből is a víz.
Nem tudom eldönteni, hogy biztosítási csalás, vagy egyszerűen ennyi az ostoba.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Minap MB szervizben voltam és a munkafelvevőt kérdeztem az eq* sorozatról, hogy milyen hibákkal hozzák be. Mondta jellemzően motorcsere, aminél nem a motor megy tönkre csak bejelez a beázás érzékelő és ilyenkor motorcsere van. Régi motor megy felújításra, ellenőrzésre. Amikor ez a hiba jelentkezik, akkor az autó letilt és sehovánem megy, trailer. Így kerülik el a tűzet.
A motor melyik részében, mert ha az egészben, akkor tényleg nem érdemes elindulni vele! De megsúgom a munkafelvevőnek, hogy szivárgó áramaot monitoroz az elektronika, és ez alapján áll meg. Mert a víz jelenléte maga nem jelent problémát, a korrozió ami probléma, és ami "vízmentes" motorban is megjelenik.
Egy haverom belsoegesu citroenje dontott ugy, hogy innentol mar kulsoegesu is, ongyulladasba kezd a garazsban egy masik auto tarsasagaban. Szerencsere kulonallo garazs volt, emberelet nem volt veszelyben. Idoben eszrevette meg epp csak fustolt, beszaladt a hazba poroltoert, mire 15mp mulva visszaert mar nem kellett oltani, akkora langokkal egett a 2 auto es vele egyutt a szendvicspanelbol epult garazs is. Es meg sos viz se volt a kornyeken. Hogy mik vannak?
Hozzászólások
Állítólag az USA-ban a biztosítók már vagy egyáltalán nem, vagy csak horror felárért kötnek otthonbiztosítást, ha valaki EV-t tárol. Kollégám szerint már a hazai biztosítók is felteszik a kérdést:
trey @ gépház
EV bicikli, roller és fűnyíró traktor ér? :)
Na és mondjuk egy hicap powerbank?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Az agyunk alatt parkolo robotporszivo?
Nekem az agyam alatt egész más van... :-D
Jó, a hicap monster dildo is számít, meg a robot kurva is (tegye fel a kezét aki érti a referenciát!).
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Nem te vagy az aki, rendszeresen kinyal egy guminőt, aztán áradozik róla, hogy mennyire élvezte ... ???
De.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Ágytál!?
Anatómiából nem vagy túl jó, azt hiszem...
Biztosítási alkuszodtól kérdezd meg, lehetőleg még az EV-tűz _előtt_ :D
trey @ gépház
trey @ gépház
Az USA-ban élő haverom szerint nem igaz. Jártál már valaha az USA-ban?
Egy győri haverom szerint rettentő buta vagy, ahhoz nem kell az USA-ba menni, hogy tudjunk ott folyó dolgokról.
trey @ gépház
A jereváni rádióból értesültetek?
Igen! Arról is, hogy az USA 51 tagállamból áll és államonként más és más szabályok vannak. Így, hogy Habók Herold hegyen lakó, moonshine-t készítő hillbilly barátod mit tud az egyikről, az nem árul el semmit a többi 50-ről :D
trey @ gépház
Ellenben te a Szuverín Gabó pusztán lakó jobban tudsz mindent, mint az ott lakók!
Plusz ahány insurance company. Szóval, légy jó, vedd elő a matekot és számold ki, hogy a haverod kurván felesleges állítást tett.
Egy valamiben biztos lehetsz, a biztosítók nem jótékonysági intézmények, ahol nagyobb kockázatot fognak látni, azt be fogják árazni!
Szimpla matek!
trey @ gépház
Itt van az önellentmondásod Gabó! Egy LiFePO4 cellát próbálj meg meggyújtani! Egy benzines/gázolajos verda sokkal tűzveszélyesebb mint egy LiFePO4 akkus EV! Nem jártál kémia órára Gabó!?
Nah, szicsasz brada! :)
https://www.usnews.com/insurance/auto/does-electric-car-insurance-cost-…
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Nem az elektromos autó biztosításáról volt szó ... hanem az otthon (lakás, ház, garázs) biztosításáról ...
trey @ gépház
Vagyis szerinted az elektromos jármű-tűz az elektromos járműre nem veszélyes (hiszen a biztosítók nem látják extrakockázatnak, legalábbis ami a biztosítási árazást illeti). :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Az látszik ott, hogy a biztosítók beárazzák az EV-k biztosításába kockázatként az összes problémájukat:
Tehát, eleve magasabb a biztosítási díjuk, nem feltétlen teszik bele még pluszban a kigyulladást.
Én meg arról beszélek, hogy ezekhez hamarosan jön majd a "kigyulladásból származó másodlagos káresemény" a többi biztosításban.
trey @ gépház
Kristálygömb javítva?
“Az USA-ban élő haverom szerint nem igaz”
Ott tartunk, hogy nem hiszem neked. Ha te mondod, akkor
-nem USA
-nem él
-nem haverod
-nem szerinte
-valójában igaz
vs az egész egy full kamu elejétől végéig.
Amúgy nem vagyok dedeci születésű! Tök egyszerűen fogalmazva kibebaszott sokat dolgoztál ezért a képletért. Gz!
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Az a helyzet, hogy leszarom amit gondolsz.
Igen, tökre megértelek: a kényelmetlen dolgokat én is leszartam még általánosban. Sőt, kb. ugyanígy reagáltam, mint te, csak korabeli módiban.
Annyi diffi azért van, hogy amit írtam, azt nem csak én gondolom. S én az utóbbit szívesebben szarnám le a helyedben, azért ez mégis keményebb, ha a helyzet nem reménytelen.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Nem ér annyit ez, a fajtája ilyen amit megmutat önmagából.
"https://hunvagyok.hu "
No, itt kb. abba is hagytam az olvasást. 🤣
Már hiány érzetem volt ezekből a témákból!
Nem szóltak még tóniék, hogy az EV gyártás bedurrantása az új gazdasági csodafegyver?
Na meg egy benzines autó se csónak, a kopasz neppernek volt videója régen,milyen árvízkáros benzineseket próbáltak elsózni egyesek és miért nem jó ötlet venni.
Link: **FIRE SAFETY ALERT** CFO & State Fire Marshal Jimmy Patronis Calls on EV Manufacturers to Take Steps to Protect Lives for Milton
trey @ gépház
trey @ gépház
Na mi van, nincs kapás?
Valójában az értelmes reakciókat várok arra, hogy a helyi fire marshall szerint az EV-k időzített bombák.
trey @ gépház
Azért ne essünk már hasra, mert a helyi tűzoltó parancsnok bofogott valamit. 8 általánost kell hozzá végezni. Időzített bomba, na persze. Jó, hogy nem hidrogén bomba.
ROTFL :D
Eddig az volt a nóta, hogy a tűzoltóság, meg a katasztrófavédelem ezt, meg azt mondta. Most, hogy érdekes 8 általánosozás megy.
trey @ gépház
Nalam biztos nem volt ez a nota. Amiket mondanak, azok ajanlasok, csakugy, mint pl a KRESZ szabalyok. Tudni kell, mikor lehet/erdemes megszegni oket.
Ki ez a Jeff Wright? Mert számomra megélhetési instagrammernek tűnik, nem egy hozzáértő szakembernek (tűzoltó, tűzvizsgáló).
Attól még a képek lehetnek igazak.
Na nem mintha a nettó hurrikán ne tudná lebontani a házakat, de azokat utána még el lehet tüzelni (illetve esélyes, hogy az impregnálás miatt azokat sem), a Tesla meg hamut meg faszenet hagy hátra. Amit könnyebb felseperni... nem tudom melyik a jobb.
Nem értem, hogy miféle alternatív világban éltek? A LiFePO4 nem tud égni. A teslán is csak pont azok a kompozit és műanyagok tudnak elégni amik bármely más használati tárgyon is. A kobaltos technológia reaktív, de a Tesla már a CATL LiFePO4 épít be az autóiba több mint 4 éve.
Hurrá.
Viszont: szemlátomást tud elég hőt fejleszteni ahhoz, hogy a jármű (és utána a ház is) kiégjen.
Vagy... vannak még régebbi teslák is.
Persze minden lehetséges. Mari is magától esett teherbe,Józsi meg benyalta a sztorit, aztán már megi van alapozva a keresztény ideológia... Az EV leégeti a házakat...
Betudom a hiányos angol tudásodnak és a troll mivoltodnak. Szerintem kérj meg egy angolul tudót, hogy mi áll itt, olvastasd fel, értsd meg, utána meg ne beszélj balfaszságokat:
https://hup.hu/comment/3124613#comment-3124613
trey @ gépház
Már megint beszívtál Gabó!?
Na, mi van? Megint szembement veled a valóság? Valamid van a témához?
Nagy a kuss itt.
trey @ gépház
Gabóca! Te fészbukhuszár vagy, de én nem kattogok rá az ad-hoc tartalmaidra! Max a YT ami bejón a HUD-on!
Hyperstimulation detected.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Tehát, érdemi választ másfél nap alatt nem tudtál kiizzadni, cirkuszigazgató úr?
trey @ gépház
Még érdemi kérdésed sem volt!
Valóban. Állításom volt, amivel semmit sem tudtál kezdeni.
trey @ gépház
Vagy nem is akartam…
Vagy nem is tudtál volna mit. 🤷♂️
trey @ gépház
Ezt soha nem fogod megtudni már.
Obszesszív válasz szindróma
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Ja, lehet igazad van, csak ez meg az tud leégni benne, de az a videóról is látva tud bőven eléggé égni ahhoz, hogy leégjen a ház is, de legalább meg tudod magad nyugtatni, hogy csak a kompozit égett el, meg LiFePO4 (vagy még inkább POS4Life).
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
A képek igazak. Bár az AI korában már ebben se vagyok mindig biztos.
Egy hurrikán / tornádó esetén nem az EV maga lesz önmagában a legnagyobb károkozó. Az, hogy keletkezik egy tűz a házban / ház mellett, ami aztán átterjed az EV-re, majd az EV-ben lévő anyagok katalizálják az égést, így még jobban erősítve a tüzet, az elképzelhető. Csak erre egy ICE is képes.
Megjegyzem: házban / ház alatt a garázs sem a legjobb ötlet tűzvédelmileg. Volt olyan tanárom, akinek a Trabantjából szivárgott a benzin és égéstermék enyhén. Olyan szuper volt a családi ház szigetelése, hogy feljött a benzinszag / kipufogó gáz enyhén a házba néha. Ház alatt volt a garázsa. (~30 éves sztori)
Jó, de ez a topic most arról szól, hogy miért szar az EV, és nem arról, hogy miért szar a hurrikán/ICE :D
Igazad van. Trey kitesz magáért. 🤣
Kigyulladt a ház a Trabant benzingőzétől? Ugye hogy nem! A huzat kivitte. :)
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Nem gyulladt ki.
Mondjuk én biztos csináltam volna valamit a Trabanttal. Régi, 2 ütemű járgány volt.
No shit! A Pinellas Country Goverment nem fake videókat tesz ki?! Mik vannak! :D
Jaja, ezért is emeli ki a floridai főtűzoltó az EV-ket :D (igaz, ott már nem serénykedtetek a válaszokkal!)
:D
trey @ gépház
a cigi s a benzintankolás sem jó kombó... de pl. egy EVSE mellett nincs ilyen gond...
valahogy nem félek a Kárpát medencében a sós víztől... a Pannon-tenger már leapadt egy ideje...
EV G osztály és terepen
Ez szerintem a gumin csuszott el (nincs difizarnak megfelelo dolog?). Amugy ez a godor a terep? Utba is van ilyen :D
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
vagy azon a 600kg-on, amivel az elektromos nehezebb, ezért gyorsabban telik meg sárral a gumi.
Hat, minel nehezebb annal jobb nem? Pickup is akkor megy at legjobban tokon-paszulyon ha rajta van hatul 1t suly meg.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Minél nagyobb a súly, annál könnyebben lesz teli a gumi sárral, amikor meg már egy sima felület lesz belőle, akkor senki nem megy sehová. Szóval amit írsz az akkor igaz, ha felrakod az adott súlynak megfelelő terepgumit. Ha országúti gumiról van szó, akkor van, hogy a 1,5 tonnás messzebb jut emiatt, mint a 3 tonnás.
Lehet, hogy én vagyok naív, de nem úgy kellene ezeket a járműveket gyártani, hogy víz (sós, édes, mindegy) ne tudjon az elektromos rendszerhez bejutni? Nem csak árvíz van a világon, de vannak jó nagy pocsolyák is az úton néha, és itt, Angliában, pl. vannak gázlók, ahol esőzés után simán el tudja érni az autó alját a víz szintje (OK, mondjuk szerintem hülye aki azon áthajt, de vannak sokan).
Hallottam valamikor, talán tavaly egy olyan esetről, amikor nagy esőzés után ázott valahogy be (nem kigyulladt, csak beszart az akkupakk) egy elektromos autó (a márkára nem emlékszem). Arra se, hogy fentről csorgott-e bele, vagy esetleg egy jó nagy pocsolyából csapódott fel.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Mindent lehet, és mindent tönkre is lehet tenni. Mert ugye egy autóban is keletkezhetnek nemvárt sérülések. Pl. felakad az úrvezető egy padkára, ráhajt a fűben nem látszó tuskóra, a parkolóban Józsibá nekitolat stb...
Nem kéne elfelejteni, hogy a közlekedés veszélyes üzem, és mindközül az autózás a legveszélyesebb. Ha egy 200t-ás repülő ütközök egy libával rögtön leszállítják, teljes átvizsgálás, hajtómű főjavítás stb. Ha te ütközöl egy libával mi történik?
Dolgoztam egy helyen ahol a BMW-nek is gyártottak BLDC villanymotorokat a légbefúvó ventillátorokhoz. A ház tömítésének a hibája miatt, bejutott a víz a motorba, és több autó kigyulladt. Lefutott néhány processz QA, QMA osztályok között, kirúgtak néhány fizikai dolgozót, aztán több nem történt. Még csak vissza sem hívták az az autókat tömegesen.
Amikor a Takata légzsákok miatt állt a bál, vagy most a budapesti Continentál gyártott a hibás ABS vezérlők miatt valahogy nem kapta fel a fejét senki. Pedig Continental (régebebben Anton-Teves) ABS-ekkel szerelt autók lehet, hogy a következő kanyarban nem fognak megállni. Még sok használt autó futhat az utakon, amik menet közben lerobbanthatják az utasok fejét.
Rágodott rajta a HUP népe is trey kapitánnyal az élen, amikor valami Teslával áthajtottak egy szügyig érő instant átfolyáson.
Úgy emlékszem, pont Tesláról láttam olyan videót, és hallottam olyan állítást, hogy úszik a vízen egy darabig, és a kerék forog, így át tud evickélni az ilyen gázlókon komoly gond nélkül. Persze baromira nem ajánlott, de nem pusztul el, mint az ICE autók nagy része, ahogy a YT-ra feltöltött több tucatnyi videóban meg lehet csodálni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Ha egy tengerjáró léket kap, akkor dobhatjuk az egész hajózási technológiát?
Ha egy járművel van gond, az a kivétel. De gyártóként ezekből is tanulhat az ember.
Úgy tűnik, hogy nem egy járművel és nem egy márkával van gond ebben az esetben. Szóval ez mindenképp valami olyasmi, amiből minden EV gyártó tanulhatna.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Szóval évi 2 millió eladott autóból 1-1 darabot hazavág a tulaj, akkor a márkával gond van!?
Ha az árvíz belefolyik számos autóba, akkor azzal a márkával is gond van. Ennek alapján nem tudom, hogy rossz tervezés vagy rossz minőségellenőrzés, de valami nem jó.
Ha egy másik márkának 1 példányába folyik be az árvíznek kitett sok jármű közül a víz, akkor ott simán elfogadom, hogy egyedi hiba és nem rendszerszintű.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Szerintem egyetlen szárazföldi és légi jármű sem árvíztűrő.
https://www.youtube.com/watch?v=T6f0DGG8vUo :D
Vagy aki faszagyerek: https://www.youtube.com/watch?v=PNV2bZDxQlQ
De amúgy persze, nyilván nem ez az üzemszerű, pláne nem hosszú távon. Dehát na...
Az árvíz az egy dolog. De a gázló, pocsolya, eső, azért elég hétköznapos. Ha ezek ellen védve van egy jármű, akkor azért az árvíz se fog belefolyni oda, ahová a gázló vize nem tudott bemenni.
Egyébként igazad van, a mély gázló és az árvíz is kárt fog okozni egy csomó mindenben, pl. kerékcsapágy, kárpitozás, védtelen elektromos rendszer. Akár EV, akár ICE. De azért nem lenne az jó, ha a víz pl. nem folyna be a magasfeszültségű dolgokba?
Pl. motorkerékpárok között is híresen megbízhatatlanok voltak (lehet, hogy még ma is, de nincs friss információm) az olaszok, mert ahol a szép napos idő a jellemző, ott nem tervezték olyan vízállóra az elektromos rendszert, mint mondjuk az angliai esős időben dolgozó mérnökök. Szóval azért egy kis gondolkozással és egy gumigyűrűvel itt, egy műgyantával kiöntött dobozzal ott, egy csomó problémától meg lehet szabadulni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Ez mind sima hasalás, és természetesen tömítést is használnak. Ott ahol dolgoztam, pl. Loctie kétkomponensű tömítőjét használták, ami UV fényre térhálósodott, 1,5 perc alatt. Utána egy szivárgás teszten esett át minden darab, ami azt jelentette, hogy egy szelepre rácsatlakozott egy vákummérő és megmérte hogy szivárog e? De lehet bármennyire vízálló egy termék, ha a tulajdonos pl egy egy padkán felakad, a ház elrepedhet! Nem tudod, hogy miként történt, nem olvastad a 8D-t, évi 2millió autóból 1 hibásodott meg… szóval nem kell következtetéseket levonni, adatok hiányában!
Amit mondasz, az jól hangzik.
De nem értem, akkor most azt mondod, hogy a fenti hírben amiben kigyulladtak az autók, az minden 2 milliomodik autó?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Hol mondtam ezt? A Tesla most elad évi 2 milliót autót. Látunk most 1 darabot kigyulladni, amiről mi nem tudjuk, hogy miért is gyulladt ki. Csak azt tudjuk, hogy 1db kigyulladt az évi legyártott 2 milliból. Ez az arány az Audinál sem lehet jobb! Sőt viszonylag gyakori regeneráció közben.
trey @ gépház
Az, hogy egy árvízkárosult autó rozsdásodik, valahogy nem lep meg.
Azt kérdem éppen, hogy nem úgy kellene ezeket gyártani, hogy a víz ne menjen belé? Tömítést tenni ide-oda, nem tűnik olyan nagy mérnöki bravúrnak.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
A válasz: de, úgy kéne, de szemmel láthatóan nem sikerül.
trey @ gépház
Jajj, azt ne is mond, utálom a brit gázlókat, meg is buktam az egyik miatt vezetési teszten. Ráadásul ha bejut a motorba, a belső égésú hagyományos motornak se tesz túl sok jót, legfeljebb nem gyullad ki.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Teli van a YT olyan videókkal, amin az ostobák belehajtanak a vízbe, és a nagyjának a motorba is bejut a víz, rögtön tönkretéve az egészet.
Azt hiszem, a totalcaron olvastam korábban egy cikket, amiben azt írták, hogy mára tengelyig érő víz is rosszat tesz az autónak, de ezeken a videókon olyan vízbe mennek be, hogy a küszöb fölött van a szint, és amikor az autómentő kicsörlőzi őket, mindenhol folyik az utastérből is a víz.
Nem tudom eldönteni, hogy biztosítási csalás, vagy egyszerűen ennyi az ostoba.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
Lazán kapcsolódik ... hogyha nem a víz, akkor a szétmálló szigetelés lesz a probléma ...
trey @ gépház
Még szerencse, hogy ez is javítható. Műszerészek nagy örömére lesz majd munkájuk a 15 éves autókkal!
A garázsokban meg tombol majd a 100 fok Celsius együttes!
trey @ gépház
A csávó a képen fel van öltözve. A nnyira nem lehet melege.
Minap MB szervizben voltam és a munkafelvevőt kérdeztem az eq* sorozatról, hogy milyen hibákkal hozzák be. Mondta jellemzően motorcsere, aminél nem a motor megy tönkre csak bejelez a beázás érzékelő és ilyenkor motorcsere van. Régi motor megy felújításra, ellenőrzésre. Amikor ez a hiba jelentkezik, akkor az autó letilt és sehovánem megy, trailer. Így kerülik el a tűzet.
Az meg miféle lehet? És az autó minden zugában van belőle?
Motorban.
A motor melyik részében, mert ha az egészben, akkor tényleg nem érdemes elindulni vele! De megsúgom a munkafelvevőnek, hogy szivárgó áramaot monitoroz az elektronika, és ez alapján áll meg. Mert a víz jelenléte maga nem jelent problémát, a korrozió ami probléma, és ami "vízmentes" motorban is megjelenik.
Számít? Az számít, hogy bármi olyan gyakran megtörténik aminek a vége motorcsere és trailer.
Nagyon gyakran azért nem látni ilyet! Sokkal több lerobbant benzinest látok olyat…
ez a fajta lerobbanás gari után gtk
He? Hát azt mondtad, hogy megjavítják! Akkor mégsem!?
Vannak vidéken még ma is motortekercsekők. A szakma még nem halt ki teljesen. Hát majd most megint nyitnak a motortekercselők...
Régen voltak elmegyógyintézetek, a szakma még nem halt ki teljesen, de ma már nem nyitnak elmegyógyintézetet....
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Igény az lenne rá...
Vannak most is, de téged érthetetlen módon szabadon hagytak!
Téged érthetetlen módon szabadon hagytak!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Te most mániákus ciklusodat éled? Lépten nyomon belém kötsz!? Miért nem szeded a gyógyszereidet te kretén!m faszfej!?
Mondanám, hogy szegény embert az ág is húzza, de nem lenne igaz.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Egy haverom belsoegesu citroenje dontott ugy, hogy innentol mar kulsoegesu is, ongyulladasba kezd a garazsban egy masik auto tarsasagaban. Szerencsere kulonallo garazs volt, emberelet nem volt veszelyben. Idoben eszrevette meg epp csak fustolt, beszaladt a hazba poroltoert, mire 15mp mulva visszaert mar nem kellett oltani, akkora langokkal egett a 2 auto es vele egyutt a szendvicspanelbol epult garazs is. Es meg sos viz se volt a kornyeken. Hogy mik vannak?
Jákub majd megmondja, hogy hülye volt és a haverja (aki Amerikában él) szerint nem létezik.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
Jákub egy .
neut @
Hint: belső égésű
igaznak igaz, de annyira nem egyértelmű... 🙄
s még csak nem is cikkeztek róla