Tekergés a Pilisben, Prédikálószék

Ismét eljött az ideje egy nagyobb tekerésnek, így hát a főnökkel neki iramodtunk a Prédikálószéknek...

Dömörkapu felől támadtunk, üres volt a parkerdő, ennek valószínűleg a néhol még szemerkélő eső volt az oka.

Nyár elején lecseréltem a 40 mm széles városi gumimat egy Schwalbe Marathon 365, 47 mm-es modellre. Ez már egy kicsit gravel kompatibilisebb, amivel már neki merten indulni a Prédikálószéknek.

 

Felérve nem ért nagy meglepetés, felhőtakaróba burkolódzott a Duna-kanyar.

https://i.ibb.co/jTxYSTx/2024-08-19-10-05-19.jpg

https://i.ibb.co/fQFc88G/2024-08-19-10-05-25.jpg

 

 

A végén begurultunk Szentendrére és ettünk egy lángost.

A vége 80 km lett.

Teljes emelkedés: 968 m

Menetidő: 4 ó 7 p

Átlagos mozgási sebesség: 19.4 km/h

Maximális sebesség: 53,4 km/h

https://i.ibb.co/HP0BjVF/k-p.png

 

Jövő hétvégén megyünk a Balaton déli partjára tekeredni egy 2 naposat, majd arról is beszámolok.

Hozzászólások

Lefele a Kisrigó irányába? 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nagyon szép hely, igaz, én arrafelé túráztam. :)

akik nem ismernék a helyet: ~700 méteres magasság. Szóval a felhők a képen nagyon alacsonyan vannak. Nyáron ez ritka jelenség, télen inkább előfordul. Olynakor különösen jó érzés a szürkeségből a felhők feletti napfénybe felcaplatni. Gyalog Dömös felöl a Vadállóköveken keresztüli igen meredek, de lélegzetelállítóan szép útvonalon érdemes felmenni. Síbot használata erősen ajánlott!  Érdekes h Norvégiában is van egy hasonló elnevezésű hely Szószék-szikla (Preikestolen), de itt régeben állt egy vadles-szerű fa emelvény és erről kapta az elnevezését. Jó pár éve már elbontották és egy értelmetlen kilátót magasítottak a helyére. (egy időben Fidezs úgy gondolta, h már elég értelmetlen kerékpárutat épített és inkább átnyergelt a mindenhova kilátót építünk, -ahonnan egyébként is jó a kilátás- lopási formára.)  Bringával Szentendre, Dömörkapu irányából érdemes próbálkozni. Hosszan egészen a Királykúti nyeregig aszfaltozott forgslomtól elzárt útvonal van, ami már önmagában is eléggé ki tudja fullasztani az embert, de a tetejénél lévő éles balkanyrnál kell jobbra térni egy földútra ami aztán hirtelen 10% körüli meredekséggel, sóderes, nyomvályús úttal győzi meg a próbálkozót, h addig csak azt hitte h el van fáradva :-D Az utsó kb 1,5 km már kisimul nagyjából, de a hegy oldalában lévő bevágások keresztezése néhol rövid szakaszon olyan meredek, h csak tolni lehet a bringát. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nagy kedvencem nekem is. Rég voltam mert a gyerekekkel az akciórádiuszunkon túl van. Talán ősszel vagy jövőre.

Kár, hogy nincs biciklisút.

Egyébként meg szoktatok állni egy-egy virágot tenni az elgázoltak emlékére?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mi hol?

I) A biciklisut?

Szentendre - Pilisszentlászló

 

II) Kegyhely?

Az egyik a Skanzen irodabejaratanal van az ut mellett. De volt feljebb is bal oldalt (ha Szentlászló felé mész), azt nem tudom, hogy megvan-e meg.

 

Egy életveszély biciklizni Szentendre és Pilisszentlászló között. A forgalom az elmúlt 10 évben kb. megnégyszereződött, átlagban 100-zal mennek, és a biciklisek miatt nem lassítanak, hanem van igy hogy két kocsi plusz a biciklis halad egymás mellett.

Türelmetlenek az emberek.

Amugy a legszebb az egészben, hog, a skanzen csináltatott magának egy gyalogutat. Ami kb. semmire se jó, biciklivel meg esélytelen.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Kb 3 autó ment el mellettünk. Én biciklizek Pesten is, egy főút nem késztet arra, hogy beszarjak. Az út mindenkié, az autós sem akar börtönbe kerülni. Arányaiban nem gondolom, hogy nagyobb lenne a veszély mint bárhol máshol (hány biciklis előzésre jut egy halálos baleset).

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
Jákub egy .
neut @

A kontraszt erős, pl Leányfalu és Visegrád között normális biciklisút van. Ugyanaz a környék.

 

A különbség még annyi, hogy ez egy lejtős terep a biciklisek is gurulnak 50+-szal, így bármilyen baleset súlyosabb, mint benn a városban.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

LOL országúti edzéstempóra alkalmas bicikliút nem létezik.  Nagyon mások az igények. Épp napokban olvastam a Kresz tervezett változtatását, a biciklisekre vonatkozót egy birónő (!) ismertette. Na az sem ült még életében biciklin sztem. Másnap meg is jelent egy msik írás amit közútkezelő valami vezetője írt reagálva, h úgy hülyeség ahogy van tervezet. Komolyan rémisztő h teljesne inkompetens emberek, még ha van valami tanácsköző testület, meg társadalmi párbeszéd is, valószínüleg azok javaslatait figyelmen kívül hagyva összejogászkodnak valami baromságot, h tessék ez lesz az új Kresz! Meg öszintén szólva már az is elég irritáló, h úgy tesznek mintha lenne bármi jelentősége a Kresznek, és nem azt tartják az első számú problémának, h képtelen betartatni - függetlenül a tartalmától. 
Végül is mindegy - a benzinár majd megoldja a kérdést! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

LOL országúti edzéstempóra alkalmas bicikliút nem létezik. 

És minden bicikliző országúti edzestempot akar?

Olyan nem lehetséges, hogy a 8 éves gyerekeddel szeretnél tekerni egyet, és a végén megebédeltek, vagy fagyiztok?

 

Szerintem minden települést biciklis uttal is össze kellene kötni az auto út mellett. Vagy külön út, vagy egy plusz sáv.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Pontosan. Mi gyűjtjük a gyerekkel járható útvonalakat és végigjárjuk, mert nagyon élvezik. Az új bringautak a Balatonnál már a minimálisnál szélesebbek és tök jó gyerekbarátak. Például a Tapolca-Szigliget nagyon jó onnantól kezdve, hogy a főutat elhagyja a biciklisáv. De Tapolca kivezetője még a főútra van vezetve, oda nem vinném a gyerekeket. Szűk főút, amin elvben nincsen nagy forgalom, de sokan simán 100 felett mennek rajta.

Az a baj, hogy hiába építenek egy tök jó utat, ha van benne 1-2 szakasz, ami nem járható a gyerkkel, akkor nem járható az egész se.

A környék ugyanaz, az út viszont teljesen más. Igen, a 11-es út forgalmas. A szentlászlói nem az. Paprét felé sokszor mentem már, alig van forgalom az országúti szakaszon. A 'normális' bicikliút kissé téves definíció, a Leányfalu-Szentendre köztit nem nevezném annak, inkább járhatónak.

hát azért nem legbiztonságosabb útszakasz Szamárhegy, Búbánatvölgy környékén kifejezetten óvatosnak kell lenni. Leszűkül, kanyarog, huplis, oldalirányú forgalom, nem belátható és mennek mint állat a kocsik

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"