Hamarosan a fizető felhasználók is reklámokat bámulnak majd a Youtube-on

Az év első felében, amikor ádáz viták folytak a HUP-on a Youtube vs. reklámblokkolók témában, néhány fősodratú profitprotektor nem volt hajlandó elhinni sem nekem, sem másnak, mi vár a végtelenbe növekedni akaró, már így is túl nagyra hízott multi fizető ügyfeleire. Ez persze a valóságot általában nem szokta érdekelni.

Ahogy az már a Google reklámblokkolók ellen indított boszorkányüldözésének elején is sejthető volt, részben annak csúfos kudarca miatt, multiék követik a streaming szolgáltatók üzleti gyakorlatát és bevezetik a fizetős, de kevesebb™ reklámmal nézhető opciókat. Innentől pedig már csak egy inflációs (vagy annak hazudott) áremelés választja el a jelenleg havonta egy™ pizza™ árát™ fizető ügyfeleket attól, hogy ugyanazért a pénzért jövőre már reklámokat bámuljanak.

YouTube “Premium Lite” is a paid monthly subscription that removes ads on YouTube, and nothing else. Unlike the standard Premium plans, which also includes YouTube Music, offline downloads, and background play, “Premium Lite” only removes ads. And, by YouTube’s description, it only results in “limited ads,” rather than removing them entirely.

A teljes cikk: https://9to5google.com/2024/10/16/youtube-premium-lite-countries-expand/

 

Természetesen, továbbra is vannak ingyenes és reklámmentes alternatív Youtube kliensek.

Hozzászólások

Vagyis a fizető premium felhasználóknak továbbra sem lesznek reklámok, de lesz egy új, olcsóbb csomag, amiben csökkentett mennyiségű reklámot kap az előfizető. Nem?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Baromság. Megjelenik egy új olcsóbb lehetőség, ebből leszűrni a meglévő, változatlan fullos csomagra bármilyen következtetést, teljesen értelmetlen és csak rosszmájúságra utal, valamibe bele kell kötni. Miközben ez egy alapvetően pozitív változtatás, sokan vártak ilyesmire.

Megjelenik egy új olcsóbb lehetőség

A hibát ott követed el, hogy ez a lehetőség a marketingasztalon olcsóbb, a beetetési fázis után pedig már annyiba fog kerülni, mint korábban a Prémium. A reklámmentes Prémium pedig még drágábba.

rosszmájúságra utal

Arra utal, hogy átlátom, hogy egy túl nagyra hízott multi nem képes máshogy a végtelenbe növekedni.

Miközben ez egy alapvetően pozitív változtatás, sokan vártak ilyesmire.

Igen, bizonyára sokan vártak rá, hogy pénzért reklámot bámulhassanak... 🤡🤡

Szerkesztve: 2024. 10. 17., cs – 22:16

Végre itt van?! Évek óta erre várok, valamelyik skandináv országban tesztelték évekkel ezelőtt. Csak a reklámmentességet használom ki, nem érdekel a többi! Kérdés mi az, hogy limited ads.

Hajbazer hasznos infót is meg tud osztani, még ha akaratlanul is teszi azt. :D

Kérdés mi az, hogy limited ads.

Leginkább beetetőszöveg, ugyanis viszonylag nehéz betartatni a reklámok mennyiségét úgy, hogy minden felhasználó más reklámokat kap és nem hiszem, hogy multiék virtuális mérőórát csinálnak rá, ahol csekkolhatod, hogy hány reklám ment le eddig neked a csökkentett™ mennyiségből. Emellett, ha a mostani, nem fizető reklámbámulóknak bedobott reklámok 80%-át adják a fizető reklámbámulóknak, az is kimeríti a "csökkentett" szó fogalmát.

Ha videónként lenne egy max 15 másodperces nem politikai hírdetés, akkor jó. De K Ákoska mű vész úrat nem szeretném fellengzős stílusban (szívem szerint újraszinkronizáltatnám ezután az összes Tom Hanks filmet), se olyan reklámot, ami hosszabb mint a videó.

@hajbazer kösz a linkeket.

 

egyébként meg verjék szét a Google birodalmat kisebb cégekbe - december 20-ig van ideje a Google-nak az igazságügyi minisztériumot meggyőzni, hogy ök bizony jó fiúk 

Szerkesztve: 2024. 10. 18., p – 08:43

Szoval havonta egy pizza araert nem lesz reklam. Oke en momentan sajat pizzat csinalok es sosem rendelek igy azt mondom belefer (4700 HUF) :D

Igaz en akkora fasz vagyok hogy a spotify-ra is elofizetek, meg a 1password-re, hogy a csaladom masik 4 tagja is elvezhesse a reklammentesseget meg a biztonsagot. Meg meg csomo mindenre elofizetek (disney+, appletv, prime), de mondom en egy fasz vagyok :D 

Amugy meg ha ennyire bassza a csorodet minek nezed? :D

Sokadszorra futunk neki ennek a témának,hogy kell a Youtube, de reklámmentesen, és ingyen. Eddig nem kapott szerintem kellő mértékű támogatást az itteni közönségtől, hogy a csalással megakadályozott reklámok márpedig helyesek, így újra elő kell venni minden adandó alkalommal.

Én előfizetek mindenre ami csak tetszik, mert azért dolgozok pénzért, hogy aztán jól érezzem magam, a magam módján úgy, hogy közben nem károsítok meg másokat, sőt, támogatok másokat, akik segítik a szórakozásomat. Azt látom, hogy ezt az elvet nem mindenki érti, és nem tud vele azonosulni. Ezzel nincs gond. A gond az, hogy ezen személyek egy kisebb része meg akar róla győzni folyamatosan, hogy én vagyok a hülye lúzer, ha korrekt és tissztességes vagyok.

azert valljuk be hogy Hajbi topikjai nem szolnak masrol, minthogy idejon onanizalni es varja hogy legyen legalabb 300 hozzaszolas mire elmegy. Jo mondjuk ha olyan kicsi lennek mint o (na nem az egojarol beszelunk), akkor en is mindenhol mindent megfuttatnek, csakhogy foglalkozzanak velem az emberek :D

En azokat nem ertem, akik fel is szopjak virtualisan :D

Jo mondjuk ha olyan kicsi lennek mint o (na nem az egojarol beszelunk), akkor en is mindenhol mindent megfuttatnek, csakhogy foglalkozzanak velem az emberek :D

Kisebb vagy, ezért is mitugrászkodsz bele minden topikba. Azaz, pontosan ezt csinálod, amit leírtál, csak magadat se veszed észre az egész történetben, nemhogy a lényeget.

Csalást senki nem követ el. A többit pedig már megbeszéltük.

Én előfizetek mindenre ami csak tetszik

Én is, csak nem egy arrogáns multinak, hanem közvetlenül a tartalomkészítőnek.

A gond az, hogy ezen személyek egy kisebb része meg akar róla győzni folyamatosan, hogy én vagyok a hülye lúzer, ha korrekt és tissztességes vagyok.

A szó, amit keresel: e-szendvicsember. Én nem akarlak erről meggyőzni. A magadfajták akarnak engem és más tudatos felhasználókat meggyőzni arról, hogy lopunk™, csalunk™, hamisítunk™, önbíráskodunk™.

akkor azt mondod, ha havonta egy pizzát rendelek akkor az lyó, ha ugyanezen pénzt reklám mentességre költöm akkor az már nem lyó?

Nekem azzal nem lenne gondom, hogy ha fizetek nincsen reklám, ha meg nem akkor bámulhatom őket. A gondom ott van, hogy egyszer fizetek KP-t, egyszer fizetek az adatimmal is. Amit aztán szintén pénzzé tesznek valamilyen formában. Nekem itt a gondom. Eddig úgy volt ,hogy az "adataiddal fizetsz", most adat+kp. Nem a 3-4-5e forinton vagyok kiakadva mert ez nem pénz főleg forintként :D  És igen benne a music. Ettől még ugyanúgy egy nagy privacy leak a google ökoszisztéma :) Én a béka lassú főzési folyamatát látom ismét... 

-42-

Általában egyetértek sok gondolatoddal, de azt nem látom miért kellene ingyenesnek lennie a reklámmentes YouTube-nak? Ha jól tudom ez egy kapitalista elveken nyugvó tartalomszolgáltatás, ahol vagy reklámokat nézel vagy fizetsz. Az már csak finomítás, hogy kevesebb pénzért kevesebb reklám, de mindig lesz olyan, aki akár többet is hajlandó fizetni, ergo mindig lesz teljesen reklámmentes verzió is.

Lehet az én esetem speciális, de az online tartalomfogyasztásom 85%-a YouTube. Itt hallgatok zenét (ha úton vagyok akkor is), itt kapcsolódok ki és itt tanultam meg két idegen nyelvet, továbbá itt szakmázok. Számomra ezért 2700 forint havonta vicc (7 eszközön megy), és akár többet is hajlandó lennék adni érte, csak reklám ne legyen. Persze nem tagadom a surface webet firefox + adblocker + ublock + privacy badger nélkül nem látogatom.

Össze tudod foglalni hogyan kellene kinéznie az egyik vezető tartalommegosztó szolgáltatásnak pénzügyi szempontból, ha nincs reklám?

Össze tudod foglalni hogyan kellene kinéznie az egyik vezető tartalommegosztó szolgáltatásnak pénzügyi szempontból, ha nincs reklám?

Úgy, ahogy kinézett 10 évvel ezelőtt. Az akkori reklámok hossza és mennyisége a mostaniak tizede se volt. Emellett is nyugodtan lehetnek Prémium előfizetési modellek, fizetős csatornatagságok stb.

A probléma a tendenciával van, a multi végtelenbe növekedésének következményeivel, a reklámblokkolók boszorkányüldözésével, valódi innováció és értékteremtés helyett.

Mert az átlag ember nem akar a végtelenbe növekedni, csak a multi...

Mindenki* folyamatosan nagyobb kocsit, nagyobb házat, több nyaralást, több ruhát, stb. akar. Ez nem csak a multikra jellemző.
A különbség ott van, hogy a cégek lényege a profit növelése, míg a magánembereknek nem erre kellene feltenni az életüket.

 

* Kivétel a kisebbség, aki nem. De nem ez a csoport a meghatározó tényező a társadalomban jelenleg.

Mert az átlag ember nem akar a végtelenbe növekedni, csak a multi...

Ennyit kellett volna leírnod, nem szarkasztikusan, és ez így igaz.

Az átlagember egy szintig szeretne növekedni, többet szeretne elérni, mint a felmenői, de nem a végtelenbe növekszik, mert nem százalékos növekedést vár el magától, mint a multitól a befektetők. A százalékos növekedés, ahogy a multi növekszik, egyre nehezebb és végül már csak arrogáns üzletpolitikával, a piac felforgatásával, a piaci szereplőknek való közvetett károkozással teljesíthető.

Nem beszélve arról, hogy az átlagember és a multi között nagyságrendi különbségek is vannak.

Amit szintén kihagytál a képletből, hogy az átlagembert reklámokkal, érzelmi manipulációval bombázzák folyamatosan, hogy növekedni akarjon, és sose legyen elégedett azzal, amije van. Egy tisztán keresletalapú piacon, ahol nincsenek reklámok, az átlagember a mostaninál is kevesebbet szeretne gazdasági értelemben növekedni.

Na persze, az 50-es, 60-as években azért költöztek a fiatalok a városba faluról, mert a reklámban azt látták, növekedni kell, nem pedig azért, mert a szüleik azt mantrázták, hogy "vidd többre fiam nálam, menj iskolába, menj a városba dolgozni".

Mindig mindent meg tudsz magyarázni, ahogy mindenki más is az ellenkezőjét.

Egyébként az mi, amit Te itt folytatsz? Pontosan ugyan azt csinálod, mint ami ellen küzdesz, csak más a cél és (kicsit) más az eszköz. Tömegeket akarsz meggyőzni arról, hogy az a jó, amit Te gondolsz. A reklámok ugyan ezt teszik, amik ellen küzdesz az eltérő véleményed folyamatos reklámozásával.

Szerkesztve: 2024. 10. 18., p – 12:32

Az év első felében, amikor ádáz viták folytak a HUP-on a Youtube vs. reklámblokkolók témában, néhány fősodratú profitprotektor nem volt hajlandó elhinni sem nekem, sem másnak, mi vár a végtelenbe növekedni akaró, már így is túl nagyra hízott multi fizető ügyfeleire. Ez persze a valóságot általában nem szokta érdekelni.

De a valóság az, hogy a prémium előfizetők továbbra sem néznek reklámot. Kicsit hajlítod a teret, his pár hónapja is tudtuk hogy *vannak* máshol olcsóbb csomagok amik reklámtámogatottak. Én pl. közöltem veled, hogy _Magyarországon még nincs_. Te azt magyaráztad, hogy majd a prémium előfizetőktől is fog kérni a Google pénzt kérni :) De ez továbbra sincs igazad. 
Azzal is ferdítesz mindeni ilyen témádban, hogy a tevékenységedet szabadságharcnak állítod be, holott csak a tartalomgyártók megkárosításáról van szó. 

Nem hajlítottam semmit. Azt írtam, hogy a fizetős ügyfelek is reklámot fognak bámulni, hasonlóképpen a Netflix, Amazon Prime, HBO GO stb. streaming-multik gyakorlatához. A Premium Lite ügyfelek is fizetős ügyfelek, továbbá a Premium áremelés miatt a korábbi Prémium ügyfelek ugyanazért a pénzért már reklámot fognak bámulni. Mindkét állításom igaz és egyenesen következik a Google üzletpolitikájából.

Ferdítést itt csak az követ el, aki azt állítja, hogy a reklámtámogatott™ (értsd: reklámokat pénzért bámultató) csomagok olcsóbbak™. Miközben azok is előbb-utóbb a korábbi Prémium csomagok árára drágulnak. Nem veszed észre a fától az erdőt, hogy a túl nagyra hízott multi végtelenbe növekedése időről időre még több reklámot, még több áremelést eredményez hosszú távon.

Azzal is ferdítesz mindeni ilyen témádban, hogy a tevékenységedet szabadságharcnak állítod be, holott csak a tartalomgyártók megkárosításáról van szó. 

Szabadságharc továbbra sincs sehol, csak kevesebbet kéne LSD-zned. Helyette szabadság van, mindenki megválaszthatja, hogy hogyan fogyaszt tartalmat a Youtube-ról. Megkárosításról sincs szó, mivel a reklámbevétel nem garantált bevétel, a Google és a tartalomgyártó közti szerződésben sem. A magánmásolás (videók letöltése, és megnézése) pedig Magyarországon jogszerű.

a túl nagyra hízott multi végtelenbe növekedése időről időre még több reklámot, még több áremelést eredményez hosszú távon

Ha a túl nagyra hízott Alphabet-et feldarabolják, akkor az egyik darab a Youtube lesz. Önálló cégként is pont ugyan ez lesz az érdeke, semmit sem fog változni ez a terület. Esetleg drágul, mert a méretgazdaságosság segít a jövedelmezőségen, és a darabolás a méret(gazdaságosság)ra nincs jó hatással.

Helyette szabadság van, mindenki megválaszthatja, hogy hogyan fogyaszt tartalmat a Youtube-ról.

Igen, ez igaz. Van aki úgy dönt, hogy legálisan fogyasztja reklám nézéssel vagy prémium előfizetéssel, van aki pedig úgy dönt, inkább elcsalja a fizetést reklámblokkolóval. Ez valóban szabadság a döntésben, de ettől még sem törvényes, sem etikus nem lesz a blokkolóval reklámmentes nézés, akárhányszor írod le. Bárhonnan közelítve, bárhogyan írod körbe a blokkolós nézést, az attól még csalás/lopás/etikátlan viselkedés/stb. marad. Most pedig bemantrázhatod újra amit eddig mindig, de arra már nem fogok reagálni, mert nincs értelme.

Azzal meg ne gyere, hogy Te közvetlenül támogatod a tartalomkészítőt, mert 1) kizárt, hogy mindenkinek fizetsz valahol valamit, akitől videót nézel, 2) a Google/Youtube Tőled pontosan hol kap bármit a videónézés után, hogy működtesse azt az irdatlan infrastruktúrát ami a video streaming-hoz kell (némi haszonról nem is beszélve, mert az ugye ördögtől való)? Nem kell megválaszolnod ezt sem.