Hamarosan a fizető felhasználók is reklámokat bámulnak majd a Youtube-on

Az év első felében, amikor ádáz viták folytak a HUP-on a Youtube vs. reklámblokkolók témában, néhány fősodratú profitprotektor nem volt hajlandó elhinni sem nekem, sem másnak, mi vár a végtelenbe növekedni akaró, már így is túl nagyra hízott multi fizető ügyfeleire. Ez persze a valóságot általában nem szokta érdekelni.

Ahogy az már a Google reklámblokkolók ellen indított boszorkányüldözésének elején is sejthető volt, részben annak csúfos kudarca miatt, multiék követik a streaming szolgáltatók üzleti gyakorlatát és bevezetik a fizetős, de kevesebb™ reklámmal nézhető opciókat. Innentől pedig már csak egy inflációs (vagy annak hazudott) áremelés választja el a jelenleg havonta egy™ pizza™ árát™ fizető ügyfeleket attól, hogy ugyanazért a pénzért jövőre már reklámokat bámuljanak.

YouTube “Premium Lite” is a paid monthly subscription that removes ads on YouTube, and nothing else. Unlike the standard Premium plans, which also includes YouTube Music, offline downloads, and background play, “Premium Lite” only removes ads. And, by YouTube’s description, it only results in “limited ads,” rather than removing them entirely.

A teljes cikk: https://9to5google.com/2024/10/16/youtube-premium-lite-countries-expand/

 

Természetesen, továbbra is vannak ingyenes és reklámmentes alternatív Youtube kliensek.

Hozzászólások

Vagyis a fizető premium felhasználóknak továbbra sem lesznek reklámok, de lesz egy új, olcsóbb csomag, amiben csökkentett mennyiségű reklámot kap az előfizető. Nem?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Baromság. Megjelenik egy új olcsóbb lehetőség, ebből leszűrni a meglévő, változatlan fullos csomagra bármilyen következtetést, teljesen értelmetlen és csak rosszmájúságra utal, valamibe bele kell kötni. Miközben ez egy alapvetően pozitív változtatás, sokan vártak ilyesmire.

Megjelenik egy új olcsóbb lehetőség

A hibát ott követed el, hogy ez a lehetőség a marketingasztalon olcsóbb, a beetetési fázis után pedig már annyiba fog kerülni, mint korábban a Prémium. A reklámmentes Prémium pedig még drágábba.

rosszmájúságra utal

Arra utal, hogy átlátom, hogy egy túl nagyra hízott multi nem képes máshogy a végtelenbe növekedni.

Miközben ez egy alapvetően pozitív változtatás, sokan vártak ilyesmire.

Igen, bizonyára sokan vártak rá, hogy pénzért reklámot bámulhassanak... 🤡🤡

Ez a YT Premium Lite koncepcio sz*pas, ki akar(na) fizetni azert, hogy reklamokat nezzen?

a jelenleg havonta egy™ pizza™ árát™ fizető ügyfeleket attól, hogy ugyanazért a pénzért jövőre már reklámokat bámuljanak.

"In Australia, “Premium Lite” costs $11.99/month, half the cost of the $22.99/month standard Premium plan. An $8.99/month price also seems to be in testing. Users also noticed a few months ago in Germany that the option was available, again at roughly half the cost of the full plan, down to €5.99/month."

Annyit tennek hozza ehhez, hogy a magyar YT Premium (nemreg emelt) dijja kb. €6/ho, ez a fenti orszagokhoz kepest olcso. Aki elofizet ra valoszinuleg megteheti, foleg ennyiert (en elofizettem, mivel a TV-n nincs Brave bongeszo es Google TV-t hekkelni nincs kedvem). Ha duplaja lesz akkor le fogom mondani.

Van Disney+ elofizetesem (kb. €12/ho), de mivel nem nezem gyakran szivesen valtanek a reklamos verziora ha az fele arban lenne, ugy tudom tervez ilyet a Disney+. A lanyom mar majdnem mindent megnezett, de megtartom hatha lesz meg amit szeretne latni.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szerkesztve: 2024. 10. 17., cs – 22:16

Végre itt van?! Évek óta erre várok, valamelyik skandináv országban tesztelték évekkel ezelőtt. Csak a reklámmentességet használom ki, nem érdekel a többi! Kérdés mi az, hogy limited ads.

Hajbazer hasznos infót is meg tud osztani, még ha akaratlanul is teszi azt. :D

Kérdés mi az, hogy limited ads.

Leginkább beetetőszöveg, ugyanis viszonylag nehéz betartatni a reklámok mennyiségét úgy, hogy minden felhasználó más reklámokat kap és nem hiszem, hogy multiék virtuális mérőórát csinálnak rá, ahol csekkolhatod, hogy hány reklám ment le eddig neked a csökkentett™ mennyiségből. Emellett, ha a mostani, nem fizető reklámbámulóknak bedobott reklámok 80%-át adják a fizető reklámbámulóknak, az is kimeríti a "csökkentett" szó fogalmát.

Ha videónként lenne egy max 15 másodperces nem politikai hírdetés, akkor jó. De K Ákoska mű vész úrat nem szeretném fellengzős stílusban (szívem szerint újraszinkronizáltatnám ezután az összes Tom Hanks filmet), se olyan reklámot, ami hosszabb mint a videó.

@hajbazer kösz a linkeket.

 

egyébként meg verjék szét a Google birodalmat kisebb cégekbe - december 20-ig van ideje a Google-nak az igazságügyi minisztériumot meggyőzni, hogy ök bizony jó fiúk 

Szerkesztve: 2024. 10. 18., p – 08:43

Szoval havonta egy pizza araert nem lesz reklam. Oke en momentan sajat pizzat csinalok es sosem rendelek igy azt mondom belefer (4700 HUF) :D

Igaz en akkora fasz vagyok hogy a spotify-ra is elofizetek, meg a 1password-re, hogy a csaladom masik 4 tagja is elvezhesse a reklammentesseget meg a biztonsagot. Meg meg csomo mindenre elofizetek (disney+, appletv, prime), de mondom en egy fasz vagyok :D 

Amugy meg ha ennyire bassza a csorodet minek nezed? :D

mondja a kis semmihez sem erto figyelemhianyos kiscsirke aki ide jar szellemi onanizalni mikozben a szinoniomaszotarbol tanulja a kommunikaciot meg mindenhova veboldalakat vag be anelkul hogy ertene mit is csinal vagy megprobalna megerteni amit irnak neki (jo hat egy egyssejtu ertelmi szintjevel rendelkezel te kis biorobot, nehez lenne ertelmezni masok gondolatait ha meg sajatok sincsenek csak hogy "ohh, ahh olyan fasza vagyok, olyan jo vagyok ki is verem magamra milyen jo vagyok, mondtam mar milyen jo vagyok, cupp-cupp-cupp"

szanalmas hulyegyerek vagy akin csak rohogni lehet es rohogunk is :D

nehez lenne ertelmezni masok gondolatait ha meg sajatok sincsenek

Ja, mert neked aztán marha sok saját gondolatod van. :D

Szerintem simán megtarthatod az "érdemi hozzászólás nélküli beugatás" címet az elmúlt 5 évre minimum.

"ohh, ahh olyan fasza vagyok, olyan jo vagyok ki is verem magamra milyen jo vagyok, mondtam mar milyen jo vagyok, cupp-cupp-cupp"

Nem kéne annyit cuki TikTok videót nézni az elbaszott nevelést kapott gyerekeiddel, hátha nem lennének ilyen beteges, kényszeres agymenéseid.

szanalmas hulyegyerek vagy akin csak rohogni lehet es rohogunk is :D

https://a.te.ervelesi.hibad.hu/kozvelekedesre-hivatkozas

Röhög az egy kezemen megszámolható, szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök úri slepp és te, a HUP házi mitugrásza. :D

ertem en hogy a kis vilagodban elsz ahol mindneki egyetert az agymeneseiddel, de a valosag kicsit mas. Oke van itt 4-5 ember aki barmikor felszop teged, mert vevok a szarsagaidra.

A legjobban azon nevettem amikor azt bizonygattad, hogy Te tamogatod a tartalomgyartokat. Megprobalhatnam megmagyarazni, hogy a tartalomgyartok a google reklambeveteleibol kapjak a penzt (nem a levegobu), vagy vannak akiket megkeresnek cegek hogypromotaljak a termekeiket. Szoval amikor reklamot blokkolsz nem csak csalsz hanem elveszed a tertalomgyartok gyerekeinek a szajabol a kenyeret te szanalomhalmaz. :D

Ok, tudjuk hogy nem erted hogy mukodik a vilag, nagyjabol fogalmad sincs emmirol a szakmarol, az uzletrol. Etsd meg nem az a baj, hogy tok hulye vagy, a falu bolondjai is szerethetoek szoktak lenni. De te egy szanalmas eroszakos idiota vagy :D

Oke van itt 4-5 ember aki barmikor felszop teged, mert vevok a szarsagaidra.

Pont ugyanennyi van azokból is, akikre hivatkozol és bármikor szívesen köztörvényes bűnözővé kriminalizálnak hamis vádakkal, a videoletöltéseim miatt.

Szoval amikor reklamot blokkolsz nem csak csalsz hanem elveszed a tertalomgyartok gyerekeinek a szajabol a kenyeret te szanalomhalmaz. :D

Nem veszek el semmit, mivel a reklámbevétel nem jár, ezt a Google és a tartalomgyártó szerződése is így írja le. Mindkét fél elfogadja. Kedvenc multikádnál lehet reklamálni, ha ezzel esetleg problémád van.

Nem csak reklámbámulással vagy prémiummal lehet támogatni a tartalomgyártókat, hanem egy rahedli alternatív csatornán (Patreon pl.). Én így teszem. Az, hogy az orrod hegyénél nem látsz tovább és fullba ignorálod ezeket a lehetőségeket, nem az én szegénységi bizonyítványom, hanem a tiéd.

Ok, tudjuk hogy nem erted hogy mukodik a vilag, nagyjabol fogalmad sincs emmirol a szakmarol, az uzletrol.

Neked nincs fogalmad az üzleti etikáról és arról, hogy miért fenntarthatatlan egy végtelenbe növekedő multi. A kettő közti összefüggésekről sincs fogalmad. Aki kritizálni meri a rendszert, azt megpróbálod minősítgetésekkel elkeseredetten hiteltelenítgetni.

te egy szanalmas eroszakos idiota vagy :D

Ne a tükröt bámuld, miközben kommentelsz!

Hajbi, én rájöttem amúgy: Ha az embernek van valamilyen részvénye például, bármilyen érdekeltsége (kettő kattintás, hogy legyen), akármilyen kevés is, legyen az csak 100 000 Ft, már ennyi is elég, hogy valaki szemet hunyjon dolgok fölött, és kéretlen védelmezője legyen egy ilyen végtelenbe törő cégnek, profit protektorkodjon. Ilyen az emberi természet.

Ezzel Te nem tudsz vitatkozni, mert "soha nem lesz igazad". (És ezt most nem Golgotára írtam, csak pont ebbe a szálba írtam be. Hanem általánosságban.)

Ez jó, amíg látod. Ha meg valami szar is marad, akkor a legvégén eladod, de hol az a pont? Alapvetően az emberek várják, hogy a befektetésük jól alakuljon egy idő után, és magamon is észreveszem, hogy tud vakságot okozni nálam például, ha valamibe belekezdtem, és hinni akarok benne. :)

Főleg egy részvény, vagy ETF, kb az érdekel sokakat, hogy pénzügyileg (növekszik) jól csinálják, amit csinálnak a kapcsolódó cégek. Az már más kérdés, hogy ez nehéz lesz, ha alapvetően vannak elcseszve a dolgok.

Nincs google reszvenyem, de hajbi egy sotet fasz. (ettol meg nem kell felszopnod, idejott sirni hogy jujj csunya ceg aki ellen o trukkos csalasokkal vedekezik, mikozben 4700 forintrol beszelunk. ha ez neked egy elkepzelhetetlenul hatalmas osszeg azt sajnalom, de ettol meg a hajtudobalos hajbi nem lesz szent ember :D)

van meg kerdes? :D

Nem elképzelhetetlenül magas. De létezik az a kommunikáció, és működés, amikor mégsem fizetek ki egy forintot sem valamiért. Ingyenesen elérhető, vagy sem? Ha igen, akkor nem kell ellehetetleníteni 2 perces átugorhatatlan reklám blokkokkal, úgy hogy nézhetetlen legyen, ha nem fizetsz elő. Ja, és mi is a története az egész YT-nak? Amikor még a beetetés időszakban tényleg ingyenes volt, akkor (és azóta is) a legtöbb ember ingyenesen összehordta rá a tartalmakat. Engem amúgy nem érdekel, csak egy dologhoz ragaszkodok: nem fogok végignézni egy olyan reklámot, ami nem érdekel. Fenntartom a jogot, hogy "elhessegetek" valamit, amiről tudom, hogy eleve meddő, hamvában is holt dolog. Egy olyan reklámot viszont szívesen megnézek, amit eltaláltak, és érdekel (egyszer-kétszer de nem százszor, mert én sem vagyok hülye).

ehh, ize: https://myadcenter.google.com/customize <- es akkor nem latsz datinget, fogyokuras szarokat stb. Elegge jol testre szabhatod, meg akar az automarkakig is amiket latni akarsz vagy nem akarsz latni

A leirasodon meg majdnem felrohogtem. Beetesi idoszak. Ez az amit minden ceg csinal amikor bevezeti a termeket a kisfogyasztoknak? Mind amikor a Lidl/Spar/CBA akciozik egy uj termeken?

Azt azert tudod ugye, hogy az infrastrukturanak ara van. Ket modon lehet ra a penzt megszerezni: 1. Telerakod reklamokkal Vs. 2. Elofizetoi csomagokat nyitsz akiknek adsz valami tobbet, peldaul reklammentesseget. Te sem gondolod, hohgy a youtube infrastrukturaja a levegobu vonnya ki a dinerot....ugye nem? :D

Amúgy nem szabhatod elég jól testre, egy nagy rakat szar az algoritmus. Főleg azoknak nem működik, és nincs semmi opció, aki egyébként nem akarja, hogy a nap 24 órájában adatokat gyűjtsenek róla. (csak egy gomb kérdése lenne, hogy "nem érdekel", de már átugorhatatlanok a reklámok) De ahol hagyod, hogy a nap 24 órájában adatokat gyűjtsenek rólad, ott sem tökéletes, tudod miért? Mert annyi reklámot akarnak már berakni, abból ami a rendelkezésükre áll, hogy azzal már nem lehet ezt jól megoldani. Erről beszél mindenki, hogy nem lehet a végtelenségig növekedni.

Hidd el, hogy erőszakkal még semmire nem vett rá egy ilyen cég, én azért nem fogok előfizetni bármire is, hogy ne bosszantsanak. És azt is elvárom, hogy hagyjuk már a süket dumát, hogy amúgy "ingyenes" (az izélni is meg  a szüzen maradni is az emberiség régi álma, de ez még a google-nek sem fog sikerülni). Ezek elvi kérdések. Én max csak felcseszem magam, és felteszek egy reklámblokkolót. Nem sírni kell, közben csinálni valahogy (mert mégis megéri), hanem javítani rajta, ha valami tényleg nem jó nekik.

De Te nyugodtan csinálj amit szeretnél, nem egyformán működnünk.

Még egy csendes megjegyzés: ha normál mennyiségű reklám lenne, legalább valamilyen szinten relevánsak, átugorhatóak, tehát normálisan csinálnák. Akkor már régen lenne előfizetésem. Még akkor is, ha ugyanaz lenne a fizetős, meg az ingyenes verzió, és csak annyiban térne el, hogy aki akar, az hozzájárulhat az infrastruktúrához, cserébe kap egy smiley-t az avatárja/profil képe mellé... ha hiszed, ha nem.

Nem tudom, de en pl kiszedtem belole a franci autok reklamjat. Ha ez nem testreszabhato akkor nem tudom mi. A kovetkezo mondatodban meg azt irod, hogy nem is erdekel a tesreszabas Te csak skippelni akarod. Most akkor melyik, hogy van ez?

De mondjuk en nem is baszom fel magamat a reklamokon, mert egyreszt nincsenek, igy nincs min, masreszt a partnersite-okon is olyanok amik nekem relevansak (legujabb japan/koreai autok, filmek, jatekok, meg sosem jott velem szembe olyan amit leallitottam)

Azt nem tudom, honnan szedted hogy valaha is valaki azt mondta "ingyenes reklamnelkuli" felulet. Az van hogy ingyenes reklammal, es nem ingyenes reklam nelkul. Tudnad valahogy idezni hol olvastad hogy teljesen reklam nelkul ingyenes youtube verzio is van?

Igazad van, mutasd meg nekik mekkora virtus van benned. Baszd fel magad a reklamokon vagy talalj kerulo megoldasokat amik majd nem mukodnek es akkor baszd fel magad a reklamokon. Tuti felfigyelnek majd rad...vagy nem :D

Es igen, nem vagyunk egyformak. En pl csak egyszeruen nyugodtan megnezem a youtube-on amit akarok reklamok nelkul es blokkolok nelkul vagy idegeskedes nelkul. Nem is igazan foglalkozom azzal, hogy "jujj csunya ceg mert mittomenmiert". Nem erdekel. A szolgaltatas erdekel. AMit kenyelmesen elerek idegeskedes nelkul :D

(persze ha kiderulne, hogy minden google dolgozonak gyerekeket kell ennie reggelire, mert a management erre kenyszeriti oket, de igazabol elvezik is, na az mas lenne. addig csak eppolyan ceg mint a tobbi. nem joekonysagi intezmeny hanem bevetelorientalt, megha ezt egyeseknek nehez is megerteniuk)

Tudnal nekem nem bevtelorientalt ceget mondani, lehet a vilag barmelyik tajarol. Aki azert el, hogy Neked jo legyen de neki nem erdeke hogy bevetele legyen amivel neked jot tehet?

Nem tudom, de en pl kiszedtem belole a franci autok reklamjat. Ha ez nem testreszabhato akkor nem tudom mi. A kovetkezo mondatodban meg azt irod, hogy nem is erdekel a tesreszabas Te csak skippelni akarod. Most akkor melyik, hogy van ez?

A skippelés is lehetne testreszabás. (lehet tudni, hogy megnyomtam a skip gombot, és melyik reklám volt, milyen jellegű stb..)

Nyugodtan fizess elő, vagy nézd meg a reklámokat, örülök, hogy elégedett vagy. :)

Hidd el, én sem cseszem fel magam, és nem mutatok meg senkinek semmilyen virtust. :) Ha megfelelőnek találom majd, valószínűleg előfizetek - több előfizetésem is van, szoktam ilyet (az arrogáns nyomulás az átugorhatatlan reklámokkal itt ezt nem segíti elő).  Addig meg én is "feldolgozom" az Interneten szabadon elérhető tartalmakat.

"Ingyenesen elérhető, vagy sem? "

Ingyenesen az arra vonatkozó feltételek szerint érhető el. Az ingyenesség "ára" a reklámokból származó bevétel a túloldalon. Vagy ezzel fizetsz, vagy azzal, hogy kiperkálod azt a havi ~12€-t, hogy ne legyenek a szolgáltató által belerakott reklámok a tartalomban. (A tartalomkészítő ettől függetlenül rakhat a saját anyagába reklámot, ezt ne felejtsük el.)

"mi is a története az egész YT-nak? Amikor még a beetetés időszakban tényleg ingyenes volt, akkor (és azóta is) a legtöbb ember ingyenesen összehordta rá a tartalmakat"

Ahogy sok más helyre is összehordtak tartalmakat, amikért eleinte nem kértek pénzt, aztán viszont igen. Sőt nagyon sok olyan "tartalom" is van, amiért anno valaki már kifizetett egy csomó pénzt, de ahol most megnézheted, ott bizony fizetned kell. 

 

Ingyenesen az arra vonatkozó feltételek szerint érhető el.

Amúgy benne van a feltételekben, hogy pontosan hány perc reklámot kell megnézned? Vagy ez a végtelenségig nőhet, míg páran lekopnak, páran előfizetnek. (kötelezően, mert átugorhatatlan <- ilyenkor mindig halálra röhögöm magam, hogy elhisszük, hogy bárki bármit is megnéz, ami nem érdekli. 2. a múltkori vitát ne is kezdjük újra, hogy ezzel a reklámozót is becsapják, és megkárosítják.)

Ahogy sok más helyre is összehordtak tartalmakat

Nagyon sokan nem azért töltenek fel valamit, mert az a tervük, hogy ebből fognak élni. Egyszerűen van egy érdeklődési köre, hobbija. Ezek valóban ingyenes tartalmak. Az egész ilyen volt az elején, és most is a nagy része. Én ezekről beszéltem. Persze az, hogy ami az Interneten van, szabadon elérhető, az ingyenes, ez csak a Google-re vonatkozik (szerintük, ebből lett amúgy az egész cég, a Te adataidból, a Te tartalmadból). Most az, hogy a yt így működik, egy ilyen katyvasz az egész, arról legkevésbé sem az a felhasználó tehet, aki végül feldob egy adblockers, hogy ne bosszantsák már, és ne terelgessék.

"Nagyon sokan nem azért töltenek fel valamit, mert az a tervük, hogy ebből fognak élni. Egyszerűen van egy érdeklődési köre, hobbija. Ezek valóban ingyenes tartalmak. Az egész ilyen volt az elején, és most is a nagy része. "

AZ infrastruktúra és annak üzemeltetése szerinted ingyen van? Ha igen, akkor csinálj egy freetube-ot, amin mineningyenesenreklámnélkül nézhető, tölthető le, a tartalmakkal kapcsolatos szerzői jogi dolgokat is tartsd rendben, és fejleszd az infrát úgy, hogy az igényeknek megfelelően skálázódjon. Mindezt úgy, hogy nem kérsz pénzt a felhasználóktól, nem kötsz semmilyen, a felhasználóknak megjelenített reklámra szerződést (vagy ha igen, akkor úgy, hogy a reklám kivonatos leírását megnézve anonim módon azt tudja mondani a néző, hogy ezt a reklámot nem kéri)...

Szóval ennek a kialakításához, fenntartásához honnan is lesz pénzed? Igen, az elején az infrastruktúrára, szoftveres fejlesztésekre elköltött (nem kevés) pénz befektetés volt, ami idővel bevételt, illetve jó esetben nyereséget termel. Ter úgy gondolod, hogy befektetni igen, bevételt, netán nyereséget termelni meg nem.

" legkevésbé sem az a felhasználó tehet, aki végül feldob egy adblockers, hogy ne bosszantsák már, és ne terelgessék."

NEM kell használni, ha nem tetszik. Ilyen egyszerű. Buzibárba sem jársz, ha nem vagy langyi, nemde? Vagy mondjuk nem nézed a TV-ben a magyarfocit, mert nem tetszik, és nézel helyette más sportot.

 

Szabadon elérhető tartalmakról beszélünk. A reklámokra bármikor mondhatom, hogy nem érdekel -> ilyen a reklámozás.

Még egyszer: nekem a reklámos verzió is megfelelő, és nem mondok nemet a reklámokra. Csak akkor ha irrelevánsak, vagy rosszul időzítettek (túl nagy mennyiség, és átugorhatatlan, ha nem érdekel). Ehhez viszont jogom van.

Ha problémáik vannak, hogy ki fizeti ki az infrastruktúrát: az üzleti modellt ők alakították ki, nehogy már a felhasználókat hibáztassuk, hogy nem néznek meg egy olyan reklámot, ami nem érdekli őket. Ha edényeket akarnának rád sózni a parkolóban, Te sem hallgatnál végig egy húszperces monológot, ha nem érdekel. Ez pont ilyen.

Pontosan, így fogadtam el, amilyen, és ennek megfelelően használom.

Szerintem a három YT thread-ben itt a hup-on az összes dolgot felsoroltam már, ami miatt nem tudok meghatódni.

Aki például reklámot blokkol, az lehet, hogy ezt azért teszi, mert nem fog olyan reklámot nézni, ami nem érdekli, vagy ugyanazt a reklámot 1000-szer, ugyanis nem csapja be a reklámozót. Nem fog hamis érdeklődést mutatni a YT kedvéért sem, akkor sem, ha egyértelmű elvárás ez, azáltal hogy nem lehet átugrani az érdektelen reklámokat. Egyébként ha szerinte ez etikus lenne, akkor simán előfizetne valószínűleg, de ilyen módszerekkel terelgetni sem hagyja magát ebbe az irányba.

Arra gondoltál már, hogy azok akik blokkolják a reklámokat, lehet hogy azért teszik, mert látják a rendszer visszásságait, és élnek azzal az alapvető jogukkal, hogy visszautasítsanak egy reklámot, ami nem érdekli őket?

Amúgy nem kellene kettős mércével nézni a reklám blokkolót használó felhasználókat. Most beszéljünk inkább a reklámozók megkárosításáról, vagy arról, hogy a felhasználókra haszontalan tevékenységet próbálnak ráerőltetni, hogy pénz álljon a házhoz, teljesen birkának nézve őket.

Én ezért nem látom ennyire fekete-fehérnek ezt a kérdést.

Ez egy 1 bites gondolkodás, és szerintem nem érted a reklámozást sem. A reklámcég feladata, hogy a megfelelő reklámokkal elérje a potenciális érdeklődőket, felkeltse az érdeklődésüket, nem pedig az, hogy rákényszerítsen embereket érdektelen, nem kívánt, vagy silány tartalmak megtekintésére.

Van lehetőségük a reklámozásra? Igen. De a felhasználónak jogában áll eldönteni, hogy mit néz meg.

Tűkön ülve várom a hírt, hogy

  • értelmes mennyiségű reklámok vannak a YT-on, ami még befogadható egy átlag ember számára
  • átugorható reklámok vannak a YT-on, arra az esetre, ha valakit egy téma nem érdekel. És ebből tanulnak, nem próbálják meg még 1000-szer levetíteni ugyanazt.
  • nem vetítenek le mindent 1000-szer amíg megutálsz egy reklámot, elég lesz párszor.
  • értelmes hosszúságú reklámblokkok vannak
  • stb...

Tehát lehetne normálisan is csinálni, mert így csak "elriasztják az összes vevőt".  Így már remélem érhető, hogy miért nem a felhasználót hibáztatom, ahogy Te, a sikertelen reklámozásért.
Azért mert ez a feladatuk, hogy ez jó legyen.

Érdekes lenne, és valószínűleg több reklám jutna el mindenkihez, amiből vásárlás is lesz. De persze lehet, hogy mégis így a kifizetődőbb nekik, ahogy most van. :)

fordítva ülsz a lovon még mindig. Azt kéne befogadnia a fejednek, hogy nem te döntöd el, hogyan működik a cég. Te azt döntheted el, hogy használod a szolgáltatást vagy nem. 

Nincs jogod kiválogatni csak a neked ízlő falatot, amikor naponta visszajársz az erdőbe a medvéhez. Vagy nem mégy az erdőbe, vagy szopsz. Tipikus karen mentalitás, hogy valaki azt hiszi neki külön szabályok vannak és minden körülötte forog. Nem.

szerk: látom később már azt is kitaláltad, hogy ők fizessenek az idődért, mert nézed. Azt hát... mennél inkább dolgozni.

Te nagyon tévedsz, ha valami nem érdekel, hiába erőszakoskodnak veled, mondhatod, hogy köszönöm nem. És ugorhatunk. Reklámozásról beszélünk!

Nem a reklámozást utasítom el, hanem a kamu reklámozást.

Megértem, hogy azok az őskövületek, akik a TV-n nevelkedtek, nem tudják azt elfogadni, hogy ez is fejlődik. Mert a TV-t ismerik. Korábban egy technikai korlát volt, hogy nem tudtál visszajelezni, hogy nem érdekel, de ma már kibaszás. Egy arrogáns nyomulás, hogy megpróbálnak olyat áttolni rajtad, hogy de "nézd meg b+", ami nem érdekel, azért, hogy nehogy egy fillértől is elessenek, amit már elképzeltek előre.

Nem vagy köteles pina bugyola reklámot nézni, ha téged az nem érint, fogadd el. Ezt még a Google sem tudja felülírni. (és mint a mellékelt ábra mutatja: tényleg nem tudja)

A jól targetált reklám olyan hirdetést jelent, amelyet a megfelelő célcsoportnak, a megfelelő időben és a megfelelő helyen mutatnak meg, releváns üzenettel. A cél az, hogy a reklám azokat az embereket érje el, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt. - Nem pedig az, hogy a reklámcég szimplán bevételt szerezhessen, mert erőszakkal lejátszott valamit. <--- Ezen kellene elgondolkodni.

Azt kéne befogadni a fejednek és más fősodratú profitprotektorénak is, hogy célcsoporton kívül reklámokat levetíteni üzletileg etikátlan és gyakorlatilag a hirdető pénzén való élősködés. Minden reklámblokkolót használó tudatos felhasználó célcsoporton kívülinek tekinthető, hiszen önként kizárta magát a reklámok célcsoportjából a reklámblokkoló telepítésével. Amit, mivel nem egy vadkapitalista diktatúrában élünk, bármikor szabadon megtehet.

Nincs jogod kiválogatni csak a neked ízlő falatot, amikor naponta visszajársz az erdőbe a medvéhez. Vagy nem mégy az erdőbe, vagy szopsz. Tipikus karen mentalitás, hogy valaki azt hiszi neki külön szabályok vannak és minden körülötte forog. Nem.

Helyesen: A Google-nek nincs joga mazsolázgatni a neki ízlő falatot, hogy mi futhat a számítógépemen és azzal hogy férek hozzá a Youtube-hoz. Lehetősége van megadni vagy megtagadni a szolgáltatást, ami egyébként továbbra is ingyenes. Nem, a reklámbámulás nem fizetőeszköz Magyarországon, max. néhány vadkapitalista multitalpnyaló fantáziavilágában. Ha megtagadja a szolgáltatást a nem fizetőképes kereslettől, akkor előbb-utóbb a nem fizetőképes kereslet leszokik róla és alternatívát keres. Azonban üzletileg nem érdeke ezt megtenni, mivel továbbra is csak az extraprofitot szeretnék növelni különféle arrogáns húzásaikkal, a Prémium előfizetők számának és a reklámok mennyiségének növelésével. Még mielőtt azzal jössz, hogy nincs™ extraprofit™, itt a profit "extra" része az, amit nem a szolgáltatás fejlesztésével, jobbá tételével (vagyis nem a piaci igények kiszolgálásával) zsebeltek be, hanem reklámblokkolós felhasználók prémiumra terelésével (félelemkeltéssel, kriminalizálással, propagandával stb.), reklámok szaporításával stb.

látom később már azt is kitaláltad, hogy ők fizessenek az idődért, mert nézed. Azt hát... mennél inkább dolgozni.

Ezt influenszerék gondolják mind így. Őket elküldted már dolgozni?

Sokadszor: qrva nélkül is értjük az álláspontod/álláspontotokat. Amíg van rá mód, hogy valamilyen formában tegyek ez ellen az arrogáns viselkedés ellen, addig fogok is tenni. Ha azzal, hogy uBlock Origin-t használok, akkor azzal. Megint sokadszor: ha kifizetném, akkor azzal egyetértésemet fejezném ki.

Ugyanazokat a köröket futjuk, mint a másik 2 témában is. Itt nem én károsítok meg, hanem a szolgáltató a reklámozókat, majd a tartalomkészítőket.

Talán nem kellett volna ekkora szemétdombot csinálni az internetből és akkor az emberek szívesebben használnák mindenféle "trükközés" nélkül is. Nagyrészt kinek köszönhetjük? Csak nem a fentebb szolgáltatóként említett Google-nek?

Amíg van ingyen sör, vagy tudod csapolni a hordó - sörcsap közötti csövet, addig ingyen piálsz, értem én, csak nem tartom korrektnek...

Sokadszor kérdezem, de érdemi választ még nem hallottam a mindeningyen elvet vallóktól: miből, és hogyan képzelitek el az infrastruktúra üzemeltetését, fejlesztését? Ha annyira mindeningyen hitben éltek, akkor fogjatok össze, és építsetek fel egy mindeningyen infrastruktúrát, szerverekkel, storage, CDN, üzemeltető csapat, és mutassátok meg, hogy lehet mindent ingyen adni.

Ami viszont nincs ingyen, azért kéretik fizetni.

De minek hozzátok olyan szorgalmasan a szarabbnál szarabb hasonlatokat megint?

Ha te hasonlatodat nézzük, akkor úgy néz ki, hogy jönnek a kézműves serfőzők, hozzák a kis sörüket. A Google biztosítja a sörcsapot és az asztalt, folyamatosan csapolja a sört és kirakja az asztalra. A fesztiválozók meg ha arra járnak elvesznek és megisznak egy-kettő-akárhány sört. Senki nem szedett belépőt a kapunál, nincs kiírva, hogy 200 Ft a sör.

Igen, a hirdetések megnézésével, *amiket meg akar nézni*. És lásd, hogy mit tekinthetünk hirdetésnek: https://hup.hu/comment/3127774#comment-3127774

Ha itt már nem erről szól a történet, arról nem a felhasználó tehet.

Közben egy másik szálon arról megy a diskurzus, hogy minden privát adatod összegyűjti a Google, csak annyival, hogy bekapcsolsz egy telefont, amit veled fizettettek ki, mi meg itt azon aggódunk hogy valaki megnézett egy amúgy az interneten szabadon elérhető tartalmat. :D Ne legyünk már ennyire kettős mércével. Az a cég, akinek a működésének az alapja az, hogy minden elérhető adatot begyűjtöttek a kezdetektől. Csak van abból a részvényből, nem? :)

Örülök, ha segíthettem. ;) Sok kezdeményezés van erre, én nagyon szimpatizálok velük. Pl nem a google keresőt használom (ami amúgy is elszaródott). Nem a chrome-ot például. Nem android telefonom van. Nem gmail-t használok, és nem a google maps-et. Nem kerülhetőek meg még minden téren teljesen, de ez csak idő kérdése, szerintem maguk alatt vágják a fát. Ja, és ne hidd, hogy a YT előtt ülök. És amennyire rajtam múlik, tőlem adatokat sem kapnak, és a reklámjaikat sem nézem.

Tehát leírtad, hogy a Google-től semmit nem használsz, így a Google semmilyen bevételre nem tesz szert a te részedről, de ők az arrogánsak, hogy ha a YT-ot nézed, akkor reklémot mutatnak ha tetszik, ha nem.

Ezek alapján semmi módon nem tettél egy fityinget sem a kasszájukba, mert nem értesz egyet a létezésükkel/máködésükkel/üzleti modelljükkel, de azért Neked mégis ingyen jár valami tőlük, mert amit kérnek érte cserébe, az téged nem érdekel, csak a szolgáltatás számodra előnyös részének ingyesen igénybevétele.

És ezek után itt vitatkozol hosszú-hosszú oldalakon át, hogy de márpedig Neked van igazad.

Hát, remélem nem tapasztalod meg soha, hogy valakinek tetszik valami ami neked van, és ellenszolgáltatás nélkül elveszi, mert nem érdekli, amit Te kérész érte cserébe.

Azzal meg nem kell erre fel jöttni, amit hajbazer mindig ír, hogy dehát a Prémium előfizetőkből bejön az infra működtetése, ergo nem veszít rajtatok pénzt a Google, mert ezzel csak annyit árultok el, hogy nem csak a Google és a tartalomkészítők kárára videóztok a YT-on ingyen, hanem az előfizetők kárára, elvégre ők fizetik ki a Ti nézéseteket is ezek szerint.

Ezek alapján semmi módon nem tettél egy fityinget sem a kasszájukba, mert nem értesz egyet a létezésükkel/máködésükkel/üzleti modelljükkel, de azért Neked mégis ingyen jár valami tőlük, mert amit kérnek érte cserébe, az téged nem érdekel, csak a szolgáltatás számodra előnyös részének ingyesen igénybevétele.

Nem tudom, ezeket honnan vetted. Több évig volt YT előfizetésem, és androidom is. Google drive előfizetésem is volt. Ha figyelmesen olvastál volna, akkor észrevennéd, hogy az arrogáns felemás üzleti modelljeikből lett elegem, és abból, hogy nekik joguk van bármi adatot begyűjteni, de neked nem, felhasználóként téged annyira hülyének néznek, hogy pöcköld ki a szemed, és nézz végig egy kétperces valamit, pislogás nélkül, ami nem érdekel, csak azért, hogy a reklámozótól meg pénzt kaphassanak a semmire (hisz nekik meg reklámvetítésként jelentik be). De nem baj nekik, ha nem teszed, mert akkor meg nem fizetnek a tartalom gyártónak, aki pedig a tartalmat biztosította nekik ehhez. És ezt az egészet még szét is kenik, hogy a felhasználó tűnjön hibásnak. :D

Nem mondtam, hogy bármiben igazam van, csak annyit, hogy én nem adok nekik pénzt, és ha nem muszáj, én nem is használom a dolgaikat. Ha észrevetted, én pont azt írtam, hogy én már nem is használom a szolgáltatásaikat. Úgyhogy mellément a megjegyzésed, hogy akkor kerülni kell ezt a céget. :D

Ha valamit meg akarok nézni, és csak ott elérhető (mert ugye már sikerült magukat megkerülhetetlenné is tenni), akkor nyitott vagyok a reklámokra, de annyira nem vagyok birka, hogy olyat nézzek meg, ami nem érdekel (akkor sem, ha átlapozhatatlanná tették, mert ehhez jogom van). Csak röhögök azon, ha ezt elvárja valaki, mert a reklámozás nem erről szól.

Szóval továbbra is igaz, hogy Te nyugodtan nézz olyan dolgokat, amik nem érdekelnek, vagy fizess azért, hogy ne kelljen olyan dolgokat nézned. :) Vagy ne használd, és maradj le olyan dolgokról, amik 2024-ben csak itt elérhetőek, mert sikerült magukat nagyjából monopol helyzetbe feltornázniuk.  (ha például az iskola ezt a platformot használja, nem másikat. persze, ne járj iskolába. :) )

Teljesen mindegy, hogy "volt". Ha most nincs, akkor, nem fizetsz nekik, így nem jár cserébe semmi. Amíg volt kapcsolatod - pláne pénzügyi - feléjük, addig valamivel hihetőbb lett volna az, hogy fizetek nekik így-úgy, de pont a YT-ért nem. De most, hogy semmi módon semmilyen ellentételezést nem kapnak Tőled, így nem is tisztességes semmit igénybe venni úgy, hogy kijátszod a rendszert.

Az üzleti modell nem arrogáns és nem felemás. Ez csak egy divatos értelmezése annak, hogy annyira ügyesek voltak, a többiek meg olyan ügyetlenek, hogy monopólim jellegű lett az üzletük. Amikor lehetett volna versenyezni (bukós volt a dolog), akkor más nem látott benne fantáziát, nem tett bele pénzt, amikor meg sikeresek lettek, már azért nem tettek bele pénzt, mert sokat kellett volna értelmes konkurenciához. Kapitalizmus.
A piaci viszonyok alaján adnak valamit és kérnek valamit cserébe. Senkinek nem tartanak a fejéhez pisztolyt. A vevő eldönti, hogy ez neki jó deal vagy sem. Arra van joguk, amire feljogosítod őket. Ha elfogadod a felhasználási feltételeiket, amiben le van írva, hogy milyen adatodat használják fel mire, akkor elfogadtad, tehát jogosítottad őket. Amennyiben nem fogadod el (és nem használod az elfogadáshoz kötött szolgáltatást), akkor nem használhatják semmilyen adatodat semmire. Amennyiben ennek ellenére használják, akkor jogosvoslatot kérhetsz, mostanra, pláne EU-ban eléggé szigorúan veszik ezt.

De az, hogy a Google ellopja az adatom (szerintem, miközben a szolgáltatás használatával explicit elfogadom a feltételeiket, tehát nem lopják el, hanem odaadtam), én meg cserébe ellopom a tartalmat a rendszeréből, az minden, csak nem korrekt és nem tisztességes.

Az, hogy ha szerinted túl sok adatot kérnek és az általuk adott ellentételezés kevés, akkor egyszerű: nem kell használni.

Amikor a pisztácia kilója 10e Ft, akkor nem lopok 20 dekát a boltból, mert nekem nem ér 10 ezret, de pisztáciát akarok enni. Hanem nem eszek pisztáciát. Vagy kifizetem a 10e Ft/kilót.

Fizetem a prémium-ot, hogy ne kelljen reklámot néznem, mert engem egyik sem érdekel (kiválogatva sem), semmit sem veszek reklámok alapján, ergo nekem felesleges mind. Mégsem blokkolózom ki, hanem kifizetem, amit a reklám mentességért kérnek, mert úgy tisztességes. Mondhatjátok rám, hogy profitmulti felszopó konzumeridióta vagyok, de én meg úgy látom, én járok el tisztességesen. Az, hogy ha a másik fél nem tisztességes (jelen esetben a Google; és ez sem objektív megállapítás), én úgy érzem, engem az sem jogosít fel arra, hogy ugyan úgy viselkedjek, mert akkor nem leszek jobb nála.

Ráadásul ez a "tisztességes" dolog itt (a topikban) eléggé szubjektív, mert a Google nem tisztességes a kötelező reklámnézéssel, adatok felhasználásával, mert nincs joga reklám nézésre bírni, adatokból pénzt csinálni, de Ti teljesen tisztességesek vagyok a reklámblokkolóval, mert arra jogotok van, hogy megkerüljétek egy szolgáltatás "kifizetését" (valahol valaki valamikor biztosan feljogosított...). Sőt, aki nem blokkolóval nézi az egyenesen ellenség, mert támogatja a nem tisztességes Google-t a piaci dominancia fenntartásában.

Én nem mondtam és más sem, hogy Te ne blokkolózd ki. Csak azt szakjózzuk, hogy az ingyen nézést nem kell a profitmulti elleni proletárharcnak beállítva csinálni, simán annyit kell mondani, én nem szánok rá sem időt, sem pénzt, inkább kijátszom a rendszert. Vagy egyszerűen nem kell mondani semmit, csak csinálni... De nem akarjátok elismerni, hogy kijátsszátok a rendszert, hanem azt mondjátok, Nektek erre minden jogotok megvan. Ha ez így lenne, akkor lenne a YT-on egy kapcsoló, hogy "reklám ki", és azzal lekapcsolhatnád a reklámot, azzal adna a Google jogot a reklámok ingyen kikapcsolására. De ilyen kapcsoló nincs a YT felületén. Szóval arra a kérdésre még egyikőtök sem tudot válaszolni, hogy honna van meg arra minden jogotok, hogy kijátszsátok a YT felhasználási feltételeit.

Ahogyan arra sem láttunk eddig semmi elővezetést a Google-féle profitmultiktól megszabadulásként, hogy milyen működési modellt tudnátok akár csak elméletben vázolni egy YT kategóriájú szolgáltatásra, ami fenntartható úgy, hogy sem reklámnézéssel, sem pénzzel nem fizet a néző, de mégis ki tud szolgálni milliárd nagyságrendű nézőt és tárolni tud billiárd percnyi videóanyagot.

Teljesen rossz nyomon jártok viszont azzal, hogy itt bárki a Google-t vagy annak érdekeit védené. Itt aki ellenetek beszél, az csak az emberi tisztességet és becsületet védi, nem a multikat.

Teljesen más mozit nézünk, légy szíves értelmezd amit írtam (szerintem nem sikerült elolvasnod). Egyetlen egy dologban nem hagyom magam vezetni: Nem nézek végig kipöckölt szemmel egy olyan reklámot, amiről tudom a harmadik másodpercben, hogy nem érdekel. Mert ehhez jogom van, akkor is, ha a Google a seggét a földhöz veri. Eldöntöttem, hogy nem érdekel a termék pl. Arról beszéltem végig, hogy a reklámozás, mint olyan, miről szól. De örülök neki hogy a Google ezt is sikeresen újraírta a fejekben. Ha át tudom ugrani az irreleváns reklámokat, akkor van lehetőség reklámozni? Igen van. - ha túllépik a hatáskört, és kötelező megnézni egy ilyen sz*rt, akkor sajnálom, de a reklám blokkoló számomra egy elfogadható válasz erre.

És ha valaki ezt csinálja (bambán néz valamit, ami nem érdekli, mert megmondták neki, hogy ez a helyes) azt ki merem jelenteni, hogy nagyon töketlen dolog, gratulálok neki a birkaságához.  A véleményeddel, és a világra adott reakcióddal tudod formálni magad körül a világot. Kivéve persze, ha valakiben egy szemernyi tudatosság nincs. Ez a szolgáltatás több szempontból szerintem felemás módon működik, például úgy próbál reklámozni, hogy egyértelmű, hogy valakit nem érdekel egy reklám, és ezután be is szedi a pénzt a reklámozótól. Sőt, a tartalom készítőt és a felhasználót sikerül egymás ellen hangolni azzal, hogy nem fizetik ki a tartalom készítőt, ha nem sikerült egy érdektelen reklámot levetíteni valakinek. Mellette megy a felhasználók hibáztatása is. De ha észreveszed, hogy csak ismételgetem magam, akkor az azért van, mert erre persze nincs válasz.

 Csak azt szakjózzuk, hogy az ingyen nézést nem kell a profitmulti elleni proletárharcnak beállítva csinálni

 Itt aki ellenetek beszél, az csak az emberi tisztességet és becsületet védi, nem a multikat.

A reklám blokkolást nem kell tisztességtelen csalásnak, és bűnözésnek beállítani, mert több kérdés is felmerül a rendszerben. Ha Te úgy tartasz termék bemutatót valahol, hogy kötelező végignézni, akkor az egy agresszív tisztességtelen magatartás, amiért ha ajtó van bezárva, még büntetnek is. Itt ugye ez egyedül talán azért nem álja meg talán a helyét (bár a legtöbb ember hasonlóan agresszív nyomulásnak éli meg), mert ott van az X, amivel kilőheted a böngésző ablakot.

Fogadd el, hogy máshogy látjuk a kérdést. Megosztó a kérdés. De persze ha bárkinek ettől jobb, akkor mindenképpen én vagyok a hülye... (nekem nem erről szól a kérdés)

Ha nem tetszik a reklám, kimésza a konyhába addig, vagy egy másik böngészőlapon más olvasol el ez idő alatt, stb., amíg lemegy. Mindenki pénzénél van. Te látod a tartalmat jogszerűen, a Google megkapja a reklámpénzt, a reklámozó örül, hogy lement a reklámja, a tartalomkészítő megkaja a részesedését a reklámbevétel után.

Arra senki sem kötelez, hogy végignézd. A rendszer (a Google) azt akarja elérni, hogy a reklámlejátszás megtörénjen. De ennek nem csak az az egy módja van, hogy blokkolóval megakadályozod a lejárszást, hanem pl. az az ennél sokkal triviálisabb is, hogy megy a reklám, de nem nézed...

Amíg nem volt YT meg ilyesmi, és jött a TV adás, amiben 33% fizetett reklám van, 33% műsorelőzetes és a maradék 33% a valódi tartalom, azt hogyan hekkelted meg, hogy sem a Téged nem érdeklő reklámot, se a Téged nem érdeklő műsor előzetest ne kelljen megnézned?

A YT ennek olyan továbfejlesztése, hogy a reklám és előzetes után következő műsort nem a műsorszerkesztő választja ki, hanem Te döntesz, mi legyen - az érdeklődési köröd alapján. Ez jelentős előrelépés a lineáris adáshoz képest még akkor is, ha a működésének finanszírozása nagyjából azonos maradt.

A lineáris TV-nél is ott volt (van) az HBO, amin nincs reklám, cserébe kizárólag pénzért nézhető. Senki nem lázadt soha, hogy márpedig nekem ingyen jár az HBO, mert reklám nem kell, de fizetni sem akarok.

Ha nem tetszik a reklám, kimésza a konyhába addig, vagy egy másik böngészőlapon más olvasol el ez idő alatt, stb., amíg lemegy. Mindenki pénzénél van. Te látod a tartalmat jogszerűen, a Google megkapja a reklámpénzt, a reklámozó örül, hogy lement a reklámja, a tartalomkészítő megkaja a részesedését a reklámbevétel után.

Írtam már azt, hogy nem fogok hamis érdeklődést mutatni a másokkal történő elszámolásuk kedvéért, mert szerintem itt merül fel az emberi tisztesség és becsület kérdése. Azt a pénzt valaki kifizeti abban a tudatban, hogy az a reklám jól volt targetálva, nem volt erőszakosan levetítve, és feleslegesen, akár többször.

Na már te is a kriminalizálással jössz? Loop másik két szál.

Senki nem lop el semmit! Max. a Google a felhasználók adatait, a reklámozók pénzét, ezzel lenyúlva a tartalomkészítőket is. Mert ugye nekik nem garantált a bevétel!

Hagyjuk már a fingreszelést! Csak előfizetéssel regisztrálva érhető el a tartalom? Nem. Tisztában van vele, aki feltölti? Igen.

Hiába erőltetik a szarabbnál szarabb hasonlatokat. Nem igazolja az álláspontodat/álláspontotokat.

hiaba na eljott a 21 szazad ahol az igazi forradalmarok jol megmutatjak a multiknak a reklamblokkolokkal es ezt buszken a vilagba kialtjak, sot hat nekik ehhez nem csak joguk van, de kotelesseguk is...harc a vegsokig, mig leromboljak a kapitalista rendszert, hogy vegul a szocializmus uralja a vilagot...elore elvtarsak!!!  :D

jo hat mondjuk a tevekben megnezik a reklamot, meg hat kifizetik a nyugati tulajdonu boltoknak az extra(!!)profit(!!)ot is :D

priceless :D

És én még azt hittem a korábbi kommentekre, hogy az a vicceskedés, de most lendültél csak bele. ;) egyezzünk ki abban, hogy a reklámblokkolók használatának a kérdése megosztó tud lenni, nem fekete és fehér. Máshol is hatalmas flame, nem csak a hupon. Pont emiatt nem tisztességtelenezzük le azt, aki más állásponton van, esetleg egyedi tapasztalatok alapján. Ahogy itt páran teszik.

"Ha te hasonlatodat nézzük, akkor úgy néz ki, hogy jönnek a kézműves serfőzők, hozzák a kis sörüket. A Google biztosítja a sörcsapot és az asztalt, folyamatosan csapolja a sört és kirakja az asztalra. A fesztiválozók meg ha arra járnak elvesznek és megisznak egy-kettő-akárhány sört. Senki nem szedett belépőt a kapunál, nincs kiírva, hogy 200 Ft a sör."

Ebből melyik részt nem értetted? Segítsek értelmezni?

De ahogy fentebb is írtam, az eleve erőltetett, szar hasonlatot próbáltam kiegyenesíteni. De látom már arra sem vetted a fáradtságot, hogy visszább olvass. Csak a saját szar hasonlatodat költöd tovább.

ha szar a hasonlat, probald ki egyszer a sarki kocsmaban a dolgot. meglatjuk kibasznak-e, mint macskat szarni, aztan visszajohetsz a beszamoloddal :) en hiszek benne, hogy nyernel! ./szarkazmus.sh :D
A Google biztosítja a sörcsapot és az asztalt, > es az _szerinted_ ingyen van. veletlen sem fizet erte senki, tudjuk... :) ha jartal volna valaha is rendezvenyszervezes kornyeken, nem hoznal fos hasonlatokat :)

A kocsmában akkor kapok sört ha fizetek érte! Azért nem kapok sört, ha meghallgatom a kocsmáros nénit, hogy melyik a legjobb punci illatosító, vagy a kocsmárost, hogy melyik a legjobb motorolaj, vagy láncfűrész!

Mellesleg a kocsmába bemehetek akkor is ha nem fogyasztok, csak kártyázok a haverokkal!

Kapisgálod már, hogy mi a hiba a hasonlattal, amibe annyira kapaszkodsz, hogy majd leszakad a valagad!?

a seggem erdekel? jofej lehetsz. :)
A kocsmában akkor kapok sört ha fizetek érte! > a jutun is akkor kapsz videot.
Azért nem kapok sört, ha meghallgatom a kocsmáros nénit > a jutun ezert is kapsz videot, latod mennyivel jobb? :)
Mellesleg a kocsmába bemehetek akkor is ha nem fogyasztok > csak nem lesz soka' maradasod. :) errol pofazok fentebb, sikerul erteni? :)
csak kártyázok a haverokkal! > jahogy te ott is massal fizetteted ki a szolgaltatast? nice! :D a haverjaid is biztos komaznak!

Pont annyira, mint a Google és a vergődésed! ;)

A kocsmában akkor kapok sört ha fizetek érte! > a jutun is akkor kapsz videot.

Most beírtam a böngészőbe a címet, megnéztem egy videót, sehol nem kért, sem készpénzt, sem kártyát.

Szedd össze magad, nagyon szétestél! Kifogytál a szar hasonlatokból és már csak személyeskedésre futja?

Még várok egy-két hozzászólást, hátha leesik a tantusz! Még mindig nagyon szar a hasonlat. De csépeld nyugodtan a szalmabábod! Csak magadból csinálsz 🤡-t!

Tényleg szar hasonlat, de ha már sör, akkor legyen az, hogy elvehetsz egy sört ingyen, ha elveszel mellé egy kis tájékoztató füzetet is. Arra viszont nem kötelezhetnek, hogy el is olvasd, ha kidobod, hát kidobod.

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Amíg van ingyen sör, vagy tudod csapolni a hordó - sörcsap közötti csövet, addig ingyen piálsz, értem én, csak nem tartom korrektnek...

Amíg korrekt(ebb)nek tartod reklámok célcsoporton kívüli levetítését, addig hiteltelen maradsz és csak profitprotektorkodsz.

Ami viszont nincs ingyen, azért kéretik fizetni.

A Youtube videók ingyen vannak. A reklámbámulás nem fizetőeszköz. A célcsoporton kívül levetített reklámok után pénzt beszedni pedig üzletileg etikátlan élősködés a hirdetőkön. A Google a reklámblokkolók boszorkányüldözésével célcsoporton kívül akar reklámokat levetíteni olyanoknak, akik kizárták magukat a célcsoportból.

Alapvetően egyetértek, de önmagában ez nem elég. Kell még hozzá egy, a multival azonosuló viselkedés és hozzáállás, ami fordítottan arányos a pártatlansággal és a tisztánlátással. Gyakorlatilag arról beszélünk, amikor valaki pár ezres hozamokért vígan eladja a lelkét és a gondolkodását. Aztán ha valaki kritizálni meri úgy, hogy neki is van részvénye, de adott esetben nem ért mindenben egyet a céggel, amiben részvényes, azt meg álszentnek™ nevezik.

Sokadszorra futunk neki ennek a témának,hogy kell a Youtube, de reklámmentesen, és ingyen. Eddig nem kapott szerintem kellő mértékű támogatást az itteni közönségtől, hogy a csalással megakadályozott reklámok márpedig helyesek, így újra elő kell venni minden adandó alkalommal.

Én előfizetek mindenre ami csak tetszik, mert azért dolgozok pénzért, hogy aztán jól érezzem magam, a magam módján úgy, hogy közben nem károsítok meg másokat, sőt, támogatok másokat, akik segítik a szórakozásomat. Azt látom, hogy ezt az elvet nem mindenki érti, és nem tud vele azonosulni. Ezzel nincs gond. A gond az, hogy ezen személyek egy kisebb része meg akar róla győzni folyamatosan, hogy én vagyok a hülye lúzer, ha korrekt és tissztességes vagyok.

azert valljuk be hogy Hajbi topikjai nem szolnak masrol, minthogy idejon onanizalni es varja hogy legyen legalabb 300 hozzaszolas mire elmegy. Jo mondjuk ha olyan kicsi lennek mint o (na nem az egojarol beszelunk), akkor en is mindenhol mindent megfuttatnek, csakhogy foglalkozzanak velem az emberek :D

En azokat nem ertem, akik fel is szopjak virtualisan :D

Jo mondjuk ha olyan kicsi lennek mint o (na nem az egojarol beszelunk), akkor en is mindenhol mindent megfuttatnek, csakhogy foglalkozzanak velem az emberek :D

Kisebb vagy, ezért is mitugrászkodsz bele minden topikba. Azaz, pontosan ezt csinálod, amit leírtál, csak magadat se veszed észre az egész történetben, nemhogy a lényeget.

Csalást senki nem követ el. A többit pedig már megbeszéltük.

Én előfizetek mindenre ami csak tetszik

Én is, csak nem egy arrogáns multinak, hanem közvetlenül a tartalomkészítőnek.

A gond az, hogy ezen személyek egy kisebb része meg akar róla győzni folyamatosan, hogy én vagyok a hülye lúzer, ha korrekt és tissztességes vagyok.

A szó, amit keresel: e-szendvicsember. Én nem akarlak erről meggyőzni. A magadfajták akarnak engem és más tudatos felhasználókat meggyőzni arról, hogy lopunk™, csalunk™, hamisítunk™, önbíráskodunk™.

Csalást senki nem követ el. A többit pedig már megbeszéltük.

Fordítva írtad véletlenül. Több topikban megbeszéltük (beírtuk Neked százan, hogy tudj róla), hogy simán csak csal aki reklámblokkolózik. Csalást az nem követ el, aki vagy hagyja a reklám lejárszást működni, vagy pénzzel kiváltja a reklám lejátszást.

Nem tudatos felhasználó vagy, hanem egy műszaki lehetőségekkel visszaélő ember, aki úgy akarja beállítani a csalását, hogy az tudatosság. Amikor pedig beszűkítik a műszaki lehetőségeket a visszaélésre, akkor az felháborítja.

Ez pont olyan viselkedés, mikor a garázda alakot elkapja a rendőr, és annak áll feljebb, hogy a kib***ott rendőr hogy képzeli, ő azt csinál amit akar...

beírtuk Neked százan, hogy tudj róla

Kevesebb, mint 10-en vannak, akik így gondolkodnak. Ne zavarjon.

Amikor pedig beszűkítik a műszaki lehetőségeket a visszaélésre, akkor az felháborítja.

Nem történik visszaélés és láthatóan nem jöttek be ezek a beszűkítések.

Ez pont olyan viselkedés, mikor a garázda alakot elkapja a rendőr, és annak áll feljebb, hogy a kib***ott rendőr hogy képzeli, ő azt csinál amit akar...

Pont ugyanott folytatod, ahol a magadfajták abbahagyták: kriminalizálod a tudatos felhasználást, miközben bűncselekmény nem történik.

akkor azt mondod, ha havonta egy pizzát rendelek akkor az lyó, ha ugyanezen pénzt reklám mentességre költöm akkor az már nem lyó?

Nekem azzal nem lenne gondom, hogy ha fizetek nincsen reklám, ha meg nem akkor bámulhatom őket. A gondom ott van, hogy egyszer fizetek KP-t, egyszer fizetek az adatimmal is. Amit aztán szintén pénzzé tesznek valamilyen formában. Nekem itt a gondom. Eddig úgy volt ,hogy az "adataiddal fizetsz", most adat+kp. Nem a 3-4-5e forinton vagyok kiakadva mert ez nem pénz főleg forintként :D  És igen benne a music. Ettől még ugyanúgy egy nagy privacy leak a google ökoszisztéma :) Én a béka lassú főzési folyamatát látom ismét... 

-42-

Na ugye. Látni kell ezt.

Iszonyatos nagy adatbánya a YT, és ez majdnem jó volt nekik sok évig. Aztán hirtelen úgy gondolták, hogy miért ne csináljanak több pénzt és megszületett a Premium.

Ha majd leválasztják külön entitásba és meg kell éljen/álljon saját lábán, talán megéri támogatni őket.

Általában egyetértek sok gondolatoddal, de azt nem látom miért kellene ingyenesnek lennie a reklámmentes YouTube-nak? Ha jól tudom ez egy kapitalista elveken nyugvó tartalomszolgáltatás, ahol vagy reklámokat nézel vagy fizetsz. Az már csak finomítás, hogy kevesebb pénzért kevesebb reklám, de mindig lesz olyan, aki akár többet is hajlandó fizetni, ergo mindig lesz teljesen reklámmentes verzió is.

Lehet az én esetem speciális, de az online tartalomfogyasztásom 85%-a YouTube. Itt hallgatok zenét (ha úton vagyok akkor is), itt kapcsolódok ki és itt tanultam meg két idegen nyelvet, továbbá itt szakmázok. Számomra ezért 2700 forint havonta vicc (7 eszközön megy), és akár többet is hajlandó lennék adni érte, csak reklám ne legyen. Persze nem tagadom a surface webet firefox + adblocker + ublock + privacy badger nélkül nem látogatom.

Össze tudod foglalni hogyan kellene kinéznie az egyik vezető tartalommegosztó szolgáltatásnak pénzügyi szempontból, ha nincs reklám?

Össze tudod foglalni hogyan kellene kinéznie az egyik vezető tartalommegosztó szolgáltatásnak pénzügyi szempontból, ha nincs reklám?

Úgy, ahogy kinézett 10 évvel ezelőtt. Az akkori reklámok hossza és mennyisége a mostaniak tizede se volt. Emellett is nyugodtan lehetnek Prémium előfizetési modellek, fizetős csatornatagságok stb.

A probléma a tendenciával van, a multi végtelenbe növekedésének következményeivel, a reklámblokkolók boszorkányüldözésével, valódi innováció és értékteremtés helyett.

Mert az átlag ember nem akar a végtelenbe növekedni, csak a multi...

Mindenki* folyamatosan nagyobb kocsit, nagyobb házat, több nyaralást, több ruhát, stb. akar. Ez nem csak a multikra jellemző.
A különbség ott van, hogy a cégek lényege a profit növelése, míg a magánembereknek nem erre kellene feltenni az életüket.

 

* Kivétel a kisebbség, aki nem. De nem ez a csoport a meghatározó tényező a társadalomban jelenleg.

Mert az átlag ember nem akar a végtelenbe növekedni, csak a multi...

Ennyit kellett volna leírnod, nem szarkasztikusan, és ez így igaz.

Az átlagember egy szintig szeretne növekedni, többet szeretne elérni, mint a felmenői, de nem a végtelenbe növekszik, mert nem százalékos növekedést vár el magától, mint a multitól a befektetők. A százalékos növekedés, ahogy a multi növekszik, egyre nehezebb és végül már csak arrogáns üzletpolitikával, a piac felforgatásával, a piaci szereplőknek való közvetett károkozással teljesíthető.

Nem beszélve arról, hogy az átlagember és a multi között nagyságrendi különbségek is vannak.

Amit szintén kihagytál a képletből, hogy az átlagembert reklámokkal, érzelmi manipulációval bombázzák folyamatosan, hogy növekedni akarjon, és sose legyen elégedett azzal, amije van. Egy tisztán keresletalapú piacon, ahol nincsenek reklámok, az átlagember a mostaninál is kevesebbet szeretne gazdasági értelemben növekedni.

Na persze, az 50-es, 60-as években azért költöztek a fiatalok a városba faluról, mert a reklámban azt látták, növekedni kell, nem pedig azért, mert a szüleik azt mantrázták, hogy "vidd többre fiam nálam, menj iskolába, menj a városba dolgozni".

Mindig mindent meg tudsz magyarázni, ahogy mindenki más is az ellenkezőjét.

Egyébként az mi, amit Te itt folytatsz? Pontosan ugyan azt csinálod, mint ami ellen küzdesz, csak más a cél és (kicsit) más az eszköz. Tömegeket akarsz meggyőzni arról, hogy az a jó, amit Te gondolsz. A reklámok ugyan ezt teszik, amik ellen küzdesz az eltérő véleményed folyamatos reklámozásával.

Na persze, az 50-es, 60-as években azért költöztek a fiatalok a városba faluról, mert a reklámban azt látták, növekedni kell, nem pedig azért, mert a szüleik azt mantrázták, hogy "vidd többre fiam nálam, menj iskolába, menj a városba dolgozni".

Leírtam: Az átlagember egy szintig szeretne növekedni, többet szeretne elérni, mint a felmenői, de nem a végtelenbe növekszik, mert nem százalékos növekedést vár el magától, mint a multitól a befektetők.

Most konkrétan azzal vitatkozol, amiben egyetértünk. :)

Tömegeket akarsz meggyőzni arról, hogy az a jó, amit Te gondolsz. A reklámok ugyan ezt teszik, amik ellen küzdesz az eltérő véleményed folyamatos reklámozásával.

A reklámok arról akarnak meggyőzni a multik profitérdekében, hogy vegyél meg olyan cuccokat, amikre alapvetően nincs szükséged, máskülönben megvennéd magadtól. Én a véleményemet írom le és a tudatos felhasználást segítem elő. Egyikből sem származik profitom.

Hát tegyünk róla, h ez legyen a meghatározó tényező a társadalomban a jövőben!  Kezdhetnénk azzal, h nem fogadjuk el érvényesnek az állítást, miszerint az ember eredendő jellemzője lenne, h a végtelenbe akar növekedni! És mutassunk rá, h a multi torzítja a saját rút képére az embereket a fejlődés-mániájával, a reklámok útján bevetett pszichológiai tömeg-manipulációival! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Én teszek róla a saját életemben. A máséban nem tudok, ezt mindenki csak magának intézheti.

Nem nézek reklámot, sem a tévében (tévét egyáltalán nem nézünk, csak előfizetett reklám mentes streaming szolgáltatásokat), sem az interneten (itt is fizetek a reklámmentességért), így nem igazán tudnak befolyásolni velük. Amire szükségem van, megveszem/előfiezetm, amire nincs, azt nem. Ami már nem kell, lemondom, eladom.

Nem volt mindig így, mert az előttünk lévő "követendő" minta a társadalomban, szűkebb és tágabb környezetünkben azért elég erős, de tizenpár éve sikerült elengednem, és azóta sokkal jobb minden.

Én nézek tv-t is, elsősorban azért h tájékozott legyek - mán úgy értve, h tudjam miről van szó benne - de semmiféle hatlama nincs felettem. Számomra a tv, mint manipuláló eszköz nem tud érvényesülni, ellenben pont arra használom, h rajta keresztül megfigyeljem a manipulátort. Saját "fegyverét" használom ellene.  

Még a fejlődésmániáról: ennek a kamatmechanizmus az alapindukciója. Azért kell állandóan "fejlődni", vagy inkább úgy tenni mintha fejlődés lenne a változtatás, h a kamat um. kitermelődjön. Ennek aztán van pár aspektusa: 1) pénz kizárólag kamattal terhelt kölcsönként kerül a gazdaságba - ami azzal jár h a forgalomban lévő pénztömeg sosem elegendő a követelések kielégítésére, hisz az utána fizetendő kamatot nem tartalmazhatja, azt megint kivülről kell a rendszerbe tenni, újabb kamattal terhelt kölcsön formájában. És így tovább....Ezért van állandóan csúcsrajáratva a gazdaság - a fejlődés emiatt kényszerpálya. 2) Pénzt mindenki használ, ezért senki nem tudja magát függetleníteni a fejlődéssel leplezett kamatfizetéstől. 3) Ha megvizsgáljuk, h mi a morális v. természetjogi alapja a kamatnak, akkor arra jutunk nagyjából, h a _munkával_ keresett és így valódi fedezettel rendelkező pénz használati jogának az időszakos átengedéséért jár ellentételezés. Azonban a pénzt forgalomba hozó, aki eleve kamattal terhelten hozza forgalomba a pénzt, a legtöbbször nem munkájával fedezett pénz használati jogáról mond le, hanem pl. a bankok és a az un. számlapénz esetében ahogy mondani szokás a levegőből teremti elő a kikölcsönzött összeget - ténylegesen egy informatikai bejegyzéssel regisztrálja a rendszerbe a tartozást. Nem igaz, h a betétesek összegyüjtött pénzét kölcsönzi ki kizárólagosan. Részben azt is, de jóval nagyobb részben a levegőből állítja elő a kölcsönt.  
Összefoglalva: @hajbi ott téved, h a "multi" javarészt maga is kényszerpályán van a növekedés tekintetében; Az is tévedés, h az emberek növekvő fogyasztási igényét elégítené ki a tapasztalt "fejlődés"  - ez az érv tipikus példája annak, h az igazi felelősök a saját bűnűkkel próbálják összekenni, megvádolni az embereket, h ne lehessen a vétleneket megkülönböztetni tőlük.  Az egész rendszer nem  az emberek igénye felöl van  megrántva, hanem a kamtfizetés felöl.  Az embereket úgy kell reklámipar tudatmódosításával rávenni, hogy vegyék már meg legkülönbözöbb kacatokat, amikre egyébként semmi szükségük nem lenne. Az igazi felelősök a kamatmechanizmus valódi haszonélvezői, akik a levegőből előállított pénz után szednek kamatot, és ezzel véglegesen tönkretesznek mindent, az egész bolygót. Nincs olyan h "fenntratható fejlődés" - ez egy manipuláció: úgy tesz, mintha a fejlődés egyfelöl lehetne fentarthatatlan, másfelöl meg fenntartható. És problémá pusztán csak annyi eddig hibásan a fenntarthatatlan fejlődés szerint jártak el, ezért a környezetszennyezés, a fajok kiirtása, az élettér megszüntetése stb. - és hát most majd áttérnek a a "fejlődés" fenntartható formájára és minden rendben lesz. Ez egy mese, szélhámosság. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nem vagyok pénzügyekben jártas, sohasem érdekelt, de pont a hetekben láttam egy ilyen témájú "info-videót", ami ezt meséli el (nem sokkal részletesebben) a leírásodnál, és, hát, elkeserítő, de pontosan így van.
A semmire fizetjük a kamatot, amiből valaki meg/tovább gazdagszik, aki meg értéket teremt, az azt elveszíti ezáltal, mert kamatként valahol befizetésre kerül. A valódi növekedés annyi, ha sikerül picit a kamat felett termelni, és a különbség az igazi növekedés, de amikor ilyen történik, akkor gyorsan utána korrigálják a kamatot (ahogy látom)...

Én rájöttem, hogy a TV nézés, folyamatos hírek és FB olvasás felbosszant. Nem befolyásol olyan értelemben, hogy vásárolok reklám alapján vagy hasonló. Viszont késztetést érzek, hogy kommentet írjak, beszéljek az ott látottakról/hallottakról, miközben ezek alapjában véve haszontalan és káros dolgok, így beszélni sem kell róluk, és java részük olyan, hogy érdemben változtatni se tudunk rajtuk (róla beszéléssel pláne nem), így tiszta időpocsékolás. Ezt úgy oldottam meg, hogy meg sem nézem, el sem olvasom.

Annyi információt veszek csak magahoz, hogy képben legyen úgy általában arról, mi történik közelebb, távolabb, de nem olvasok bele részletekbe vagy ilyesmi. Nyugisabb lett így a mindennapom.

azt nem látom miért kellene ingyenesnek lennie a reklámmentes YouTube-nak? Ha jól tudom ez egy kapitalista elveken nyugvó tartalomszolgáltatás,

 

Az ingyenes gmail -nál is felvetődött ez benned, hogy kapitalista hogy adhat valamit ingyen? Akarsz citizengon aláírásokat gyűjteni, hogy márpedig kapitalizmusellenes az ingyenesség?

Amúgy az ingyenessége ellenére sem használom már.

Szerkesztve: 2024. 10. 18., p – 12:32

Az év első felében, amikor ádáz viták folytak a HUP-on a Youtube vs. reklámblokkolók témában, néhány fősodratú profitprotektor nem volt hajlandó elhinni sem nekem, sem másnak, mi vár a végtelenbe növekedni akaró, már így is túl nagyra hízott multi fizető ügyfeleire. Ez persze a valóságot általában nem szokta érdekelni.

De a valóság az, hogy a prémium előfizetők továbbra sem néznek reklámot. Kicsit hajlítod a teret, his pár hónapja is tudtuk hogy *vannak* máshol olcsóbb csomagok amik reklámtámogatottak. Én pl. közöltem veled, hogy _Magyarországon még nincs_. Te azt magyaráztad, hogy majd a prémium előfizetőktől is fog kérni a Google pénzt kérni :) De ez továbbra sincs igazad. 
Azzal is ferdítesz mindeni ilyen témádban, hogy a tevékenységedet szabadságharcnak állítod be, holott csak a tartalomgyártók megkárosításáról van szó. 

Nem hajlítottam semmit. Azt írtam, hogy a fizetős ügyfelek is reklámot fognak bámulni, hasonlóképpen a Netflix, Amazon Prime, HBO GO stb. streaming-multik gyakorlatához. A Premium Lite ügyfelek is fizetős ügyfelek, továbbá a Premium áremelés miatt a korábbi Prémium ügyfelek ugyanazért a pénzért már reklámot fognak bámulni. Mindkét állításom igaz és egyenesen következik a Google üzletpolitikájából.

Ferdítést itt csak az követ el, aki azt állítja, hogy a reklámtámogatott™ (értsd: reklámokat pénzért bámultató) csomagok olcsóbbak™. Miközben azok is előbb-utóbb a korábbi Prémium csomagok árára drágulnak. Nem veszed észre a fától az erdőt, hogy a túl nagyra hízott multi végtelenbe növekedése időről időre még több reklámot, még több áremelést eredményez hosszú távon.

Azzal is ferdítesz mindeni ilyen témádban, hogy a tevékenységedet szabadságharcnak állítod be, holott csak a tartalomgyártók megkárosításáról van szó. 

Szabadságharc továbbra sincs sehol, csak kevesebbet kéne LSD-zned. Helyette szabadság van, mindenki megválaszthatja, hogy hogyan fogyaszt tartalmat a Youtube-ról. Megkárosításról sincs szó, mivel a reklámbevétel nem garantált bevétel, a Google és a tartalomgyártó közti szerződésben sem. A magánmásolás (videók letöltése, és megnézése) pedig Magyarországon jogszerű.

a túl nagyra hízott multi végtelenbe növekedése időről időre még több reklámot, még több áremelést eredményez hosszú távon

Ha a túl nagyra hízott Alphabet-et feldarabolják, akkor az egyik darab a Youtube lesz. Önálló cégként is pont ugyan ez lesz az érdeke, semmit sem fog változni ez a terület. Esetleg drágul, mert a méretgazdaságosság segít a jövedelmezőségen, és a darabolás a méret(gazdaságosság)ra nincs jó hatással.

Helyette szabadság van, mindenki megválaszthatja, hogy hogyan fogyaszt tartalmat a Youtube-ról.

Igen, ez igaz. Van aki úgy dönt, hogy legálisan fogyasztja reklám nézéssel vagy prémium előfizetéssel, van aki pedig úgy dönt, inkább elcsalja a fizetést reklámblokkolóval. Ez valóban szabadság a döntésben, de ettől még sem törvényes, sem etikus nem lesz a blokkolóval reklámmentes nézés, akárhányszor írod le. Bárhonnan közelítve, bárhogyan írod körbe a blokkolós nézést, az attól még csalás/lopás/etikátlan viselkedés/stb. marad. Most pedig bemantrázhatod újra amit eddig mindig, de arra már nem fogok reagálni, mert nincs értelme.

Azzal meg ne gyere, hogy Te közvetlenül támogatod a tartalomkészítőt, mert 1) kizárt, hogy mindenkinek fizetsz valahol valamit, akitől videót nézel, 2) a Google/Youtube Tőled pontosan hol kap bármit a videónézés után, hogy működtesse azt az irdatlan infrastruktúrát ami a video streaming-hoz kell (némi haszonról nem is beszélve, mert az ugye ördögtől való)? Nem kell megválaszolnod ezt sem.

Önálló cégként is pont ugyan ez lesz az érdeke, semmit sem fog változni ez a terület.

Sokat fog változni, ugyanis ha Youtube részvényt vesz valaki, az sokkal többet tud önmagában százalékosan növekedni, mint egy Alphabet részvény, amennyiben az önálló Youtube már képes innoválni és értéket teremteni.

Esetleg drágul, mert a méretgazdaságosság segít a jövedelmezőségen, és a darabolás a méret(gazdaságosság)ra nincs jó hatással.

Szokásos mindenjóahogyvan típusú FUD. A Prémium ügyfelektől érkező bevételek már 2019-ben fedezték a teljes Youtube infrastruktúra költségét.

van aki pedig úgy dönt, inkább elcsalja a fizetést reklámblokkolóval

Csalni senki nem csal. Valaki úgy dönt, hogy letölti a videót és megnézi saját lejátszóval, hogy ne kelljen a JS-szutykot hasnzálni. Ehhez pedig Magyarországon joga van (magánmásolás).

Ez valóban szabadság a döntésben, de ettől még sem törvényes, sem etikus nem lesz a blokkolóval reklámmentes nézés, akárhányszor írod le.

Törvényes és etikus. A tartalomkészítő felé továbbra sem garantált a reklámbevétel. A Google (legalább is, az EU-ban) nem határozhatja meg és nem is avatkozhat bele abba, hogy a számítógépemen mi történik.

Bárhonnan közelítve, bárhogyan írod körbe a blokkolós nézést, az attól még csalás/lopás/etikátlan viselkedés/stb. marad. 

Egyik se marad, csak a szemellenződ a fejeden.

Most pedig bemantrázhatod újra amit eddig mindig, de arra már nem fogok reagálni, mert nincs értelme.

Kíváncsi vagyok, meg tudod-e állni. Én szurkolok. :)

kizárt, hogy mindenkinek fizetsz valahol valamit, akitől videót nézel

Mindenkinek fizetek valahol valamit, akitől videót nézek és akinek a tartalmát értékesnek találom és szeretnék még tőle tatalmat látni. Ez az a hozzáállás, amit ha mindenki követne, az garantálna egy keresletalapú szelekciót a Youtube-on, amivel az ég világon semmi baj nincs, csak néhány megélhetési influenszernek nem tetszene, hogy a Brawndo's got electrolytes típusú csatornájuknak nem lenne létjogosultsága egy tisztán keresletalapú rendszerben.

a Google/Youtube Tőled pontosan hol kap bármit a videónézés után, hogy működtesse azt az irdatlan infrastruktúrát ami a video streaming-hoz kell

A Google nem csak az adataim begyűjtéséből és eladásából fedezheti a Youtube infrastrukturális költségeit, hanem már fedezte 2019-ben a Prémium előfizetőkből. A Google hozott egy döntést, hogy a nem fizetőképes keresletnek is szolgáltat videókat és ebben benne van az, hogy a nem fizetőképes kereslet nem fog fizetni a videókért. Ez a Google befektetése abba, hogy övé maradjon a No. 1 videómegosztó a világon. Ha bezárná a Youtube-ot és fizetőssé tenné, 10 másik cég pályázna erre a helyre. A Google-nek ez így megéri, máskülönben nem csinálná.

Csalás/lopás/etikátlan? 

Csalás? Lehet, de nem Magyarországon.

Lopás? Hogyan lehetne lopás? Mit lopok el és honnan hiányzik, amit elloptam? Az ún. "elvárt haszon" baromsággal ne gyere nekem, mert körberöhöglek.

Etikátlan? Ez a legjobb... Monopol mamutcégekről beszélünk, ha valaki etikátlan, azok pontosan ők.

Etikátlan? Ez a legjobb... Monopol mamutcégekről beszélünk, ha valaki etikátlan, azok pontosan ők.

Tehát ha a sarki cukrász nagyon finom de még inkább illatos sütit süt és te lenyúlod akkor a sarki cukrászdás az etikátlan, mert az illattal rákényszerített, hogy az ő illatos sütiét edd? 
Hint: ez egy üzleti modell. Nem kell egyetértened, nem kell igénybe venned sem. De ha úgy döntesz, hogy részt veszel benne, akkor játékszabályok szerint etikus. 
De hogy még inkább értsd, sokadjára írom le. Ha te nem mész máshova a pénzeddel (más alternatív felületre) hanem továbbra is ingyen nézed ezzel a Youtube piaci értékét növeled. Ami történik az, hogy a tartalomgyártó utánad nem kap semmilyen részesedést. Szóval saját magad lövöd lábon. Önként.

Na, akkor ez elvárt haszon most már süteménylopás? Nem semmi logikai bukfenc (vagy inkább pofáraesés...), szédülök a tempótól... szóval ha reklámblokkolok, akkor honnan lopok el micsodát? honnan hiányzik az a micsoda?

Amit összemosol, az, hogy a én a tartalom nézegetésével nem a tartalomgyártónak fizetek közvetlenül; tehát innentől kezdve az egész érvelésed csak maszatolás. 

Mellesleg a tartalom fogyasztással még bekapcsolt reklámblokkoló mellett is "fizetek": a szolgáltató profilt épít rólam (ahhoz nagyon ügyesnek kell lenni, VPN-ezni, user agent-et váltogatni, stb. hogy ezt ne tudja megtenni). A YT ezt a profilt monetizálja, tehát, hogy még te is megértsd, haszonra tesz szert "belőlem", én vagyok a termék. Hogy ebből mennyit kap meg a tartalomgyártó, és milyen feltételek mellett, az már ne haragudj, de nem az én dolgom. Nem kötelező jelen lenni a YT-on. Ha meg már ott van, ismered a mondást: "a k*rva ne sírjon, ha b****".

Nem én lövöm lábon magam, hanem aki feltölti oda a dolgait ilyen feltételek mellett is.

szóval ha reklámblokkolok, akkor honnan lopok el micsodát?

Sehonnan, semmit. Ha blokkolsz, akkor azzal már reagáltál is a hirdetésre (pl ilyen mennyiségben nem érdekel a hirdetés, és a kapcsolódó termék sem), ezáltal a Google saját magát lövi tökön, ha 2 perces átugorhatatlan reklámblokkokat tesz be, mert arra ez a felhasználók válasza.

Senki nem kötelezhet, hogy megnézz egy reklámot, ha nem érdekel Téged, szabad akaratod van, és azt kell csak megnézned, ami érdekel. Főleg, hogy Te döntöd el egyedül, hogy érdekel-e a reklám.
De legközelebb mi következne, venned is kell valamit a termékek közül, akkor is, ha nem kell neked az a termék? :)

Azt nem hiszem el, hogy itt bárki, aki a YT-ot védi (hogy minden rendben van vele), az jófiúként végignéz bármit is, ami nem érdekli. (hátha az utolsó pillanatban még meggyőzi egy átugorhatatlan tamponreklám. :))

Pontosan. Nem az a bajom, hogy reklámok vannak a YT-on, hanem a mennyiségük, és átugorhatatlanok. Pontosan ez az oka, amiért otthagytam a "kábeltévét". Emlékszem még arra, amikor egy egész estés filmben csak 1 reklámblokk volt, pont jó volt pisilni menni vagy ilyesmi. És arra is emlékszem, amikor dec31 éjfél után az első újévi filmben már 3 reklámblokk volt... nem emlékszem az évre, csak arra, hogy mennyire szar volt a váltás. TV-n az volt a megoldás az arcomba tolt reklámok ellen, hogy csatornát váltottam. Aztán sokszor vissza sem mentem az eredetire (vagy pip-ben ment, hogy láthassam, mikor menjek vissza).

Ha a felhasználók blokkolják a reklámokat, vagy lemondják a kábeltv előfizetést a reklámok miatt, akkor azzal máris választottak.

Az ok lehet a:

  1. hirdető sikertelensége, pl érdektelen a termék.
  2. reklámügynökség sikertelensége, pl nem a célközönséget találta meg, vagy túl erőszakosan reklámoz (pl túl gyakran, nagy mennyiségben)

De nem hibáztathatja senki a felhasználókat, mert nem érdekli őket valami. Azt ők döntik el. Sőt, nem elég odacsalogatni őket, mert ott is ők döntik el, hogy mi érdekli őket.

Senki nem mondta, hogy reklámozni könnyű, de a Google erre vállalkozik. A platform és az egész üzletük pont olyan, amilyenre teremtették.  Elég felemás az egész, de annyira azért mégsem lehet rossz ez nekik. Csak ugye növekedni kell, és már régen eljutottunk a felhasználók hibáztatásáig, mert nem érdekli őket még több reklám.

Egyértelmű: A végtelenbe növekedni szándékozó multi okozza.

Te csak megpróbálsz osztályellenségeket kreálgatni, hogy mögéjük bújtasd kedvenc multikád arroganciáját.

Szoktad szidni a kormányt és a propagandáját. Érdekes, hogy másik oldalon meg ugyanazt csinálod, csak neked a tudatos felhasználók a Gyurcsányaid, Sorosaid stb.

A te "érveidről" ez a vicc jut az eszembe.

A tanítónéni ezt mondja a gyerekeknek:
- Gyerekek, ma Lenin bácsiról fogunk tanulni. Tudjátok gyerekek ez a Lenin bácsi egy nagyon jó ember volt, hogy megértsétek elmesélek nektek egy történetet:
Lenin bácsi sétált egy moszkvai parkban és leült egy padra, nagyon fáradt volt szegény. Ahogy ott ült, zajra lett figyelmes. Gyerekek futballoztak mellette és nagyon hangosak voltak, kiabáltak, zajongtak, szegény Lenin bácsi nem tudott pihenni. Ekkor így szólt Lenin bácsi a gyerekekhez:
- Tudjátok gyerekek, tegnap csináltam egy nagy forradalmat és most nagyon kimerült vagyok, pihenni szeretnék, kérlek titeket ne zajongjatok, menjetek máshová, és ott focizzatok.
És a gyerekek megértették Lenin bácsit és hagyták pihenni. Látjátok gyerekek, hát ilyen jó ember volt ez a Lenin bácsi, pedig le is lövethette volna őket...

Ha pedig lelövette volna őket, akkor ugye azért is a gyerekek lennének a hibásak™, hiszen minek fociztak ott, Lenin bácsi megmondta nekik, hogy ne. Pont úgy viselkedsz, mint anno a kommunisták és megalkuvó talpnyalóik. Csak te most egy multi talpát nyalod és mivel a multit nem hibáztathatod, ezért azt hibáztatod, akire a multi mutogat (a nem fizetőképes keresletet). Mindeközben a multi döntött úgy, hogy évről évre egyre több reklámot dob be, amivel ő maga is indukálta a hirdetésblokkolók elterjedését. Sehol, semmilyen hivatalos kommunikációban nincs szó arról, hogy a reklámblokkolósok miatt lenne több reklám. Azért van több reklám, mert a multi több profitot szeretne és egy túl nagyra hízott multinak már nagyon nehéz magasabb százalékos növekedést produkálnia.

Biztosan nem én okoztam, mert amíg elviselhető mértékű reklám volt, marhára nem volt kedvem pöcsölni a blokkolókkal.

Most viszont van egy AndroidTV kütyüm, amire nem lehet csak úgy reklámblokkolót tenni, emiatt kénytelen vagyok teljes pompájában élvezni a műsort. Irdatlan mennyiségű reklám van a legtöbb műsor alatt, simán több reklám van, mint egy átlagos TV csatornán. 

Az általam rendszeresen nézett tartalomgyártók közül többen is panaszkodtak korábban, hogy a YT rettenetesen kevés jutalékot fizet nekik, sokkal kevesebbet, mint más tartalommegosztók, csakhogy nem tudták átszoktatni az embereket azokra. Így többen is szimplán kikapcsolták a reklámokat a csatornájukon, és áttekerhető (!) szponzori reklámokat mutatnak be (van, aki be is bookmarkolja ezeket), ill. alternatív támogatói platformokon kérnek pénzt.

A YT kvázi-monopolhelyzetét kihasználva az átlagosnál sokkal nagyobb mértékben rak megszakíthatatlan reklámokat a rendszerébe, emellett az átlagosnál sokkal kevesebb jutalékot fizet a tartalomgyártóknak. Ez a viselkedés vajon etikus?

A tévé csatornákon túlburjázó reklámmennyiségre a válasz a TV platform elhagyása volt rengeteg ember számára. A YT-on túlburjázó reklámmennyiségre a(z egyik) válasz a reklámblokkolás, amíg erre technikai lehetőség van. Egyik tevékenység sem illegális.

A rettenetes mennyiségű reklám megjelenése nem a reklámblokkolás következménye, hanem épp ellenkezőleg: az ok és okozatot felcseréled barátom. Ráadásul az igencsak erőszakos reklámozása az előfizetésnek (azt hiszem hetente tolja az arcomba, hogy fizessek elő) visszás, és nincs opt-out. Ezután jön a FUD hadjárat a blokkolók használó ellen. Ilyen cégnek én nem akarok még több pénzt adni, viszont amíg van lehetőségem legálisan tompítani az erőfölényükből származó engem érő hátrányukat, addig bocsánat, de megteszem. És nem lesz lelkiismeret-furdalásom.

Ha már ezt sem tehetem meg, akkor elhagyom a platformot. Kivel szúrok ki? Veled?

"az átlagosnál sokkal nagyobb mértékben rak megszakíthatatlan reklámokat a rendszerébe,"

az ugye megvan, hogy a monetarizált tartalomnál a tartalomkészítő beállíthatja, hogy milyen és mennyi és hol legyenek reklám megszakítások a reklámért cserében tartalmat nézők készülékén?

Plusz mi az, hoy átlagnál nagyobb mértékben? Minek az átlagához képest? A sikeres platformon többen akarnak hirdetni is.
És milyen átlagnál kisebb jutalék? 

Értem, hogy dobálózól mindenféle dologgal, de hol a forrás?

Ha nem használod, mert nem tetszik a felhasználási feltétel, akkor az teljesen jó és követendő példa. Másokat biztatni, hogy csalással lehet legyőzni a gonosz nagy céget, mert két fillér dij az sok érte, az viszont nem követendő példa.

Na, akkor ez elvárt haszon most már süteménylopás?

Inkább azt a kérdést tedd fel magadnak, hogy mi a nagyobb baj, hogy nem akarod megérteni a leegyszerűsített példát vagy az hogy nem érted?

A Youtube-ot azért bámulod mert tartalom van rajta. A tartalom meg nem csak úgy keletkezik, hanem összerakják. 

Tőlem tódithatod a baromságodat arról, mivel is fizetsz, de biztos lehetsz benne a nap végén te fogsz rosszabbul járni. 

Ezen kikezdhetetlen érvrendszer előtt meg kellene hajolnom! De inkább csak röhögök... :)

Nem igazán zaklat fel, hogy reagálod le amit mondok. Eléggé meg kellene hasonulnod ahhoz, hogy elismered, hogy megkárosítod a tartalomgyártót, így nem is várom el, csak elmondtam amit most nem akarsz látni, hogy a törekvésben az Alphabetnek van előnye, rohadtul nem érdeklik az élősködök, de szép lassan belőlük is profitot fog hajtani.  Ha legalább azok akik nem akarnak fizetni a Youtube tartalomért más médiát használnának már azzal létrejöhetne egy versenytárs, így meg nem igazán. 

Ha legalább azok akik nem akarnak fizetni a Youtube tartalomért más médiát használnának már azzal létrejöhetne egy versenytárs

Nem biztos, hogy másért is hajlandóak lennének fizetni. Ha te előfizetsz YT-ra, akkor mellette előfizetsz hasonló szolgáltatásokra is? Ha nem, akkor YT hegemóniáját erősíted és nem a versenyt.

Az Alphabetnek mindig előnye van, ha nem megy jól a YT szekere, majd eladják a francba. A YT-nak is előnye van, a potyautasok nem néznek reklámot, a tartalomgyártó nem kap semmit, de ők továbbra is monetizálják a felhasználói profilt.

Én nem szeretem azt hogy belemegyünk egy személy kérdésében, de el tudom neked mondani, elég sok ember ismerek akinek van Youtube prémiuma, emellett támogat pár embert a Patreonon, van Twitch,... előfizetése is. Én azt gondolom, ezek nem kirívó dolgok. A probléma az, hogy az ingyenélő az csak a tartalomgyártónak fáj. Ha ezt meg akarod érteni ha nem. 

Hahahahahahahhahahahahahahahahhahahajahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahshahahahahhaahhahahahahahahshs

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Szégyen, amit a Google az utóbbi időben művel a YouTube-bal. Pár napja láttam egy videót, hogy már a Premium előfizetők arcába is reklámot tolna, az oldalsó sávba, és ki van hangsúlyozva, hogy az nem reklám, csak valami feature-megjelenítés, közben meg de, reklám. Premiumról van szó, nem ingyenes, meg Lite fiókokról.

Én már dobnám az egész YouTube-ot, de ugye arról nézek szinte mindent (mivel tévét, filmeket egyáltalán nem, sorozatokat nagyon ritkán nézek), meg ami miatt nem tudok mpv scriptet, meg 3rd party appot használni (ami kár, mert vannak belőle egész jó TUI-sok), mert azokkal a feliratkozásaim nem tudom úgy követni, meg azok nem követik nyomon, hogy melyik videót néztem meg, így nem fogok emlékezni, hogy mit láttam, mit nem, meg nem ajánl a rendszer hasonló videókat, amik érdekelnek. Csak ezért használom még mindig a YouTube hivatalos oldalát, természetesen uBlock Origin-nel, hála az égnek a Google még nem csesztetett miatta. Ez a Manifest v2 kivezetése se érint, mert visszaálltam Firefoxra.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Mivel nem érdeke, hogy tudd, mit néztél már meg... (inkább az, hogy felejts és nézd meg minél többször...) A "kedvencek" gyűjtése, a yt-profilodban történő rendszerezés is ellenérdekelt pénzügyi állapotot eredményez számára, ezért hát időnként elképzelhető, hogy "tabula rasa"-t csinálnak. - Egy barátom évek szorgalmas gyűjtéseit vesztette el - több év prémiumos fizetés mellett, - ilyenképpen.

(Egyáltalán, látható, hogy globálisan és online szolgáltatások tekintetében szemlélve, a felejtés jó üzleti alap az extra profithoz.)

(Csak az offline megőrzésekben, a személyesen "szabott" memoriter rendszerekben hiszek! Amíg 100 millió afrikai fel nem gyújtja a világot körülöttünk. - Persze Putyin és a nyugati aberrált megfelelői sem "kiscsákók" ehhez.., gyanítható.)

Az kemeny lehet (a konteohivok most rarantottak), en megneztem es a legelso videot pont 17 eve adtam hozza az egyik listamhoz. Meg sose toroltek a teljes listat. Olyan mar volt, hogy a jogtulajdonos eltavolitott egy videot igy a listamban az van hogy "nem elerheto" 

Ezt az extraprofit baromsagot meg felejtsetek mar el. Ertem en hogy a csuti pothos torpemangalica bohozta a koztudatba, de csak olyan van hogy profit. Azt hivjak extranak amit egy kormany lenyulhat barkitol barmikor amikor ugy latja jonak egy ejfeli rendelettel, ha elegge meghulyitette az embereket. :D

Azt hívják extraprofitnak, amit nem keresleti alapon történő igénykielégítéssel szerez a multi, hanem valamilyen számára kedvező körülmény kihasználásával, különösképpen ha ezt a körülményt ő maga teremti meg (pl. itt a history törlésével), piaci, technológiai vagy gazdasági fölényével visszaélve. Nem olyan nehéz ám felfogni, mint gondolod (már ha az agyacskád egyáltalán tud ilyet).

amit egy kormany lenyulhat barkitol barmikor

Tehát szerinted tök rendben van, ha pl. az energiamultik 10x annyit keresnek a gázon csupán azért, mert kitör egy háború. Nem lett jobb a gáz fűtőértéke, nem fejlesztették az infrastruktúrát, nem csináltak semmit, amivel kiérdemelték ezt a profitot. Ellenben az egész gazdaság rajtuk kívül meg nekik fizessen... Igazságos™ világod lehet. 🤡