A OnePlus 5T a gyorstöltés királya

 ( trey | 2017. december 3., vasárnap - 8:57 )

Legalábbis a Tom's Guide tesztje szerint.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Én vettem egyet, de sajnos az első szoftverfrissítés után (bekapcsolás majd frissítés), olyan a képernyő mint amikor a tv-n nincs adás... szóval csere :(

Reméljük eseted egyedi.

--
robyboy

Én is remélem de pár levélváltás + kép küldése a supportnak s mondták hogy csere, s küldik érte a futárt. Kíváncsi is volta, hogy ez hogyan zajlik mert nem az első 1+ készülék a családban (3 db 1+1, 1 db 1+x, 1db 1+3t, 1 db 1+5, 1db 1+5t) s eddig nem volt semmilyen problémám...

Én egy VAT number-es számla miatt voltam kapcsolatban a supporttal, de teljesen korrekt, gyors és udvarias módon megoldották az ügyet. Full elégedett voltam velük. Kíváncsi vagyok, hogy a csere hogyan megy majd.

--
trey @ gépház

A Dash charge az egyik killer feature-je a oneplus telefonoknak. Feltölt a kocsiban amíg odaérek a munkahelyemre. Akkor is, ha közben navigál a waze.

--
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.'

--Richard Feynman

Ha jól láttam, akkor a Oneplus-nak és a 2. LG-nek is egyaránt 3300mAh-s akksija van. Ha a 30 percet veszem alapul, akkor a kettő között a különbség 1.8 perc, legyen 2 perc.

Ezeknek a folyománya az lesz, hogy mindenki kb. 50-60%-is fogja feltölteni a telóját sokszor, mert nem lesz türelme a 100-at kivárni. Gondolom 60 felett belassul a töltés, hogy ne robbanjon fel a cucc.

A szarmoji Apple meg nem adja meg az akksi kapacitását sem, vagy csak én nem találom?

--
robyboy

Non-removable Li-Ion 2716 mAh battery (10.35 Wh)

Szóval akkor egy gyengébb akksit töltenek lassabban. Ìgy még nagyobb a valós különbség.

--
robyboy

Kár, hogy nincs benne a mate10pro. Nálam kb 1 órán belül 90% felett van a gyári töltővel. S7 edge-hez tudom mérni, annak másfél óra kell. Nyilván nem álltam mellette stopperrel.
Saját véleményem szerint sokkal érdekesebb kérdés, hogy meddig húzza az utolsó 25%-al a készülék. (értsd: csalnak-e a számok, mennyire hatékonyan vigyáz rá a telefon/whatever)

"sokkal érdekesebb kérdés, hogy meddig húzza az utolsó 25%-al a készülék"

Új akksinál (tapasztalatom szerint) jól mutatja a telefon az akksihasználatot még az utolsó pár százalékon is. Öreg akksi másképp viselkedik: nagyobb a belső ellenállása, gyorsabban csökken a feszültsége, és összességében kisebb a kapacitása. Elvileg nem lehetetlen ezt SW-ből jól követni, de csodálkoznék, ha mégis rendesen megcsinálnák.

És egy videó arról, hogy mit tudunk kezdeni a dobozban található töltővel és kábellel (hint: iPhone-nál a gyorstöltéshez plusz kábel + táp kell):

Dash Charge on the OnePlus 5T - Screen-On Charge Comparison

Dash Charge on the OnePlus 5T - Streaming Video Charge Comparison

--
trey @ gépház

Nem annyira létfontosságú amúgy szerintem a gyorstöltés, föleg, hogy a telók általában útközben merülnek le, amikor az emberek powerbank-okkal töltik öket újra. A telókhoz ebben az esetben meg csak kábel kell, plusz töltö nem. Töltö a powerbank-hoz kell. A powerbankokat meg szépen fel lehet tölteni éjszakánként.

--
robyboy

Oké.

--
trey @ gépház

Ez csak egy trollkodó poén, ugye?

Annak veszed, aminek akarod. Elektromos autóknál sokkal fontosabb és indokoltabb a gyorstöltés funkció, legalább majd ök profitálnak a mobilipari fejlesztésekböl.

--
robyboy

Ha powerbank helyett egy tartalék, teljesen feltöltött telefont viszel magaddal, akkor súlyban és méretben is kb. ugyanott vagy. A gyorstöltés lényege az lenne, hogy a telefonon kívül nem kell magaddal vinned semmit.

Egyébként egy 2 kW-os generátor néhány liter üzemanyaggal hetekre megoldja a problémát. Kicsit nehéz, de tuti megoldás.

Jól megtervezett iPhone, ami autóban navigálás közben merül ha töltőn van! Oh ,wait...

--
trey @ gépház

A legtöbb telefon és tablet amivel találkoztam ilyen. Tényleges, intenzív használat mellett jobban merülnek, mint amennyit magukba töltenek. Függetlenül attól, hogy apple, vagy android.

Magyarul, szarul tervezettek. Hogy a picsába mész el ezekkel több száz kilométeres útra?

--
trey @ gépház

#define intenzív_használat

Az iPhone 7 a Golf beépített USB portjáról nem-gyári kábellel simán gyorsabban tölt, mint amennyit a bekapcsolt kijelző + Waze (online navi) + GSM hívás (vagy Spotify, online módban) együttesen megeszik. Autóban ennél intenzívebb felhasználást tbh nem tudok.

Ezt annak mondd, aki itt írta, hogy Waze mellett merül a telefonja töltés közben.

Egyébként itt errre választoltam:

"A legtöbb telefon és tablet amivel találkoztam ilyen. Tényleges, intenzív használat mellett jobban merülnek, mint amennyit magukba töltenek."

--
trey @ gépház

- "Hogy a picsába mész el ezekkel több száz kilométeres útra?"
- tl;dr nekem nem csinál semmi ilyesmit, úgyhogy simán

szerintem nem ment nagyon félre a komment :)

Egy régebbi BT (nem LE) kapcsolattal, Spotify és navigáció szerintem jobban eszi. De én nem próbáltam, viszont hallottam már olyanról, aki ezért jack dugózott, hogy ne egye annyira az aksiját az utazás

Szerencsére ilyen telefonom nem volt még.

Eddig mind töltöttebben került ki a kocsiból navigálás után, mint amikor feltettem.

Egy alkalommal volt gond, valami telefon (talán Samsung S3 de már nem biztos) panaszkodott, hogy túlmelegszik és ezért a töltést folyton lekapcsolta. Nyáron, amikor navigáció közben a szélvédőn keresztül tűzött a hátára a nap.
Na akkor a telefon akár le is merülhetett volna.

Játékok nagyon tudják húzni a telefont. Szerintem sokkal jobban, mint mondjuk egy waze, vagy navigáció

Nem jellemző, hogy vezetés közben játszom a telefonommal, lehet, hogy ez az oka.

Nem is csak vezetés közben lehet használni és tölteni egyszerre :)

Embert nem láttam még in effect powerbankot használni. Egy-kettőről tudom, hogy van neki...

Taiwan + Pokemon Go :-)

Út közben, amikor használnád, akkor pont nem kézenfekvő powerbank-kel tölteni.

Lehet, de azért meg lehet oldani. Pl. buszon, vonaton, stb... powerbank táskában, hosszú kábel és kész. Nem megoldhatatlan, ha minden kötél szakad.

--
robyboy

Ha minden kötél szakad. Viszont te általános jelenségként beszéltél a dologról. És működik ez, ha van táskád, ha akarsz cipelni magaddal egy extra téglát, ha egyáltalán buszozol, vagy vonatozol.

Nem ekkora probléma ám ez, még nem próbáltad. Egyrészt vannak könnyü ÈS megfelelö kapacitású bank-ok, másrészröl, ha kell, akkor nagyon jól tud jönni. Èn pl. szeretek fotózni, és sosem zavar, ha cipelnem kell a DSLR-t, na annak van súlya! Viszont ott kifejezetten elöny, hogy súlyos. Pár kg. cipelés nem jelenthet gondot, ha az ember akar valamit.

Mindenféle powerbank elérhetö, ingzsebbe, gatyazsebbe is simán elférhet kényelmetlenség nélkül. Èletet menthet, ha kéznél van, és nincs más.

Jó dolog a gyorstöltés, de csak EGY dolog. Önmagában még nem megoldás a folyamatos felhasználás kontra kapacitás problematikájára.

--
robyboy

Látszik, hogy sosem használtál ilyet.

--
trey @ gépház

Tegnapelött pont használtam egy GP-t, buszon, 10400 mAh-s, szépen felnyomta a telóm útközben úgy, hogy közben használtam. Táskámból csak az USB-kábel lógott ki, slussz.

--
robyboy

Gyorstöltést. Hab a tortán, amikor a gyorstöltést autóban csinálod. Nekem is van power bankom. Úgy hívják: autó.

Ja, otthon van powerbank. Mindent tud, elemlámpa is, csak gyorstölteni nem.

--
trey @ gépház

Mit nevezünk amúgy gyorstöltésnek? Van erre valami konkrét definíció (pl. áramerösség)?

Van, itt a forrás:

https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge

Nekem pl. a Powerbank gyorsan feltöltötte a telómat, ez persze szubjektív. Lehet, hogy a Oneplus-hoz képest kurva lassan, de engem ez nem zavart. A lényeg, hogy megoldotta a problémát, azt, hogy ne merüljek le útközben, buszon. Amúgy van nekem is autóm, az nem powerbank :) de értjük a viccet. Már töltöttem abban is eszközt természetesen. Ettöl függetlenül még használható a powerbank is. Egyébként írtam, hogy 1-2 perc különbségekröl beszélünk fél órás idöintervallumban, ami szerintem kurvára elhanyagolható tartomány. A technikai áttörés nem ez, hanem inkább az, amin pl. a Samsung dolgozik, ld. a linkem kicsit arrébb. Na, ha az ilyen fejlesztések megvalósulnak, akkor amit ma itt gyorstöltésnek hívunk, már csak vicces emlék lesz.

--
robyboy

+1, a powerbank nem a gyorstöltés alternatívája, hanem a konnektoré. Utazáskor elég gyakran (kb. naponta) használok powerbankot, mert pl. túrázás közben baromira nem triviális másként áramot találni.

Ha viszont nem hagyom el a civilizációt, akkor:
- napi átlag hét órát alszom
- napi minimum 1+ órát ülök autóban
- napi minimum 2+ órát ülök meetingen
- jelentős mennyiségű időt (4+ óra) töltök számítógép előtt ülve

Vagyis minimum nettó 14 órát töltök olyan környezetben, amikor kartávolságra lehet tőlem a töltőre dugott telefon. Ennyi idő alatt fastcharge nélkül is bőven végez. :)

"Nem ekkora probléma ám ez, még nem próbáltad"

Be lennék kamerázva 0-24? Mert akkor elég béna kamerád van, ugyanis dehogynem, csomószor kénytelen vagyok így tölteni a telefonom. De az is biztos, hogy utálom, mint a sz*rt.

:) szeretni én sem szeretem, de néha tényleg hasznos minden kényelmetlenség ellenére is.

--
robyboy

nem ide

Hogy ha nem az a tipusu ember vagy, aki mindennap mindent pontosan ugyanugy ugyanakkor csinal, mint egy utemezett gep, akkor marhara jol jon a gyorstolto :) Amikor reggel latom hogy sir a telefon hogy mindjart ures az akksi (mivel este elfeljtem toltore tenni), akkor csak radugom a gyorstoltore, mosakodas, kv, valami eheto osszekombinalasa a hutoben talalhato dolgokbol, es mire a cipomet huzom, mar van aznapra eleg toltes az akksiban :D Amugy az autoban toltes: nagyon fugg attol, hogy mennyi aramot ad le a tolto, illetve regebben a telefonok korlatoztak a toltesi aramot, pl a lumiakat radughattad volna paksra direktbe, akkor sem toltott volna gyorsabban mint ahogy merult. De manapsag mar nem lattam ilyen problemat, csak olyant hogy gagyi volt a szivargyujtos tolto (az autok sajat usb portjarol nemsokat tudok). De kesobb vettem egy nokia szivargyujtos toltot, ami a valosagban is 2A-t ad le az usb portjan, azota nem volt ilyen gondom.

Nem vitatom a gyorstöltök létjogosultságát, de a powerbankokét sem.

--
robyboy

Dehogynem, pont azzal kezdted, hogy "Nem annyira létfontosságú amúgy szerintem a gyorstöltés"

Ha az itt leírtak igaznak bizonyulnak, akkor lehet, hogy az uccsó helyen trónoló Samsung "hirtelen" felugrik az elsö helyre:

https://news.samsung.com/global/samsung-develops-battery-material-with-5x-faster-charging-speed

--
robyboy

Még egy észrevétel külön szálon: számomra sokkal fontosabb a gyorstöltésnél az, hogy mennyi ideig használható adott eszköz a töltés után.
Inkább legyen lassabb a töltés (itt nem 1-2 perc különbségre gondolok), ha tovább bírja 1 nappal, akkor annyit böven megér, mint az, hogy gyorsan, de gyakrabban kell valamit tölteni.

A butafonok idején pár órás töltés után 1 hétig is bírta a telefon. Na ez az, ami a sok miniszámítógépnek már nem megy...

Ja, és amire ugyancsak nem kapunk választ, hogy viseli meg a folyamatos gyorstöltés az akkumulátorokat, hogy hat ki az egész az élettartamukra, amortizációjukra?

--
robyboy