Hány km-t tud elmenni az autód egy feltöltéssel?

Címkék

Kéretik azt a hozzászólást mellőzni, hogy úgyse mész egyszerre ennyit, nem erről szól.

1000+
13% (103 szavazat)
900
5% (44 szavazat)
800
8% (69 szavazat)
700
13% (104 szavazat)
600
10% (79 szavazat)
500
7% (54 szavazat)
400, de télen csak 300
3% (23 szavazat)
300, de télen csak 200
3% (26 szavazat)
200, de ehh, kár volt megvenni
1% (8 szavazat)
banán
38% (306 szavazat)
Összes szavazat: 816

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 08. 05., h – 21:07

1 vPower Racing 100 feltöltéssel? Sokat. Nagyon sokat ... Reggel tankoltam egy telit, 880 kilométert írt. Leértem délelőtt Balatonszemesre, azt írja: még 860 kilométer. :D

trey @ gépház

Amikor teletoltod az autot akkor a BC az elozoleg megtett ut vagy gyari default ertek alapjan tippel neked egy hatotavot ami nem feltetlenul egyezik meg egy autopalyan levitorlazok balatonig fogyasztassal vagyis indulaskor kisebb hatotavolsagot tippel mint ami valojaban elerheto.

FYI Kb. semmilyen autópálya nincs Győr és a Balaton közt. Max. sebesség 110 km/h. Kivéve, ha Székesfehérvár felé mész, és a déli partra, na akkor van egy 50 kilométered. Ha nagyon akarod.

Nem az "Osztyapenkónál felhajtok, Siófoknál meg le"-ből kell kiindulni mindig ... ;)

trey @ gépház

Az EV tippelőkém sem pontos, de azért ennyire nem lő mellé (lehet mert nem prémium tippelő) 😊

KB 1 hónapja kapcsoltam össze az ABRP-m OBD2-n a kocsival. Azóta annyira megtanulta, hogy % pontosan előre jelzi mekkora töltöttséggel érkezek a célhoz. Gyakorlatilag most tűpontos a hatótávom 😉 (figyelmebe véve minden akku paramétert, domborzatot, időjárást, forgalmat)

 

így néz ki nálam is: https://www.iternio.com/post/a-better-routeplanner-4-3-0. Igen jól használható lett. (Sajna Android Auto másodlagos nekik, CarPlay-en jönnek ki az újdonságok már az 5.0.4-es verziónál tartanak)

A számomra tipikus vegyes ciklusra gondolsz, vagy pl. végig autópályásra?

Ez most valami vicc, vagy ennyire nem gondoltad át? Milyen feltöltés? Hol, mikor, mennyivel? Ha van "400, de télen csak 300", akkor miért nincs "500, de télen csak 400" stb...?

Szerkesztve: 2024. 08. 05., h – 21:54

Egy tank benyával 500-at, gyakorlatilag 3000+km van benne az utolsó tankolás óta.

Ha az elméleti maximumot vesszük ahol kattanásig tankolom és addig megyek vele amíg el nem fogy a delej meg a benya akkor télen olyan 550 környéke, nyáron 580, de nyilván rengeteg függ a körülményektől. 500-at húztam mert azt autópályán tudja télen is ha GPS 150-es tempóval haladok.

Ha OMW Prémium árammal 100%-ig feltöltöd (gyorsan vagy lassan az mindegy), felkapcsolod úgy a lámpákat, hogy a kressznek megfeljen, úgy hány km-t megy. Szerintem ez a hatótáv... én inkább a klímába/fűtésbe kötöttem volna bele, de itt a hup-on van akinek az elektromos autójában észre se lehet venni a hatótáv változást.

Ha városi/pálya használat a kérdés akkor nyugodtan vehetsz egy átlagot. Egyébként pályán ritka a tisztán elektromos autó.

Szerk: boccs nem ide akartam, hanem fölötted vincentnek

Kb. 85 literrel 560 km. Még így sem érné meg elektromosra cserélni.

"Everything fails, all the time."

100-1000  auttól függ melyik és hogyan vezetem, milyen körülmények mellett

55L-es a tank.

Nyári adatok: közút 90km/h 4.5L/100km, közút/város vegyes használat 5.2-5.5 L/100km, autópálya 130km/h 6.6L/100km. A "napi km óra" (amit mindig tankolásnál nullázok) három számjegyű; egyszer az elején tényleg átfordult (azt hiszem, akkor 1018km-t mentem, mire tankoltam). Azóta az átfordulást sosem vártam meg, sőt, rögtön elmegyek tankolni, amint kigyullad a jelzőlámpa -- ez olyan 800-850km-nél szokott történni, és akkor még mindig van 10-15L a tankban (abból ítélve, ami aztán tankoláskor belemegy).

A téli abroncs 1L-t emel 100km-enként (tehát pl. közúton 5.5L/100km).

Tudom, hogy most sok emberbol unszimpatiat fogok kivaltani, de azert leirom.

Nekem egy 156-os alfam van 2.5-es benzines. Hasznalattol fuggoen 7,5-14l/100km  között fogyaszt. Uzemanyagtank: 63l. Ha a nagy atlagot nezem, ahogy a legtobbet hasznalom az valamivel 8l felett van. Ez az en sajat stilusom alapjan, ha adottak a korulmenyek, lakotton belul nagyabol megengedett teteje felett picivel, lakotton kivul, ha adottak a korulmenyek 110-120. Ha sor van, es az tud haladni 80-90 kozott akkor nem allok neki elozgetni. Olyan meg nem fordult elo, hogy csontra kifogyott.

Motorom is van, 1.0-es sportmotor. Fogyasztasi adatok hasonlo keretek kozott mozog. Uzemanyagtank: 18l. Most itt nem megyek bele, hogy hol mennyivel, akinek van legalabb 30-40 loeros motorja, az tudja hogy motorral gyakran kozlekedik az ember a megengedett sebesseg felett. 2x esett meg, hogy csontra sikerult kifogyasztani. Innen az egyik eset, az 200-300m-re a benzinkut-tol, nade a masiknal ott telefonos segitseget kelett kernem... :D - ez volt az utobbi, kb 4 eve...

Motorral jarok palyanapokra, nem az utcaival az szamomra szentsegtores lenne. A palyamotor is tipusra evjaratra megegyezo. Annak a fogyasztasat nem tudom, soha nem birtam meg fent lenni annyit, hogy kifogyjon teljesen... :D (igaz, mindig tele tankkal megyek fel)

Fiatal koromban tob motorom is volt (Simson S51N, MZ TS 125 ez fatere volt, de nyilvan neha el lett lopva, egy ket korre, Aprilia RS50 chesterfield replika ez nagyon szerettem, Aprilia RS125 szinten chestefield, aztan egy Kawasaki zzr400, aztan azota az ezredes.

A simsonba meg 208ft/l-ert tankoltam a 91K uzemanyagot. Mikor 220 lett, teljesen ketsegbe voltam esve (14 eves voltam), hogy most vege a vilagnak... :) 

 

Erdekesseg: A mindenkori jovedelmem, "uzemanyagtankolasi aranya" nagyabol 10-15%-os elteressel de aranyaiban mindig megegyezett. 

Altalaban megkapom, hogy "te milyen hulye vagy..." - fele ennyi pénzből is el lehetne autozni. Meg a többi klisé dolog... - miért nem veszel egy újat, vagy egy újabbat. Tény hogy 22 éves az auto.

Viszont en ugy vagyok vele, hogy magam el tudom szerelgetni. Elektromosan nem egy horror. 6 hengeres V motor, az egy picit ijeszto meg, de meg fogom szokni. Itt ott elerheto hozza minden manual. Egy haynes manual-t azert elfogadnek hozza de igy is oke a dolog, minden mas megvan. Autodata, elearn, eper, multi ecu scan, VAG kabel. Amig lesz kedv, meg alkatresz addig ebben a formaban eletben lehet tartani. 
 

Nem akarok nagyon belemenni a reszletekbe, mert tobb kotetes regenyt tudnek irni rola... :D - a lenyeg, hogy nekem ez igy teljesen megfelel. A megmondo emberek sohasem erdekeltek tulzottan. Szepen meghallgatom oket, konstatalom, hogy mennyire kulonbozoen allunk bizonyos temakhoz es ennyi.

Ha bárki kiszámolná, hogy az autó cserékre költött pénzen mennyi távot futhatott volna le akár magasabb átlagfogyasztás mellett is, szerintem nagyon meglepődne. Vagy konkrétan sírna.

A "régi" autó - manapság ott tartunk, hogy az 5+ éves már régi a köznyelvben - valószínűleg magasabb környezetterhelését pedig bőven kompenzálja a helyette meg nem vett új autó(k) legyártásának mellőzése.

Ezen felül a régebbi autók javítási, karbantartási költségét szokták felróni az újhoz képest (mert az garanciális, ami a legtöbbször nem jelent teljes körű ingyenességet...). Hát, ha van egy mondjuk 3 milliót érő autó, és 1 milliót rá kell költeni, azt a többség nem teszi meg, hanem autót cserél. A 3 millióhoz (mondjuk valakire sikerül rásózni javítás nélkül piaci áron) az 1 milliót hozzátéve egy kb. pont ugyan olyan, nem ismert előéletű csere jöhet szóba. Ha mondjuk még 3 millió kerül mellé, akkor már lehet érdemben fiatalabb/jobb autóra váltani. Viszont egy ilyen váltásnál is lesz pár százezer azonnali karbantartás (mert senki sem a hibátlan autót adja el...). De ez esetben is az 1 milliós javítás kifizetése után még mindig maradna 2 millió autózni, ami rengeteg kilométer bármennyi fogyazstással...

Ha az aktuális autó kielégíti az igényeket, akkor csak nettó pénzszórás a cseréje. Persze ehhez kell, hogy normálisan karban legyen tartva folyamatosan, megbízható legyen. Egyéb esetben tényleg csak pénztemetó (de ez kortól, értéktől függetlenül igaz).

Szerintem amíg 15 év körül lesz a mo-i autók átlagéletkora, addig a nagy többség számára nem egészen az lesz a "régi" definíciója, mint amit te annak gondolnál - vagy egyáltalán nem "érdekes". ;D

Szerintem valójában a pár százezer forintos javítás (vagy bármilyen ekkora összegű váratlan kiadás - ha már itt tartunk) ill 1+ millió forintos vásárlás is gondot okoz.

Azt az átlagot én is lehúzom rendesen az 1999-es 1,3-as GLX Suzukival. Mire összejött egy új kocsi ára, duplája lett :) Használtan meg akkora lutri, mint a fene. Rokon 1 évig keresett magának használt kocsit. Némi szakmai rálátása van a témára. Pfú, ha a fele igaz, amit mondott, az is sok. Annyi xart akarnak az emberre sózni. Erre a topikban is céloztatok már. Nem beszélve az utánajárásról. 1 évig keresni? Na erre sajna nincs időm. Így marad az olcsó fenntartású, keveset fogyasztó régi kocsi. 5 évet mondtak rá legutóbb. Szóval sokáig nem lehet már húzni :)

Egyébként van valami oka annak, hogy mindent leírtok, csak a konkrét kocsi típusát nem?

nincs autóm. nem is lesz

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Passat B9 110kW diesel, 4000 km átlag 6,4 l / 100 km (amiben kb. 1500km autópálya 150kmh+): 100 km * 66 l / 6,4 l = 1031 km

Simán le lehetne vinni 6 alá is ha nem sietnék annyira folyton :)

Elméletileg 1200 km, gyakorlatilag alig megyek autópályán, szóval nincs az 800 se. Egyébként félig szoktam tankolni kb. 250 mérföldenként.

3-5km, de aztán bekapcsol a benzinmotor és visszatölti az akkut :)

X-trail e-power.

Szerkesztve: 2024. 08. 06., k – 09:28

800km-t utottem.

Hollandiaban 1000km folott van. Nemet Autobahnon 500km alatt. Helyeztfuggo.

(A szavazas megfogalmazasa meg eleg szar, eloszor azt hittem, hogy csak az elektromos autosok szavazhatnak)

Egy benzinfeltöltéssel 700km körül.

1100 km körül. A csúcsom 1320 km sok országutazással (4.8).

Citroen C5 HDi 2.0 kombi, vegyes használatban 5.5 körüli az átlagfogyasztás.

Itt ábrázolva is van. Töretlen a fejlődés 😉 https://www.visualcapitalist.com/visualizing-the-range-of-electric-cars-vs-gas-powered-cars/

Nem egyszerű egy EV hatótávját megmondani. Pl: https://ev-database.org/car/2193/Mercedes-Benz-EQS-450plus

Ezt az evdb is 6 adattal próbálja megbecsülni. Ami a példában lehet 505km (télen autópályán) de 960km is (nyáron városban)

Vagy Audi A6: 435km-850km.

Ha nem a prémiumokat nézzük:

VW ID7: https://ev-database.org/car/2119/Volkswagen-ID7-Tourer-Pro-S 370km-730km.

Peugeot 3008: https://ev-database.org/car/2005/Peugeot-e-3008-98-kWh-Long-Range 365km-745km

Ez egy "sosemtoltik" plug-in

Töltik hát, "ha már kifizettem a nyaralót, nehogy má' ne használjam ki 110%-ban" észér alapon ... :D

PS: azért ha tölthető autód van, egy dob hosszabbítót rakj be, sose lehet tudni, mikor kellhet ...

trey @ gépház

Ez egy PHEV. Simán tankolhatna is. Lehet neki is megvan a 700km hatótáv mert tele a tankja. BPről le tud ugrani szinte tisztán villannyal a balatonra. Ott feltölti és kb tisztán villannyal haza is megy 😉

Miért fáj neked, hogy rendeltetésének megfelelően tölti? Ráadásul nappal amikor az áramtermelésben így nyáron főként hazai termelésű ☀️ a legtöbb.

Oké én rendes hosszabítóval tölteném. Nekem ilyen van: https://eloszto-hosszabbito.arukereso.hu/stanley/1-plug-20-m-sxeccr91e2e-p540244224/

Micsoda??? Vesz egy PHEV-et és úgy használja ahogy megálmodták: tölti amikor csak tudja. Vasalót, fűnyírót, porszívót be tudod dugni a konnektorba de az autónál jön a mentális gát?

Csak halkan jegyzem meg, hogy viselkedése alapján igazi patrióta mert:

  1. Magyar árammal tölt nem import termékkel 👏👏👏
  2. Minimalizálja a benzin felhasznállását - ami nálunk orosz benzin 🛢️, ukrán tranzitdíjjal súlyosbítva 🛢️ -> nem támogatja a harcoló feleket : igazi békepárti 🕊️ (nem szóban, hanem tettekben :P)

Az nem biztos, hogy ingyen áram:

  • Lehet az övé a nyaraló is. Szóval kifizeti a villanyszámlában/napelemberuházásban
  • Nyaralótulajdonost mindig meg kell kérdezni a töltésről. Ha engedi akkor van olyan amikor kifizettetik az áram árát vagy valamekkora átalánydíjat kérnek vagy rádbízzák. (meg olyan is amikor ingyen adják)

Nehogy kitaláld, hogy egy ekkora értékű kocsival az ingyenáramra hajt :) (bár lehet, hogy céges autó és nem kapott benzinkártyát 🤣)

Nem értem, hogy miért tekintenénk el bármitől is? Ez a valóság. Azt látod.

24 milliós BMW, lengődugós hosszabbító. Töltés közben üvöltő ventilátor (gondolom az akkupakkot hűti :D).

Csudálatos mérnöki teljesítmény :D

#akkor inkább már vegyél dízlet

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 08. 06., k – 10:18

2005-ös Renault Espace 2 literes (1998 cm^3 ) benzines motorral, 82-83 literes tankkal (a kézikönyv annyit ír, hogy kb 80 liter. :D).

Olyan 9,5 litert eszik 100 km-en.

Toyota Land Cruiser Prado: 87L tank, ~9L/100km atlag -> 1000km. Fogyasztas erosen lab fuggo a nagy tomeg es legellenalas miatt.

:wq

A benzines kb 650 km-t megy, de évente 3x ülök bele (valószínűleg lassan eladom). A villanyos kb. 140 km-t megy el, anno teszt jelleggel vettük. Azzal évente 40 ezer az "üzemanyag" költségem. 

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Valami 72 literes tankja van, dízel, 1250km-t ír ki. Sosem próbáltam, mert fájdalmas az összeg, fél tanknál már megyek kúthoz.

Nagyjából 800-900 között valahol, de fél év alatt mentem összesen ~4000 kilométert, szóval havonta tankolok kábé.

1400 km: 550 km LPG-vel, és 850 km benzinnel. De ez inkább elméleti hatótáv, mert az LPG annyival olcsóbb, hogy úgyse nagyon megyek benzinnel.

Há' nemtom, két éve tettem bele egy új akksit, azóta nem kellett tölteni :)

A hatotav (mindegy milyen uzemanyaggal) erosen fugg a vezetesi stilustol.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

70 literes tank, dízel, 7 literes fogyasztás vegyes üzemben (város és országúti tempójú autópálya), tehát 1000 km, néha ennél többet is elmegy, ha kevesebb a város. Toyota Proace kisbusz.

Az auto szerint 21e km alatt 21kWh/100km volt az atlagfogyasztas, 74kWh a hasznalhato kapacitas szoval ~350km.

Szerkesztve: 2024. 08. 08., cs – 19:23

Olyan lehetőség miért nincs, hogy 200-nál kevesebbet, és pont ez volt a cél a kiválasztásakor? Vagy olyan, hogy 200-nál kevesebbet, amivel tökéletesen passzol a felhasználása?

Miért csak az a lehetőség, hogy kár volt megvenni?

Egy városi szaladgálós autónak a 200km azt jelenti, hogy hetente egyszer éjszaka rátölt az ember, ha elektromos, vagy 1-2 hetente megtankolja.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2024. 08. 09., p – 07:54

Maximum 1300 volt minimum 1060

Fiat Talento 9 személy 85 l tank 6,5-8 l fogyasztás

Szerkesztve: 2024. 08. 10., szo – 19:18

Ez a szavazás nem elektromos autókra vonatkozott volna? Én legalábbis tankolni szoktam, nem feltölteni...