- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Minden kereskedő szeret jól keresni. A nem kereskedők is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de akkor ne játsszák fa arccal, hogy nincs szerepük ebben ... Ami elemzést eddig láttam, abban egyikben sem térnek ki a harmadik elemre. Oknyomozók ... a seggem!
BTW: ha a környező országokban kisebb árréssel dolgoznak, akkor azt hiszem, hogy nincs igazad (mondjuk, a véleményed kereskedőként nyilván más lesz ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, 6 osztályos kőműves ismerősömnek mutogasd, aki benzinkutasnak (is) állt, miután az építőipart lerabolta, megszedte magát a benzinkút bizniszben is :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez baj? Akkor tud az ember eladni, ha megveszik tőle. Puff.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tud az ember eladni, ha megveszik tőle
Sajnos az üzemanyagárak esetén ez nem ilyen egyszerű. Ugyanis a szállítási költségek stb. miatt begyűrűzik a csórók életébe is, akik adott esetben életükben nem vettek egy liter üzemanyagot se.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem rögzített az üzemanyagok árrése, akkor mi akadályoz meg egy vállalkozót, hogy olcsóbban adja mint a többiek? Vagy itt nem működik a piacgazdaság?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, így működne. Kár, hogy az élelmiszereknél is kiderült, hogy amíg nem volt árfigyelő, addig tartották mesterségesen magasan az árakat. Kb. egymást lesve nem csökkentettek, aminek a vásárló itta meg a levét.
Zabálni, közlekedni úgy is kell!
felkiáltással. Kihasználva, hogy ezek olyan dolgok, amikről nehezen mondanak le az emberek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
holtankoljak.hu -nak akkor miért nincs hatása?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer akartam használni, akkor is szar volt. Nem tudom mennyire pontos, vagy korrekt. Esetleg fizetik-e a kutasok :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érthetetlen, hogy miért létezik az az oldal :D az elmúlt ~10 évben többször is megnéztem: vagy nem működött, vagy irreális árakat írt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van tippem. :D Ahhoz képest, hogy egy pontatlan szar, Bujdos Eszter elég sokat szerepel az RTL hírműsoraiban :D
Felhívjuk figyelmeteket arra, hogy a holtankoljak.hu oldal adatbázisának adatait közvetlenül a töltőállomások töltik fel. Téves adatközlésért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben úgy tapasztaljátok, hogy adatbázisunk adatai és a töltőállomáson kiírt árak eltérnek egymástól, kérjük, a töltőállomás megnevezésével és az időpont megjelölésével értesítsetek bennünket.
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a hülye kutas direkt drágább árat tölt fel, nehogy dolgozni/pénzt keresni kelljen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kartellezésről, mint technikáról hallottál már?
A kartell konkurens (versenytárs) vállalatok írásbeli vagy szóbeli megállapodása az egymás közti verseny korlátozására. Célja, hogy a részt vevő cégek magasabb árakat és profitot érhessenek el, miközben nem jár társadalmi előnyökkel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen és a versenyfelügyeletnek az ilyenért oda kéne koppintania nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az lesz. Most tartunk a "szép szó"-nál. Ha jól tudom, két hetet kaptak, hogy maguk rendezzék a dolgot.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ott tartunk, hogy továbbra sem tudjuk, hogy mennyi az átlag nagykereskedelmi ár itthon, és máshol. Te azt állítottad, hogy ez (számodra is) ismert. Leírnád? Előrébb lennénk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Képzeld, leszoktattam a lovamat az evésről!
És sikerült?
Persze. Csak mire leszokott éppen megdöglött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mintha én nem így emlékeznék :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. három dologból áll össze a kisker ár:
- nagyker ár
- adók
- kisker haszonkulcs
Ezek közül mindegyik ismert, mindegyik összehasonlítható a régió országaiéval. Kivéve a haszonkulcs .... ami engem rohadtul érdekelne
Ha a fentiek igazak, akkor így ki tudod számolni: kisker haszonkulcs = kisker ár - nagyker ár - adók
Remélem segítettem. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hari, de nem szeretném elvenni az elemzők és oknyomozó zsurnaliszták munkáját! Ha megvan a kivonás, akkor már csak össze kellene szedni, hogy mennyi a környező országokban és rendszeresen összehasonlítva publikálni.
De, ott van az erre szakosodott holtankoljak.hu is, neki lehetne esni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismert a nagykereskedelmi ár? Azt rendszeresen lehet olvasni, hogy a MOL mennyit változtatott rajta, de összegszerűen én még sehol sem találkoztam vele.
Nem hiszem, hogy a MOL-nak van egy aktuális nagyker ára, és minden vele szerződött kút ugyanazt kapja, ezek szerződésenként, partnerenként eltérnek (vagy további elemekkel bővülnek, pld. szállítási díj).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg hat az sem mindegy, hogy mennyit tudsz eladni valamibol szoval meg ez is egy faktor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- sok egyeb koltseg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát – tudta meg a Népszava piaci forrásoktól.
Nocsak! Van itt tartalék! A benzinkutakon ácsorgó, kb. semmit sem csináló alkalmazottakon sokat lehetne ám spórolni!
hétfő kora délután a mol az egész töltőállomás-hálózatán literenként 10 forinttal csökkentette üzemanyagai árát.
A lap megjegyezte, hogy mindez a nagykereskedelmi árváltozástól függetlenül történt meg, vagyis csak úgy mehetett végbe, hogy a vállalat csökkentette az árrését, tehát a saját hasznát. Mint emlékeztettek: bár az ágazat nem ismeri el, hogy tarifái és profitja kiemelkednének a térség átlagából, a kormányzat erre hivatkozva helyezte kilátásba azt, hogy akár ismét bevezethetik az üzemanyagárstopot is.
:D :D :D ^ Nem hát! :D :D :D
Akkor most a kisebbek szépen követhetik :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A benzinkutakon ácsorgó, kb. semmit sem csináló alkalmazottakon sokat lehetne ám spórolni!
Te recskáztál eddig a shellre és a PRÉMIUM üzemanyagukra. Tankoljál az Auchannál, ha zavar hogy rajtad kívül más is recskázik munkaidőben. Hozzáteszem az auchanos árak alapján meg lehet saccolni, hogy minimum mennyi az árrés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Én ezután is a Shellnél fogok flottakedvezményes üa-ot tankolni, én a rikácsoláson 🍿-ozok, amit itt levágtok az üa. árak körül. Kb. leszarom mibe kerül, hobbi kategória nekem az autó/motor.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eves futasteljesitmenyedet en mondjuk tulleptem az elmult ket hetben. Igy ez valos. Amugy szerintem sem kiemelekedo.
Az kiemelkedo, hogy stat szerint 2023 nagyon melyen zold eve volt az irott olajkitermeles tortenetenek legnagyobb szamait produkalo ev, es mindezek mellett fizetsz ennyit...
Ez a nagyon erdekes.
Igaz most oroszoknal is emelkedett, ott most durvan, mert eddigi 1xx most 2xx+ HUF literje a benzinnek.
Joltudom ukran dronozasnak koszonhetoen finomitott termekek esten importalniuk is kellett.
Lesz ebbol meg nagyobb gond mint a hazai kutak arrese, ami egyebkent nem sok.
Toltoallomas "atvetel" lesz ebbol kiloszamra, nem a nagy varosi, hanem a videken levo falusi alacsony forgalmu ketoszlopos kutakat fogjak bezarni.
Majd kikeresem, hogy mult szazad elejen a nagy NY tel alatt a szenspekulacioval ami a mol lepesehez hasonlo mennyi parasztot itelt fagyasra de legalabb kereste degeszre magat valami kereskedelmi vallasu egyen.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eves futasteljesitmenyedet
Lazán kapcsolódik: Felhívnám a figyelmed arra a tényre, hogy az éves futásteljesítményem - meglepően - nem egyenlő az egy darab általam használt autó éves futásteljesítményével.
A többire: whatever, fogalmam sincs mit mondasz :D
Toltoallomas "atvetel" lesz ebbol kiloszamra, nem a nagy varosi, hanem a videken levo falusi alacsony forgalmu ketoszlopos kutakat fogjak bezarni.
Kocsmák is zárnak be százszámra, pedig azt mondták régen, hogy inni mindig fognak. Sőt, mondok rosszabbat: a tervek szerint a benzinkutak nagy része be fog zárni, akkuboltok meg EV-töltőállomások lesznek helyettük. Neki kéne állni kidolgozni egy a kis kutak tulajainak egy üzleti tervet, mert pont falun van meg a lehetőség arra, hogy a házak tetejére napelemet basszanak és autót töltsenek az emberek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a tied amit te fizetsz. Minden mas az ilyen olyan modon juttatas.
Tudod te, csak nem illik a narrativadba.
Nem baj ilyen is kell, eljen a sokszinuseg, de csak amig nem szivarvanyos.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én a rikácsoláson 🍿-ozok, amit itt levágtok az üa. árak körül
Én nem szoktam rikácsolni, január közepén tankoltam utoljára meg az autómat. Kibaszottul mindegy, hogy 650Ft-ért teszem vagy 649Ft-ért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Én 721,9-ért tankoltam legutóbb blokkon (majd megjön a számla, hogy mennyiért számolták el flottában). But, who cares?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te, nem jarnal jobban, ha flottakedvezmeny nelkul tankolnal inkabb, 650-ert? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlen. Egy autó fenntartása nem csak az üa. költségekből áll.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A benzinárstop idején is "volt miből csökkenteni" - Ja, nem. A legnagyobb hányad a nyersanyagköltséget követően az állami elvonások (adók).
A kisebbek akkor fogják tudni követni, ha nem a kisker. árrés terhére csökkent árat a MOL, hanem a nagykereskedelmi árakon farag, mert azt tudja a független kút/kereskedő továbbadni a vásárlók felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szokásos duma ... A cikkből:
Továbbá a magyar üzemanyagokon lévő adó semmiképpen nem nevezhető kiemelkedőnek. Az EKR-díjjal és a kiskereskedelmi adóval korrigált adószint mértéke a Magyar Ásványolaj Szövetség adatforrása alapján 49,1 százalékos, ami szinte pontosan megegyezik a régiós átlaggal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...mivel – állítása szerint – ezeknek a kutaknak eddig is mindössze 5 forint körüli profitja volt literenként az üzemanyagon...
https://index.hu/gazdasag/2024/04/29/mol-uzemanyag-benzin-gazolaj-arcso…
ez vagy igaz, vagy nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
https://www.portfolio.hu/befektetes/20240321/boduletes-osztalek-kifizet…
Jól megy a Molnak, mivel továbbra is hozzájut a relatíve olcsó orosz kőolajhoz, a marzsok továbbra is magasak, ráadásul tavaly év végére a hazai adózási környezet is kedvezően alakult, tavaly is kiemelkedő eredményt ért el a vállalat, van tehát miből osztalékot fizetni. Nem is akármilyet: alap és rendkívüli részből álló, közel 198 milliárd forint osztalékot fizethet a tavalyi eredménye után a részvényeseknek a Mol, ami alacsonyabb, mint az elmúlt két év osztaléka, de így is kiemelkedő.
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hívják keresztfinanszírozásnak. A MOL-nak van finomÍtója, elosztóhálózata és sok benzinkútja. Megtehetik, hogy a feldolgozás és elosztás nyereségéből eltartsák a minimális árrésű benzinkutakat, ugyanez a lehetőség a független benzinkutaknak nem adott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor be kell zárni őket. Problem solved. Térjenek át EV töltőállomás üzemeltetésre.
Mondjuk a duma azért fals kicsit, mert a MOL sem nagyon igyekezett ezt keresztfinanszírozni ... csak most, hogy meg lettek fenyegetve.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar miert kene bezarni oket?
Mi a keresztfinanszirozas? Mennyibe kerul a MOL logo a benzinkutnak? Mennyi hoz a MOL logo a benzinkutnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linkelt cikk szerint a 198 milliárd forintból 60 milliárd jut az államnak illetve az állami segítséggel (állami tulajdonú részvénycsomag ingyenes átadásával) létrejött egyéb alapítványoknak (MCC, stb.) ..
a magas árrés a MOL-nál valamilyen szinten az állam érdeke is....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éppen most fenyegették meg őket, hogy csökkentsék az áraikat az árrésük rovására, nem?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper. Akkor csökkentsék ezt. Ez gyűrűzik be a lakosság pénztárcájába és az inflációba.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert barmifele kormanyra jellemzo, hogy a nepnek ad es nem elvesz... Tessek mar korbenezni. Mert ezt igy mar tultoltad.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Ezek szerint mindenhol örök kormányok vannak, hiszen azok adnak, nem elvesznek.
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit nem értesz azon hogy a kisker árrést csökkentik de a nagyker árrést nem, sőt akár növelik?
A nagyker árréssel a (többi) kiskereskedőt szopatják, náluk meg csak az egyik zsebből a másikba tevődik a pénz.
Ki van ez találva jól.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Május 1-től olcsóbb lesz az üzemanyag: a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is bruttó 3 forinttal kerül majd kevesebbe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami a szokásos, piackövető algoritmusukból ered (most épp erősödő forint, gyengülő dollár stb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nyilvánvaló: a kiskereskedelmi árrésnek viszonylag kevés köze van a nagykereskedelmi árhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem a nagykereskedelmi ár nem érdekel. Az érdekel, amit erősen kerültük. A paraszt mennyit tesz rá a kúton. Hátha ilyen egyszerűen fogalmazva átmegy a kérdés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez szerintem mást is érdekelne, ezért lenne jó, ha leírnád, hogy mennyi az általad ismert nagyker ár. :)
https://24.hu/fn/gazdasag/2024/04/26/uzemanyagar-kormany-regios-ar-adok…
Itt 7%-os árrésről beszélnek, 647 forintos árral számolva ez bruttó 45 forint. Ugyanennyit ír a nagyker árrésre is.
Megnézve pld. az M.Petrol Kft adatait 2022-re, amennyire értek hozzá, az árrés (eladott áruk és közvetített szolgáltatások beszerzési értéke/értékesítés bevétele) kb. 9%-ra jön ki, ami a fentiekkel nagyságrendileg egyezik is (egyrészt lehet naptárhatás, másrészt üzemanyagon kívül mást is értékesít).
A nettó nyereség/bevétel arány 1,5%, azaz ennyi a teljes bevételen a nettó haszna a vállalkozásnak. Ha állampapírba tette volna a pénzt, jobban járt volna. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez szerintem mást is érdekelne,
Írjon róla blogot, nyisson róla fórumtémát.
A kérdés továbbra is az, hogy a hazai átlagos kisker árrés milyen viszonyban áll a régiós átlagos kisker árréssel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bruttó 7% árrés (ebből fizet mindent). Komolyan azt gondolod, hogy ez kiemelkedő, ráadásul úgy, hogy nálunk vsz. erre több költség rakódik, mint mondjuk Romániában?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. három dologból áll össze a kisker ár:
- nagyker ár
- adók
- kisker haszonkulcs
Igy van, a kozgazdasagtan amugy is csak kuruzslas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétumokat pls. mert ez így meg nem komment, csak Coelho.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A egész szakma egy 2 perces tiktok video, csak amikor Samuelson elkezdte írni a könyvét, nem volt tiktok, ezért lett 760 oldal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telek, aram, munkavallalo, internet-hozzaferes, penztargep, uzemanyag-szallitas, epulet, konyvelo, franchise-dij, vegyszerek az automosoban, arukeszlet a shopban, karbantartas, stb. ingyen vannak?
Ha nem tudnam jobban, arra tippelnek, hogy eletedben nem voltal vallalkozo, ideertve azt is, hogy pl. gyerekkent a szomszed neninel ellapatoltad a havat. Viszont mivel nem igy van, igy ez csak egy demagog hulyeseg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haladni kéne a korral! Automata kutak, kibaszni a semmirekellő "benzinkutasokat" ... jaaa, azok általában a tulaj semmire se jó családtagjai, haverjai akiknek kell valami megélhetés, mert a dinnyeföldön nehéz az élet ... Így nehéz valóban, amikor a haszonból egy családnyi ingyenélőt kell eltartani.
Csak, hogy a mellébeszélésnek gátat szabjunk: a környező országokban ezek a járulékos költségek nincsenek?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kibaszni a semmirekellő "benzinkutasokat"
Jaja, igen, a minimalberes benzinkutas a nagy koltseg ebben a sztoriban, hat persze.
Amugy felolem johet az automata kut, en mar most is ott tankolok. Azok ingyen vannak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, hogy miért kellene ingyen lenniük. Elég, ha olcsóbbak a mostaniaknál. Amíg úgyis EV-töltők lesznek belőlük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ceg nem fog azert olcsobban adni egy termeket mert kirug 1000 benzinkutast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttál már PLC szervizest? Elbasz 3 órát a Siemens plc-vel és min 100e. Szóval a robot sincs ingyen. A pneumatika és minden más ami mozog zörög kopok pénzbe kerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyat nem, de 10+ éve működő automata kutat látok a parkolóban heti min. 3 alkalommal. Problémamentesen működik. Valószínűleg rentábilis is, hiszen ha nem az lenne, már bezárt volna.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es olcsobban adjak ott a benzint?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon akkor is magasabb lenne itthon az üzemanyag ára a környező országokhoz képest, ha nem lett volna hatósági ár ? Ezt már nem tudjuk meg, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy most próbálják meg behajtani a veszteségeiket vagy elmaradt profitjukat. Az élelmiszerboltokban is azért szabadult el a pokol, mert ők egyből tudtak reagáltak erre a helyzetre és a többi termék árának emelésével próbálták fenntartani az egyensúlyt. A kutasoknak a kávéval, pékárúval esélyük sem volt az üzemanyagon elmaradt haszon behajtása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mennyibe kerül egy pék? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magam ellen is "véleményezek", de szerintem többek között, a benzinárat is hagyni kéne, - akár a csillagos égig emelkedni. Az autózás és az autógyártás környezetkárosító hatását csak egy új közlekedés-szemlélettel lehetne megoldani. Piaci és más takarékosságot előidéző, kényszerítő hatások nélkül ez nem fog menni. Másrészt, az országban 6 millió és még növekvő számú autó, - ezeken az utakon, - egyszerűen katasztrófa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak" 5M van. És az egy dolog, h mennyi van, az üzemanyag eladásokat nézd, az pedig eléggé beesett. Azaz kevesebbet mennek, mint 5 éve.
Közlekedés szemlélettel semmi baj, azt kellene megoldani, h ne mindenki Bp-re akarjon melózni járni. Az okot kell kezelni, nem az okozatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már én is mondtam. Legyen 1000 Ft / liter, lesz hely közlekedni normálisan.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sanda gyanúd van :) Beszélgettünk már erről a benzinpánik idején, ami egy másik átgondolt "játszunk más pénzével" játék keretében játszott "szakértő" kormányunk. A vége az lett, hogy triplán szívtuk meg. Akkor is jó érzékkel rásandítottál. Mi lenne, ha csak egyszerűen csak _hagyná a versenyt_ (és nem betonozta volna be a MOL-t a többi szereplő elüldözésével) vagy akár _teremthetne egyértelmű és stabil_ törvényi hátteret, de ugye míg a nemzetgazdasági miniszter cégek átvételével és hatósági árral fenyeget a facebook kormány csak ennyi ér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon lassan jött meg a reakció a DK központból, el vagytok foglalva a Magyar Peti jelenséggel? :D
Továbbra is érdekelne, hogy a környező országokhoz képest mekkora itthon az átlagos árrése a benzinkutasoknak. Ha esetleg lesznek számok, kérlek jelezd!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, ennyire rohadt nehéz neked feldolgozni, ha rámutatnak a hibás gondolkodási folyamataidra? Nem értem mire ez a képzelgés. Valójában neked több közöd van a DK-hoz mint nekem, kb soha nem említem meg. Semmilyen kapcsolatom nincs velük és szimplán egy pórázon tartott "orbánpótlék" az egész a jelenlegi formájában.
Tudom sok esetben ezt előnyökbe részesített szereplőknek nehéz felfogni hogy a biztonságos és versenyt elősegítő stabil törvényi keretek fontosabbak és olcsóbb árakat biztosítanak, mint a kormány által eléjük dobott félig lerágott csonkok.
Egyébként a kulákokat mind megöljük mozgalmat elindítottad már?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te általában semmire sem mutatsz rá, a kommentejeit 101%-a DK propagandával kevert személyeskedés. A kérdés még mindig adott.
a hazai átlagos kisker árrés milyen viszonyban áll a régiós átlagos kisker árréssel
Ha ismert mennyi? Ha nem ismert, miért titkolják?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A főnökeid nyilvánossá teszik az árrésüket vajon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem foglalkozom árazással, de azt elárulom, hogy hardveren 10+ éve még 5%-ot (kb. leginkább semmit, nem úgy, mint 20 éve, amikor 20-30%-ot is elbírt) sem lehet keresni, a hozzáadott érték az, amin keresünk (szakértelem), ott az ár 100%-költségek a haszonkulcs. Nem meglepően, ezért érdemes értéket hozzáadni.
Egy benzinkút esetében az üzemanyaghoz milyen hozzáadott értéket képviselnek, azt nem tudom, mert van, hogy egy kibaszott működő kompresszorért a 4.-re kellene begurulni.
Nagy különbség, hogy a számtech. eszközök ára 30+ éve lefele megy keményen, míg az üzemanyagoké folyamatosan felfelé. Szóval, nem látom a párhuzamot.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, tehát ha a céged nem teszi ezeket nyilvánossá, akkor egy másik vállalkozásnak miért kellene? Itt a párhuzam, mindkettő egy vállalkozás.
IT-val foglalkozom, pontosan nálunk is az van, h max 5%-ot lehet rátenni. Miközben a vevő úgy gondolja, h nekünk nagykerben féláron van. Éppen ezért inkább rájuk bízzuk, h szerezze be a vasat, legalább nem nekünk kell majd szopni a garival se.
A lidl milyen hozzáadott értéket képvisel amúgy? Elmehetnél megvenni a termelőtől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, tehát ha a céged nem teszi ezeket nyilvánossá
Semmi ilyet nem mondtam. Azt mondtam, hogy nem foglalkozom árakkal. Ne adj a számba szavakat.
akkor egy másik vállalkozásnak miért kellene
Mert őket okolják a magas árak miatt. Ha tisztázni szeretnék, tiszta vizet lehet önteni a pohárba. Mibe kerülne ez, ha nincs mit takargatni? 48-as betűnagysággal mehetne az Index-en a rebuttal.
A lidl milyen hozzáadott értéket képvisel amúgy?
Önmagában azzal, hogy Lidl semmit. Majd megnézzük, ha jönnek a versenytársak. BTW: ezeket meg az élelmiszerárak feltolásával vádolták.
Elmehetnél megvenni a termelőtől.
Meg fogsz lepődni: egy csomó mindennel ezt tesszük.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(nem emlékszem, hogy DK propagandát nyomtam volna valaha is, ahogy most sem, ellentétben veled aki _nyilvánosan_ tolja a Fidesz propagandát)
Na játsszuk a hülye játékodat.
Tegyük fel, hogy ismered a kisker árrést. Össze fogod hasonlítani a megkövetelt adminisztrációt és a járulékos költségeket, a helyi adottságokat a különböző országokban, vagy "majd te eldöntöd" korrekt e?
Tegyük fel, hogy _jóval több_. Mi a megoldás szabályozzuk törvénnyel ? :) (megvan a kulákos kérdés)
(Fidesztempóban és a te stílusodban feltett kérdések:)
Felteszed a kérdést magadnak, ha több mint máshol miért lehet több? Magyargyűlölő vagy e hogy a magyar kisvállalkozókat bántod?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük fel, hogy ismered a kisker árrést. Össze fogod hasonlítani a megkövetelt adminisztrációt és a járulékos költségeket, a helyi adottságokat a különböző országokban, vagy "majd te eldöntöd" korrekt e?
LOL :D
Ismerem én az indoklást, hogy itt miért minden annyi a kereskedőnek, amennyi, indokban nincs hiba. Kár, hogy mindegyik 5-10 év alatt akart mindig is szennyes gazdag lenni. Mielőtt még ... pontosan tudom, a kis- és nagykereskedelem felől érkeztem az IT világába, meg ezer rokonom dolgozott/dolgozik benne _alkalmazottként_ végignézve a '90-es évek elejétől a főnökeik játékait :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerjük az átlag kisker árrést: 7%. Amit nem ismerünk (én legalábbis): a nagyker árakat (bár a cikk szerint ott további kb. 7%-os árrés van, így a kisker árakból vissza lehet számolni), illetve azt, hogy ez más országokban mennyi.
Bruttó 7% árrés nekem mindennek tűnik, csak kiemelkedőnek nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na látod. IT-ban meg 2-5% a kufárkodás árrése ...
Kufárkodás: veszek valamit, ráteszek, eladom
Egy tevékenységnek, aminek nincs hozzáadott értéke, a 7% kurva sok. És el se hiszem feltétlen, hogy ennyi. Forrás?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs más hátra, meg kell nekik mutatni, és Nemzethy Benzinkút hálózatot kell építeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne keverd a megoldás szállítót a kiskereskedővel IT-ban. A valódi kiskereskedő eléri sőt meg is haladja a 10%-os árrést. A nagyker dolgozik (már amelyik) 2-3%-al. A megoldásszállítók pedig nem a HW realizálják a nyereséget.
De ezt jól szabályozza a verseny mikor nem uralja le a szürke import és csalás. (ugye szabályozói kérdés)
A benzinkutas pedig 95%-ban az árrésből gazdálkodik és versenyez egymással, ha tud. Azonban amikor fészbuk kormány este 11kor irányt vált és fenyegetőzik akkor egy kiskereskedő sem a hosszú távú haszonra gondol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, persze! Ma a webshopok és a napi futáros kiszállítás világában eléri ... Hol vannak a régi IT kisker nevek a piacról? :D Régen tele volt a város kisebb-nagyobb PC üzletekkel. Mutatóban nincsenek már.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos igazad van... Győr már Ausztria? Borkai kitiltotta a boltokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ránézve pár kiskereskedőre, 8-9% körüli érték látszik, szóval a kb. 10% nem tűnik elrugaszkodottnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fent írtam a forrást, még válaszoltál is rá:
https://hup.hu/comment/3053949#comment-3053949
IT-ban meg 2-5% a kufárkodás árrése ...
Úgy érted annak a tevékenységnek, amikor megveszel egy szervert, és kiszállíttatod, vagy a Józsi kitalicskázza a megrendelő telephelyére?
Tényleg ezt hasonlítod az üzemanyag-kereskedelemhez, ahol egyrészt komolyabb tárgyi feltételek vannak (bérelsz/veszel egy irodát vs. építesz sok speciális telephelyet), ezzel kapcsolatosan bőven magasabb kiadások (eszközök karbantartása, amortizációja, üzemeltetése), másrészt IT-sként te nem fizetsz mindenféle adókat, amiket az üzemanyagkereskedők igen.
Addicionális ok, hogy a te áraidat eddig még nem szabályozta ad-hoc jelleggel a kormány, amely szintén felfelé mozgatja az árakat.
Számomra megdöbbentő, hogy itt tart egy CxO.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
Maszatolás, személyeskedés ... ennyire futja? Betaláltam? :D
Nem kötelező ám benzinkutasnak lenni! Ilyen "szar" lóvéért dolgozni :D
Érdekes mód, ragaszkodnak hozzá mégis. Alig várom a tömeges, önkéntes benzinkút bezárásról szóló híreket :D
Majd szólj!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit maszatolok? Az a te asztalod.
Alig várom a tömeges, önkéntes benzinkút bezárásról szóló híreket :D
Én is. Teljesen fel kell számolni a piacgazdaságot, ki kell vezetni az országot a szabadpiacról, és még akkor is lesznek jópáran, akik szerint más lesz majd a hibás. Nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy te is köztük lennél.
Majd szólj, ha az Állami Számítástechnikai Vállalatnál lyukadsz ki. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd értesíts! Ha ilyen nem lesz, akkor igaz volt a feltételezés: vastagon szedik a hasznot.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljutottunk a végkövetkeztetésig 2 hazug állítással a részedről és egy feltételes következtetésből ami információhiányon és a két említett hazugságon alapul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljutottunk odáig, hogy rájöttél: nehezen fogjátok tudni védeni az állításaitokat, ha
- a kiskereskedők is nekiállnak csökkenteni az árakat a MOL után (sok választásuk nem lesz)
- mégsem zárnak be tömegével
Megértelek, innen nehéz továbblépni, így maradt az ész nélküli személyeskedés, ahogy az megszokott tőled :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- a kiskereskedők is nekiállnak csökkenteni az árakat a MOL után (sok választásuk nem lesz)
Ja, várjál csak, ha pisztolyt tartanak a halántékodhoz te mit is csinálsz? Átadod a tárcád?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha ez ekkora bukó lenne, bezárnám a boltot és elmennék Food Pandázni!
(nyilván nem akkora és semekkora)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, megjegyezve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Világéletedben alkalmazott voltál, de azért ne legyél büszke arra, hogy nem tudsz ebből a gondolatkörből kitörni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, de ha nem akarsz megérteni dolgokat (bár állításod szerint tudnád, sajnos erre utaló jeleket nem mutatsz), akkor lehetőleg ne ragaszkodj körmöd szakadtáig a legfeljebb a saját világodban értelmezhető álláspontodhoz, mert nevetségessé teszed magad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vastagon: bruttó 7% árrésből kb. 1% bevételarányos haszon.
Arra a kérdésre, hogy miért elsősorban Magyarországra jellemző, hogy ilyen "vastag" ez a haszon (mondjuk inkább úgy, hogy magas a végfelhasználói ár, ez közelebb van a valósághoz), mi is a válaszod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is vártam mást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az amikor elér addig mikor már mondvacsinált érvei sincsenek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/comment/3054499#comment-3054499
^ Itt lehet sorakoztatni az érveiteket, hogy "szegény kutasok" ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem (csak) a kutasokat sajnáljuk, hanem a tanárokat, a kórházi kezelésre szorulókat, a KATA-sokat, a benzinkutasokat ... akiknek bizonytalan környezetben kell élniük mert Viktor féle seggarcok irányítják az országot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom én, honnan fúj a szél ... azért nincs itt sose változás, mert soha sincsenek megnevezve a felelősök, mindig a kormány a hibás. 🤷♂️ Lehet, hogy nyugaton jobban megy ez ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a térdeiteket és a testnyílásaitokat sajnálom.
Irányíthatnátok ti is az országot. Persze ahhoz a pofázáson túl némi energiát is bele kéne tenni a dologba. Meg persze legalább egy kevés értelmet, hogy az energiabefektetés hasznossága túlmutasson a hangos "mindig más a hibásozáson".
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irányíthatnátok ti is az országot. Persze ahhoz a pofázáson túl némi energiát is bele kéne tenni a dologba.
Ez egy olyan ócska érv, te is tudod. Például ha csak itt nézzük a te szereplésedet, nem hogy nem irányítasz egy beszélgetést, de nagy ritkán van valami amivel egyáltalán értelmesen hozzászólsz. Ezzel osztasz tácsokat.
Egyébként te észrevetted, hogy itt nem az ellenzéki politikusokkal találkozol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy olyan ócska érv, te is tudod.
Nem érv, hanem tény. Ócska, hiszen a teljesítményeteket összegzi.
Például ha csak itt nézzük a te szereplésedet
Sem politikus, sem értelmiségi nem vagyok, így nem kell viselnem az ezekkel járó kötelességek szép terhét.
nem irányítasz egy beszélgetést
Igen, a fajtáddal ellentétben én nem rekesztek ki senkit a gondolatai, véleménye alapján.
nagy ritkán van valami amivel egyáltalán értelmesen hozzászólsz.
Elfogadom, hogy a térdelő perspektívádból másképp látszanak a dolgok, illetve alig látszanak, amikor a gazdád szorosan eléd áll.
Egyébként te észrevetted, hogy itt nem az ellenzéki politikusokkal találkozol?
Mindig érdekes akcióban látni a kritikus, árnyalt gondolkodásotokat.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sem politikus, sem értelmiségi nem vagyok, így nem kell viselnem az ezekkel járó kötelességek szép terhét.
Na, már csak arra kéne kiképezned magad, hogy felismerd mi az értelmiség valódi szerepe, és akkor valahogy közelebb jutnál ahhoz is, hogy ne feltételezd hogy az értelmiséginek olyan kötelezettsége lenne amire te folyamatosan hivatkozol.
Valamint nem lenne baj, ha ettől függetlenül lenne valami tartalma a hozzászólásaidnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, már csak arra kéne kiképezned magad, hogy felismerd mi az értelmiség valódi szerepe, és akkor valahogy közelebb jutnál ahhoz is, hogy ne feltételezd hogy az értelmiséginek olyan kötelezettsége lenne amire te folyamatosan hivatkozol.
"Valamint nem lenne baj, ha ettől függetlenül lenne valami tartalma a hozzászólásaidnak."
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy tevékenységnek, aminek nincs hozzáadott értéke
Szerintem eleg nagy hozzaadott erteke van annak, hogy ha tankolnom kell, nem kell kozvetlenul a DUFI-hoz mennem, hanem megvehetem a hozzam legkozelebbi benzinkuton.
A logisztika ingyen van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt megcsinálná neked egy állami MOL is maga, nem kellenének emiatt fiszem-faszom kiskereskedők. A kiszállítást a benzinkutas fizeti? Nem hiszem. Kenőanyag kiszállítást 150 kg-os rendelés alatt kell fizetni, 5000 forint. Nem hiszem, hogy az üa. kiszállítást a kiskereskedő fizeti.
Ahhoz, hogy megvegyek egy kiló kenyeret, nem kell egy Lidl, ami -30 fokra hűti az ezer féle terméket (aminek jó része a szemétben landol), ami horribilis áron hirdet néger szereplőkkel a TV-ben minden héten alsógatyát ... a bolti dekorációkat? Ezeknek az overhead-eknek mi költségei vannak? Azokat szerinted ki fizeti ki? :D
Cikkeznek a MERE-ről, ami pont ezeket a sallangokat választja le. Én kíváncsi lennék rájuk.
Ezek semmilyen hozzáadott értéket nem képviselnek. Én megveszem a kenyeret a győri vásárcsarnokban attól, aki süti.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt megcsinálná neked egy állami MOL is maga, nem kellenének emiatt fiszem-faszom kiskereskedők.
"Működött ez a szoci érában is kérem hozzuk vissza az ABC-ket most azonnal" <- trey
Trey elvtárs, ez már az ítélet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak bizony olyan stratégiai ágazatok, ahol nem sok helyének kellene lennie mindenféle kisker lófaszoknak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt próbáltuk, 1946-ban kezdődött, 1989/90-ben ért véget, akkor úgy döntöttünk, hogy a nyugati hülyék mégiscsak jobban csinálják mint mi, mert jobban élnek. Van pl. banán :) Nem csak a pult alól. Nem kell 3 évet várni, a Trabantra. Nem kell jóban lenni mindenkivel, hogy el tudj valamit intézni.
Aztán a szabadság első pillanataiban hagyták szétlopni az országot, mert az akkori hatalom azt gondolta, tőkésosztályra szükség van :)
Majd eltelt pár év, majd Viktor látta, az embereknek mégiscsak lof*sz kell a szájba, nem pedig kolbász, és elkezdte építeni a hazugságra és megtévesztésre építő magát "gondoskodónak" bemutató államát ami restaurálni akarja a hívők és az opportunisták (pl. Trey) erős szellemi támogatásával. A hatalom miatt szétlopva az országot.
Az oktatás meg az egészségügy nem stratégiai ágazat, meg az autópályák fenntartása meg a .... de a benzinkút az az. Szóval ezt jól megállamosítjuk. Ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem ... nem próbáltuk, hanem most is ezt csináljuk. A folyóbor helyett zárjegyes palack.
A trükkös kutasok által mért vizezett üa.-ra (ááá, nincs! nem létezik! sose volt! hazugság! kár, hogy doku filmek forogtak róla :) is lehet ráférne egy állami kézbe vonás. Lássuk be, amit lehet hamisítani vagy pancsolni, azt itt megteszik ...
Nem, az üzemanyagnak már rég kellene egy szigorú hatósági felügyelet, ahogy a zárjegyes termékeknél.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te kevered a lehetőséget a megvalósítással és demagóg példákat sorolsz. Tudjuk, a te olvasatodba minden tanár haszontalan (olvastam) illetve minden kutas lop. De jó is ez így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudjuk, a te olvasatodba minden tanár haszontalan (olvastam) illetve minden kutas lop. De jó is ez így.
Dehogy jó ez így! Willy, erről beszélek! Hogy ki kéne mondani a társadalomnak, hogy nem jó a szar tanár, nem jó a kulák benzinkutas ... nem értesz te semmit :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Addig orulj amig nem kopogtat nalatok a negyig. Illetve neked nem kell felni jol tekered a piros biciklit…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezd kibújni a szög a zsákból, holnapra már őszinték is lesztek! 😄
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számtalan kérdést felvet ez a mondatod:
- a MOL kisker lófaszait miért tartod jobbnak, mint bármelyik más kisker lófaszt?
- vagy hogy képzeled el az üzemanyag-kereskedelmet kiskereskedők nélkül? Mindenki megy a finomítóba benzinért? Webshopban megrendelsz 50 liter 95-öset, és kihozza a GLS?
- az árrésen rugózol, de sosem volt még olyan, hogy a MOL-nál ne tudtam volna olcsóbban tankolni. Miért nem teszed szóvá azt, hogy az általad kívánt állami cég nagyobb árréssel dolgozik, mint más, kisker lófaszok (akik egyébként ugyanúgy a MOL-tól veszik az üzemanyagot, tehát még azzal sem vádolhatod őket, hogy külföldről hozzák)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az árrésen rugózol, de sosem volt még olyan, hogy a MOL-nál ne tudtam volna olcsóbban tankolni. Miért nem teszed szóvá azt, hogy az általad kívánt állami cég nagyobb árréssel dolgozik, mint más, kisker lófaszok (akik egyébként ugyanúgy a MOL-tól veszik az üzemanyagot, tehát még azzal sem vádolhatod őket, hogy külföldről hozzák)?
Fentebb irta, hogy 720-ert tankolt flottakedvezmennyel, onnan nezve meg a MOL arazasa is kedvezonek tunik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor még céges autót (mármint nem a saját cégemét) hajtottam, nekem is volt MOL flottás kártyám, amely kapcsán büszkén hirdették, hogy mennyivel olcsóbb az üzemanyag így a piaci árhoz képest.
A saját autómat azért a MOL-kúttól pár km-re (amúgy hozzánk közelebb eső) kúton tankoltam mindig, mert az mindig a flottakedvezményes ár alatt volt pár forinttal. Meg hát közelebb/központibb helyen is volt.
A vicces az volt, hogy egyszer épp a céges autót töltöttem a MOL kúton, amikor indult onnan a MOL-os tanker. Tankolás, fizetés után gyorsan beértem, épp a másik kúton húzta ki a csöveket a vezetője. :)
Na ennyit a stratégiai vállalatok árréséről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd amikor meg a pancsolt szar miatt több milliós károd keletkezik a zugkúton, akkor a Becsületes Jóska kútüzemeltetőt pereled ... nagy terv! Egészen addig működik, amíg az autódban egy tank benzin többe kerül, mint amibe tankoltad :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hogy gondolod egyébként? Odamegy a MOL-os autó a kútra, betölti az üzemanyagot, majd ők hozzáöntik a vizet?
Az Auchan és a Lukoil (most már Orlennek hívják) kutakról van szó egyébként, tizenplusz év alatt semmilyen károm nem keletkezett, de valószínűleg te sem gondolod komolyan, hogy ezek a kutak "pancsolják" az üzemanyagot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell ezt gondolni, példák voltak rá az elmúlt évekből. Hogy pedig te mivel nyugtatod magad, az a te dolgod ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát mégegyszer: azt állítod, hogy egy Auchan, vagy Lukoil kút ahelyett, hogy fogná, és betöltené a tartályaiba a MOL-tól kapott üzemanyagot, amelyet ugyanabban a körben, ugyanazzal a tankerrel szállít ki neki a MOL, inkább kiépít minden kútján egy nagyon trükkös berendezést, amely "összepancsolja" az üzemanyagot a mivel is?
Vízzel? Jártál már Auchan kúton? A pénztáros is a szomszéd áruházba megy WC-zni, mert helyben semmi sincs, ilyenkor kiakasztja a "mindjárt jövök" táblát.
Mennyi egyéb anyagot kellene hozzápancsolni az üzemanyaghoz, hogy kihozzák a MOL-hoz képest olcsóbb áraikat (egy bonyolultabb, titkos, önmagában sem olcsó "pancsológéppel", plusz ugye még az extra anyag költsége is ott van (víz???))? Mégis miért érné meg ez, bármilyen számítás szerint?
Mindezen felül hogy lehetséges az, hogy a közvélekedés szerint pont a MOL adja a legszemetebb üzemanyagot?
Basszus, te tényleg nem ezen a világon élsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tl;dr:
Folytathatjuk az árakkal kapcsolatos vitát, ugyanis nem arról jöttek hírek, hogy tömegével zárnak be szegény kutak, hanem még előre is hozták az árcsökkentést!
https://hup.hu/comment/3054499#comment-3054499
Tudnám minek szopkodjátok a kutasokat ... mondjuk, ha nem tudnám, hogy emögött is a politikai beállítottságotokból adódó "kormány a hibás" mentalistás áll, azt hinném, hogy van kutas a családban :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogytál?
Folytassuk (ezt a szálat). Miért olcsóbb az Auchan és az Orlen a MOL-nál, ha mindketten a MOL-tól veszik az üzemanyagot? Miért nem szidod nagy hangon a MOL-t az árképzése miatt?
Komolyan elhiszed, hogy az Auchan, vagy az Orlen "pancsolja" az üzemanyagot? Nekem, mint aki nem ért az üzemanyag-logisztikához, elmagyaráznád, mindezt hogy csinálnák, hogy a végén ugyanaz az üzemanyag olcsóbb legyen nekik, és még keressenek is rajta?
Ezekre próbálj választ szülni, abban a koordinátarendszerben, amelyben sokkallod a kisker lófaszok árrését, és kizárólag állami tulajdonú üzemanyagértékesítést vágysz.
A szerkesztésedre:
Tudnám minek szopkodjátok a kutasokat ... mondjuk, ha nem tudnám, hogy emögött is a politikai beállítottságotokból adódó "kormány a hibás" mentalistás áll, azt hinném, hogy van kutas a családban :D
Szerintem itt senki sem szopkodja a kutasokat, a te politikai beállítottságodból adódó "a kormányok kívül mindenki más hibás" mentalitással próbálunk harcolni. :)
Illetve elég egyszerűnek látszol, amikor a kormány rámutat valakire, mint utálnivalóra, és te rögtön ontod magadból az utálatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ma születettnek minden vicc új. Majd érdeklődj utána olyanoknál, akik ezekkel trükköztek. Ja, lehet, hogy a trükköt nem fogják elárulni? :D
Nem, de amikor első kézből hallom olyantól, aki ex-kutas alkalmazottól jutott olcsón naftához ... :D Nem, az sehonnan nem hiányzik, nem azt senki nem fizetteti ki, nem azt nem töltik vissza :D
Itt fogom veled kitárgyalni a bebukott benzinkutas esetét :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyél már férfi, és válaszolj szépen sorban, ha már elkezdted.
Semmilyen zugkútról nincs szó, országos, "neves" kutakat említettem, amelyeknek a MOL-os teherautó töltötte (legalábbis akkor, amikor ezt anno láttam, most nem tudom mi a helyzet) ugyanazt.
Vezesd már le kérlek, hogy miközben az árrésen puffogsz, és állami benzinkutakról delirálsz, hogy lehet az, hogy rendre az állami cég a drágább ezeknél?
Rakd össze azt is kérlek -bár tudom, leírtad, hogy ilyen szintű összefüggéseket te bár tudsz, de nem akarsz megérteni-, hogy egy Orlen kúttal szemben álló MOL, amely politikuskedvenceket, focicsapatot, lófaszt is "támogat" hogyan tudna szerinted olcsóbb lenni, ha mindezen extra tételeket is ki kell gazdálkodnia a core tevékenységéből.
Egy jelentéktelen, kis benzinkút esetét hozod ide, és vetíted ki általános igazságként. A környékünkön is van ilyen sufni kút, ahol rosszarcú emberek Bentleyket tankolnak, annak ellenére, hogy a kétes minőséghez képest még a közelben lévő MOL kút is olcsóbb. Igen, készséggel elhiszem, hogy ezek nem tisztességesen játszanak, de ennek semmi köze az átlag, nem MOL kutakhoz, vagy ahhoz, hogy a MOL miért drágább ezeknél.
Szóval ne hadoválj, ne égesd magad hülyeségekkel, próbálj meg válaszolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam érzelmi zsarolással nem jutsz messze. Szerintem leírtam mindent, amit nyilvános fórumon le akartam írni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nocsak egy vesztett topic. Csak nem beteg vagy? Ne add fel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem itt ti álltok vesztésre:
https://hup.hu/comment/3054615#comment-3054615
Nem igazán látom a reakciókat ... Hint (ami balfaszságok ebben topikban random előjöttek az "adócsökkentés DK-dumán kívül): szegény MOL, szegény kutasok, nincs hova csökkenteni
-17 forint a heti csökkentés
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.investing.com/commodities/crude-oil
Plusz USDHUF grafikon. Nem igazán látom a kérdéseimre a reakcióidat, már persze a szokásos terelésen és összevissza zagyváláson kívül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen, te azért vitatkozol velem, mert nekem minden válaszom zaqyvaság. Kérlek ... :D Ez esetben egy rendkívül buta ember vagy, én ugyanis nem vitatkozom olyanokkal, akik szerintem mindenre csak faszságot válaszolnak. Most, hogy ez kb. megbukott, majd gyere vissza a "nincs mozgástér" izé hatására tömegesen a Dunába öngyilkossági szándékkal ugró benzinkutasokról szóló hírekkel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És most sem tudsz érdemben reagálni.
Mint látod két fontos indikátor is az üzemanyagár csökkenése felé mutat, és lám, csökkentek is az árak. Meglepő, nem?
Igen, a szereplők az árrésüket is csökkenthetik, mert gondolhatják azt, hogy inkább benyelnek most akár egy bukót, csak ne szopassák meg őket mégjobban.
Továbbra sem tudjuk, hogy mennyi a nagykereskedelmi ár, írd már meg kérlek, hogy lássuk, ki miatt csökkennek most az üzemanyagárak!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát azt akarod elmesélni, hogy ez lesz az az olajárcsökkenés, amit a hazai kereskedői brancs sose nyelt le, hanem minden alkalommal azt továbbította az áraiban a vásárlók felé ... és most sem a fenyegetés hatására csökkentek az árak a régiós átlagra (ahogy a kérés-fenyegetés) elhangzott, hanem mert az olaj ára :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nédda imádott MOL-od bírt csökkenteni a nagykeráron.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs mozgástér! Megmondtátok. A MOL miért lenne imádott nálam? Én írtam, hogy kibaszott nagy osztalékot fizetett.
Reméljük, a kiskereskedők nem nyelik be az árcsökkentést!
(BTW: tegnapi hír: https://hup.hu/comment/3057074#comment-3057074 )
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal mi a problémád, hogy a MOL más kutakhoz képest esetleg drágábban adja az üzemanyagot? Egyrészt piaci vállalkozásként nem adhatja annyiért, amennyiért megveszik tőle? Másrészt mint részben állami tulajdonú cég, feltételezem, nem az a feladata, hogy veszteségesen gazdálkodjon.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, nehéz ezt számodra felfogni, de az érv az volt, hogy akár a MOL is csinálhatna mindent. Ez pedig egy bizonyítás erre, hogy ez csak drágábbá tenné. Semmi gond, máskor is segítünk a népesség 90% nyilvánvaló dolgok elmagyarázásában aminek a megértése neked túlságosan megerőltető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az érv az volt, hogy akár a MOL is csinálhatna mindent.
Egyrészt ez hol hangzott el, másrészt a MOL most nem csinál "mindent"?
Ez pedig egy bizonyítás erre, hogy ez csak drágábbá tenné.
A "bizonyítás" általában nem kérdőjeles mondatok sokaságából áll, hanem a kérdésekre adott megalapozott válaszok is szerves részei. Nyilván ez csak a relatíve normális közegekre igaz, a fajtád köreire kevésbé.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az égvilágon semmi, amíg van verseny, és tankolhatok ott is, ahol a kereskedő csak a kereskedéssel foglalkozik, és nem keresztfinanszíroz mást (focicsapatok, egyéb politikusi megrendelések).
Olvasd végig kérlek a topicot, Trey vízionált állami monopóliumot az üzemanyag kiskereskedelemben, és pattog azon, hogy ezen kiskereskedők magas árréssel dolgoznak. Innentől rakd össze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem keresztfinanszíroz mást
Szerintem ahhoz kormányt kellene alakítanotok, hogy megtiltsátok a vállalkozásoknak pl. a focicsapatok támogatását. De inkább sírtok.
Trey vízionált állami monopóliumot az üzemanyag kiskereskedelemben, és pattog azon, hogy ezen kiskereskedők magas árréssel dolgoznak.
Valójában két külön dolgot mondott:
- Vállalkozások üzemeltetnek üzemanyag-töltőállomásokat, tehát hoz annyi hasznot nekik, hogy ne zárják be vagy adják el a kútjaikat. Ti meg sírtok.
- Az üzemanyag-töltőállomásokon szigorúbban kellene ellenőrizni a kiszolgált üzemanyagot. Ti meg sírtok.
Innentől rakd össze.
Sírtok.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem emlékszem
A tények szempontjából kb. annyira irreleváns, mint a hozzászólásaid általában.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Muszájak többet rátartani a random intézkedések miatt. Ezt a kockázatot valakinek ki kell fizetni, amit viktorék jelentenek a biznicre. És nem a kút fogja fizetni, hanem mi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Muszájnak épp nem muszáj. De jól felfogott érdek, hisz ki tudja holnap mi lesz ugye. Fingik egyet Viktor, aztán lesz valami nagy kitalálás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így a hétvégétől az alábbi átlagárakon tankolhatunk a kutakon, amennyiben ez az árcsökkenés a kiskereskedelmi árakban is megjelenik:
[...]
Bujdos Esztert, a holtankoljak.hu vezetőjét telefonon értük utol. Az árváltozást lapunknak úgy kommentálta, hogy túl nagy a nyomás a kiskereskedelmi árakon, ezért nem halasztották jövő hétre az árcsökkentést, hanem szokatlanul azt már csütörtökön bejelentették.
:D :D :D
Annyira nincs benne mozgástér, hogy még önként előre is hozták :D
https://index.hu/gazdasag/2024/05/02/uzemanyag-uzemanyagar-benzin-benzi…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a cikket kell mellé elolvasnod:
https://infostart.hu/gazdasag/2024/04/29/kez-a-kezben-valtozik-a-dizel-…
(szerdán csökkent a nagyker ár is)
A többibe bele sem mennék, mert menthetetlen vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ilyenkor szokta a kulkák azt benyelni. Most nem tudja, mert minden szem rajtuk ... :D
Boltban nem jelentkező ÁFA csökkentés megvan?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt csak így érzed, vagy van valami megalapozottság is, pld. rendszeresen kigyűjtöd a nagyker árak változásait, és figyeled, hogy a kiskerek utána mennek-e?
Nézd mit találtak a villanyautósok a MOL-ról:
https://villanyautosok.hu/2024/05/01/mennyivel-dragabb-itthon-villanyau…
Boltban nem jelentkező ÁFA csökkentés megvan?
Meg, ahogyan az euróra való átállás hasonló hatásai is. Mi a kérdésed? Nem fogom azt mondani, hogy egy ilyen etikus lenne egy kereskedő részéről, ha erre vagy kíváncsi.
Végeztél esetleg kutatásokat arra irányulóan, hogy az állami/NER cégek ebben az esetben hogy működnek? Megosztanád? Csak hogy jobban kívánjuk őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
17 forinttal olcsóbb lesz szombattól mint a múlt héten. Nem volt mozgástér ...
-10
-3
-4
😆😆😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltuk elmagyarázni, de sajnos nem jutott el... Nem tudunk sok mindent a "mozgástérről" te neked vannak sejtéseid erről, ami valószínűleg légből k*pott f*szságok. Lehet, hogy van mozgástér, amit például azért építenek be, mert a gyökér kormányunk elvtelenül instabil gazdasági környezetet teremt, ezzel beárazva, hogy a pl. befektetések megtérülését minél hamarabb realizálják, vagy hogy a 42. adminisztratív tehernek is megfeleljenek, vagy hogy elkerüljék a vesszőhibára kiterjedő ellenőrzést (füstszűrős sapka) vagy csak a holnapi beszántástól félnek (lásd más üzletágak)
A kényszer hatására történő önkéntesség semmire sem bizonyíték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Willy, willy, willy ... elmondtam neked. Ha ez tényleg olyan veszteséges lenne, sorra zárnának be a gagyikutak. Szólj majd, suckit-nak már jeleztem, hogy értesítsen!
Amíg ezek nem történnek meg, addig hagyjál ezekkel a balfaszságokkal pls.
A te szolgalelkűséged a tisztességtelen piaci magatartást végzők felé az, ami miatt nem tisztul itthon semmi. Ami miatt az élelmiszerárak drágulása EU rekorder volt. Mert ti megesztek minden sírás-rívást, szolidaritást mutattok az ügyeskedőkkel szemben.
Ez a kapitalizmus. Amelyik nem tud versenyképes lenni, az takarodjon a faszba. Oldja meg.
Egyébként meg, ilyen balfasz módon tapsolni az infláció gerjesztéséhez, ahogy ti teszitek, régen láttam embert ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Willy, willy, willy ... elmondtam neked. Ha ez tényleg olyan veszteséges lenne, sorra zárnának be ...
És sorra zártak be. (csak tudatosan nem emlékszel, sőt a kormány akkor megtiltotta azt is, tehát elkezdték korlátozni a kiadható üzemanyag mennyiségét :))
A te szolgalelkűséged a tisztességtelen piaci magatartást végzők felé az, ami miatt nem tisztul itthon semmi.
Az, hogy személyeskedsz amikor nincsenek érveid, azt értem ez van vagy mosolygás jel. De kérdem én, hol it a tisztességtelen piaci magatartás? Ez a te vádad. Semmi bizonyítékod nincs rá.
Ez a kapitalizmus. Amelyik nem tud versenyképes lenni, az takarodjon a faszba. Oldja meg.
Tehát akkor most hogy lehetne versenyképes? Te megmondod mennyiért adhatja ez a verseny? Érted egyáltalán a verseny fogalmát? Hol tanultad ezt? Ja tudom, a szocializmusban amit annyira vársz vissza.
Egyébként meg, ilyen balfasz módon tapsolni az infláció gerjesztéséhez, ahogy ti teszitek, régen láttam embert ...
Az inflációt a kormány gerjeszti, persze, hogy ezt nem látod az a te bajod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne willy, mindig a kormány a hibás. Itt sosem voltak ügyeskedők :D Eleve ezt a kultúrát örököltük, ebből jöttünk. Az ügyeskedésből. Az élet számos területén nem lett ez felszámolva:
- számlát nem adók vállalkozók (még mindig)
- paraszolvencia (folyamatosan, még most is, hogy bűncselekmény)
- tisztességtelen árrések
- stb. stb.
Inkább ezek ellen harcolnál ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne willy, mindig a kormány a hibás. Itt sosem voltak ügyeskedők
Nem mindig. De most jól láthatóan. Kevered a szituációkat. Szóval már meghirdetted a "máglyára a kulákokkal mozgalmadat"?
tisztességtelen árrések
Segíts már, ez egy versenyt elősegítő jogi környezetben hogy jöhet elő? (van még nagyobb ökörséged?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindig. De most jól láthatóan. Kevered a szituációkat. Szóval már meghirdetted a "máglyára a kulákokkal mozgalmadat"?
Nem kellett, mert beszartak és korrigáltak.
Segíts már, ez egy versenyt elősegítő jogi környezetben hogy jöhet elő?
Kartellezéssel. De ez már volt. Olvass alaposabban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kartellezéssel. De ez már volt. Olvass alaposabban.
Akkor mégis a kormány a felelős?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, willy! Az! Minden országban a kormány felelős minden bűnért!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ahogy mondtam, nem mindenért. Ezért, hogy olyan környezet van ahol ez (ha van) megtörténhet a kormány a felelős, hisz teljhatalma van (legalábbis Magyarországon lassan 3 éve rendeleti kormányzás van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor összefoglalom neked:
Nem a kormány a felelős a szabályszegések, bűncselekmények elkövetéséért. Azért a bűnözők a felelősek (hint: bíróság, ítélet, büntetést ki kapja <- nem nehéz a kérdés). A kormány a szabályok, törvények betartatásáért felelős a megfelelő szervein keresztül. Most, mielőtt ezek a szervek lecsaptak volna, egy baráti figyelmeztetés hangzott el szép szóval. Mert, ugye, te is úgy gondolod, hogy ezt így kell.
Meg is lett a hatása.
Mi a problémád a továbbiakban?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több problémám is van, de nincs értelme felsorolni
Egy a lényeges amit 4. alkalommal írok le a szálban a kormányt a következőért tettem felelőssé:
"olyan környezetet teremt ami nem segíti elő a versenyt"
Erről terelsz folyamatosan. Az összes probléma eredője ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több problémám is van, de nincs értelme felsorolni
Nincs, hiszen a problémáid orvosi segítséget igényelnek, melyet az itt beszélgetők nem tudnak megadni neked.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A holtankoljak.hu szerint május 10-től tovább csökkennek az üzemanyagárak. A benzin nagykereskedelmi ára bruttó 8 forinttal lesz olcsóbb, míg a gázolajért bruttó 5 forinttal kell kevesebbet fizetni.
[...]
Ha egyszer egy folyamat beindul ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[...]
Az sem igaz, hogy az üzemanyagárak adótartalma kiemelkedő Magyarországon. Hazánkban az üzemanyagok adótartalma alacsonyabb, mint a szomszédos országokban. Magyarországon a benzin esetében 46 százalék az adótartalom, míg a szomszédos országokban átlagosan 49 százalék. A gázolaj esetében 45 százalékot tesz ki az adótartalom hazánkban, szemben a szomszédos országokban tapasztalható 50 százalékos szinttel.
[...]
Link: Itt a kormány válasza a benzinkutasoknak: ezt azonnal fejezzék be
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ahogy azt már megbeszéltük, ennek fő oka a "facebook kormány", hogy a versenyt korlátozza azzal, hogy kiszámíthatatlan piaci környezetet teremt és ezért a kereskedők akkor realizálják a hasznot amikor lehet.
https://index.hu/gazdasag/2024/04/22/ado-benzin-uzemanyag-uzemanyagar-d…
(ugyanaz a portál kicsit más számokkal)
Konkluzíó:
"magyar adómentes ár a 348 forintos benzin esetében 18, a 369 forintos dízelolajnál 9 forinttal haladja meg a régió 10 országának átlagát " (5.1% és 2,4% az adómentes részre vetítve)"
Részletekben:
"A teljes ár arányában itthon kisebb az elvonás, a benzinkutakon tapasztalható árnak csak az említett 45,6 százaléka az adó a benzin esetében, míg a régiós átlagérték 47 százalékot tesz ki. A gázolaj esetében a magyar 285 forintnál magasabb összeg érkezik adók formájában az államhoz Ausztriában és Szlovéniában.
A lap emlékeztetett, hogy a magyar adóelvonás összességében 19 forinttal magasabb, mint a régiós átlagszint, és a végső ár arányában magasabb szinten áll az elvonás, mint a 10 ország átlagából képzett 42,5 százalék.
Mi is az a teljes ár, miért van ebbe is kormányfaktor?
Teljes ár (durván) = (nyersanyag vásárlási érték /valutában fizetve, magyar kormány által elb*szott váltási értéken, mert ez a gazdasági "stratégiánk" része/ * forintátváltás vesztesége + finomítás költségei + nagyker árrés + kisker árrés + jövedéki adó/ismét van valuta váltási vonzata/) * áfa
Ebből a kisker árrés és a nagyker árrés együtt nem éri el a felét sem a jövedéki adónak, és ez nem nyereség, hanem logisztikai és beruházási valamint üzemeltetési költség.
Akit tényleg érdekel az adat is, annak itt a gyűjtés, mert Viktorékra nem lehet bízni ezt se.
https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ahogy azt már megbeszéltük,
Semmi ilyen nem történt. Olyasmi történt, hogy megkíséreltétek ezt is megmagyarázni ... Csak, hogy pontosítsunk ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az történt, hogy ignoráltad. A tény az, hogy a kormány gazdaságilag kiszámíthatatlan környezetet tart fent a folyamatos és követhetetlen változtatásaival. Rendeleti kormányzás van hosszú ideje. A miniszterek fenyegetőznek. Milyen más bizonyíték kell?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Mindenki másnak ugyanaz a környezet. Ne terelj, ne takargass.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki a mondatodban a "mindenki más"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "legfőbb benzinkutas" a Hernádi nyilván bármikor beszélhet bármelyik miniszterrel vagy álomtitkárral.
Próbáld meg ugyanezt makói kutasként, lol.
Ennyit a "mindenki másnak ugyanaz a környezet"-ről.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ah, a kormány már üzemanyagot is árul? Nem mondod. Ha nem árul hogy csökkentette?
Sztem az üzemanyag árak csökkentettek a kutakon
- piaci folyamatok
- valutaátváltás
- fenyegetések
Hatására, köszönjük a kutaknak, hogy még mindig vannak, és tudunk üzemanyagot venni, nem úgy mint legutóbb mikor ilyenbe belekezdett a kormány...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni