Klingon redőzött homlok. Oka és miért?

Fórumok

Aki a Star Trek sorozat szakértője, minden bizonnyal tudja a választ. Én csak annyit tudok, hogy a New Generation évadban már a klingon férfiak és nők meglehetősen más külsőségekkel bírnak, mint a Star Trek J.T. Kirk-ös első szériában. A Deep Space Nine szériában van egy rész, mikor Worf-ék visszacsöppennek az Enterprise-ra, a 70-es években forgatott epizódok egyikébe, ahol maguk a szerepelők Jadia Dax, Bashir doktor stb. nem ismerik fel a bárban tartózkodó klingonokat. Miután kiderül, hogy a "Kirk-ös környezetben" a klingonok 100%-ig emberiek, Dr. Julian Bashir felteszi a kérdést: (kb.) "Ez valami vírusfertőzés, vagy génmanipuláció eredménye?". Worf csak annyit közöl, hogy "Ez egy hosszú történet."

Mi történt a klingonokkal?

A válaszokat előre is köszönöm...

Hozzászólások

Az Enterprise sorozatban magyarázzák meg.
A Broken Bow c. pilot epizódban, meg az utána következőkben is már a hagyományos redőzött homlokkal jelentek meg, tehát feltételezhettük, hogy ez a természetes kinézetük, az írók szerint is.
Innentől kezdve két lehetőség volt, ráfogjuk a TOS klingonjaira, hogy azért olyanok, amilyenek, amiért (azaz nem volt lóvé maszkmesterre :)) vagy kitalálunk valami csavaros sztorit, hogy miért jelentek meg már laposfejűként alig 50 évvel később.
Ekkora magaslabdát nem tudtak kihagyni, és a negyedik évad Affliction, és Divergence c. epizódjaiban ki is derül a lényeg.
Szerintem nézd meg őket, egyszerűbb, mint elmagyarázni, meg az élmény is jobb :)

Nekem is próbálták már megmagyarázni, de sose sikerült magyarázat útján megértenem.

Meg kell nézzem az ENT-et. Ami sajnos nem ragad annyira magával mint pl. a DS9 sztorija, vagy a VOY humora. Vagy legalábbis az első évad néhány részén még mindig nem sikerült túllendülnöm :-S

Ráadásul, ha a VOY-ban volt pár idővonal kavarás köszönhetően a 27 (?) századbeli időzsaruknak + Janewaynek, ami hááát... necces... ember legyen a talpán aki követni tudja...
Na az Enterpriseban ezt még tovább fokozzák.

"Meg kell nézzem az ENT-et."

Csak ha nagyon sok időd van C kategóriás science-fiction sorozatra, amire a harmadik évad körül ráfogták, hogy mégis Star Trek (eredetileg csak Enterprise volt), persze a nézettségi mutatók azután se javultak.

Még szerencse, hogy a 4. évadtól beszüntették a sugárzását.

Nekem tetszett, főleg például a 3. évad, ami majdnem hogy egy egybefüggő rész szétdarabolva, nem mint például a TNG, ahol körübelül epizódonként más-más a történet. Szintén pozitívum, hogy a DS9/VOY-ban elég sok "töltelék" rész van, amiknek igazán nemsok értelmük volt, ám kellettek, hogy meglegyen a 7 évad. Összeségében jó, bár például a 4. évad első két része illetve a befejezés nagyon borzalmas szerintem, de a többi rész rendben van. Kicsit zavaró lehet a technológia, az hogy történet szerint a TOS elött játszódik, ám látszólag sokkal fejlettebb minden. Szerintem amúgy sokkal közelebb van a régi Trekekhez, mint például az új film. Szerintem nem C kategóriás a sorozat...

ds9bol az elso 3 evadot kell kibirni
a bajor-cardassiai konfliktus megadja az egesz tortenet hatteret, es ehhez hozzatartozik a profetazas...
de amint felbukkan a dominium, elkezdodnek az erdekesebb reszek
nekem pl a ds9, a voyager, meg az enterprise tetszik, a tos meg a tng az kicsit oldschool

Egy másik nem hivatalos - Star Trek: The Vanguard-ban olvasható, de még az eddigi legjobb - magyarázat még Khan-ig és az eugenikus háborúkig nyúlik vissza, és azért jó, mert még Arik Soong (és ezen keresztül Noonien Soong, és Mr. Data), valamint az augmentsek (és ezen keresztül Dr. Bashir) is a képbe kerülnek, itt valaki összefoglalta szépen.

Igen. Az Ent epizód végén Arik Sung, mikor börtönbe került, elfogadta a sorság, és keresett magának valami elfoglaltságot :) Arra jutott, hogy a szerves életformákat nem lehet (hasonló következmények nélkül) mesterségesen tökéletesíteni, így nekiállt megtervezni a mesterséges embert.
Kétszáz év múlva, Noonien Sung-nak sikerült is befejezni :)

Az ENT tényleg nem irreleváns, de érdektelen :-P.

Rá lehet fogni arra is hogy Star Trek, némi képzelőerő kell hozzá, bár sokkal kevesebb, mint a Star Trek XI-hez (de mutass egy másik Star Trek filmet ami 95%-ot kapott a Rotten Tomatoes-en és csak idáig $344,517,691 bevételt hozott, erre van igény, ezért ilyen az amerikai szórakoztatóipar).

Erről a ST, nem ST dologról meg a székely vicc jut eszembe, mikor betér a kocsmába egy magyar állampolgárságot szerzett fekete bőrű férfi. - Hát te miféle vagy? - kérdezi a székely - Én magyar vagyok - válaszolja. Elgondolkozik a székely. - Az még rendben van, hogy te magyar vagy, de akkor én mi vagyok?

Az Andromédával mi bajod volt?
Attól még, hogy Kevin-Herkules-Sorbo játszotta a főszerepet, szerintem nagyon jó sc-fi volt, és persze szintén Roddenbery.

Na jó, az 5. évad az legalább olyan gyenge és erőltetett volt mint az Alias 5. évadja, de az Andromédában legalább az utolsó pár részben helyretették a dolgokat. (+ emlékszem, ordítva röhögtem azon a poénon, mikor, ha jól emlékszem Ronnie mondta pár ellenségnek, hogy "Nem ezeket a droidokat keresitek", majd elgondolkodott, hogy "ez vajon honnan jött?" :-D Egyszerűen mesteri!!! :-D)

"mindenesetre kurvajo film volt."

Igényes lehetsz nagyon.

"valami nagyon elvan ott rontva nalad"

Igényes vagyok, nagyon.

Mint sci-fi az elmúlt évek terméséhez képest nem volt annyira nagyon rossz, látványos, pörgős, lehetett rajta röhögni, tipikus popcorn mozi, átlagos amerikai akciófilm, semmi különös. Ahogy te fogalmaztál: kurvajó film.

Én is erre számítottam (de mást vártam volna, irreális módon persze, hiszen ami korábban esetleg működött, az is egy adott szubkultúrát megcélozva, az ma már ott se menne), de ettől még kommersz egy film, egyáltalán nem fogott meg.

Azt azért tegyük hozzá, hogy a Star Trek X konkrétan sárba tiporta a TNG legénység összes eredményét. Nevetséges volt, majdnem olyan rossz, mint a Star Trek V. Ennek megfelelően óriási bukás volt, ami jelentősen betett azért az ST-nek.

Innen kellett indulniuk, úgyhogy hozták az ügyeletes üdvöskét, aki újra megtalálta a jelenlegi mozibajáró közönséget megfogó tematikát és hangvételt, úgyhogy ismét dőlni fog a lé, jönnek a hasonló filmek és sorozatok.

Ez az új ST már nem az, ami miatt az ember várta a TNG vagy a DS9 következő részeit. Más korszak, más világ. Én annak idején elég sokat foglalkoztam vele, benne voltam kicsit a Magyar ST Klubban, készítettem néhány DS9 epizód átiratot a Replikátornak (ami az SFPortál jóvoltából ismét elérhető, itt megvan az _összes_ ST tévéepizód teljes magyar átirata olvasmányos formában).

Az ST azért tudott 40+ évig folyamatosan fennmaradni, mert mindig képes volt megújulni. Nekem a TNG a kedvencem, szorosan követi a DS9 és kicsit lemaradva a VOY. Ez a három sorozat tekinthető az ST 2. generációjának. A 3. generáció az ENT-tel kezdődött, és ez a film is ebbe tartozik. Más a hangulat, a célközönség is változott. Engem pl. az új ST film képi világa kifejezetten idegesített: olyan pörgősre volt vágva, hogy megfájdult a szemünk a végére.
A történet is faék bonyolultságúra volt véve, de úgy tűnik, hogy ez volt a siker receptje.

Az is igaz a Star Trekre, hogy egy adott generáció eleje mindig is döcögősre sikeredett. Az eredeti sorozatot 3 év után leállították, aztán jött a TNG, aminek az első 2 évadja azért eléggé hullámzott a minőség szempontjából. Ugyanez igaz az ENT-re is.

Üdv,
Gergely

Akkor én a 2. generációra korlátozott Star Trek rajongó vagyok :-)

A replikátort ismertem, jó, hogy újra fent van, bár már nem foglalkozom a Star Trek-kel, mostanában már csak a japánok vizuális szubkultúrája (anime, manga) képes igényes, elgondolkodtató, nézhető, ha kell elvont tartalmat előállítani a képernyőn, az amerikaiak túlságosan el vannak foglalva a speciális effektekkel, a science fiction meg kénytelen nézhetetlen lenni a vásznon hogy megfeleljen a mai elvárásoknak.*

De a TNG, DS9 és a VOY az egészen más volt, azt írod másabb, mert a franchise időnként megújul, de szerintebb jobb, minőségibb volt, sokkal többet nyújtott azoknak a nézőknek akik az alkalmi kikapcsolódásnál, szórakoztatásnál valamivel többet akartak kapni.

* Habár mondjuk a sorozatok terén pl. a Battlestar Galactica is igényes, minőségi darab, úgyhogy nincs minden még veszve.

A Star Trek X meg igen, mindenidők legrosszabb mozifilmje, a Star Trek V után legalább ott volt a Star Trek VI, hogy kiköszörülje a csorbát és lezárja a TOS érát, a TNG legénységének nem volt ilyen szerencséje (habár biztos volt beleszólásuk a koncepcióba, forgatókönyvbe). A Star Trek filmek amúgy azért közel sem olyan nagyon jók, nekem az első film a kedvencem, az klasszikus, viszont a második a legjobb az összes közül, a hatodik meg a nyolcadik lettek még jók, a többi nem igazán.

Star Trek X-et fölösleges ennyire szidni, megvan annak a jó oka, miért lett ilyen.
A film nekem sem tetszett, mégis örülök neki. Ha ezzel lehet új érdeklődőket találni
akkor legyen. És nekem alapvetően nem a tartalmi résszel volt problémám, hanem a megvalósítással.
De lásd: http://hup.hu/node/70533#comment-764863 itt már fröcsögtem róla pár sort :)

Japán húdeüberallesvisualcultire-t se kell agyonajnározni. Animek, mangák 90% ugyanugy kommersz szar mint bármi más ami a tv-ben megy, csak sokan verik rá mert erre (azt hiszik) nem ciki. A rendszerető, szorgalmas társadalmuk a szükség miatt alakult ki, (túl) sokan vannak azok egy helyen, és a frusztrációk levezetésének (egyébként jó) módszere gyakran a "vizuális szubkultúra". Igen, sok a jó, eredeti sztori, de ez betudható annak, hogy (élőszereplős filmekhez képest viszonylag) olcsón előállíthatóak, és kevesebb forgatókönyv végzi a kukában, szükségszerűen kevesebb jó. Ja, meg a mangák nézettsége az újságokban egész jól elárulja mit érdemes meganimálni, és mit nem. Ettől még nem lesz mind jó, csak populáris.
Van néhány, amit én is szeretek (pl FMA, Elfen-Lied, ja meg Ah! Megami Sama! =D) de ettől még nem tekintem "felsőbbrendűnek" mint egyéb kultúrák termékeit.

Peace! :)

Az animék, mangák, visual novellek 90%-a nagyon is lehetséges, hogy kommersz (ténylegesen az) japán szemszögből nézve, de ez megint más nekünk európaiaknak a kulturális eltéréseknek, japán népszerűségének köszönhetően.

Valójában tehát arról van szó, hogy azok akik körében ilyen-amolyan mértékben népszerű a szigetország hajlamosabbak részlehajlóbbak lenni mindennel szemben ami onnan érkezik. A legelvakultabbak még ennél is tovább mennek, őket soha nem győződ meg arról, hogy a japánok, a japán hétköznapok, a japán társadalom köszönőviszonyban sincsenek az őáltaluk elképzeltektől.

Persze a többség felületes érdeklődéssel bír (a többség kevés eséllyel keveredik akár még turistaként is oda, kevés eséllyel néz meg dokumentumfilmeket, olvas japán irodalmat, utinaplókat, tanulmányozza a történelmet, levelezik japánokkal, tanulja és gyakorolja a nyelvet).

Létezik a másik, a sztereotip hozzáállás is, az a fajta amikor valaki nem tud semmit a japánokról (szélsőséges esetben még azt sem, hogy nem azonosak a kínaiakkal vagy a koreaiakkal) csak amit másoktól hallott, bulvárhírekből szedett össze (az öngyilkosságoktól a bukkake-ig).

A kettő között, mindettől függetlenül meg ott van a szigetország, egy a miénknél ugyan néhány szempontból fejlettebb kapitalista, jóléti álam és társadalom ami csak pont annyira nagyszerű, mint amennyire bármely más kultúra, ha arra fogékony, az iránt érdeklődő, arra nyitott vagy, máskülönben nem az, hiszen ott is csak ugyanolyan emberek élnek, és még a problémáik is ugyanolyanok, ahogy az még az animékből is kiderül (lásd még Neon Genesis Evangelion népszerűsége világszerte, nem csak a Japánban, eredetileg belső párbeszédnek szánták a japán alkotók és nézők között).

Animékből meg tessék tartalmasakat nézni, FLCL-t, Sayonara Zetsubou Sensei-t, Casshern Sins-t, Cowboy Bebop-ot meg ilyeneket, az Elfen Lied az baromság, bár hangulatos.

Azokat sem kell hibáztatni akik bizonyos módokon ignorálják a hazai viszonyokat, Magyarországon többek között olyan se létezik, hogy vizuális kultúra, se animációs ipar (azért akadnak gyöngyszemek), se rajzfilmgyártás (voltak gyöngyszemek), az élőszereplős filmgyártást meg sem említem ezért itt már senkinek nincsenek elvárásai, főleg, hogy az első irodalmi Nobel-díjasunk is Kertész Imre lett. A kultúrát is nehéz ápolni ... hagyománytisztelet .... amit odakint természetes dolog kimondani (Nippon banzai! - Éljen Japán!) azért itthon ..... számítasz, a nemzeti öntudat ....teret engedni a bűnözésnek ..... (Japán ellenpélda a francia bevándorlókkal szemben).
A kipontozott részekről nem beszélünk, ezért is tartunk ott ahol.

Sikerült elkalandozni a végére :-D

Star Trek X-ről én azt hallottam, hogy nem hagyták, hogy Frakes rendezze (aki bár a First Contact-ot jól megcsinálta, az Insurrection már laposabbra sikerült), és az egész stáb fújt a rendezőre + a forgatókönyvre. Van erről valami autentikus forrás, ami összefoglalja, és nem kell 5000 fórumbejegyzést végigolvasni?

Ez azonban nem mentség arra, hogy maga a forgatókönyv volt nagyon szar. Konkrétan nekem volt, hogy háttérzajnak se tudtam elviselni, és el kellett kapcsolnom...

Üdv,
Gergely

bocsmar, en szorakozni jarok a moziba. lehet te inkabb esszeket irsz filozofiai fejtegetesekrol mint ahogy mar sokszor megtetted, de en nem konyvet akarok irni errol, hanem elvezni.

dehat izlesek es pofonok, ugye.

az, hogy ki mennyire igenyes, meg nem abban mutatkozik meg, hogy kepes-e karomkodni. ez nem akadeimai szekfoglalo, sorry.

Lot of facepalm.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nah, nézd csak meg a homlokcsont módosulását, jól láthtó az ujjak lenyomata. A középső gerinc kialakulásában az játszat szerepet, hogy hol jobb, hol bal kézzel hajtották végre a facepalmt.
Serintem ez egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a klingon homlokredőket az idegen fajokkal való kapcsolatfelvétel és azoknak (különösen a humán faj) hülyesége okozta. Ez is mutatja, ogy a klingonok xeno behatás áldozatai.

Btw, arra már gondolt valaki, hogy az STben miért van, hogy a biztonságiak állig bepáncélozott ellenfeleket, egy szál pizsamában róbálják megfékezni?
És vajon ki takarítja a holofedélzetet Ryker parancsnok után?
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

...akkor most minden kedves ideíró menjen el megnézni a Fanboys c. filmalkotást. Ott igazán sokat meg lehet tudni a Trekről is. Alapmű!

A redőzött az eredeti megjelenés. Roddenbery nyilatkozta annó, hogy a pénzt miatt néztek ki úgy ahogy. Aztán később kreáltak ennek történetet (fel akarták turbózni amgukat, csak éppen emberi DNS került így a saját DNS-ükbe).

_________________________
Hogyan?

A redőzött az eredeti megjelenés. Roddenbery nyilatkozta annó, hogy a pénzt miatt néztek ki úgy ahogy. Aztán később kreáltak ennek történetet (fel akarták turbózni amgukat, csak éppen emberi DNS került így a saját DNS-ükbe).

_________________________
Hogyan?

Redozott homlok:

Asszony kerdi: Hol a penz?
Mire a klingon vallvonva es tagra nyilt szemekkel: Milyen penz?

Asszem innen jon.

--
FeZo

Ha már itt beszélgetünk a Startrekről, akkor legyen benne egy kis informatika is!
Az én kedvencem a Voyager. Arra a kérdésre tudja-e valaki a választ, hogy a doktor, aki ugye egy számítógép program, hologramos kivetítéssel, miért nem sokszorosítható, azaz másolható?
Ugyanis előfordul, hogy a doktornak hosszabb időre el kell hagynia a hajót illetve a legénységet amit ugye a mobil sugárzó lehetővé tesz. A küldetésben lévő doktorra a olykor a hajón is pont szükség van. Ha a doktor program és a számítógépben fut, akkor miért nem lehet a mobilsugárzóba ami szintén számítógép egy másolatot tölteni? Talán csak nem az a fránya zárt kereskedelmi licenc akadályozza ezt meg? Esetleg még HW-kulcs is van hozzá?
Azt értem, hogy ha a doktor több példányban futna egy időben, akkor eltérő emlékei lennének. Na bumm! Utólag egyesítenék az emlékfájlokat vagy maradna a doki két példányban. Amúgy volt már arra példa, hogy a doktor emlékeinek egy részét meg kellett változtatni, igaz lett is belőle egy kis galiba.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)

Olyan is volt már, hogy ellopták a doktort. A tolvaj meg egy korai béta verziót kapcsolt be, hogy ne tűnjön fel időnek előtte a hiánya. Tehát létezik, létezhet több példány.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)

ja, csak ezeket a holo dokikat alapvetően eseti bekapcsolásra tervezték, mint egy tárgyat. csak a voyon folyamatosan kellett futtatni, így személyisége lett, élőként kezelték.

embereket se másolnak le, pedig a transzportterrel meg lehetne oldani.

_________________________
Hogyan?

Maga a Voyager űrhajó is tropára ment egy párszor, de minden következő rész tiszta lappal indul, kivéve néhány dupla epizódot. Tudjátok amikor a végére az van írva, hogy "To by Continue..."
Aztán folyton dilitiumot (ez az üzemanyag) keresnek mégsem kellet még sohasem megállniuk, amiért elfogyott.
Tudom nem ez a lényeg, hanem a mesék. Amik valójában tanmesék. Hűség, tisztesség, becsület, egymásrautaltság, egymás tisztelete megbecsülése, stb. A csillagok csak a körítés hozzá.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)

De az a legangyobb poén hogy ha már összehoztak egy holodokit aki képes gyógyítani, akkor miért nem csináltak már neki egy csicskást aki a kezébe adja a dolgokat, az elején mindig erre torzul h nincs nővére. (meg mikor az ocampa eltűnik akkor is a kormányosnak kell ott állnia)

hát jó persze, csak ha már vették arra a fáradságot h orvost programozzanak, akkor az meg még kevesebb fáradtságba került volna hogy egy nővért is mellé rittyenteni. jobban életszaga lenne a dolognak.
de a legnagyobb lol sztem nem ez hanem amikor az a rész van hogy vmi omega részecskét találnak és az vmi hiperszupertitkos titok, erre az egész hajó összes kijelzőjére kiraknak egy nagy omegát, hogy mindenki arról beszéljen :D

nemcsak a doki programja nem masolhato
van az a resz, amikor a 20. szazadi foldre kerulnek valami idocsavar folytan
na ott a fogonosz letolti majdnem az osszes vezerloprogramot, az urhajon meg alig marad valami
azon a reszen en is kiakadtam
most akkor csak a gui-t szedte le, es minden mas maradt a hajon, vagy az osszes programot, es a foldi komputerek tavvezerlessel iranyitjak a voyagert?

a dokibol egyebkent letezik masolat, egyik resz arrol szol, hogy sok evszazaddal a voyager elhaladasa utan bekapcsoljak az ottfelejtett osh biztonsagi mentest

meg volt egy epizod, amikor valami feregjaratot talaltak a fold fele, de csak holografikus infot tudtak atkuldeni, mert minden mas szetesett (ez a ma ismert hologramok alapjan logikus lepes, a legkisebb darabban is ott van a teljes kep informacioja)
ott sem volt vilagos, miert nem maradt egy peldany a dokibol a hajon (kim zaszlos megprobalt osszerakni egy masolatot, de csak addig jutott, hogy a masolat elkezdte felmondani az anatomiakonyvet :D)

Igazából többször is, először az ősi harogin kommunikációs hálózaton került vissza az alpha kvadránsba, egészpontosan a USS.Prometheusra, amit próbarepülés közben elfoglaltak a romulánok, de a HOH-val (Halyó Orvos Hologram) karöltve visszafoglalta a hajót :)
Azután az útkereső projekten keresztül hazaugrott meggyógyítani Zimmermann dokit, az alkotóját.
De minden alkalommal panaszkodtak, hogy jajj, de mi lesz, ha nem ér át, stb.
Meg még régebben, amikor elkezdett szétesni a doki programja, a hozzá adott "telepítőcd-n :)" diagnosztikai programot (Zimmermann holografikus mása) használva hozták helyre, de a programjuk egybeolvasztásával, és előtte megjegyezte, hogy később viszont nem lesz már akkor diagnosztikai programjuk, ha kéne.

Ez a másolósdi jó kérdés, az elfogadott álláspont az, hogy nem lehet másolni, csak a gyári állapotot visszaállítani. De akkor mi is van azzal a már említett tartalék tárolóval?
Meg a DS9-ban, a holografikus bárénekes, az is volt legalább annyira összetett program, mint az OSH (amit ugye eredetileg csak rövid távú használatra terveztek) szóval hasonló komputerkapacitás kéne neki. A Voyager egyik részében, egy Vidián nő tudatát, amig a teste kómában volt, a doki áttöltötte egy holografikus testbe. Akkor megjegyezte, hogy egy átlagos humanoid agyának információmennyisége a tizede az ő mátrixának (rengeteg föderációs faj összevont orvosi tudmányáról beszélünk, amit a dokiba programoztak, így akár érthető is) szóval bőven elfért még a gépben.
Viszont vissza DS9-hoz. Egyszer egy felrobbanó kompról transzportáltak át 3 embert, ugyan sikerült áthozni őket, de a túltöltés miatt, nem lehetett újra anyagosítani őket, a mintatárolóban meg csak fix ideig marad meg a jel. Ekkor jött az ötlet, hogy az állomás számítógépeire mentsék le a tárolót, amíg megjavítják a transzportert. Még időben sikerült is, de csak az állomás összes! kompjuterének, és tárolókapacitásának fölhasználásával.
Egészpontosan, a testüket a holoszobák számítógépe tárolta, mert az való ilyen információk tárolására, de a tudatukat csak kvantumszinten lehet tárolni, arra pedig csak hagyományos számítógépek jók (az összes az állomáson) :)

Előfordulnak ilyen logikai hibák, főleg ekkora terjedelmű műveknél.
Persze bele lehet magyarázni, hogy a DS9-on még régi cardassiai XT-s kvantumszámítógépek voltak, a voyageren meg a legmodernebb bioneurális zacsikkal gyorsított Intel Core i7-esek, de akkor meg hogy tudott futni az "éneklő villanykörte?"
Ne tartsátok magatokban az elméleteket :)

A dramaturgia megkívánta. Ha a dokit bármikor vissza lehetne állítani a napi backupból, nem lenne érte miért izgulni, úgy is "túléli" :)
Amúgy az elején, amikor hozzájuk került a mobil-emitter, úgy volt, hogy csak a gyengélkedőn (vagy máshol, ahol van kompatibilis holosugárzó) tud leválni róla, különben odavész a programja (szóval az emitterbe "menteni" nem tudja magát, az csak fenntartani tudja). Azután később ezt előszeretettel elfelejtették.
Egyszer még 7/9-be is átkerült a programja egy időre a sugárzóból :)

Témához kapcsolódik, ezért nem akartam újat nyitni. Tudja valaki, milyen sebességként lehet értelmezni a görbületi sebességet? Tehát ha mondjuk 5-ös fokozattal mennek, az hány km/h, parszek/sec vagy ilyesmi? Érdekelne az impulzus meghajtás sebessége is. Köszi :)