Parkolás az ovinál

Az ovi és a rendőrség körülbelül 200 méterre van egymástól.
Minden reggel rendőri forgalomirányítás van az óvoda előtt. Ami leginkább abból áll, ha a szülőket és gyermekeiket az autósok nem akarják átengedni a zebrán akkor a rendőr ezt megoldja. Örülünk ennek a „szolgáltatásnak”. Hisz szolgálnak és védenek.
Parkolóhely alig van. Körülbelül fele mint amennyi igény lenne... Reggelente anyukák ott rutinoznak kora reggel hogy beférjenek... kitolassanak... kiférjenek... Kavalkád. Leginkább mindenki siet. Nem egyszerű sok ember életében a reggel.

Férjem tegnap odament a rendőrhöz hogy ugye ő is látja hogy a kedves anyukáknak mennyire nem egyszerű parkolót találni majd pedig beügyeskedni magukat a megfelelő helyre. Vajon ha a rendőrség ilyen közel van az ovihoz akkor a rendőr miért foglal el egy EGÉSZ parkolóhelyet az autójával. Talán át is sétálhatna akár.

Megértette. Ma gyalog voltak ott a REND őre.
Érdekes hogy maguktól ez nem jut(ott) eszükbe.

Hozzászólások

azert neha nem art a rutin sem. 2 honap mulva megy majd mindenkinek.

Vagy az embereknek nem kellene ennyire elkényelmesedni, és mindenhová autóval járni.

Szerintem felesleges flame lenne. Ma pl. egy biciklist sem lattam a varosban (meg futart se nagyon). :))) A BKV meg hat szegenykem... (Deak teri aluljaro csovestanya lett ismet, mint rendesen, ha beut a hideg ido. Gondolom a tobbi nagy kozpont is.) En sem tennem ki ennek a gyerekem naponta, ha tehetnem...

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Az igaz, hogy ma a BKV szar állapotban van.

Az igaz, hogy ma nem volt kellemes bringázni.

Az igaz, hogy a túlzott gépjárműhasználat nem jó.

De én is kocsival mentem le a boltig, mert ilyen szar időben a franc se fog bringázni. Holnap valószínüleg Volán + BKV lesz, mert péntekre kaptam időpontot gumisnál, nem kockáztatom meg, hogy elakadjak, miattam szopjon az, akinek már van fent téli gumija, ha esetleg itt is elkezd esni a hó. Bringát meg majd előveszem tavasszal.

Az egytonnás esernyő szindróma?
"Apúú, esikaesőő, mennyünkkocsivaaal, lécciléccííí!" :))

Másrészt ilyenkor a legjobb biciklizni, mikor nem kell kerülgetni a többi idióta kerékpárost. Persze elő kellet szedjem a kesztyűt meg a sálat, meg üvöltöttem a viharos szélbe mikor szembe fújt, de azért beértem.

Így van, ilyen időben nem kell kínlódni a bicikliparkolással, majdnem minden hely az enyém :)) De legalábbis több hely van, kényelmesebb lelakatolni a bicót.

Azt sosem értettem egyébként, hogy aki a kerékpártárolókat tervezte, mármint ezeket az eccerű kis félköríves egymás-mellé-sorakozókat, az vajon látott-e már két bringát egymás mellett, mert hogy alig van hely odaférni a kettő közé, hogy a lakatot lezárjam-kinyissam, az tuti...

A közúti biciklizés a lassúsága miatt ön-és közveszélyes, zavarja a forgalmat, megizzadsz útközben (tudom, bringás oldalakon sulykolják az ellenkezőjét, de aki nem izzad rajt az vagy hazudik vagy alapból is büdös volt), csak a baj van vele. Amíg nincs bicikliút, el kéne felejteni.
Amúgy meg gyereket miben viszel biciklin? Puttonyban?

Viszont fáj látni ahogy a nagy bálna autókkal nyomul mindenki reggel BP-n, mindegyik dögben EGY ember... ez meg a másik véglet.

A japánok, olaszok megoldották, aki tud, robogóval pöfög (nem, ezen se szállítanék gyereket azért :) ). Nálunk is elterjedhetne, legalább nyáron, esetleg gazdagabbaknak második kocsinak miniautó - erre sajnos itt nemnagyon van pénz.

Nyáron valóban megizzadok bringán, de szerencsére 13 milliárd éve létezik már víz, amit ilyenkor lehet használni... mosdásra. :) Egy cseretrikó is befér a táskámba. Tudom, az emberek 99,9%-a állandóan ügyfélhez megy frakkban illetve nagyestélyiben, ami nem fér be gyűrődés mentesen a táskába, ezt elismerem.

Amíg nincs bicikliút, el kéne felejteni.
Gratulálok, felvettek a városházára közlekedésért felelős biztosnak. :D Ilyen alapon még úgy 300 évig nem szabadna bringázni MO-on. Az erdőben se szabad túrázni, mert ott nincs járda? :D
Engem az ön-, és közveszélyes, lassú autós forgalom zavar a közlekedésemben, amely mellesleg még élhetetlenné is teszi a várost. Amíg nincs mindenkinek üzemanyagcellás, vagy elektromos autója, el kéne felejteni. Ismerős mondatok?

Amúgy meg gyereket miben viszel biciklin? Puttonyban?
Lehet annak is örülnének a gyerekeid, de van kényelmesebb megoldás is, ha ebben a videóban résen leszel, megtalálod a választ. :)

Tudom, nem kell mondani: Koppenhága mivel tőlünk délre fekszik, ezért ott nincs tél, illetve az egész város tök sík, egy emelkedő sincs. Jah meg az eső sem esik soha, és az emberek is olyan csórók, hogy a szomszédtól lopott bringával közlekednek csak.

A "mivel viszed a gyereket óviba" témától eljutottunk a generic bringásbunkó "mindenhova biciklit - minden más rossz" szlogenekig. Gratulálok.

"Tudom, az emberek 99,9%-a állandóan ügyfélhez megy frakkban illetve nagyestélyiben" - esetleg valaki nem akar izzadtan megérkezni és azonnal a fürdőbe rohanni, bárhova is megy (család, barátnő, munka, stb - ismerős fogalmak?)
Amire a legtöbben városban/város körül autót használnak (10-20 km táv) a bicikli már alkalmatlan.

"Az erdőben se szabad túrázni, mert ott nincs járda?" && "Koppenhága [maszlagrizsamaszlag]"
Koppenhágában mintha lenne bicikliút....
A bicikli nem közútra való, ahol a többi jármű utazósebessége többszörösen nagyobb mint a biciklisé.
Gyűlölöm akár motorral is (nemhogy autóval) kerülgetni a gyökkettővel út közepén csalingázó szerencsétleneket, akik azt hiszik hogy ezzel még jót is tesznek a forgalomnak, és még nekik áll feljebb ha rájuk dudálnak... ha szerinted ez a szintű önzés és bunkóság egy lapra tartozik az erdőben túrázással, akkor gratulálok, felvettek a $RANDOM_BICIKLIBUZI_SZERVEZET elnökének, menjél mesterséges forgalmi dugót okozni.

Esetleg gyalog nem akarsz sétálgatni a főúton?

Úgy se vagy hajlandó megérteni, de azért válaszolok. :)

A "mivel viszed a gyereket óviba" témától eljutottunk a generic bringásbunkó "mindenhova biciklit - minden más rossz" szlogenekig.
Egy szóval se mondtam ilyet! Épp ellenkezőleg! Ha nem jött volna át az irónia, akkor elárulom, hogy bringás-autós vitáknál a leggyakoribb (!) "ellenérv" az szokott lenni, hogy bringával nem lehet sittet, vagy hídhoz való vasbeton elemeket szállítani. Ilyenkor szembesül vele az ember, hogy milyen szintű a vitapartnere, és inkább abbahagyja a végtelen ciklusba kerülő vitát. Látod itt is bejött.

A másik típus meg az "ügyfélhez megyek 200 km-re frakkban" típusú ember. Ők egyszerűen nem értik meg, hogy nem őket akarjuk kerékpárra ültetni. Személyes sértésnek veszik mindenféle kerékpározásra vonatkozó ösztönzést.

Szóval általános hibás felfogás az autósok között, hogy az elvetemült bringás szervezetek mindenkit kerékpárra akarnak ültetni. Ez téves! Könnyű erre hivatkozva elmebetegnek nyilvánítani ezeket a szervezeteket, pedig közös a cél. Ha csak az használná az autóját, akinek feltétlen szükséges, akkor máris nagyságrendekkel jobb lenne a városok levegője, illetve tetszőleges A és B pontok közötti utat is gyorsabban, stabilabb menetidő alatt lehetne megtenni. Persze mindenkinek van egy kifogása, hogy ő mért nem tud mást alternatívát találni, mint az autó, akkor sem ha tehetné.

Sajnálom, hogy a Koppenhága-i videó lényegét sem értetted meg, azt csak arra válaszolva linkeltem be, hogy lehet kisebb gyerekeket is kerékpárral szállítani. Pár km-es távra, nem túl hideg időjárásban alternatívája a többi módszernek. Igaz, azt nem állítanom, hogy pl Bp-en ehhez megfelelő bringaúthálózat van az óvodákhoz, de az eszköz adott hozzá.

Az erdőben túrázós mondatomat sikerül kicsit erőltetetten kiforgatnod. Annak analógiájára írtam, hogy állításod szerint ameddig nincs bringaút addig ne bringázzanak a városban. Nos ezzel csak az a baj, hogy ettől függetlenül lehet _szabályosan_ közlekedni a városban kerékpárral, mint ahogy az erdőben is lehet sétálni, pedig ott meg nincs járda. Így márt érthető?

(...)ha szerinted ez a szintű önzés és bunkóság egy lapra tartozik az erdőben túrázással(...)
:D Most mondtak először önző bunkónak, amiért bringával közlekedem. Tehát, ha eladom a bringámat és a téli felszerelésemet és veszek a pénzből egy hasznát autót (vagy kettőt mindjárt) és ezentúl én is a városban fogok pöfékelni napi 32-45 km-t, akkor máris társadalmilag öntudatosabb, és jobb ember leszek? Igen érdekes világnézeted van. :)

Félve merem csak megemlíteni, hogy lesznek - bringás szemszögből nézve jó - KRESZ módosítások. Pedig már így is milyen undorítóan liberális már, nem? A bunkó, önző városi bringásokat engedi a autósoknak dedikált utakon tekerni. Még idejében szóltam, hogy tudj ellene tiltakozni.

A kerékpár se nem gépjármű, se nem gyaloglás. Városban a kettő közt van valahol. Egyszerű számítással ki lehet deríteni, hogy mi a megfelelő az embernek.

Mekkora a táv, amit meg kell tenni és ez melyik közlekedési eszközzel mennyi ideig tart?

Egy átlagos ember, kb. 5 km/h-val gyalogol. Tehát 5 km megtétele 1 óra. Biciklivel néha beletekerve, a 10 km/h átlag nem megterhelő, nem izzad meg az ember, főleg ilyen hűvösben. 10 km/h átlaggal az 5 km már csak 30 perc. Ebben az esetben a briciklisnek sajnos nincs helye sok helyen a városban, mert az úttestre lassú lehet (bár dugóban nem), járdára meg túl gyors, meg ott tilos is. Ahol van bringaút, bringasáv, ott jó.

20 km/h átlaggal, ami már elég fárasztó és izzasztó 15 perc a táv.

Meg kell nézni, hogy ez autóval mennyi idő a reggeli csúcsban, illetve BKV-val mennyi.

10 km/h a biciklis megengedett sebessége járdán. Ha nincs hatalmas tömeg, ennyivel még menni is lehet szépen.

Forgalomban viszont a 20 km/h is borzalmasan lassú és veszélyes, Budapesten nem ritka hogy robogósokat (40-50 km/h) is próbálnak leszorítani. Ennyivel meg ne mondja senki hogy bárki aki nem versenyző, képes tekerni hosszú távon.

Csak összegzésképpen, nem csak neked válaszolva.
Sajnos megint az autó vs. alternatív közlekedés.

1. Ha valaki nekem elmeséli, hogy hogyan tudok pl. Tbányáról Óbudára bejutni olcsóbban és közel (és nem dupla) annyi idő alatt, mint autóval, akkor megköszönöm. Addig néma csend. (Megj.: múltkor egy héten keresztül a Délinél volt dolgom. Vonattal mentem.)

2. Persze letehetném a kocsit Budaőrsnél vagy valahol Budapest szélén. Öööööö... Hol is?!

3. Csövik. Tudok róla. Nem vígasztal. De tudjátok mit? Nem akarok mindenről tudni. Nem akarom mindenki problémáját én megoldani. Finanszírozok éppen elég szervezetet, hogy ezeket a problémákat megoldják. Én olyan városban nőttem fel, ahol két-három csöves volt összesen. Ezeket az embereket mindenki ismerte névről, nem okádták-szarták-hugyozták körbe a kedvenc padjukat semelyik sétálóutca közepén, de sehol sem. Najó, szotyihéj az volt körülöttük. Én a mai, budapesti csövik ezen részét rohadtul nem tudom tolerálni. Ha választanom kell, hogy a gyerekem lássa őket vagy sem, akkor azt választom hogy inkább ne.

Bocs FébertI, hogy szétoffolom a blogodat, csak néha úgy felhúznak az elvakultságukkal emberek...

1. Ha ennyit jársz naponta, akkor számodra nem alternatíva a bringa. Nem rólad van szó. Akinek nem inge, ne vegye magára. Itt a rövid távú közlekedésről van szó, leginkább külvárosból belvárosba, belvárosból belvárosba, belvárosból külvárosba. Tehát a Budapesten BELÜLI közlekedés a gond, amikor valaki 3 km-re beül a kocsiba és növeli a dugót. Ilyenkor jön a malteros vödör és egyebek, de ha a felét megteszi az ember BKV-val, a másik felét gyalog, mennyi idő az? Max. fél óra. Nem mértem, gondolom dugóban is van legalább 20-30 perc ez a táv.

2. Igen, ez probléma. 4-es metrót ki kéne vinni Budaörsig, ott egy csomó üres telek, oda P+R, meg lenne oldva félig meddig az agglomeráció.

3. Detto. Tököm kivan azzal, hogy azt basztatják egyesek, aki elköltözik a mocsokból, az összehugyozott, összeszart, összehányt lépcsőházakból ki az agglomerációba. Miért azt kell basztatni, aki ÉLNI AKAR, nem mocsokban, nem hányásban, hanem nyugodt környezetben. Miért nem azt basztatják, aki hagyta, hogy idáig jusson a főváros? Ahol éjjel 1-kor egy rohadt nyilvános WC-t nem találsz, még a főbb csomópontokon se?!?!

Szóval nehéz kérdés ez. Nem fekete-fehér, mint ahogy sokan látják. Csak egyszerűbb kikiáltani egy csoportot főbűnösnek (autósok, agglo-lakók), és tüneti kezelést folytatni, mint az okokat megszüntetni.

Én értem a bringásokat, sokat vitázom velük a criticalmass.hu-n. Szép az a város, amit elképzelnek. Tényleg. Csak sok mindenről elfeledkeznek, amikor nyugati városokkal hasonlítják össze Budapestet. Pl. Amszterdam kedvelt példa. Nos, 1/3-a a város területe Budapestnek, az elkerülő környűrű, ha jól emlékszem 39 km, teljes hosszában. Budapestnek még nincs kész az elkerülője, de már így is 79 km és ~110 körül lesz, ha elkészül. A többi nyugati nagyvárossal is ez a helyzet.

Értem a bringásokat, tény, hogy tenni kell valamit, mert sok az autó a városban. Erre mondtam nekik azt, hogy más lenne a leányzó fekvése, ha nem azt mondanák, hogy dugódíjat, hanem azt, hogy P+R, tömegközlekedés fejlesztése, agglomerációból bevezető bringautak és dugódíj. Más lenne rögtön a megítélésük az átlagember szemében.

"a rendőr miért foglal el egy EGÉSZ parkolóhelyet az autójával"

Jajj, szornyu, pereljetek be.
Az ovoneniknek nem szoltatok meg, hogy miert nem jonnek rollerrel?

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

Szerintem pozitív, hogy megértette és elfogadta a megjegyzést :P
És örülni kell annak hogy az ovi környékén rendőrök irányítják a forgalmat. Nálunk az elővárosból kivezető "főúton" van az iskola, templom meg sokminden, ott felszereltek táblás sebességmérőt, 30-as táblákat, rendezték a parkolási lehetőségeket, új zebrák vannak, és reggel meg délután (amikor nagy a forgalom) nem csak az iskolánál de a környékbeli kereszteződésekben is vannak forgalomirányítók.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkens)
http://holo-media.hu