A Canonical és az Ubuntu első embere beszélt levelében az Ubuntu szerver és desktop változatáról is. A desktopnál - ahogy Mark írta - számít az első benyomás. Éppen ezért alapos figyelemmel kísérik a kernel mode settings fejlesztését, amely lehetővé teszi a sima, remegés- / vibrálás-mentes rendszerindítást. Számításba veszik a Red Hat Plymouth-ját. "Szóval a jó hír az, hogy a boot gyönyörű lesz." Emellett remélik, hogy sikerül az új rendszerindítás mellé új login "élményt" is nyújtani.
Számos egyéb dologról olvashatsz az Ubuntu 9.10-zel kapcsolatban a bejelentésben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6902 megtekintés
Hozzászólások
:x Itt az ideje abbahagyni, nem hogy a kommentelők írják a híreket (most nem a hupra gondolok), de a valóságot is kezdik, ezen a színvonalon. Talán majd megmarad valami értelemszikra, néhány megtépázott LFS pergamen sarkára rótt gondolat... Linux. Kár érte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak nem vlátanak KDE-re és azért lett K-s mind a két betű ;)
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább az, hogy ez jön az ABC-ben.
Dapper Drake
Edgy Eft
Feisty Fawn
Gutsy Gibbon
Hardy Heron
Intrepid Ibex
Jaunty Jackalope
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaunty Jackalope
Karmic Koala
Lerohadós Lajhár
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak pont az ABC maradt ki:)
Warty Warthog
Hoary Hedgehog
Breezy Badger
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, legalább a Critical Cormorant bemehetett volna. :-P
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stílusos lenne :)
"PHP's coding style pulls common elements from C++, Java, PERL, Python, BASIC, Assembly, Dragonspeak, and Microsoft Office Excel."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomoru, hogy egy 2009 vegen megjeleno operacios rendszer egyik fo ujitasakent a csinos bootkepernyot kenytelenek emliteni.
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bejelentést is olvasd el ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van még 8 hónapuk a tervezett kiadásig, addig bármi megtörténhet. akár még networkmanager-t, synaptic/update manager-t, esetleg stabilitást javitó frissitések is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az új kiadás tervezett irányvonala mindig az aktuális kiadás megjelenését követő két héttel derül ki, az Ubuntu Developer Summit-on....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem artana mondjuk befelezni a kiadasok gyakorisagat, es _sokkal_ nagyobb hangsulyt fektetni a bugok javitasara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik oprendszerben van egyébként a legtöbb javítatlan hiba? Nem lehet, hogy az Ubuntuban azért van sok, mert a nyílt forráskód miatt kiderülnek a bugok, míg Windows, Mac esetében nem is tudják a kívülállók, hogy hány bug van bennük?
Egyébként ezt a kötelezően féléves kiadási ciklust én sem értem. Hogy lehet, hogy pont mindig időre elkészülnek vele? Általában úgy szokott lenni, hogy senki nem tudja, meddig tart a béta-időszak, gyenge becslést tudnak csak adni a fejlesztők. Pl. Firefox 3.1 akkor jelenik meg, ha az összes hibát kijavították, amit akartak, nem kötelezően mondjuk március 31-én ha törik, ha szakad.
Mi van akkor, ha még vannak kijavítatlan kritikus bugok, de már nincs idő kijavítani őket? Vagy ezért kell kettővel ezelőtti LTS verziót használni, nem mindig a legújabbat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a nyílt forráskód miatt kiderülnek a bugok, míg Windows, Mac esetében nem is tudják a kívülállók, hogy hány bug van bennük"
Szóval ha random elszállnak az alkalmazások, azt Windowson vagy Mac-en nem lehet észrevenni? :)
De igazad van, lehet, hogy az Ubuntu túl opensource, és azért bugos ennyire, bezzeg sok másik disztró meg frissebb programokkal is teljesen stabil. Ki érti ezt?
"Hogy lehet, hogy pont mindig időre elkészülnek vele?"
Úgy, hogy nem készülnek el vele, hanem kiadják. Pl.: nálam a Gutsy fel sem ment a gépre, egyszerűen lehalt telepítés közben. A Hardy-n (LTS!) meg updatekor crashelt a csomagkezelő. Olyan apróságokat meg már nem is említek, hogy a régebbi laptopomon egyik sem tudott normális felbontást kitalálni (az openSUSE 11.0 eltalálta elsőre az 1280x800-at, a többi disztró általában 1024x786-ra lőtte be magát, a bugbuntu meg valami irreálisan nagy felbontást próbált ráerőszakolni, így a képernyő egyik sarka fért csak el a monitoron).
"Mi van akkor, ha még vannak kijavítatlan kritikus bugok, de már nincs idő kijavítani őket?"
Semmi, kiadják, aztán jönnek hozzá az update-ek, amik vagy javítják, vagy nem.
"PHP's coding style pulls common elements from C++, Java, PERL, Python, BASIC, Assembly, Dragonspeak, and Microsoft Office Excel."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nemtom. Akkor mért használják az Ubuntut a legtöbben a Linuxon belül?
Meg itt látszik, hogy elég sokan váltanak Ubuntura. Pl. francia csendőrség 70000 gépet tett át Ubuntura.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.) hype
2.) vallási okok (rpm-ellenesség ideológiai alapon)
3.) nem ismer mást
4.) véletlen működik nála*
* ritka, de megesik néhány szerencsés emberrel; kb olyan gyakori, mint a gyors, stabil és vírus- és lefagyásmentes windows
"PHP's coding style pulls common elements from C++, Java, PERL, Python, BASIC, Assembly, Dragonspeak, and Microsoft Office Excel."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyire ne értékeld túl a bubuntut
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
* Nekem van egy ilyenem. Asszony gépén is ilyen van. Anyámén is.
Ennyire szerencsések lennénk, vagy csak az arcunk-e kicsi?
Miért is kellene ismernem mást? Feltettem, működik, használom. Dolgozok vele, nem érek rá hetente másik disztrót kipróbálni, hogy melyik bootol 0.001 sec-el gyorsabban, és melyiken fut a man _sokkal_ gyorsabban. Nincs nekem időm, kedvem azon maszturbálni, hogy bezzeg a másik disztró, mert ott kézzel be lehet állítani a zlinyót, és akkor majd pirosan forog a blinyó a skülbárfejben, és attól felnéznek majd rám a csajok.
Tetézem: php-ban fejlesztek. Kde-m van. Szervereimen is ubuntu van.
Szerintem, vagyunk így egy páran: csak használni akarjuk, és kész. Jól támogatott, frissülő disztró. Ennyi elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"kézzel be lehet állítani a zlinyót, és akkor majd pirosan forog a blinyó a skülbárfejben" - ne írogassál ilyeneket, mert ha röhögök azt hiszik nem dolgozom!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kell érteni a win noob gondolkozasat, amely szerint az a legjobb az, amit a legtobben használnak. Kell még néhány jutube video és ennyi már boven elég eldonteni, hogy Ubuntu a legjobb disztro, semmi kétség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
", bezzeg sok másik disztró meg frissebb programokkal is teljesen stabil".. No igen.. ez elgondolkoztato hogy pl. Fedora is sokkal frissebb csomagokat hasznal, es megis stabil(abb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
stabilabb a lof@szt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szep erveles. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ugyanaz a Fedora, ami nemreg olyan GCC-t szallitott, amit meg ki sem adtak kivatalosan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont a Fedora? Azért ez erős túlzás volt, valld be. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Melyik oprendszerben van egyébként a legtöbb javítatlan hiba? Nem lehet, hogy az Ubuntuban azért van sok, mert a nyílt forráskód miatt kiderülnek a bugok, míg Windows, Mac esetében nem is tudják a kívülállók, hogy hány bug van bennük?"
En most itt a sajat (negativ) tapasztalatokra gondoltam, nem a bugtrackerre. Sajnos sok van beloluk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Szerintem nem artana mondjuk befelezni a kiadasok gyakorisagat, es _sokkal_ nagyobb hangsulyt fektetni a bugok javitasara.”
+10
Például az intrepid kb semmi olyan újat nem hozott a Hardyhoz képest, amit néhány kósza backporttal (Network Manager 0.7 például) ne lehetett volna elintézni. Ami normális lenne, az kétévente egy LTS, a közbülső években pedig egy "devel" verzió. A develt támogatják 1-másfél évig, az LTS-t meg tovább.
Az így felszabaduló kapacitás mehetne
1) a bugfixekbe
2) új dolgok fejlesztésébe (mikor lesz már végre új grafikus téma???)
3) abba, hogy az LTS-ekre több backportot csináljanak. Így megoldható lenne az a (szerintem valós) probléma is, hogy egy új Firefox verzióért ma egy egész működő rendszert le kell cserélni, vagy nem támogatott forrásból telepíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Például az intrepid kb semmi olyan újat nem hozott a Hardyhoz képest
Mert mar tudtak a siramodrol mielott meg kimondtad, es inkabb a bugokat fixeltek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már vajon nem fog lefagyni a notebookomon (tudom, minek használok HP-t) véletlenszerű időközönként? Nem fog a firefox, vagy a thunderbird néha egyszerűen eltűnni, gyors lesz rajta a flash, a CPU hűtő ha nincs terhelés a gépen nem fog úgy süvíteni, mint egy Mig-29, a titkosított diszk nem lesz olyan lassú, mint a floppy, a külső monitorra mindig át lehet majd váltani, nem csak néha, és mikor mégis sikerül, az 1400-as felbontásból ideiglenesen 1024-esbe, majd visszaváltás után nem rendeződik át minden a panelen, a wifi nem fog lehajítani 5-10 percenként a céges hálózaton, fog működni az option kártyám (anélkül, hogy shellben kellene túrni), és a driverét kitölti automatikusan, ha kihúzom, és ha mégsem, nem fagy le suspendkor, az X stabilan fog működni, nem indul újra néha csak úgy, illetve fagy szét teljesen, hogy csak szétmaszatolt bitszemetet lehet látni, és ha már bitmaszat, a programok ablakaiból eltűnik végre a korábbi képernyő 20 pixeles darabjainak 314,5 pixellel eltolt interlace megjelenítése, a firefox ablaknak mindig lesz "felső része", illetve mikor visszatölti az előző sessiont nem lesz az ablakok fele üres, amit csak egy dupla F11-gyel lehet javítani, továbbá az openoffice (amellett, hogy használható képességeket fejleszt, szebb lesz, és jelentősen gyorsul, illetve nem szarja össze magát minden második dokumentumon) sem fog olyan full screen ablakokat nyitni, amelyek a képernyő 3/4-ig érnek, viszont az ablak felső sávjában semmit sem lehet megnyomni, csak a menüket (pld. file->exit, az egyetlen menekülési út)?
És azonos verzión belül folyamatosan frissítve nem tapasztalok folyamatosan más hibákat (egyszer ez megjavul, majd jön egy újabb hiba, majd újból elromlik az, ami korábban megjavult, stb)?
Néha komolyan elcsodálkozom, hogy:
a) én vagyok ennyire béna
b) (a lefagyások, vagy egyéb, hardverhez köthető dolgok, pld. a nem igazán elterjedt 3945ABG Intel wifi tekintetében) kifogtam ezzel a szar géppel
c) ennyire power user lennék, hogy ez az Ubuntu "fejlesztőihez" nem ér el (pld. úgy, hogy ők nem szopják ezek egy részét mindennap)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a :)
de amúgy szerintem sem az eyecandy-t kéne fejleszteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felőlem fejleszthetik azt is, elég gyatrán néz ki ez az OS jelen formájában.
(ja, és mostanában két akkumulátor-töltöttséget jelző ikonom van néha, amikor már kb. 25% alá süllyedt az "elem". Amikor bedugom a töltőt, egy darabig megint kettő van, aztán egyszer csak eltűnik a másik. Egyszerűen elképesztő, hogy mennyire kiszámíthatatlan ez az egész, komolyan mondom a Windows kiismerhetőbb volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinézetre nézhet ki jól is, nekem nagyon szépen be volt lőve mindig is, bár az ubuntu alapbeállítása borzalmas.
Ami a stabilitást illeti az én notebookomon compizzal sem fagy sosem, egyáltalán semmi gond nincs vele, mobil internet is bedugásra elindul, suspend/hibernate is tökéletes. Egy kis szépséghiba van, suspend után 50% a fényereje, de túlélem, egy egérmozdulattal felcsavarom, nem volt kedvem még scriptet írni rá. Fujitsu-Siemens Amilo pi2515, Core2duo, Centrino chipset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Centrino akkor ha Intel proci, Intel wlan es Intel chipset... ez kvazi egy certifikacio... Ha egy Intel procis es chipsetes alaplapba intel wlan minipci adaptert leszel bootkor kiirja (legalabbis a dellek igen) hogy centrino... ROTFL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem betelt annyira a pohar hogy attertem nyar vegen az akkor meg nem stable Debian Lenny(AMD64)-re. Talan egyedul ami gaz a gnome-commander (space-t utok es elszall) de azon felul nekem kiraly habar en az Intel 3945ABG-t nem igazan hasznalom... Belottem de sosem kapcsolodtam vele...
Megy a 64 bites flash a 64 bites bongeszovel megy a 32 bites java+flash a 32 bitessel es megvagyunk bekeben. Van vmware, skype, pidgin, putty, iceweasel, mukodik a Citrix kliens is szoval orom es bodottag. Lehet nem minden csilivili de ami van az szokik mukodni. Azota mar nem kell szegyenkeznem mert inditok egy wiresharkot vagy barmit es aki mogottem all azt kell hogy lassa hogy folyamatosan elszallnak az alkalmazasok.
Ja az ATI driver tenyleg gazos de be tudtam allitani ha erzekeli hogy van a vga out-on monitor akkor X inditasa eseten laptop display off itthon viszont rendesen indul a kijelzo...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talan egyedul ami gaz a gnome-commander (space-t utok es elszall) de azon felul nekem kiraly
:))))
Azota mar nem kell szegyenkeznem mert inditok egy wiresharkot vagy barmit es aki mogottem all azt kell hogy lassa hogy folyamatosan elszallnak az alkalmazasok.
:))))))))))))))))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Talan egyedul ami gaz a gnome-commander (space-t utok es elszall) de azon felul nekem kiraly"
Ez nálam is így van, tegnap teszteltem a 8.10-et. Nem értem, ezt senki nem vette észre? Vagy ha észre vették, mért hagyták benne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-commander/+bug/295769
Valaki, legyszives kuldje mar el nekik a dumpot.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a tököm ez a gnome-commander és miért kellene észrevenni? Nincs is nálam telepítve. Lehet, hogy a legtöbb felhasználónál nincs is. Ez települ az alaprendszerrel? Ha nem, akkor most elverjük a port az Ubuntu-n, hogy az általa elérhetővé tett 18 000 csomagban van bug?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Krusadert kell használni. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gnome-commander bug létezik, ha beállítod, hogy egér bal gomb kijelöl, akkor is elszáll 1.2.6-tól. 1.2.5 még stabil. Downgrade...
---------------------------------------------------------------------------------
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
termeszetesen az 'a'
trey is ubuntut hasznal!1
es xezer legy se teved ugye...
--
HUP@Steam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak ennyi a gond vele? mar aszittem komolyan szar :)
en is felraktam egy toshiba netbookra. kikapcsoltam egyszer a wifit, azota nem lehet visszakapcsolni. allitolag windozt fkell felrakni, az vissza tudja kapcsolni :) lol. amugymeg elalvasbol csak kb 10% esellyel lehet felebreszteni, es zabalja az akkut mint allat. lehet visszarakom az ikszpet ra.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a wifi nekem is ilyen. Néha kikapcsolom (gombbal), hogy ne egye az áramot (a bluetooth-szal együtt), de visszakapcsolni már nem lehet, nem működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is hp es mukodik.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is ezt csinálta (HP Compaq nw8440), de most működik. Igaz, nem Ubuntu van rajt' hanem Fedora. De a kollegámnak tudtommal Ubuntuja van és neki is működik. Woodoo magic... :-(
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem az ubi védelmére, de tényleg normális notit kell venni :> járt nálam is valami fos toshiba amiben a wifi egy usb-s ralink volt. Az is akkora fos volt. Nekem mini pci-e es intel wifi van mindig müködik minden, akárhányszor kapcsolom ki/be :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.28.3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ralink works4me. Belőni nem volt egyszerű (hála a kernelnek), de azóta megy betonstabilan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az uj kernelel ezekre jon javitas, azaz az altalam hasznalt gepeken ezek a problemak tobbnyire megoldottak.
csak ezt elfelejtettek mondani, kms-t megis csak nagy szamnak gondoljak :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer-egyszer megnézek 1 Ubuntut, oszt megállapítom, hogy itt a stabil azt jelenti, mint máshol a prealfa0.1, és szépen leszedem... :)
Nem FLAME-nek szántam, csak 1 vélemény, tőlem mindenki azt használ ami neki szimpi.
> BERUS
Motor: Mandriva Linux 2009.0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja en is azt varnam, hogy egy Ubuntu tesztelt stabil whatever rendszer megmizhatobb, mint egy "Bleeding Edge" tagnap jott ki forrasbol babralos distro. De valahogy megsem.
En igy a palya szelerol azt mondom, hogy inkabb tegyenek bele kevesebb uj feature-t, tegyek mukodove es megbizhatova azt amitol az (atlag) emberek elvarjak, hogy menjen.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyém stabil volt, mindegyik, csak Hardy->Intrepid dist-upgrade után művelt furcsak dolgokat. Igaz, közben módosítottam ezt-azt Hardyn (is). Na ezért váltottam rolling release-es disztróra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is beszelek szamtalan emberrel, rengetegen vannak olyanok akiknek teljesen bejon es stabilan es jol megy.
A problemam az, hogy nem elhanyagolhato az az userszam akinek problemaja van vele es furcsa dolgokrol szamol be.
Nem tudom, hogy tenyleg ez az a distro amit nyugotd szivvel javasolhatok egyszeru felhasznaloknak.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, erről beszélek. Anno mire a Hardy-ból müxő rendszert faragtam, annyi idő alatt a Bluewhite64-et 3x, a Mandriva-t 5x felrakom. Azt elhiszem, hogy az LTS-ek a kiadásuk 2. évében szépen stabilizálódnak, de mikor kiadáskor felrakod őket, uo. sz@rok, mint a többi. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy ez az Ubuntu féle 6 havi kiadási módszer NAGYON GÁZ, komolyan levert a víz, mikor hallottam, hogy a többi disztrónak is ezt javasolják, még szerencse, hogy nem nagyon akadt rá vevő!
> BERUS
Motor: Mandriva Linux 2009.0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valoban tul gyors, ha stabilitast es magbizhatosagot akkar az ember. A valo vilagban penzes szofvereket sem szokas bevezetni a kiadast koveto egy evben.
Nem volna rossz, ha nagyon szeretik a 6 honapos kiadasi ciklusokat, ha elszor "bleeding edge"-kent adnak ki , aztan hat honap mulva bugfixekkel egyutt stabilnak.
Talan nem veletlenul terjesztik azt, hogy egy vanilla kernelnek kb. 1 evre van szuksege, hogy "atom stabilnak" lehessen nevezni. Talan nem Veletlenul van pl. Redhat elmaradva a verzio szamozasban.
MegLehet, hogy inkabb regbbi Ubuntu verziokat kene javasolni annak aki nem akkar szivni.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én LTS Ubuntut szoktam ajánlani. Eddig mindenki pozitív visszajelzést adott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, ha az alatt a 6 ev alatt valami hasznalhatot pakolnanak ossze, akkor elinteznem azzal, hogy jo munkahoz ido kell. De nem. 6 ev alatt pont ugyanolyan szart raknak ossze, mint amit menet kozben adnak ki. Regen legalabb az LTS verziokba lehetett tobbe-kevesbe bizni, manapsag mar azokba se.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A problemam az, hogy nem elhanyagolhato az az userszam akinek problemaja van vele es furcsa dolgokrol szamol be."
Szerintem ez a desktop linuxokról úgy általában elmondható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem. Sokkal kisebb mintaval dolgozom, de pl. OpenSuSe -rol mostansag jokat hallani.
Olyan anomaliakrol beszelek amikbe en nem futottam bele "bleeding edge" jelegu disztronal, es mas disztrot hasznaloktol sem hallottam. Gyanitom, hogy a bugok az "user friendly" patch-ekben vannak.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most milyen oprendszert / disztribet hasznalsz laptopon?
szerk.: Szerintem b)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A b csak azért érdekes, mert ebben a gépben olyan tömegcikkek vannak, amik milliárd másikban. Illetve a felsorolt hibák jó része eleve nem lehet hardveres, ott simán a szoftver gagyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy inkabb felrakod a win7-et?
--
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha legalább ugyanolyan megbízható lesz, mint a Vista, és jelentősen gyorsabb is, komoly esélye lesz, amint megjelenik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
true
true
aprilis vege talan...
--
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hirtelen szar lett az ubuntu?
vagy a fanboyzok mar alszanak?
--
HUP@Steam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinyílt a szemük. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy csak épp update után nem megy az ubuntujuk, és nem tudnak flame-elni ;)
___
info
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Okos enged, szamár szenved. Nem állunk le a trollokkal vitázni, hadd higgyék, hogyők a fasza gyerekek, és nekik van igazuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem trollkodas, ezek tenyek. Enis tudnek irni par soros bekezdest a tapasztalt anomaliakrol, az otthoni ill. ceges gepen, illetve haver laptopjan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"The desktop will have a designer's fingerprints all over it - we're now
beginning the serious push to a new look. Brown has served us well but
the Koala is considering other options. Come to UDS for a preview of the
whole new look."
Na ennek már nagyon ideje volt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú, erről a Karmic Koaláról Kiricsi Karola jutott eszembe. Ha javasolhatom a magyarított verziónak ez legyen a neve. Ubuntu Kiricsi Karola. És most megnyomom a suspend gombot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szörnyű, hogy mennyire nem artikulál...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Karminca Koala elso olvasatra ala "Cats" :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerámia Koala, csak óvatosan nehogy eltörjön!
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Boot időt letojom, ha gyorsabb mint a kávéfőzőm, splash meg az első dolog amit kikapcsolok Ubuntu telepítés után. Gondolom azért lesz benne érdemleges fejlesztés is, mert ez már a Lenny-re fog épülni. Ha másra nem is, de tesztelésnek jó lesz a következő LTS előtt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem lenny-re fog épülni. soha nem is épült egyik ubuntu se lennyre, még mindíg sid-alapú ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utánanéztem a "leckének", igazad van. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aztán ami debianban még bőven sid azt az ubuntu kiadja stable ként. Amit gyorsan mindenki fel is telepít mert az a szép és jó ha minden új. Aztán jön a sírás rívás hogy, ez vagy az nem megy :>
Core2Duo T7100, 2.5G, Ubuntu 8.04, 2.6.28.3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Szóval a jó hír az, hogy a boot gyönyörű lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"de alul van ez a gombolyitese ennek a gecinek"
MEGALOL :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ááá ez valami verseny, hogy keressük a leghülyébb nevet? :))
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hulye nev! Maci! :-)
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te magasságos lósz@r, miről maradtam én le, de most komolyan? Úgy fikázzátok az Ubuntut, mintha, nem is tudom, a Windows ME sátáni reinkarnációja lenne... Fél éve még nem voltak ilyen szigorú gyepálások, vagy csak én vagyok vak? :O
Apple MacBook
CD 1.83 | 1.25GB 667MHz | 60GB SATA | 2.36 kg | 5400mAh @ 12.5V
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tűnik, hogy ez az új divat! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezek ugyanúgy fikázták eddig is. Vannak akik meg már feleslegesnek érzik elmondani 123 millimodszor, hogy nekik működik. Évek óta használom napi 20 órában. 2005-ben feltelepítettem, azóta működik és támogatja a munkámat, amit teljes egészében erről végzek. Olyan még nem volt, hogy ez akadályozott volna a munkában. Ellenben számos kollégát látok napi szinten szentségelni, más oprendszereket újratelepíteni (wtf? újratelepítés? az micsoda? ahhhahahhah).
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tomi Kristály - Többet ésszel, mint pénzzel!
Mondjuk azért te csukott szemmel megoldasz bármilyen problémát parancssorból, átlagfelhasználónak meg erre nem feltétlenül van ideje/hozzáértése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az átlagfelhasználónak ezek szerint ez nem való. Bátran válasszon a képességeinek megfelelő rendszert. Az a baj, hogy a legtöbb a Windows-hoz _sem_ ért.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint számos kollégád sem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mondtad, nem én. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 (de én nem 40 laptopból kukáztam össze egyet, amin elfut)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan szeretnének olyan kukából "kukázni" amiből én kukázok. BTW, amikor a nejed elmegy bevásárolni a vasárnapi ebédhez és kiválogatja a zöldség közül a szebbeket a rohadtból, azt te kukázásnak hívod? :D Én ezt tudatos vásárlásnak hívom.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is tudatos vásárlás kategóriába tartozik, hogy 'muszáj leszek egy iphone-t venni, mert konditeremben kinézik a csírák azokat, akiknek nincs'? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan nem ezért vettem az iPhone-t (hint: poénkodás). Amiért az iPhone-t vettem, arra megfelel. Ma sem tudnék a jelenleg itthon elérhető választákból jobbat választani.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GM/PM/GMS, 943/940GML and 945GT Express Memory Controller Hub (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 01)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 3 (rev 01)
00:1c.3 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 4 (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 01)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) IDE Controller (rev 01)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA AHCI Controller (rev 01)
02:06.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCIxx12 Cardbus Controller
02:06.2 Mass storage controller: Texas Instruments 5-in-1 Multimedia Card Reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
02:06.3 SD Host controller: Texas Instruments PCIxx12 SDA Standard Compliant SD Host Controller
02:06.4 Communication controller: Texas Instruments PCIxx12 GemCore based SmartCard controller
02:0e.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5788 Gigabit Ethernet (rev 03)
08:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02)
Szerintem ezek eléggé elterjedt dolgok. Nincs is velük gond, az Ubuntu képes használni mindegyiket. Mégis rendszeresen lerohad rajta, illetve a fenti problémákat produkálja.
Hogy kell Ubuntuhoz tudatosan gépet venni, illetve az javítja-e az egyértelműen szoftverhibákat? (amelyeket ha te nem tapasztalsz, nyilván nem az okozza, hogy nálad jó, hanem az, hogy eltérőek a használati szokásaink)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom. Lehet, hogy nem vagyok poweruser. Az Ubuntu-ban is van hiba. Miben nincs? Mégis ezt használom, mert nekem ez vált be. Van jogtiszta Vista-m, járt ehhez a notebookhoz. Akár azt is használhatnám. De nem teszem. Mi lehet az oka? Miért büntetném magam Ubuntu-val ha nem lenne _nekem_ jó? Futná Mac-re, OS X-re is. Ezeket a kérdéseket is feltehetjük.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem arról van szó, hogy más tökéletes lenne, sőt. Én csak azt mondom, hogy az Ubuntuban több hibába futok bele ugyanolyan használat mellett, mint a Windows esetében.
A következő kérdésre válaszolva pedig három dolog miatt büntetem magam vele :)
- a Vistához képest gyorsabb (itt nem a bootidőről van szó, hanem arról, hogy mikor fut a megszokott környezet kb. két hete (suspend), és kinyitom a gépet, képes vagyok egy perc alatt elvégezni azt, amit akarok, ahelyett, hogy tízig csak a diszk kereplését hallanám)
- mindig tudok a VPN-hez kapcsolódni (a Cisco VPNC Vistán szar, érdekes módon OS X-en pld. tökéletes, Linuxon meg nem azt használom)
- ebben megvan a UNIX-like környezet alapból
Egyelőre tényleg a Mac OS tűnik a leginkább használható megoldásnak, de emiatt nem szegem meg azt az elvemet, hogy ha lehet, nem veszek magamnak semmit, amiből amúgy is adnak a munkahelyen.
Ott meg "sima" PC jár, amin egyébként elketyeg az OS X, viszont nem akarok warezolni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, majdnem hasonló okok miatt használok én is Ubuntu-t. Annyi különbséggel, hogy valami érthetelen okból nekem nem rohad le úton-útfélen és még elégedett is vagyok vele.
Nem állítom, hogy ezzel nincs soha gond, de annyira elenyésző összehasonlítva más rendszerekkel (plusz a javára nyom a latban amiket feljebb leírtál és még néhány más szempont), hogy ez marad addig, amíg megfelel. Ha nem, akkor majd lesz más. Már korábban is leírtam és azóta sem változott a véleményem, hogy ha netán egyszer arra lesz szükségem - mert ez már valamiért nem elégíti ki az éppen az adott időszakban támasztott igényeimet -, mindenféle komolyabb belső trauma nélkül elmegyek egy boltba és veszek egy Mac-et vagy telepítek egy Windows-t.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lesz szegény Kólikás Koala gyönyörű boot-jával és faszajó login élményelével ha a DE elemei továbbra is úgy vannak/lesznek megtervezve hogy csak egyszer állítson át vmit (pl PANEL, WINDOW szín) már pattan is kifele a szeme sikoltozva....
No rainbow, no sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd kiveszik a megfelelő beállító ablakokat és akkor nem fogja a kedves júzer szétb*szni ;)
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
baszodjon meg a user! :)
--
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvastam a hozzaszolasokat. Azt tudom javasolni, hogy akinek problemaja van az Ubuntuval, probalja ki a Mint-et. Ubuntura epulo disztribucio, es en nem tapasztaltam azokat a hibakat / gyermekbetegsegeket, amik miatt Ubi alatt a hajamat teptem.
Ket vagy harom Ubuntu kiadast is probaltam es azok utan egy elmeny volt leulni a Mint ele. Semmit sem kellett beallitanom, semmit sem kellett berhelnem. Wifi automatikusan fut, semmifele codecet nem tettem fel megis minden letezo mmedia fajlt lejaszik gond nelkul. A default theme pedig igazan szinvonalasra sikeredett.
Egyebkent, ha jol emlekszem distrowatchon harmadik volt a nepszerusegi listaban - persze ez "nem oszt, nem szoroz"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ez lenne a lényege a Mint-nek, hogy benne vannak a codec-ek, meg minden más szarság, nem?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is elolvastam a hozzászólásokat. Látom, hogy én is azok közé tartozom, akiknek az elejétől fogva kapásból jól működik ez a rendszer. Amit változtattam rajta, azt csak a saját kényelmem érdekébe tettem. 6.06 óta használom és tesztelem, de eddig mindig elsőre ment. Igaz, hogy fő rendszerként mindig az LTS kiadásokat használom, a közteseket "bleeding edge" kiadásokként kezelem és csak azért nézek rájuk, hogy lássam, hogy mi az újdonság, amiket hozzáadtak (utálok túl sokszor oprendszert frissítgetni, és a fél éves frissítgetés nekem túl sok).
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Ubuntu 8.04.2, AIX, Windows XP Home, Windows XP Pro
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni