"A Microsoft áldását adta az OpenOffice.org-ra"

Glyn Moody a ComputerWorld oldalain vezetett blogjában arról ír, hogy a Microsoft nem tanulta meg a leckét. Korábban belefutott már abba a hibába, hogy nekiállt a konkurens termék(ek)et (le)minősítő marketinganyagokat összeállítani. Moody szerint azzal azonban, hogy beszél ezekről a termékekről, végső soron elismeri létezésüket és versenytársnak tekinti őket. A vállalat ahelyett, hogy olyan anyagot állított volna össze, amely egyszerűen felsorolja a Microsoft Office vélt előnyeit az OpenOffice.org-gal szemben - írja az Ars Technica -, egy olyan videót készített és tett közzé, amelyben korábban OpenOffice.org-ot kipróbáló, majd Microsoft Office-ra váltó ügyfelek nyilatkoznak az OpenOffice.org-ról.

Moody szerint a Microsoft most világosan kijelentette, hogy az OpenOffice.org komoly riválisa a Microsoft Office-nak és komolyan számításba kell vennie mindekinek, aki az utóbbit használja.

Hozzászólások

Ne felejtsük el, hogy eddig egy betegeskedő Sun Microsystems volt a OOo mögött, most meg egy erős Oracle. Nem mindegy, hogy ki tálalja az ügyfelek elé az OOo-t és milyen fejlesztéseket ígér vagy tesz mögé. A Microsoft most lehet, hogy ott tart, hogy ez már akár komolyra is fordulhat.

Igen, és a két tőkeerős, nagy piaci szereplő versenye jót tenne mind a zárt/fizetős,
mind pedig a szabad szoftvernek, tehát hosszú távon minden felhasználói réteg profitálna
mindkét termék kiegyensúlyozottabb versenypiaci fejlődéséből.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

Ez viszont igaz.
Valójában a fenti reklám is ebbe az irányba mozdulást mutatja: az MS kezdi bevédeni magát, hogy "mi lesz ha mégis..."

Ennek ellenére sajnos az OOo abszolútértékben soha nem volt jó (kézreálló, kényelmes, gyors, interoperabilis) szoftver, így kicsit szkeptikus vagyok, a teherautónyi pénz ezen mit tud változtatni.

Több szereplős a játék, az északi oldalon a Nokia tölti a pénzt a KO GmbH számlájára...:)
A KOffice kisebb erőforrás-igényű, takarékosabb, gyorsabb, alapjaitól jobban átgondolt és jobban kezelhető, mint az OOo,
de az interop egy éve még szinte a nullához konvergált.
Maemo-ra már kész az MS formátumokkal hibamentesen bánó változat,
az ígéret szerint minden bővítés visszakerül a közösségibe is.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

Ha elkészül az ígért "mso-compat" KOffice,
abban a pillanatban megspórolok kb. 2-300MB-ot a Little Susie telepítőjén,
és az OOo marad választható komponensként a repóban...
de egyelőre nincs jobb megoldás, és a Novell-féle OOo
legalább problémamentesen együttműködik az MS Office-szal.
Az esztétikum és a sebesség már más kérdés, viszont ez ingyen van,
nekem megfelel, nincsenek bonyolult dokumentum-készítési kötelezettségeim.
Ja, és nem tilos MSO-t vásárolni, akár linux+wine alá sem,
ha valakinek létkérdés a használata.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

A két termék árát miért nem hasonlítják össze?

mondjuk az OOo tényleg szar. (ronda, lassú, nem kompatibilis, pár fontos feature hiányzik)
de én azzal írtam a szakdogámat, és észre se vették.
ez lenne a legfontosabb feladata az opensource világnak, hogy fejlesszen egy normális Office csomagot.

-----------------------------
http://aftermodern.hu

A feleségem ECDL-t oktat, és a tananyagaiba volt belelátásom. Igazából nem szövegszerkesztést és táblázatkezelést tanítanak, hanem M$ Word-öt, Excel-t és a többit. Aki még ezt is nehezen tanulta meg, nem lesz igénye arra, hogy mondjuk a szövegszerkesztést általánosságában tanulja meg. Sajnos ez olyan, mintha valaki elmenne autóvezetést tanulni és csupán a Suzuki alapszintű használatát sajátítaná el. A többi autó vezetése már gondot okoz, pedig azok is hasonló elven működnek.

Ja, bar az is durva, hogy rokon szamtech tanar meselte: olyanokat kell dogaban kerdezni (mert ezt irjak elo - vagy mi), hogy az Office-ban mi a file menupont 3. eleme, meg hasonlo ... Mintha konkretan bele akarnak nevelni a gyerkocokbe, hogy csak az az SW es semmi mas ... Aztan meg ha ugyanazon gyartotol is kijon az ujabb verzio (amiben mashol van az adott menupont stb) akkor maris kesz a baj ...

Valóban lassú. A rondaság szubjektív, én a régi Office felületen nőttem fel, nekem tökéletesen megfelel. Kompatibilitás? Mivel? A MS zárt formátumaival? Hülye lesz kiadni a kezei közül. Ami viszont örvendetes, hogy az Office 2011 első indításakor kiválaszthatod, hogy MS vagy OpenDocument formátumokat akarsz-e használni alapértelmezettként.

Nagyon sokat kell fejlődnie az Open/LibreOffice-nak, de alapvetően más a célközönség. Az OpenOffice a magán, illetve a kkv-k ideális eszköze, az MS pedig a nagyoké... szerintem. Én is egy mikrovállalkozást vezetek, OpenOffice-t használok. Az egyetlen szoftver, amit muszáj volt megvennem, a Windows 7 [üssetek! :) ], de egyébként minden feladatra találtam megfelelő, szabadon használható alternatívát. Meg kellett szokni, ez tény. Az OpenOffice-szal is eddig minden feladatot meg tudtam oldani.

Rá kell jönniük az embereknek, hogy felesleges kidobni az ablakon 40-50 ezer forintot egy irodai csomagra csak azért, hogy egyébként a Tab-Bold-Italic gombokon kívül mást ne használjanak szövegszerkesztéshez.

-----------------
http://www.rivalcomp.hu

Valóban van benne hátsó kapu, s az a börtönbe vezet :-)

1) Az MS az ODF helyett/mellett átnyomott a nemzeti és nemzetközi szabványügyi szervezeteken egy "saját" szabványt, az OOXML-t

2) Ez a néhány ezer oldalas szabvány a gyakorlatban használhatatlan

3) Pl. azért is, mert helyenként direkt v. indirekt módon egyes konkrét MS implementációkra hivatkozik, melyek nem részei a szabványnak

4) Kiadta a saját implementációinak "open specifikációját":

"The Microsoft Office file formats documentation provides detailed technical specifications for Microsoft Office file formats, including the binary file formats as well as the standards-based file formats, ODF and Open XML (ECMA 376 and IS 29500). The binary file format documentation is designed to describe each such file format in detail as it is used by these applications to create documents. The ODF and Open XML documentation is designed to describe how Microsoft has implemented those standards in Microsoft Word, Microsoft Excel, and Microsoft PowerPoint. It is intended for use in conjunction with the publicly available standard specifications, computer language design and implementation art.

5) És ezzel kezdődnek a dokumentációk:

Intellectual Property Rights Notice for Open Specifications Documentation
...

Patents. Microsoft has patents that may cover your implementations of the technologies
described in the Open Specifications. Neither this notice nor Microsoft's delivery of the
documentation grants any licenses under those or any other Microsoft patents. However, a given
Open Specification may be covered by Microsoft's Open Specification Promise (available here:
http://www.microsoft.com/interop/osp) or the Community Promise (available here:
http://www.microsoft.com/interop/cp/default.mspx). If you would prefer a written license, or if the technologies described in the Open Specifications are not covered by the Open Specifications...

6) És itt a kör bezárul: a szabványt csak úgy tudod implementálni, ha felhasználod ezeket a specifikációkat is, de ekkor az MS dönti el, hogy mikor, milyen szabadalomsértésért akaszt pert a nyakadba.

Egyetértek. Annyival egészíteném ki, hogy az OO-ban a kezelőfelület végiggondoltsága erőteljesen hiányos. Nem 200 új feature-t kellene belepakolni, hanem kényelmesen használhatóvá kellene tenni. A hétvégén csináltam egy slide-sort vele. Néhány észrevétel:

- ha új színt akar felvenni az ember, azt valami elbaszott módon teheti meg (beállítások, openoffice, kisfaxom, szinek, új szín felvétel. Paletta lehetőség persze nincs)
- a beépített sablonok nagyon-nagyon rusnyák (ami a professional pack-ban van, azok is!)
- a sablon generálása egyáltalán nem egyértelmű
- ha lekerekítést csinálok egy sablonban, akkor a kiválasztott lapon már nem csinálja meg
- stb.

A múlt hét végén én is egy kivetítési anyagot állítottam össze, összesen kb. 170 dia volt benne. Ezen a szinten egy egy egyszerű dia másolása hosszú-hosszú 10 másodperceket vett igénybe. Egy-egy dián belüli művelet befejezése után is kb. 2-3 másodpercet kellett várnom, mire a következő dolgot elkezdhettem. A használt proci egy Intel C2D CULV 1,3GHz, a két szálból természetesen csak egyet használt.

Amit nagyon hiányoltam, az egy olyan aktív objektum beszúrási lehetősége, amely real-time átvesz egy Calc dokumentumból adatokat. Tehát ha változtatok a táblázatban, jelenjen meg az aktuális slide-on is a diavetítés közben. Persze van olyan lehetőség, hogy nem real-time, ahhoz menteni kell a táblázatot és frissíteni a diát. De ez kevés...

-----------------------
http://www.rivalcomp.hu

Látom, megragadt a lényeg... ...hát nem az, hogy mire kell 170 dia... :) Akár hiszed, akár nem, árveréshez. Igen gyorsan lepörgött az a 170 dia. Lehet, hogy Te is egy Ooo fejlesztő vagy? :) Ilyen kérdések miatt nem gyorsul, látod? Tök mindegy, mire kell, a lényegen nem változtat: a gépemen lassú...

-----------------------
http://www.rivalcomp.hu

Rendben, viszont egy saját formátum esetén azért ciki eljátszani ezt, mégha nem mai verzió is készítette a forrásanyagot.

pl. oszcilloszkóp eredeti, Word-ben írt dokumentációja úgy vált használhatóvá /gyakorlatilag nyomtatás volt a cél/, hogy ehhez fel kellett telepíteni egy megfelelő verziójú Word-öt. Az új verzió nem ette meg rendesen /formázás abszolút 0/, mondjuk nem is csoda, ha egy időben erősen arra játszottak, hogy ha mást nem, a dokumentumok olvashatósága miatt mindenki vegye meg az új változatot.

Ezzel ellentétben tizen- egy-két éves Coreldraw-val készített filet néhány hónapja gond nélkül elolvasta a mai, friss változat, amikor szükség volt rá.

Az MS politikáját (beleértve a specifikációk kiadásának körülményeit és tartalmát) figyelembe véve kisebb csoda, hogy egyáltalán valamilyen szinten olvassa azt az OpenOffice (mondjuk nem a kiadásuk miatt vált képessé rá, de mindegy).
Monjuk a .docx kezelése siralmas... de ez talán elsődlegesen nem az OpenOffice sara.

A docx XML alapú, nyílt dokumentációval rendelkező formátum.

Ha ezt akár doksi alapján, akár reverse engineeringgel (nem egy flat binary mint a doc, hanem egy kibaszott szövegfile, nehogymár ne tudjanak beleolvasni) nem képesek megcsinálni, akkor nem tudom, mit képesek egyátalán.

A binary doc legutolsó változata pedig a word97-ben jelent meg, 1996-ban. Szintén nem tudom elképzelni, hogy hogy a francba nem tudták 14 év alatt megoldani a támogatást. Ha az évek alatt csak minden nap 1 órát foglalkozik vele 1 ember, már komoly eredményt értek volna el....

És mindenek előtt ez lenne a legfontosabb feladat a piacképessé tételhez, a piacon egyeduralkodó, 90% feletti részesedésű formátum _használható_ támogatása nélkül bármilyen programcsomag a papír+toll+zsebszámológép felállással egyenértékű.

szerk: "Az új verzió nem ette meg rendesen /formázás abszolút 0/, mondjuk nem is csoda, ha egy időben erősen arra játszottak, hogy ha mást nem, a dokumentumok olvashatósága miatt mindenki vegye meg az új változatot."
kicsit oxymoron, mit akartál kihozni ebből?
Nem akarok worksforme-zni de nekem eddig MS Worddel csak szerencsém volt... hallottam én is horrosztorikat a 90-es évekből, de ezek 2000 után megszűntek (amikor már office97 formátumot használt mindegyik verzió)
A hivatalos kompatibilitási csomag telepítésével pedig az OOXML-t is hibátlanul olvassák a régebbi verziók.

...aztán jönnek a pereskedések.

Persze. Meg lehet csinálni. Lehet, némi időbe telik, de megoldható.
Mindenesetre a .doc többségével OO alatt nekem nem volt gondom, bár lehet, nálam kevésbé volt fontos az, hogy abszolút ugyanúgy nézzen ki és nem extra feature-ökkel teletűzdelt fileokkal volt dolgom. Én sem akarok worksforme-zni.
Tény, hogy nem tökéletes az összhang.

"kicsit oxymoron, mit akartál kihozni ebből?"

Átfogalmazom: Több verziót megpróbálva sem volt értékelhető eredmény a file kezelésével. Gyakorlatilag semmi formázás nem maradt az eredeti anyagból. Kellett hozzá egy "időgép", hogy visszaállítható legyen a doksi.

az egesz topichoz, meg mso<->oo.o interoperabilitas szalhoz, meg a vicces "azM$azdirektobfuszkaljaadokumentaciot!!4!" hozzaszolasokhoz is illene, de talan ide a legjobban:
http://www.joelonsoftware.com/items/2008/02/19.html
igen, 14 ev is keves, mar ha maganak az openofficenak a fejlesztesevel is akarnak foglalkozni csak ugy mellesleg.
(es valljuk be, rafer ;)

véleményem szerint rém idegesítő, nyomokban emlékeztet a retekklubos új vallóvillák reklámjára. amikor is villámgyorsan beúsztatsz egy feliratot, gyorsan kihúzod, ez húz magával egy [x] szögben lévő feliratot, majd ez tekeredik és becsúszik egy kép amire zoomolsz, de villámgyorsan kimegy ez is és jön az újabb felirat stb.

én azonnal erre a trágyadombra gondoltam: http://lix.in/-89e6e5

mindezt úgy mondom, hogy már évek óta kinőttem a MS fikázó óvodásruhámat, valamint napi rendszerességgel használok Win32-t. ez nem neked szól automatice, csupán a nemtetszésem egyik lehetséges indokát zárnám ki vele, jóelőre'.

a szálat nyitó videó tartalmi részét viszont nem kommentálnám, nekem megfelel az Oo és a MS Office is [-új kezelőfelület, de az a lényegen nem változtat]. nyilván lehetne olyan videót is készíteni, ahol visszanyal a fagyi.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Hát ez vicc. Az OO szar, mert nem kompatíbilis az Ő szarjukkal. Használjuk csak az Ő szarjukat, és akkor mindenki megkönnyebbül.
(Azt miért nem pedzegették, hogy ha csak OO-t használ mindenki, akkor sincs kompatíbilitási gond...?!?)

Ezt a marketing bullshitet tényleg van, aki beveszi?

(Félreértés ne essék, nem szerem az OO-t, fejlesztettem benne, nem kívánom még az ellenségemnek se, de könyörgöm, ebben a fostalicska winwordben még az undo is bugos!!! Hát lehet ezzel "megkönnyebbülve" dologzni?)

Számos konferencián szerzett tapasztalataim szerint a prezentációs gépeken van OOo is. A docx-es űrlappal a korábbi MS Office használóknak pont ugyanolyan gondjuk van, mint akik OOo-val próbálják kitölteni. Nem véletlenül van, hogy komolyabb helyen pdf-ben kérik a pályázatokat.
Csaba

Ez igaz. Bár PDF editálásról szó se volt, csak az eredmény PDF-be exportálásáról. Abban pedig az OOo egyértelműen jobb MS Office-nél.
De szerintem fölösleges és parttalan a vita. Nálunk az Office 2007 nagyon nem jött be a kollégáknak, aki teheti, az nem vált rá. És igen, van olyan is, aki inkább OOo-ra váltott.
Csaba

Ezzel szemben az MS Office-ból semmilyen PDF-et nem fogsz kiexportálni, amennyiben a céges vagy intézeti policy nem engedi addonok pluginek, pdf pseudoprinterek telepítését. Vagy az Office 2007 már tud alapból PDF-be exportálni? Úgy, hogy azt finomhangolni is lehet mint az OOo-nál? Csak kérdezem, mert én csak képen láttam MS Office-t az utolsó 10 évben.
Csaba

Olvass picit föntebb, és akkor rájössz, hogy a policy-t mások állítják össze, mint akik a PDF-et elvárják. Amúgy nálunk az van, hogy a dolgozótól az elején megkérdezik, hogy Windows-on akar e dolgozni, vagy Linuxon Aki a Windows-t választja (természetesen a többség), az kap egy gépet az intézeti policy-nak megfelelő szoftver összeállítással, nekik bármilyen további telepítésért az intézeti supporthoz kell fordulniuk, maguk nem telepíthetnek plugint. Aki Linuxot választ, az kap egy vasat, arra olyan Linuxot rak, amilyet akar, maga adminolja, de semmi segítséget nem kérhet a supporttól. Ez utóbbi számomra igazán nem nagy probléma, mivel a support is igen gyakran hozzám fordul, ha mégis Linuxszal kell foglalkoznia (pl egypár szerverünkön). Ezért van, hogy Linuxon választhatok OpenOffice-ot, windwson viszont a kolléga nem installálhatja a PDF plugint. A pályázatot viszont PDF-ben kell leadni (pl. az EU a grant application-öket PDF-ben kéri. Mondjuk ott a doksi az EUs policy miatt a legtöbb doksi elérhető OOo formátumban is.)
Csaba

És ha valamelyik pistike a linuxos magánakciója miatt kiesik a munkából (mert pl. félpercenként fagy az X a fos VGA driver miatt) akkor mit csináltok?

szerk:
És maguk tartják karban? Updatelik, ha valami közben félremegy, a munkaidőben oldják meg?
dist-upgrade kockázat felmérését, inkompatibilitások kezelését, konfig migrációt (pl. Ubuntunál az állandó udev körüli barom cserélgetések miatt szükséges) szintén ők csinálják?
Mindezt szintén munkaidőben?
Ez esetben felmerül a kérdés, munka is folyik annál a cégnél, ha ennyi fölösleges idő jut egy NEM ILYEN MUNKAKÖRBEN DOLGOZÓ embernek?

Vagy szabadidőben várjátok el tőlük, aztán ha az ipse mégse csinálja meg mert van jobb dolga is hétvégén, akkor vállaljátok a kockázatot?

miért, ha a windows félpercenként fagy a fos akármilyen driver miatt, akkor mit csinálnak szerinted?
valószínűleg a cég nem valami trágya vasat vesz alá és azon gond nélkül használhatja a *linuxot.

update:
dist-upgrade kockázat felmérését, inkompatibilitások kezelését, konfig migrációt (pl. Ubuntunál az állandó udev körüli barom cserélgetések miatt szükséges) szintén ők csinálják?
FUD. konfig migrációt? te miről beszélsz?

FUD? Nézd meg az aktuális Ubuntu release notes-t... meg az előzőeket is. Nem FUD.

"miért, ha a windows félpercenként fagy a fos akármilyen driver miatt, akkor mit csinálnak szerinted?"

A rendszergazda feladata ezt felmérni, kitesztelni és kész megoldással előállni (workaround vagy "bazzeg nem frissítünk me' szar")
A probléma az, ha mindenki admin a saját gépén (win vagy linux, ez esetben mindegy), és elvileg még dolgoznia is kéne közben, akkor párhuzamosan ezzel nem tud foglalkozni, legfeljebb nyom egy upgradet, aztán utána néz nagyokat... És megint a munkaidejéből vesz el a probléma körüljárásával és megoldásával.
Ami mind-mind a rendszergazda munkaköre lenne, míg a dolgozónak más feladata van.

szerk: És nem csak a driverekkel lehet frissítési gond, hanem bármelyik telepített szoftverrel, tehát a "jó vas" nem örökéletű megoldás. Főleg a mostani időkben, amikor kernel verziónként cserélődik, melyik jó vas, és melyik papírnehezék.

De várom csortu válaszát, nem biztos hogy így van náluk, mert így elég fura lenne.

A rendszergazda feladata ezt felmérni, kitesztelni és kész megoldással előállni (workaround vagy "bazzeg nem frissítünk me' szar")

Ez nagyon szépen hangzik, azért kíváncsi volnék, hogy a nem otthoni környezetben használt Windows-ok hány százaléka esetében van valóban így.
Csaba

Igen, ha valaki Linuxot választ, akkor teljesen övé a vas. Maga tartja karban, azt tesz rá amit akar, csak azt várják el tőle, hogy a meló meglegyen.

Egyébként valamit félreértettél, én itten nem vagyok semmilyen szinten góré, csupán felhasználó. Szóval én nem várok el, tőlem várnak el. Ami a Linux karbantartását illeti, amennyi állás amiatt volt az elmúlt 7 évben (amióta itt dolgozok), annyi belefér. (Fedorát használunk, és meg vagyunk elégedve.)
Csaba

Szó szerint ez jutott eszembe nekem is: vicc, sőt röhejes.
Csak az MS elképzelése a Szent Dogma, az abszolút etalon.
Megkérdezhetnénk - amint Winter is írta már -, hogy az MS Office vajon mennyivel kezeli jobban a külső, azaz nem saját formátumaikat?
Erről persze már nem regél a videó... :)

Ez egy tipikus olyan téma itt, amihez (jóformán) senkinek nincs itt köze, legalábbis nem gondolom, hogy százával ülnek a hup előtt nagy mennyiségű dokumentummal dolgozók, szerintem a 99%-unk érettségin írt utoljára makrót, excel függvényt, meg hasonlót. Esetleg egy szakdoga vagy az egyetemi beadandók miatt kell néha valami hasonló, de az igazság az, hogy ehhez az msoffice, ooo, abiword, koffice vagy bármi más tökéletesen alkalmas (aki igényes, amúgy is latex -ben csinálja a szakdogát).

--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...

En sem gyartok szazaval doksikat, de multkor belefutottam olyan OOo bugba, h sirva fakadtam. Kellett gyorsan valami ami kepes volt kb. 200e sorbol diagramot rajzolni. Ezt semmi nem tudta lekezelni, igy atszamoltam perces atlagra mindent, megkozelitoleg az is megfelelo volt, az igy kapott 6000 sorral mar elbirt. A tempo a vanszorgo csigaeval volt megegyezo, de ez most mellekes. A problemam ott kezdodott, hogy ket statikus adathalmazt kellett volna megjeleniteni. Az egyik egy EKG-hoz volt hasonlo, a masik konstans erteket tartalmazott minden sorban. Gondoltam naivan megjelenitem OOo-val grafikonkent. A ket gorbe kozott semmilyen kapcsolat nem volt. Erre a sima vizszintes vonalat lemodulalta az EKG-val es ugyanugy nezett ki a ket gorbe azzal a kulonseggel, h az Y tengely menten el volt tolva azzal az ertekkel. Ha megforditottam az abrazolasi sorrendet, akkor megkaptam az egyenest, de az EKG volt eltolva adott ertekkel az Y tengelyen. Nagyjabol az egesz ceg a csodajara jart es senkinek sem volt otlete arra, hogy ez most bug vagy feature. Vagy mit csesztem el. Amig ilyen primitiv dolgokat is lassan es szarul old meg, addig nem kell csodat varni.

Persze ettol meg megvan a maga helye a hierarchiaban, bizonyos celokhoz en is hasznalom, mert pl. a html writere jobb mint altalaban az office dolgoke, de egyelore nem kellene vilagmegvaltasra berendezkedni.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Ugyan nem kell diagrammot készítenem de havonta legalább egyszer előfordul, hogy 30e+ soros táblázattal kell dolgoznom. Kiadásonként legalább egyszer megpróbálom a Calc használatát aztán szomorúan veszem tudomásul, hogy még mindig egy fostalicska, marad az excel. Régebben még használható volt a gnumeric - amire nekem kell - de pár éve az is lehasal ha meg lát egy nagyobb táblázatot.

Csak nekem tűnik úgy, hogy ez a cucc arról szól, hogy
"őőőő... Én emesoffiszot tanultam, ezt nem éértem... őőő"
És ezek IT-s fickók. Grat.

Külön köszönet a tanárnőnek, aki szerint az jó, ha a világon minden gyereknek meg kell vennie egy adott cég termékét, amikor van ingyenes alternatíva.

A maradék érvek pedig arról szólnak több-kevesebb igazságtartalommal, hogy máshol emes terméket használnak, oszt itt nem megyen.

Naja. De ez nem az OpenOffice közösségen múlik, hanem pont az emesen ugye :)

"If it breaks who is gona fix it?" - hihi. haha. huhú.

### ()__))____________)~~~ ################
#"Ha én veletek, ki ellenetek?"#1000H/UbuFb

Az OOo felülete el van baszva, nem kicsit. Egy funkciót előbányászni belőle sokkal több idő mint a még anno szintén menüs MSOffice 2003-ból...
És nem csak nekem nem áll kézre (én wordöt se használtam kb soha, "szűz" vagyok a témában, mégis agyfaszt kapok az OOo-tól) hanem kb mindenki ezt mondja, aki próbálta a környezetemből. És vannak köztük szép számmal Linux userek is...

Az, hogy nem az msoffice menürendszer használatának rögzülése a probléma, jól mutatja, hogy a világ nagy része kvázi problémamentesen átállt az Office 2007 teljesen más felületére pillanatok alatt, míg OOo-ra ehhez képest elenyésző szám (aki meg mégis, egyrészt a program feldolgozási sebessége, másrészt az UI elbaszottsága miatt lassabban és kevésbé hatékonyan dolgozik)

Szerintem talán mégse az emberekkel van a baj...
(és akkor azt most bele se veszem, mit művel a nyílt(!!!!) MS formátumú doksikkal megnyitás helyett)

Az, hogy nem az msoffice menürendszer használatának rögzülése a probléma, jól mutatja, hogy a világ nagy része kvázi problémamentesen átállt az Office 2007 teljesen más felületére pillanatok alatt,

Ezt próbáld meg elmagyarázni a körülöttem ügyködő MS Office usereknek, akik sírva könyörögnek a supportosoknak, hogy hagy ne kelljen az Office 2007 ribbon felületét (vagy mi is a neve) használniuk, mert nem találják a funkciókat a megszokott helyen. A főnökség meg csak néz, hogy miért tart az offiszozás kétszer annyi ideig mint korábban....

Csaba

nyilt(!!!!)?

Amikor utoljára komolyabban belenéztem akkor ez volt a helyzet:
"
OOXML contains numerous undocumented elements. For example, OOXML preserves certain file data in binary form based upon legacy formats that are not, and have never been, disclosed to outside developers. This means it is impossible for any entity besides Microsoft to create effective alternative implementations of the formats.

A second example is the implementation of OOXML for spreadsheets in Office 2007 (Excel 2007), which also makes use of data in binary form. As these binary formats have not yet been shared openly, it is presently impossible for other vendors or developers to create working alternative implementations of the OOXML binary spreadsheet format.
"
FixME ha ez azóta megváltozott.

Nem tudom nekem kb. ugyanannyira állt kézre a kettő, a ribbon meg kimaradt az életemből eddig.
A Feldolgozási sebesség gondba sem futottam még bele... bár igaz, hogy hosszú és komplex doksikat nem szerkesztek.
Én nem állítottam, hogy a userekben lenne bug. De ha egy supportos nem tud megtanulni egy programot akkor sorry. Szerintem ez ugyanis alapkövetelmény a szakmájához.
Evvel együtt nem vitatom, hogy megvannak a bajai az OOo-nak.
Céges környezetben persze mindenki azt használ amit megfizet. De szerintem a diákoknak igenis olyan eszközöket kéne tanulniuk, amihez könnyen, és olcsón (ingyen) hozzáférnek.
Közigazgatás dettó. És akkor legyek én a hülye.
Alapvetően az ooXML léte szerintem maga egy bug. Francért nem száltak be az ODF-be.
Akkor most nem sz*pna mindenki a formátumosdival.
Evvel az egésszel csak a user cumizik. És megkockáztatom, hogy ha az OOo végül implementálja az ooXML-t teljes mivoltában, azonnal csinálnak ooXML2-t
de ne legyen igazam.

### ()__))____________)~~~ ################
#"Ha én veletek, ki ellenetek?"#1000H/UbuFb

Akkor OpenOffice.org-ot minden számítógépre! Vagy majd a hamarosan megjelenő LibreOffice-t. Ezzel megszüntethető az interoperabilitással kapcsolatos problémák nagy része, és az IT staffnak is lesz lehetősége beletanulni. Dokumentáció elegendően sok van...

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey

Pár gondolat az üggyel kapcsolatban.
1. Mi van, ha az Oracle tényleg egy ütős terméket csinál belőle, és egy olyan Oracle Office kereskedelmi csomaggal áll elő, hogy seggreülünk tőle?
2. Ez a videó kontra produktiv is lehet.
3. Ha találkozik a 1-2 pont, akkor az m$ lyukra futott.
4. Ebben az esetben a canonnical, redhat, stb... is lyukra futott, a rommá heggesztett libreoffice-al, amikor a tesója (oracle office) gyalulja a piacukat.(biztosan lesz ingyenes kiadása is, szupport, meg pár saját fejlesztés nélkül, amit csak a fizetős kap meg.)
5. Viszont előfordulhat, hogy az oracle futott lyukra, mert nem lesz közösség, önkéntes fejlesztői gárda, terjesztői hálózat a terméke mögött, amit ráadásul a nyilt világban senki nem is fog használni. Végül be kell rakja a fiókba, és ennyi. Az nagy égés lenne....

Érdekes lesz a jövő.

--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Nem hinném, hogy a LibreOffice megszívná. Az Oracle nemrég beállt az OpenOffice.org közösség mögé, kijelentve, hogy a fejlesztések helyét az OpenOffice.org közösségben képzeli el. Ez azt jelenti, hogy a LibreOffice simán kihúzhatja a Oracle fejlesztéseket az OpenOffice.org-ból, miközben a saját fejlesztéseit is belerakhatja a LibreOffice-ba. Nekem ez életképesnek tűnik.

Ha a StarOffice-t az OpenOffice elődjének és történelmének tekintjük (márpedig miért ne tennénk), akkor jóval korábban kezdték a szakmát, mint a Microsoft. A MS érthető okokból jóval gyorsabban haladt a fejlesztéssel, ezért akár jól is elsülhetne az Oracle bábáskodása, de van mit bepótolni. Várom, mivé fajul pár év múlva, de addig is használom...

-----------------------
http://www.rivalcomp.hu

idegesit ez a video. foleg masnaposan

Nem csodálom hogy fázik a Microsoft,
az aranytojást tojó tyúkja veszélyben.

Az Oracle növeli az Open Office-ba (és így az OpenOffice.org-ba) invesztált erőforrásokat.
http://www.oracle.com/us/corporate/press/177158

A LibreOffice egy életerős fork lehet, lesz...

Jön az Oracle Cloud Office
http://www.oracle.com/us/products/applications/open-office/cloud-office…

Izgalmas évünk lesz!

KAMI | 神
--
Támogatás | OxygenOffice | Fordításaim és SeaMonkey

[irónia]
Simán lehet hogy az Oracle elkezdi felturbózni az OOo-t. Pl. felvesznek valakit akinek van szeme és ért az ergonómiához, nekiesnek a core-nak hogy legalább csak fele olyan lassú legyen mint az MSOffice, megoldják az OOXML kompatibilitást, próbálják marketinggel feléleszteni a leszerepelt márkanevet, ...

Áh, jobban járnának ha elkezdenének egy új officet fejleszteni nulláról.............
[/irónia]

Autot mikor kezdtek el hasznalni? 120 eve? Nem nagy ido az emberiseghez kepest. Ezek szerint belathato idon belul eljohet meg az ido, amikor mar nem lesznek autok. Szamitogepet mikor kezdtek el hasznalni? 50 eve? Ezek szerint eljohet meg az az ido, amikor nem kell mar nekunk szamitogep. Golyostollat mikor kezdtek el hasznalni? 90 eve? Nem nagy ido. Laptopokat mikor kezdtek el hasznalni? 20 eve? Nem nagy ido.

Baromi csalard erveles az, hogy attol, hogy valami uj, akkor konnyen el lehet dobni. Maximum akkor, ha lesz hatekonyabb alternativa. Nem olcsobb, hanem hatekonyabb. Az OO.o Calc hatekonysaga sehol sincs egy Excelhez kepest.

Rosszak a hasonlatok, nem is értem, minek kell hasonlatokat hozni folyton, semmivel sem jobban ért itt valaki az autókhoz, mint a programokhoz, nem? Nem Mari néninek kell elmagyarázni. Táblázatkezelő valószínűleg mindig kell majd ezután, de hogy ez az Excel lesz 20 év múlva, arra nem mernék mérget venni.

amiket en lattam, ott halalra volt makrozva az egesz, par tizezer soros tablazatokkal. _ha_ az openoffice alternativa is lenne, nem fogja senki ujrairni ezeket.

a masik, amit nem hiszem, hogy OOo a kozeljovoben tudna, az a clusterezett elemzes, es _igen_, van ahol excelt ilyenre hasznaljak. (pelda itt van)

Pár éve a Microsoft bejelentette, hogy dobni fogja a VBA-t (mindenhonnan vagy csak Mac verzióból? Vagy előbb Macról, majd mindenhonnan? - nem emlékszem), lett is nagy ijedtség, aztán letettek róla. Ekkor kapcsolt rá az OOo a VBA-ra, hogy majd menekülőútvonal lesz. A lendület kissé kifulladt, de talán most megint fontos lesz, mindenesetre az Excellel kezdték, mivel felismerték, hogy ez a legfontosabb. Nem zárnám ki, hogy 2-3 éven belül lesz teljes VBA támogatás az OOo-ban.

A példalinked momentán nem jön be, de elhiszem látatlanban is, hogy nem tudja ezt az OOo. Mondjuk az R-hez van extension. Ha bejön a terv, és a LibreOffice sok új fejlesztőt tud bevonzani, akkor ez a rész is virágzásnak indulhat. Jelenleg is van egy csaj, aki évek óta javítja a Calc numerikus algoritmusait, ha lenne még 10 ilyen (és miért ne, rengetegen tanulnak ilyesmit), akkor látványosan fejlődhetne.

Azért érdekelne a te véleményed, mint OpenOffice/OxygenOffice fejlesztőt, mert őszintén kissé belezavarodtam most a dolgokba:

1: OpenOffice, mint olyan, hogy nyílt, és full ingyenes, az akkor most halott, és vége?
2: LibreOffice: asszem lemaradtam a cikk elolvasásában, de akkor most a GPL huszárok forkolnak, csak azért, hogy teljesen szabad és nyílt maradjon?
3: Oxygenoffice (én igazából ezt használom és szeretem) innentől mire fog épülni? OracleOffice vagy miarákra, vagy LibreOfficera?

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Nehéz azzal mit kezdeni, ha nem olvasod még azt sem, amit magyarul eléd tolnak, akár itt a hupon.

1. Nem, nincs vége, az Oracle azt mondja, hogy támogatja továbbra is. Majd meglátjuk ki hova áll, pár hónap múlva kiderül.
2. Nem a GPL huszárok forkoltak, hanem azok a fejlesztők és egyéb közösségi tagok, akik eddig nem tudtak szándékaik szerint érvényesülni.
3. Passz, majd KAMI megmondja.

A LibreOffice mindent át fog venni az OpenOffice.org-ból, amit jónak lát.

Nem fog, mert nem tud. Mivel a LibreOffice-hoz bárki hozzájárulhat, csak azt kell mondania, hogy LGPL. Az OpenOffice.org-nál alá kellett írni egy papírt, hogy a szerzői jogodat megosztod az Oracle-vel, ő is tulajdonos lesz, és azt tesz a kódoddal, amit akar. Ez jól jött akkor, amikor relicencelni kellett a kódot (LGPL 2.1/SISSL-ről LGPL 3-ra), de kizárt dolog, hogy olyan cég, aki amúgy az Oracle versenytársa más területen, kódot kontributáljon úgy, hogy a copyrightot megossza. Ezen kívül egyes "GPL-huszárokat" is zavar az, hogy a kódját nem szadad szoftverben is felhasználhatják, de ez mellékes.

Akkor én most írok egy megfontolandó dolgot, aki emlékszik, érteni fogja...
Közismert tény, hogy a Wordperfect-nél nincs jobb szövegszerkesztő,
aki ad magára ezt használja, komoly munkára csak ilyen kaliberű szoftver való,stb,
és nem valószínű, hogy holmi MS próbálkozás irodai programcsomag készítésével,
ami ráadásul még gyerekcipőben jár, megváltoztathatná a világképet...
Nagyon sokan gondoltuk a fentieket, és nívós szaklapok nyíltan is ezt hangoztatták.
Használ még valaki Wordperfect-et?
Szóval, fordulhat a világ, az Oracle erős pénzügyi háttere
alkalmas a dolgok megfordítására.
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

Oracle Chat with an Agent :)
OO:
Hello,
Celine:
How can I help you?
OO:
I'm reading a lot about OpenOffice lately
OO:
Does Oracle want to be a competitor of Microsoft Office by not passing the brand to the community?
OO:
?
OO:
Are you there?
OO:
I just wanted to say that a new, intuitive and customizable GUI would destroy MS Office dominance on Earth.
It's a pretty big chance, I'd love to see that come true.

Have a nice day!

Nem rossz az OpenOffice nekem speciel az hiányzik belole, hogy mondjuk Calc-ban a keresés nincs olyan (legalábbis én nem találom), hogy keresse meg az osszes sort ahol az a kifejezés van és rogotn jelenítse meg is lejebb a sorokat. Ez már MS Office2000-ben is van és Openoffice-ban nekem nagyon hiányzik. :( Kerestem extensiont is keresésre, de valahogy nem mukodott. :(

Viszont Openoffice meg jóval kisebb méretu pdf fájlt keszit a dokumentumokból, mint az MS Office2007, ha tobb kép van benne akkor van hogy a MS Office 400 kbyte meretut keszit a Openofficeal meg 90 kbyte, minoseg meg ugynolyannak néz ki kinagyítva is. Ebben az Openoffice sokkal jobb.

Nem lassu az OOo, gyors indoto nelkul, ha eldobom a teljes OS cachet akkor 10 sec alatt indul.

sudo sh -c 'echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches' ; date; oowriter ;date
Sat Oct 16 09:04:52 CEST 2010
Sat Oct 16 09:05:02 CEST 2010

Kilepes utan indtva megint:
date; oowriter ;date
Sat Oct 16 09:05:19 CEST 2010
Sat Oct 16 09:05:19 CEST 2010

Kevesebb, mint 1 sec.

Masodik peldany inditasa szemre azonnali. (<0.2 sec)

app-office/openoffice 3.2.1.

Ha jol emelkeszem reggen a masodik inditas 2-3 sec volt, az elso meg vagy 20 sec.

Ez egy olyan rendszeren ahol bootkor prefetchelodik, teljesen gyors.

BTW:
Windows alatt hogyan dobhatom el hasonloan a mindenfele fs cachet ?

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

kis és középvállalkozásoknak: 699€ LOL

http://www2.buyoffice.microsoft.com/emea1/product.aspx?family=o14_offic…

A legjobb érvük, hogy az ófiszt már ismerik a dolgozók. Az a véleményem, hogy 699€-ért be lehet iratni egy kis irodát egy képzésre.

Egyetlen esélyük az lenne, ha olcsóbbá tennék a termékeiket és a pénznek amit beharácsolnak a nagyobb részét költenék a minőség javítására.

szerk:
Vicces az is, hogy az ooo-t már úgy kezelik mint az Apple-t. :D

Plusz ha valaki berág az office-ra mert valami-t mégsem tud megcsinálni vele, akkor tudni fogja mit próbáljon ki.

---
A windóz azért szar, mert szar!
A mac-et nem azért veszik, mert szar ..