"Ezért állt egy napot az Exchange Online"

 ( trey | 2014. július 2., szerda - 8:21 )

"Múlt héten egy teljes munkanapra leállt az Exchange Online, a Microsoft szolgáltatásként kínált email-rendszere. A mintegy 9 órás leállás az amerikai keleti parti munkaidő egészére kiterjedt, Európában azonban viszonylag csekély hatása volt az időeltolódás miatt. A Microsoft most rövid bejegyzésben ismertette a hiba okait és azt, hogy a jövőben mit tesznek az ilyen problémák elkerülésére."

A teljes cikk itt olvasható.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

manyeyeballz...oh wait

Szerintem is vér ciki, de mondjuk itt pont semmivel nem lett volna jobb a szitu, ha véletlenül open source lett volna az Exchange. (Ugye ha a hálózati eszközök nem bírják a strapát, akkor pl. totál mindegy, hogy Exchange fut mögöttük, vagy egy tetszőleges open source Exchange-alternatíva.)

Azt meg azért zárójelben megjegyezném, hogy szerintem ezzel együtt is jobb az Office365 rendelkezésre állása, mint az átlag kkv-s "infrastruktúrának".

9 ora, az evi 0.1% outage. (99.9% rendelkezesre allas az pl. egy telefonkozpontnal mar nem elfogadhato) de hogy mindez munkaido, sot! het kozepen tortent, fomusoridoben, az sokaknak nem elfogadhato. plane, aki hittek benne, hogy ez egy jo es megbizhato rendszer.

Jó, persze, de a mi melóhelyünkön meg fél éve volt egy olyan, hogy elment a net majdnem egy egész napra. Amúgy ISP-nél dolgozom. ==> nincs hibabiztos rendszer

Tökmindegy, hogy
1) Azure-ban fut vagy dzsunkapécén az asztal alatt
2) automatizált vagy a helyi arc menedzseli
akkor sem lesz 100%-os az SLA, legfeljebb valami orbitális magas áron, amit nem fog kifizetni kb senki.

Persze, néha megdögölhet a cloud is, és akkor szopó van, de ettől még a dzsunkapécés kkv infrastruktúra semmivel nem lesz jobb.

Naigen, csak nem mindegy, hogy lerohad egy órára valami, amit mittomén 6ezren használnak, de attól még IM, telefon működik, vagy lerohad egy órára valami, amiért pont azért fizet hatmillió ember, kvázi outsourcingban, mert az ő zseniális cloudjukban nem történhet ilyen (hisz tudjuk, az MS mindenben az opensource felett áll), ráadásul véletlenül a kommunikáció is akkortájt rohad le...kellemetlen.
Régen a mainframe-eket azért osztották szét földrajzilag (is), hogy jobb legyen a hibatűrése, erre most visszamászunk a teljesen centralizált rendszerekbe, ahol nem ezer embernek rontod el a napját, hanem egy egész földrésznek, gondoljunk csak az Amazon cloudjának legutóbbi kiesésére...

> amiért pont azért fizet hatmillió ember,
Ez jogos, csakhogy "For a small subset of customers, [...]" (az eredeti bejelentésből)

> hisz tudjuk, az MS mindenben az opensource felett áll
A cloud és az opensource nagyon nem egymás ellentétei. Futtathatsz zárt alkalmazásokat helyi szerveren, illetve nyílt forráskódúakat a felhőben. (Sőt, Microsoft cloudban is futtathatsz OSS cuccokat.)

Az igaz, hogy a cloud és opensource nem egymás ellenfele. De az tévedés, hogy MS cloudon kívül csak KKV lenne. Valamiért az átlagnál sokkal gyakrabban sújtják ilyen "balesetek" a Microsoft felhőt. Google sokkal megbízhatóbb.

Ez a szolgaltatas KKV-nak szol. Azt lehet tudni, hogy
- felhasznalonkent szamitott kkv vagy nagyceges szolgaltatas ara nagyban kulonbozik?
- egy 9 oras leallasnak vajon egy fortune 500 ban levo ceg mit szolna. szerintem kisse megrendulne a bizalma. (jogsan)

Csakhogy, ha lerohad a net az a te hibad, lehet backup (isdn, 3g, akarmi) de ha NET mogott van meg egy szolgaltatas, az csak egy plusz potencialis hibalehetoseg.

Mintha telefonos neted lenne, akkor ugy velem, a hibalehetosegek:
- lerohad a modemed (te bajod :)
- valaki elvagja a telefonkabelt (es nincs rerouting)
- lerohad a telefonkozpont (ez nem valoszinu)
- lerohad a net szolgaltatod
- es ha mogotte meg van egy szolgaltatas, pl. microsoft exchange, akkor az ilyen formaban noveli a rizikot.

Ellenben, ha van egy dobozod (pl. google appliance, de biztos vannak masok is), ami ugyanezt csinalja, es ez a doboz nallad van, akkor az nekem sokkal logikusabb megoldasnak tunik, plane hogy potencialisan gyorsabban javithato.

Na ja, csakhogy ez nem a cloud sajátossága, hanem bármilyen outsourcing megoldásé.

"99.9% rendelkezesre allas az pl. egy telefonkozpontnal mar nem elfogadhato"
Akkor ezert volt gond nelkul nemregen rengeteg T-leallas. Mert nem elfogadhato. Ertem en. Attol, hogy nem elfogadhato, meg meg fog tortenni.

Ugy tudom, ez a hagyomanyos telefonkozpontokra ervenyes. A 3G es hasonlo mar talan nem ennyire kozpontositott, de fene tudja. Ugy tudom a "T-leallas" nem globalis volt, nem is ilyen hosszu. De nem kovettem.
Nekem osidok ota van mobil, net, tv, stb. elofizetesem, de soha nem emlekszem, hogy par orasnal lett volna tobb leallas, azokat se vettem igazan eszre, mert este tortentek :) [de ez en bajom]

Par orasak voltak, de tobbszor, 2 honapon belul. Az SLA 99.9% pedig eves eloirasokkal rendelkezik.
Szoval lehet, hogy elfogadhatatlan az evenkenti 9 ora allas, de elofordul.

En se vagyok annyira kritikus, mig nem a penzem mulik rajta.

Ellenben akkor igen kritikus vagyok, lennek.

Akkor 375 napos egy ev ? :D

Ez a rendelkezesreallas igy csak 95% a wikipedia szerint.
http://en.wikipedia.org/wiki/High_availability

Ha egy hetre csak 10 perc jut akkor lehet szo a 99.9%-rol. Ami meg mindig a vicc kategoria.

95%-ot az aramszolgaltato tud lakossagi fogyasztoknak... :))))

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ja, ez csak egy helyen csúszik meg, hogy az SLA-t álalában egy évre szokás nézni.

Azaz akkor lenne 95%-os az Office365 SLA-ja, ha _minden_ héten lenne egy ilyen leállás. (v.ö. az összes idő 1/20-ad részáben állnia kell a cuccnak a 95%-hoz)

> egy évre szokás nézni.
aham.

> ha _minden_ héten lenne egy ilyen leállás.

A te 99.9%-os érvelésednél, pedig *bizonyítani* kellene , hogy az év hátralevő részében egy másodperc kiesés se lesz.

Egyébként ez az egész SLA ott bukik meg, hogy nagyon nem mindegy, hogy éjszaka 2-3 között történik 10mp-ekre egy éven keresztül, vagy pedig egy teljes munkanap, összefüggően, főműsoridőben.
Nagyon nem ugyanaz a két időszelet értéke.

Vagy egy webshopnál egy óra kiesés az uborkaszezonban (nyáron), vagy pedig black friday-en egy óra kiesés.

Ennél nagyobb égést, amit előadtak, nehéz elképzelni.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

kedvenc bsd-s trollunk szerint a meniájballz rossz ugye, hisz a fizetett emberek jobban dolgoznak. Na mindegy, trollkodás volt csak :-)

"kkv-s infrastruktúra" poénod meg bírom :D

> "kkv-s infrastruktúra" poénod meg bírom :D

Na, mielőtt valaki félreértené, kkv-k között is lehet jót találni (sőt!), de ott azért hamarabb költségcsökkentenek az IT kiadásokon, mint egy outsourcing cég, aki ezzel foglalkozik. Persze, előnyök és hátrányok mindkét oldalon, meg amúgy is alma vs körte, de azért...

ballz? are you serious?

Da ballz are snoozin', so da whistles,
Bohocmasni doz poetry, dat amuzes
--
zsebHUP-ot használok!

lapdat!