The Apple Car has been cancelled, according to Mark Gurman. #Apple announced internally that the Apple Car project has been called off after a decade of a work.
— AppleInsider (@appleinsider) February 27, 2024
Some of the 2,000 employees are reportedly shifting to other teams, including generative AI. 👀 pic.twitter.com/K801XcvOAT
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
kitűzőt?
kulcstartót?
repi órát?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem az új Renault 5 EV nagyon jól néz ki. kiváncsi vagyok majd az árára.
https://www.renault.hu/modellek/renault5-etech/attekintes.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egy ioniq5, de szép ez a retros formaterv is. Csak az a baj.. 2025nel előbb nem adják ki
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem az EV-vel volt gond hanem a szoftverrel. Ez akkor lett volna üzletileg előnyös ha meg tudják valósítani az önvezetést. Ha EV-t akartak volna árulni, már rég megtehették volna. Ha Cruise, Waymo versenytársak akartak lenni az már nagyobb falat. Ezt támasztja alá az is, hogy át tudják a csapat jó részét csoportosítani AI fejlesztésre. (mert ez főleg arról szólt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a megbukott, és a piacra lépés előtt leállították között van némi különbség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, az is eredmény, ha a vége az lesz, hogy a tapasztalatok, és a fejlesztési folyamat elején még nem ismert, mai piaci helyzet ismeretében inkább nem éri meg. Másként fogalmazva: a sikeresen piacra vitt termékek árrésében ott van a piacra el nem jutott termékek részleges kifejlesztésének költsége. Persze, várhatod egy cégtől, hogy csak sikeres dolgokkal kezdjen el foglalkozni, és akkor nincs "kidobott" pénz, csak hát ezzel az erővel a tőzsdére is úgy megyek kereskedni, hogy minden részvény felfele megy, amit megveszek, ami nonszensz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Ha egy házon belül elvernek 10 évet, milliárd dollárokat, majd embereket tesznek utána az utcára, azt nem lehet máshogy kifejezni: megbukott kezdeményezés
Nincs ezzel semmi gond. Minden cégnél van ilyen. Csak érdemes a nevén nevezni. Építő jelleggel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegye fel a kezét, aki meglepődött
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 év, 2000 ember, $300000/év fizetéssel, az hasraütésre 6 milliárd dolcsi. És akkor biztos volt még irodabérlés, munkaeszközök, stb.
Amúgy ha a 2000 embernek csak egy része megy AI részlegre, lapátra teszik a többit? Belép végre az Apple is a layoff clubba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, 10 éve úgy indultak, hogy rögtön felvettek 2000 új embert, $300k-ért. (ettől függetlenül biztos jó sok pénzt elvertek rá)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És maga szerint én hülye vagyok?
Nyilván kevesebb emberrel indultak, és az is lehet, hogy valaha volt 3000 ember. Az is lehet, hogy van 150K fizetésű juniorok és 600K fizetésű expertek. Mondtam, hogy hasraütés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zuckerberg metaverzumos ámokfutása mennyibe került?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az még megy, nem? Legalábbis a VR az megy, egy ismerősöm dolgozik benne asszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmaradt hasznot is csapd hozzá, az teszi igazán fájdalmassá a bebukott projekteket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig, amikor valami valtozott, tiltakoztak az emberek. Most is. Mert az egyszerubb, mint az embernek maganak valtozni.
Azt meg, hogy nehany balf* diktator iranyitja kozben a foldet az olajon keresztul, majd megoldjak a politikusok okosba'.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, akkor itt mégse arról van szó, hogy meg köll menteni a Fődet a gonosz céókettőtől, hanem geopolitikai helyezkedésről, az olajtermelő országok gazdasági ellehetetlenítéséről? 🤔
Hát ezt sose gondoltam volna! 🤯
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Is-is. Alapvetoen minden ut a BEV-hez vezet innentol mar, kinek milyen szempontok miatt, de egyszeruen nincs alternativa senkinek sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két legyet 1 csapásra? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"EV builders" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez biztosan nincs.
Ehhez annak van köze, hogy a Tesla közvetlenül értékesít (már ahol a kereskedők törvényileg nem küzdottek meg ez ellen). Több EV = több közvetlen értékesítés = kevesebb autókereskedőre van szükség. Még wikipedia cikk is van: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_US_dealership_disputes
Kik állítják, hogy nem fogynak az EVk?: az autókereskedők - akiket súlyosan érint ez a változás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cefetül félnek a direkt értékesítéstől amit a Tesla forszírozott (meg a többi EV startup): https://electrificationcoalition.org/work/state-ev-policy/evs-and-consumer-choice/
Ez megint olyan USA hülyeség aminek a megértése fontos ahhoz, hogy tisztán lássuk ezeket a folyamatokat.
The business model that works for the EV-only manufacturers is the direct-to-consumer business model. By selling directly to consumers, EV-only manufacturers save money from not building out a nationwide dealership network and producing enough inventory to stock lots with idle vehicles. This model enables EV-only manufacturers to sell and deliver their vehicles as they are manufactured, while reinvesting any savings back into scaling new technologies and manufacturing to bring new products and savings to their consumers.
EVs are also not well suited for the dealership model as they are now. There is a lot more information to convey for EVs during the sale process; questions on things like range, how and where to charge, and available incentives. Learning these details and answering questions for each potential new buyer costs dealers time. Additionally, EVs require significantly less maintenance than internal combustion vehicles, while revenue from service and maintenance can be half of a dealers revenue. By not allowing for innovation with the direct sales business model, policymakers are sentencing the employees of franchise dealership model to a slow decline.
Szerk: bővebb információ: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Legal/dttl-legal-automotive-article.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök is ennek, mindig is utáltam a márkaszervizeket és az ilyen kereskedőket. Használt autót is a tulajtól veszek, nem a kereskedőtől vagy hasonló, hiszen azért jelentősen olcsóbb... Garancia, meg hasonlók kecsegtetőek, de egy EV-vel (ami nekem is van) nem nagyon számít. Főleg ha régebbit veszel, nem túl nagy az egész értéke, nem éri meg a 20-50% extrát a garancia miatt. (Anglia)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ez már megbukott a Teslánál. Prémium szekció leáldozott, nincs rés az Apple taktikának, azt már rég megcsinálták. Semmi meglepő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan, a Tesla megcsinálta amit akartak. Nincs értelme beszállni a piacra, ha nem tudnak valami nagyot dobni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs értelme beszállni a piacra, ha nem tudnak valami nagyot dobni.
s/Nincs értelme beszállni a piacra, ha nem tudnak valami nagyot dobni./Nincs értelme beszállni a piacra, ha nem tudnak valami nagyot bukni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt elemezgetik mi történt: https://www.nytimes.com/2024/02/28/technology/behind-the-apple-car-dead.html
Eleve hülyeségnek hangzik olyan területen bővülni ahol sokkal alacsonyabb a profit, hacsak tényleg nincs valami nagy dobás. (pl full önvezetés)
A hypeot elvitte a területen a Tesla, az önvezetéssel meg a cruise és a waymo is küszködik...
Despite having a vote of confidence from Apple’s chief executive, members of the team knew they were working against harsh realities, according to the six employees familiar with the project. If it ever came to market, an Apple car was likely to cost at least $100,000 and still generate razor-thin profit compared with smartphones and earbuds. It would also arrive years after Tesla had dominated the market.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve hülyeségnek hangzik olyan területen bővülni ahol sokkal alacsonyabb a profit,
Így van.
A hypeot elvitte a területen a Tesla,
És az sem biztos, hogy hosszútávon elég lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg tudja csinálni azt mint az apple a mobil piacon akkor van jövője.
Az EV piacot letarolják a kínaiak (~android a mobiloknál), de ha meg tud tartani egy jelentős részesedést magas profit mellett (~apple) akkor nem lesz nekik annyira rossz... (+az EV piac növekedési pályán van)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy dolog 2000 eurót kidobni az ablakon (esetleg mobil előfizetésbe beépítve), más 50000e-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz, de az árakat egymáshoz érdemes hasonlítani. Azok akik új autót vásárolnak (potenciális vásárlók) az adott árkategóriában rávehetőek-e Tesla szempontból, hogy őket válasszák?! Ha stabilan erre igen a válasz akkor fenn tudnak tartani egy stabil piaci részesedést hosszú távon. (Amúgy kínában a Model 3 már kb 35000€-tól megvehető)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor majd elárulhatnád mire kívánod alapozni a véleményed, mert így elég gyenge érv..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na. az Apple rájött, hogy az elektromos autó egy olyan hardware, amihez még ők sem tudnak jó drivert irni ?
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs erre az evre is valami "X -szer megbukott" szamlalo oldal, mint a bitcoin death? :DD
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vicc az, hogy a Xiaomi megcsinálta. És ami benne van (legalábbis hardveresen) az nem kispálya. Meglátjuk majd az első teszteket.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni