Hülyekérdések.hu: "A Hup.hu 2006-os "Vasgyűjtés" fantázianevű koldulása során összegyűlt 1,5 millió forinttal mi lett?"

Hozzászólások

becsuletkassza vs. belepo dij.

 

Az utobbi tiszta es egyertelmu. Ha piaci alapon szeretnenk a hup.hu-t fenntartani, akkor az 1.5 milla kb. egy honapra se lenne eleg (ugye trey-nek fizetest kellene adni).

Az biztos, hogy irigy ember mindenhol akad. Ilyen az elet.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Azt azert belathatjuk, hogy furan alakult az a vasgyujtes.

Az elejen arrol volt szo, hogy mar elavult a szerver a hup alatt, kellene vmi nagyobb teljesitmenyu, modernebb vas ala. Trey kinezett egy konfigot 1m+ Ft-ert. Elindult a hype, volt szamlalo, miegymas. Osszejott 1.5mFt, de le kellett allitani a gyujtest, mert az egyik nagy ceg (HP vagy a Sun) ingyen adott egy gepet a hupnak. Volt nagy orom es boldogsag, de aztan csak felmerult, hogy megis mi legyen az osszegyujtott penzzel. Talan az volt a mondas, hogy jo lesz tartaleknak, ha javitani/boviteni kellene a kapott gepet. Arrol nem volt szo, hogy vegulis kellett-e.

Azota a hup atkoltozott Rackforest altal biztositott szerverre, meg for-profitta valt a HWSW-vel valo osszeborulassal.

Nem kotozkodesbol/irigysegbol/etc. irom, de lehet jobb lett volna vmi uj celt megfogalmazni, hogy mire lehetett volna elkolteni, mert igy sokak szemeben tisztazatlan maradt a sorsa...

Jaja, a HP, meg a SUN adott szervert.

Utána pedig a szentlélek lebegette a menyország colo-jában ingyen, Szél Bernadett fújta a szélkereket, ami ingyen termelte alá az áramot, a RAM-bővítést a mikulás hozta, az elromlott diszkeket meg természetesen utcazenéléssel koldultuk össze hozzá.

Így történt, emlékszem. Az 1,2 millióból Bra meg elment legalább kétszer a Karib-tengerre nyaralni.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 04. 13., cs – 00:40

Most tényleg szaros másfél milláért nyitottunk topicot...?

Havi zsebpénz, vagy max. egy közepesen jó iszogatós hétvége ára, na...

Maradjunk inkább 900 ezernél, mert 300 ezret a Kiskapu utalt át. Az az a pénz volt, ami a HUP pólók eladása után folyt be hozzájuk.

HUP póló projekt Kiskapu - Pult Kft. 300 000 Ft

Szóval, óvatosan a kamuk terjesztésével! 

50 000 forintot pedig rka (RIP 😢) a személyes ismeretségünk miatt küldött, szóval, 850K lesz az ...

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 04. 13., cs – 07:34

Bra szerint az elment a HUP.hu üzemeltetésére. Ugye nem gondolod, hogy a villany, rack hely, diszk, Bra ideje és üzemanyaga, amikor bement a hardvert baszogatni stb. ingyen volt a HUP számára egészen addig, amíg üzleti modell alá nem lett terelve?

trey @ gépház

> ingyen volt a HUP számára egészen addig, amíg üzleti modell alá nem lett terelve?

 

Igy utolag az uzleti modell (1. tagoknak evi egy(?) allashirdetes ingyen, egyebkent fizetos, 2. fizetett cikkek a fooldalon, 3. hwsw doboz a fooldalon)

nagyon el lett talalva. Egy virtualis vallveregetest kuldok innen.

 

Es nincs az, hogy aki adomanyoz az tobbet "elvarna", mint ami. Nincs ujjal mutogatas. Teljesen tiszta helyzet.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

nagyon el lett talalva. Egy virtualis vallveregetest kuldok innen.

Az érdem nem az enyém. Az üzleti tervet hozzáértő dolgozta ki, a döntés volt az enyém. 

Azt azért hozzátenném, hogy ha a HUP-ot e nélkül a modell nélkül kellett volna üzemeltetni, akkor már megszűnt volna. Vagyis, az idő igazolta a döntés helyességét.

trey @ gépház

> Az üzleti tervet hozzáértő dolgozta ki, a döntés volt az enyém. 

 

Ez tok erdekes, mivel nem is tudok Mo-n masik portalt, ami hasonlo uzleti tervvel menne. Vajon latta valahol, vagy 0-rol talalta ki?

(mindenkeppen megsuvegelendo)

 

> akkor már megszűnt volna.

 

Tudja fene, azert elegge szeretsz flamelni, na. Ha havi 10eFt alatt ez meguszhato, akkor lehet, hogy csinaltad volna. Vagy hova jarnal flamelni? Reddit?:)

Vagy lehet, hogy visszahuzodnal egy telegram/viber/messenger/whatsapp csoportba, es a haveroknak nyomnad.

 

Van par dolog, amiben a hup egyedulallo, amire nem is szamitanal. Egy valasztasi eredmenyt kb. mindig hozza a szavazas.

Tudjuk (=bizalom), hogy nem manipulalod a szavazast, igy jobban lehet erre alapozni, mint barmelyik "neves" sajtotermekre.

 

Es a lenyeg, hogy a kocaflameloknek az egy fillerbe se kerul (=nekem). Egy hatulutoje van az egesz oldalnak, hogy frissen ismerettseg nelkul bekerulni kb. eselytelen. Igy lassan nyuggerklub lesz.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ez tok erdekes, mivel nem is tudok Mo-n masik portalt, ami hasonlo uzleti tervvel menne. Vajon latta valahol, vagy 0-rol talalta ki?

Fogalmam sincs. -> PestiSrac

Tudja fene, azert elegge szeretsz flamelni, na. Ha havi 10eFt alatt ez meguszhato, akkor lehet, hogy csinaltad volna.

 Milyen havi 10 ezer? Hogy én fizessek ezért havi tíz ezret? Nektek? Hülye vagy te :) A nagyságrend és az előjel sem stimmel. Ha ez nekem nem hozna pluszt, már 10 éve nem lenne (legalábbis a részemről).

Vagy hova jarnal flamelni? Reddit?:)

Sehova. Van nekem életem.

Egy hatulutoje van az egesz oldalnak, hogy frissen ismerettseg nelkul bekerulni kb. eselytelen. Igy lassan nyuggerklub lesz.

Hát, készülni kell mindennek a végére.  🤷‍♂️

trey @ gépház

Ezen kívül szükség van egy meglevő HUP tag ajánlására. Ha nem tudsz ajánlást szerezni, akkor az igénylést egy céges e-mail címről kell elküldened.

Ezzel mondjuk nekem csak annyi problémám van, hogy nem kötelező mindenkinek. Baromi kíváncsi lennék, egy-egy vita hogyan alakulna, ha mindenkinek adnia kellene hozzá a nevét, mert nem lehetne névtelenségbe burkolózva hülyeségeket beszélni. :D

De akkor az FSF-nek kellene/kellett volna beszamolni a koltesekrol. Lehet megtettek, nem tudom, mindegy is mar.

Bezzeg ha egy kulfoldi crowdfunding projektnel ez tortenne (nem veszik meg a celt (nyilvan mi a cel, vegulis a hup mukodik), hanem felelik uzemeltetesi koltsegekre), akkor allna a bal.

Nincs semmi kozom a posztolohoz, se a GYK-s kerdeshez. Csak azert szolok hozza, mert en is erzek nemi hianyt a transzparenciaban. Ha tisztazva lett volna anno ez a tema, akkor ez a blogpost se jott volna letre.

Az oldal kért támogatást azzal, hogy vállalta, az oldal működni fog.

Nem erre lett kerve a penz, konkret szerver vasarlasra ment a gyujtes. Nem veletlen "vasgyujtes" neven futott a crowdfunding projekt. Visszanezheto itt: https://hup.hu/vasgyujtes

Azzal, hogy megkaptad a szervert ingyen, megvaltozott a gyujtes scope-ja, azt kovetoen nincs tiszta kommunikacio az ugyben. A fenti link se lett frissitve. Eleg lett volna csak annyi, hogy ez van gyerekek, majd az FSF masra (akar HUP uzemeltetesre) forditja, ahogy jonak latja. Lehet volt ilyen, en lemaradtam rola.

En inkabb csak amiatt szolok hozza, hogy ramutassak egy kettos mercere: ha a telex/hvg/akarki penz ker (uzemeltetesre, fennmaradasra), akkor megy a karogas, hogy kocsog tarhalo banda. Ha partok kapnak tamogatast, akkor le vannak dollarbaloldalozva. De ha a HUP kert penzt vasra, majd azt az FSF felelte kulonfele uzemeltetesi koltsegekre, akkor az rendben van, nincs semmi latnivalo.

Nincs semmi kozom a posztolohoz, se a GYK-s kerdeshez

Vagy elhiszem, vagy nem.

Csak azert szolok hozza, mert en is erzek nemi hianyt a transzparenciaban.

Egyéni probléma, viszont ha valóban adatok érdekeltek volna, akkor nem itt kérdezgetnél, hanem az alapítványhoz, annak felelős vezetőjéhez fordultál volna. Ahhoz, amelyik a pénzt kezelte. Ahogy az az általad hivatkozott oldalon is olvasható.

Ha tisztazva lett volna anno ez a tema, akkor ez a blogpost se jott volna letre.

Ez a téma számtalanszor megválaszolásra került a részemről a HUP-on.  Minimum 10-szer. Ez blogpost ennélfogva nem tekinthető másnak, mint személyes, kicsinyes bosszúnak. Eleve a kérdésfeltevés stíusa mutatja, hogy nem az információkérés a célja, hanem a pitiáner kötekedés. 16 év távlatából.   

Azzal, hogy megkaptad a szervert ingyen, megvaltozott a gyujtes scope-ja, azt kovetoen nincs tiszta kommunikacio az ugyben. A fenti link se lett frissitve. Eleg lett volna csak annyi, hogy ez van gyerekek, majd az FSF masra (akar HUP uzemeltetesre) forditja, ahogy jonak latja. Lehet volt ilyen, en lemaradtam rola.

Bocs, hogy téged nem értesített senki sem külön, de te ki vagy? Egykori támogató?

Az elmúlt évek során milliószor megválaszoltam ezeket a kérdéseket, még azt is felajánlottam, hogy az a támogató, aki úgy érzi, hogy nem azt kapta, amit várt, szóljon, visszakapja a pénzét. Hát, senki sem jelentkezett.

 En inkabb csak amiatt szolok hozza, hogy ramutassak egy kettos mercere: ha a telex/hvg/akarki penz ker (uzemeltetesre, fennmaradasra), akkor megy a karogas, hogy kocsog tarhalo banda.

Pontosan.

Ha partok kapnak tamogatast, akkor le vannak dollarbaloldalozva.

Így van. 

De ha a HUP kert penzt vasra, majd azt az FSF felelte kulonfele uzemeltetesi koltsegekre, akkor az rendben van, nincs semmi latnivalo.

Így van. Arra költötte az alapítvány, hogy a HUP működjön. Amire eredendően kérte. 

nincs semmi latnivalo

Valóban, látnivaló itt ezzel kapcsolatban 16 éve volt, most csak annyi, hogy amit ígértem, azt megtartottam. Az oldal ma is működik. Ez a legjobb teljesítésigazolás.

Egyébként, beszédes a "koldulása" a címben és a Telex felhánytorgatása a kommentedben. Én még emlékszem arra a szálra ...

trey @ gépház

En inkabb csak amiatt szolok hozza, hogy ramutassak egy kettos mercere: ha a telex/hvg/akarki penz ker (uzemeltetesre, fennmaradasra), akkor megy a karogas, hogy kocsog tarhalo banda. Ha partok kapnak tamogatast, akkor le vannak dollarbaloldalozva. De ha a HUP kert penzt vasra, majd azt az FSF felelte kulonfele uzemeltetesi koltsegekre, akkor az rendben van, nincs semmi latnivalo.

Ezt adom.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Nem tudom, hogy mire lett gyűjtve a pénz, mert semmi közöm hozzá, támogató sem voltam és a gyűjtés jóval korábban volt annál, hogy bármit állítottam volna az oldalon. Avagy értem én, hogy megpróbálsz ebbe belekeverni, de minek.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Nem tudom, hogy mire lett gyűjtve a pénz, mert semmi közöm hozzá, támogató sem voltam és a gyűjtés jóval korábban volt annál, hogy bármit állítottam volna az oldalon.

Ha az általad "adott" vélemény egyik meghatározó felével nem vagy tisztában, akkor mit "adtál"?

Avagy értem én, hogy megpróbálsz ebbe belekeverni, de minek.

Szerintem a maga módján teljesítmény, hogy jakubovicsnál is nagyobb kretén tudsz lenni. Jár a kutyakeksz! Jó étvágyat!

:)

Azt nézd meg, hogy mit idéztem, arra vonatkozik a véleményem.

Szerintem a maga módján teljesítmény, hogy jakubovicsnál is nagyobb kretén tudsz lenni. Jár a kutyakeksz! Jó étvágyat!

Ez inkább rád igaz, hiszen mindenáron bele akarsz terelni egy olyan témába, amihez nincs kapcsolatom. Azért elég erőltetett troll vagy te, ez látszik.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

En inkabb csak amiatt szolok hozza, hogy ramutassak egy kettos mercere: ha a telex/hvg/akarki penz ker (uzemeltetesre, fennmaradasra), akkor megy a karogas, hogy kocsog tarhalo banda. Ha partok kapnak tamogatast, akkor le vannak dollarbaloldalozva. De ha a HUP kert penzt vasra, majd azt az FSF felelte kulonfele uzemeltetesi koltsegekre, akkor az rendben van, nincs semmi latnivalo.

Ezt adom. ... Nem tudom, hogy mire lett gyűjtve a pénz, mert semmi közöm hozzá, támogató sem voltam és a gyűjtés jóval korábban volt annál, hogy bármit állítottam volna az oldalon.

Úgy látszik, fogalmad sincs, mit idéztél.

mindenáron bele akarsz terelni egy olyan témába, amihez nincs kapcsolatom.

Mi van?

:)

Segítek neked: a gyűjtés 2006-ban volt, én ebből a pénzből semmit láttam, semmi közöm. Amikor sok évvel később a HUP migrálásáért én pénzt kaptam, azt nem a HUP fizette ki.

 

Ezért nem is értem, hogy mi alapján próbálsz te itt velem kapcsolatban bármit számon kérni.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

A kérdés az, hogy mit "adsz"? Eddig a saját bevallásod alapján annyi derült ki, hogy amit "adsz", annak a feléről nincs fogalmad. Az előbb kiemelten félkövér karakterekkel, miről van szó, de lehet, hogy gyógypedagógust kellene hívnom hozzád.

Nem csoda, hogy nem érted, hiszen eleve te találtad ki a számodra megoldhatatlan problémát.

:)

Igazán sajnálom, hogy vért verejtékezve próbálsz valamilyen kapcsolatba hozni egy 2006-os üggyel, de sajnos teljesen feleslegesen: nem fog menni. Ráadásul, ha nem csak egy agyatlan troll volnál, hanem lenne némi szövegértési képességed, akkor látnád, hogy én nem kértem számon semmit, csupán a kettős mércével értek egyet. Én a HUP vasgyűjtésbe se befizető, se támogatott se voltam, ennyi erővel magadat is elszámoltathatnád. Ugyanis, minő meglepetés: a téma még mindig a HUP vasgyűjtés és annak a sorsa, hiába is terelnéd másfelé.

Szóval ettől a száltól el is búcsúzok, neked pedig további szép estét.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

De hogy a péklapátba adsz igazat neki a kettős mércére vonatkozó állításával kapcsolatban, ha magad vallod be, hogy fingod sincs annak tartalmáról, ami az "érvrendszere" szerint az egységes mérce egyensúlyból való kibillenését eredményezi?

Vagy ez is olyan, mint a fajtád többi igazsága? Igaz, mert ti mondjátok, és ennyi?

:)

Te direkt vagy hülye?

Annak adok igazat, hogy miközben trey és baráti köre rendszeresen leszólja a támogatást kérő (un. „tarháló”) oldalakat és szervezeteket, közben csendben elfeledkezik arról, hogy volt idő, amikor az ilyen támogatás kérés (az ő szavával élve: „tarhálás”) segítette a HUP fennmaradását.

A történet erről és ennyiről szól.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Mondjuk az is igaz, hogy elviekben a Unix közösség (ami gyakorlatilag az Apple felhasználókat jelenti manapság), sokkal kisebb kell legyen az ellenzéki pártok, és azok médiumainak támogatóinál.

Az egy szégyen, hogy a 666.hu, meg a telexart portált annyian se látogatják, mint a hup-ot, ezért folyamatosan, majdhogynem napi szinten kell tarhálniuk a szinte alig létező támogatóiktól...

Én semmi rosszat nem látok abban, ha egy hírportál közli a tényeket, és mellette a saját-, nyíltan valamilyen irányba elfogult, mértéktartó kommentárját, és általában kerüli a túlszínezett, hangulatkeltő kifejezések használatát. A felsorolt oldalak (és általában a hírportálok) sajnos nem így működnek. Önmagában abban sincs semmi rossz, ha pénzt gyűjt az olvasóktól, cégektől, de nem biztos, hogy helyes válogatás nélkül mindenkitől támogatást elfogadni.

:)

Az van odaírva, hogy "a HUP kert penzt vasra, majd azt az FSF felelte kulonfele uzemeltetesi koltsegekre". Sem a felvetés, sem a topik nem a gyűjtésről szól, hanem a vélt lopásról, az elszámolás vélt hiányáról.

Mikor feledkezett el róla? Másrészt amikor trey "tarhált", nem azért tette, hogy külföldi érdekeket szolgáljon, hanem azért, hogy tovább működhessen a közösség, a tagok számára ingyenesen, arcba nyomuló reklámok nélkül. Ezzel szemben a "dollárbaloldal" azért kapott pénzt, hogy külföldről diktált érdekeket képviseljen Magyarországon. Ráadásul nem tudnak elszámolni a teljes összeggel, ha jól tudom. A nyugati propagandát nyomató portálok meg a magyaroktól kérnek pénzt, hogy a magyarok körében terjesszék a nyugati igét, és még azt is van pofájuk behazudni, hogy ők a független, objektív sajtó. A HUP adománygyűjtése és a hiányosnak vélt elszámolása rohadtul nem ugyanaz, mint amit a "dollárbaloldal" és a nyugati propagandát szajkózó portálok csináltak, csinálnak, mert a HUP  a tagok megelégedésére használta fel az adományokat és nem szolgál közvetlenül külföldi érdeket (természetesen tagadhatatlan, hogy nem Magyarország az IT-világ központja, így bizonyos értelemben a HUP kezdetektől fogva külföldi érdekeket is szolgál).

:)

Igazi értelmi fogyatékos volt, a gyakorikérdéses balfasz, aki annyira fogalmatlan, hogy a részletekkel sincs tisztában.

Pl. hogy az összes lóvé egy alapítványnak volt befizetve, nem nekem. Az alapítvány számlájához az alapítvány elnökén (Bra) kívül senki sem fért hozzá, ő is csak a titkár jelenlétében (nem én voltam), úgyhogy ja, kurva sok mindent vettem belőle.

:D

trey @ gépház

TFH: Zsebre rakta trey. 1.5M / (17*12) = 7.350 HUF per hó

Aki irigyli az annyit is ér! :)

Én már annak is örülnék ha egy darab WC-mosdót rendbetennének ennyiből egy magyar rendelőintézetben/kórházban.

Amúgy a kotont sem elég csak odaküldeni, mert még azt csinálják vele, mint a Csúcsfejekben :D, oktatni is kéne.

Milyen szerencse, hogy HUP üzemeltetésre ment és nem KariGerinek új biciklire, mert abból már lenne balhé :D

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

> KariGerinek új biciklire, mert abból már lenne balhé :D

 

Miota megbuntettek egy haverokkal torteno sorozesnel egy olyan helyen, ahol a nappali parkolodijat koszonik szepen eltettek, csak miutan lejart a fizetos parkolasi intervallum, ra egy fel orara mar buntettek is.

Noh miota ilyen van, azota en magam ellenoriznem, hogy tisztesseges csomot kotottek-e.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Már csak azt kellene kitalálni, hogy hogyan fértem hozzá ehhez az óriási pénzhez. Nagyon kreatív vagy, gondolom kitalálod azt is ... anélkül, hogy legalább négy, a szabad szoftveres közösségben nagy tiszteletnek örvendő személy (alapítvány elnöke, titkára, minimum két kurátor) ellen ne kövess el becsületsértést ...

Majd visszanézek a válaszért :)

trey @ gépház

Szerkesztve: 2023. 04. 13., cs – 09:23

Azért szerintem elég átlátszó ez a topicnyitás mindössze pár órával a GYK-s kérdés után.

 

Option A.: Te vagy az anonim kérdező

Option B.: Aki GYK-t olvas, az szellemileg ép nem lehet.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

"Az úgy vót'.. " Egyébként a ChatGPT hazudozásai közben (Amikor hazudozott, hogy ki alapította a HUP.hu-t) jutott eszembe, hogy meg kellene kérdezni a Binget (A Májkriszoft keresőjét hamár az is állítólag okos) arról, hogy ki alapította a HUP.hu-t. Negyedik vagy ötödik találat volt a Hülyekérdések.hu oldalon feltett kérés amit a keresésem előtt 3 órával tett fel valaki.. Gondoltam belinkelem nektek..

Úgy látszik gabu megint hupozik...

Csaba

Szerkesztve: 2023. 04. 13., cs – 13:46

17 ev utan ilyennel jonni. :D
Azert kivancsi lennek, kinek faj ennyire...
Azert lelki szemeim elott lefutott, ahogy valaki mar 17 eve intext:hup.hu inurl:gyakorikerdesek.hu kereseseket futtat while 1. Nem tul eletszeru :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Kb. az érdektelen kérdés kategória. Nem sokkal a kampány után is volt, aki feszegette a kérdést elég bántó és hülye módon. Annak idején én is küldtem valamennyit, fogalmam sincs, mennyit. Azért adtam, hogy hozzájáruljak az oldal (és a debian mirror) működéséhez. Ez továbbra is működik, problem solved.

Érdekes... Érdekes... Na m1 szar az ájfón ^^