Jatekok zene/adattarolasa

 ( Nyosigomboc | 2010. május 14., péntek - 13:55 )

Sziasztok!

Felmerult bennem, hogy miert van az, hogy sok jatekfejleszto ahelyett, hogy a filerendszerben tarolja az adatait, inkabb 1-2 nagy file-t nevez ki sajat formatumu filerendszernek?
Van, amelyik zip-be teszi (ok, ezt ertem, legalabb elvileg lehet valamivel kisebb - bar egy jpg-t vagy vorbist nem nyom ossze), van, ami valami teljesen sajat formatumba.
Hatekonyabb szerintem nem lesz tole, a filerendszer overheadjehez hozzaadodik a sajat filerendszeruk kezelese.
A tippem az, hogy igy probaljak meg megvedeni, hogy a jatekosok modositsak vagy lemasoljak egyes reszeit. Az elobbi viszont - szerintem - nem indokolt, mert ha a kliensen van, mindenkepp modosithato marad (es ha valaki csal ezzel, akkor sincs semmi). A masolast pedig - sajat tapasztalatom szerint - nem nagyon akadalyozza. Eddig ha egy jateknak tetszett a zeneje (es nem volt fent pl. torrenten), 10-20 perc alatt ki tudtam nyerni belole, koszonhetoen a vorbis jellegzetes felepitesenek (OggS stringek).

Tudtommal van a HUPon is par jatekfejleszto. Szerintetek miert van ez?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A nagy file-nak előnye, hogy gyorsabb a játék telepítése. Igazából úgyis csak build script
rakja össze, úgyhogy fejlesztés közben sok vizet nem zavar. Igen, a lelopás elleni védekezés
is része a történetnek.

Nem vagyok játékfejlesztő, de azt gondolnám, hogy nem a védelem, hanem a sebesség miatt csinálják. Kevesebb rendszerhívás, kevesebb nyitott fájl, kis méretű fájlok esetén a fájlrendszer overhead is csökken, illetve a fragmentáció is kisebb lesz. Ahogy írtad, ezeket többnyire triviális visszafejteni. (Módosítani nem mindig, de sok játéknál elég a megfelelő könyvtárba bepakolni a kicsomagolt fájlok átírt verzióit, és akkor azokat használja az eredeti helyett. Úgy icipicit lassabb, de fejleszteni/moddolni könnyebb.)

Sebesség. A legtöbb fájlrendszer előreolvassa a megnyitott fájlokat, ami a filecache-be kerül. Így ha csak egy fájl van az összes grafikának, ott gyorsabb lesz minden. Ott van értelme a fájlokat szétszedni, ahol módosítani is kell, de ezek az adatok nem írhatóak.

A visszafejthetőség kb kimerül abban, hogy pistike nem tudja kiszedni a kedvenc figurája bőrét és kirakni facebookra.

--
http://sandor.czettner.hu