A OnePlus 5T a gyorstöltés királya

Legalábbis a Tom's Guide tesztje szerint.

Hozzászólások

Én vettem egyet, de sajnos az első szoftverfrissítés után (bekapcsolás majd frissítés), olyan a képernyő mint amikor a tv-n nincs adás... szóval csere :(

Én is remélem de pár levélváltás + kép küldése a supportnak s mondták hogy csere, s küldik érte a futárt. Kíváncsi is volta, hogy ez hogyan zajlik mert nem az első 1+ készülék a családban (3 db 1+1, 1 db 1+x, 1db 1+3t, 1 db 1+5, 1db 1+5t) s eddig nem volt semmilyen problémám...

A Dash charge az egyik killer feature-je a oneplus telefonoknak. Feltölt a kocsiban amíg odaérek a munkahelyemre. Akkor is, ha közben navigál a waze.

--
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.'

--Richard Feynman

Ha jól láttam, akkor a Oneplus-nak és a 2. LG-nek is egyaránt 3300mAh-s akksija van. Ha a 30 percet veszem alapul, akkor a kettő között a különbség 1.8 perc, legyen 2 perc.

Ezeknek a folyománya az lesz, hogy mindenki kb. 50-60%-is fogja feltölteni a telóját sokszor, mert nem lesz türelme a 100-at kivárni. Gondolom 60 felett belassul a töltés, hogy ne robbanjon fel a cucc.

A szarmoji Apple meg nem adja meg az akksi kapacitását sem, vagy csak én nem találom?

--
robyboy

Kár, hogy nincs benne a mate10pro. Nálam kb 1 órán belül 90% felett van a gyári töltővel. S7 edge-hez tudom mérni, annak másfél óra kell. Nyilván nem álltam mellette stopperrel.
Saját véleményem szerint sokkal érdekesebb kérdés, hogy meddig húzza az utolsó 25%-al a készülék. (értsd: csalnak-e a számok, mennyire hatékonyan vigyáz rá a telefon/whatever)

"sokkal érdekesebb kérdés, hogy meddig húzza az utolsó 25%-al a készülék"

Új akksinál (tapasztalatom szerint) jól mutatja a telefon az akksihasználatot még az utolsó pár százalékon is. Öreg akksi másképp viselkedik: nagyobb a belső ellenállása, gyorsabban csökken a feszültsége, és összességében kisebb a kapacitása. Elvileg nem lehetetlen ezt SW-ből jól követni, de csodálkoznék, ha mégis rendesen megcsinálnák.

Nem annyira létfontosságú amúgy szerintem a gyorstöltés, föleg, hogy a telók általában útközben merülnek le, amikor az emberek powerbank-okkal töltik öket újra. A telókhoz ebben az esetben meg csak kábel kell, plusz töltö nem. Töltö a powerbank-hoz kell. A powerbankokat meg szépen fel lehet tölteni éjszakánként.

--
robyboy

Ha powerbank helyett egy tartalék, teljesen feltöltött telefont viszel magaddal, akkor súlyban és méretben is kb. ugyanott vagy. A gyorstöltés lényege az lenne, hogy a telefonon kívül nem kell magaddal vinned semmit.

Egyébként egy 2 kW-os generátor néhány liter üzemanyaggal hetekre megoldja a problémát. Kicsit nehéz, de tuti megoldás.

#define intenzív_használat

Az iPhone 7 a Golf beépített USB portjáról nem-gyári kábellel simán gyorsabban tölt, mint amennyit a bekapcsolt kijelző + Waze (online navi) + GSM hívás (vagy Spotify, online módban) együttesen megeszik. Autóban ennél intenzívebb felhasználást tbh nem tudok.

Ezt annak mondd, aki itt írta, hogy Waze mellett merül a telefonja töltés közben.

Egyébként itt errre választoltam:

"A legtöbb telefon és tablet amivel találkoztam ilyen. Tényleges, intenzív használat mellett jobban merülnek, mint amennyit magukba töltenek."

--
trey @ gépház

Szerencsére ilyen telefonom nem volt még.

Eddig mind töltöttebben került ki a kocsiból navigálás után, mint amikor feltettem.

Egy alkalommal volt gond, valami telefon (talán Samsung S3 de már nem biztos) panaszkodott, hogy túlmelegszik és ezért a töltést folyton lekapcsolta. Nyáron, amikor navigáció közben a szélvédőn keresztül tűzött a hátára a nap.
Na akkor a telefon akár le is merülhetett volna.

Nem ekkora probléma ám ez, még nem próbáltad. Egyrészt vannak könnyü ÈS megfelelö kapacitású bank-ok, másrészröl, ha kell, akkor nagyon jól tud jönni. Èn pl. szeretek fotózni, és sosem zavar, ha cipelnem kell a DSLR-t, na annak van súlya! Viszont ott kifejezetten elöny, hogy súlyos. Pár kg. cipelés nem jelenthet gondot, ha az ember akar valamit.

Mindenféle powerbank elérhetö, ingzsebbe, gatyazsebbe is simán elférhet kényelmetlenség nélkül. Èletet menthet, ha kéznél van, és nincs más.

Jó dolog a gyorstöltés, de csak EGY dolog. Önmagában még nem megoldás a folyamatos felhasználás kontra kapacitás problematikájára.

--
robyboy

Mit nevezünk amúgy gyorstöltésnek? Van erre valami konkrét definíció (pl. áramerösség)?

Van, itt a forrás:

https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge

Nekem pl. a Powerbank gyorsan feltöltötte a telómat, ez persze szubjektív. Lehet, hogy a Oneplus-hoz képest kurva lassan, de engem ez nem zavart. A lényeg, hogy megoldotta a problémát, azt, hogy ne merüljek le útközben, buszon. Amúgy van nekem is autóm, az nem powerbank :) de értjük a viccet. Már töltöttem abban is eszközt természetesen. Ettöl függetlenül még használható a powerbank is. Egyébként írtam, hogy 1-2 perc különbségekröl beszélünk fél órás idöintervallumban, ami szerintem kurvára elhanyagolható tartomány. A technikai áttörés nem ez, hanem inkább az, amin pl. a Samsung dolgozik, ld. a linkem kicsit arrébb. Na, ha az ilyen fejlesztések megvalósulnak, akkor amit ma itt gyorstöltésnek hívunk, már csak vicces emlék lesz.

--
robyboy

+1, a powerbank nem a gyorstöltés alternatívája, hanem a konnektoré. Utazáskor elég gyakran (kb. naponta) használok powerbankot, mert pl. túrázás közben baromira nem triviális másként áramot találni.

Ha viszont nem hagyom el a civilizációt, akkor:
- napi átlag hét órát alszom
- napi minimum 1+ órát ülök autóban
- napi minimum 2+ órát ülök meetingen
- jelentős mennyiségű időt (4+ óra) töltök számítógép előtt ülve

Vagyis minimum nettó 14 órát töltök olyan környezetben, amikor kartávolságra lehet tőlem a töltőre dugott telefon. Ennyi idő alatt fastcharge nélkül is bőven végez. :)

Hogy ha nem az a tipusu ember vagy, aki mindennap mindent pontosan ugyanugy ugyanakkor csinal, mint egy utemezett gep, akkor marhara jol jon a gyorstolto :) Amikor reggel latom hogy sir a telefon hogy mindjart ures az akksi (mivel este elfeljtem toltore tenni), akkor csak radugom a gyorstoltore, mosakodas, kv, valami eheto osszekombinalasa a hutoben talalhato dolgokbol, es mire a cipomet huzom, mar van aznapra eleg toltes az akksiban :D Amugy az autoban toltes: nagyon fugg attol, hogy mennyi aramot ad le a tolto, illetve regebben a telefonok korlatoztak a toltesi aramot, pl a lumiakat radughattad volna paksra direktbe, akkor sem toltott volna gyorsabban mint ahogy merult. De manapsag mar nem lattam ilyen problemat, csak olyant hogy gagyi volt a szivargyujtos tolto (az autok sajat usb portjarol nemsokat tudok). De kesobb vettem egy nokia szivargyujtos toltot, ami a valosagban is 2A-t ad le az usb portjan, azota nem volt ilyen gondom.

Még egy észrevétel külön szálon: számomra sokkal fontosabb a gyorstöltésnél az, hogy mennyi ideig használható adott eszköz a töltés után.
Inkább legyen lassabb a töltés (itt nem 1-2 perc különbségre gondolok), ha tovább bírja 1 nappal, akkor annyit böven megér, mint az, hogy gyorsan, de gyakrabban kell valamit tölteni.

A butafonok idején pár órás töltés után 1 hétig is bírta a telefon. Na ez az, ami a sok miniszámítógépnek már nem megy...

Ja, és amire ugyancsak nem kapunk választ, hogy viseli meg a folyamatos gyorstöltés az akkumulátorokat, hogy hat ki az egész az élettartamukra, amortizációjukra?

--
robyboy