Megújult a Nexuiz weboldala; 2.4-es kiadás hamarosan

Címkék

Megújult a Nexuiz névre hallgató, GPL-es, First Person Shooter (FPS) stílusú játék weboldala. Az oldalra látogatók ízelítőt kaphatnak a játékból egy kis videó formájában, amely már a hamarosan megjelenő 2.4-es verzióról készült. A játék frissítését a fejlesztők egy-két héten belülre ígérik, lássuk, mit is kapunk:

  • teljesen új menürendszer
  • további engine optimalizáció és fejlesztések (texture blending!, tükröződések), kisebb memóriahasználat
  • új játékmódok: Assault és Onslaught
  • új pályák, 3 új fegyvermodel
  • stb.

(Texture blending + Turrets - a szerk.)

Kellemes böngészést mindenkinek!

Hozzászólások

... fejlesztések (texture blending!, tükröződések),...

:)))

---
pontscho / fresh!mindworkz

Így van. Tudtam, hogyha nem írom bele a cikkbe, akkor majd valaki tuti kiröhögi, és beleköt. :/
Na mind1. Legalább pár ember tudja, hogy ez ennek a motornak (Darkplaces) nagy szó...
Egyébként kíváncsi vagyok, megnézte-e a videót... Mármint ami a Nexuiz oldalán van... Azért ez sztem nem semmi egy ingyenes projecttől.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Az ingyenes dolgokat fejlesztők általában nem ebből élnek meg, így szabadidőben fejlesztik a dolgot, amit nyilván másra is szokott fordítani, így a fejlesztésre kevesebb idő jut, mintha munkaidőben csinálná ugyanezt. Továbbá a fejlesztést nagyban segítő eszközöket, licenceket egy fizetett fejlesztőt alkalmazó cég meg tudja venni, míg egy hasonló project esetében ez a helyzet valószínűleg nem áll fent. Ilyen és ehhez hasonló okok miatt előfordulhat, hogy egy ingyenes project fejlesztése lassabban zajlik, mint egy fizetősé.
Szerintem ilyesmire gondolhatott..
--
HUP Firefox extension

sose ertettem meg miert konnyebb pl dreamviverbe dolgozni mint egy sima text editorba, lehet h gyorsabban dolgozol dreamviverbe, de ha nincs tehetseged (ersd: pl: en html be phpbe kepes vagyok egy siteot csinalni, de egy "szep" szint, vagy kepet az istenert se tudok ooszehozni h nezzen is ki valahogy) illetve nem ismered a html-t css-t nem sokat ersz semmmilyen ide-vel szerintem, ugyanez igaz c/cxx ide-k re is szerintem.. hiaba megcsinalod a GUI-t de ha nem tudod h hogy kell a gombokhoz muveleteket illeszteni semmit se er.
es persze van ellen pelda is az egeszre: pl miert nincs 64 es flash ? pedig minden megvan nekik hogy legyen

off: latom updatelted a grw -t, kosz

Az, hogyha valami IDE kiegészíti neked a kódód és nem neked kell kézzel bepötyögni, azzal rengeteg időt spórolsz. Az ilyen feature-k nem azért vannak, hogy megírják helyetted az alkalmazásod logikáját, hanem azért, hogy segítsenek produktívabban írni a kódot.

Meg egy további előnye az ilyen IDE-knek, hogy segítségével biztonságosabban is lehet kódot írni. Hasznos tud lenni az, hogy már szerkesztés közben pirossal aláhúzza, ha valahol elgépeltél valamit és csináltál egy szinktaktikai hibát, vagy pl. ott a Refactoring, teszemazt van egy függvényed, kódban meghívódik vagy 500 helyen, de neked át kellene nevezni. Kibököd egy helyen átírod és a rendszer átnevezi az összes helyen, garantáltan ugyanarra. És még lehetne sorolni példákat.

Persze, emellett tudni kell kódolni, de ha nem muszáj, hadd ne kelljen 3x annyit írni.

Nem csak azert, mert mar hatalmas melo lenne, hanem azert is, mert grafikailag a Darkplaces meg mindig elobb van, mint az ioquake3.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Ez a szovegkornyezetben is azt jelenti, hogy most jutott el oda, hogy egy evtizedes technologiat alkalmazzon. Es ez igy 2008-ban egy jatektol eleg vicces, mikozben a komolyabbakban mar a fizikusok szimulacioit megszegyenito reszecskefizikat alkalmaznak. Mondjuk ettol fuggetlenul lehet jo jatek, de nem estem hasra tole mar az elozo verziokat tekintve sem.

---
pontscho / fresh!mindworkz

+1

Szép dolog az open-source, de amikor játékokról van szó, Windows-on, zárt forrású projektek között pl. a CryEngine2-vel már ott tartanak, hogy a valóságot és a játék grafikus motorjával megjelenített képet próbálják megkülönböztetni egymástól. Nem beszélve a fizikai motorról, a fizika realtime szimulációjáról.

Persze nem azt mondom, hogy a grafika a lényeg, de a Nexuiz másban nem nagyon tűnik ki (a 2008-as elvárások mellett abban sem), legfeljebb abban, hogy emberek saját szabadidejükben fejlesztik, ami szép dolog.

_______________________________________________
Keep It Arch Linux | Simple Xfce | Stupid! Fluxbox

Nagyon sajnalatos, hogy csak ennyit gondoltok errol a jatekrol.
Ad1.: Igen, a texture blending majd' egy évtizedes technológia. De nem a Quake1 enginere alapozva. LordHavoc 10 éve építgeti, szépítgeti ezt a motort, tulajdonképpen ez az életműve.

"Es ez igy 2008-ban egy jatektol eleg vicces, mikozben a komolyabbakban mar a fizikusok szimulacioit megszegyenito reszecskefizikat alkalmaznak"

ad2:Tudod, neki nincsenek dollármilliói arra, hogy fizetett programozók írják neki a kódsorokat... Ne hasonlíts össze egy _PÉNZES_ projectet ezzel össze.

"grafika a lényeg, de a Nexuiz másban nem nagyon tűnik ki (a 2008-as elvárások mellett abban sem)"

Ad3:Ezt így kb. 10 perc játék után vontad le, ugye?
Azért vicces, hogy a múltkor, amikor a 2007-es szavazáson az OTTD lett az első, akkor mindenki sírt, hogy ez milyen szánalmas már, hogy az open source közösség azt a pixelhalmazt szavazta meg elsőnek. Félreértés ne essék, biztosan nagyon élvezetes és jó játék, de könyörgöm, nézzetek már erre rá! Ez _minőség_, ráadásul itt sokaknak szíve csücske, hogy open source legyen, még az is, akkor meg mit akartok még? Tény, hogy a modellek csúnyák, mert eljárt felettük az idő, de tudjátok, nem egy modellert keresett meg az AlienTrap csapat, és amint az artistok meghallották, hogy GPL, fejvesztve menekültek! Textúra artist is jöhetne még, aki tud ennél még szebbeket is csinálni, de ingyen, szabadidőben, úgy, hogy nem csak ígérgeti, hanem meg is csinálja...
Ja, és mégvalami: mutass még nekem egy ekkora volumenű open source játék projectet, ami él, nem 5 éve volt az utolsó release, a grafikai motorja pedig annyit tud, mint a Darkplaces (http://icculus.org/twilight/darkplaces/readme.html, és már ez is elavult infókat tartalmaz...)

Valakinek az aláírásában olvastam: "Nem a zsömle a kicsi, a pofátok nagy."

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Én azt fűzném az egész vitához hozzá, hogy engem elsősorban nem a grafika érdekel, hanem a játék játszhatósága. Én nagyon jól elvagyok egy bzflaggel is, ha van elég játékos és jó szerver. :) Bár én mostanában inkább a valósághű fpseket szeretem (Urban Terror), azért néha kipróbálgatok egy-egy ilyen fps-t is. És a nexuiz szerintem bőven megüti a jól játszható és szép játékok mércéjét. :)

Ad1.: Igen, a texture blending majd' egy évtizedes technológia. De nem a Quake1 enginere alapozva. LordHavoc 10 éve építgeti, szépítgeti ezt a motort, tulajdonképpen ez az életműve.

Abba sem nagy kunszt beletakolni. Van egy sanda gyanum, hogy OpenGL-t hasznal renderelesre. Ott pedig csak a textura material alapjan nem egy vaszisztdasz.

ad2:Tudod, neki nincsenek dollármilliói arra, hogy fizetett programozók írják neki a kódsorokat... Ne hasonlíts össze egy _PÉNZES_ projectet ezzel össze.

A kod durvan csak toredeket teszi ki a teljes munkanak.

Ad3:Ezt így kb. 10 perc játék után vontad le, ugye?

Nem. Tobb volt joval.

De nem a Quake1 enginere alapozva. LordHavoc 10 éve építgeti, szépítgeti ezt a motort, tulajdonképpen ez az életműve.

Rossz emberrel kotekedsz. Mi is csinaltunk mar jatekot, igaz nem ekkorat, mivel csak egy hetunk lett ra. Dij nyertes lett, es a mai napig letoltheto ingyen a Gyermekmento alapitvanytol. Annak az alapjait a mai napig hasznaljuk - tovabb fejlesztve persze - ami egeszen odaig fajult, hogy iden a Rebels-t (minket) kertek fel a Breakpoint 2008 teljes arculatanak es invite-jenek elkeszitesere.

Ez _minőség_

Neked valoszinuleg.

ráadásul itt sokaknak szíve csücske, hogy open source legyen, még az is, akkor meg mit akartok még?

Minoseget. Szamomra nem ket low poly eppencsak texturazott jatek jelenti, elso sorban hangulat kell, masodsorban jo kasztni es hang. Ezeket nem nyujtja szamomra. Az szamomra nem erv, hogy open source.

de tudjátok, nem egy modellert keresett meg az AlienTrap csapat, és amint az artistok meghallották, hogy GPL, fejvesztve menekültek!

Nana'. Mivel a munka tetemes reszet teszi ki a modellezes es az egyebb grafikai elemek elkeszitese, jo hogy nem tolonganak a modeller-ek es designer-ek. Nem veletlen kerulnek annyiba a textura gyujtemenyek, illetve keresettek a jó grafikusok.

Incculus-t ide keverni pedig eleg nagy tereles, leven O nem egy jatekgyar fizetett kulsose.

---
pontscho / fresh!mindworkz

"Dij nyertes lett, es a mai napig letoltheto ingyen a Gyermekmento alapitvanytol."

Mondjuk egy linket is betehettél róla, hamár a hírek jól elmaradtak erről.
Egyébként ez a jó bor és a cégér esete: lehet hogy a Nexuiz kódja neked viccesnek hat, de errefelé mintha "kicsit" jobb lenne a marketingjük.

szerk.: Talán erre gondoltál?

Mondjuk egy linket is betehettél róla, hamár a hírek jól elmaradtak erről

Mivel akkor keszult, mikor meg a Windows 98 volt a meno, valamint a cel korosztaly 6-12 ev, nem csoda. Ezen, es az 54 c. demonkon (mar ebben is hasznaltunk blendelt!!! texturakat) tanultam meg mikepp erdemes multiplatform kodolni.

Egyébként ez a jó bor és a cégér esete: lehet hogy a Nexuiz kódja neked viccesnek hat, de errefelé mintha "kicsit" jobb lenne a marketingjük.

Kedves egeszsegetekre, nem szoktam megmondani senkinek sem, hogy mi tetszen neki.

Szerk: arra.

---
pontscho / fresh!mindworkz

> jo hogy nem tolonganak a modeller-ek es
> designer-ek.

Meg lehet, hogy ez azért is van, mert
1. Ezeket a dolgokat tehetség nélkül nem lehet csinálni, ergo kevesebben vannak
2. A belterjes scene nehezen karolja fel az új embereket, féltik a titkaikat, kínkeservvel kell minden információmorzsát felszedni?
---
;-(

Ezt egy másodpercig nem vitatom, csak annyit mondtam, hogy (a természetes versengés miatt) senki nem adja át a saját cuccait, tooljait szívesen kezdőknek. De lehet, hogy ebben is tévedtem, én 2001 óta nem követem nyomon a scene-életet, megnézem a nagyobb partik legújabb alkotásait, amelyikről van letölthető avi oszt annyi.
---
;-(

"Nagyon sajnalatos, hogy csak ennyit gondoltok errol a jatekrol."

Ez egy egyszerű régies hangulatú hentelős, lövöldözős játék, mégis mi a fenét gondoljunk. Elhiszem, hogy tetszik, és nem is zavar, hogy így van, de nekem nem, a Serious Sam volt az utolsó ilyen témájú játék, ami még megfogott, azóta meg a számítógépes játékok fogalmát néhányszor újraértelmezték.

Persze kikapcsolódásnak elmegy, én is játszogatok, OpenArena-val néha, meg kipróbáltam a True Combat: Elite-et, meg az Urban Terror-t, mert a Quake 3 klónokból hiányoznak a taktikai elemek, de a Counter Strike-hoz, Rainbow Six-hez, SWAT-hoz és a hasonló játékokhoz képest teljesen játszhatatlanok.

"Azért vicces, hogy a múltkor, amikor a 2007-es szavazáson az OTTD lett az első"

Az OpenTTD nagyon is jó játék, örökzöld (mármint a TTD), ha lehet így fogalmazni. Haverom meg teljesen rászokott, miután mutattam neki.

Egyébként írtam, hogy önmagában nem a grafika a legfontosabb eleme a játékoknak, de a Nexuiz és az ahhoz hasonló játékok semmi mást nem is tudnának felmutatni.

Én általában stratégiai vagy RPG játékokkal játszom szívesen egyébként, mint a Rise of Nation-s, Baldur's Gate, Fallout stb.. ezek többnyire jól összerakott, zseniálisan kivitelezett játékok, függetlenül attól, hogy idéjmúltak.

Linux-on semmi hasonlót nem találsz, értelemszerűen, és nem is fogsz, hacsak a játékipar egyszer nem lát majd fantáziát ebben a platformban, ami egy ideig nem fog bekövetkezni, a potenciális játékosok nem innen kerülnek ki.
_______________________________________________
Keep It Arch Linux | Simple Xfce | Stupid! Fluxbox

Játékélményben nekem a Glest többet ad. Az átlagjátékos szemével nézve - szerintem felesleges a játékokat szétboncolni (grafika, hang, AI), mert a lényeg úgyis egyben mutatkozik meg.

Kétségtelen az FPS játék ami tipikusan a leginkább úttörő grafikai megoldásaiban. Az látható, hogy ott az OS - erőforrások hiányában - nem veheti fel a versenyt. A többi kategóriában szerintem nincsenek ekkora eltérések.

KAMI
--
OxygenOffice | OpenOffice.org | Az internet svájci bicskája | A Böngésző - magyarul

> a valóságot és a játék grafikus motorjával megjelenített képet
> próbálják megkülönböztetni egymástól.

Ezt Te sem gondoltad komolyan. Szerintem minél inkább ezen erőlködnek, annál nevetségesebb. Aki nem tudja megkülönböztetni a kettőt, annak komoly látászavarai vannak. (De az én véleményem ne is vedd figyelembe, mivel nekem mai napig a Doom Legacy a kedvencem - azt biztosan nem kevered össze a valósággal. :-) )
---
;-(

Miért ne gondolnám komolyan. Az, hogy a megjelenítők alapjában véve még mindíg csak 2D-s felületek az más kérdés, majd fejlődnek azok is, és akkor majd lesznek 3D-s kijelzők, meg hologrammok, meg implantátumok a fejedben, hogy az érzékszerveid által felfogott ingerek helyett a számítógép által generált ingerek jussanak el hozzád.

Persze, most még csak 2008-at írunk, ne rohanjunk előre :-) Beérjük a CryEngine2-vel is, meg a Wii infrás-fejmozgáskövetős 3D-s trükkjével.
_______________________________________________
Keep It Arch Linux | Simple Xfce | Stupid! Fluxbox

> Ez a szovegkornyezetben is azt jelenti, hogy
> most jutott el oda, hogy egy evtizedes
> technologiat alkalmazzon. Es ez igy 2008-ban
> egy jatektol eleg vicces

Gondolom, sokakkal együtt én is lélegzetfojtva nézegettem az akkori demókat. Már akkor sem értettem, hogy a 3-4 évvel korábbi engine-eket miért nem adják ki a scene csapatok, hiszen láthatóan még annyi idő elteltével is jobbak, mint az akkori próbálkozások, ők meg már jóval előrébb járnak. De nem akarom a csalánt a máséval verni, gondolom nem volt kedvetek a sok éves munkát nektek se csak úgy, ingyen közreadni (mint pl. ahogyan megtette az iD Software).
---
;-(

Pár aktuális build-et már néztem, a menü elég szembeötlően változott. Várom a végleges verziót, jó kis játék ez.

Azt tudja valaki, hogy a videón konkrétan melyik pálya látható? Kerestem, de nem találtam.

1.: Slimepit Reslimed
2.: Ruiner
3.: Silvercity
4.: Farewell
5.: Nemtom, ez nekem is uj (de az is lehet, hogy ez a Strenght http://www.alientrap.org/forum/viewtopic.php?t=2189)
6.: Bloodprison
7.: Facing Worlds for Nexuiz (ezt en kovettem el :D)

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)