7 éve hunyt el Steve Jobs

 ( trey | 2018. október 5., péntek - 20:03 )

Az évfordulón Tim Cook emlékezett meg róla a Twitter-en.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

RIP, meg minden, de azt még dekódolom, hogy mire gondolt Cook.

--
trey @ gépház

Gondolom szerinte, és sok Apple fan szerint nem tartanánk sehol nélküle, hisz az iPhone előtt fejből írtuk be a telefonszámokat, még a telefonkönyv se volt használható a 6230-ason. Vagy melyik típus volt Steve Jobs kezében a bemutatón?

Hat oszinten nekem inkabb az alku nelkuli perfekcionizmust jelenti/jelentette.

Nyilvan neki is meg kellett alkudnia, mikor a valo vilag kopogtatott, de az a fajta eltokeltseg, hogy kozepszerut nem fejlesztunk, mert minek, az nekem nagyon bejon.

Igazi innovativ szellem.

Ha a perfekcionizmus része az, hogy nem hagyjuk a felhasználók által sem elrontani a telefont mindenféle lim lom háttérképekkel, akkor kösz, de nem kérek belőle, és nem követem. Nem az segíti az emberiséget, aki kerítést épít köréjük. Voltak borzasztó jó megvalósításaik, de az átívelő koncepció szerintem túl lett misztifikálva. Volt egy látomása, ami nagyon sokak igényét lefedte, de nem az volt a látomása, hogy megnézzük mire van szükség, mivel tudunk eszközt a kezükbe adni, hanem mi az a forma, ami a legtöbbeknek "pont jó". Nem tökéletes, nem formálható, hanem pont jó.

A perfekcionizmusa számomra egy ponton túl már azt éreztette, hogy ő aztán tökéleteset alkotott, csak mi vagyunk hozzá hülyék.

(Nyilván sarkítok, nem azt mondom, hogy rossz amit csinált, azt mondom, hogy okkal sikeres, csak az nem az azok, amiért sokan istenítik.)

Utódjára semmi nem jellemző a nagy előd képességeiből. Kár!


Normális HUP-ot használok!

Időközben felnőtt a konkurencia és sokkal bonyolultabbak lettek a termékei.
Szerintem innen sokkal nehezebb annyira látványosan innoválni, mint Jobs idején.

Erre két gondolat is szokott lenni: egyik, hogy Jobs vezetésével sem folyamatos volt az orrhosszal vagy mégtöbbel elsőbbség, elég sok ideje nincs már egetrengető különbség (más gyártók termékei közt sem, pl. Samsung se akkorát tud lódítani magán előre). Másik, hogy alapvetően az innovációkról szokták azt mondani, hogy hullámokban jönnek, az iPhone korát az is tette lehetővé, hogy akku, kijelző, ... egyéb technológiák lehetővé tették a tényleg zsebméretű eszközt, és annak nagy léptékű, éves fejlesztését. Ugyan ez most nincs épp jelen, nem lehet hajlítható kijelzőt (talán idén lesz Samsungnál) gyártani pont egyszerűen és megfizethetően, nem lehet nagyobb akku kapacitást csinálni, és nincs is szerintem sok ötlet arra, hogy mi is kéne az embereknek, engem ha megvernek se tudok igazolást találni a 16. magra és a full hd->4k->8k kijelzőre, de lassan a kamera felbontásra sem (optikára igen). Amikor az AI lett a huawei kampány egyik buzzword-je, mindenkinek világossá válhatott, hogy kifogyott a gőz. És amikor az iPhone-ban a vízállóság az újdonság...

Mondjuk azert az eleg durva, hogy SoC-ok tekinteteben mekkora elonnyel vezet az Apple. Fogyasztasaranyosan akar ketszeres-haromszoros elony a Qualcomm-hoz kepes.. eleg meredek.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Anandtech vs jevgenyij, ki a hitelesebb vajon?

https://www.anandtech.com/show/13392/the-iphone-xs-xs-max-review-unveiling-the-silicon-secrets/4

https://www.anandtech.com/show/13392/the-iphone-xs-xs-max-review-unveiling-the-silicon-secrets/5

"Apple’s SoCs have better energy efficiency than all recent Android SoCs while having a nearly 2x performance advantage. I wouldn’t be surprised that if we were to normalise for energy used, Apple would have a 3x performance efficiency lead."

---------------------
while (!sleep) sheep++;

Óriási kérdés nekem az, hogy tényleg akkora előny-e a vékony aksi, hogy ezt az energia hatékonysági előnyt ne lehetne agyoncsapni egy 2-3 mm-el vastagabb aksival. Okosórában biztos nem, de 5 colos telefonban?

Bocs még nem volt időm a tegnapi Apple bulvár átnézésére.
https://appleinsider.com/articles/18/10/05/apples-a12-bionic-comes-close-to-desktop-cpu-performance-in-benchmarks

A némiképp ismertebb és elismertebb Antutu-nál nem látom ezt a fene nagy előnyt, sőt!
http://www.antutu.com/en/doc/115699.htm
http://www.antutu.com/en/doc/115663.htm


Normális HUP-ot használok!

Nem az volt múltkor a "CPU throttling akku kímélési céllal" témánál, hogy gyakorlatilag az iPhone folyamatosan vissza van fogva, és ritkán fut névértéken a rendszer?

Mondjuk az nem sokat ér, ha gyorsabb, csak nem fut sose azon a sebességen, de ha energiahatékonyabb, akkor ugyan annyi energiából többet kell kihoznia, tehát közel azonos sebességet valójában kevesebb energiából hoz ki, tehát lehet spórolni az aksin :).

Egyelőre csak az Apple Batterygate botrányáról olvashattunk. Abból nem az jött le, hogy annyival takarékosabban bánnának az iPhone-on az akkuval. Nyilván nem a legújabb iPhone-ok érintettek, idő kell az akku leharcolásához. De 1. milyen minőségű akkuk ezek ilyen iPhone árak mellett?! 2. nem tartom valószínűnek, hogy időközben csodák történtek volna az Apple-nél.


Normális HUP-ot használok!

Miről beszélsz?

Apple piaci érték
2011 október : 313 milliárd $
2018 október : 1104 milliárd $

Apple árbevétel
2011 : 108 milliárd $
2017 : 215,6 milliárd $

TC nagyon nem tűnik egy képességhiányos CEO-nak.

100 milliárd légy nem tévedhet. Együnk xart!

Ezt ugy mondod, hogy az Apple mindenhol kisebbsegben van...

Akkor az Androidra, meg a Windowsra mit mondanal?

A választás szabadsága adott, senki nem kényszer alatt vesz mobilt. De nem is ez a lényeg, hanem hogy TC az egyik legsikeresebb üzletember, képességeit kétségbe vonni, vagy csupán relativizálni is ostobaság. Valójában már SJ vezérigazgatósága alatt is TC felelősségi körében épült ki az iphone értéklánc, ami nélkül sosem lett volna a világ egyik valaha volt legsikeresebb árucikke az iphoneból, az Appleből meg az usa legnagyobb értékű magánvállalata.

A tudatlan vásárló Apple rajongását el tudom fogadni. De egy mérnök hogyan rajonghat egy ilyen sótlan, karizmátlan, arrogáns gyökérért mint TC?!
Szerinted az jó poén, hogy egy magasan képzett mérnököt azért rúgnak ki az Apple-től mert a liftben 1,5 perc alatt nem tudta elmagyarázni az üres fejű marketinges fejesnek, hogy mi a munkája?
Ha faék egyszerű válaszokat vár el az Apple a dolgozóitól, akkor annak idővel faék egyszerű termékek lesznek következményei. Talán nem is véletlen, hogy mostanában új emoji meg notch típusú hülyeségekből áll az Apple "innováció".
A jó koponyák pedig inkább átpártolnak olyan cégekhez mint a Google vagy akár a Microsoft. Az előbbi annyira érti ennek a jelentőségét, hogy hajlandó olyan akadémikus, piaci értéket talán sohasem képviselő projekteket pénzelni mint a Fuchsia. Mert a jó elmék miután kijátszották magukat, nagy értéket is tudnak termelni. De minimum nem a konkurenciát gazdagítják.


Normális HUP-ot használok!

Ballmer is jobb számokat produkált mint elődje, mégsem emlékeznek rá sikeres vezetőként a Microsoftnál szemben elődjével Bill Gates-szel. A távozása is eléggé szentimentális volt.


Normális HUP-ot használok!

Szerintem az Apple növekedése tagadhatatlan, kérdés, hogy mit tudnak ebből be emberek a lendületenek, amit már előre megadott a Jobs korszak, és mennyi lehetne, mi az elvárt növekedés, mennyit növekedett a piac egésze, ...

Most őszintén szerinted Steve Jobs nélkül itt tartana ma az Apple?


Normális HUP-ot használok!

Kb. ott tartana ma, ahol a Silicon Graphics, ha nem jön Jobs az iPoddal hogy visszarángassa a tönk széléről.

> Volt egy látomása, ami nagyon sokak igényét lefedte, de nem az volt a látomása, hogy megnézzük mire van szükség, mivel tudunk eszközt a kezükbe adni, hanem mi az a forma, ami a legtöbbeknek "pont jó". Nem tökéletes, nem formálható, hanem pont jó.

Elnezest, de nem tudok egyeterteni. Szerintem o nem az embereknek, hanem sajat maganak akart "pont jot" eloallitani.

Mert vannak olyan emberek, akik "ottbasszameg, igy is jo lesz" alapon dontenek, meg olyanok is, akik azt mondjak, hogy "ezt me'g nem _szeretem_ hasznalni, ez igy szar". Mindketto szamara a vegeredmeny megfelelo lesz, csak az elvarasaik masok.

Miert tetszik ez nekem? Mert en is hasonloan gondolkodom. A "good enough" nem "good enough". Sokaig tartott megtanulnom, hogy tokeleteset nem gazdasagos csinalni. Elotte soha nem jutottam egy pet-projectem vegere se (pedig volt jo par). Mindig a legjobbat akartam megalkotni mar a legelejetol kezdve, es ez olyan komplex problema volt szamomra, amire kezdetben nem ismertem a valaszt. Igy sose kezdtem bele igazan.

Nyilvan, ahogy oregszik az ember, egyre bolcsebb lesz, igy en is rajottem, hogy tokeleteset nem elsore, hanem a vegere kell alkotni. A mostani pet-projectem* nem tokeletes, nem szep, tele van bugokkal, de mukodik. Tudom hasznalni. Egy prototipus.

Kiteszem publicba, hogy az emberek bizergaljak? Nem. Sokan azt mondanak, hogy tedd ki, mert release early-release often, meg early response, meg feedback cycle, meg az osszes tobbi... ok ugy gondoljak, hogy en masoknak csinalom a programot. De nem. En magamnak csinalom. Es addig nem is lesz kirakva, mig azt nem erzem, hogy ez mar hasznalhato olyan szinten, ahogy en azt elkepzeltem.

Uzletileg ez elonyos? Esetleg ezt olvastuk a Katedralis es Bazarban? Nem. Akkor megis miert ne akarnek early feedbacket?

Azert mert nem az embereknek tetszot, hanem a szamomra megfelelot szeretnem megalkotni. Ha a ketto metszi egymast, az jo, viszont ebben az esetben a legjobb, ha nem kerdezem meg a felhasznalot, hiszen az altalaban azt se tudja mit akar. Ha van egy viziod, akkor a legrosszabb amit tehetsz, az a design by comittee.

En ugy erzem, hogy Steve Jobs hasonlo okokbol cselekedett ugy, ahogy. Erre jo pelda nagyon sok termeke, amelyik pont azert ment a sullyesztobe, mert annyira tokeletesre/innovativra lettek alkotva, hogy az aruk miatt egyaltalan nem voltak eladhatoak (Lisa, NeXT). Steve sose jart a foldon, mindig ugyanaz a hippi maradt belul, aki volt a huszas eveiben.

* amugy jelenleg fel uton vagyok afele, hogy siman nativ macOS kodban fusson a dolog, meg par dolgot kell migralni, es jo lesz

SJ-t nem így látom. Az emberek véleménye nem érdekelte, de a viselkedésük igen. Abból merített, arra válaszolt. Megnézte milyen problémát tud megoldani úgy, hogy a megoldása megfeleljen a legtöbb ember szellemi szintjéhez. Fontos volt neki, hogy a tanulást minimálisra csökkentse. Olyan ez mint az ígérni a fogyasztónak, hogy: "ha ezt megveszed illetve megeszed lefogysz, nem kell melózni". Itt ez annyit jelentet: "Te is fogsz érteni a géphez és nem kell tanulnod."

Szerintem ez a sikerének a titka. A gyengébb képességűek is okosnak érezhették magukat végre.

Idézet:
Fontos volt neki, hogy a tanulást minimálisra csökkentse

Ez az a rész, amit sosem értettem. Bármilyen más telefonomon (buta, Symbian, Windows Mobile, Android) ha valamit akartam, megcsináltam.

Egyedül az iphone volt az, ahol pár hét használat után feladtam pár dolog keresését, és vagy megkérdeztem másokat, hogy hol a fenébe lehet ezt vagy azt bekapcsolni/átállítani, vagy fogtam a kézikönyvet és kikerestem a megoldást. Nem volt egy másik telefonom se, ahol a kézikönyvet ki kellett volna nyitnom. iphone esetében meg igen.

És hasonló a véleményem a MacOS-ről is. Nem mondom azt, hogy Windows alatt vagy Linux alatt mindent meg tudok oldani, de a hétköznapi dolgok mennek. Amikor először használtam KDE-t, hamar kikövetkeztettem, mi hol van. Először használtam Gnome-ot, ugyanez.
Először használtam MacOS-t, és holt egyszerű dolgokat nem találtam meg. És amikor sokadszorra használtam MacOS-t, akkor is többször kérdeznem kellett.

Nem azt mondom, hogy rossz vagy használhatatlan az apple rendszere, de nekem az összes többi elterjedt rendszerhez képest az applre rendszere kifejezetten tanulásigényes.

"... ha valamit akartam, megcsináltam."

Te igen, a többség viszont sík hülyének tartja magát, nem nem tudná megérteni a gép működését, csak nem hiszi el, hogy meg tudná érteni.

Nem kizárt, hogy neked máshol lenne logikus a helye valaminek, mint másoknak. Az se kizárt, hogy a legtöbben egyszerűen nem keresik amit te igen, akiket kérdeztél, tudták hogy hol kell azt beállítani, vagy csak nem akarták azt beállítani, amit te?

Nekem a Windows 10 ilyen. KDE hihetetlenül logikus, azután olyan érzés a W10 felülete, mintha szellemi fogyatékosok tervezték volna.

Ezzel en is igy vagyok szoval mar ketten vagyunk :D

Nem is lenne ezzel semmi baj, fedje le a userek kb. 10%-ának igényeit. A mac részesedése ilyen körül is volt.
A probléma az, hogy a többi OS is elkezdett ebbe az irányba menni: a mai windows és a mai linux desktop emiatt használhatatlan a 90% számára.

Mármint azért használhatatlan a 90% számára a windows és a linux, mert az iOS-t utánozzák?

Azért, mert az apple féle üzleti modellre akarnak alapozni: lebutítatni a felületet, windows esetében SaaS (bár egyes linuxoknál is jelentek meg ilyen elemek, pl. ubuntu), kompatibilitással, régi eszközökkel nem foglalkozni.
Ez bejött az apple-nek, akinek van egy ~10%-os user bázisa. Nem jön be a maradék 90%-nak, aki eddig sem akart apple-t használni.

Ok, így már értem, és egyet is értek vele. Pl. üzleti appokból nem egy ismerősöm mint fejlesztő úgy él meg, hogy mutatnak neki egy 2 gombnyomásra épített egyszerű app-ot a store-ból, ami mindent tud, kivéve ezt vagy azt. Na azt kéne, de úgy akkor az egészet lefejleszteni :).

Ez igaz, ez ergonómia, UX, nevezik sokmindennek, de ez nem az a IT technológiai teljesítmény, aminek legtöbben beállítják. Nekem azért volt érthetetlen az egész jelenség elsőre, mert Windows Mobile-on is voltak olyan launcher-ek, amikre nagy ikonokat rakhattál, be lehetett állítani a fizikai gombok egyikét bezárás gombként, stb. tényleg kényelmessé lehetett tenni. Számítási teljesítményben voltak gondok azokkal a vasakkal is, pont az iPhone konkurenciája volt már elég erős mindennapokra, szóval nekem nem az iPhone volt az első érintős eszköz a kezemben, és nem volt új a UI sem, mert hasonlót csináltam magamnak. Azt megértem, hogy a vevők nagyrésze készet akart, és ez volt az iPhone.

> Nem az segíti az emberiséget, aki kerítést épít köréjük.

Hát pedig de. Valóban nehéz megmondani, hogy hol az arany középút, de én is örülök, hogy nem tudom és nem is kell tologatnom a biteket ahhoz, hogy ezt a bejegyzést megírjam.
Egyéb példa: a windows mellett is az az érv az átlag felhasználóknál, hogy nehéz elrontani.

Idézet:
a windows mellett is az az érv az átlag felhasználóknál, hogy nehéz elrontani.

Ezt jól átgondoltad?

Melyik rendszert könnyebb elrontani, mint a windowst, átlag felhasználóként?

Na ezaz, linux-os nagyi nem sűrűn nyit terminált, és ír be értelmes, de káros parancsot :). Windows-on ellenben a letöltött telepítőre duplatrippplasoksoksok klikk elég egy zsarolóvírushoz, főleg ha vérpisti rendszergazda jogot adott.

Adtam Linuxot édesanyámnak. Volt sima felhasználója, root nem. El volt vele, de pár év után photoshop kellett neki, és lett Windows.
Próbáltam restricted usert adni neki, nem volt megfelelő. Azóta kb. fél évente tönkreteszi a Windowst, hülyeségek telepítgetésével, sokszor úgy, hogy nem is tudja, honnan jött a negyedik search bar a böngészőbe, vagy miért jön be minden indításkor ugyanaz az oldal. Meg lassú, meg az X program régen ment, de most már nem -> reinstall.

Ettől persze még lehet, hogy van olyan rendszer, amit könnyebb a Windowsnál tönkretenni, de én nem ismerek ilyent.

Amikor leírtad, akkor gondoltam végig, hogy ugyan nem vagyok rendszergazda, de linux-os gépet használó ügyfeleim még nem hívtak "hova tünt az x ikon" kérdéssel, windows-osok igen (hangsúlyozom, windows xp utániakat nem használtam 1 óránál tovább szummázva, csak a bejövő kérdésekből látom).

Van az a kerítés, amin van lehetőséged kimenni, és van aminél megmagyarázzák neked, hogy miért hülye mindenki odakint. Írtam példát, háttérkép. Biztos van ezer még, csengőhang volt talán. Nem mindenkinek kell, igen, értem, de akinek kell az is le lett szólva, hogy "nem kell az, csak elrontod a szép designt". Erről a kerítésről beszélek, aminek ráadásul technikai oka nincs. Esetleg elfogadom, hogy a sok nyomorult családi fotót ikonok mögé berakós felhasználó esztétikai élményét akarták megmenteni, csak ezzel azt is meggátolták, hogy az a nyomorult családi fotó eszébe juttassa a felhasználónak a családját, és esetleg esztétikát tanuljon próbálkozás alapon. Ez van, ez a kilincs az obiban szép volt, a kredencen meg ocsmány. Itt még ez sincs. És nem vissza nem csinálható változtatásról beszélek, mint egy root-olás után valami borzalom telepítése és téglásítás.

"hogy nem hagyjuk a felhasználók által sem elrontani a telefont mindenféle lim lom háttérképekkel"
Kannás+frontin ? Jól tippelek ?

Az első iphone előtt is volt okostelefon, de ronda volt, billentyűzetes, nem szexi (emlékszünk még a stylus cerkás, qwerty billentyűs, műanyag lehajtós HP/Compaq PDA borzalmakra ugye). SJ-ék pont a legjobbkor gurították be a full touchscreen telefont, és ezzel megadták az egész piac számára a követendő utat, ami mind a mai napig tart. Persze simán lehet hogy fél-egy évvel később egy tetszőleges cég pont ugyanerre jut, de ne akarjuk elvenni a fáklyavivő, álmodó szerepet tőle :)

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

A HP/Compaq PDA nem volt okostelefon, ráadásul billentyűzetük sem volt. Sharp Zaurusnak volt és jobb is volt mint az előbbiek. Okostelefonok közé Nokia E és N sorozat vagy Ericsson Symbian mobiljai illetve a Blackberry mobilok tartoztak. Nem volt kötelező az érintőképernyő sem a qwerty bill.
A fizikai billentyűzet eltüntetése nekem egyáltalán nem jött be. De hát ez van!


Normális HUP-ot használok!

+1 a _jo_ fizikai billentyuzethez. Blackberryn sokkal jobban tudtam normalis tempoban emailt irni, mint barmilyen mas erintokepernyos megoldassal, androidot es ios-t is beleertve.

+1

--
robyboy

Volt abból billentyűzetes, SIM kártyás, stylus cerkás változat, pl. ez: https://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ#/media/File:Hp-ipaq-hw910.jpg

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Az iphone előtt 3 évvel is volt már full touch screen telefon, pl. a Qtek/HTC S100 és utódai. Ezek egyetlen hiányossága a windows pocket pc nevű borzalmas os volt.
Szóval szerintem az iphoneban sem volt semmi innováció az ios-en kívül.

AZ pont elég volt, már egy ideje a hardver másodlagos, legyen elég erôs és annyi.

De mégis minden második iOS fanboy a multitouch-ot emeli ki :). Ennyit arról, hogy ők okkal veszik amit vesznek, és az Apple a szoftver miatt az ami.

Volt Qtek S100-asom, imádtam, szoftver tényleg gyenge volt gyárilag, Microsoft-os, business platform akart lenni, nem hittek a piac terhelhetőségében, hogy lehet sexy termék a telefon, nem tesztelték a piacot eléggé. Apple megtette. De ez marketing, és nem annyira technológiai áttörés, mint amennyire azt szeretik hinni emberek. Azóta biztos, hogy rettenetes lóugrásokban mennek előre, saját processor, haptic feedback, értem, de Jobs forradalma inkább marketing volt, nagyon jól eltalált kommunikáció, mint technológia.

(Egyébként sehol nem mondtam azt, hogy ne lett volna történelmi figura, csak azt mondom, hogy nem az volt, aminek nézik sokan.)

Ja, csak arról a "kutya se" hallott, az iphone köré meg óriási marketinget kerítettek, így az iphone nyert, a többieket meg elvitte a süllyesztő.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

"Steve showed me—and all of us—what it means to serve humanity"

Steve Jobs egy nem túl bölcs, konok és érzéketlen ember volt a munkatársai szerint is. Egy mondatban az humanity és Jobs minimum vicc. Ez az ember a saját cégében nem tudott példát mutatni, hiszen rendszeresen állt rokkant parkolóhelyen a sportkocsijával.

https://www.cultofmac.com/2613/steve-jobs-still-parking-in-handicapped-spaces-the-pictures/

Értem én, hogy fenn kell tartani a cég szempontjából a kultuszt, de túltolni azért nem kéne. Ha influencer oldalát dicsérte volna, azt +1-ezném. De ne csináljunk szentet abból, aki messze nem volt az.

--
trey @ gépház

Pedig ez tök tipikus, hogy az emberek szenteket teremtenek a hallottaikból.
Én pl. utcákat sem neveznék el senkiről, mert senki sem több a másiknál.

--
robyboy

+1

Hány isten taszíttatott le úgy, hogy kiderült, hogy verte a feleségét, vagy egyébként borzalmasan büdös volt, mert nem "hitt" a lábmosásban :D. Helyén kéne kezelni az embereket, az érdemeiket kiemelni, abból erőt venni, példának nézni, nem celebet csinálni belőlük, akiknek még a fingásuk is tökéletes, csak mert ő az X.

Én például azt sem tudom elfogadni, ha valaki mint a sakál úgy ordít a dolgozóival, akárhogy hozza a számokat év végén. Pozitív a mérlege, mert mondjuk 1000 ember életét pozitívan, 10-ét negatívan érintette, de akkor se ez legyen már a példa, ennél szerintem jobb vezető a 100-0 mérlegű. És az még jobb, aki tud 100-0-ásokat gyártani :).

"utcákat sem neveznék el senkiről, mert senki sem több a másiknál"

Utcákat általában olyanokról neveznek el, akik valamit tettek a közösségért. Pl halálbüntetés terhét magukra vállalva ott voltak 1848-ban, vagy 1956-ban a kommunisták ellen, stb.
Ebből következően a mondat 2. részével sem értek egyet. Sőt sztem te sem. Legyen akármilyen az értékrendszered, ha választás elé állít az élet, te is rangsorolsz.

Az utcaelnevezéssel én is egyetértek (nem praktikus szerintem, de pl. szoborállítással egyetértek), nekem Jobs kapcsán inkább az tűnik butaságnak, hogy nem fanatistának, hanem látnoknak tartják, és még abban is tökéletesnek tartják, amiben láthatóan nem volt az Apple az ("első érintőkijelzős telefon volt hallod hallod hát nézzed már").

Én már várom, hogy valaki csináljon egy olyan "10 things successful people do differently" összeállítást, amibe beleveszik Steve Jobsot és az ő "alternatív" gyógyulási kísérleteit. Oszt a sok hívő majd utánozhatja, hátha sikeresek lesznek ők is.

- - -
TransferWise

Na igen ez szomorú volt, ott volt neki a világ összes pénze, erre meg mindenféle alternatív gyógymóddal kezeltette magát, ahelyett, hogy vett volna egy magánklinikát, ahol őt kezelik a legmodernebb terápiákkal.

Made with Apple computers, for Apple computer users :).

Hú, milyen régen már... Ha tippelnem kellett volna, vagy 3-4-et mondtam volna.
--
"Sose a gép a hülye."

Azt kötve hiszem, hogy a We miss him kitétel igaz lenne. Dokumentumfilmben úgy mondták, hogy az egész Apple utálta Munkák Pistit, ha Verne gyulásan akarunk fogalmazni. Állítólag kegyetlen, diktatórikus vezető volt, nagy terrort tartott, egész apró nem tetszésekért is rugdosott kifelé embereket, mert semmisített meg egész komoly futó projekteket, mikor épp olyan kedve volt, bal lábbal kelt fel, nehéz napja volt.

Mondjuk azt el kell ismernem Szakács Timnek, hogy egész jól viszi a céget, azt hittem anno, hogy Jobs nélkül rövid távon beleállnak a földbe. A színvonal az romlott is idővel, de még határozottan jól tartják magukat, de lehet ennek még az az oka, hogy a volt vezér hagyatéka még kitart a mai napig.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

de gondolom akkor is utálták amikor fizu volt, meg amikor a részvénycsomagjuk értéke az egekbe szökött. mert ez is hozzátartozott.


"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

Már 7 éve? Hogy rohan az idő. RIP.

--
A főnököm mindig megtartja amit ígér, ha pénzt ígér azt is!

Nemrég láttam a Jobs önéletrajzi filmet. Nekem abból egyértelmű: Jobs egyáltalán nem volt valami technikai jövőbelátó vátesz. Valóban intelligens volt, de őt az motiválta, hogy meggazdagodjon. Látta maga körül, hogy egészen csonthülyék kikerülnek az egyetemről, és meggazdagodnak valami nagy cégnél. Mikor Woz haverja összeeszkábált egy jó kis számítógépet, akkor Jobs elhatározta, hogy ez lesz az a termék, amivel ő is megszedi majd magát.

Volt annyi esze, hogy hamar ráérezzen: akkor lesz siker a termékéből, ha valamit nagyon másképp csinál, mint a többi gyártó, és ez a nagyon más egy olyan tulajdonság, ami az egyszerű, technikai dolgokhoz analfabéta tömegeket is megragadja. Ezért lett fontos számára a gép kinézete, a GUI egyszerűsége.

Amikor a zeneiparba beleártotta magát, ott is azt nézte, mit kell másképp csinálnia, mint a többiek ahhoz, hogy sikeres legyen. Szerencséje volt, az Apple akkor már akkora volt, hogy diktálhatta a feltételeket, és megcsinálhatta a zeneszámonként megvehető üzleti modellt.

Ugyanakkor folyamatosan ott az Apple sötét oldala, ami fenti gondolkodásmódból fakad. Folyamatosan ment a filléreskedés, hogy amit a felhasználó nem lát, abból mindig a legolcsóbb, még épp elfogadható kerüljön a gépekbe. Nevetséges, hogy egy évtizeddel azután, hogy az Apple az iPod akkumulátorok miatti pert elbukta, az akku és a töltés a mai napig folyamatosan probléma az iPhone különböző szériáiban. Ez annak függvényében is furcsa, hogy az iPad termékek pont a jó üzemidejük miatt elismertek, tehát volna technikai háttér a probléma megoldására, de valahogy a fillérbaszás mindig felülkerekedik.

Tim Cook gyakorlatilag befejezi Jobs munkáját: az Apple akkora tőkeerővel bír, és akkora a likviditása, hogy bármikor képes fenekestül felforgatni a számítógépipart. Vagy akár a társadalom egészére kihatással bíró cselekedetekre képes lesz. Hogy ez melyik nap következik be, és pontosan milyen formában, csak sejthető, de hogy be fog következni, az biztos.

Jobs-t altalaban ENTJ-kent definialjak, nezz ra, hatha segit megerteni, milyen figura volt.

https://www.16personalities.com/entj-personality
https://www.16personalities.com/entj-strengths-and-weaknesses

> Volt annyi esze, hogy hamar ráérezzen: akkor lesz siker a termékéből, ha valamit nagyon másképp csinál, mint a többi gyártó

"de az a fajta eltokeltseg, hogy kozepszerut nem fejlesztunk, mert minek, az nekem nagyon bejon." link

Az innovacio mindig arrol szolt, hogy valamit kicsit vagy nagyon, de mindenkepp lenyeges pontokon maskepp kell csinalni. Ez se nem uj, se nem szokatlan. Ha ugyanazt csinalod, mint a tobbiek, akkor sose fogsz semmi ujat kitalalni.

> és ez a nagyon más egy olyan tulajdonság, ami az egyszerű, technikai dolgokhoz analfabéta tömegeket is megragadja. Ezért lett fontos számára a gép kinézete, a GUI egyszerűsége.

Meg mert a minimalizmus (jol csinalva) gyonyorkodtet.

“Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.”
― Antoine de Saint-Exupéry, Airman's Odyssey

Szemleltetve:

https://www.youtube.com/watch?v=EUXnJraKM3k

Szerk:

> Tim Cook gyakorlatilag befejezi Jobs munkáját: az Apple akkora tőkeerővel bír, és akkora a likviditása, hogy bármikor képes fenekestül felforgatni a számítógépipart. Vagy akár a társadalom egészére kihatással bíró cselekedetekre képes lesz. Hogy ez melyik nap következik be, és pontosan milyen formában, csak sejthető, de hogy be fog következni, az biztos.

Pedig nem nehez: AR/MR

Tim is eleg lelkesen nyilatkozott rola, masreszt ugy veszem eszre, hogy a cegeknel eleg egeto problema kezd lenni az ures, irhato es ragaszthato feluletek szama. Egyszeruen annyira fontos, hogy az informacio konnyen hozzaferheto legyen, hogy gyakorlatilag az iroda falanak osszes negyzetmetere vagy tele van irva, ha a fal irhato, vagy tele van ragasztva foliakkal, hogy irhato legyen, vagy tele van post-itekkel.

Egy konnyen viselheto, viszonylag kulturalt akkuidovel rendelkezo AR szemuveg megoldana ezt a gondot. iOS (meg az Android is) tud mar tobb resztvevos AR scene-eket letrehozni. Ugye itt irgalmatlan nagy kulonbseg a ket ceg kozt, hogy a Google felkuldi az egesz vizualis informaciohalmazt a felhojebe, es ott elemzi, mig az Apple ezt minimalis external koordinacioval, leginkabb a ket eszkoz kozti kommunikacioval oldja meg. Ceges kornyezetben ez azert sokat szamithat. Mivel tobb resztvevos az adott AR kornyezet, ezert lehet kulon kornyezetet kialakitani ugyanazon a helyen a stand-upnak, egy random meetingnek, otletelesnek, monitorozasnak, napszaktol, es feladattol fuggoen.

Meg gondolj a szegeny System Analyst, Database Admin kollegainkra, a Data Analystokat is beleertve, akiknek neha meg a 3 monitor is keves ahhoz, hogy monitorozzak az osszes grafot, health checket, experiment dashboardot, kutyafulet, amit kell nekik. Mennyivel egyszerubb (es koltseghatekonyabb) lenne ezt virtualizaltta tenni, igy megoldjuk azt is, hogy a fizikai ter hianyossagai miatt valakinek szuboptimalis helyen legyen egy kijelzo.

Szerk2:

Arrol nem is beszelve, hogy ha az vizualis elemek nem pont az ember elott, hanem az ember korul / felett-alatt jelennenek meg, nagyon sokat tudna javitani az emberek tartasan, illetve azon, hogy kicsit megmozgassak a nyakukat, hatukat, karjukat, szemuket. Az Apple eleg komolyan beleszallt az egeszsegmegorzes temaba, nem lenne meglepo, ha hasonlo felhasznalasa is lenne egy ilyen szemuvegnek.

Az innováció elég tág fogalom. Nyilván az új dolgok megvalósítása is az, de sokszor az is innováció, hogy valamit jobban csináljunk, mint mások. Jobs általában meglévő dolgok másként csinálásával ért el sikereket, Nem az Apple találta fel a számítógépet, a zenelejátszót, az okostelefont, de az Apple tudta olyan formában gyártani, hogy az tömegek számára vonzó legyen.

Jobs ugyan az átlagnál intelligensebb volt, de tele volt kisebbrendűségi komplexusokkal, ami mellé nagyfokú anyagiasság járt. Nem "született vezető", erről szó sincs. Karriert akart, de nem volt meg benne az a képesség, hogy végigseggeljen egy egyetemet, és utána beálljon húzni az igát. Sok ilyen ember van, a többségük elkallódik, alkoholista lesz, vagy más, hasonló módon csúszik le. Jobs mázlija volt, hogy egy olyan korban és közegben élt, ahol nagyot lehetett villantani, és voltak a környezetében olyanok, akik nála sokkal tehetségesebbek voltak, de nem volt meg bennük az a bátorság és gátlástalanság, ami Jobsban megvolt.

A "középszerűt nem fejlesztünk" pedig nem arról szól, hogy a csúcsminőségre törekedett volna. Ő el akarta kápráztatni önnön nagyszerűségével a nagyközönséget, így a nevéhez kötődő termékeknek valami újat, valami varázslatosan egyszerűt és látványosat kellett produkálnia. Ha az iPhone-on nem tudjuk az azonnali reszponzivitást elérni, akkor tegyünk a GUI-ba animációkat, amellyel elfedjük, hogy 3 másodperc az ablakváltás, mert addig a felhasználó az animációt csodálja. Ha az iPod Minire nem fér rendes kijelző és gombok, akkor inkább hagyjuk le róla a kezelőfelületet, és mondjuk azt a vásárlónak, hogy így mennyivel jobb a termék, és mennyivel nagyobb a felhasználói élmény :-)

Hat, ez is egy velemeny... :)

Szerintem a GUI response problema megertesehez a pszichologia jo iranyado lehet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Engineering_psychology
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_factors_and_ergonomics
http://mj.unc.edu/academics/student-work/psychology-behind-user-interface-design

https://www.youtube.com/watch?v=3Gw2bnwQRno&feature=youtu.be

Ha nagyon akarod, biztos talalok forrast arra is, hogy miert jo user szempntbol elfedni a reszponzivitasi problemat egy animacioval. Amugy ultel mar dugoban? Kerulted mar ki egy lassu, hosszabb uton, csak azert, hogy ne _ulj_ a dugoban, legalabb tortenjen mar valami? Na, ez ugyanaz.

Nem kell meggyőzz az animációk jótékony és gyógyító hatásáról :-)

Itt konkrétan az a vicces, hogy folyamatosan azt hallja az Apple userektől, hogy "nem laggol", miközben csodát az iOS sem tesz, csak ügyesebben rejti el a felhasználó elől a válaszidő okozta késlekedést.

Én egy régi doksit olvastam, amit az Apple adott ki, hogyan lehet reszponzív Java (Swing) programokat írni. Hasznos írás volt, csak már nem találom, mindenesetre az elvek felhasználhatók más környezetben is.
Két dolog ragadt meg, hogy egy felhasználói eseményre 50ms-en belül reagálni kell a felületen, valamint nem fagyhat be a felület, mintha valami statikus kép lenne.
Sajnos még ezen elveket se nagyon tartja be jónéhány "nagyok" és "profik" által írt ügyviteli program.

Kedvencem, mikor nyafog a felhasználó, hogy lefagyott a program, miközben csak egy bonyolultabb adatbázis művelet fut és várja a kliens az eredményeket, mindezt egy hárombötűs germán cég termékében, mely termék eredtére a jobbikosok ráncolnák a szemüket :D

Idézet:
Ugyanakkor folyamatosan ott az Apple sötét oldala, ami fenti gondolkodásmódból fakad. Folyamatosan ment a filléreskedés, hogy amit a felhasználó nem lát, abból mindig a legolcsóbb, még épp elfogadható kerüljön a gépekbe.

Szerintem ez minden olyan cégre igaz, ami a szabadpiacon versenyez. Ha nem így tenne, akkor a még épp elfogadhatót beszerelő konkurencia bedarálná.

Akkor mivel magyarázod ezt?
Mert a kínaiak sem mentek át jótékonysági intézménybe. Nyereséget termelnek ők is úgy, hogy egy mobilt, notebookot, fülest meg fitnesz karbigyót adnak egyetlen iPhone áráért, ugyanabban a minőségben.
Ilyen árak mellett okkal róható fel az Applenek ha csak egy alkatrésznél is fillérbaszó.


Normális HUP-ot használok!

Nagyon egyszerű: a Xiaomi nem tesz rá a termékére egy olyan extraprofitot, amit az Apple meg rátesz. Az Apple úgy gondolja, van már elég marketing háttere ahhoz, hogy prémium áron adja a tömegterméket. Elvégre 40 éve nyomja ezt a vonalat, és azokon a piacokon, ahol régóta ott van, ez működik is. Ott van bajban, ahol az Apple nevet csak most kezdik megismerni, mert ott az Apple és a Xiaomi kvázi egyenlő esélyekkel indul.

Idézet:
Ott van bajban, ahol az Apple nevet csak most kezdik megismerni, mert ott az Apple és a Xiaomi kvázi egyenlő esélyekkel indul

Van ilyen piac egyébként?

Afrika, India, és környéke. Évekkel ezelőtti iPhone-okat azért tartanak gyártásban, hogy ezeken a piacokon is ott legyenek.

Felróható neki, de attól még minden cég csinálja. És nem zavarja őket, hogy te felrovod nekik.

Minden a profitról szól. Ha egy dollárral olcsóbb a vacakabb minőségű alkatrész, de a specifikációt teljesíti, nem látszik, a készülék működik, és egy év alatt eladnak 216 millió iphone-t, akkor biztos te is ki tudod számolni, hogy mennyivel nagyobb a profit, ha az olcsóbb alkatrészt szereli be, ha a telefon ára nem változik közben.

Na most minden tőzsdén szereplő cégnek kötelessége az (úgy tudom, törvény van rá), hogy a részvényárfolyamokat olyan magasra vigye, amennyire lehet. A részvényárfolyam akkor megy fel, ha a jelentésben jó számokat lehet látni, pl. a profit magasabb. Szóval ha a CEO úgy dönt, hogy a telefon belsejében, senki által nem látható módon ő aranyberakásos díszítést szeretne valami alkatrészre, hogy nehogy túl olcsó legyen és jevgenyij megszólja, akkor a profit lemegy, a tulajdonosok közgyűlése meg kirúgja a CEO-t a csipába.

"A részvényárfolyam akkor megy fel, ha a jelentésben jó számokat lehet látni..."

Például a Tesla. Ja, nem :-)