Ügyvédi dokumentumok archiválása

Fórumok

Sziasztok!

Véleményeket szeretnék és esetleg lehetséges megoldásokat is az alábbi feladatra, hogya hogyan lehetne megoldani.

Kitétel:
A) Kizárt legyen a megőrzendő irat utólagos módosításának lehetősége.
B) Védett legyen a megőrzendő irat a törlés, módosítás, véletlen megsemmisülés és a sérülés ellen.
C) Biztosítva legyen, hogy a megőrzés során az irathoz jogosulatlan személy nem férhet hozzá.
D) A megőrzés ideje alatt az őrzött irat legyen olvasható-értelmezhető, azaz álljon rendelkezésre olyan számítógépes környezet, aminek segítségével az ügyvéd az iratot olvasni tudja, illetve másnak (ügyfélnek, hatóságnak, kamarának stb.) az olvasható iratot be tudja mutatni.

Röviden ennyi. Én valami szalagos megoldásra gondoltam.

Hozzászólások

Megbízni egy PROFI iratkezelő céget, hogy mind ezt oldja meg!

----
概略情報

ilyesmire gondolsz?

--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!

Értelmesen megoldani nem lehet, főleg, hogy ügyvédről van szó:P

Egy határig értelmesen megoldani úgy lehet, ha azt feltételezed, hogy az irat elektronikus számla és úgy kezeled, ahogy az elektronikus számla kibocsátására jogosult cégek szokták.

Szerintem.

Scannelés... azt nem módosítja senki. Páncélszekrény, hogy ne férjen hozzá senki. Tanuljunk könnyen-gyorsan magyarul tankönyv, hogy mindenki megérthesse!

Az élet csak a halál előjátéka...

DAT kazetta? Van egy HP DAT meghajtóm. Esetleg azzal megoldhatóvá lehetne tenni.

A dat kazetta sok mindent nem old meg.
Az ügyvédi iratnál számít az, hogy mi van benne, tehát módosíthatatlannak kellene lennie, számít az, hogy ki írta, tehát igazolnod kellene tudni, hogy honnan van és számít, hogy mikor, ezt pedig csak egy központi, hiteles időbélyeg szolgáltatással lehet rendesen megoldani.

Ezért gondolnám, hogy ahogy az elektronikus számlákat kezeli a microsec meg egy-két hasonló magyar cég, azzal a megoldással szerintem okiratot is lehetne. Nekik van elektronikus irattár szolgáltatásuk is, szerintem eddig a szintig érdemes elmenni.

Az időbélyeg az nem gond mivel azt az ügyvéd teszi rá a pdf fájlra. Egy szaklapban azt olvastam, hogy cd, dvd merevlemez kizárva pont amiatt mivel ezeket az iratokat nem pár évre kell eltenni hanem akár több év tizedik és erre a legalkalmasabb a kazetta. Ezt is írta a szak folyóirat, viszont a kazetta megoldással az a gond, hogy drága. Azt nem fogja egyik ügyvéd sem kifizetni szerintem. A módosíthatóság ahogy olvastam az azt jelenti, hogy ne lehessen úgy módosítani az okiratot, hogy azt észre nem lehessen venni. Vagyis ha módisítja valaki akkor mindenképpen kell hozzá az ügyvéd időbélyegzőlye. Azt pedig csak ő tudja rátenni a dokumentumra.

Az igaz, hogy a szalag a legbiztonságosabb, de ezt ők nem a te sufni szalagodra értik, hanem klimatizált környezetben működő, rendes táppal ellátott, nagy mentőrobotokra... Jaguárra például.

Hagy emlegessek egy viccet, érteni fogod, miért:
Nő az ékszerboltban megkérdezi az egyik ékszer árát, megmondják, annyit mond, hogy hűha.
Megkérdezi a másik árát is, a kiszolgáló előbb leülteti, majd közli vele, hogy három hűha :)

Ez hogy oldja meg az általad felsoroltakat ? Nekem meg van bicajom, az sem oldja meg. Amit leírtál az iratkezelést jelent és ez független a tárolás, mentés módjától, azaz egy iratkezelő rendszert feltételez jogosultságokkal és egyéb okosságokkal. Van egy HP-d ? És ? Mentsed, majd én módosítom. Akár a szalagon visszatöltés nélkül is.

A modszer egyszeru: A joghatassal jaro dokumentumok iratkezelesenek megfelelo szoftver es uzleti eljarasok hasznalata vagy fejlesztese.

2010. jan. 1-től az ügyvédeknél kötelező lesz az elektronikus aláírás/doku kezelés,
archiválás.
erre is építem a vállalkozást. az én módszereim már ki vannak dolgozva :)

--
Sony Vaio &