- Added support for the following GPUs:
- Quadro FX 3800
- Quadro FX 3700M
- Quadro FX 1800
- Quadro FX 580
- Quadro FX 380
- Quadro NVS 295
- GeForce GT 120
- GeForce G100
- Fixed a problem that could cause Xid errors and display corruption in certain cases when OpenGL is used to render to redirected windows, for example when Java2D is used with the -Dsun.java2d.opengl=true option.
- Updated glGetStringi(GL_EXTENSIONS, i) to no longer return NULL in OpenGL 3.0 preview contexts.
- Fixed OpenGL crashes while running KDE4's Plasma.
- Fixed OpenGL crashes when using a large number of texture objects.
- Fixed the timestamp reporting in the GL_NV_present_video extension on SDI II with Quadro FX 4800 and 5800.
- Improved power management support on some systems, such as Hewlett-Packard xw4600 workstations.
- Fixed a problem that caused the screen to flicker momentarily when OpenGL applications exit unexpectedly on GeForce 6 and 7 series GPUs.
- Fixed an X server crash when an X client attempts to draw trapezoids and RenderAccel is disabled.
- Improved recovery from certain types of errors.
- Fixed a bug that caused Autodesk Maya to freeze when overlays are enabled.
- Fixed an interaction problem between OpenGL and memory tracking libraries such as MicroQuill SmartHeap.
- Added support for RG renderbuffers in OpenGL 3.0.
- Added support for OpenGL 3.0 floating-point depth buffers.
- Fixed a problem that caused Valgrind to crash when tracing a program that uses OpenGL.
- Updated VDPAU to support VC-1/WMV acceleration on all GPUs supported by VDPAU; see the README for details.
- Fixed VDPAU corruption on some H.264 clips.
- Updated VDPAU documentation in the README and in vdpau.h, in particular regarding how to use the deinterlacing algorithms in the VdpVideoMixer object. Explicitly documented "half rate" deinterlacing, which should allow the advanced algorithms to run on more low-end systems.
- Implemented a "skip chroma deinterlace" option in VDPAU, which should allow the advanced deinterlacing algorithms to run on more low-end systems. See vdpau.h.
- Fixed VDPAU VC-1 decoding on 64-bit platforms.
- Updated the VDPAU wrapper library to print dlerror() messages when driver loading problems occur.
- Improved VDPAU's handling of some corrupt H.264 streams, and some corrupt/invalid MPEG streams on some GPUs.
- Fixed VDPAU to correctly handle WMV "range reduction" on some GPUs. A minor backwards-compatible API change was made for this; see vdpau.h's documentation for structure field VdpPictureInfoVC1.rangered.
- Fixed a problem that caused surfaces to be marked as visible too early when the blit presentation queue is in use.
- Fixed VDPAU to prevent some cases of "display preemption" in the face of missing H.264 reference frames on some GPUs.
[ Linux x86 | Linux x64 (AMD64/EM64T) | FreeBSD x86 | Solaris x64/x86 ]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3358 megtekintés
Hozzászólások
KDE-ben néha eltűntek a fontok a tálcáról (a plasma-desktop újraindítása megoldja), majd ezt jelentettem nekik. Néhány óra alatt válaszoltak, hogy ez grafikus driver hiba.
Írtam NVIDIA-nak erről, és 4 óra múlva már pontosítást kértek, mert úgy gondolták, hogy ez egy regresszió.
Szóval minden elismerésem nekik; most tesztelem, hogy javították-e :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már az negyedik (de lehet hogy ötödik) driver kiadás ebben a hónapban.Tényleg respect a munkájukért.
--
r@g3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nem csak sokadik kiadás, de még a changelog is hosszú. Szóval nem 5 hiba javítása 5 külön kiadásban, hanem ténylegesen arra hajtanak, hogy jó legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ja annak ellenere hogy "binary blob", megis azert veszek nvidia-t mert turheto a dolog Linux alatt, ATI-val valahogy sosem volt szerencsem (eddig?).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az, hogy nem nyílt forrású, nem feltétlen hátrány, ha megfelelően képzett szakemberek megfelelő ütemben, és az igényeknek megfelelően fejlesztik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy elado Radeon HD4870 -es karim... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egx X800XL-t cserélek le éppen. Nézz szét Vaterán, nemrég volt fent egy 8800GTX potom 17ért, de lemaradtam róla mint a huzat.
********************
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh reméltem nem érti félre senki :)
, de az az igazség, hogy egy 8600GT-t cseréltem le erre kb 2 hete azóta linuxot configolok 24/7,
de még mindig lényegesen lassabb mint az MSI volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linux szempontjabol nem volt jo dontes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek van rálátása, hogy áll most linux alatt a támogatottság helyzet? Csak amd-m van, szóval ott látom, hogy elég sok hiányosság van, nVidia kártyákkal mi a helyzet? Ott minden zökkenőmentes?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
állítólag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni