Az árrésről ...

Kb. három dologból áll össze a kisker ár:

  • nagyker ár
  • adók
  • kisker haszonkulcs

Ezek közül mindegyik ismert, mindegyik összehasonlítható a régió országaiéval. Kivéve a haszonkulcs .... ami engem rohadtul érdekelne ... Mert van egy sanda gyanúm ...

Hozzászólások

Minden kereskedő szeret jól keresni. A nem kereskedők is.

Jó, de akkor ne játsszák fa arccal, hogy nincs szerepük ebben ... Ami elemzést eddig láttam, abban egyikben sem térnek ki a harmadik elemre. Oknyomozók ... a seggem!

BTW: ha a környező országokban kisebb árréssel dolgoznak, akkor azt hiszem, hogy nincs igazad (mondjuk, a véleményed kereskedőként nyilván más lesz ;)

trey @ gépház

Ja, így működne. Kár, hogy az élelmiszereknél is kiderült, hogy amíg nem volt árfigyelő, addig tartották mesterségesen magasan az árakat. Kb. egymást lesve nem csökkentettek, aminek a vásárló itta meg a levét.

Zabálni, közlekedni úgy is kell!

felkiáltással. Kihasználva, hogy ezek olyan dolgok, amikről nehezen mondanak le az emberek.

trey @ gépház

Nekem van tippem. :D Ahhoz képest, hogy egy pontatlan szar, Bujdos Eszter elég sokat szerepel az RTL hírműsoraiban :D

Felhívjuk figyelmeteket arra, hogy a holtankoljak.hu oldal adatbázisának adatait közvetlenül a töltőállomások töltik fel. Téves adatközlésért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben úgy tapasztaljátok, hogy adatbázisunk adatai és a töltőállomáson kiírt árak eltérnek egymástól, kérjük, a töltőállomás megnevezésével és az időpont megjelölésével értesítsetek bennünket.

:D

trey @ gépház

Kartellezésről, mint technikáról hallottál már?

A kartell konkurens (versenytárs) vállalatok írásbeli vagy szóbeli megállapodása az egymás közti verseny korlátozására. Célja, hogy a részt vevő cégek magasabb árakat és profitot érhessenek el, miközben nem jár társadalmi előnyökkel.

trey @ gépház

Kb. három dologból áll össze a kisker ár:

  • nagyker ár
  • adók
  • kisker haszonkulcs

Ezek közül mindegyik ismert, mindegyik összehasonlítható a régió országaiéval. Kivéve a haszonkulcs .... ami engem rohadtul érdekelne

 

Ha a fentiek igazak, akkor így ki tudod számolni: kisker haszonkulcs = kisker ár - nagyker ár - adók
Remélem segítettem. :D

Ne hari, de nem szeretném elvenni az elemzők és oknyomozó zsurnaliszták munkáját! Ha megvan a kivonás, akkor már csak össze kellene szedni, hogy mennyi a környező országokban és rendszeresen összehasonlítva publikálni.

De, ott van az erre szakosodott holtankoljak.hu is, neki lehetne esni.

trey @ gépház

Ismert a nagykereskedelmi ár? Azt rendszeresen lehet olvasni, hogy a MOL mennyit változtatott rajta, de összegszerűen én még sehol sem találkoztam vele.

Nem hiszem, hogy a MOL-nak van egy aktuális nagyker ára, és minden vele szerződött kút ugyanazt kapja, ezek szerződésenként, partnerenként eltérnek (vagy további elemekkel bővülnek, pld. szállítási díj).

Szerkesztve: 2024. 04. 30., k – 09:19

Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát – tudta meg a Népszava piaci forrásoktól.

Nocsak! Van itt tartalék! A benzinkutakon ácsorgó, kb. semmit sem csináló alkalmazottakon sokat lehetne ám spórolni!

hétfő kora délután a mol az egész töltőállomás-hálózatán literenként 10 forinttal csökkentette üzemanyagai árát.

A lap megjegyezte, hogy mindez a nagykereskedelmi árváltozástól függetlenül történt meg, vagyis csak úgy mehetett végbe, hogy a vállalat csökkentette az árrését, tehát a saját hasznát. Mint emlékeztettek: bár az ágazat nem ismeri el, hogy tarifái és profitja kiemelkednének a térség átlagából, a kormányzat erre hivatkozva helyezte kilátásba azt, hogy akár ismét bevezethetik az üzemanyagárstopot is.

:D :D :D ^ Nem hát! :D :D :D

Akkor most a kisebbek szépen követhetik :D

trey @ gépház

A benzinkutakon ácsorgó, kb. semmit sem csináló alkalmazottakon sokat lehetne ám spórolni!

Te recskáztál eddig a shellre és a PRÉMIUM üzemanyagukra. Tankoljál az Auchannál, ha zavar hogy rajtad kívül más is recskázik munkaidőben. Hozzáteszem az auchanos árak alapján meg lehet saccolni, hogy minimum mennyi az árrés.

Az eves futasteljesitmenyedet en mondjuk tulleptem az elmult ket hetben. Igy ez valos. Amugy szerintem sem kiemelekedo.

Az kiemelkedo, hogy stat szerint 2023 nagyon melyen zold eve volt az irott olajkitermeles tortenetenek legnagyobb szamait produkalo ev, es mindezek mellett fizetsz ennyit...

Ez a nagyon erdekes.

Igaz most oroszoknal is emelkedett, ott most durvan, mert eddigi 1xx most 2xx+ HUF literje a benzinnek.

Joltudom ukran dronozasnak koszonhetoen finomitott termekek esten importalniuk is kellett.

Lesz ebbol meg nagyobb gond mint a hazai kutak arrese, ami egyebkent nem sok.

Toltoallomas "atvetel" lesz ebbol kiloszamra, nem a nagy varosi, hanem a videken levo falusi alacsony forgalmu ketoszlopos kutakat fogjak bezarni.

Majd kikeresem, hogy mult szazad elejen a nagy NY tel alatt a szenspekulacioval ami a mol lepesehez hasonlo mennyi parasztot itelt fagyasra de legalabb kereste degeszre magat valami kereskedelmi vallasu egyen.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Az eves futasteljesitmenyedet

Lazán kapcsolódik: Felhívnám a figyelmed arra a tényre, hogy az éves futásteljesítményem - meglepően - nem egyenlő az egy darab általam használt autó éves futásteljesítményével.

A többire: whatever, fogalmam sincs mit mondasz :D

Toltoallomas "atvetel" lesz ebbol kiloszamra, nem a nagy varosi, hanem a videken levo falusi alacsony forgalmu ketoszlopos kutakat fogjak bezarni.

Kocsmák is zárnak be százszámra, pedig azt mondták régen, hogy inni mindig fognak. Sőt, mondok rosszabbat: a tervek szerint a benzinkutak nagy része be fog zárni, akkuboltok meg EV-töltőállomások lesznek helyettük. Neki kéne állni kidolgozni egy a kis kutak tulajainak egy üzleti tervet, mert pont falun van meg a lehetőség arra, hogy a házak tetejére napelemet basszanak és autót töltsenek az emberek.

trey @ gépház

Az a tied amit te fizetsz. Minden mas az ilyen olyan modon juttatas.

Tudod te, csak nem illik a narrativadba.

Nem baj ilyen is kell, eljen a sokszinuseg, de csak amig nem szivarvanyos.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

A benzinárstop idején is "volt miből csökkenteni" - Ja, nem. A legnagyobb hányad a nyersanyagköltséget követően az állami elvonások (adók).
A kisebbek akkor fogják tudni követni, ha nem a kisker. árrés terhére csökkent árat a MOL, hanem a nagykereskedelmi árakon farag, mert azt tudja a független kút/kereskedő továbbadni a vásárlók felé.

Szokásos duma ... A cikkből:

Továbbá a magyar üzemanyagokon lévő adó semmiképpen nem nevezhető kiemelkedőnek. Az EKR-díjjal és a kiskereskedelmi adóval korrigált adószint mértéke a Magyar Ásványolaj Szövetség adatforrása alapján 49,1 százalékos, ami szinte pontosan megegyezik a régiós átlaggal.

trey @ gépház

:D

https://www.portfolio.hu/befektetes/20240321/boduletes-osztalek-kifizet…

Jól megy a Molnak, mivel továbbra is hozzájut a relatíve olcsó orosz kőolajhoz, a marzsok továbbra is magasak, ráadásul tavaly év végére a hazai adózási környezet is kedvezően alakult, tavaly is kiemelkedő eredményt ért el a vállalat, van tehát miből osztalékot fizetni. Nem is akármilyet: alap és rendkívüli részből álló, közel 198 milliárd forint osztalékot fizethet a tavalyi eredménye után a részvényeseknek a Mol, ami alacsonyabb, mint az elmúlt két év osztaléka, de így is kiemelkedő.

:D

trey @ gépház

Ezt hívják keresztfinanszírozásnak. A MOL-nak van finomÍtója, elosztóhálózata és sok benzinkútja. Megtehetik, hogy a feldolgozás és elosztás nyereségéből eltartsák a minimális árrésű benzinkutakat, ugyanez a lehetőség a független benzinkutaknak nem adott.

Akkor be kell zárni őket. Problem solved. Térjenek át EV töltőállomás üzemeltetésre.

Mondjuk a duma azért fals kicsit, mert a MOL sem nagyon igyekezett ezt keresztfinanszírozni ... csak most, hogy meg lettek fenyegetve.

trey @ gépház

A linkelt cikk szerint a 198 milliárd forintból 60 milliárd jut az államnak illetve az állami segítséggel (állami tulajdonú részvénycsomag ingyenes átadásával) létrejött egyéb alapítványoknak (MCC, stb.) ..

a magas árrés a MOL-nál valamilyen szinten az állam érdeke is....

Igen, ez szerintem mást is érdekelne, ezért lenne jó, ha leírnád, hogy mennyi az általad ismert nagyker ár. :)

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/04/26/uzemanyagar-kormany-regios-ar-adok…

Itt 7%-os árrésről beszélnek, 647 forintos árral számolva ez bruttó 45 forint. Ugyanennyit ír a nagyker árrésre is.

Megnézve pld. az M.Petrol Kft adatait 2022-re, amennyire értek hozzá, az árrés (eladott áruk és közvetített szolgáltatások beszerzési értéke/értékesítés bevétele) kb. 9%-ra jön ki, ami a fentiekkel nagyságrendileg egyezik is (egyrészt lehet naptárhatás, másrészt üzemanyagon kívül mást is értékesít).

A nettó nyereség/bevétel arány 1,5%, azaz ennyi a teljes bevételen a nettó haszna a vállalkozásnak. Ha állampapírba tette volna a pénzt, jobban járt volna. :)

Kb. három dologból áll össze a kisker ár:

  • nagyker ár
  • adók
  • kisker haszonkulcs

Igy van, a kozgazdasagtan amugy is csak kuruzslas.

Telek, aram, munkavallalo, internet-hozzaferes, penztargep, uzemanyag-szallitas, epulet, konyvelo, franchise-dij, vegyszerek az automosoban, arukeszlet a shopban, karbantartas, stb. ingyen vannak?

Ha nem tudnam jobban, arra tippelnek, hogy eletedben nem voltal vallalkozo, ideertve azt is, hogy pl. gyerekkent a szomszed neninel ellapatoltad a havat. Viszont mivel nem igy van, igy ez csak egy demagog hulyeseg.

Haladni kéne a korral! Automata kutak, kibaszni a semmirekellő "benzinkutasokat" ... jaaa, azok általában a tulaj semmire se jó családtagjai, haverjai akiknek kell valami megélhetés, mert a dinnyeföldön nehéz az élet ...  Így nehéz valóban, amikor a haszonból egy családnyi ingyenélőt kell eltartani.

Csak, hogy a mellébeszélésnek gátat szabjunk: a környező országokban ezek a járulékos költségek nincsenek?

trey @ gépház

Vajon akkor is magasabb lenne itthon az üzemanyag ára a környező országokhoz képest, ha nem lett volna hatósági ár ?  Ezt már nem tudjuk meg, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy most próbálják meg behajtani a veszteségeiket vagy elmaradt profitjukat. Az élelmiszerboltokban is azért szabadult el a pokol, mert ők egyből tudtak reagáltak erre a helyzetre és a többi termék árának emelésével próbálták fenntartani az egyensúlyt. A kutasoknak a kávéval, pékárúval esélyük sem volt az üzemanyagon elmaradt haszon behajtása.  

Magam ellen is "véleményezek", de szerintem többek között, a benzinárat is hagyni kéne, - akár a csillagos égig emelkedni. Az autózás és az autógyártás környezetkárosító hatását csak egy új közlekedés-szemlélettel lehetne megoldani. Piaci és más takarékosságot előidéző, kényszerítő hatások nélkül ez nem fog menni. Másrészt, az országban 6 millió és még növekvő számú autó, - ezeken az utakon, - egyszerűen katasztrófa.

"Csak" 5M van. És az egy dolog, h mennyi van, az üzemanyag eladásokat nézd, az pedig eléggé beesett. Azaz kevesebbet mennek, mint 5 éve.

Közlekedés szemlélettel semmi baj, azt kellene megoldani, h ne mindenki Bp-re akarjon melózni járni. Az okot kell kezelni, nem az okozatot.

Sanda gyanúd van :) Beszélgettünk már erről a benzinpánik idején, ami egy másik átgondolt "játszunk más pénzével" játék keretében játszott "szakértő" kormányunk. A vége az lett, hogy triplán szívtuk meg. Akkor is jó érzékkel rásandítottál. Mi lenne, ha csak egyszerűen csak _hagyná a  versenyt_ (és nem betonozta volna be a MOL-t a többi szereplő elüldözésével) vagy akár _teremthetne egyértelmű és stabil_ törvényi hátteret, de ugye míg a nemzetgazdasági miniszter cégek átvételével és hatósági árral fenyeget a facebook kormány csak ennyi ér.

Trey, ennyire rohadt nehéz neked feldolgozni, ha rámutatnak a hibás gondolkodási folyamataidra? Nem értem mire ez a képzelgés. Valójában neked több közöd van a DK-hoz mint nekem, kb soha nem említem meg. Semmilyen kapcsolatom nincs velük és szimplán egy pórázon tartott "orbánpótlék" az egész a jelenlegi formájában.

Tudom sok esetben ezt előnyökbe részesített szereplőknek nehéz felfogni hogy a biztonságos és versenyt elősegítő stabil törvényi keretek fontosabbak és olcsóbb árakat biztosítanak, mint a kormány által eléjük dobott félig lerágott csonkok. 

Egyébként a kulákokat mind megöljük mozgalmat elindítottad már?

Te általában semmire sem mutatsz rá, a kommentejeit 101%-a DK propagandával kevert személyeskedés. A kérdés még mindig adott.

a hazai átlagos kisker árrés milyen viszonyban áll a régiós átlagos kisker árréssel

Ha ismert mennyi? Ha nem ismert, miért titkolják?

trey @ gépház

Nem foglalkozom árazással, de azt elárulom, hogy hardveren 10+ éve még 5%-ot (kb. leginkább semmit, nem úgy, mint 20 éve, amikor 20-30%-ot is elbírt) sem lehet keresni, a hozzáadott érték az, amin keresünk (szakértelem), ott az ár 100%-költségek a haszonkulcs. Nem meglepően, ezért érdemes értéket hozzáadni.

Egy benzinkút esetében az üzemanyaghoz milyen hozzáadott értéket képviselnek, azt nem tudom, mert van, hogy egy kibaszott működő kompresszorért a 4.-re kellene begurulni.

Nagy különbség, hogy a számtech. eszközök ára 30+ éve lefele megy keményen, míg az üzemanyagoké folyamatosan felfelé. Szóval, nem látom a párhuzamot.

trey @ gépház

Na, tehát ha a céged nem teszi ezeket nyilvánossá, akkor egy másik vállalkozásnak miért kellene? Itt a párhuzam, mindkettő egy vállalkozás.

IT-val foglalkozom, pontosan nálunk is az van, h max 5%-ot lehet rátenni. Miközben a vevő úgy gondolja, h nekünk nagykerben féláron van. Éppen ezért inkább rájuk bízzuk, h szerezze be a vasat, legalább nem nekünk kell majd szopni a garival se.

A lidl milyen hozzáadott értéket képvisel amúgy? Elmehetnél megvenni a termelőtől.

Na, tehát ha a céged nem teszi ezeket nyilvánossá

Semmi ilyet nem mondtam. Azt mondtam, hogy nem foglalkozom árakkal. Ne adj a számba szavakat.

akkor egy másik vállalkozásnak miért kellene

Mert őket okolják a magas árak miatt. Ha tisztázni szeretnék, tiszta vizet lehet önteni a pohárba. Mibe kerülne ez, ha nincs mit takargatni? 48-as betűnagysággal mehetne az Index-en a rebuttal.

A lidl milyen hozzáadott értéket képvisel amúgy?

Önmagában azzal, hogy Lidl semmit. Majd megnézzük, ha jönnek a versenytársak. BTW: ezeket meg az élelmiszerárak feltolásával vádolták.

Elmehetnél megvenni a termelőtől.

Meg fogsz lepődni: egy csomó mindennel ezt tesszük.

trey @ gépház

(nem emlékszem, hogy DK propagandát nyomtam volna valaha is, ahogy most sem, ellentétben veled aki _nyilvánosan_ tolja a Fidesz propagandát)

Na játsszuk a hülye játékodat.

Tegyük fel, hogy ismered a kisker árrést. Össze fogod hasonlítani a megkövetelt adminisztrációt és a járulékos költségeket, a helyi adottságokat  a különböző országokban, vagy "majd te eldöntöd" korrekt e?

Tegyük fel, hogy _jóval több_. Mi a megoldás szabályozzuk törvénnyel ? :) (megvan a kulákos kérdés)

(Fidesztempóban és a te stílusodban feltett kérdések:)

Felteszed a kérdést magadnak, ha több mint máshol miért lehet több? Magyargyűlölő vagy e hogy a magyar kisvállalkozókat bántod? 

:)

Tegyük fel, hogy ismered a kisker árrést. Össze fogod hasonlítani a megkövetelt adminisztrációt és a járulékos költségeket, a helyi adottságokat  a különböző országokban, vagy "majd te eldöntöd" korrekt e?

LOL :D

Ismerem én az indoklást, hogy itt miért minden annyi a kereskedőnek, amennyi, indokban nincs hiba. Kár, hogy mindegyik 5-10 év alatt akart mindig is szennyes gazdag lenni. Mielőtt még ... pontosan tudom, a kis- és nagykereskedelem felől érkeztem az IT világába, meg ezer rokonom dolgozott/dolgozik benne _alkalmazottként_ végignézve a '90-es évek elejétől a főnökeik játékait :D

trey @ gépház

Ismerjük az átlag kisker árrést: 7%. Amit nem ismerünk (én legalábbis): a nagyker árakat (bár a cikk szerint ott további kb. 7%-os árrés van, így a kisker árakból vissza lehet számolni), illetve azt, hogy ez más országokban mennyi.

Bruttó 7% árrés nekem mindennek tűnik, csak kiemelkedőnek nem.

Ne keverd a megoldás szállítót a kiskereskedővel IT-ban. A valódi kiskereskedő eléri sőt meg is haladja a 10%-os árrést. A nagyker dolgozik (már amelyik) 2-3%-al. A megoldásszállítók pedig nem a HW realizálják a nyereséget. 

De ezt jól szabályozza a verseny mikor nem uralja le a szürke import és csalás. (ugye szabályozói kérdés)

A benzinkutas pedig 95%-ban az árrésből gazdálkodik és versenyez egymással, ha tud. Azonban amikor fészbuk kormány este 11kor irányt vált és fenyegetőzik akkor egy kiskereskedő sem a hosszú távú haszonra gondol. 

Fent írtam a forrást, még válaszoltál is rá:

https://hup.hu/comment/3053949#comment-3053949

IT-ban meg 2-5% a kufárkodás árrése ...

Úgy érted annak a tevékenységnek, amikor megveszel egy szervert, és kiszállíttatod, vagy a Józsi kitalicskázza a megrendelő telephelyére?

Tényleg ezt hasonlítod az üzemanyag-kereskedelemhez, ahol egyrészt komolyabb tárgyi feltételek vannak (bérelsz/veszel egy irodát vs. építesz sok speciális telephelyet), ezzel kapcsolatosan bőven magasabb kiadások (eszközök karbantartása, amortizációja, üzemeltetése), másrészt IT-sként te nem fizetsz mindenféle adókat, amiket az üzemanyagkereskedők igen.

Addicionális ok, hogy a te áraidat eddig még nem szabályozta ad-hoc jelleggel a kormány, amely szintén felfelé mozgatja az árakat.

Számomra megdöbbentő, hogy itt tart egy CxO.

ROTFL

Maszatolás, személyeskedés ... ennyire futja? Betaláltam? :D

Nem kötelező ám benzinkutasnak lenni! Ilyen "szar" lóvéért dolgozni :D

Érdekes mód, ragaszkodnak hozzá mégis. Alig várom a tömeges, önkéntes benzinkút bezárásról szóló híreket :D

Majd szólj!

trey @ gépház

Mit maszatolok? Az a te asztalod.

Alig várom a tömeges, önkéntes benzinkút bezárásról szóló híreket :D

Én is. Teljesen fel kell számolni a piacgazdaságot, ki kell vezetni az országot a szabadpiacról, és még akkor is lesznek jópáran, akik szerint más lesz majd a hibás. Nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy te is köztük lennél.

Majd szólj, ha az Állami Számítástechnikai Vállalatnál lyukadsz ki. :D

Eljutottunk odáig, hogy rájöttél: nehezen fogjátok tudni védeni az állításaitokat, ha

  • a kiskereskedők is nekiállnak csökkenteni az árakat a MOL után (sok választásuk nem lesz)
  • mégsem zárnak be tömegével

Megértelek, innen nehéz továbblépni, így maradt az ész nélküli személyeskedés, ahogy az megszokott tőled :D

trey @ gépház

Értem, de ha nem akarsz megérteni dolgokat (bár állításod szerint tudnád, sajnos erre utaló jeleket nem mutatsz), akkor lehetőleg ne ragaszkodj körmöd szakadtáig a legfeljebb a saját világodban értelmezhető álláspontodhoz, mert nevetségessé teszed magad.

Én a térdeiteket és a testnyílásaitokat sajnálom.

Irányíthatnátok ti is az országot. Persze ahhoz a pofázáson túl némi energiát is bele kéne tenni a dologba. Meg persze legalább egy kevés értelmet, hogy az energiabefektetés hasznossága túlmutasson a hangos "mindig más a hibásozáson".

:)

Irányíthatnátok ti is az országot. Persze ahhoz a pofázáson túl némi energiát is bele kéne tenni a dologba. 

Ez egy olyan ócska érv, te is tudod. Például ha csak itt nézzük a te szereplésedet,  nem hogy nem irányítasz egy beszélgetést, de nagy ritkán van valami amivel egyáltalán értelmesen hozzászólsz. Ezzel osztasz tácsokat.

Egyébként te észrevetted, hogy itt nem az ellenzéki politikusokkal találkozol?

Ez egy olyan ócska érv, te is tudod.

Nem érv, hanem tény. Ócska, hiszen a teljesítményeteket összegzi.

 

Például ha csak itt nézzük a te szereplésedet

Sem politikus, sem értelmiségi nem vagyok, így nem kell viselnem az ezekkel járó kötelességek szép terhét.

 

nem irányítasz egy beszélgetést

Igen, a fajtáddal ellentétben én nem rekesztek ki senkit a gondolatai, véleménye alapján.

 

nagy ritkán van valami amivel egyáltalán értelmesen hozzászólsz.

Elfogadom, hogy a térdelő perspektívádból másképp látszanak a dolgok, illetve alig látszanak, amikor a gazdád szorosan eléd áll.

 

Egyébként te észrevetted, hogy itt nem az ellenzéki politikusokkal találkozol?

Mindig érdekes akcióban látni a kritikus, árnyalt gondolkodásotokat.

:)

Sem politikus, sem értelmiségi nem vagyok, így nem kell viselnem az ezekkel járó kötelességek szép terhét.

Na, már csak arra kéne kiképezned magad, hogy felismerd mi az értelmiség valódi szerepe, és akkor valahogy közelebb jutnál ahhoz is, hogy ne feltételezd hogy az értelmiséginek olyan kötelezettsége lenne amire te folyamatosan hivatkozol.

Valamint nem lenne baj, ha ettől függetlenül lenne valami tartalma a hozzászólásaidnak. 

Na, már csak arra kéne kiképezned magad, hogy felismerd mi az értelmiség valódi szerepe, és akkor valahogy közelebb jutnál ahhoz is, hogy ne feltételezd hogy az értelmiséginek olyan kötelezettsége lenne amire te folyamatosan hivatkozol.

"Valamint nem lenne baj, ha ettől függetlenül lenne valami tartalma a hozzászólásaidnak."

:)

Ezt megcsinálná neked egy állami MOL is maga, nem kellenének emiatt fiszem-faszom kiskereskedők. A kiszállítást a benzinkutas fizeti? Nem hiszem. Kenőanyag kiszállítást 150 kg-os rendelés alatt kell fizetni, 5000 forint. Nem hiszem, hogy az üa. kiszállítást a kiskereskedő fizeti.

Ahhoz, hogy megvegyek egy kiló kenyeret, nem kell egy Lidl, ami -30 fokra hűti az ezer féle terméket (aminek jó része a szemétben landol), ami horribilis áron hirdet néger szereplőkkel a TV-ben minden héten alsógatyát ...  a bolti dekorációkat? Ezeknek az overhead-eknek mi költségei vannak? Azokat szerinted ki fizeti ki? :D

Cikkeznek a MERE-ről, ami pont ezeket a sallangokat választja le. Én kíváncsi lennék rájuk.

Ezek semmilyen hozzáadott értéket nem képviselnek. Én megveszem a kenyeret a győri vásárcsarnokban attól, aki süti.

trey @ gépház

Ezt próbáltuk, 1946-ban kezdődött, 1989/90-ben ért véget, akkor úgy döntöttünk, hogy a nyugati hülyék mégiscsak jobban csinálják mint mi, mert jobban élnek. Van pl. banán :) Nem csak a pult alól.  Nem kell 3 évet várni, a Trabantra. Nem kell jóban lenni mindenkivel, hogy el tudj valamit intézni. 
Aztán a szabadság első pillanataiban hagyták szétlopni az országot, mert az akkori hatalom azt gondolta, tőkésosztályra szükség van :) 

Majd eltelt pár év, majd Viktor látta, az embereknek mégiscsak lof*sz kell a szájba, nem pedig kolbász, és elkezdte építeni a hazugságra és megtévesztésre építő magát "gondoskodónak" bemutató államát ami restaurálni akarja a hívők és az opportunisták (pl. Trey) erős szellemi támogatásával. A hatalom miatt szétlopva az országot. 

Az oktatás meg az egészségügy nem stratégiai ágazat, meg az autópályák fenntartása meg a .... de a benzinkút az az. Szóval ezt jól megállamosítjuk. Ugye? 

Nem, nem ... nem próbáltuk, hanem most is ezt csináljuk. A folyóbor helyett zárjegyes palack.

A trükkös kutasok által mért vizezett üa.-ra (ááá, nincs! nem létezik! sose volt! hazugság! kár, hogy doku filmek forogtak róla :) is lehet ráférne egy állami kézbe vonás. Lássuk be, amit lehet hamisítani vagy pancsolni, azt itt megteszik ...

Nem, az üzemanyagnak már rég kellene egy szigorú hatósági felügyelet, ahogy a zárjegyes termékeknél.

trey @ gépház

Tudjuk, a te olvasatodba minden tanár haszontalan (olvastam) illetve minden kutas lop. De jó is ez így.

Dehogy jó ez így! Willy, erről beszélek! Hogy ki kéne mondani a társadalomnak, hogy nem jó a szar tanár, nem jó a kulák benzinkutas ... nem értesz te semmit :D

trey @ gépház

Számtalan kérdést felvet ez a mondatod:

  1. a MOL kisker lófaszait miért tartod jobbnak, mint bármelyik más kisker lófaszt?
  2. vagy hogy képzeled el az üzemanyag-kereskedelmet kiskereskedők nélkül? Mindenki megy a finomítóba benzinért? Webshopban megrendelsz 50 liter 95-öset, és kihozza a GLS?
  3. az árrésen rugózol, de sosem volt még olyan, hogy a MOL-nál ne tudtam volna olcsóbban tankolni. Miért nem teszed szóvá azt, hogy az általad kívánt állami cég nagyobb árréssel dolgozik, mint más, kisker lófaszok (akik egyébként ugyanúgy a MOL-tól veszik az üzemanyagot, tehát még azzal sem vádolhatod őket, hogy külföldről hozzák)?

az árrésen rugózol, de sosem volt még olyan, hogy a MOL-nál ne tudtam volna olcsóbban tankolni. Miért nem teszed szóvá azt, hogy az általad kívánt állami cég nagyobb árréssel dolgozik, mint más, kisker lófaszok (akik egyébként ugyanúgy a MOL-tól veszik az üzemanyagot, tehát még azzal sem vádolhatod őket, hogy külföldről hozzák)?

Fentebb irta, hogy 720-ert tankolt flottakedvezmennyel, onnan nezve meg a MOL arazasa is kedvezonek tunik. :)

Amikor még céges autót (mármint nem a saját cégemét) hajtottam, nekem is volt MOL flottás kártyám, amely kapcsán büszkén hirdették, hogy mennyivel olcsóbb az üzemanyag így a piaci árhoz képest.

A saját autómat azért a MOL-kúttól pár km-re (amúgy hozzánk közelebb eső) kúton tankoltam mindig, mert az mindig a flottakedvezményes ár alatt volt pár forinttal. Meg hát közelebb/központibb helyen is volt.

A vicces az volt, hogy egyszer épp a céges autót töltöttem a MOL kúton, amikor indult onnan a MOL-os tanker. Tankolás, fizetés után gyorsan beértem, épp a másik kúton húzta ki a csöveket a vezetője. :)

Na ennyit a stratégiai vállalatok árréséről.

Ezt hogy gondolod egyébként? Odamegy a MOL-os autó a kútra, betölti az üzemanyagot, majd ők hozzáöntik a vizet?

Az Auchan és a Lukoil (most már Orlennek hívják) kutakról van szó egyébként, tizenplusz év alatt semmilyen károm nem keletkezett, de valószínűleg te sem gondolod komolyan, hogy ezek a kutak "pancsolják" az üzemanyagot.

Tehát mégegyszer: azt állítod, hogy egy Auchan, vagy Lukoil kút ahelyett, hogy fogná, és betöltené a tartályaiba a MOL-tól kapott üzemanyagot, amelyet ugyanabban a körben, ugyanazzal a tankerrel szállít ki neki a MOL, inkább kiépít minden kútján egy nagyon trükkös berendezést, amely "összepancsolja" az üzemanyagot a mivel is?

Vízzel? Jártál már Auchan kúton? A pénztáros is a szomszéd áruházba megy WC-zni, mert helyben semmi sincs, ilyenkor kiakasztja a "mindjárt jövök" táblát.

Mennyi egyéb anyagot kellene hozzápancsolni az üzemanyaghoz, hogy kihozzák a MOL-hoz képest olcsóbb áraikat (egy bonyolultabb, titkos, önmagában sem olcsó "pancsológéppel", plusz ugye még az extra anyag költsége is ott van (víz???))? Mégis miért érné meg ez, bármilyen számítás szerint?

Mindezen felül hogy lehetséges az, hogy a közvélekedés szerint pont a MOL adja a legszemetebb üzemanyagot?

Basszus, te tényleg nem ezen a világon élsz.

tl;dr:

Folytathatjuk az árakkal kapcsolatos vitát, ugyanis nem arról jöttek hírek, hogy tömegével zárnak be szegény kutak, hanem még előre is hozták az árcsökkentést!

https://hup.hu/comment/3054499#comment-3054499

Tudnám minek szopkodjátok a kutasokat ... mondjuk, ha nem tudnám, hogy emögött is a politikai beállítottságotokból adódó "kormány a hibás" mentalistás áll, azt hinném, hogy van kutas a családban :D

trey @ gépház

Elfogytál?

Folytassuk (ezt a szálat). Miért olcsóbb az Auchan és az Orlen a MOL-nál, ha mindketten a MOL-tól veszik az üzemanyagot? Miért nem szidod nagy hangon a MOL-t az árképzése miatt?

Komolyan elhiszed, hogy az Auchan, vagy az Orlen "pancsolja" az üzemanyagot? Nekem, mint aki nem ért az üzemanyag-logisztikához, elmagyaráznád, mindezt hogy csinálnák, hogy a végén ugyanaz az üzemanyag olcsóbb legyen nekik, és még keressenek is rajta?

Ezekre próbálj választ szülni, abban a koordinátarendszerben, amelyben sokkallod a kisker lófaszok árrését, és kizárólag állami tulajdonú üzemanyagértékesítést vágysz.

A szerkesztésedre:

Tudnám minek szopkodjátok a kutasokat ... mondjuk, ha nem tudnám, hogy emögött is a politikai beállítottságotokból adódó "kormány a hibás" mentalistás áll, azt hinném, hogy van kutas a családban :D

Szerintem itt senki sem szopkodja a kutasokat, a te politikai beállítottságodból adódó "a kormányok kívül mindenki más hibás" mentalitással próbálunk harcolni. :)

Illetve elég egyszerűnek látszol, amikor a kormány rámutat valakire, mint utálnivalóra, és te rögtön ontod magadból az utálatot.

Jaja, ma születettnek minden vicc új. Majd érdeklődj utána olyanoknál, akik ezekkel trükköztek. Ja, lehet, hogy a trükköt nem fogják elárulni? :D

Nem, de amikor első kézből hallom olyantól, aki ex-kutas alkalmazottól jutott olcsón naftához ... :D Nem, az sehonnan nem hiányzik, nem azt senki nem fizetteti ki, nem azt nem töltik vissza :D

Itt fogom veled kitárgyalni a bebukott benzinkutas esetét :D

trey @ gépház

Legyél már férfi, és válaszolj szépen sorban, ha már elkezdted.

Semmilyen zugkútról nincs szó, országos, "neves" kutakat említettem, amelyeknek a MOL-os teherautó töltötte (legalábbis akkor, amikor ezt anno láttam, most nem tudom mi a helyzet) ugyanazt.

Vezesd már le kérlek, hogy miközben az árrésen puffogsz, és állami benzinkutakról delirálsz, hogy lehet az, hogy rendre az állami cég a drágább ezeknél?

Rakd össze azt is kérlek -bár tudom, leírtad, hogy ilyen szintű összefüggéseket te bár tudsz, de nem akarsz megérteni-, hogy egy Orlen kúttal szemben álló MOL, amely politikuskedvenceket, focicsapatot, lófaszt is "támogat" hogyan tudna szerinted olcsóbb lenni, ha mindezen extra tételeket is ki kell gazdálkodnia a core tevékenységéből.

Egy jelentéktelen, kis benzinkút esetét hozod ide, és vetíted ki általános igazságként. A környékünkön is van ilyen sufni kút, ahol rosszarcú emberek Bentleyket tankolnak, annak ellenére, hogy a kétes minőséghez képest még a közelben lévő MOL kút is olcsóbb. Igen, készséggel elhiszem, hogy ezek nem tisztességesen játszanak, de ennek semmi köze az átlag, nem MOL kutakhoz, vagy ahhoz, hogy a MOL miért drágább ezeknél.

Szóval ne hadoválj, ne égesd magad hülyeségekkel, próbálj meg válaszolni.

Szerintem itt ti álltok vesztésre:

https://hup.hu/comment/3054615#comment-3054615

Nem igazán látom a reakciókat ... Hint (ami balfaszságok ebben topikban random előjöttek az "adócsökkentés DK-dumán kívül): szegény MOL, szegény kutasok, nincs hova csökkenteni

-17 forint a heti csökkentés

trey @ gépház

Természetesen, te azért vitatkozol velem, mert nekem minden válaszom zaqyvaság. Kérlek ... :D Ez esetben egy rendkívül buta ember vagy, én ugyanis nem vitatkozom olyanokkal, akik szerintem mindenre csak faszságot válaszolnak. Most, hogy ez kb. megbukott, majd gyere vissza a "nincs mozgástér" izé hatására tömegesen a Dunába öngyilkossági szándékkal ugró benzinkutasokról szóló hírekkel.

trey @ gépház

És most sem tudsz érdemben reagálni.

Mint látod két fontos indikátor is az üzemanyagár csökkenése felé mutat, és lám, csökkentek is az árak. Meglepő, nem?

Igen, a szereplők az árrésüket is csökkenthetik, mert gondolhatják azt, hogy inkább benyelnek most akár egy bukót, csak ne szopassák meg őket mégjobban.

Továbbra sem tudjuk, hogy mennyi a nagykereskedelmi ár, írd már meg kérlek, hogy lássuk, ki miatt csökkennek most az üzemanyagárak!

Tehát azt akarod elmesélni, hogy ez lesz az az olajárcsökkenés, amit a hazai kereskedői brancs sose nyelt le, hanem minden alkalommal azt továbbította az áraiban a vásárlók felé ... és most sem a fenyegetés hatására csökkentek az árak a régiós átlagra (ahogy a kérés-fenyegetés) elhangzott, hanem mert az olaj ára :D :D :D

trey @ gépház

Nincs mozgástér! Megmondtátok. A MOL miért lenne imádott nálam? Én írtam, hogy kibaszott nagy osztalékot fizetett.

Reméljük, a kiskereskedők nem nyelik be az árcsökkentést!

(BTW: tegnapi hír: https://hup.hu/comment/3057074#comment-3057074 )

trey @ gépház

Azzal mi a problémád, hogy a MOL más kutakhoz képest esetleg drágábban adja az üzemanyagot? Egyrészt piaci vállalkozásként nem adhatja annyiért, amennyiért megveszik tőle? Másrészt mint részben állami tulajdonú cég, feltételezem, nem az a feladata, hogy veszteségesen gazdálkodjon.

:)

Tudom, nehéz ezt számodra felfogni, de az érv az volt, hogy akár a MOL is csinálhatna mindent. Ez pedig egy bizonyítás erre, hogy ez csak drágábbá tenné. Semmi gond, máskor is segítünk a népesség 90% nyilvánvaló dolgok elmagyarázásában aminek a megértése neked túlságosan megerőltető. 

az érv az volt, hogy akár a MOL is csinálhatna mindent.

Egyrészt ez hol hangzott el, másrészt a MOL most nem csinál "mindent"?

 

Ez pedig egy bizonyítás erre, hogy ez csak drágábbá tenné.

A "bizonyítás" általában nem kérdőjeles mondatok sokaságából áll, hanem a kérdésekre adott megalapozott válaszok is szerves részei. Nyilván ez csak a relatíve normális közegekre igaz, a fajtád köreire kevésbé.

:)

Nekem az égvilágon semmi, amíg van verseny, és tankolhatok ott is, ahol a kereskedő csak a kereskedéssel foglalkozik, és nem keresztfinanszíroz mást (focicsapatok, egyéb politikusi megrendelések).

Olvasd végig kérlek a topicot, Trey vízionált állami monopóliumot az üzemanyag kiskereskedelemben, és pattog azon, hogy ezen kiskereskedők magas árréssel dolgoznak. Innentől rakd össze.

nem keresztfinanszíroz mást

Szerintem ahhoz kormányt kellene alakítanotok, hogy megtiltsátok a vállalkozásoknak pl. a focicsapatok támogatását. De inkább sírtok.

 

Trey vízionált állami monopóliumot az üzemanyag kiskereskedelemben, és pattog azon, hogy ezen kiskereskedők magas árréssel dolgoznak.

Valójában két külön dolgot mondott:

  1. Vállalkozások üzemeltetnek üzemanyag-töltőállomásokat, tehát hoz annyi hasznot nekik, hogy ne zárják be vagy adják el a kútjaikat. Ti meg sírtok.
  2. Az üzemanyag-töltőállomásokon szigorúbban kellene ellenőrizni a kiszolgált üzemanyagot. Ti meg sírtok.

 

Innentől rakd össze.

Sírtok.

:)

Szerkesztve: 2024. 05. 02., cs – 14:51

 Így a hétvégétől az alábbi átlagárakon tankolhatunk a kutakon, amennyiben ez az árcsökkenés a kiskereskedelmi árakban is megjelenik:

[...]

Bujdos Esztert, a holtankoljak.hu vezetőjét telefonon értük utol. Az árváltozást lapunknak úgy kommentálta, hogy túl nagy a nyomás a kiskereskedelmi árakon, ezért nem halasztották jövő hétre az árcsökkentést, hanem szokatlanul azt már csütörtökön bejelentették.

:D :D :D

Annyira nincs benne mozgástér, hogy még önként előre is hozták :D

https://index.hu/gazdasag/2024/05/02/uzemanyag-uzemanyagar-benzin-benzi…

trey @ gépház

Ezt csak így érzed, vagy van valami megalapozottság is, pld. rendszeresen kigyűjtöd a nagyker árak változásait, és figyeled, hogy a kiskerek utána mennek-e?

Nézd mit találtak a villanyautósok a MOL-ról:

https://villanyautosok.hu/2024/05/01/mennyivel-dragabb-itthon-villanyau…

Boltban nem jelentkező ÁFA csökkentés megvan?

Meg, ahogyan az euróra való átállás hasonló hatásai is. Mi a kérdésed? Nem fogom azt mondani, hogy egy ilyen etikus lenne egy kereskedő részéről, ha erre vagy kíváncsi.
Végeztél esetleg kutatásokat arra irányulóan, hogy az állami/NER cégek ebben az esetben hogy működnek? Megosztanád? Csak hogy jobban kívánjuk őket.

17 forinttal olcsóbb lesz szombattól mint a múlt héten. Nem volt mozgástér ...

-10

-3

-4

😆😆😆

trey @ gépház

Próbáltuk elmagyarázni, de sajnos nem jutott el... Nem tudunk sok mindent a "mozgástérről" te neked vannak sejtéseid erről, ami valószínűleg légből k*pott f*szságok. Lehet, hogy van mozgástér, amit például azért építenek be, mert a gyökér kormányunk elvtelenül instabil gazdasági környezetet teremt, ezzel beárazva, hogy a pl. befektetések megtérülését minél hamarabb realizálják, vagy hogy a 42. adminisztratív tehernek is megfeleljenek, vagy hogy elkerüljék a vesszőhibára kiterjedő ellenőrzést (füstszűrős sapka) vagy csak a holnapi beszántástól félnek (lásd más üzletágak)

A kényszer hatására történő önkéntesség semmire sem bizonyíték. 

:D

Willy, willy, willy ... elmondtam neked. Ha ez tényleg olyan veszteséges lenne, sorra zárnának be a gagyikutak. Szólj majd, suckit-nak már jeleztem, hogy értesítsen!

Amíg ezek nem történnek meg, addig hagyjál ezekkel a balfaszságokkal pls.

A te szolgalelkűséged a tisztességtelen piaci magatartást végzők felé az, ami miatt nem tisztul itthon semmi. Ami miatt az élelmiszerárak drágulása EU rekorder volt. Mert ti megesztek minden sírás-rívást, szolidaritást mutattok az ügyeskedőkkel szemben.

Ez a kapitalizmus. Amelyik nem tud versenyképes lenni, az takarodjon a faszba. Oldja meg.

Egyébként meg, ilyen balfasz módon tapsolni az infláció gerjesztéséhez, ahogy ti teszitek, régen láttam embert ...

trey @ gépház

Willy, willy, willy ... elmondtam neked. Ha ez tényleg olyan veszteséges lenne, sorra zárnának be ...

És sorra zártak be. (csak tudatosan nem emlékszel, sőt a kormány akkor megtiltotta azt is, tehát elkezdték korlátozni a kiadható üzemanyag mennyiségét :))  

 

A te szolgalelkűséged a tisztességtelen piaci magatartást végzők felé az, ami miatt nem tisztul itthon semmi.

Az, hogy személyeskedsz amikor nincsenek érveid, azt értem ez van vagy mosolygás jel. De kérdem én, hol it a tisztességtelen piaci magatartás? Ez a te vádad. Semmi bizonyítékod nincs rá.  

Ez a kapitalizmus. Amelyik nem tud versenyképes lenni, az takarodjon a faszba. Oldja meg.

Tehát akkor most hogy lehetne versenyképes? Te megmondod mennyiért adhatja ez a verseny? Érted egyáltalán a verseny fogalmát? Hol tanultad ezt? Ja tudom, a szocializmusban amit annyira vársz vissza. 

Egyébként meg, ilyen balfasz módon tapsolni az infláció gerjesztéséhez, ahogy ti teszitek, régen láttam embert ...

Az inflációt a kormány gerjeszti, persze, hogy ezt nem látod az a te bajod. 

Hogyne willy, mindig a kormány a hibás. Itt sosem voltak ügyeskedők :D Eleve ezt a kultúrát örököltük, ebből jöttünk. Az ügyeskedésből. Az élet számos területén nem lett ez felszámolva:

  • számlát nem adók vállalkozók (még mindig)
  • paraszolvencia (folyamatosan, még most is, hogy bűncselekmény)
  • tisztességtelen árrések
  • stb. stb.

Inkább ezek ellen harcolnál ...

trey @ gépház

Hogyne willy, mindig a kormány a hibás. Itt sosem voltak ügyeskedők 

Nem mindig. De most jól láthatóan. Kevered a szituációkat. Szóval már meghirdetted a "máglyára a kulákokkal mozgalmadat"? 

tisztességtelen árrések

 Segíts már, ez egy versenyt elősegítő jogi környezetben hogy jöhet elő?  (van még nagyobb ökörséged?)

Nem mindig. De most jól láthatóan. Kevered a szituációkat. Szóval már meghirdetted a "máglyára a kulákokkal mozgalmadat"? 

Nem kellett, mert beszartak és korrigáltak.  

Segíts már, ez egy versenyt elősegítő jogi környezetben hogy jöhet elő?

Kartellezéssel. De ez már volt. Olvass alaposabban.

trey @ gépház

Na, akkor összefoglalom neked:

Nem a kormány a felelős a szabályszegések, bűncselekmények elkövetéséért. Azért a bűnözők a felelősek (hint: bíróság, ítélet, büntetést ki kapja <- nem nehéz a kérdés). A kormány a szabályok, törvények betartatásáért felelős a megfelelő szervein keresztül. Most, mielőtt ezek a szervek lecsaptak volna, egy baráti figyelmeztetés hangzott el szép szóval. Mert, ugye, te is úgy gondolod, hogy ezt így kell.

Meg is lett a hatása.

Mi a problémád a továbbiakban?

trey @ gépház

Több problémám is van, de nincs értelme felsorolni

Egy a lényeges amit 4. alkalommal írok le a szálban a kormányt a következőért tettem felelőssé:
 

"olyan környezetet teremt ami nem segíti elő a versenyt"

 

Erről terelsz folyamatosan. Az összes probléma eredője ez. 

Péntektől ismét változnak az üzemanyagárak, így a benzinesek és a dízelesek is olcsóbban tankolhatnak a magyarországi kutakon.

holtankoljak.hu szerint május 10-től tovább csökkennek az üzemanyagárak. A benzin nagykereskedelmi ára bruttó 8 forinttal lesz olcsóbb, míg a gázolajért bruttó 5 forinttal kell kevesebbet fizetni.

[...]

Ha egyszer egy folyamat beindul ...

trey @ gépház

[...]

Az sem igaz, hogy az üzemanyagárak adótartalma kiemelkedő Magyarországon. Hazánkban az üzemanyagok adótartalma alacsonyabb, mint a szomszédos országokban. Magyarországon a benzin esetében 46 százalék az adótartalom, míg a szomszédos országokban átlagosan 49 százalék. A gázolaj esetében 45 százalékot tesz ki az adótartalom hazánkban, szemben a szomszédos országokban tapasztalható 50 százalékos szinttel.

[...]

Link: Itt a kormány válasza a benzinkutasoknak: ezt azonnal fejezzék be

trey @ gépház

Mint ahogy azt már megbeszéltük, ennek fő oka a "facebook kormány", hogy a versenyt korlátozza azzal, hogy kiszámíthatatlan piaci környezetet teremt és ezért a kereskedők akkor realizálják a hasznot amikor lehet.

 

https://index.hu/gazdasag/2024/04/22/ado-benzin-uzemanyag-uzemanyagar-d… 

(ugyanaz a portál kicsit más számokkal) 

Konkluzíó:

"magyar adómentes ár a 348 forintos benzin esetében 18, a 369 forintos dízelolajnál 9 forinttal haladja meg a régió 10 országának átlagát " (5.1% és 2,4% az adómentes részre vetítve)" 

 

Részletekben:

"A teljes ár arányában itthon kisebb az elvonás, a benzinkutakon tapasztalható árnak csak az említett 45,6 százaléka az adó a benzin esetében, míg a régiós átlagérték 47 százalékot tesz ki. A gázolaj esetében a magyar 285 forintnál magasabb összeg érkezik adók formájában az államhoz Ausztriában és Szlovéniában. 
A lap emlékeztetett, hogy a magyar adóelvonás összességében 19 forinttal magasabb, mint a régiós átlagszint, és a végső ár arányában magasabb szinten áll az elvonás, mint a 10 ország átlagából képzett 42,5 százalék.

Mi is az a teljes ár, miért van ebbe is kormányfaktor?

Teljes ár (durván) = (nyersanyag vásárlási érték /valutában fizetve, magyar kormány által elb*szott váltási értéken, mert ez a gazdasági "stratégiánk" része/ * forintátváltás vesztesége + finomítás költségei + nagyker árrés + kisker árrés + jövedéki adó/ismét van valuta váltási vonzata/) * áfa 

Ebből a kisker árrés és a nagyker árrés együtt nem éri el a felét sem a jövedéki adónak, és ez nem nyereség, hanem logisztikai és beruházási valamint üzemeltetési költség. 

Akit tényleg érdekel az adat is, annak itt a gyűjtés, mert Viktorékra nem lehet bízni ezt se.

https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en