Source 2 engine, Vulkan API támogatás, Steam Link

Címkék

Steam Link

Folyik a Game Developers Conference (GDC) 2015-ös rendezvénye San Francisco-ban, a Moscone Center-ben. Folyamatosan fognak érkezni a bejelentések. A játékpiac meghatározó szereplője, a Valve már több bejelentést is tesz/tett:

  • Steam Link - A Steam Link egy hardver, amelyet arra terveztek, hogy kiterjessze a Steam élményt a ház/lakás többi szobájában található eszközre. Vagyis arra való, hogy segítésével streamelhessük az összes Steam tartalmunkat Steam Machine gépünkről, vagy Steam-et futtató PC-nkről. Az ígéret: 1080p @ 60Hz, alacsony latency, 49,99 dolláros ár, novemberi elérhetőség, hozzá Steam Controller további 49,99 dollárért.
  • A Steam Machine-ek már bemutatásra kerültek a Alienware-től és Falcon Northwest-től, további tucat partner pedig novemberre időzítette a startot. Lesz új Unreal Tournament bemutató Steam Machine-en, 4K monitoron. Az Epic Games alapító Tim Sweeney-től származó idézet: "Szeretjük ezt a platformot".
  • A Valve bejelentette a Source 2 játékmotort. A bejelentés szerint a Source 2 támogatni fogja a Khronos Group új Vulkan API-ját (korábbi nevén " Next Generation OpenGL").
  • stb.

További részletek itt.

Hozzászólások

A kérdés csak az, hogy vajon a Steam Machine-ok SteamOS-t fognake-e futtatni...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

A Vulcan API-ról tud valaki többet? Ha jól értem, akkor ez az OpenGL és az OpenCL közös nevezője lesz. Dolgoznak már rajta a szabad driverek fejlesztői, hogy ők is támogassák, vagy egyelőre csak a két nagynak van működő implementációja? Az elképzelés tetszik, de vajon mikor lesz ez kiforrott technológia?

A Vulkan gyakorlatilag a Mantle, kidobálva (opcionálissá téve) a GCN only részeket. Szóval maga az API viszonylag kiforrott, de, hogy bekerüljön a nyílt driverekbe, ahhoz még szvsz kell ~1 év. Ha jól tudom, a komplett dokumentáció még nincs is publikálva.

------------------
My Open-Source Android "Projects"

Abból kiindulva, hogy a nagyok is csak az év végére ígérnek drivert és a Mesa még az OpenGL 4.x-et sem támogatja, és OpenCL meg nincs is, én nem nagyon reménykedem, hogy látunk bármit a közeljövőben.

Elvileg egyébként a Vulcan (Mantle) elég low-level, így a drivernek viszonylag kevesebb a feladata, azaz egyszerűbb lehet. Nagy kérdés, hogy Gallium esetén ez egy új, egyszerűbb "state trackert" jelent, vagy pont ki kell kukázni az egészet...
Ha az utóbbi, akkor én azt várnám, hogy Radeon, nVidia GPU-ra előbb utóbb lesz nyílt implementáció.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Ha a Vulcan támogatás csak egy réteg a Gallium3d felett, akkor az AMD beelőzhet.
Sőt akár az nVidia is, legalábbis Tegra vonalon, ha már elkezdték tolni a nyílt drivert...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Remélem az UT4 bemutató SteamOS-en fog menni. Jó lenne ha kijönni linugzra is az UT :)

"Source 2 engine, Vulkan API támogatás, Steam Link"

3