Kiadták a Hexen és Heretic forráskódját GPL alatt

Címkék

Többéves kitartó közösségi nyomásgyakorlás hatására – szeptember elején – végre a Raven Software beadta a derekát, és Heretic illetve Hexen játékainak közreadta forráskódját GPL alatt, amelyek letölthetők a SourceForge-ról.

Hozzászólások

\o/ Hurrá! Jó kis játékok voltak ezek, én szerettem a hangulatukat. A Doom-korszak két igazi gyöngyszeme...

http://hup.hu/cikkek/20080925/kiadtak_a_hexen_es_a_heretic_forraskodjat…

eltévesztettem, ezt neked akartam. lényeg: mindnek van multiplatformos, naprakész és klasszisokkal jobb binárisa, mint az eredeti aggastyán cuccok. használd azokat és nem kell fordítani. képek itt, és ez csak egy megoldás a sok közül: http://www.doomsdayhq.com/ss.php
--
senki földjén, senki fia

simán le tudod nyomni a doomsday engine/legacy torkán évek óta. a hexen 2-re meg ott az uhexen. a heretic 2 meg fut natívan, a'la Loki.

szóval ezek a kódok csak tanulmányozni jók. a remake projektjeik nagyjából 15 évvel járnak előttük minden téren.

hopp ezt vahurnak akartam

--
senki földjén, senki fia

Pályákra és modellekre gondolsz? Mert az nem baj, hogy védett marad.
A legtöbb embernek azért megvannak az ilyen régi játékok. Ha nem esetleg még be lehet őket szerezni régi játék pakkokban, nem túl drágán, vagy ott van még a bűnös, de ez esetben megbocsájtható út.:)

A motor meg nagyon hasznos, mert fel lehet újítani a régi játékokat.
A doomnak például nagyon jó kis motort építettek, és a textrúrákat és modelleket is szépen felújították. (doomsday)
Így szép modern környezetbe került, a mai szemmel is élvezhető és az eredeti játék hangulata is megmaradt 95%-ban. :)

A bloodnak csinálhatnának már ilyen felújított változatot. :(

--
Fedora is a cutting edge distro that tests new and bleeding edge software.

Puszuljak meg ha értem.
Nyomásgyakorlás kell ahhoz, hogy egy cirka 20 éves, az égvilágon semmire sem használható játék motorjának a forrását kaidják, amikor már egy elsőéves progrmaozó is 10 jobbat tud írni délutáni hobbiból?

Ha ennyire kotlanak valami teljesen használhatatlan xaron, mi a helyzet a tényleg hasznos forrásokkal?

--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

nos. Szvsz az eszmei értéket nem így lehet megőrizni. hanem például én nagyon örülök az olyan "őrült" rajongók munkájának, hogy felújítanak 1 régi játékot, és valamilyen szinten korszerűsítik. Ilyen pl: a quake, ahol a q3 motor alá behekkelték a q1 adat állományait. Csináltak új modelleket, és textúrákat, így a nagy előd korszerűsítve csillogón újra hatalmasat képest ütni.

De mit nem adnék egy doom3 motor alá hekkelt system shock 1-2 ért. (emlékszünk rá ugye?)
Szvsz az "állagmegőrzés" valami ilyesmi :)
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Heretic 2 ?

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

AM_MAP.C file nagyon tanulsagos. 827.sortol,

void AM_drawFline(fline_t *fl, int color)

fuggveny:


...
  static fuck = 0;
...
	if (   fl->a.x < 0 || fl->a.x >= f_w
      				|| fl->a.y < 0 || fl->a.y >= f_h
      				|| fl->b.x < 0 || fl->b.x >= f_w
      				|| fl->b.y < 0 || fl->b.y >= f_h)
  				{
    				fprintf(stderr, "fuck %d \r", fuck++);
    				return;
  				}

...

Volt olyan, hogy kuldtem egy IDE-rol egy screenshotot es havernek gyanus volt, hogy en keszitettem es en irtam a kodot :)

Most meg egy regi arm szutyun tunt fel valakinek az egyetemen,egy fuck NAND particok cimkie kozott, nem is emlekztem ra, hogy lehet nekik nevet adni meg, hogy az adtam, biztos nem jutott eszembe semmi szamozni meg nem akartam.

Meg kulonben is fuck rovidebb, mint az error vagy hasonlo es lehet, hogy mar az error nev hasznalva van.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.