Játék mobilra - problémák

Fórumok

Írtam egy játékot Android platformra, amelynek közepes sikere van (FallDown), a játékkal kapcsolatos bevételeim reklámokból jönnek össze, a játékban van egy reklámcsík, amely után - ha rákattint a játékos - kapok pár centnyi dollárt. A reklámokat nem én teszem ki, hanem egy közvetítő cég, tőle kapom havonta a reklámok után járó bevételt is a PayPal számlámra, ahonnan átvezetem a vállalkozás számlájára.

Írok egy újabb játékot is a platformra, amelyből már nem reklámbevételt remélek, hanem közvetlen a felhasználóktól érkező bevételeket. Ezt problémásnak érzem, nem tudom a helyes utat, miképpen lehetne ezt megoldani jól...

A lényeg az lenne, hogy a játék a saját szerver gépemen futna, az Android telefon csak egy kliens lenne, amely lehetőséget ad a játékosok számára, hogy belépjenek a játékba, ott a stratégiájuk szerint lépéseket tegyenek, akár más játékosokkal kapcsolatot építhessenek, és a többi egyéb dolgot, amit a játékkal majd lehet művelni (van tucatnyi ilyen a weben, lásd Travian, Ikariam, stb). Van egy maréknyi ötletem, amelyet megvalósítva ez a játék eltérne a jelenleg meglévő játékoktól, több ismerősömnek is tetszett az eddig meglévő kerettörténet, az ötletek és a megvalósított részek (15 éve húzom, hogy játék legyen az ötleteimből, talán most sikerülni fog :).

Minden felhasználónak lenne egy dollárban vezetett számlája, amely _virtuális_ számla, de ha pénzt fizet be PayPal-en keresztül, akkor ez a pénz megjelenik a virtuális számláján, és ebből olyan különféle _virtuális_ dolgokat vehet magának, mint a gyorsabb mozgás, az erősebb egységek, mágikus tárgyak; tehát olyan dolgokat vesz valódi pénzért, amelyek csak a játékban léteznek.

A pénzügyi oldaláról úgy néz ki a dolog, hogy a játékos PayPal-on keresztül befizet valamekkora összeget a játékhoz tartozó PayPal címre (amely az enyém), egy általam írt program ezt észreveszi, átvezeti a játékos virtuális számlájára az összeget, email üzenetet küld erről, "lepapírozza" a játékban, én meg időnként átvezetem a pénzt a valódi számlámra... :)

A játékosok nagy része külföldi lesz, és a bevétel dollárban fog érkezni. A befizetésről kell-e nekem automatikusan számlát adnom, vagy elég a befizetés ténye? Olyan oldalt, mint az AdMob "számlája" bármikor tudok készíteni, ha kell a játékosnak, akkor kinyomtatja, ha nem kell, akkor nem nyomtatja ki, de elég-e ez nálunk az APEH-nek? Mit teszek a dossziéba a beérkező pénzek mellé? Főleg, ha felfut a játék, és napi 50-100-500 párdolláros befizetésem lesz?

További kérdés, hogy a játékban vezetett virtuális számla megkövetel-e valami pénzügyi papírt a részemről, vagy nevezzem a virtuális számlán a pénzt "fabatkának", egy fabatka ér egy dollárt, de mégsem vezetek számlát? :)

Vagy nyissak valami offshore céget valahol messze és azzal csináljam? :D

Hozzászólások

No, ha valakinek ilyesmi problémája van, akkor úgy néz ki, hogy van rá megoldás, mégpedig az ÁFA törvény szerint:
167. § Mentesül a nyugtakibocsátási kötelezettség alól az adóalany abban az
esetben, ha
a) sajtóterméket értékesít;
b) a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény hatálya alá tartozó
szerencsejáték szolgáltatást nyújt;
c) kezelőszemélyzet nélküli automataberendezés útján teljesíti termék
értékesítését, szolgáltatás nyújtását.

Mivel itt kezelőszemélyzet nélkül történik a szolgáltatás nyújtása, és a fizetés is, ezért nem kell se számlát, se nyugtát adni, elég a bevételek után adózni, feltéve, ha bankszámlára érkezik a befizetés, és így nyoma van a bevételnek.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD