-

-

Hozzászólások

Egyébként simán lehet, hogy a +35-tel már nem jött volna ki a vezetőállásban tölthető max. ideje a vezírnek...

már nem jött volna ki a vezetőállásban tölthető max. ideje a vezírnek

Le is cserélték, de nem a munkaidő miatt. Ezt onnan tudom, hogy amikor jött ki, akkor elmondta, hogy amikor már indult volna akkor átrakták egy másik vonatra, és egyben Ő szólt az utasoknak, hogy indulás helyett törölték a vonatot... Kicsit sem volt ideges a vonatvezető sem. Úgyhogy ugyan azon a vonatton kivárta több száz ember a 40 percet, mert csak a vonatszámot írták át. Mondjuk az az érthetetlen, hogy miért indul a 40 perce bent álló motorvonat eleve késéssel? Amikor ezt megkérdeztem a jegyvizsgálótól be is ment megkérdezni a vezetőt hogy miért nem indul? Azt mondta mert jött be 2 másik vonat éppen. Miért nincs egy nemzetközi pályaudvarnak 2-nél több be/kijárata? És főként miért nem állítják meg a bejövőket kint a nyíltpályán ha van menetrendszerint induló vonat?

Az utastájékoztatás meg botrány: 30 másodperccel a kiírt indulás előtt kiírják az 5.-ös vágányt, rohan mindenki az állomás végébe, pedig vonat az nincs is bent! Közben bejön a Müncheni Railjet a 6-osra, és egy Bukaresti vonat a 7-esre, míg a bécsi vonat a 8-asra. Átverekedte magát mindenki a 3 vonatnyi embertömegen, aztán amikor már tele az 5-ös peron, akkor kiírják a 9-est. Aki ismerei a Keletit az tudja, hogy az 5-ösről a 9-re eljutni úgy lehet, hogy elmész a állomás elejére és vissza a másikoldalon, vagy átmászol 4 vágányon, miközben jönnek mennek a vonatok.

Majd ha egyszer nálunk is felépül például Kelenföldön egy olyan átmenő főpályaudvar, mint Bécsben a Westbahnhof fejpályaudvarát kiváltó Hauptbahnhof és a vonatok nálunk sem fejpályaudvarra fognak érkezni, akkor nem lesz ennyi váltórendszer miatti késés.
Erre van egy 20 éves terv, amit az elmúlt években el is kezdtek: https://youtu.be/RWJTinNx00Y?t=188
 

A vonatvezető, vagyis vezető jegyvizsgáló nem vezeti sem a motorvonatot, sem a mozdonyt :) Egyébként saccra az történt, hogy a másik vonatra kiírt személyzet forda szerinti vonata nem érkezett még be, és valahonnan le kellett akasztani úgy embereket, hogy az nagyon ne borítsa fel az érintettek vezénylését.
"a 40 perce bent álló motorvonat eleve késéssel" - attól, hogy a szerelvény ott van, nem biztos, hogy indulásra kész, illetve az sem biztos, hogy a rajta szolgálatot adó személyzet időben megérkezett (egy másik vonaton dolgozva).

"mert jött be 2 másik vonat éppen. Miért nincs egy nemzetközi pályaudvarnak 2-nél több be/kijárata" - A Keleti még emberes, de vannak időszakok, amikor az is "tele van", azaz ha a saját időablakban nem tud elindulni egy vonat, akkor lehet, hogy sokat köll várnia. Mindezt tetézi az, hogy az érkező oldalon is vannak késések, tehát a menetirányítók a pillanatnyi állapotból, késésekből kell, hogy levezényeljék, mikor, melyik vonat járhat ki meg be.

"És főként miért nem állítják meg a bejövőket kint a nyíltpályán ha van menetrendszerint induló vonat" - A vonatok nem egyenrangúak. Egy IC-t vagy nemzetközi gyorsvonatot nem fognak megfogni bejáraton/nyílt pályán azért, mert egy vicinális indulna. (Ahogy írtad, három nemzetközit fogadott közben a keleti - nem csoda, hogy a belföldi személyt nem engedték ki. )

Szerintem ha bővebben érdekel, mi miért és hogyan zajlik, tedd fel a kérdéseket mondjuk: itt.

Egy IC-t vagy nemzetközi gyorsvonatot nem fognak megfogni bejáraton/nyílt pályán azért, mert egy vicinális indulna.

Svájci összehasonlítási alapom van csak, és ott az elmúlt 10 évben nem tapasztaltam egyetlen vicinális viszonylaton sem kését. Pedig naponta vonatozom. És amikor a zürichi rail jet belép mávisztánba az addigi pontos menetrendjét egyből felrúgja. Bécsbe még pontosan érkezik és pontosan indul is, aztán Hegyeshaéomnál valahogy minden elromlik. Kiváncsi lennék egy olyan tanulmányra, ami a MÁV megbízhatatlanságának a nemzetgazdaságra gyakorolt hatását elemzi ki. 

A vonatok nem egyenrangúak. Egy IC-t vagy nemzetközi gyorsvonatot nem fognak megfogni bejáraton/nyílt pályán azért, mert egy vicinális indulna.

 

Hány, de hány alkalommal fordult már elő, hogy késett az InterCity amin utaztam, és félreállítottak az állomáson, ahol eleve meg sem kellett volna állni, és simán kiváratták, még elment a vicinális vonat...

Nem késett vonatról beszéltem. Ha késik, akkor a menetirányító eldönti, hogy elveri-e a késett IC-t a személy adott állomáson, és a késett vonat megy személy után térközzel, vagy fordítva. Amikor van lehetőség a személyt egy olyan állomáson, ahol az megáll, megelőzni, akkor ott ez megtörténik, és nem tartják fel egymást.

Mi is legutóbb aug. 22-én szívtunk a mávval. Egy Debrecen-Szolnok útvonalon oda-vissza kb 5 órás késés... 

Abszolult megbízhattlan a buszhoz képest.

Mar ugyanaz a ketto. Amugy a MAV soha nem volt a pontossag mintakepe...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Hadd dícsérjem  a MÁV-ot, tudnak ők, ha adottak a körülmények. kb 5x utaztam a nyáron, Bp -> Szob és vissza. Percre pontos. Belső utastájékoztatással, mint a repülőn.

Volt persze vágányzár 20 perc késéssel, de az az asszonynál.

Oruljetek, hogy valami pont olyan jo mint regen.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2021. 09. 06., h – 10:11

Amíg bejártam máv-al addig volt hogy reggel 6-ra kellett műszakba beérni. Direkt olyan vonatot néztem amivel negyed órával hamarabb beérek, zónázó, 20 perc út papíron. Gyakorlatban törölték a vonatot, utána törölték a gyorsítottat ami fél óra, műszak kezdéskor indult egy sima minden bokornál megálló vonat amin természetesen levegőt sem lehetett kapni olyan szinten tömve volt, de legalább másfél óra volt a papíron 50 perces menetidő.

Utána jöttem egy hatos pakk sörrel kollégának aki miattam húzott rá kb másfél órát, nem mintha földhöz vágna, de az igazságérzetem alapján benyújtanám a számlát a mávnak.

 

Másik kalandom egy gázolás, 10-kor végeztem szintén műszakba, fél 3-ra értem haza. Oké, ezt még úgy ahogy elnéztem mert önhibájukon kívül történt, de akkor is szívás volt, szerencsére volt nálam nintendo switch, eljátszogattam az időt.

Nem véletlenül lett vásárolva a switch :D

Rászoktam arra hogy menetidő+1 órát számolok, így általában negyed órával hamarabb sikerült beérnem. Aztán vettem egy plugin autót amit cégnél töltögetve ingyen járok be és kb 20 perc az út, forgalomban ha nagy szívás van akkor a duplája, de még így is vállalhatóbb mint a MÁV volt.

Tegnap este 18:07->21:06 Eger - Budapest 130km. 20 perc késéssel indult, és 40 percig várakozott kőbányán. Mondjuk itt le lehette volna szálni, ha tudja az ember, hogy mi várható.

10+ eve is fos volt sztem.

En sztem 2003-ban utaztam utoljara vonattal, kiprobaltam egy videk bp tavot. Nem voltam ismeros a vonatokon, de gondoltam nem lehet olyan veszes. 1 atszallas volt.

Pontosan indult es "pontosan" erkezett, de atszallasnal semmi tajekoztatas nem volt sehol. A kijelzok nem mentek. Esti vonat volt, tehat embert sem lattam, akit megkerdezzek. Felszalltam a 2 vonat kozul az egyikre ami bent allt. Mazlim volt. Aztan nem voltak kivilagitva az allomasok es nem mondta be senki epp hol vagyunk. Bent kijelzo nem volt. :D Kb 5 perccel a menetido elott erkezett be vonat, pont emiatt meg is zavart, gondoltam kesik es ez meg tuti nem az, de azert kinyitottam ajtot, kineztem es eppen elindulo mozgo(sztem olyan 1-2km/h) vonatbol leptem ki. Ha nem igy teszek, akkor aznap egy allomason alszom :)

Nekem pont happy end lett, de azota sem mentem vonattal sehova.

Vonala válogatja. A 20-as vonal kiváló. 

 

Amúgy is, régi vicc, még Trianon idejéből: azért lassú a MÁV, hogy nagyobbnak tűnjön az ország. 

Szerkesztve: 2021. 09. 06., h – 12:04

Engem a világ végén lerakott a vonat, mert ott van csatlakozás (kétpó, 1500 lakosú falu, legközelebbi település 10 km.)

a csatlakozás 1 perce elment (ellenkező irányba)

következő vonat: 1 óra múlva, ami nem is áll meg a célállomáson, hanem újabb átszállás. összesen 3,5 órával nőtt volna meg a menetidő. szerencsére tudtam hívni autós segítséget.....

Felhívtam az ügyfélszolgálatot, a hivatalos eljárás az, hogyha át akarok szállni egy másik vonatra, szóljak a kalauznak, aki átszól rádión a szembejövő vonatnak hogy van egy átszálló, várjon meg! De ezt honnan kellett volna tudnom?

Hasonló történet, régről:

Az indulás előtt bemondják, hogy 10 percet késik. 10 perc múlva bemondják, hogy 20 percet késik, és így tovább, végül 1.5 óra késéssel indult el, de 10 percenként hosszabbodott a késés. Így ugye ott dekkolt mindenki, ahelyett, hogy elment volna busszal, vagy ha közel lakik, haza, vagy a restibe. :))

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Nincs értelme fejleszteni amíg nincs konkurencia. Így is ezzel megyünk. Olyan vonattal mentén Szlovéniába amin nem volt az a kocsi amire jegyet kaptam. Háló kocsi. Álltunk a folyosón másod osztály. Átmentem a másik háló kocsiba. Onnan el akarták zavarni hogy ide nem szól a jegyem. Mondom senki nincs a kocsiban. Tök üres. És ahová küld oda sem szól. Mindenképp dowgradelni akarta. Majdnem verekedtünk. Nulla kártérítés.