A Linux migrációs projekt - amelyet a helyi sajtó már a kezdetektől fogva kritizált - számos problémával küzdött. Például elcsúszott határidők, egyes felhasználók reklamáltak a szabad/ingyenes szoftverek miatt, a Windows-alapú központi adatbázis linuxos alternatívája pedig nem lett kész időben.
2010 nyarán a kanton dobta a teljes Linux migrációs terveit és helyette egy kettős stratégiára váltott, amelynek értelmében a nyílt forrású szoftverek mellett Windows megoldások is alkalmazásra kerültek volna. Ezt a tervet a kanton szóvivője jelentette be néhány nappal azután, hogy Kurt Bader, a kanton IT hivatalának vezetője lemondott posztjáról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
És egyre több és több lesz az ilyen... Nem azért, mert a lyinyuksz szar, hanem azért, mert egyre szélesebb körben használják.
-- "Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport!" - Cromwell --
-- Sayusi Ando - http://sayusi.hu --
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mert egyre szélesebb körben használják."
Nem-nem! A mondat helyesen: mert egyre szélesebb körben használják átgondolatlanul. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak ahol hiányzik a hozzáértés nem kéne belefogni. Ahol egy sz@ros msaccess adatbázist nem bírnak más adatbáziskezelő alá migrálni ott ne váltsanak más(!) platformra. A levelező kliensre hivatkozás is egy vicc.
Ez nem a Linux csődje, hanem azoké akik nem mérték fel mivel jár ez az egész. De Svájcban amúgy is van elég pénz m$ cuccokat venni és m$ fejlesztőket megfizetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondom, van az a pénz! ráadásul csak országon belül kellett utalni a kenőpénzt:) egy 9 éve futó migrációs projektet egyszer csak, egyik napról a másikra "visszájára fordítanak"? és mire? windows XPre vagy 2000re, amiről 2001ben elindultak? ja mégsem, win7re váltanak, valójában ez egy másik migráció. az XP>win7 váltás sem megy csak úgy spontán jobb helyeken.
a linux egyetlen hátránya, hogy nincs mögötte egyetlen kizárólagos multi, amely azzal kezd egy ilyen projektet, hogy titoktartási szerződés az önálló sajtónyilatkozatok tilalma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"titoktartási szerződés az önálló sajtónyilatkozatok tilalma"
Ez tényleg kiváló ötlet, az ilyen bukásokat gyönyörűen el lehetne tussolni vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Steve mester profi ebben. a magyar Tmobilenak még azt is megtiltotta, hogy eladási statisztikákat publikáljon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a T, amúgy sem arról híres, hogy eladási statisztikákat tol az arcunkba. :D
Ettől függetlenül Steve egy köcsög! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arvin Sloanera emlékeztet:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akarod mondani a jobbtól tanulni nem szégyen?
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi előnye lenne abból, ha publikálna? A többiek sem teszik.
suckIT szopás minden nap! ZFS RO^WSUX - duplagondol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "a Windows-alapú központi adatbázis" szerinted "egy sz@ros msaccess adatbázis" ??
LOL. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még ha MS SQL is, akkor sem egy megoldhatatlan dolog.
---
BME-VIK '09
Compaq Mini 311 - N270 @ 2323 MHz - 3GB DDR3 @ 1240 MHz - ION
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt én értem/tudom, viszont a hozzászólásom arra irányult, hogy rávilágítsak, mekkora szagértő az emberünk, hogy szaros msaccess adatbázisként képzeli el Svájc valamelyik központi adatbázisát. :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyik legnagyobb pénzintézetben bizonyos nyilvántartások és számítások Excel táblában történnek.... ennyit arról, hogy hol, mi lehet adatbázis. Amikor változtatnak az Excelen és felvisznek változásokat, havonta egyszer, akkor a makrók által elvégzett pénzügyi számítások kb futnak is vagy 20-30 percet... külön Excel szakértője van a pénzintézetnek anyavállaltának, aki baj esetén rá tud nézni az Excelre... ennyit erről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem vagyok m$access szagértő. ;)
De ha egy működő rendszer alá egy másik adatbázist kell rakni, akkor bizony fel lehet készülni gyakorlatilag az egész "újraírására". Ami persze óriási lehetőséget biztosít az egész rendszer újragondolására is. Persze ez azt feltételezi, hogy a megrendelő pontosan meg tudja mondani mit is akar, és az sem árt ha a fejlesztő is ért ahhoz a szakterülethez.
A legtöbb összeállítás olyan, hogy a megrendelő nem tudja mit akar és kivitelező meg csak a programozáshoz ért. Jó esetben.
Persze Svejcban ilyen elképzelhetetlen, biztos a Linux tehet mindenről. :E
Ago:
A jobb adatbázis kezelőkben erre vannak a tárolt eljárások. Általában gyorsabb is szokott lenni, mert nem kell minden SQL kérést újra lefordítania a szervernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A megrendelő soha, semmilyen körülmények között nem tudja, hogy mit akar. Sokszor még az is nehezére esik neki és segítség kell ahhoz, hogy logikusan, elejétől a végéig definiálja egzaktul az általa használt munkafolyamatokat*.
Aki ennek ellenkezőjét hiszi, az vagy naiv vagy ostoba vagy csak szimplán nem látott még tipikus megrendelőt élőben. (Az, ha felfogad egy tanácsadót/szakértőt az nem játszik).
*Nem feltétlen azért, mert hülye, és/vagy nem tudja, hogy mit csinál, hanem leginkább azért, mert a napi rutinja és nem is gondolkodik azon, hogy mit is csinál, csak végzi a dolgát. Olyan ez, mint mikor az ember millió + 1 alkalom után egyszer csak elkezd gondolkodni a bankkártyájának PIN kódján és az istenért sem jut eszébe. Mert nem a számot jegyzi meg, hanem reflexszerűen végez egy mozdulatsort.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az alvállalkozód, beszállítód felé te vagy a megrendelő:P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, nyertél :)
(Megoldás: nem kell ezernyi alvállalkozó ;)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kitalált mese talán sosem volt dolgokról alulról felfelé nézve...
Anno csak füzetünk volt, és ez így volt jó.
Később lett Excelünk. Boldogok voltunk.
Mindent tudtunk, de a Zokos Zintegrátor Bácsik azt mondták ez így nem igazi vállalat, túl régimódi, még különben is milyen dolog az, hogy minden sima dolgozó csak úgy bepötyörészi az adatokat.
Lett UNIX + magyar vállalat irányítási rendszerünk, de továbbra is kellet követni Excelben is, mert hat ami Excelben azonnal történt, VIRben kellett várni egy éjszakát. Így a sima dolgozó pötyörészhetett itt is, ott is.
Okosok azt mondták, klafa, de ha igazán nagyok szeretnénk lenni - integráció, fejlődés, blabla, akkor kell ERP, érted NAGYBETŰVEL.
Okézsoké, lett olyanunk, de továbbra is több részét követtük Excelből, mert ami Excelben azonnal látszódott, az ERP-ben késett, sőt még néha furcsán eltért a saját eredményeihez képest is... Nem baj, dolgozóink erősek, tudnak pötyörészni két újjal is, ha úgy adódik.
Jött az újabb varázsszó - COGNOS... Dehát nemdebár ugyebár, ami Excelben azonnal látszódott, az Cognosban picinyt késett és néha furcsán eltért ERP-hez képeset, tetézve ezt önmagához képest is...
Régebben csak a munkafolyamatokat követtünk Excelben, most hogy fejlettek vagyunk, követünk benne az ERP, Cognos csodákat is...
Mindegyik naprakész, csak az Excel nem szórakozik és szarakodik annyit mint ezen fejlődés vívmányai.
Ennek a mesének nincs jó vége... Aszondják a Zintegrátor Bácsik hogy a mostani ERP-énk elavult, de van másik!!!
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vállalatirányítási rendszert is lehet jól meg szarul csinálni.
És itt jön be az, hogy van-e hajlandóság/kompetencia/tapasztalat arra, hogy egy vállalat működését aprólékosan lespecifikálják (mint megrendelő, mint fejlesztői - akár üzleti/menedzsment, akár szoftverfejlsztői - oldalról), hogy aztán abból lehessen rendes vállalatirányítási rendszert készíteni vagy csak a bűvös TLA-kat/buzzwordokat hajkurásszák egyesek.
(Sosem volt mese ez is).
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak egy dologra világítasz rá,
neked minden nap személyeskedned kell valakivel.
szokásod szerint igen gyenge lábakon álló érvekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj valami okosat is,a hogy szoktál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>"Vagy csak ahol hiányzik a hozzáértés nem kéne belefogni. "
Na meg ott sem ahol a "felhasználók reklamálhatnak a szabad szoftverek miatt". Nevetséges...
Azonnal bevillant az a kép amikor a munkakereső elmegy egy meghallgatásra. Fizetés 200e, juttatások, szabadnapok... Már örül mikor megmondják neki, hogy de mindezért Linuxon kell dolgoznia. Erre: Bocs mégsem kell!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na ja, érthető:) de 9 évig tartott, mire sikerült Svájcon belül átutalni a pénzt?!:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy mert nincs az a pénz, amivel rendesen működőképessé tehetnék. Még az adófizetők felelőtlenül elherdált pénze sem elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, virtboxszal és xp licenszekkel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom poénnak szántad, pedig egyáltalán nem hülye ötlet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor váltsanak Macre, arra meg rakjanak Vmware-t (~) meg Win7-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akár, de ebben az esetben a linux rugalmasabb megoldást ad. meg lehet tartani a meglevő computereket, kisebb eséllyel kell új XP licenceket vásárolni, mert a windows ugyanazon a computeren marad.
és ugyanúgy egyszerűen, akár automatizálva is helyre lehet hozni snapshotból az irodisták által szétbarmolt winXPket:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott van a MAC, mint unixra épülő normálisan működő desktop gép, tehát nem architektúrális problémák miatt nincs az igényeket kielégítő deskop linux. Akkor mégis mi a francért nincs?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) Azért mert úgy hiszed, hogy nincs.
2) Azért mert annyira megszoktad már más oprendszerek hiányosságait, hogy azokat már nem veszed észre, a linuxtol meg azt várod el h. tökéletes legyen. - de tökéletes rendszer nincs. mac sincs tökéletes -
3) Egy másik tervezési/működési/dokumentálási/adminisztrálási stb filozófiát kellene megszokni.
4) Az "életünk végéig tanulni/képezni kell magunkat" csak egy üres frázis, senki nem veszi komolyan. Azok sem akik ezt állandóan szajkózzák - v. főleg ők nem, v. csak másokra értik -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple nem igazán a vállalati szegmenst célozta meg az OSX-l.
Ami meg munkaállomás (Mac Pro) az meg inkább grafika és zene, mintsem iroda.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na igen , az lenne valóban a legköltséghatékonyabb megoldás. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ilyen nesze-semmi érv...
--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> egyes felhasználók reklamáltak a szabad/ingyenes szoftverek miatt
mi volt a bajuk a szabad/ingyenes szoftverrel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a nem a szabad/ingyenes résszel volt gondjuk, hanem a használhatósággal, gondolom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gizike nem találta a zinternetet (kék e betű)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"The Canton's IT director probably felt safe because of an internal staff survey: The H's associates at heise open were told by a project-related source that 80% of the affected Cantonal staff were happy with the new environment, 10% complained about various teething troubles, and "only" 10% were entirely unhappy. However, that 10% amounted to more than 100 employees – and they are the ones who shouted the loudest. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, csak az a 10% elégedetlen az, mint a cikk is írja, nagyon hangos kisebbség volt. És minden követ megmozgattak. A cikk szerint a nyomásgyakorlás érdekében bőven bevetettek újságírói csúsztatásokat, meg amúgy is erős sajtókampányt folytattak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem baj, lesz csodálkozás ezerrel....
Meglátják az Office 2010-et és az Outlookot :-*
Lesz ott szívás ezerrel :) És gondolom lesz jófajta Exchange szerver is.
LOL
Meglátjuk a költségeket és az elégedetlen felhasználók számát pár év múlva.....
---
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem látjuk meg, mert nem lesz szabad publikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2010 a linux kanton éve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
off
Eric Cantona is windowsra valtott :>
/off
Jol tettek, meg mindig alkalmatlan a rendszer desktopra, ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az meg kifene?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Karatés focista sztár (volt).
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fenéket alkalmatlan! Csak jól kellene csinálni a migrációt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jah, a németek is rosszul csinálták.
Az oroszoknál is megindult a petíciózgatás "vissza oda a Linuxal, ahonnan a fehér világra gyütt".
Mindenki rosszul csinálja, mindenki szembe halad a forgalommal...
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Microsofttal kötött állami licencekben talán a politikusok el nem könyvelt prémiuma is benne van. Ez a linuxos dolog biztos nem olyan kifizetődő egyéni szinten. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszországban alulról indul az "ellenesség". A pórnép esetében milyen " nem könyvelt prémiumot" tudsz említeni?
Egyszerűen arról van szó, hogyha rendesen csinálják az átállást, akkor SOKKAL többe kerül a Linux mint a windows. Pont.
A nép még azt látja, hogy a tetejébe nem is csinálják rendesen, de a zsé csak megy a levegőbe.
Kérdés - kinek a zsebéből és minek? RMS kedvéért? Pár vörös szeműért?
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mondta évekkel ezelőtt egy kopasz bácsi is, csak a Monkey Dance után senki sem vette komolyan.
Get the facts. TCO.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, tehát ha maradtak volna 100000 kreditért MS terméknél az sok.
Valaki megígérte hogy 50000 kreditből free Linux mindenhova és milyen fasza lesz.
Eltelik több év, projekt bukta, átállás sehol, az ígérgető több pénzt és időt kért időközben is.
Szerinted ez olcsóbb? Tehát ki is makog és Monkey Dancel az adófizetők pénzén?
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így most az 50k elment a levesbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több.
Ha sikertelenül tapétázod a lakást egyik brigáddal olcsóbb tapétával, és a brigád elsunnyog a pénzeddel (nem csak az ígért ötvenessel, hiszen időközben kért még zsét), akkor le kell szedni a rossz tapétát, másik brigádod fogadni, újra megvenni az eredetileg drágábbiknak gondolt tapétát.
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bingo.
Ezt mondom én is.
A Linux drágább, mint a Windows. HA rendesen csinálod. Ha nem, akkor is. Ezt mondta Ballmer is. Ezt nem hitte el senki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jé, tényleg. Végre leesett nekem is. Pedig olyan jó "el levelezgettem" magammal. :)
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windowsos szakember is drága. Már a jó, nem csak aki ugatja a szakmát, meg azt, hogy a windows mindenben jobb és a TCO az biztos olcsóbb. Fenéket. Nem 1-4 évben kell gondolkodni, hanem 10-20-ban.
Az, hogy a fentebb említett 10% volt a hangos, és ezért a 10%-ért dobták az egészet, az azt mutatja, hogy nem volt erős a vezetőség vagy éppen nekik volt hangos szavuk.
Nem olyan, mint volt.
Sok ember lusta, nem hajlandó változni, ha szépen kérik, akkor sem, ha a munkáltató olyan programot ad ami éppen nem tetszik, akkor persze szemétláda. Az emberek nem szeretnek alkalmazkodni.
A TCO meg főleg nem csak ezen múlik. Gondolom mindegyikőtők vett részt informatikai vezetésben, költségszámításban, beruházási tervek készítésében, írt jelentést IT és EB-nek, végzett költségarányos számítást.... bár fentiek alapján kétlem. Megmondani a tuttit nagyon könnyű.. távolról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye ez csak akkor áll fönn, ha nem sikerül az olcsóbb tapétával megoldani a dolgot, és a brigád elsunnyog a pénzzel. Egy normális brigád nem tenné ezt.
---
BME-VIK '09
Compaq Mini 311 - N270 @ 2323 MHz - 3GB DDR3 @ 1240 MHz - ION
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy nagyon spéci tapéta. Az átlagos brigádok nem tudják rakni. Aki tudja az meg nem hülye. Nincs kínálat -> emeli az árat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aki tudja az meg nem hülye." Vagyis?
"Nincs kínálat -> emeli az árat." Ha normális brigádod bíznának meg erre, akkor nem lenne közben áremelés, mert előre meg tudnák jósolni, hogy mennyibe fog kerülni.
---
BME-VIK '09
Compaq Mini 311 - N270 @ 2323 MHz - 3GB DDR3 @ 1240 MHz - ION
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki tudja, az azt is tudja, hogy nincs kínálat. Nem bújkál minden bokorban Linux szakértő. Ha belefektette az időt a tanulásba ÉS tudja drágábban nyújtani a szolgáltatást miért ne tenné? Én is ezt csinálnám, mindenki ezt csinálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windowsos adminból is sok van, VALÓDI szakértő pedig kevés van. Vettem részt Exchange migrációban is, meg nemzetközi projektekben. Sokszor "elsőprojektes" "szakértőket" kapsz, akik nem rosszindulatúak egyébknét, még jó szakemberek is, de a nagy cégek annyira egyedi dolgot akarnak, hogy ott már minden megoldás első és valószínűleg még egy ilyen nem lesz. De a tudást, meg főleg a szopást tudod hasznosítani később.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az olcsó tapéta normális brigádja jelenleg meg drágább mint drágábbik tapéta normális brigádja.
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már értelmes válasz, de nyílván van nem egy olyan helyzet, amiben a drágább brigád+free OS, olcsóbb, mint az olcsóbb brigád+Win licence(+antivir licence+Office licence stb) minden gépre.
---
BME-VIK '09
Compaq Mini 311 - N270 @ 2323 MHz - 3GB DDR3 @ 1240 MHz - ION
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepődnél.
Nem olyan árban kapják mint te. Az biztonsági cégeknek is megéri sok gépre kedvezményt adni. A Microsoftnak is.
A másik: free OS. Ha igen, akkor nincs support. Ha nem (pl Red Hat, SuSE) + drágább szakemberek + átképzés, akkor lehet számolni.
A Linux (sajnos vagy nem) egyelőre csak a geekek játékszere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tíz évvel ezelőtt volt igaz. Tőzsdén levő cégek élnek meg a Linuxból (nem is rosszul), és kritikus feladatokat ellátó cégek alapoznak Linuxra.
Ez messze túllépte a geekek játékszere kategóriát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A Linux (sajnos vagy nem) egyelőre csak a geekek játékszere.">de tudod ezzel az béna "lám, lám, a Linux a kutyának sem kell, mert használhatatlan, és ezt az emberek is látják" beszólogatással nem is lesz több ember, aki értene hozzá, mert ezzel ti sem kedvet csináltok hozzá, hanem erős ellenpropagandát folytattok. ehelyett leírhatnátok minden ilyen véleményetekben, hogy követelitek az oktatásban a Linux
tanrendbe vételét is. hogy az emberek idővel tényleg maguk dönthessenek, ne pedig a tudatlanságuk.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olcsóbb tapétával=Xp
eredetileg drágábbiknak gondolt tapétát=vista
win7
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha hozza valaki a Nokia/SE telefonját hogy szinkronizálni kellene, a címjegyzékkel,naptárral, könyvjelzőkkel ne adj isten szeretné ha felkerülni a telefonjára a friss firmware, akkor a linux nem tud segíteni.
A többi telefonról LG/Samsung nem is beszélve, és ugyebár a iPhone is bajosan csatlakozik a linuxhoz.
Nyomtatókkal, multifunkciósokkal is lehet rendesen szívni...és ezek még "csak" a hardveres gondok.
Meg kell hagyni hogy a Win7 meglehetősen jól sikerült, főleg a rossz emlékű Vistához képest
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De most izé.
Kormányzati előfizetéses telefont ne az irodában szoftverezzenek. Van arra support.
Szinkronizálni nem nagyon próbáltam, de elvben weben keresztül be lehet lőni a SE telefonokra a szinkronizálást.
De amúgy egyetértek.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pl. saját telefon és saját gép között szinkronizálnék. Az elmúlt kb. 3 évben semmit sem mozdult előre, sőt, romlott a helyzet.
KDE 3-ban még volt több alkalmazás, épp csak nem működtek.
KDE 4-ben már nincs is, csak elképzelések, hogyan kellene mennie.
Nem adatok mozgatásáról beszélek, hanem PIM szinkronizációról. Névjegykártyák, naptárbejegyzések, feladatlista.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora ökörséget még nem láttam leírva.....
n97 SE vivaz, SE x10 , symbiantól Androidon át mindig MINDENNEL tudtam szinkronizalni
Ja, hogy NEM WINDOWS módjára kell hozzáállni? Hogy más eszközökkel, más MÓDON kell?
ja hogy windowsos gondolkodásmódúaknak egyfele jár csak az esze?
kitt katt, windows PC siute stb ??? olyan nincs hogy online syncronizálás? vagy esetleg nem BATok hanem shell scripteket kell irni /futtatni?
1 a lényeg : windows úl -gondolkodva nehéz elvárni hogy a linux úgy pattogjon , ahogy. és vica verza
már bocs.
tiborh, Ubuntu 10.04, SONYERICSSON x10
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vice
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Verza Évára gondolt. Valami pornósztár. Az is sokat pattog.
suckIT szopás minden nap! kqueue Javához!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye viccelsz, hogy amikor egy titkarno elo odabasz a fonok egy telefont, hogy "Julika szinkornizalni szeretnem a nevjegyzekemet a levelezovel, irjon mar 3 shell scriptet ra, de iziben", akkor az boldogan meg is teszi? Eleddig mindig szinkronizalni akarta mindenki mindenet mindenhol ahol dolgoztam. Sokszor a win toolok se jobbak, de linux alatt meg csak nem is igazan vannak.
Egy _mukodo_ leiras erdekelne s60v3<->evolution-hoz BT-vel es usb kabellel, task, addressbook, calendar, es memo synchez, olyan eszkozokkel, amik nem hasznalnak web szervert, es a szinkronizacio felenel nem allnak meg, kiakasztva a telefont is. /kb fel eve probaltam, egyszer sikerult az ovi-n keresztul, azota nem probaltam, de ez opcio/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak halkan mondanám, hogy Julika nem csak a 3 shell scriptet nem fogja megírni, de a PC Suite vagy más csodabazár programot sem fogja telepíteni. Ha neki nincs ott az utility - célszerűen ikonnal, szöveggel, mindennel -, amivel a feladat megoldható, akkor nem fogja megoldani a feladatot.
Az egy más kérdés, hogy a rendszergazda három kattintással egy Windowsos programot telepít, vagy konzolból Linuxos programot rak fel és megírja hozzá a háro szükséges shell scriptet, majd kiteszi Julika desktopjára, a megfelelő ikonnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megcsinlja a telepitest. Sajnos megcsinalja. Egy garazscegnel mukodik a szarakodas a *sync* vackokkal, de 10+ folott mar nem. A linux, ahogy en latom meg nem a desktopra, de tobb szerver egyuttmukodesere sem erett meg. Legalabbis egy AD-t kivaltani, tobb telephely eseten elegge izzadsagszagu moka /megoldhato, de nem alapeset, mint a "piacvezet" oprendszer eseten/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt azert gondold at, vagy szolj azoknak akinek tobb ezer szerveruk van AD nelkul.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, van ahol jo, de en most a magyar viszonylatokra gondoltam. PL, egy file szerver, mail szerver, es hasonlo egyszeru vackok. A tobb ezret a plebs mire tudna hasznalni? 42? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2x ment
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy _mukodo_ leiras erdekelne s60v3<->evolution-hoz BT-vel es usb kabellel, task, addressbook, calendar, es memo synchez, olyan eszkozokkel, amik nem hasznalnak web szervert, es a szinkronizacio felenel nem allnak meg, kiakasztva a telefont is.
Igaz, hogy ez használ web szervert, de telepíthetsz sajátot is és működik is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
webszerverrel, kulon kliens eseten is lehet szinkronizalni, de pc-suit modra, radugom, varok, orul, nos, erre nem talaltam megoldast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves tiborh!
Megosztanád velünk a tudást, hogy hogyan szinkronizálod linux alatt, a Thunderbird névjegyzékét, tennivalólistáját egy N97 -et ?
Megtennéd mester ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miért win alatt hogyan?
- merhogy erre szükségem lenne valahol -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erdekelne hogy.
Amugy a regi S60 es preS60 elotti nokia az sztm kvazi megoldhatatlan volt (legalabbis en nem szandekoztam annnyi idot beleolni).
Symbianra mondjuk van egy funambol. Ha felteszel egy szervert a gepedre arra raszinkronizal, de hogyan tovabb?
Androidon ez meg elegge felkesz ergo nem hasznalhato. gugli calendar?
Oszinten erdekelne. Szarkasztikus felhang nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hát ha hozza valaki a Nokia/SE telefonját hogy szinkronizálni kellene"
Nokia N900-at csak es kizarolag Windows XP alol lehet upgarde-elni Meegora pl. :D Amugy bluietooth, obex, receive contacts.vcf. Meg Andoridos cuccok is athuzzak a PIM adatokat barmiylen telefonrol PC Suite nelkul. Innentol pebkac, fentebb emlitett Gizike nem talalta a kek e betut
------------
A Windows 95 hibajabol tanulva inkabb Windows XP-nek nevezték el, hogy ne legyen ciki, hogy a legtöbb dologra 2008-ban még mindig a "Windows 2001" a leghasználhatóbb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ja...
Szoftvert cserélni egy dolog.
De vajon mennyi idő volt a képzésre? Milyen jellegű volt a képzés, illetve a számonkérése? Egyáltalán volt vajon képzés, vagy csak bevágták őket az ismeretlen szoftverkörnyezetbe?
Meg ugye a kedvenceim... A Piri nénit át kell engedni, mert két év múlva megy nyugdíjba, most nem tudja, de beletanul... Meg a főnök aki nem megy mert jobban tudja.... És sok nem megnevezett társuk...
A vége meg az, hogy szaralinugz. :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvasod a cikket, akkor kiderul hogy most nehez lenne az egeszet szegeny Piri nenire kenni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most kicsit elfogult leszek.
A linux mint OS megállja a helyét, a stabilitásával nincs gond. Az hogy a hardvergyártók szarnak bele magasról nem a linux problémája.
Merőben érdekes helyzetet teremtene ha mondjuk köteleznék az MS-t hogy a nem OS kategóriájú szoftvereit porotlja linux alá is.
Vagy még egyszerűbben, aki Európában szoftvert vagy hardvereszközt akar forgalmazni, annak kötelező linux verziót is készítenie termékéből/termékéhez.
Ekkor azt mondhatnánk, egyenlő pályák, egyenlő esélyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy a hardvergyártók szarnak bele magasról nem a linux problémája.
Hanem a linux usereke. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a kernelfejlesztőké (vagy X.org). Én emlékszem amikor egy GeForce 4-esem volt és a tisztelt fejlesztőkre rájött a takarítás. Az nVidia fél évig új meg új drivereket adott ki az új kernel(/X.org) verziókhoz, aztán dobta a támogatást a régi hardverekhez.
Én máshol ilyet nem láttam. Windowst ismerem még, ott ha akarok 2006-os Vista kompatibilis drivert is felrakhatok az új kernelre. Sőt, sok esetben még az xp driver is jó. Érted. 4 év / 10 év.
Persze a penge másik éle pont ez, hogy fenn kell tartani a kompatibilitást. Pl a 16 bites alrendszer a 64 bites verziókból került ki, ami most ért el először jelentősebb százalékot. 9 évvel az után, hogy végleg áttért az egész Windows vonal az NT kernelre, aminek semmi szüksége sincs rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hülyeség. A múltkor hallottam (vagy olvastam), valami MS fiatalember beszélt az Operás cirkuszról és elmesélte, hogy szerinte pont igazságtalan, mert annak idején a Windows NT is 0%-kal kezdett.
Büntessük már természetet is mert visszaél a monopoliumával ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a kocsidhoz adnak egy elfogadhatót hifit, szórakoznál a "jobbra" cserélésével ? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékszel mióta divat a böngészőt ingyen adni?
Tudom én, hogy vacak meg minden. De ha nem lett volna IE, a Netscape sem nyitott volna forrást és most fizetnél a böngészőért.
Habár Linux alatt ha azt hiszem ingyenes volt a Netscape. Vagy? Csakhát anno mikor modemes net volt a modemet felismertetni Linux-szal...milyen szép is volt az :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linux alatt nehéz volt a modemet felismertetni?
Akkor te már nem láttál Trumpet Winsock-ot...
Az ADSL-ről (vagy más egyéb PPPoE-ről) már nem is beszélve anno Win98-98SE-ME alatt...
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt egy régi gépem, a modemet a Win 98 Default (v Generic) modemnek ismerte fel, a Linux meg se nyekkent. Emlékszem, egy Mandrake volt, talán 7.1 (lusta vagyok wikizni, Valhalla volt a kódneve). Nagyon szerettem, csak net nem volt.
Aztán kaptam új gépet amiben azt hiszem valami Realtek bigyó volt. Na azzal sem volt szerencsém.
Winmodem. De rég hallottam már ezt a szót ;-)
MOD: tévedtem, Helium volt. A Valhalla egy másik Linuxom volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt gond Linuxon sem, ha nem soft modemmel bénáztál. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"zerinte pont igazságtalan, mert annak idején a Windows NT is 0%-kal kezdett.">ja, szegény. mennyit kellett küzdenie, mire lelépte az ms-dos-t és a windows 3.1-et és társaikat. nagy küzdelem volt. még szegényebb ms meg csak szenvedett...
bakker, azt soha senki nem fogja elmondani a Linuxra áttérést kezdeményezők közül, hogy az emberek idióták, és a hülye minefield miatt akarják továbbra is a windowst, a hülye alkalmazottak meg soha nem fogják beismerni, hogy hülyék, és ha nem találják a nagy kék internetet, akkor csak pislognak.
mai tapasztalat: anyósomék iskolájában a számtech tanárnak fogalma nincs az ocr programok létéről. hogy azokkal lehet olyan varázslatos dolgokat megcsinálni, hogy a beszkennelt dokumentumban át lehet írni a szöveget. ilyeneknek nem zöld lankák kék éggel? hahaha...
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, azzal a szemlélettel, hogy körülöttem mindenki sík hülye és gonosz, csak én egyedül a barátaimmal (pl. kiskukim, anyu, csotányok) vagyok okos bátor jószívű D'Artagnan, tele van a diliház.
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezzel most nagyon okosat mondtál, ellenben ha körülnézel magad körül, ezzel fogsz szembesülni. nem a két kockafejűre gondoltam magad mellett, hanem az emberekre az utcán, az életben. és igen, "erősen" fogalmaztam, pedig én magam is tiltakozni szoktam ilyen megfogalmazásnál. azonban a törénet érvényessége semmit nem csökken, ha az "idióta" és "hülye" kifejezéseket lecseréljük "motiválatlan", "érdektelen", "minden változástól rettegő", és hasonló kifejezésekre. csak jobban hangzik.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Okay. Adott realitás - hülyékkel teli bolygó.
Hogy nevezzük azt, aki valamit be akarja vezetni a többség pénzén, nem vezető pozícióból, miközben csak a jelentéktelen kisebbség jövőlátomásának képeire támaszkodik tervezésnél és szarik a többség igényeire (értsd a többségnek nem kell az a valami)?
Aki saját magát okosnak tartja. Magabiztos debil jelző szerintem megfelelőbb.
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak a jelentéktelen kisebbség jövőlátomásának képeire támaszkodik tervezésnél és szarik a többség igényeire
Ezt mind a cikkekből olvastad ki, vagy belső infóid vannak?
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gondolod, hogy előszór tomtyit kellene megkérdezned, ugyanis hozzászólására reagáltam?
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hogy nevezzük azt, aki valamit be akarja vezetni a többség pénzén...">alternatívák keresése? elszakadási törekvés egyetlen addig elképzelhetőnek tartott gyártótól?
"értsd a többségnek nem kell az a valami">ezekben az esetekben a többségnek nem "az a valami" nem kell, hanem az, hogy a jól megszokott környezetéből kimozdítják, gondolkodnia, ne adj isten, tanulnia(!) kell. Japán azért lett sikeres gazdaság, mert (amellett, hogy a fegyverkezésre nem költhették a pénzt,) a cégek a dolgozókat folyamatosan átképezték, mikor változott a piac. nem kirúgták őket, és kerestek már képzett munkaerőt, hanem megtartották a régi. ez az átképzési kényszer folyamatos volt, és a japánok (nyilván egész más kultúrális-történelmi hagyományok okán) elfogadták ezt a helyzetet. azért is, mert a másik oldalon a munkáltató részéről biztosak lehettek abban, hogy ha ők maguk nem csinálnak valami eszméletlen nagy hibát, akkor nyugdíjas korig megmaradnak a cégnél. emlékeim szerint a csapatépítő tréningek ebből a szemléletmódból próbáltak fehér ember számára emészthető formát áthozni, bár emögül még mindig hiányzik a munkáltató hosszú távra szóló felelősségvállalása a dolgozók irányába. emiatt a dolgozók sem viselik igazán szívükön a vállalat sorsát. csak ilyen mesterséges, ál történetekkel lehet úgy csinálni, mintha egy célra törekvő csapat lennének. de leginkább a vezetőknek jó egy ilyen tréning, hogy kiszűrjék, és könnyebben eltávolíthassák a betagozódni nem akaró vagy nem képes egyéneket.
na, kicsit elkanyrodtam, de a lényeg, asszem, benne van. :)
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...a számtech tanárnak fogalma nincs...
S honnan van ennek az ősköcsögnek (értsd: aki másoktól vesz el állást tudás nélkül, stb.) diplomája?
Vagy esetleg valami alapítványi ganéban "tanár úr"?
Ui. láttam már ilyeneket (is)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem alapítványi, és sajna, nem egyedi. ez van.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még a 90-es évekből. Amikor elkezdték az amúgy sem sok természettudományos tantárgy óraszámát csökkenteni, akkor hirtelen az alkalmazott tanerő órahiányos lett. Kinevezést felmondani nem lehet, mert a helyére érkezőnek is ugyanannyi órát tudnak adni, azaz maximum részmunkaidősként kapható, azt meg a fenntartó már akkor sem szerette. Következmény: az akkor elindított informatikaoktatást ezen tanárok hatókörébe tették, őket kötelezték egy megfelelő tanfolyam elvégzésére (jó esetben valami értelmesebb főiskolán/egyetemen, rossz esetben a Munkügyi központ által szervezett OKJ-képzéseken), és maradt az óraszáma a tanerőnek, maradt a szakos ellátottság a fenntartónak, maradt a nyugalom az igazgatónak. A legtöbb ilyen tanár biológia vagy földrajz szakos volt az amúgy is kicsi óraszám miatt, ők meg a TTK-k bölcsészeiként írhatók legjobban körül. Miután akkoriban jellemzően középkorúak voltak, eddig közülük kevés ment nyugdíjba még. Nem mellékesen a mostan végző infótanárok is megérnek egy misét, amilyen okos némelyik.
Nos az így "képzett" infótanár, el lehet képzelni, mit művel órán... Van olyan iskola, hogy csak nemrégiben sikerült a win95-öket jobbra cserélni, mert az infó"tanár" _kizárólag_ azon "tudott" tanítani. Ugyanott volt talán az ország utolsó üzemben tartott 33.6-os modeme...
Mondjuk amíg a könyvekben is olyan baromságokat olvasni, amilyeneket, addig sok remény nincs. Pl. (nem idézet, nem emlékszem pontosan sajnos) A UNIX nagygépeken használt rendszer, egyfajta ms-dos. Az évszámát megjegyeztem: 2006. Vagy: Jogtiszta az a szoftver, amit megvásároltunk... (Ez kicsit régebbi, 2004-es tán.)
A legjobb szöveg, ezt óráról kiszűrődve hallottam: A Linux azért veszélyes, mert bárki hozzáférhet a program kódjához, és nem tudhatjuk, hogy milyen vírusokat rejtett el benne.
NC
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marhaság. Firefox-nál jobb példa nincs. Ha valami jobb, akkor az elterjed, teljesen felesleges "hülyék a userek" mantrával takarózni, amikor valami szar és nem kell senkinek. A jó dolgok igenis kellenek és el is terjednek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így teljesen helyes.
Ettől jobb példa talán csak a Chrome, ami egy év alatt brutális részesedést szedett össze.
Teljesen egyezek a kommenttel, hatalmas +1!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért egy os-os váltás jóval komolyabb, mint egy böngésző-böngésző. több idő kell hozzá, míg az emberek megszokják, elfogadják, amíg bekerül a köztudatba, mint használható alternatíva.
én csak azt látom, hogy a környezetemben mindenféle unszolás nélkül egyre több linuxos (jó, mondjuk ki, ha szitokszó is errefelé: ubuntus) user van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ubuntunak nagyon jó a marketingje ÉS vannak tervezőik, akik az egyszerű user szemével is látnak.
A community disztróknál pedig a mailing listen a geekek megbeszélik hogy is kellene és megcsinálják. Nekem ez jön be, anyámnak az előző jönne be.
A MS ott csinált jó üzletet, hogy bevitte a termékeit az oktatásba. Egy Visual Studio után Eclipse-ben programozni furcsa. És ha egyszer az ilyenek céget alapítanak, tanácsadók lesznek, bármi, természetes, hogy azt fogják preferálni ami szerintük a jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
utolsó mondatodban azért benne lappang, hogy az első néhány hirtelen jött százalékát honnan szedte a firefox. Megnyerte a fejlesztőket azok meg tették fel a család, barátok, akárki gépére mert úgy talán kevesebb vírust kell leirtani havonta a gépről. Kezdetben vala a sok developer addon, aztán témák, most meg ez a skinezhető izé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Firefox-nál jobb példa nincs.">azért több tényezős a dolog:
1. az FF egy jó helyzetbe "született" bele: az ie6 által dominált világba. ennél jobb indulás nem is kellett
2. a böngészők ingyen vannak, csak másodsorban hoznak pénzt, a megjelenített reklámokon keresztül. hogy sokat indítsák a te keresődet, jó találatokat kell adjon. ebben lett jó a gugli, az FF meg velük "szerződött", így kaptak pénzt fejlesztésre, reklámra. de a geekek oldaláról indult a dolog, és ahogy máás is írta: böngészőt váltani sokkal egyszerűbb, mint os-t
3. a vendor lock-in elsődleges eszköze az os, nem kell magyarázni, miért.
4. a "ha már lopják..." jellegű hozzáállás az os és a használati sw-k szempontjából sem az altarnatívák terjedését segíti, mégha ellent ondani látszik is az OOo viszonylago elterjedtsége. az ms-nek igazán sok pénzt hozó mso piacát, az enterprise szegmenst védi is minden lehető eszközzel.
5. érdemes a netbookok történetét megnézni: a júzerek kész, használható rendszert kaptak, olcsón. de mégsem kellett, mert másként működik, mint a megszokott. és ráadásul az ms sokkal olcsóbban kezdte árulni az xp-t az oem-eknek. biztos szívjóságból, hogy kisegítse őket nagy bajukból.
6. "A jó dolgok igenis kellenek és el is terjednek">az opera jó, mégsem terjed, mert mikor kezdett, elbaltázták a reklámos cuccal, meg egyebek.
biztos van más is, biztos vitathatók ezek is, most így látom. :)
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az FF egy jó helyzetbe "született" bele: az ie6 által dominált világba. ennél jobb indulás nem is kellett"
Hát, ha elég sokat olvasol hup "szakértőket" akkor az lesz a meggyőződésed, hogy a windows egy ipari hulladék. Namost, ha ez igy van, akkor a linux bizony beleszületett a tutiba, egy méregdrága ipari hulladékot kellene legyőzzön, de még ingyen sem kell. Szemben a FF-al, ami az ingyenes IE-t győzte le. De volt feljebb chrome példa is, szintén ugyanez a történet. Korrekt alkalmazás -> el is terjed.
"így kaptak pénzt fejlesztésre, reklámra."
Azért a linuxba is szép pénzeket pumpálnak a multik, nonsense forráshiányra fogni, hogy 10 éve a hibahatáron toporog elteredtség szempontból.
"a vendor lock-in elsődleges eszköze az os, nem kell magyarázni, miért."
Ehhez képest szépen kitörtek abból a csúnya "vendor lock-in"-ból a FF-al.
"a júzerek kész, használható rendszert kaptak, olcsón. de mégsem kellett, mert másként működik"
erős túlzás, hogy "másként". Inkább szarul, tömegével vitték vissza anno őket. Hasonló ez mint a sulinet idejében a linux terjedése. Lobogtatták a statisztikát, hogy hú mennyi linuxos gépet adtak el, aztán 99%-n aznap dobták a kukába a linuxot és raktak rá win-t, mert igy olcsóbb volt.
"az opera jó, mégsem terjed, mert mikor kezdett, elbaltázták a reklámos cuccal, meg egyebek."
Nem, ez már megint csak a bizonyitvány magyarázása. Az opera a userek szerint nem elég jó -> nem kell senkinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És akkor itt jön be a képbe az epül. Ami mintapéldája annak, hogy a marketing nagyobb úr a minőségnél. Ugyanez elmondható a Firefoxról is. Firefox még sehol nem volt, amikor az Opera (csak hogy a fentebbi szálat folytassuk) már tudta azokat a dolgokat, amik később a modern böngészőktől általánosan elvárhatóak voltak, és mégsem terjedt. Miért? Nem azért, mert rossz volt, hanem mert nem volt egy olyan fiatalos imázsa, lázadó érzete. Az Opera Software egy krva jó böngészőt akart írni (sikerült), nem lázadást szítani. Az embereket meg lázadással lehet rávenni dolgokra (lásd a sok Ubuntust, kb a váltás 90%-a azért van, hogy elmondhassa, ő nem "winfost" használ, mert amúgy fogalma sincs, miért előnyösebb vagy hátrányosabb egyik vagy másik), meg egyénieskedéssel.
Króm ugyanez. Most már a Firefox a mainstream, tehát aki lázadni akar, az krómolni megy.
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért ez így nem igaz.
a króm pl. kurva gyors.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az apple-t én nem érzem jó példának itt, már, ha a számitógépeit nézzük. Iszonyat hype és marketing veszi körül, mégis pár %-os a részesedése, világszinten még annyi sem. Tehát a marketing és agymosás önmagában nem elég. Ezen a piacon ennyi embert tudtak ezzel megfogni, nem olyan sok ez. És én őket is belevenném a "lázadó" rétegbe, mégpedig a legsúlyosabba (orvosi értelemben) mert ők azt hiszik nem is PC-t használnak és igy mutatják meg milyen menők...
Az operának pont annyi lázadó érzete volt, mint a ff-nak. Mindkettő a 9x%-os IE uralma ellen lázadt, aki operát vagy ff-t használt az kilógott a sorból. De nézd meg pl az opera mini-t mobilon, adott piacon pillanatok alatt lenyomott mindenkit, mert tényleg jobb volt mint a beépitett böngésző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Namost, ha ez igy van, akkor a linux bizony beleszületett a tutiba, egy méregdrága ipari hulladékot kellene legyőzzön, de még ingyen sem kell.">ha csak ez az egy tényező lenne, talán még akkor sem lenne igazad. a tutiba az ms-dos, és az arra következő windows született. az ms-dos kezdődött '81-ben, a windows '85-ben, a Linux '91-ben, a Linux 1.0 '93-ban, az első X '95-ben. mikor már asztali gépek százmillióin futott windows. egy olyan termék, amelyből és amelyhez kapcsolódó sw-kből volt (és van most is) nagy pénze az ms-nek. hát már hogy lehetett volna betörni? a böngésző más tészta, ott nincs közvetlen bevételcsökkenés. és egy tohonya disznó az ms, lassan reagál. nem csak a kihívók megjelenésére, de a "kor" szavára is.
"Azért a linuxba is szép pénzeket pumpálnak a multik">ez egy szép maszlag, de minden egyes multi a saját pecsenyéjét sütögeti, és mellékesen esetleg bizonyos kódok bekerül(het)nek a fősodorba is. pl. most az oracle.
"Ehhez képest szépen kitörtek abból a csúnya "vendor lock-in"-ból a FF-al.">azt hittem, érthető volt
egy db. nagyon szar ie6 volt. ez mindenre magyarázat.
"erős túlzás, hogy "másként". Inkább szarul, tömegével vitték vissza anno őket.">ez a te véleményed. ha veszel egy eszközt egy olyan os-sel, amiről még csak nem is hallottál, de olcsónak tűnt, mert otthon úgyis feltolod az xp-t (vagy a vistat, jááááj), de nem megy, mert nincs hozzá driver, meg a hely sem elég, akkor nem az oem a hülye, és nem a Linux a szar.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A firefoxot is megelőzte az IE sokévvel, akárcsak a windows a linuxot. Ez megint nem érv.
"mikor már asztali gépek százmillióin futott windows."
Ahogy az IE is pont ennyi gépen futott, mégis ki tudta szoritani a firefox, pedig még árelőnye sem volt, szemben a linux-al, aminek brutális árelőnye van, ha csak a bekerülési költséget nézzük.
"hát már hogy lehetett volna betörni? "
Egy jó termékkel? Simán, ahogy már több példát is hoztam rá.
"egy tohonya disznó az ms, lassan reagál. nem csak a kihívók megjelenésére, de a "kor" szavára is."
Valami nagyon sem stimmel. A ms béna, a ms hülye, a ms tohonya, a ms nem követi nemcsak az új kihivókat, de még a "kor szavát" se. Emelett méregdrágán adja a portékáját és itt a nagyon okos, nagyon profi, nagyon kúl, nagyon minden linux teljesen ingyen és a kutyának se kell. Közben egyéb termékek esetén, a normális terméket gyártó vetélytársak röhögve le tudják nyomni a MS-ot, akár böngésző, akár telefon akár más. Valami itt nagyon stimmel.
"ez egy szép maszlag, de minden egyes multi a saját pecsenyéjét sütögeti"
Minden egyes linuxot pumpáló multinak az az érdeke, hogy a linux jól működjön, teherautóval tolják bele pénzt, mégse mennek semmire vele 1-2 marginális részterületet leszámitva.
"de nem megy, mert nincs hozzá driver, meg a hely sem elég, akkor nem az oem a hülye, és nem a Linux a szar."
tudom én, itt is a MS a hülye és te vagy a helikopter :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mégse mennek semmire vele 1-2 marginális részterületet leszámitva."
made my day :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
innentől lefelé: a netscape nem azért maradt le, mert az ie jó volt, ugye? mintha lett volna egy per az ms ellen ezen ügyből kifolyólag.
"Egy jó termékkel? Simán, ahogy már több példát is hoztam rá.">egy nem tartható elmélethez ragaszkodsz.
"Minden egyes linuxot pumpáló multinak az az érdeke, hogy a linux jól működjön">nem. leginkább az az érdeke, hogy az aktuálisan általa pecselt Linux-verzió a saját vasain jól fusson. pont azon a marginon, amit te itt egyrészt lesajnálsz, másrészt dollármilliók belapátolásának példájaként hozod fel.
"tudom én, itt is a MS a hülye és te vagy a helikopter">na, akkor fussál neki mégegyszer annak a gondolatsornak, amiből ezt a félmondatot kiragadtad.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"EWS Web Server at UIUC (1996 Q2 to 1998)"
Ebből én azt látom, hogy a Netscape térvesztése már jóval a Win98 előtt elindult.
Anno én is nagyon szerettem a Netscape-t. De az IE 6 a *maga korában* egy idő után engem is meggyőzött, amikor láttam, hogy jóval gyorsabb volt. (Az más kérdés, hogy utána az MSN Network kevdéért szétkergették a csapatot és nem fejlődött semmit).
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ebből én azt látom, hogy a Netscape térvesztése már jóval a Win98 előtt elindult.">egész pontosan '95-től, mikortól alaptelepítésben az emberek arcába nyomták az ie-t, egy rohamosan fejlődő piacon. ez azt mutatja, hogy az emberek lusták: amit a képükbe nyomnak, azt használják. csak igen súlyos külső körülmények esetén váltanak. a netscape>ie csere nem váltás volt, egyszerűen az új telepítések számszerű többségével (és szokásos piszkos trükökkel: csak ie kompatibilis oldalak, stb.) idővel fölénybe került az ie.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A-a. A Plus! része volt, amit külön kellett megvenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja. volt is vagy 3 hónap iszonyatos hosszú időszak, miután már ingyensen letölthetővé vált BÁRKI számára.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez vicces. Nekem anno 97 környékén W95-m volt és határozottan emlékszem a Plus! feliratra a bootoláskor, azonban IE-vel egészen addig nem találkoztam rajta, míg egyszer egy IE4-t nem raktam fel rá. Igaz, akkor maga az explorer is megújúlt, már kezdett hasonlítani a későbbi W98-s állapotokra.
Abból volt balhé, hogy a Windows 98-ba rakták bele az IE5-t. Eleve a 95 idején az internet elterjedtsége a béka segge alatt volt a későbbi ADSL-s korszak beköszöntéséig, főleg itthon.
Szerk: időközben látom, hogy ez inkább az OSR1-2-re vonatkozik.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Abból volt balhé, hogy a Windows 98-ba rakták bele az IE5-t">a balhé (kartellezés) abból volt, hogy az ms megegyezést kínált a netscapenek: ők nem gyártanak böngészőt, a netscape nem kezd os fejlesztésbe. ennek intett be a netscape. ezután lett default telepítésű az ie. de nem a default telepítés volt a baj, hanem a kartell ajánlat.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 95-ben a Win95-ben volt alapbol valami IE3.
96-ban, mar nem emlekszem, hogy NT4-en, vagy W95-on, a munkahelyen mondtak, hogy van uj verzio, IE4, es azt toltsem le. Nem kellett erte fizetni.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a MS 98%-os részesedésében bőven benne van a "hamár lopják.." szemlélet is. Elég régóta létezik olyan magyar "közösségi" oldal, ahol egyszerű regisztráció után a teljes Technet&MSDN anyag letölthető. Ott vannak olyan kulcsok is a termékekhez, melyekkel a neten vagy rosszabb esetben telefonon aktiválhatóak az MS termékei. Win98-tól win7-ig Office XP-től Office 2010-ig van ott minden ami kell.
Az MS nem tesz semmit, pedig ha akarná gondolom probléma nélkül megoldhatná hogy a nem "boltban vett" termékeit ne lehessen használni, de nem teszi, mert ez valószínűleg bőven 20% fölé vinné a "más rendszerek" részesedését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, és ez egy ördögi kör.
Ha van egy 99%-os részesedéssel bíró OS-ed meg egy 1%-os, akkor az 1%-os alatt futó egységek fejlesztésére mennyit fogsz költeni?
Az a gond a szerveren levő OS trendek nem fognak beszivárogni a desktop világba, amíg bizonyos feltételek nem teljesülnek. RHEL, SLES, stb kő keményen elfogadott OS-ek, desktopon kábé az Ubuntu van ami mögött normális háttér van.
Én mondjuk leszarom mert Debiánt használok és meg tudom csinálni magamnak ami kell.
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, amikor a tervezés belefut a vezetői ostobaságba... Egyébként bírom az ilyen kifogásokat, "át kellene engedni" meg "úgyis tudja"...
De legjobb, amikor mindenféle tapasztalat nélkül jelent ki okosságokat valaki.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most, hogy ilyen erős a svájci frank, futja nekik licencre...? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de mi értelme ennek a kérdésnek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek még a mi kis magyar államigazgatási projektjeinknél is balfaxabb módon menedzselik a dolgaikat.
9 év ... enni idő alatt nulláról lehet oprendszert fejleszteni, nemhogy bevezetni valamit.
De legalább lehet hivatkozni, hogy a linux az szar, mer Svájc is belebukott. Király.
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
biztos 2.4.x-rol indultak, akkor meg jo volt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...legalább lehet hivatkozni, hogy a linux az szar, mer Svájc is belebukott.
Miért? Svájcban nem élhetnek tehetségtelen, korrupt, xxx, akármi emberek?
Esetleg a szakmai/pénzügyi támogatást elvesztő/nem kapó emberek?
Szerencsére nem a világ (vagy Európa) közepe! :)
Nem tudom hol olvastam (s biztos nem pontos), de jó szöveg: "Gondolkodni nehéz!".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mégis igaza volt a trolloknak és szar ez a linux!!!4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a tanulsagot nem sokat veszik le a hoborges helyett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miért, nem ez a tanulság?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem cafolatkent irtam, +1-kent :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az hol/mikor volt, hogy valamit (ooo?) ésszel vezettek be és működött?
Lehet hogy oprendszert bevezetni több ész kell? :]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://wiki.hup.hu/index.php/Szabad_szoftverek_t%C3%A9rnyer%C3%A9se
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ezek után eléggé alaptalan a FUD meg fikatúra.
Ugye, ha 50-60000 gépen sikeresen meg lehet csinálni a dolgot, akkor bárhol ... csak elhatározás kérdése.
... de pedig biztos nem mer csakazértse ... :)
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye, ha 50-60000 gépen sikeresen meg lehet csinálni a dolgot, akkor bárhol ... csak elhatározás kérdése.
ez így simán hülyeség, semmilyen következtetést nem lehet levonni 50k gépből.
hint: sarkítva: lehet, hogy 49999 gépen még nem éri még meg, 50000 gépen meg már megéri és az is lehet, hogy 50001 gépen meg már megint nem éri meg... lehet, hogy más feladatra megéri, sok minden lehet, csak egyetlen tényből messzemenő következtetést levonni, azt nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ott nem csak egyetlen tény van felsorolva.
Egyébként meg ha Genf kantonnak megy a dolog, akkor ez tényleg hiszti csak.
http://www.openexpo.ch/fileadmin/documents/2008Zuerich/Slides/26_Paulet…
---------------------------------------------------
Talisker Single Malt Scotch Whisky aged 10 years :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off:
NYSE Euronext OS ismeretlen a wiki-n : http://customers.redhat.com/2010/06/19/nyse-euronext-standardizes-on-jb…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár.
A két mellékelt cikket is végigfutva azért kiderül, hogy:
"amelyet a helyi sajtó már a kezdetektől fogva kritizált" - azaz nem kis cirkuszt csinálhattak bármiféle hibából, mert érintette a kanton adminisztrációját. Hogy valójában mennyire, az vitatott (lásd a nyomtatós részt).
"elcsúszott határidők" - ez azért mindig nagyon bosszantó dolog.
"egyes felhasználók reklamáltak a szabad/ingyenes szoftverek miatt" - oké, az irodai alkalmazottakat be kell tanítani, de mindig lesznek emberek, akik bármiért tudnak reklamálni (addig is múlik a munkaidő).
Végül:
"a Windows-alapú központi adatbázis linuxos alternatívája pedig nem lett kész időben" - ez tűnik a legsúlyosabb hibának. Mindent egybevetve, talán ez lehet a valódi ok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy lenne ha kitörne a forradalom Svájcban ! :) A Linux miatt.
"Windows-alapú központi adatbázis" ? ez az Active directory?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
komolyabb konfliktus Tell Vilmos óta nem volt, ott is csak egy alma volt veszélyben. sokat ne várj! :P
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoval az Apple fogja kirobbantani a forradalmat.
--
Always remember - correlation does not imply causation.
Since realising this, my life has been so much better.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó befektetés a M$ nak megvenni egy pár politikust. Szerintem egy év alatt megtérül helyben, és a propaganda értéket még nem is számoltuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyes számítógépeken megtartják az OpenOffice.org irodai programcsomagot, a többire MS Office kerül majd.
Ez halva született ötlet. Úgyis csak addig fog működni, amíg el nem kezdik levélben küldözgetni egymásnak az XLS, meg PPS fájlokat.
Amúgy a hírből szerintem kiderül, hogy mi volt a legfőbb ok: "egyes felhasználók reklamáltak a szabad/ingyenes szoftverek miatt". Vélhetőleg ez pont az OOo volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tulajdonképpen azért buktak bele, mert nem volt szakember, aki a rendszer alapjait, és a központi nyilvántartást megcsinálja...
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy ez AD akart lenni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem a 7up reklámja az egész, innen lesz pénz Win7-re.
a haladók a kezdő hülyék részére ha ide írnák, hogy ez egészen pontosan _m_e_l_y_i_k__L_i_n_u_x_ ?
Linux linux?
Nehogy beválasszunk, van nektek elég bajotok velünk enélkül is. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debian. A migracio amugy csak 2006-ban indult, 2001-ben csak az elso linuxos szerver allt uzembe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
=O ...sztakrv...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
forras, kimaradt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ezek a migrációs dolgok azért nem működnek mert 10-ből 8-embernek ez kényszer, az emberek többsége nem lát az egész mögé, hogy ezzel hosszútávon jól járnának. Ő csak nyomkodni akarja a bugyuta flash játékát, és olvasni szerelmi jóslatait, és egyéb bárgyúságokat amit megszokott. Gyakorlatilag 20 éve ez van. Azon felül a Microsoftnak van bőven annyi pénze, hogy ha kell megkenjen 1-2 embert. Bőven megéri nekik. Szerintem nem lehet várni egy drasztikus áttörést sehol, hogy hú most a Linux desktop éve lesz. Úgy gondolom a Linux alapvetően nem a 3 klikk képességű embereknek való. Még szerintem egy jobban képzett titkárnőnek is sok, ha pl azt mondom, hogy jogosultság beállítás, előfeltétel..... Szerintem egyik Linux distro sem olyan primitív, hogy az informatikailag képzetlenebb emberek hatékonyan tudják használni (még az ubuntu sem tudja leegyszerűsíteni ennyire a dolgait, mert van választási lehetőség). Olyan szinten találhatóak benne beállítási lehetőségek, választási lehetőségek, hogy az emberek többsége (szerintem hogy burkolja tudatlanságát sok esetben), rávágja hogy ez sz@r. Pedig csak lehetőség. Szóval szerintem a Linuxnak jelenleg nem a közszféraban van a helye hanem a profiknál, akik tudják használni a sok lehetőséget amit ad, és nem akadályként tekint a lehetőségekre.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem mi a köze az "informatikailag képzetlenebb" embereknek a "primitívséghez". Tehát ha egy rendszert bárki használni tud, akkor az primitív? Nem tudom te hol dolgozol, de remélem, hogy nálatok sem az a helyzet, hogy 10-ből 8 ember csak szerelmi jóslatot és flash játékot szeretne használni. Próbálom felfogni, hogyan jutottál el addig a konklúzióig, hogy a Linuxnak a "profiknál" és nem a "közférában" van a helye, és mi köze ennek a lehetőségekhez és a windowshoz/linuxhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. DE sokkal könnyeb megtanulni egy primitív rendszert mint egy bonyolultat. Tehát ezek szerint igen, ha egy rendszert bárki tud használni akkor az primitív rendszer. Az emberek 90%-a videolejátszóval egybekötött játékgépet lát egy számítógépben, amivel ha van interneted akkor lehet vele letölteni. Amin mellesleg néha lehet szöveget gépelni. Ennyi. Ebből munkának a szöveg gépelést látom. Nem mondom azt, hogy soha ne szórakozzon az ember a számítógéppel, de erre nem igazán a pc való szerintem. vegyen konzolt, wiit vagy mit..... A Profi nem profira pedig egy remek péld a mi szálunk alatti szálban olvasható.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az intuitív rendszert könnyebb megtanulni, mint egy másikat, mert függ a már megtanultaktól. Ha valahol win rendszer van, ott ugyanúgy előfordulnak azok a problémák, amikről beszéltél user oldalról (jogosultságok, beállítások stb), de különben alapvetően ezekkel nem is a usernek kellene foglalkoznia. Ha valahova új rendszer kerül, akkor oda megfelelő oktatás és support kell, azonban ez független attól, hogy win vagy linux alapú rendszerről beszélünk. Alapvetően Marika néninek fel se kéne tűnnie, hogy milyen rendszert használ épp. A másik thread, amit említettél, komolyabb környezetben elképzelhetetlen. Nem tudom a példák pontosan honnan voltak, de érdekelne mekkora és milyen cégekről/önkormányzati irodákról stb van szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off
Ehhez képest a Win7-ben nyoma sincs az intuíciónak.
Pl. kitallózod a nyamvadt hálózati eszközt a vezérlőközpontban, és kimásolod azt az útvonalat, amit az explorer ekkor megjelenít. Ha beilleszted, azzal fogad, hogy nem érvényes az elérési út. Akkor minek ez a pszeudopath egyáltalán, ha semmire sem tudod használni? Ha valakinek el akarod magyarázni, hogyan éri el a hálózati eszköz beállításait, elmeséled vizuálisan, mikor mire kattintson, ez ám az intuitív megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol írtam én, hogy az egyik intuitívabb a másiknál? A user különben mit keresgél a vezérlőközpontban, mikor semmi dolga ott? Neki aztán gondja-baja ne legyen azzal, hogy a pszeudoelérés rossz, ugyanígy gondolom linuxon sem a usert fárasztod a disztró feltételezhetően rettentően intuitív vezérlőfelületével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor egyáltalán minek írtad az intuitív rendszert, ha nem szempont, és a júzereidnek elég ha kioszk módban fut a pasziánsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
emberk primitív vs bonyolult, jó vs rossz rendszerére reagálva írtam az intuitív rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Még szerintem egy jobban képzett titkárnőnek is sok, ha pl azt mondom, hogy jogosultság beállítás, előfeltétel...">ehhez egy normális vállalati környezetben, amit egy hozzáértő tart karban, igazából niincs is semmi köze.
"az emberek többsége (szerintem hogy burkolja tudatlanságát sok esetben), rávágja hogy ez sz@r.">kb. így gondolom én is.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen igazad van. Egy titkárnőnek valóban nem kell ezeket tudni, de win-en ezek a dolgok pont ugyanúgy léteznek. Ha ott elfőrdulnak ezek a hibák az "nem baj". Ha linux alatt fordul elő. Fúúúúúj hülye pingvin. Ez az egy ami idegesít.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebben egyetértünk. :)
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"egyes felhasználók reklamáltak a szabad/ingyenes szoftverek miatt"
=
"nem ugyanolyan a passziánsz" NEM VICC!
--
A windóz azért szar, mert szar!
A mac-et nem azért veszik, mert szar ..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerős...
Anno egy erősen nem informatikai profilú cégnél toltunk vékonykliens pilotot. Kaptunk egy power usert, aki majd jól tesztel, és élesben is bemutatja a használatot. Keresztbefeküdt az éles bemutatón és hangosan elkezdett hisztizni, hogy ez nem az ő rendszere, ezt nem tudja használni, nem talál rajta semmit... Az egyetlen gond az volt, hogy a desktop ikon nem a desktop közepére került ahhoz az alkalmazáshoz amit el kellett volna indítania. Na ennek terítsen az ember linuxot :-) De igaz, mi csesztük el.
Nem primitívség, tanulási képesség kérdése. Rakj win7-et meg új office-t (2007/2010) a felhasználó elé xp/2003 után, garantáltan tökönszúrja magát. De nem hisztizik, mert
1. a főnök döntött így és a cég sok pénzt fizetett érte
2. hisztizik egy kicsit, de csak mert divat a mikrofost szidni, aztán használja tovább
3. nem hisztizik, mert égő hogy ehhez (sem) ért.
Linux miatt hisztizhet, mert ahhoz a főnöke sem ért, így az eszkalációnak hátszele is lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Rakj win7-et meg új office-t (2007/2010) a felhasználó elé xp/2003 után"
Megtörtént. 1 hétig erősen megnövekedtek a "hol van a ... funckció" tipusú hivások, majd megszűntek. Néha hallottunk olyan megjegyzéseket, hogy milyen jó ez az új office, mert már xy dolgot is meg lehet vele csinálni. XY dolog kb 10 éve elérhető benne, de nem találták meg. Akik megszokták már nem akarnak visszaülni a "szar" 2003-ashoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 megfelelő oktatás és support kérdése. Nálunk is 2007 van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megfelelő oktatással, supporttal és ezt elfogadni akaró felhasználókkal BÁRMI bevezethető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tévedés, csak működő dolog. ha valami tényleg sz*r, akkor supportálhatod és taníthatod ameddig csak akarod, abból működő rendszer nem lesz. A megfelelő support nem feature, hanem alapvető üzemeltetési szempontból legyen szó akármilyen rendszerről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan. Aztán a sok agyalágyult elkezdi a usert szapulni - minősitett esetben az összes usert - pedig csak szimplán alkalmatlan (a.k.a. rakásszar) a rendszer amit a userekre rá akarnak erőltetni. És miért akarják ráerőltetni? Mert pl. Pistike bt. jó viszonyban van a főnökkel és linux supportot szeretne eladni jópénzért és elmagyarázta a főnöknek, hogy a linux ingyen van és elképesztő összegeket fog megtakaritani a cég az átállással, elvégre München meg google meg nagyonterjedalinux. Idén eddig 2 ilyen céget migráltunk vissza szép pénzért windows-ra miután már az alapvető üzleti feladatokat akadályozta a rendszer. Az elképesztő összeg stimmelt, csak nem nyerték, hanem egyik részét az ablakon dobták ki, másik részét a mi zsebünkbe tömték. Egyszerűen zseniális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha ez ilyen jó bolt Neked, miért nem ajánlod másoknak is, hogy váltsanak linuxra? úgyis rájönnek, hogy használhatatlan hulladék, ti meg kerestek egy csomó pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben neked teljes mértékben igazad van...
De a saját ügyfeleinknek valahogy csak nem tudom jó szivvel ajánlani a linux-ra migrálást, mert kicsi a valószinűsége, hogy utána minket kérjenek fel a rendszer gatyába rázására :)
Megjegyzem, tippem szerint a cikkben szereplő helyzetben is valaki igen szép pénzt kaszál a linux eltakaritásából, a megrendelő pedig kidobott irgalmatlan mennyiségű pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, a paintben már háromnál több művletet is vissza lehet vonni, de ocsmány szar lett a kezelőfelülete...
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És még kiegészült potom 70-80 új feature-rel...
Nem mintha nehéz lett volna a feature-ök számát emelni, hiszen faék bonyolultságú volt a program. Mondjuk a snipping tool mellett nincs túl sok haszna egy default install-ban, de volt már szerencsém "lezárt" xp-ben painttel elmenteni 40 screenshotot, igy nagyra tudom értékelni az ilyen fejlesztéseket :)
Aki mondjuk a kemény két tab kezelőfelületén elveszik vagy nem talál meg valamit, az meg is érdemli :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha így halad lehet készíteni a popcornt a "képmanipuláló szoftver választó képernyő" körüli vitákra, hogy a Paint.net vagy Gimp legyen az első helyen... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most a pajint micsoda? Eddig úgy hittem, egy gagyi rajzprogram.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pajint az a program, amibe egy printszrín után beilleszted képernyő mentést (vagy egyéb képet), majd bmp-be elmented. Ezek után a a kis mókusok (userus mancikus) a képet egy doc fájlba beillesztve el küldik egy tetszőleges céges levlistára. Nagy mókusok (mancikus expertus), ha van a gépen megfelelő program és szájhagyományos oktatáson részt vettek, zippelhetik is és úgy küldhetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyat már láttam, nem mondtál újat. Ezenkívül mi haszna van még? Zipelni nem fogják, mert félnek, hogy torzul a kép... :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óóó, dehogynem zippelik...
Ártani még nem ártott a Paint, hogy fel volt telepítve. Nem vagyok grafikus, évente azért a 2 alkalomért amiért otthon használom bőven elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg windowsom volt, egyszer próbáltam használni, de akkor is szar volt. Igaz, ennek már ~6 éve... Most hirtelen elgondolkodtam, hogy milyen rajzokat kellet valaha is készítenem, de mindig olyan jut eszembe, amihez teljesen felesleges volt vagy piciny tudása vagy a rajzok beilleszthetetlensége miatt.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
http://www.youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU
Komment: "I never thought it was possible to make somthing like this with such a crappy program."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aham, ügyes a fickó. De: Painting time 2h... Nos, amikor mondjuk egy óravázlatot készítek, akkor az magában ~45-60 perc, ehhez még adjam hozzá, amíg a pajinttal baszakszom, utána megpróbálom értelmes formátumú képként elmenteni, vagy utólag átalakítani... Ehh. Gondolom, ugyanezt meg lehetne oldani egy olyan rajzprogrammal is, ami csak különböző színű pöttyöket tud kirakni, ha van elég idő. De továbbra is fenntartom, hogy gagyi program, mert egyszerűen nem látom, hogy mi akar lenni a funkciója.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"gagyi program, mert egyszerűen nem látom, hogy mi akar lenni a funkciója"
Nem értem mire jó, ergo szar.... gratulálok. :)
Egyébként én pl. relative gyakran használom pl. user dokumentáció készítésekor, screenshot-részletek feliratozására, vagy kép gyors átméretezésére, stb.
A legegyszerűbb grafikai feladatok gyorsan és egyszerűen megoldhatók vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy mondod. Számtalan esetben használom, mert pillanatok alatt betölt, és pont tud annyit, amennyit én képet akarok manipulálni, azt gyorsan és egyszerűen.
Furcsa, hogy tombenko nem látja a hasznát...
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem szar, mert használható. Gagyi, mert nem tudom, nem értem, mi a funkciója. Olyan, mint a kerti törpe. Van, de minek? Örülök, hogy te megtaláltad a funkcióját, számomra nem volt. A szomszéd gyűjti a kerti törpéket, nekem még ingyen sem kellene.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te Windows alatt milyen programot használsz, ha rá kell csapni egy képre egy szöveget vagy egymás mellé kell tenni két képet, esetleg screenshotot kell lementeni?
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nem emlékszem, de volt valami célszerszám. Bár annak idején sem nagyon csináltam ilyeneket. Viszont ha erre használod, nem tartod a képességei számát túlságosan nagynak? Mert akkor megint ott kötünk ki, hogy túlképzett a feladatra, ergo megint a gagyi végén vagyunk. Csak most a füttyre visszacsipogó beépített lézerpointeres talpformájú kulcstartó végén.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, mert ehhez képest nem tud sokkal többet. Ami még fontosabb, a régi paintben a kezelőfelület tiszta volt és egyszerű, semmi nem tolakodott, semmi nem takart, semmi nem rejtőzködött, és amig még ennél is fontosabb, az egész program villámgyorsan dolgozott (mivel egyszerű dolgokat csinált). Tehát nem, nem tartom túlzásnak. Kb olyan, mint svájci bicskával sajtot szeletelni.
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első felével nem igazán értek egyet, a második részével igen. Legalábbis emlékeim szerint. Mondjuk szerintem sajtszeleteléshez is túlzás a svájci bicska. :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két apróság:
"...majd bmo-be elmented." XP óta 1, 16, 256 színű illetve 24 bites bitmap, jpeg, gif, tiff, png formátumba lehet menteni :-P
A printscreen után sima paste-tel beesik az a bitmap a levélbe, "okosabbak" nem is tesznek másként.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze hogy lehet, de ahhoz tudni kell megváltoztatni a mentés típusát és tudni, hogy erre miért van szükség. Sok mancika (és azok főnökei sem) nincs ezzel tisztában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán elképzelhető, hogy az okos EU majd jól megmenti európát a gonosz, beépitett paint piac-elnyomásától :)
Bár a paint.net -et én szivesen látnám a beépitett paint helyett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, pont a Paint az, ami nem éppen az a szoftver, ahova teljesen indokolt ez a felület.
Van egy 1,5 órás előadás róla (gyengébb minőségű youtube verzió, ha nem lenne SL) ott nagyon jól elmondják, hogy mi miért alakult úgy, ahogy. Ez oda jó, ahol nagyon sok funkció van.
(Mi is csináltunk webes alkalmazásra ilyen ribbon menüt, megrendelőknek tetszett, főleg, hogy van más szoftverük is, ami hasonlót használ).
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt majd otthon megnézem, tényleg érdekel, hogy mi nem volt megfelelő és intuitív az eredeti kezelőfelületen, ahhoz a 10 funkcióhoz amit a paint tudott (és azokat szarul), pont jó volt. Most már azokat jól tudja, csak néhányat nem találok meg elsőre.
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Picit furan veszi ki magat, hogy azok, akik a linuxnal elonynek erzik azt hogy erteni kell a dolgokhoz es semmi bajuk sincs azzal hogy az API-k allandoan valtoznak, hirtelen a Paintnel fajo borzalomkent elik meg ugyanezt az elmenyt anelkul hogy a valtozas okairol barmit is tudnanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt miért nekem írod?
----
Hülye pelikán
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3. nem hisztizik, mert égő hogy ehhez (sem) ért.
Igen. Lesz nálunk - a hírek szerint - valami inf.-i ellenőrzés... Na, ez, hogy pontosan miből áll, még nem tudom.
Ellenben itt vagyok kb. 3,5 éve, de vagy 10 éve nem volt eddig (még) ilyen ezen a munkahelyen!
Ja, a lényeg: teljesen jól írod; senki, semmihez nem ért (nem is töri magát a tudás megszerzéséért), de úgy csinál mintha nagyon penge lenne. Az egy másik kérdés, hogy a legpitiánerebb dolgokban is engem hívogatnak telefonon, vagy az okosabbja személyesen (naná, lásd: a pokoli rendszergazda naplója; nem biztos, hogy jól idézem). :)
És akkor neki mindenképp a legfrissebb M$ Office kell (bár a 10 évvel ezelőtti verzióhoz is tök hülye), vagy irigykedik a munkatársára, aki egy pályázatból kifolyóan kapott M$ W7-tel közbeszerzésen szállított gépet...
Na, ez jelenleg a magyar államigazgatás egy szintje (közalkalmazotti rabláncra verve)!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig, ha esze lenne, akkor linuxért és egy jó kis openoffice-ért könyörögne a rendszergazdánál, dehát hülyék ezek a userek, nem tudják mi a jó nekik... :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...ha esze lenne...
Na, ez az ami neki nincs! :) (akire konkrétan gondolok)
...hülyék ezek a userek...
Nem mindegyik! Volt aki néhány heti kérdezés után kb. 2 éve használja a munkahelyi gépén, sőt, hazavitte az OOo-t, s sokszor otthon fejezi be a munkáját (pedig az otthoni gépen Win XP van)... Eddig még a két platform közötti hurcolgatásból nem volt problémája (nekem meg végképp nem).
Önmagában a közalkalmazotti bértáblában 2 dolgot "ismernek el": valaki hány éves (kb milyen régóta közalkalmazott) _ÉS_ mi a végzettsége. No, ez konzerválja ám a NEM tudást, de nagyon! Nem egy 45-50 körüli hölgyemény teljesen rosszul van (ez most nem a klimax téma), hogy neki tanulni kellene ezt is, azt is!S mind vágyik piszkosul a jól "megérdemelt" nyugdíjra (is)!
Tehát a szakértelemet, a szaktudást nagy ívben lesz@rják! Ha nincs papírja, elvileg fel sem veszik, de ha van, soxor (by Mézga Aladár) abban sincs sok köszönet...
Mintha a kibaszott papíroktól függne bármi is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk elore lathatoan hulyeseg barmilyen migracio, ha nincsenek rendesen felmerve az igenyek (usereke, meg minden mas sw komponense, stb is), es amolyan "proba cseresznye" alapon megprobaljak, aztan persze az az eredmeny, hogy csak kidobnak egy csomo penzt az ablakon mig rajonnek, hogy ez nem fog menni (vagy talan az volt a cel, hogy vmi Linuxos ceg kapjon zsetont?). Nem tagadom, tetszenek a Linux->Windows migracios hirek, nade fejetlenul csinalni tobbet art, mint hasznal ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ebbol azt olvasom ki, a windows 7 jobb lett, mint a linux volt 9 even keresztul. Es amugy is, mar ideje volt a combosabb gepcserenek ott, szoval, egy fust alatt elintezik aztis...
Nem biztos, hogy ez linux fail.
--
"Biztos én vagyok a béna, de csak azt sikerül elérnem, hogy kikapcsol a monitor."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
これはばかげている
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
komolyan, itt egyesek mintha japánkínaiul beszélnének...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"That's ridiculous!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Yes Master! :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy érted, "Hai, Masite!"? :-p
--
OpenSolaris
Opera
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom... "Sajnos nem értek saját kínaiul." :)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni