- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5603 megtekintés
Hozzászólások
Hip hip hurá .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[off]
teljesen elképzelhetetlennek tartom, hogy BSD licensz alatt hasonló dolog megjelenjen...
[/off]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
G3D is a commercial-grade 3D Engine available as Open Source (BSD License). It is used in games, tech demos, research papers, military simulators, and university courses. It can support real-time rendering, off-line rendering, back-end game server management of 3D worlds, and use of graphics hardware for general purpose computing.
http://g3d-cpp.sourceforge.net/
Egyik demo screenshot itt [g3d-cpp.sourceforge.net].
BTW: Mellesleg az OpenGL-nek - amelyen a Quake 3 is alapul - szintén egy BSD-hez nagyon hasonlító license van, szóval nemigazán értem én ezt a "BSD-nek nincs jövője" hozzáállást...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat ez a Quake engine-hez kepest eleg lol. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Háttazzért... [g3d-cpp.sourceforge.net]
Nameg... [g3d-cpp.sourceforge.net]
Mindezt 500 Fps-el egy GT6800-on sztem nem rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván nem véletlenül tud Carmack a sportautó gyüjtési hobbijának élni már évek óta... Vezető szerepük van ezen a téren és - ellenben másokkal - a forráskódokat nem azért adják ki, hogy majd a továbbfejlesztéseket hasznot húzzanak (hisz ők maguk csinálják az igazi fejlesztéseket), hanem mert ezzel is kedvezni szeretnének a rajongóknak és a közösségnek. Így gyakorlatilag akár BSD licensel is kiadhatnák, szerintem nekik szinte mindegy lenne...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze allo kepnel, 0 mozgassal, 0 fog-gal, 0-antialiassal, 0 bilinear, trilinear filterrel, meg a olyan szogletes mint a ***** :-)
Ha olyan jo lenne akkor nyilvan hallottunk volna mar rola. En a honlapon egy referencia jatekot sem lattam. Elkerulte volna a figyelmem? Ellenben a Q 3 motorral millio jatek keszul. Ha megengeded, azt tobbre tartom azert... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze allo kepnel, 0 mozgassal, 0 fog-gal, 0-antialiassal, 0 bilinear, trilinear filterrel, meg a olyan szogletes mint a ***** :-)
fog + antialiast ratenni nem igazan tetel. Bi meg trilineart sem. Az OS jatekoknak nem az endzsi szokott lenni a rakfeneje, hanem hogy nincs grafikus, zenesz ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imho a Q3 forrasban a grafikai motor mellett az igazi nagy durranas az a Carmack-fele halozati alrendszer, ami ha hinni lehet a dologhoz jobban erto embereknek olyan, hogy biztositja, hogy akar egy modemmel is lehet halozaton keresztul jatszani. Nem tudom, hogy a forraskod tartalmazza-e ezt... Ez nem kis fegyverteny a Q3 motor mellett azoknak, akik jatekfejlesztesre adjak a fejuket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, ujabban raketakat epit. Az sem lehet olcso mulatsag :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha BSD-vel adnák ki, akkor megteremtenék a legális lehetőségét annak, hogy a konkurencia zárt 3D engine-jeiben lássák viszont a továbbfejlesztett Quake3 enginejüket. Szerintem ezt nem akarják.
Nyilván nem nulla értékű teljesen elavult programkódról van szó, mivel akkor nem tudták volna nemrég még komoly pénzekért licenszeli a Quanke3 enginejét, amiért az év elején el is kellett halasztani a GPL licenszű kódnyitást.
Ráadásul így továbbra is megmarad a lehetősége annak, hogy licenzeljék a Quake3 kódót jelenlegi állapotában valamely cégnek, aki zárt kódú programjában akarja használni, mert természetesen az eredeti szerző jogait nem korlátozza a GPL. Ha pedig valaki külsős olyan plussz értékkel patcheli meg a Quake3 kódját, ami nagyban növeli annak az értékét, akkor az Id soft megállaodhat vele, hogy együtt licenszelik zárt kódba a közös módosított Quake3 kódot és osztoznak valamilyen arányban a bevételen. Ettől működi olyan hatékonyan a GPL üzleti modell. Hans Reisernek is ilyen újralicenszelésből származik a jövedelmének egy része.
BSD inkább csak ott jó, ahol bármi áron el akarunk terjeszteni egy új szabványt pl. egy codecet, mint pl. a vorbis. Így leginkább az adomány vagy a célzott céges tmogatás az amiből bevétel lehet. BSD licenszű kódot is természetesen bármikor újralicenszelhet az eredeti író, de sok bevételt nem remélhet, mert ezt bárki más is megteheti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol az se egy nagy durranas, csak feltalaltak az UDP - t es a tomoritest :) Valamint jo alaposan atgondoltak mi is az amit feltetlen muszaj atkuldeni ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat nem tudom, hogy akkor melyik resze a nagy durranas, de hogy Carmack milliomos lett belole az tuti :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy ilyen kártyán ez a minimum...
Srácok ugye mindenkinek egy ilyen vacak vana gépében?:)))LOL:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért annyira nem dícsérném azt a hálózati alrendszert, mert pont ettől lett a Q3 a világ legigazságtalanabb játéka. :))) Volt eset, hogy egy ISDN-nel rendelkező embernek jobb kapcsolata volt egy szerverrel, mint ADSL-es kollegájának és simán leosztott mindenkit :)) Sajnos, nem ment a kiegyenlítés a jobb és rosszabb kapcsolatok között.
Az milyen már, amikor rajtam kívül mindenki előbb tudta, hol vagyok a pályán mint én??? Csak nyeltem a raksikat, mint kacsa a nokedlit. Még egy lammer is eltalált simán.
Na jó, elfogult vagyok és - sajnos - nagyon szeretem a Quake 3-at. Ha megjelenik a forrás, mindjárt elkezdem patkolni, mert Mac-en egy szembejövő plazma miatt elszáll a játék :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni