Természetesen nem csak cégek segítségét fogadjuk szívesen, hanem az olvasókét is. Aki úgy érzi, hogy valamiért megéri neki támogatni az oldalt, az ne habozzon segíteni, és átutalni támogatását az FSN alapítvány számlájára.
Az utaláshoz szükséges adatok:
Összefogás a szabad szoftverek elterjesztéséért Alapítvány
OTP Bank Rt.
11707024-20437626(-00000000)
IBAN: HU96 1170 7024 2043 7626 0000 0000
SWIFT (BIC): OTPVHUHB
Ha támogatást utalsz erre a számlaszámra, akkor kérem, hogy tüntesd fel a megjegyzés rovatban a következőt:
"HUP vasgyűjtés"
Ebből tudni fogjuk, hogy a támogatást erre, és nem más célra utaltad az FSN-hez.
Alternatív támogatási lehetőség:
Az FSF.hu-nak köszönhetően lehetőséget kaptunk arra, hogy azok, akik nagyobb összeget (10-20 ezer forint felett) szeretnének utalni a "HUP vasgyűjtés" projektnek, visszaigényelhetik a támogatás egy részét (adóból a támogatás 30%-át, de maximum 50 ezer forintot, éves bruttó 6 millió jövedelem alatt, illetve ha az adományozó cég vagy vállalkozó, akkor az adóalapját csökkenti a támogatás összege).
Ha valaki ezzel a lehetőséggel kíván élni, akkor a támogatását az FSF.hu Alapítványon keresztül küldje el.
Ebben az esetben a támogatást a következő bankszámlára kell utalni:
Free Software Foundation Hungary Alapítvány a Szabad Szoftverek Magyarországi Népszerűsítéséért és Honosításáért
Bank: Erste Bank
Számlaszám: 11600006-00000000-07601138
A támogatáskor kérjük, hogy a megjegyzés rovatba tüntesd fel, a következőt:
"HUP vasgyűjtés"
A támogatás ezen fajtájához szükséges egyéb információk, nyomtatványok megtalálhatók itt.
Köszönjük a lehetőséget az FSF.hu Alapítványnak!
Az elképzelés:
A befolyó támogatásból az alábbi elképzelést valósítanánk meg:
- Ha a lejjebb specifikált szervert felajánlja valaki, akkor a gyűjtés véget ér.
- Ha a lejjebb specifikált szerver megvásárlásához szükséges támogatás összejön, akkor a következő szerver kerül beszerzésre:
SKU | Cikkszám | Megnevezés | Db | Nettó ár |
943HVL8 | 391112-421 | HP ProLiant DL385 AMD Opteron 2200-1.0MB Dual Core SCSI (HP Backplane, 1GB) | 1 | 675 632 |
943HVP7 | 393831-B21 | HP ProLiant DL385 AMD Opteron 2200-1MB Dual Core Processor Option Kit | 1 | 262 366 |
943GVY6 | 376638-B21 | 1GB 400MHz DDR PC3200 Registered ECC SDRAM DIMMS (2 * 512MB Interleaved) | 2 | 147 316 |
943E2Z3 | 286714-B22 | HP 72GB 10K U320 Pluggable Hard Drive | 3 | 195 233 |
943FTP6 | 355892-B21 | HP DL380 G4 IEC Hot Plug RPS | 1 | 33 779 |
943E3H2 | 293048-B21 | HP DL380 G4 Redundant Fan Option Kit | 1 | 22 623 |
943FVG6 | 346914-B21 | HP SA6i Battery Backed Cache Enabler | 1 | 22 623 |
Nettó összesen: | 1 359 571 | |||
Bruttó összesen (20% ÁFA): | 1 631 485 |
A szerver és az alkatrészek pontos leírása elérhető a HP oldalán itt.
A HP weboldalán az "HP ProLiant DL385 AMD Opteron 2200-1MB Dual Core Processor Option Kit" tétel ára (bruttó 184 860 Ft) hibásan (?) szerepel, a HP Magyarország és a dealer még egyeztet arról, hogy kinek jó az ára. Egyelőre a nagyobb árral számoltam, de természetesen ha olcsóbb a processzor bővítés, akkor azon az áron kerül beszerzésre.
Az árak forintban értendőek. Ezek azok az árak, amennyiért jelenleg be tudom szerezni a konfigurációt. Várom olyanok jelentkezését, akik ezt a konfigurációt (pontosan a megadott part number-ek alapján) olcsóbban be tudják szerezni. Természetesen a beszerzés előtt a legjobb ajánlatot és a megadott beszerzési időt mérlegelve kerülne a szerver beszerzésre.
Ha valakinek nem lenne világos a fenti táblázat, akkor összefoglalásként:
- HP DL 385 rack
- 2 darab AMD Opteron dual-core processzor
- 3 GB ECC RAM
- 3 x 72 GB hot-swap, SCSI, 10k rpm merevlemez
- 1 hot-plug tápegység (összesen kettő tápegység)
- 1 plusz ventilátor opció
Ez a szerver képezné a HUP SQL backend-jét, és a jelenlegi szerver (vagy a jelenlegi mirrort kiszolgáló HP DL 145-ös szerver, ez még nincs eldöntve) lenne a HTTP frontend.
Ezzel a konfigurációval pár évre biztosított lenne reményeim szerint a HUP zavartalan működtetése. A szerver alkatrészeire 3 év garancia vonatkozik (3 év az alkatrészekre, 3 év a javításra, 3 év következő munkanapon történő helyszíni támogatás), így az esetleges meghibásodások is kezelhetőek lennének.
Ahhoz, hogy az esetleges beszerzési ár ne okozzon problémát, a gyűjtést 1 700 000 Ft-ra indítanánk el. A gyűjtés állását a HUP-on figyelemmel lehetne kísérni. Természetesen a támogatók - kivéve ha kifejezetten nem kérik - az oldal egy bizonyos részén (támogatók) feltüntetésre kerülnek.
A határidők:
Ha a támogatás összejön, akkor a legjobb árat adó és egyben ésszerű szállítási határidőt betartani tudó cégtől rendeljük meg a konfigurációt.
A beszerzés után a hardver tesztelése, telepítése, majd a megfelelő próbaüzem után a "termelésbe állítása" következne. Ez utóbbi fázisra nem szánunk több időt, mint 2 hónap. Azaz az összes hardveregység megérkezésétől számított maximum két hónapon belül tervezzük elindítani az új szervert élesben.
Tájékozódás a gyűjtés állásáról:
A gyűjtés mindenkori állásáról az oldal bal felén levő "Adományok" blokkból lehet információkat kapni. A számlálót igyekszem minél gyakrabban frissíteni.
FAQ:
K: Miért adnánk / vennénk nektek szervert?
V: A szervert nem nekünk adnád / vennéd. A szervert magadnak (olvasóknak) vennéd, mi pedig munkánkat adnánk hozzá, hogy az oldal továbbra is üzemeljen.
K: Soknak találom az árakat...
V: Jelenleg ennyiért tudjuk beszerezni az adott konfigurációt, de ez nem jelenti azt, hogy Te nem állhatsz elő olyan konkrét, pontos, komoly (céges) ajánlattal, ami ennél jobb. Sőt bíztatunk erre. Kérlek, ha van, küldd el az ajánlatod pontosan ezekre az alkatrészekre levetítve a trey () hup ! hu címre.
K: Mikortól indul a gyűjtés?
V: Hivatalosan? 2006. április 18-tól.
K: Meddig tart a gyűjtés?
V: Amíg a kitűzött cél nem teljesül, de első körben 2006. december 31-ig.
K: Mi lesz a pénzzel, ha nem jön össze annyi, amennyire szükség van?
V: Abban az esetben a pénz az alapítvány számláján marad, és sorsáról közösen döntünk.
K: Mi a garancia arra, hogy a pénzzel nem léptek le / arra lesz fordítva, amire szánom?
V: A garancia az, hogy az oldal 6 éve üzemel. Se több, se kevesebb.
K: Miből gondolod, hogy összejön a támogatás?
V: Nem gondolom semmiből, de az előzetes felmérés mindenesetre bíztató.
K: Hibát találtam a kalkulációban, az elképzelésben, stb.
V: Ebben az esetben kérlek jelezd a hibát levélben a trey () hup ! hu-ra, és azonnal kijavítom.
K: Egyéb kérdésem lenne...
V: Tedd fel a hozzászólásban...
K: Segíteni szeretnék. Hogyan tudok?
V: Ha weboldal tulajdonos vagy, akkor hírt adhatsz a kezdeményezésről (például e cikket belinkelve), a projekt státuszáról rendszeresen. Vagy kiteheted a projekt banner-ét (lásd a cikk tetején, köszönet crown-nak az elkészítéséért) az oldaladra. Ha cég vagy magányszemély vagy, akkor anyagilag, vagy a fent felsorolt szerver egyes darabjainak (vagy akár egészének) biztosításával járulhatsz hozzá a projekthez.
Frissítések:
Ebben a szekcióban olvashatók a projekttel kapcsolatos friss hírek és információk.
2006. 04. 24 - Frissült ismét a számláló. A támogatók oldala egyelőre nem, mert a neveket még nem látom, csak a 21-i záróösszeget ismerem. Amint megérkezik a kivonat, természetesen frissítem a "támogatók" oldalt is.
2006. 04. 20 - Bővült a támogatási lehetőségek listája. Bővebb infóért nézd meg az "Alternatív támogatási lehetőség" menüpontot!
2006. 04. 20 - Egyik olvasónk jelezte, hogy a cikkben szereplő konfigurációt nettó 902 364 Ft-ért, azaz kb. bruttó 1 100 000 forintért tudná jelenleg beszerezni (nagyker ár + akció hegyek). Ígéretet tett arra, hogy amint összegyűlik a pénz, nagykereskedelmi áron segít beszerezni a szükséges eszközöket, így jelentős pénzt takaríthatunk meg. Nyilván az árak változnak a gyűjtés alatt, és lehet, hogy mire a pénz összegyűlik, ez az ár már nem lesz érvényes, de ha a gyűjtés e összeg közelébe ér, akkor újra megkérdezzük, hogy be tudja-e ennyiért szerezni a cuccokat. Előre is köszönjük a segítségét.
Az esetleges adományokat köszönjük!
--
trey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 33548 megtekintés
Hozzászólások
Számomra sokkal többet ér a HUP annál, amennyivel ehhez hozzá fogok járulni (mert az felbecsülhetetlen.)
Apropó: a FreeBSD rendesen menni fog ezzel a viszonylag új vassal? :)
(mármint a hup a felbecsülhetetlen nem a hozzájárulásom :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Apropó: a FreeBSD rendesen menni fog ezzel a viszonylag új vassal? :)"
Igen. Minden bizonnyal. De tekintve, hogy MySQL, és a FreeBSD nem biztos, hogy optimális választás ehhez, nem 100%, hogy FreeBSD lenne az operációs rendszer. Ez még a jövő zenéje.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
értem h a jövö zenéje, de meglehetne tudni, h mik a jelenlegi esetleges alternativák? :-)
-------------------------------------------
Make your choice...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A következők metszete: amiből a legjobb MySQL teljesítményt ki tudjuk hozni, amihez a legjobban értünk (főleg bra, mivel ő van a legközelebb a szerverhez), és ami ezen a vason megbízhatóan működik. Persze ezer más körülménytől is függhet, ami azalatt a 2 hónap alatt válna tisztává, amit a tervezésre, tesztelésre fordítunk.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A newsforge csinalt OS bechmarkot mysql-el tavaly:
http://software.newsforge.com/print.pl?sid=04/12/27/1243207
http://software.newsforge.com/software/04/12/27/1238216.shtml?tid=152&t…
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy egy éves benchmark ma már irreleváns. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy egy éves, de lenne egy kisebb összegem arra, hogy az ott felsorolt oprendszerek közül nem a FreeBSD lenne a leggyorsabb MySQL-ben ... ;-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértelmű, a 2.6-os Linux lesz az. Elvégre direkt arra írják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyetek ra blackpanthert, ha nem tul draga, en fizetem :-)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök, hogy még ilyenkor is akad valaki, akinek fikázhatnékja van. Minden bizonnyal totál alaptalanul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Humorerzeked 0. Allj a sarokba 10 percig es szedd ossze a gondolataidat :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL :D
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hangzott viccesnek, mit írtál. Inkább B.Karcsi munkájának becsmérlésének.
Ha nem szereted, vagy lenézed a munkáját, akkor ne ezen a helyen, hanem egy arra vonatkozó topikban tedd meg. A kohinoor linux-hoz sok sikert kívánok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye windows 2003 server-re nem kell számítsunk? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted akkor mennyi lenne az ár? Nyugodtan kerekíthetnél mellé még pár százast :-) (Web edition nem játszik, max. 2GB RAM)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd megkérdezzük a Microsoftot, mennyit érne meg nekik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A következők metszete: amiből a legjobb MySQL teljesítményt ki tudjuk hozni, amihez a legjobban értünk (főleg bra, mivel ő van a legközelebb a szerverhez)...
Akkor szerintem maradjunk egy kávégépnél. ;))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. nem iszom kávét
2. nem is értek a géphez, a többiek nyomogatják állandóan
3. a mysql-t c++-ban írták, nem jávában, így pedig nehezebb portolni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amihez a legjobban értünk (főleg bra, mivel ő van a legközelebb a szerverhez)"
Akkor ez nem kérdés. Bra mint általában a bsd funboy-ok, csak freebsd-hez hajlandó érteni :-))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komikusi képességeim igazi elismerése ez.
Egyébként érdekes lenne egy olyan felmérést készíteni, hogy a BSD fejlesztők közül hányan foglalkoznak Linux fejlesztéssel (is), illetve fordítva.
Persze a nagy kérdés, hogy aki drivert ír BSD-hez és Linuxhoz is, az linuxos, vagy BSD-s... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Komikusi képességeim igazi elismerése ez.
lol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MySQL helyet PostgreSQL?
egyebkent szerintem jo dontes az AMD szerverben szerintem verhetetlen az ar/teljesitmeny/megbizhatosag kerdesben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> MySQL helyet PostgreSQL?
indok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BSD licenszű, többet tud. Amúgy meg lassabb és a Drupalnak úgyis mindegy, a wannabe SQL-kign-ek úgysem tudnak jó queryket írni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> BSD licenszű
kúl :)
>> többet tud
akkor legyen inkább Mathematica 5.2 :)
>> Amúgy meg lassabb
kúl :)
>> és a Drupalnak úgyis mindegy
erre próbáltam célozni :)
>> a wannabe SQL-kign-ek úgysem tudnak jó queryket írni. :)
erről szól a Nagy Vázsgyűjtés, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utolsót nem értem, de lehet, hogy te sem az enyémet. Arra céloztam, hogy a Drupal íróinak SQL tudását illetően van némi fenntartásom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom arra célzott, hogy emiatt kell az új őrületes bringagép. ;P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen. A Drupal néhol többet nyújt, de kicsit többet is eszik. Mondjuk előtte sem volt éppen rózsás a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mondjuk előtte sem volt éppen rózsás a helyzet."
Előtte is megvoltak az erőforrás problémák. Még javában a PHPNuke volt, amikor cikket írtam arról, hogy le kell cserélni a meglevő szervert.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mathematica 5.2 :DDD
Megvolt a mai röhögés is, kösz
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idézet az INSTALL.txt-ből:
"Drupal requires a web server, PHP4 (4.3.3 or greater) or PHP5
(http://www.php.net/) and either MySQL (http://www.mysql.com/)
or PostgreSQL (http://www.postgresql.org/).
NOTE: the Apache web server and MySQL database are strongly recommended;
other web server and database combinations such as IIS and PostgreSQL
are possible but tested to a lesser extent."
Tehát nem mindegy. Ha olvasgatod a bugtracker-t, akkor észreveheted, hogy sok olyan hiba van, ami csak PgSQL-en jön elő. A MySQL a fő vonal, ezért célszerű azzal foglalkozni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alatt, hogy a Drupalnak mindegy azt értettem, hogy a csodajó lekérdezésein semmilyen SQL szerver nem segít. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom abban egyetértünk, hogy ennek nem sok köze van Drupal-hoz...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tökéletesen
(igaz bra véleményéhez sem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg nem. Bár azt mondjuk megnézném, hogy ez olyan tábla-e, amelyre tettem indexet, hogy ne kelljen ötmillió soron full table scant nyomni... Mert ha igen, akkor nagyon is elképzelhető, hogy a hupon (ahol van index) lassú, míg a mirroron (ahol nincs) gyors.
Aztán épp írni akartam, hogy egy tábla összes sorának törlésére nem használunk DELETE-et, mert tetű (értelemszerűen), mire a mysql manualban megtaláltam, hogy a TRUNCATE InnoDB esetén lényegében csak egy alias a DELETE-re.
Na hát ennyit a mysql felsőbbrendűségéről, még egy nyamvadt TRUNCATE sincs benne. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0.02 sec / 70k sor nekem nem tűnik tetűnek. Szemben a 23 sec annak tűnik.
"Na hát ennyit a mysql felsőbbrendűségéről,"
Nem értem, hogyan jön ez ide. Említettem volna ilyet?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint említettem számos dolog befolyásolhatja. Például az, hogy van-e a táblán és ha igen mennyi index. Aztán a táblatípus is számíthat, meg kitudja még mi.
A második a mysql vs. oracle threadben levelezőkhöz szólt, nem hozzád. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows mindenen megy. :)
Egyébként a FreeBSD tökéletesen működik a legtöbb HP DL és BL sorozatú gépen. Ez a saját tapasztalatom (DL140G1, G2, DL145G2, DL320G3, DL380G3, G4, DL385, DL585, BL20p, BL25p, BL35p, BL45p tuti).
Pár AMD64-eset megtalálsz itt: http://www.freebsd.org/platforms/amd64/motherboards.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hmm, nekunk tonlany adatparkban van egypar berelt hp dl145g2-nk es nem igazan van sem a vassal, sem a Linux-szal problemank (kopp-kopp :). neked milyen problemad adodott?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Linuxra gondolsz? Volt néhány random fagyás, inkompatibilitás, főleg a "nagyobb" gépekkel, de a kisebbekkel is (pld. DL140 vs. LILO).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, a szavazasnal en tartom magam ahoz a penzosszeghez amit bejeloltem. Az utalast most elinteztem tehat lassan a szamlara kell erkeznie. A szavazasnal sokan montak azt hogy amig nem kell penztarcat kinyitni addig nem megy az az osszeg... Amikor teglat gyujtottunk, nem volt lehetosegem ra, de most bepotoltam :) Hajra trey, hajra hup.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetne-e majd esetleg egy szamlalot kirakni hogy hogyan is all a gyujtes? napi 2-3 frissites szerintem boven elegendo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenképpen. Jelenleg nem "látok" rá a bankszámlára, de ígéretet kaptam, hogy ha lehetséges, akkor lesz hozzáférésem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vedd kérlek figyelembe, hogy jelenleg nincs elektronikus hozzáférésünk a számlánkhoz, mivel két elnökségi tag együttes áldása kell mindenféle banki tranzakció végrehajtásához.
A héten közölte az OTP, hogy most már ezt is tudja a házibankjuk, úgyhogy kedden el is megyünk hozzájuk és megkérdezzük, hogy tényleg így van-e és mennyibe fog ez fájni nekünk.
Szóval remélhetőleg hamarosan meglesz a lehetősége, hogy gyakori frissítést lehessen végezni. Naponta 2-3 frissítésnek amúgy nem sok értelmét látom, nem ismerem a bankok utalási rendszerét, de azt is el tudom képzelni, hogy ennyiszer nincs is "párbeszéd" köztük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg hetkoznap bankon belul torteno atutalas azonnal jovairodik. Bankon kivulrol erkezo atutalasokat azt hiszem delutan 1 ora utan irjak jova. Mondjuk nemtudom hany OTP-s van itt :]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A giro az átutalásokat a bankok között éjszaka továbbítja, és az üzleti nap folyamán a bankok jóvá szokták írni a számlán (általában már délelőtt) a reggelig beérkező pénzt. A bankon belüli valóban csak minimális késleltetéssel jóváíródik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>mivel két elnökségi tag együttes áldása kell mindenféle banki tranzakció végrehajtásához.
ejnye bejnye, igazan megbizhatnatok annyira egymasban, hogy 1 ember is eleg lenne az utalasokhoz. csak olyannak kell adni jogot, akiben mindenki megbizik, es akkor se problema, se gond nincs;)
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tévedsz, ezt a PTK írja elő, nem az FSN hülyesége. Kötelező beleírni az alapszabályba. És van olyan bank, aki komolyan is veszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem flame-nek szánom, de muszáj pont annál a banknál tartani az alapítvány pénzét, amelyik a legtöbb ismert konstrukciójában még a többi banknál is pofátlanabbul lehúzza az ügyfeleit? :(
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na nézzük, hogy választottam ki az OTP-t:
mikor bankszámlát nyitottunk, körbenéztem pár banknál, illetve felhívtam őket, mert soknak a weblapján semmit sem találtam.
Megkérdeztem őket, hogy mennyibe kerül az alapítványi számlavezetés. Sok pénzintézetnél nincs ilyen külön kategória, volt amelyik havi 8 ezer(!) forintért vezette volna a számlát.
Az OTP-nél negyedévenként 1500-ba került, a legolcsóbb ezután 1500 volt. Havonta.
Lehet, hogy nem jól néztem körbe, vagy nem hívtam fel az összeset, akkor ez tűnt a legjobbnak. Most 800 forint havonta. Tudsz olcsóbbat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejből ofkorsz nem. :) S azért is írtam azt, hogy az ismert konstrukciók szerint, mert mindent nem ismerek. Persze egy alapítvány más, de én anno szintén legalább egy féltucat bankot végignéztem cégalapítás előtt és többek között az OTP-t nagy ívben elkerültem utána.
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Céges számlát még nem nyitottam. Az FSF.hu-nak Erste van, már többször beszéltünk Andrással arról, hogy ott mennyibe is kerül, de mindig elfelejtem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havi 1990 Ft. 1500-ról startoltunk. 2002-ben ez tűnt a legjobbnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ehhez van netbank is, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cégeshez tuti, mert én is ezt használom. :) Anno 2001-ben volt még olyan számlakonstrukció, hogy nincsen havidíj, csak nagyobb ezreléket szednek le az átutalásokból. Mi ezen vagyunk azóta is, mert messze jobban megéri, mint egy havidíjas. Viszont azt nem tudom, hogy ez a számlaforma létezik-e még (valószínűleg nem, ez a banknak nem éri meg eléggé :))).
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lúzer módra azt nem kértük (mert ugye a 2 személy miatt terminált kellene telepíteni - gondoltuk). Aztán kiderült, hogy mindent tud intézni egy személy is a gyakorlatban, ami biztos szabálytalan, de kényelmes. Telebank van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most jöttem meg a bankból. A netbankhoz kell egy évi 1500 forintos bankkártya és a 100 forintos havi előfizetési díj. Ez a mostani 800 forintos havidíjjal kiegészítve 1025 forint havonta.
Legalábbis ezt mondták, aztán majd kiderül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nemrég nyitottam céges számlát, csomó bankot végig is néztem, de aztán az jött ki, hogy a takarékszövetkezetek sokkal olcsóbbak. Pl. a Polgári Takarékszövetkezetnél http://www.polgaritksz.hu 200Ft a számlavezetési díj. Nekem a HBW Express Takarékszövetkeztnél lett végül a számlám, ott havi 1350Ft, cserébe teljesen jó netbankjuk van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a hiteleikről ugyanezt nem lehet elmondani... :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, az alapitvany statusz mit jelent pontosan.
Nekem az ELLA banknal http://www.elsolakashitel.hu/ van ceges (BT) szamlam.
Szamlanyitasi dij volt 5000, ha jol emlekszem, ha internetes bankot
akarok, meg +5000 talan.
Ezutan havi koltseg 0
Amiert fizetni kell:
ATM-bol kp felvetel (260Ft)
bankon kivuli utalas (99Ft-tol)
Biztos van olyan szamla, ahol magasabb havi dij van olcsobb utalasokkal, az embernek szamolgatnia kell.
A korabbi bankomtol (HBW Expressz takarekszovetkezet) azert jottem el, mert ott a korabbi 0Ft-os szamlavezetesi dijat megemeltek. Ott mar a postazasert is kellett fizetni, meg havi szamlaforgalmi dij volt, akkor is, ha nem volt forgalom.
En az ELLA-val elegedett vagyok.
Hali,
Gee
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...és az internetbankjuk "Microsoft Java"-ban lett fejlesztve, ezért csak Windows alatt működik.
Nálam pl. qemu-val. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te melyik bankot ajánlod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem tudnék mit ajánlani. Amikor annak idején kellett, az Erste és a Raiffeisen volt a legjobb.
Amit messziről ajánlok elkerülni, azok a CIB és a Kinizsi Takarékszövetkezet. Mindkettőben kb. "mit akarsz itt, te kis féreg?!" hozzáállással fogadták az érdeklődésemet, hogy mégis miért lenne jó nekünk náluk tartani a pénzünket. :)))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak a korrektség kedvéért: 5 éve CIB-es vagyok, elektronikus bankjuk és telefonos ügyfélszolgálatuk hibátlan, a tarifáik nem vészesek. Egy morc ügyintéző rossz napjából /ilyennel mellesleg személyesen soha nem találkoztam/ ne vonj le túl messzire mutató következtetést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én kb. 1hónapja vagyok CIBes, ügyintéző korrekt volt, netbank tényleg jó. Nem bántam meg, hogy nem OTPhez mentem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, levonok, mert én csak ott szembesültem a bankkal, a PR-tevékenységük nem érdekel.
Amúgy a Kékgolyó utcai fiókban történt. Amikor céget alapítottunk a párommal, akkor jártam végig legalább féltucat bankot, hogy hol legyen a céges számlánk. Bementem a CIB-be is, de én kis pondró, rosszul merészeltem megválasztani az időpontot, ti. az egyik frissen szült kollegina éppen akkor hozta be a babáját megmutatni. A bent lévő kb. 4-5 bankalkalmazott és 1 db. biztonsági őr a pultok mögött mind velük foglalkoztak, a nyitott tér miatt szemmel láthatóan. Kb. 4-5 percig vártam csöndben, hogy majd csak abbahagyják, de szó szerint le se szartak.
Ekkor úgy döntöttem, hogy nekem ennyi elég volt a CIB ügyfélkezelési gyakorlatából, ezért sarkon fordultam és köszönés nélkül kijöttem. Azóta is akit csak lehet, eltanácsolok tőlük. Hehehe. :>>>>
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosítás: le se szartak = vissza se köszöntek, amikor beléptem és köszöntem.
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem egy adott bank szokása, ha bemész akárhova, ahova frissen szült kollegina megy be éppen, ottis magas ívben tojnak rád. Emiatt egy bankot ezért lenézni kb. hülyeség. Amúgy meg remélem énse fogok túlzottan sokszor benézni, ottvan netbank, egész jól össze van dobva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd munka után játszadozhatnak a gyerekkel. NEm azért kapják a fizetésüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szűjjé te is, azt' meglátod, hogy mekkora szám is az! :)
pregnanCIBank :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bra, nem akarok személyeskedni, de ez Neked akadály ;)? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint mi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"jelenleg nincs elektronikus hozzáférésünk a számlánkhoz"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor a következő kérdés: akadály miben? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érted?:)))) Ne hülyíts ;)...
Ha az OTP nem biztosított számotokra hozzáférést, az neked akadály, hogy hozzáférj?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi vagyok én, kevinmitnikk?
Mondjuk Csányi irányítószámát tudom, sőt rendszeresen látogatom is. ;-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
khmmm... mi történt 2005.04.18-án, hogy akkor indult a gyűjtés?
--
Látom, most már 2006. Csak azt hittem, hogy már lehet utalni.
tetemes
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A külföldi átutalásoknál várhatóan mennyi tranzakciós költség léphet fel?
(Eszembe jutott az MPlayer vasgyűjtő akciója, ahol jópár esetben csak a bankok részesedtek az említett díj miatt...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalmam sincsen. Nem ismerem a banki tételeket, de ennek utána nézek. Célszerű megvárni a külföldi utalással az érdeklődés eredményét.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, a bankszámlakivonaton (tudtommal) kell lenni egy IBAN számnak is, ez a külföldről érkező átutalásoknál lehet hasznos, mert ha az IBAN szám megvan, akkor sokkal kevesebb probléma adódik a pénz célbaérkezésekor, illetve sok esetben az átutalási költség is alacsonyabb, ha IBAN szám is van. Jó lenne ezt megkeresni, ha esetleg nincs rajta, akkor érdeklődjetek a banknál, és érdemes a nyitó hírt kiegészíteni ezzel, hogy aki külföldről utal, az erre utaljon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lásd fent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmondod hol laksz és egy előnyaralás keretében meglátogatunk.
Esetleg ha Intel rendezvény lesz arrafelé a közeljövőben, beszéld meg Trey-jel. =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kosz, bra, de az a helyzet, hogy engem nem fenyeget a kulfoldi atutalas miatti bank-lehuzas. :) De megigerem, ha egyszer ujra kulfoldon fogok elni, akkor egy szivesen vendegul latlak. :D Erre azonban most nincs esely... :|
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz, mert behajtom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erdemes lenne utananezni, pl, erste banknal asszem 2khuf + 0.x %
Magyarul 10 eurot utalsz, nem sok marad =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még valami:
Mi az "Összefogás a szabad szoftverek elterjesztéséért Alapítvány" rövidített neve?
(A BB Internetbankja nem fogad el ilyen hosszú nevet...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hu, itt az alapító okirat, ebből lehet hogy kiderül. Hivatalosan azt hiszem nincs, de talán FSN alapítvány?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs neki, hála a pesti bíróságnak...
Összefog. a szab.szoft.elt.al.-ként szoktuk rövidíteni.
Esetleg Összaszaszoelal :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elnevezést "ÖSSZEFOGÁS A SZABAD SZOFTV.ELTER"-ként oldja fel az OTP a számlaszám alapján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En beirtam trey polgari nevet, mert a masik nev nem fert bele. De atirta a teljes nevre(marmint arra ami kifert belole)
szerk. Bar en is otp-s vagyok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nem kallodik el: "Összefogas a szabad...Alapitvany"-t adtam meg vegül.
Sok sikert, Trey!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen boldogok lesznek, amikor megérkezik az "Összefogás a Szabad Lópornóért Alapítvány" bankszámlájára. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Basszus, mar kuldtek is a klubtagsagit... 3 evig kedvezmenyesen vasarolhatok lo-, csacsi-, oszver (!) porno filmeket. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izé. Annak mi a rövidítése? OSzLo? :)
Na mindjárt jönnek a nekrofilek is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedvezményezett neve ÖSSZEFOGÁS A SZABAD SZOFTV.ELTER
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért pont ez a gép?
(Mert az látszik, hogy nagyon ragaszkodsz hozzá.)
(Bocs, de ezért nem akarok külön e-mail-t írni; 3 vagy 2 ram? Fent 2 db van, alul meg 3 GB...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miért pont ez a gép?"
Mert:
- Szinte minden operációs rendszer probléma nélkül fut rajta
- Évek óta kizárólag HP gépekkel foglalkozom, ehhez értek, és megbízom bennük
- A HP mindig is megfelelően állt az ilyen projektekhez, ezért szimpatikus
- 3 - 3 - 3 év garancia
"(Mert az látszik, hogy nagyon ragaszkodsz hozzá.)"
Nem ragaszkodás, de ez minden kritériumban megfelel.
"(Bocs, de ezért nem akarok külön e-mail-t írni; 3 vagy 2 ram? Fent 2 db van, alul meg 3 GB...)"
Gondolom nem láttál (rendeltél) még HP gépet közelről / nem sok időt töltöttél a specifikáció tanulmányozásával... Ha megnézed a belinkelt oldalt akkor azt találod, hogy "Szabványos memória 1 GB memória alapkiszerelésben", azaz az alapgép 1 GB RAM-mal érkezik. Plusz 2 GB az összesen 3 GB.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Világos, sorry...
(Már "Core Processor Option Kit"-nél is feltűnhetett volna az elv...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megertem, hogy neked/nektek a HP nagyon kozeli.
de kivancsi lennek olyan HUP olvaso velemenyere is, aki Dell/SUN/noname sajat barkacs/IBM/... alapokon hozOTT ki hasonlo teljesitmenyt, ceges kornyezetben (!, garancia, miegymas) mit javasolna ugyenebbol az osszegbol.
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tudom a Sun és az IBM is drágább hasonló kategóriában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg h. trey adminolja az egeszet, nyugodtan valassza meg mivel fog szivni :) amugy ha hp ase, akkor valszeg ezzel a legkevesebbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem otthon semmi sem hP :) (kivéve az iPod, de az is félig apple...) ja! meg a reklám a TVben :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HP-t nem kérdezted meg, mi a véleményük arról az ötletről, hogy támogassák az oldalt?
Mondjuk azt nem tudtam, hogy eleve HP vasakban gondolkodsz.
---------------------------------------------------
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint korábban említettem, én nem fogok kilincselni pénzért. Ha az adományokból nem jön össze, akkor sajnálni fogom, marad a régi szerver, amíg be nem szarik végleg vagy amíg meg nem unom. Bocs, de nekem éppen elég az oldallal foglalkozni, további szabadidőm nincs sem tárgyalásokra, sem egyéb "pénzszerző" hadműveletekre.
Természetesen, ha megkeresnek cégek, azt szívesen veszem, de nekem nincs időm ezután menni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, akkor nem szóltam... viszont így az egész felhajtást nem értem.
Mert ugye mibe került volna küldeni egy mailt a HP általad ismert kereskedőjéhez, hogy mi lenne ha... ? (kérdés természetesen költői)
---------------------------------------------------
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ugyanannyi, mint neked, vagy barki masnak azt mondani: "Figyelj Trey, megfogalmaztam egy levelet amit el lehet kuldeni cegekhez adomany ugyeben."
Bekuldod hirkent, ha esetleg valakinek van hozzafuzni valoja az megteszi, kicsiszoljatok, majd meg lehet mozgatni az ismeretsegeket akinek van.
Trey: a multkori ajanlatom meg all. :)
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rigidus!
Képzeld, megírtam. Csak amikor egy ilyen kérdésre ilyen arrogáns választ kapok, akkor rohadtul elmegy a kedvem attól, hogy segítsek.
---------------------------------------------------
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a tégla projekt kapcsán próbálkoztam a HP-nál. Sajnos eredménytelenül. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem dícsérted eléggé az ügyvezetőt, hogy mennyire fotogén. :D Amikor még egy régi melóhelyemen járt oda vmi Compaq-újság, folyton azon röhögtünk a kollégáimmal, hogy legalább 3-4 helyen ott volt a Beck fotója, szebbnél-szebb bájvigyorokat nyomott. :))))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak amikor egy ilyen kérdésre ilyen arrogáns választ kapok, akkor rohadtul elmegy a kedvem attól, hogy segítsek."
Nem tudom kitol kaptal arrogans valaszt, remelem nem tolem.
"Képzeld, megírtam."
Mar ezzel is sokat segitettel, mar csak postold be ide, vagy uj topikba, vagy egyenesen Treynek. Legalabb nem veszik karba a befektetett munka. :-)
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kétségtelen, hogy adott pénzből jóval olcsóbban is ki lehet hozni szervert, de ezek a gépek tényleg nagyon jók. Leszámítva a SmartArray kontrollert, ami kicsit lassúcska, de amúgy az sem annyira elviselhetetlen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként nem lehet, hogy a régi gép csak a fos I/O miatt lassú? :) Én cseréltem ki duál P3-as szerverben 3Ware vezérlőt LSI Logic 320-2X-re és hát, őőőő, lestem csak utána, hogy mik történnek. :)))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyébként nem lehet, hogy a régi gép csak a fos I/O miatt lassú? :)"
HUP:
SCSI merevlemezek (soft RAID1)
1 GB RAM
dual PIII
A HUP db-jén végzett query:
mysql> use db;
Database changed
mysql> delete from cache;
Query OK, 83798 rows affected (23.97 sec)
HUP mirror:
SCSI merevlemezek
1 GB RAM
AMD Opteron
Ugyanazon az adatbázison végzett query:
mysql> use db;
Database changed
mysql> delete from cache;
Query OK, 75571 rows affected (0.02 sec)
Nagyságrendileg ugyanannyi sor. Amikor néztem, a HUP alig volt terhelve, de a mirrort is nyaldosták a botok.
A merevlemezek gyakorlatilag ugyanazok, a ram ugyanannyi, az OS, SQL szerver verzió ugyanaz, "csak" a processzor és az alaplap (+ a koloncok) más. Az eredmény meg magáért beszél azt hiszem.
(Ugyanez a query volt, hogy 80k sornál a HUP-on futott 200 sec-ig erősebb terhelés idején.)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez elég meggyőző. :)
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyahh megtörtént az utalás.
sok sikert !
Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.15.4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartom magam a szavaskor irtakhoz, utalas ment 10e forintrol, valszeg kedden fogja teljesiteni a bank.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
detto
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt csak a negyede, de en is tartottam magam a vokshoz (bar akkor meg csak 2kra gondoltam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerencsére egyiket sem szeretnénk, ..."
Ezért szeretem a hup-ot! És a jövőben se legyen reklám. Inkább fizetek a szolgáltatásért, de a hírek olvasása közben ugráló, vibráló figyelmet folyton elterelő reklámokat ki nem állhatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat megmondom oszinten se a latogatottsag nem er annyit hogy adakozzak, a masik meg az hogy amd-re akkor se adnek ha erdekem fuzne hozza. Ez a lap nem adhato el szerintem mert gondolom csak trey-el egyutt elado az meg kinek kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na lássunk egy árlistát:
DL385, két darab 2,2 GHz-es dual core Opteronnal vs. DL380, két darab 3,8 GHz-es (single core) Xeonnal.
A DL385-ös ára 98%-a a DL380-asénak. Tehát azon felül, hogy a DL385 műszakilag fejlettebb, még olcsóbb is, mint a hőerőmű xeonos társa.
Miért is lenne akkor az jó? Komolyan nem értem az AMD ellenességedet. Járj te is Intel-előadásokra, írd alá az NDA-t és csodálkozz, hogy mit mondanak az AMD-ről...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked is van Hector Ruíz vudubabád? :))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is van! Nem sokkal a P4 hazai sajtóbemutatója után vettem :o)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat nemtom aminel problemak vannak a memoriakezelessel, olyat nem vennek. A xeonjaim meg csupan 10 fokot melegednek a kiindulo homersekletrol. (31 celsius munka kozben a 2.8Ghz-es) meg raadasul draga is amit trey nezett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkét felvetésedre megtalálod a választ, ha végigolvasod a hozzászólásaimat.
A memóriakezelés hibájával a Xeon L2/L3 bugjára célzol, amit az Intel úgy javított, hogy letiltotta a prefetchet?
Reménytelen vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lehet akkor IBAN-ban is adjatok meg a szamla szamot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezt akartam irni. :-)
Kell meg valami swift szam is vagy mi a turo.. :~
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén megmondom, fogalmam sincs, hogy ez mi. :-O
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nemzetkozi bankszamlaszam, ha jol tudom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IBAN: HU96 1170 7024 2043 7626 0000 0000
SWIFT (BIC): OTPVHUHB
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, igy mar menni fog a dolog. :-)
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szavazáskor tett ígéretem(nél kicsit bőkezűbben) szerint hozzájárultam a projekthez :)
A tranzakció várhatóan kedden reggel teljesül.
További szép napot mindenkinek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részemről is ment 5k... A magánszemélyek nevei is fel lesznek tüntetve valahol, mint a Tégla projektnél vagy csak az adakozó cégek hozzájárulása?
Trey! További kitartást és erőt az oldal karbantartásához!
- waiter -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kéri, akkor igen. Azért akkor, ha kéri, mert volt már olyan, hogy kifejezetten nem kérte. Vagyis, ha valaki kifejezetten nem kéri, akkor igen :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha kéri, akkor igen. ... Vagyis, ha valaki kifejezetten nem kéri, akkor igen :-)"
Aha... Akkor most hogy is van ez? ;)
- waiter -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ha valaki jelzi, hogy nem szeretne kikerülni akkor nem kerül. Alapértelmezetten kikerül minden támogató.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megértem hogy trey ragaszkodsz a HP gépekehez nekem is van egy ML-150 és tényleg semmi baja mióta használom. De mostanába nézegettem a Dell szervereket. Xenon Dual core 3,2es proci, 2Gb ECC DDR2es ram stb... és kb 750.000 ft.Érdemes lenne szétnézni más szerverek után is, mert ez a 1,7 millás ár kicsit húzos sztm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előbb érdekességképpen bekonfiguráltam a weben ugyanezt (kb. tudásban) Dell-ből. ~ 7000 dollárra jött ki az ára.
trey@alderaan:~$ echo "6938*219" | bc
1519422
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha átflashelek nektek OpenSluggal egy Linksys NSLU2-őt és rárakunk egy 4200 RPM-es notivinyót, az nem elég nektek? :))
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan milyen gép ez a Xenon Dual core és hol kerül ennyibe?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de biztos jó erősen világít. :)
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre gondolsz?
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=paxville&page=3
Na igen, 428 Wattal már egész jól lehet világítani. Emlékszem, volt egyszer egy normál, E27-es 500 Wattos izzóm. Elbújt az összes árnyék, mikor bekapcsoltam. Egyszerűen csodálatos volt, imádtam.
Volt ilyen Paxville szerverünk is, na azt már nem imádtam annyira. Zajos volt és lassú. És ennyire rövid életciklusa szerintem egyik másik Intel processzornak sem volt/lesz.
Jó vételnek tűnik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
www.hrp.hu <-- itt nézz szét.Hivatalos Dell Customer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is tul draga, 6135USD ugyanaz a config, ami a topicban lett definialva...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint Dellből? Ugyanaz? Van abban a hajszárítóban ILO? RAID vezérlő?
Pontosan miről is beszélünk? Adjon már valaki egy konkrét konfigot. :)
Ejj, ti Xenon függők. :)
Egy Sossaman notebook-szerverrel boldogok lennétek? Az legalább kevesebbet fogyaszt, mint a normál Opteronok, igaz lassabb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről a procikódnévről mindig ez a vicc jut eszembe:
- Hogy hívják a félelmet elűző sámánt?
- Nefos sámán!
:)
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"K: Soknak találom az árakat...
V: Jelenleg ennyiért tudjuk beszerezni az adott konfigurációt, de ez nem jelenti azt, hogy Te nem állhatsz elő olyan konkrét, pontos, komoly (céges) ajánlattal, ami ennél jobb. Sőt bíztatunk erre. Kérlek, ha van, küldd el az ajánlatod pontosan ezekre az alkatrészekre levetítve a trey () hup ! hu címre."
Amíg ez nem történik meg, addig engedd meg, hogy csak üres fecsegésnek vegyem a mondandódat.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már eljátszottuk a tégla projektnél is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a topicban definialt configot vegigkattintgattam a dell.com site-on, es ott ennyi lett az eredmeny es nem en talaltam ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ertem. Csak rack szerver jöhet szóba. Gondolom azt néztél. Rackmount kit-et konfiguráltál bele. 3 év gar, 2 darab dual-core Xeon, 3 GB RAM, 3 x 72 SCSI, max 6 merevlemez hely, raid vezérlő, redundáns táp és hűtés, távoli menedzsmentet biztosító kártya?
Én is ott konfiguráltam végig. Nekem a fentiekkel együtt 6938 dollár jött ki.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nem jol csinaltam. Kis kinaiak vannak a gepben es azok szamolnak. Miert nem lehet elfogadni, hogy valami olcsobb es jobb? Ha 7000$, az akkor is kevesebb, mint ami a topicban van.
Ha ezt csak lesoprod es csak kotekedesnek tekinted, akkor legalabb vedd eszre a javulast, hogy nem irta meg senki, hogy warez szerver lesz - tul keves a storage :-))))))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez milyen 7000? Nettó, bruttó (van-e egyáltalán ott ilyen fogalom)? Mennyiért szállítják ide, és kik? És mennyi idő alatt? És hol érvényesítem a garanciát?
Ezért inkább céges árajánlatot várok magyar cégtől. Akár a magyar Dell képviselettől is, aki felajánlja a megfelelő konfigot. :-D
Egyébként warez / pornó cache. ;-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
The Hands Videos Backup Server
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna nem vagyok hw kereskedo. Amiben meg kozben tudnek jarni, azt a fajtat nem ajanlom :-) Majd megkerdem jovo het utan a key account managerunket, hogy ne csak duma legyen.
Elore szolok, hogy /fetish nelkul nem lesz az igazi :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amerikai árakat nézni Magyarországról valóban sok értelemmel bír. Ezen nem gondolkoztál még?
Vagy fizetsz szállítást/repülőjegyet/vámot is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor esetleg menj el a hp.com-ra is és kattintgasd végig ezt a konfigot:
$6,116.00
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon kíváncsi lettem ettől a nagy Dell hype-tól, így megpróbáltam összerakni egy DL385-öshöz hasonló konfigot:
Dell:
http://people.fsn.hu/~bra/hup/print_summary_details_popup.aspx.htm
$6,340
2x2,8 GHz Paxville (LOL :), 3GB memória, rackmount kit, 3x73GB 10kRPM SCSI, RAID kártya (hogy tényleg hasonlítson a HP-hoz, ami két (1 külső, 1 belső), cache-es RAID vezérlőt tartalmaz), távmenedzsment, redundáns táp.
HP:
http://people.fsn.hu/~bra/hup/cart.asp.htm
$6,116
2x2,2 GHz DC Opteron, 3GB memória, rackmount kit, 3x73GB 10kRPM SCSI, RAID vezérlő, távmenedzsment, redundáns táp és ventillátorok.
Abban igazad van, hogy a két gép nem egyforma. A delles jóval gyengébb (processzor, memória). Cserébe kicsivel drágább és fűt, mint a barom.
Nincs vele tapasztalatunk, jóval kevésbé elterjedt márka Magyarországon, mint a HP. Bár igaz, hogy ha szimpátia alapján kell dönteni, akkor egyértelműen a Dell a tuti, hiszen gőzerővel támogat open source projekteket, a vásárlóinak pedig kompetitív áron ad el innovatív termékeket, a vásárló érdekeit (villanyszámla, klíma tervezés, opcionális távmenedzsment, stb.) szem előtt tartva.
Engem meggyőztél, a Dellt vegyék csak az Intel funboyok konvektor helyett. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a következő HUP sörözést is összekapcsolhatnánk a nemes üggyel. Bár már nyár óta nem volt ilyen, de hát télen kinek van ugye kedve sörözni... node egy szép májusi/júniusi este már tökéletes lenne erre a célra. Biztos több pénz jönne össze egy ilyen alkalmon, mintha simán az átutalásokra várnánk, egy sörözés megszervezése pedig ugye semmibe sem kerül. Akár több városban is: ha jól emlékszem, tavaly, a rendszergazda napon is három helyszín volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de lehet hogy fájdalmas lenne a kompromisszum a hupra és a sörre költött összegek között... ;)
emellett esetleg cégeket is meg kéne erőszakozni, engem nem zavarna oldalt 1-2 kis méretű banner (amennyiben nem index-hu-s félmegás fles (: )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sikert egy nagy kalapal. Gondolom lesz valami grafikon amin nyomon lehet követni hol tart a project gazdaságimegvalosulása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, bra,
a 3 diszk RAID5be van tervezbe? Nem gáz az db backendnek? Egy 1+0 jobban nézne ki, és annyival nem drágább...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, de én sem látom sok értelmét háromnak. Trey?
A RAID5 tuti nem nyerő ilyen helyre, igaz a SmartArray RAID1(0)-nél sem atomvillanás... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert scsi?
10 szoftver raid 4 wincsivel nem lenne gyorsabb?
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DL38x SCSI-val, vagy SAS-sal kapható. A RAID kontroller az alaplapon van, kivéve a SAS verziónál, de ott is az alapkonfig része.
Ezeknél nem opció a szoftver RAID. Meg aztán a hardveresnek azon kívül, hogy esetenként lassabbnak tűnik, nagy terhelésnél jön ki az előnye, ott ugyanis tehermentesíti az átviteli csatornákat és a CPU-t.
Szívesen kipróbálnám a SAS-os verziót, de egyrészt drágább, másrészt meg lehet, hogy rosszabb a támogatottsága. Diszket mindenképpen nehezebb (még) bele szerezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem jobb lenne egy RAID10-re gyúrni, esetleg első kisebb, vagy csak egy procival.
A HP Smartarray amúgy gyárilag micsoda? Nekem az LSI Logic X-es sorozatával nagyon jók a tapasztalataim, igencsak gyorsak. Régen a HP NetRAID cuccok erre épültek (legalábbis egy részük), ez még most is így van?
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért lett 3, mert a minimális konfigot állítottam össze. Ha összejön a pénz, akkor nem lesz probléma venni még egy merevlemezt. Van a kalkulációban annyi tartalék.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Később processzort venni ezekbe felér az öngyilkossággal. :)
Én inkább nagyobb diszkeket tennék bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A SmartArray a Compaqtól jött, elég régi darab, de folyamatosan pofozták és ma már majdnem utoléri egy normál SATA diszk teljesítményét szekvenciális IO-ban. :)
Tudtommal semmi köze az LSI-hez, egy RISC proci van rajta, abban meg valamilyen saját firmware. A nagyobb kontrollerek (több csatornás) meg két procival mennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még jó, hogy az adatbázis műveletek tipikusan szekvenciális IO-k :-D (tipikusan random IO-k ofkoz, ahol a memória, kontroller cache, cache policy (write-back vs. write-through), stripe size, stb. számít sokat. Főleg a memória. A diszk mindig lassú...
Egyébként a RAID10 vs. RAID5 MySQL alatt:
MySQL: Hardware RAID5 vs RAID10 analyses
(nem biztos, hogy minden esetben a RAID10 a legjobb, amellett, hogy _biztos_, hogy nem a legolcsóbb)
Egyébként egy BBWC (Battery backed write cache) sokat dobhat a teljesítményen, meg is fontolom a hozzáírását. Azért nem tettem eredetileg bele, mert nem akartam, hogy nagyon elszálljon az ár.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem tedd bele. A MegaRAID-kártyák tudtommal enélkül nem is hajlandóak write-back üzemmódban használni a cache-t, csak write-through választható.
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerintem tedd bele."
Már megtörtént tegnap :-) Azon a 20K-n ne múljon... Lásd: a táblázat utolsó sora.
"A MegaRAID-kártyák tudtommal enélkül nem is hajlandóak write-back üzemmódban használni a cache-t, csak write-through választható."
Így van, és így is van jól, mert akku nélkül nagy az adatvesztés kockázata write-back cache policy használata esetén. A szóban forgó cucc max. 72 óra kiesést visel el. Ennyi remélem az Adatparkban sose lesz, ha mégis, akkor a fene megette az egészet :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van hozzá tartalék aksink, majd gyorsan (egy frissítési ciklus harmada alatt) kicserélem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kettő hw RAID1, egy backup vagy online spare. A RAID10 valóban jobb lenne, de annak ára van. Pontosan 60k körüli összeg.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, amit korábban levélben jeleztem, azt örömmel vállalom, úgyhogy...
Igaz, így nem lesz spare...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, megkaptam a leveled. A spare szerintem megoldható lesz akkor is, ha RAID10 lesz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így utólag, jobban átgondolva a konfigot, sokkal nagyobb hibának látom a 3 x 1 GB memória modult. A teljes interleaving kihasználásához a bankokat párosával kell feltölteni, így 3 x 1 GB helyett 6 x 512-es modul kellene. Bár ez csak részletkérdés.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, nem. Most látom, hogy az 1 GB = 2 x 512 Interleaved. Akkor jo.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is elküldtem 5k-t. Csak így tovább Trey!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat en asszem inkabb havonta utalok kisebb osszeget, mint egyszerre nagyot. Kicsit megugrott a rezsi ezzel a lakastorlesztessel :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megértelek én sem tudtam egy húde nagy összeget utalni. Amit tudtam azt megtetem. Trey pedig azt írta valahol nem kötelező aki tud az utal aki nem az nem. Ez az adakozás lényege. Ha lecsöken a bevételed vagy megugrik a kiadásod nyilván kisebbek a lehetőségeid. Viszont sok kicsi összeg kiad egy nagyobb összeget. Ezért fogunk össze. Ha mindenki azt a pénzmenyiséget utalja amit a szavazáskor bejelőlt akkor összejön a dolog. Most majd meglesz mérve menyire hazudos a HUP olvasói közösége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az, hogy en a bejeloltnel kevesebbet utaltam. Viszont, ha felevig minden honapban utalok, akkor majdnem a duplajat adom a bejeloltnek :)
Sok kicsi sokra megy meg vannak me'g ilyen okos gondolatok a buksimban :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sun X4200 -ban nem gondolkodtál?, az extra large modell kb pont ugyanaz, mint a hP dl385, ez a sun store szerint 5645 dollár. Van némi tapaszatalatom a géppel, azon kívül, hogy a SAS kontroller jelenleg semmilyen BSD-vel nem támogatott nagyon jó a vas. Linux v . Solaris gyönyörűen fut rajta.
Üdv
Godot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk x4100 van, a FreeBSD -CURRENT-ben lévő mpt(4) driver már ismeri az LSI 1064-es SAS kontrollert. Sőt, írtak olyanok is a current listára, akik egyszerűen átemelték az mpt drivert 6.1-be, és tökéletesen megy. Szóval csak idő kérdése a support.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként hamár lapletöltések...
Egy rakat hír van úgy, hogy 1 mondat bevezető majd a továbbra klikkelve újabb 1 mondat és kész. Ilyen a netbsd-s SoC hír is. Ezeknek mennyire van értelme? :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Javasolnám op rendszernek a NetBSD-t, és HW platformnak a kenyérpirítót. Tudom-tudom kicsi a teljesítménye, de klaszterbe lehetne kötni, ezáltal meg lenne oldva a load-balancing és a hibatűrés is. Tavaly augusztusban 149$ volt az ára, gondolom csak adnak valami engedményt ha rendelünk vagy 50db-ot. Kb. ennyi jön ki a 7000$ból... :)
Ja és akkor lehetne ingyen piritóst osztogatni a sör mellé...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:))))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez egy buta sztereotípia. a netbsd referenciaplatformja a kávéfőző
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én javaslatom az legyen kávéfőző és fagyigép is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kávéfőzővel és kenyérpirítóval már lehet mit kezdeni. :) A kávéhoz kell még egy kis forralt tej, a pirítósra meg vaj és Marmite, máris kész egy reggeli. :)
--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most adtam fel 10E-et. Remélem, hamar összejön a lé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
detto!
Hajrá srácok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a számlaszám stimmel, akkor bárhogyan rövidítheted az elnevezést. Tőlem az ELLA bank minden további nélkül elfogadta szerény átutalásomat, rövidített kedvezményezett-névvel. (Rákérdezett, hogy az OTP Király utcai fiókjára gondolok-e; úgy sejtem, hogy igen.)
Gerő Péter
Korlátozás Nélkül Használható és Terjeszthető Szoftverek Felhaszálói Kompetenciaközpontja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nekem is szűkös a keret. (tanuló vok -- illetve nemtanuló)
azért 800Ft ment. majd ha még marad akkor megy még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ITport-on, es igy a hirkeresoben is megjelent.
http://www.itport.hu/hir/407
Thx. Bbt
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali Trey, átutaltam!
Bár dupla annyi mint jeleztem így 4k-lett. Gondoltam egy "téglányit" erre a célra is le tudok spórolni a zsetonomból ;).
Hajrá HUP, és mindenki hozzon még egy olvasót/támogatót a közösséghez ;).
Üdv:
Lack Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ötöst én elküldtem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1500Ft nem sok, de ment. Picivel több, mint amit a szavazásnál bejelöltem. A ballagási pénzesőből szerintem jut majd még erre célra legalább ugyanennyi:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4K ment reszemrol is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utaltam az első részletet ( CIB Netbankból :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, bra, lassan azért csoroghat valami infó, hogy hogy áll a dolog?
Még a szutyok OTP-be is holnapra oda kell érjen az első adag bankon kívüli...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint mondtam, én nem látok rá jelenleg a bankszámlára. Ígéretet kaptam, hogy legkésőbb a jövő héten... Addig is türelmet kérek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismét: jelenleg nincs netbank szerződésünk. Kedden voltunk bent, kértünk bankkártyát, amit jövő hétre ígértek. Ha az megvan, tudunk netbankot kérni.
Számlalevelet az előző lakcímemre kapok, amit csak hétvégén tudok felvenni. Legkésőbb hétvégén lesz részeredmény, jövő héttől pedig remélhetőleg sűrűbb mintavételezés is megoldható lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, kösz srácok, félreértettem, azt hittem, kedden már megszületett a megoldás, de ezek szerint még csak elvi szinten, és a fizikai megvalósulásra várni kell...
Akkor lehet jövő hétig szurkolni, hogy minél kevesebb ideig kelljen figyelni a pénz gyűlését... ;-p
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izé. A mi céges számlánk is OTP-s (még...) és tök független a bankkártya (ilyenünk nincs) meg a házibankjuk (ilyenünk meg van). Maga a házibank szerződés megkötése ~15 perc volt és bepötyögtünk jelszót és ment máris itthon. Az OTP-t nem komálom, de ez télleg flottul megy náluk. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, itt az ügyintéző megköttette velünk. Mondjuk ez alapítványi számla, bár nem hiszem, hogy ebben különbség lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm.
Hogy is mondjam, azért láttam már egyszerűbb e-Banking oldalt is, mint az OTP-s. :-(
Nah mindegy a beígért pénz elment, használjátok egészséggel.
Nekem meg kevesebb Gyros, több HUP. :-)
Üdv.: Tamaas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
moneybookers.com?
ha visszajön a szerencsejátékba fektetett pénzem akkor azt ide befizetem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali.
En tamogatnam az oldalt penzel, ha lenne penzem, de nincs, mivel meg tanulok es jovedelmem sincsen =)
Szoval csak sok szerencset kivanok treynek!
Remelem nem szunik meg az oldal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En szinten diak vagyok, de azert a szavazason megjelolt szereny osszeggel (1000 local credit) tamogattam a projectet.
Petya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey: "Az esetleges adományokat köszönjük!" imho az esetleges-t felesleges beleirni, ez esetben nekem az jon le, hogy "talan ha neadj'isten 10000 emberbol adomanyoz valaki az thx" de ez most csak kotekedes. :-)
ps. latom ha vartam volna az alternativ adakozasi lehetosegre most harom ezer forinttal tobbet ert volna a penz. :-( no sebaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Egyik olvasónk jelezte, hogy a cikkben szereplő konfigurációt nettó 902 364 Ft-ért
amennyiben kifejezetten nem tiltja ez az olvaso a nevet ugyanmar kozold ki volt, amikor szerverre fog fajni a fogam felvennem vele a kapcsolatot, hogy milyen arat ajanl;)
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem erdemes fontolora venni ennek a gepnek a megvasarlasat:
http://www.damnsmalllinux.org/store/Mini_ITX_Systems/Damn_Small_Machine
Csak $375 es a raid miatt sem kell aggodni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
előbb kiszámoltam, a szavazatokban rejlő szándékok eddig ~2,7 miskát ígérnek. ha ez összejönne, akkor a fennmaradó részből szerintem érdemes lenne egy új frontend - szerverre (is) költeni, mondjuk szintén 24 órás reagálású helyszíni garanciával.
bár nem akarok előre inni a medve bőrére, csak hangosan gondolkodtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elosztom 3-mal, akkor már kijön belőle majdnem a tervezett konfig. Sajnos én ezzel kapcsolatban nem vagyok ennyire optimista. Örülök, ha a terv sikerül.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elhiszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez az "Adomány: 55 000" itt a bal oldalon ugye csak elírás?
szerk: ok, látom a választ, thx
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lásd eggyel ezalatti hozzászólást.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amint az észrevehettétek kikerült egy számláló a gyűjtés állásáról az oldal bal felére. Jelenleg 55 000 forint gyűlt össze. Nem kell megijedni, mert eddig csak két ember (rka, és Szabó Áron Róbert) adománya "látszik". A feldolgozás dátuma:
2006. 04. 11 a bankban, plusz nálam van egy utalás lementve. Akik később utaltak, azoknak a támogatása NINCS még benne!
Remélem hamar hozzáférhetünk a számlához elektronikus úton is. Addigis, akinek van lementett (html, excel, stb.) másolata az utalásról, az elküldheti a trey () hup ! hu-ra, és azonnal frissítem a donate meter-t.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lesz ha nem gyulik ossze a megfelelo osszeg? Visszakerul a penz az emberekhez? sokallom az 1.7 millat, szerintem emgint vqalaki ratett egy lapattal. Enyhen szolva undorito masok tudatlansagatkihasznalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor addig lesz egyre hosszabb a gyűjtésről szóló hír, míg végül az egész főoldalt elfoglalja :-)
"emgint vqalaki ratett egy lapattal. Enyhen szolva undorito masok tudatlansagatkihasznalni."
Légyszi olvasd el a cikket, mert frissült. Ígéretet kaptunk kb. 1 100 000 forintos beszerzésere. De csak most azonnal. Ha most meglenne a pénz, akkor csak annyiba kerülne. Mivel nincs meg, egyelőre az eredeti összeg a cél. Ha eljutunk 1 100 000-ig, akkor megkérdezzük a forrást, hogy akkor abban a pillanatban be tudja-e annyiért szerezni. Ha igen, akkor megvesszük annyiért, és vége a gyűjtésnek. Ha nem, mert közben már vége a jelenlegi akciónak, felmegy az euró 300-ra, vagy csak egyszerűen drágább lesz, akkor tovább gyűjtünk. Ha akkor olcsóbb lesz, akkor a fennmaradó összegből tartalékot képzünk.
Köszi az észrevételt!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Javítottam a hozzászólásom...
(Elolvastam a fentebbieket.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi, semmi, Trey, csak én is keveseltem a pénzt, de csak később láttam meg a feldolgozottsági adatokat. (Amíg nincs netbankotok, addig talán érdemes lenne a adomány-o-méter fölé a feldolgozottság dátumát kitenni. :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Támogatom
Szerintem is jó ötlet lenne a dátumot kiírni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 nap alatt 300ezer. Ez szerintem bíztató. Remélem még egy ideig kitart az adakozó kedv az emberekben:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, én is hozzájárultam kb 0.744 %-al.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallod Trey, kibaszott draga ez a gep. Csak emiatt utaltam =) remelem osszejon.
//zsoce
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elküldenéd a utalás kivonat másolatot? Köszi!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kéne valami frissités az utalások ügyben,
mert mondhatni elsők közt küldtem, de még semmi és lassan aggódom, hogy jó helyre ment-e :D
bár lehet az erste bank lassú
Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.15.4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem szerepelsz?
Sajnos nem rajtam múlik. De ha elküldöd az utalás képenyőképét, akkor már fel is kerülsz :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ment a link mailben :D
Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.15.4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey!
Árpilis 20-án utaltam, de nem látszik a listában. Lehet, hogy rossz helyre ment a pénz?
Petya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Légyszi, olvasd el a cikkben a "Frissítések" szekciót.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt hol akarjátok megvenni? Miért HP?
Most vettük: DELL 2850 Rackmount
2db 3,2Ghz Xeon 2MB cache
3*146GB 15000rpm HDD Hot-Plug
8 GB DDR2 RAM memory
C4 RAID 5 256MB RAID vezérlő
Redundáns tápegység
1.600.000.- magyar forintért (Nettó) viszek Neked.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.1 milliónál (bruttó) tartunk jelenleg. Légyszíves olvasd el a cikket figyelmesen. Köszi.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igazad van. Most láttam. Megnézem én mennyiért tudnék Dell-t, ha nincs a márka ellen és az Intel ellen kifogásotok.
Üdv:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Megnézem én mennyiért tudnék Dell-t,"
Köszi. Annyit szeretnék addig is mondani, hogy péntekre valószínűleg lesz megoldás a szerver gondra. Mivel a részletek az utolsó pontig nem tisztázottak még, ezért nem álltam még elő a dologgal.
"ha nincs a márka ellen és az Intel ellen kifogásotok."
Nekem az Intel ellen semmi kifogásom. Ezt másokról kevésbé mondhatom el. Dell ellen sincs, de a HP-t jobban szeretem... :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a gép azért processzorban és tudásban is bőven alatta van a fent írt DL385-nek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, még egy hét és mehetünk a shopba. Mármint ha így halad a gyűjtés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna lakáshitel előtt állva már nem is olyan egyszerű adakozni, mint hittem, de természetesen a szavazatomhoz tartom magam, és utaltam ma. Sok sikert!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Interneten keresztül lehet küldeni némi kest-t? Másik, hogy nekem fizum cask 1-hét múlva lesz még belefér?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkét kérdésedre a válasz benne van a cikkben. Amúgy mindkét kérdésre igen a válasz a mai állás szerint.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, Trey válaszát csak megerősíteni tudom. Most küldtem 1000Ft-ot HUP vasgyűjtés felirattal. Amúgy nem sajnálom ezt a pénzt, vindózra volt félretéve 4,5 évvel ezelőtt (amikor Trey megmutatta nekem ezt az oldalt).
További sok sikert kívánok a HUP szerkesztőinek, munkatársainak,
továbbá : éljen Május 1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többször előfordult a xeon vs. opteron kérdés az új gép kapcsán. Az anandtech-en volt egy 8-utas konfig teszt.
Eight Core Servers: Opteron 880 (Egypt) vs. Xeon MP 3.0 GHz (Paxville): http://www.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=2745&p=1
Mindenki vonja le a következtetést a 4 utas gépekre. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy előkerültek a szükséges hardvereszközök, lehet valamit tudni arról, hogy mikor történik meg a portált működtető hardver és szoftver migrálása?
--- GTK programozás C nyelven ---
http://hu.wikibooks.org/wiki/GTK%2B_programoz%C3%A1s_C_nyelven
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni