Random Quake 4 stuffok

Címkék

Most, hogy már van linuxos kliens a Quake 4-hez, érdekes lehet, hogy mit lehet belőle kihozni. A Phoronix először képeket közölt a játék linuxos verziójából, majd összevetette a Doom 3 teljesítményét a Quake 4-ével.Ez azért érdekes, mert a Quake 4 alatt ugyanaz a motor dolgozik, amelyet a Doom 3-hoz fejlesztettek ki. Sajnos teljesen korrekt tesztet nem lehetett készíteni, hiszen a két játék eltérő.

A Doom 3-ban a demo1 map-et használták, míg a Quake 4-ben megpróbáltak egy saját maguk által rögzített demo-t készíteni, ahol a beállítások, ellenségek típusa és helyzete, a map mérete, a fényviszonyok hasonlóak a Doom 3 demo1-éhez.

A Doom 3 a tesztekben több FPS-t produkált, mint a Quake 4, ami betudható talán annak, hogy míg a Doom 3 már kb. mint egy éve elérhető Linuxra, addig a Quake 4 kliens alig pár napos. De az is elképzelhető, hogy mégsem sikerült a demo1-hez hasonló tesztkörnyezetet készíteni... A teszt itt.

Hozzászólások

doom3 hoz nem lehetseges palyat kesziteni?

Egy biztos! Brutális gép kell alá még brutálisabb videókártyával. A 6600-as kevés neki 1024x768-as felbontásban (P4 3GHz 1GB DDR400 RAM I875). Némileg tuningolva a kártyát, 500/400-ról kb 540/430-ra, egész tűrhetően megy a game 1024x768-as felbontásban "high" beállítással. Ami persze nem azt jelenti, hogy néhol nem megy le 15Fps-re, de többnyire 30 felett van.

A képeket nézve azon gondolkozom hogy szerintem

az ID-nél meghülyűltek... Azt hittem hogy csak a doom3

lett játszhatatlan a sötétség miatt de úgy látom hogy

a quake4 is pont olyan ***** lett... Ezek szerint a motor

maga olyan ***** hogy nem lehet világosabb helyszíneket

készíteni?? Miért fordítottak akkora energiát az egészre

ha úgysem látszik semmi??...

A doom3 az egyetlen játék amit soha nem fogok

mégegyszer végigjátszani, a quake4-et pedig talán ha

egyszer kipróbálom...

> A képeket nézve azon gondolkozom hogy szerintem

az ID-nél meghülyűltek...

A Q4-et nem az id keszitette, hanem a Raven.

> Azt hittem hogy csak a doom3

lett játszhatatlan a sötétség miatt de úgy látom hogy

a quake4 is pont olyan ***** lett...

Horror-szeru jatekot nehez napfenyes legelon csinalni. A sotetseg es a szuk folyosok azert kellenek, hogy megfelelo legyen a hatas.

> Ezek szerint a motor

maga olyan ***** hogy nem lehet világosabb helyszíneket

készíteni?? Miért fordítottak akkora energiát az egészre

ha úgysem látszik semmi??...

Vannak kulteren vilagos reszek, pl. amikor a jarmuvekkel haladsz es harcolsz.

> a quake4-et pedig talán ha egyszer kipróbálom...

Pedig nagyon jo. A Doom 3-nal jobb.

>A Q4-et nem az id keszitette, hanem a Raven.

Akkor a Raven-nél hülyűltek meg... :)

>Horror-szeru jatekot nehez napfenyes legelon csinalni. A sotetseg es a szuk folyosok azert kellenek, hogy megfelelo legyen a hatas.

Persze, csak ne menjen a játszhatóság rovására.

Én nem a félelemtől szartam be a doom3 esetében

hanem a dühtől, hogy "bekötött szemmel" kell megküzdeni

valakivel.

Az alien vs predator szerintem sokkal

félelmetesebb volt. Ott legalább láttam hogy ki akar

megölni... és a helyszínek sem merűltek ki a

"sötét szoba, amiben valami gépek csinálnak értelmetlen dolgokat és akkor bezáródik az összes ajtó, lekapcsolják

az 1w-os (a tökömig se látok) villanyt (tök sötét lesz) aztán

előjön valami (nem látszik hogy mi az) és meg akar ölni"

forgatókönyvben. Szóval nekem nem tetszett.

>Pedig nagyon jo. A Doom 3-nal jobb.

Ha nem látok semmit akkor hiába...

LOL.

Jaja, gyk. F = flashlight

:-)

Szerintem a Q4-et igen eltalatak. Nagyon jo a team munka, erdekes, hogy jarmuveket kell hasznalni, es amikor (lelojem a poen?) na nem lovom le, hogy mi lesz ha elkapnak a Strogg-ok... de jo otletek vannak benne. A sotetseg annyira nem jatszik itt, mint a Doom 3-ban.

Hehe... :)

Azzal az a baj, hogy nagyon ügyesen úgy van megcsinálva

a játék hogy ha előveszem a zseblámpát akkor elteszi a

fegyvert. Namost a zseblámpával elég nehéz ölni. Ha

előveszek valami hatékonyabb eszközt akkor elteszi a

lámpát.

Tehát bk. így néz ki egy küzdelem.

(1) megyek a majdnem sötétben

(2) becsukódik mögöttem az ajtó és csak akkor nyílik ki

ha már megöltem a megadott számú ellenfelet.

(3) lekapcsolják a villanyt

(4) előveszem a lámpát

(5) előjönnek a szörnyek

(6) megvilágítom a kiszemelt szörnyet és memorizálom a helyzetét

(7) előveszek egy fegyvert (zseblámpa eltevődik, teljes a sötétség)

(8) belelövök a sötétségbe oda ahol az előbb a szörny volt

(9) Ha nem döglött meg (mellé lőttem vagy jól bírja az ólmot) akkor goto (6)

(10) ha megdöglött akor másik szörnyet választok, goto (6)

(11) ha nincs több szörny akkor felkapcsolják a villany és mehetek a következő szobába ha kinyílt az ajtó.

Ha a doom1-ből ismert imp jön az legalább vílágít amikor dobál, így nem kell annyit lámpázni. Megvárom míg megdob

majd ügyesen félrehajolok majd lövök....

Vagy kitárazhatok bele a sötétségbe de akkor a következő

szobában mehet a pusztakezes harcművészet...

Szerintem ettől még a doom1 is jobb volt játszhatóság

szempontjából.

Kíváncsi lennék hogy milyen lehet egy quake4 tdm

4-4 ellen a tök sötétben... :) Szerintem mindenki

lőne mindenre (csapattárs) ami mozog.... :)

> Azzal az a baj, hogy nagyon ügyesen úgy van megcsinálva

a játék hogy ha előveszem a zseblámpát akkor elteszi a

fegyvert. Namost a zseblámpával elég nehéz ölni.

Ez nem igaz. Olyan fegyverre valt, amin van lampa. Csakugy mint az eletben. A jatek eletszeru, hiszen ha ket kezzel fogsz egy pumping aktion puskat, hogy ne vagjon allba, akkor nincs harmadik kezed a zseblampara. Viszont van rajta puskalampa.

A felsorolas sem jo, mert a puskan, es a gepfegyveren van lampa.

> quake4 tdm 4-4 ellen a tök sötétben... :)

Nem tudom, hogy honnan veszed ezt a Q4 es a toksotetet. Imho semmivel nincs benne sotetebb, mint a HL 2-ben volt.

>Ez nem igaz. Olyan fegyverre valt, amin van lampa.

Lehet hogy én vagyok béna de ha megnyomom a lámpa gombot akkor nekem elrakja a fegyvert... és előveszi a

lámpát. Esetleg van valami mód arra hogy "összekombinálja"

a lámpát és valami fegyvert? :)

>A jatek eletszeru, hiszen ha ket kezzel fogsz egy pumping aktion puskat, hogy ne vagjon allba, akkor nincs harmadik kezed a zseblampara.

Ezt nem is vitatom... de ha már életszerű akkor legyen

már egy fejlámpa / vállámpa vagy mittudomén...

>Nem tudom, hogy honnan veszed ezt a Q4 es a toksotetet. Imho semmivel nincs benne sotetebb, mint a HL 2-ben volt.

A screenshot-okat nézve nekem úgy tűnik hogy olyan sötét

mint a doom3. Egy nagy feketeség néhány színes folttal. :)

> Lehet hogy én vagyok béna de ha megnyomom a lámpa gombot akkor nekem elrakja a fegyvert... és előveszi a

lámpát. Esetleg van valami mód arra hogy "összekombinálja"

a lámpát és valami fegyvert? :)

Nem tudom, nekem default igy mukodik. Fogalmam sincs.

> Ezt nem is vitatom... de ha már életszerű akkor legyen

már egy fejlámpa / vállámpa vagy mittudomén...

A fejlampa a banyaszoknal van :-) A puska lampaba az a lenyeg, hogy oda vilagit, ahova a puskaval celzol.

> A screenshot-okat nézve nekem úgy tűnik hogy olyan sötét

mint a doom3. Egy nagy feketeség néhány színes folttal. :)

Felsz a sotetben? Imho inkabb ez lehet nalad a baj :-) Az emberre neha rajon azert a para, az ketsegtelen. Foleg ejjel, amikor az ember fia a csendben fullhalgatoval nyomja. :-)

>Felsz a sotetben? Imho inkabb ez lehet nalad a baj :-) Az emberre neha rajon azert a para, az ketsegtelen.

Dehogy félek... :) Csak idegesít hogy nem látok semmit.

De ha megnézed a "Quake 4 / Linux benyomásaim" cikket és azon belül pl. felülről a 10. képet akkor talán érthető hogy miről beszélek.

>Keveset jatszottal Alone in Dark

Az igaz hogy azt nem játszottam végig... mert elakadtam :)

De az nem is fps és nagyon régen volt.

Feltéve ha ugyanarra a játékra gondolunk.

>es Resident Evil jatekokkal :-)

Ha olyan tombréderes felülröl látom magam típusú

akkor nem is fogok... az olyat utálom.

>Edzod meg. :-D

Rendben... ezeután kikapcsolt monitorral vagy

a monitornak hátal ülve játszok hogy szokjam a

vakságot... :)

> Az igaz hogy azt nem játszottam végig... mert elakadtam :)

De az nem is fps és nagyon régen volt.

Feltéve ha ugyanarra a játékra gondolunk.

Egyre gondolunk. Arra akartam peldat hozni, hogy sotetben is lehet jot jatszani.

> Ha olyan tombréderes felülröl látom magam típusú

akkor nem is fogok... az olyat utálom.

Nem Tomb Raider-es, ugyanaz az elkepzeles, mint az Alone in Dark.

> Rendben... ezeután kikapcsolt monitorral vagy

a monitornak hátal ülve játszok hogy szokjam a

vakságot... :)

Addig ne mondj velemenyt, amig nem probaltad ki a Q4-et. Aki eddig jatszott vele, annak tetszett. :-)

In article <42.55243@c.hup.hu>, Micskó Gábor wrote:
> Egyre gondolunk. Arra akartam peldat hozni, hogy sotetben is lehet jot
> jatszani.

Fassag, az AITD-ban soha nem volt sotet. Ket modon lehet megis: nincs nalad
lampa egy toksotet szobaban (ilyen sose fordulhat elo mert az oil lamp a
game legelso szobajaban van;), vagy a game vegefele a labirintus - ami
mellesleg a melypontja az egesz jatekmenetnek. Szoval rossz pelda.

--
Gabucino

gyerekek mi lenne hogyha csak az kezdene fikázni aki már próbálta és nem csak tippelget?

-a képeim a felső cikkben azért sötétek mert töksötét szobában ülök, és amúgy is rühellem az erős fényt. szóval azokon a gamma érték nagyjából 1.00, nekem pont jó.

- úgy mint a a d3 kiegészítőben, itt is egyszerre mehet a géppityu+flashlight, mivel a géppuskán kapcsolandó a fény....

-a program határozottan jobb, mint a doom3. minden tekintetben. egyetlen negatívum, hogy az utca embere kb egy éves késéssel fog játszani vele, mivel nem mindenki teheti meg, hogy a paksi atomerőművet is rákösse a gépére.