Dömörkapu felől támadtunk, üres volt a parkerdő, ennek valószínűleg a néhol még szemerkélő eső volt az oka.
Nyár elején lecseréltem a 40 mm széles városi gumimat egy Schwalbe Marathon 365, 47 mm-es modellre. Ez már egy kicsit gravel kompatibilisebb, amivel már neki merten indulni a Prédikálószéknek.
Felérve nem ért nagy meglepetés, felhőtakaróba burkolódzott a Duna-kanyar.
A végén begurultunk Szentendrére és ettünk egy lángost.
A vége 80 km lett.
Teljes emelkedés: 968 m
Menetidő: 4 ó 7 p
Átlagos mozgási sebesség: 19.4 km/h
Maximális sebesség: 53,4 km/h
Jövő hétvégén megyünk a Balaton déli partjára tekeredni egy 2 naposat, majd arról is beszámolok.
- neutrino blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Hosszu ut az Budapestrol :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lefele a Kisrigó irányába?
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szép hely, igaz, én arrafelé túráztam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akik nem ismernék a helyet: ~700 méteres magasság. Szóval a felhők a képen nagyon alacsonyan vannak. Nyáron ez ritka jelenség, télen inkább előfordul. Olynakor különösen jó érzés a szürkeségből a felhők feletti napfénybe felcaplatni. Gyalog Dömös felöl a Vadállóköveken keresztüli igen meredek, de lélegzetelállítóan szép útvonalon érdemes felmenni. Síbot használata erősen ajánlott! Érdekes h Norvégiában is van egy hasonló elnevezésű hely Szószék-szikla (Preikestolen), de itt régeben állt egy vadles-szerű fa emelvény és erről kapta az elnevezését. Jó pár éve már elbontották és egy értelmetlen kilátót magasítottak a helyére. (egy időben Fidezs úgy gondolta, h már elég értelmetlen kerékpárutat épített és inkább átnyergelt a mindenhova kilátót építünk, -ahonnan egyébként is jó a kilátás- lopási formára.) Bringával Szentendre, Dömörkapu irányából érdemes próbálkozni. Hosszan egészen a Királykúti nyeregig aszfaltozott forgslomtól elzárt útvonal van, ami már önmagában is eléggé ki tudja fullasztani az embert, de a tetejénél lévő éles balkanyrnál kell jobbra térni egy földútra ami aztán hirtelen 10% körüli meredekséggel, sóderes, nyomvályús úttal győzi meg a próbálkozót, h addig csak azt hitte h el van fáradva :-D Az utsó kb 1,5 km már kisimul nagyjából, de a hegy oldalában lévő bevágások keresztezése néhol rövid szakaszon olyan meredek, h csak tolni lehet a bringát.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy kedvencem nekem is. Rég voltam mert a gyerekekkel az akciórádiuszunkon túl van. Talán ősszel vagy jövőre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy nincs biciklisút.
Egyébként meg szoktatok állni egy-egy virágot tenni az elgázoltak emlékére?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint hol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi hol?
I) A biciklisut?
Szentendre - Pilisszentlászló
II) Kegyhely?
Az egyik a Skanzen irodabejaratanal van az ut mellett. De volt feljebb is bal oldalt (ha Szentlászló felé mész), azt nem tudom, hogy megvan-e meg.
Egy életveszély biciklizni Szentendre és Pilisszentlászló között. A forgalom az elmúlt 10 évben kb. megnégyszereződött, átlagban 100-zal mennek, és a biciklisek miatt nem lassítanak, hanem van igy hogy két kocsi plusz a biciklis halad egymás mellett.
Türelmetlenek az emberek.
Amugy a legszebb az egészben, hog, a skanzen csináltatott magának egy gyalogutat. Ami kb. semmire se jó, biciklivel meg esélytelen.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy autóktól elzárt út a Pap rét felé, és onnét valahogy be lehet jutni Szentlászlóra a főút nélkül is, legalábbis montival.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb 3 autó ment el mellettünk. Én biciklizek Pesten is, egy főút nem késztet arra, hogy beszarjak. Az út mindenkié, az autós sem akar börtönbe kerülni. Arányaiban nem gondolom, hogy nagyobb lenne a veszély mint bárhol máshol (hány biciklis előzésre jut egy halálos baleset).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kontraszt erős, pl Leányfalu és Visegrád között normális biciklisút van. Ugyanaz a környék.
A különbség még annyi, hogy ez egy lejtős terep a biciklisek is gurulnak 50+-szal, így bármilyen baleset súlyosabb, mint benn a városban.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL országúti edzéstempóra alkalmas bicikliút nem létezik. Nagyon mások az igények. Épp napokban olvastam a Kresz tervezett változtatását, a biciklisekre vonatkozót egy birónő (!) ismertette. Na az sem ült még életében biciklin sztem. Másnap meg is jelent egy msik írás amit közútkezelő valami vezetője írt reagálva, h úgy hülyeség ahogy van tervezet. Komolyan rémisztő h teljesne inkompetens emberek, még ha van valami tanácsköző testület, meg társadalmi párbeszéd is, valószínüleg azok javaslatait figyelmen kívül hagyva összejogászkodnak valami baromságot, h tessék ez lesz az új Kresz! Meg öszintén szólva már az is elég irritáló, h úgy tesznek mintha lenne bármi jelentősége a Kresznek, és nem azt tartják az első számú problémának, h képtelen betartatni - függetlenül a tartalmától.
Végül is mindegy - a benzinár majd megoldja a kérdést!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL országúti edzéstempóra alkalmas bicikliút nem létezik.
És minden bicikliző országúti edzestempot akar?
Olyan nem lehetséges, hogy a 8 éves gyerekeddel szeretnél tekerni egyet, és a végén megebédeltek, vagy fagyiztok?
Szerintem minden települést biciklis uttal is össze kellene kötni az auto út mellett. Vagy külön út, vagy egy plusz sáv.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Mi gyűjtjük a gyerekkel járható útvonalakat és végigjárjuk, mert nagyon élvezik. Az új bringautak a Balatonnál már a minimálisnál szélesebbek és tök jó gyerekbarátak. Például a Tapolca-Szigliget nagyon jó onnantól kezdve, hogy a főutat elhagyja a biciklisáv. De Tapolca kivezetője még a főútra van vezetve, oda nem vinném a gyerekeket. Szűk főút, amin elvben nincsen nagy forgalom, de sokan simán 100 felett mennek rajta.
Az a baj, hogy hiába építenek egy tök jó utat, ha van benne 1-2 szakasz, ami nem járható a gyerkkel, akkor nem járható az egész se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elkéne jutni a 2. mondatig is!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A környék ugyanaz, az út viszont teljesen más. Igen, a 11-es út forgalmas. A szentlászlói nem az. Paprét felé sokszor mentem már, alig van forgalom az országúti szakaszon. A 'normális' bicikliút kissé téves definíció, a Leányfalu-Szentendre köztit nem nevezném annak, inkább járhatónak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Búbánatvölgyben van telkünk, szinte mindig van elütött bicajos, mikor megyünk. Ott tuti nem tekernék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ez a búbánatvölgy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mesésen szép hely - mint a neve
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jártam arra jónéhány alkalommal (11-es út Esztergom - Pilismarót közt, ha erre gondolsz), és még élek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát azért nem legbiztonságosabb útszakasz Szamárhegy, Búbánatvölgy környékén kifejezetten óvatosnak kell lenni. Leszűkül, kanyarog, huplis, oldalirányú forgalom, nem belátható és mennek mint állat a kocsik
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Sajna nagyon sokan sávon belül előznek, még csak le sem lassítanak hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni