Mozilla Labs Gaming

Címkék

A Mozilla Labs fejlesztői útnak indították a Mozilla Labs Gaming projektet, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson olyan a fejlesztőknek, akik innovatív webes játékokat kívánnak készíteni. A projekt keretén belül platformokat és segédeszközöket kívánnak biztosítani a játékfejlesztőknek, hogy könnyedén tudják használni a HTML5 audio és video, WebGL, helymeghatározás (geolocation), multitouch technológiákat, valamint a JavaScriptet.

A projekt elindításával egy időben egy nemzetközi játékfejlesztői verseny is útjára indul szeptember végétől Game On 2010 néven, amelyre bárki jelentkezhet.

Hozzászólások

Manapság már 3D-s játékok futnak böngészőben és nem csak Flash szintű játékok. Csak az a baj velük, hogy plugint kell letölteni hozzá. Így viszont ha a fejlesztők elkészítik a megfelelő engine kiegészítéseket, akkor azok is játszhatnak, akiknek nincs rendszergazdai joguk az adott gépen.

Az engine fejlesztők már régóta várnak egy olyan megoldásra, amivel ki tudják kerülni a saát plugineket. Eddig mindenki a Flash-t leste, hogy mikor kap valódi 3D támogatást, illetve a Java-nak volt még olyan penetrációja, amivel érdemes volt számolni. Most azonban itt van egy olyan lehetőség, ami gyakorlatilag közel 100%-os penetrációt biztosít pár éven belül.
A sebesség meg szerintem nem lesz gond, mivel OpenGL alapokon nyugszik és a Khronos Group kezében van az egész. Eddig szerintem nagyon jó dolgokat csináltak, még ha néha el is csúsztak itt-ott (lásd OpenGL 3.0).
Szóval én a magam részéről bizakodó vagyok. :)

Innetől kezdve lesz izgalmas mondjuk az ActionScriptet (ECMAScriptet) valódi 3D engine-ben scripting nyelvként használni. Így egy körben lehet web-es és natív játékokat fejleszteni. Persze ezt most nagyon leegyszerűsítettem...
Meg azért megnézném én azt először, hogy az Adobe hogyan implementálja mondjuk az OpenGL (OpenGL ES?) támogatást a Flash 11-ben.

Hát, a 2005 után megjelent Shockwave-ek már Adobe fejlesztésűek voltak. Az kevés, hogy megoldják. Kérdés, hogy milyen minőséget fog képviselni a megvalósítás. Azt azért tudjuk, hogy a Flash sem a sebességéről volt híres és itt is a konkurens (WebGL) megoldáshoz fogja mindenki hasonlítani.
Az Apple szívózása meg egyébként is ráirányította a figyelmet a Flash-re, úgyhogy ez most nagyon fontos lesz az Adobe-nak, szvsz.