Érkezik a Valve Source Engine-je Linux-ra?

 ( trey | 2008. május 9., péntek - 19:20 )

Ha igaz a hír, akkor komoly áttörés következhet be a linuxos játékfronton. A Phoronix azt állítja, hogy olyan információk jutattak birtokába amelyek megerősítik, hogy a Valve portolja a Source Engine névre hallgató 3D játékmotorját Linux-ra. A Source Engine olyan népszerű 3D-s játékok működtetéséért felel, mint például a Counter-Strike: Source, Half-Life 2, Day of Defeat: Source, Portal és a Team Fortress 2.

Half Life 2 - Source Engine

Régóta jönnek pletykák arról, hogy a Valve natív linuxos játékokat szeretne kiadni. 2007. szeptemberében arról írtunk, hogy a cég éppen állást hirdet vezető szoftvermérnök részére, akinek egyebek mellett a Windows-alapú játékok Linux platformra portolása lesz a feladata.

A Phoronix szerint nem annyira "fekete-fehér" információ, mint a Source Engine portolása Linux-ra, de szintén megerősítették nekik, hogy a Running With Scissors Postal 3 játéka a Source Engine-re épül, és elképzelhető, hogy játszható lesz majd natívan Linux-on.

A Phoronix cikke itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Van egy olyan sanda gyanúm, hogy Ryan "icculus" Gordon már dolgozik a Postal 3 portolásán és ő szivárogtatta ki az infót :)

--
trey @ gépház

Ha már Postal, a 2-es készen lett linuxra? Valahogy lemaradtam róla.

thx

sőt már postal1 plus is volt natívan linuxra. az még a megboldogult loki gamesnek köszönhetően.

En ma rendeltem meg a Postal 10th Year Anniversary collectiont. Bennevan az osszes postal es mind linuxos. Remelem a magyar kiralyi posta(lo)s bacsik nem nyuljak majd le :D

CS:Source... hmm.. kiváncsi leszek. De jó lenne, én legalábbis örülnék egy kis windowed-mode CSS mókának. :)

Ugyan már! Még a dedikált szerverüket se tudják rendesen megcsinálni. Volt hogy 1,5 hónapig használhatatlanok voltak a linuxos szerverek mert lagoltak és fagytak és még ők maguk se tudták miért. És a közösségtől kérték a logfileokat. Most komolyan ezek után elhiszitek? Mert én marhára nem :D

De legalabb van :)

Ha majd ez es ehhez hasonlo hirek minden naposak lesznek, akkor elmondhato, hogy eljott a linux desktop eve. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

adobe reader/flash, skype, wine 1.0, nx, nvidia, radeonhd, via unichrome. lassan tobb a desktop hir mint a szerver (pl samba4?)

udv Zoli

mennyiseg over minoseg

http://weho.st
never happen if you never try

Ertekelem a humort :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

kde4, firefox3, ubuntu stbstb :)

udv Zoli

Igen, de ezek nagy része még csak kezdemény... Maaaaajd ha kész lesz... btw WinFS hírek mikor lesznek? ;)

+1 :-D
Remélem lassan eljön az az idő...

turelmetlen vagy

http://weho.st
never happen if you never try

Hm lehet off, de Half-Life 1 -bol nem keszult Source "atirat" ?

Mintha lattam volna vmi Half-Life: Source -t vagy mit.

I mean HL1et nem "portoltak" Source engine-re ?

Udv
-krix-

BMS-ről annyit, hogy ideje lenne már befejezni. Meg egyébként screenshotok alapján simán felkarolhatná a Valve.

HL:S-ről meg annyit, hogy gyk. ugyanaz, mint a HL1, csak behozták a source-s fizikát meg a pixel shaderes vizet. Viszont ez így kevés.

Nekem HL:S-szel csak egy bajom van: Még a nagyfelbontású modelleket sem pakolták bele (amik a Blue Shiftel jöttek ki), hanem azzal is nekem (nekünk) kellett szenvedni...

Nem tudom, nekem nem tetszett az, hogy néhány fegyvert lecseréltek, valahogy nem illett bele szerintem.

Viszont most jut eszembe, hogy egy pályát átdolgoztak: a Surface Tension felyezet második pályáját (c2a5a), amikor azon a meredek hegyoldalon kell mászkálni mindenfelé. Az erdeti pályában csak a hegyoldal volt, a másik oldalon lévő "hegyeket" a skyboxokkal oldották meg (nem is lehetett volna igényesen, hl1 +/- 4096 egységnyit kezel egy pályán, (a karaktered ha jól emlékszem 96x48x48 vagy 128x64x64 egység magas) source engine ennél lényegesen nagyobb. HL:S-ben ennek megfelelően a túloldalra is építettek pár hegyet, meg készítettek egy szebb skyboxot, igaz, hogy kicsit elütött a szemben lévő hegyoldal (nem volt elég szögletes ;), de legalább értelmesen nézett ki.

Opposing Force MP-s pályái között volt még valami hasonló, ahol szintén két szembenálló hegyoldal volt. Valami CTF pálya volt, nem tudom, annyit nem multiztam.

HL:S egyébként vicces volt, mikor játszottam. Sok helyen reflexből akartam menni a megszokott módon, csak a fizika közbeszolt ;)

Igen van Half-Life 1 Source ami lényegében az eredeti Half-Life áttétele source motorra, de nem ad semmi pluszt.
Az igaz port MOD formájában készül www.blackmesasource.com sajnos elég lassan.

Remélem, hogy OSX-re is megcsinálják...

Talán egyszer majd eljön az OS X desktop éve is. Türelem. :)

--
trey @ gépház

Addig csak servernek lehet hasznalni az OS X-et? Azert azt inkabb ne.

----
Sooner or later you had to talk, even if it was only because you'd run out of things to throw. - Pratchett
honlap készítés

Mié'? Unix!
--
the tide is turning

Troll. :D

Sok-sok játékot nekem OSX-re! :)

Az még tavaly lehetett, amikor az Apple összeborult az EA-vel és az kiadta egy-két kevésbé ismert játékát Macre.
Bár nálam nem a játékok száma az ismérve a desktop gépeknek, mert akkor játékkonzolok lennének a legdesktopabbak. ( holott azokat éppen nem asztalon használják. :-) )

Ave, Saabi.

Kérdés hogy milyen Linuxra.
--
the tide is turning

slackware

Akkor .tgz lesz. Az jó.
--
the tide is turning

szerintem csak bitunixra lesz elérhető:)

ez akkor azt jelenti, hogy az én általam megvett Half-Life, és azok a játékok amik ettől függenek, azok még nemfognak futni a linuxos motorral, ugye?

Half-Life 1? natívan nem, de wine viszi...

Nem. Az általam megvett half-life 2, (amin rajta van pl. a Half life1 source), az (meg a másik) vajon fut majd?

G

valószínűleg jah... ha a source engine dübürög alatta, akkor igen

Anno én quake 1-el sokat játszottam win alatt. Mikor megtudtam, hogy létezik linuxos változat elég hamar kipróbáltam. Win után nem volt az igazi. Nem tudtam megmagyarazni, de ezt több kollegám is jelezte.
Úgy gondolom, hogy nagyon szép teljesítmény, hogy egy source típusú motort sikerül átírni linuxra. Viszont, ha jól tudom, akkor a HL2-t 2004-ben jelentették be. Azóta eltelt 4 év. Nem gondolom hogy olyan nagy piacot nyitna a linux-os változat (főleg a konzolok térhódítása miatt is). Ez inkább jelzés értékű. Linux alá is lehet Source típusú szép grafikát varázsolni. Viszont kíváncsian várom, hogy a nvidia, radeon kártyákon hogyan fog teljesíteni (a nagy gyártók linux driver hozzáálása miatt nem számítok túl jó teljesítményre).
Üdv:

s17jojo

nvidia-s driver teljesitmenye jatekok alatt kb ugyanolyan mint win alatt.

+1 Jelzés értékű. Ha veszik a fáradtságot, hogy egy régi játékot átültessenek, akkor várhatóan az újakat egyből cross-platformra fogják megoldani.

Igen, az eredeti már ugyan 4 éves (3,5), de azóta 3 nagyobb frissítés is volt az Episode One, Day od Defeat:Source és Episode Two kiadások mellett, szóval annyira nem érdemes leírni ezt a motort. Ezt erősíti, hogy a most fejlesztésnek indult Postal3 is erre épül, szóval még mindenképp van jövője, szerintem hosszú is.

A teljesítményt meg majd meglátjuk, előbb csak készüljön el. Lehet hogy mire elkészül, addigra lesz normális 3d driver is.

Quake1-2-3, Doom3, Unreal 1-2 engine-eknek is van linux portja es az ezeket hasznalo jatekok 99%-a csak nem jott ki linuxra. Ugyhogy nem sokat fog erni. :)

dehogynem jött ki.

Call of Duty 1-2, Brothers in Arms 1-2, Prey, soroljam?

Hmm, mintha CoD-nak lenne linuxos portja...

http://hup.hu/node/27091#comment-223588

Az wine port.

Upd.: Ahogy elnezem mar le is szedtek a honlaprol.

Mert wine-al indítható a setup.exe is, ehhez külön loki installeres szrt készíteni és terjeszteni puszta hülyeség. A többi ilyet is letörölték (volt pár)... Kérdés egyátalán miért léteztek anno.

Kezdenek a dolgok érdekesen alakulni. Kéne jegyezni az idei igéreteket,jövőre pedig meglesni mi is valósult meg belőlük.

Jo lenne ha a hl1 engine-t meg a CS1.6-ot megheggesztenék (vagyakozo smile)

muszajlesz tenni linuxot :p
--
blog.sartek.net

nem kell, mert én meg az 1%-nál több játékot fogok tudni elsorolni, ami kijött, tehát az állítás nem helyes.

Most jött a hír ... kiadják rajta a Duke NukemForevert :D

:) Ez utott :)

Ugye loki installerrel települ majd? ;p
(a legjobb telepítő; GTK1 alapú, és még a CD-t se látja ha nem állítasz környezeti változót/nem írod bele static mountként az fstabba. Már 5 éve is elavult volt, mégis használják)

Nem számít.

A nyílt forrású 3D X-driver, az számít.

Szervác Attila - http://321.hu/sas

Már csak az a kérdés, hogy akik anno megvették a wines változatot, azok megkapják (letölthetik) pl. egy sorozatszám megadása után ingyen a linuxos verziót, vagy ismét fizetni kell érte?
--
Discover It - Have a lot of fun!

Nagyon remélem, különben nem keveset buktam rajta :/

Természetesen nem kell megvenni újra a játékot (szerintem). Felrakod majd szépen a steam-et, az észreveszi, hogy Linuxon fut, kiválasztod, hogy melyik (előzőleg már megvett és aktivált) játékot akarod lehúzni netről, vársz egy kicsit, majd ha megjelenik a játszható játékok között, duplakatt rá és mehet a hent. Én legalábbis így képzelem el.

Én nem így vettem észre. A linuxos verzió mindig külön pénz, ld. pl. Doom 3.

A Doom 3 natívan fut Linux alatt? Ejha.
Én amúgy hajlandó lennék még1szer kifizetni a CS:S árát, ha ezen múlik, hogy Linux alól is tudjak játszani... ez persze nyílván csak az én fanatizmusom :o)

Amikor en probaltam jobban futott wine-al a windowsos doom3 mint a nativ linuxos. Persze nem sokaig nyomtam, mert unalmas, egyhangu jateknak tartom. 96-ba meg jo volt ez a stilus, ma viszont nem sokat er.

Szerintem a steam-et is portoljak, gondolom az annyira nem nagy melo, mint a egy graf engine-t.

Szerintem meg inkább az a valószínű, hogy a Source Engine-t portolják, mert valamelyik megrendelőjük (és itt konkrétan a Postal3-t készítő Running With Scissors) szeretné, ha Linuxra is tudná a saját játékát kiadni.

Wikipedia szerint a Postal 3 lesz OSX-re és Linuxra is, gondolom úgy tűnt nekik, hogy egyszerűbb portoltatni az engine-t, mint házon belül elintézni.

Na amikor a CS:S natívan fog futni Linuxom alatt, az lesz a pillanat, amikor itthon nyugdíjazom a Windowst.

Sok ismerősöm van még igy ezzel..sajnos nekem jó lenne egy teljes fajta virtualizáció, vagy valami hasonló megoldás, ami tud DirectX-et is többek közt. Bár a legfontosabb dolgokat már tudja VirtualBOX is, de ... nem nagyon működik a legújabb kerneleken, és most a fejlesztés is eléggé megrekedt.. (GuestAdditions kéne számomra..olyan szintű kb. mint VMware..dehát ingyen mit várok. :))
_____________________________________
aurora-HWC @ 2.6.25-3.slh.1-sidux-amd64

Ja, en is szinte csak a CS:S-ert (90%) szoktam idonkent bebootolni Windowst..! Ha kiadnak Linuxra, kiralysag lenne! 8^O

_________________________________________________________________________
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"

mi lesz a neve?
netán open-source? :D
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 12.0 | 2.6.24.6-janos

openSteam :)
Mellesleg nem lesz ez opensource semennyire sem. Nem mintha ez baj lenne, csak mondom.