taxizás Budapesten - árak

Fórumok

Hi!

Még 1 órája sincs, hogy beértem a Keletibe, de a vonatom annyit késett, hogy elment az utolsó metrő. Fáradt voltam meg minden, gondoltam már rég taxiztam, itt az ideje.

Beülök a taxiba, mondom hova, beszélgetünk, és 7 perc múlva megérkezem, az óra 5200 Forintot mutat. Nézem a tarifatáblázatot, 330 a legmasabb kilométerdíj (5- 6km- ről van szó). Kérdem, hogy ez hogy jött ki. Azt mondja, hogy éjszaka kettes szorzóval működik.

Most ez csak nekem meglepő, vagy ez a normális? Kb. 1 hónapja ismerősöm, ugyanígy éjszaka, kétszeres távolságon 3100- at fizetett, igaz, akkor a taxit rendelte.

Várom az észrevételeket.

Cégnév nincs, magántaxi, azt mondta az emberke, és a legmasabb tarifaárat kérte a "szövetségtől".

Hozzászólások

Nem azt mondom, hogy nem pofátlanság. Nem is azt mondom, hogy nem lehúzás adott esetben. Azzal már végképp egyetértek, hogy az utazás elején kellett volna világossá tenni, hogy mennyi az annyi éjszaka.

De piacgazdaságban olyan _nincs_, hogy korlátozzák egy privát szolgáltatás árait.

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

regen nagyon sokat taxiztam. szerintem csak ugy beugrani nem szabad.. :) hivd fel, pl city taxi, egesz jo aron visznek, foleg ha van corporate kartyad (jo, a postironak nyilvan nincs).

skala - ujpest kozpont ~15-20km, es altalaban 5kbol volt meg. (~250-300ft/km)

Csak úgy beülni nem szabad, telefonon rendelve a legolcsóbb. Általában öt percen belül érkeznek akárhova.

Szerintem ne dühöngj, ha előre nem kérdezed meg végig a tarifákat akkor a végén nincs miért meglepődnöd, hogy sokat kért. Tanulópénz

Nem szabad beülni csak úgy. Soha. Hívni kell, mindig, ennyi a titok. Akkor nem tudnak lerántani az ilyen hiénák.
--
geri / otperc.net

Cégjelzést néztél? Mert ha még "leintesz" is egx taxit, még akkor sem lenne ilyen drága. (Kb. 400 Ft/km). "Mezítlábast", azaz cégjelzés nélkülit pedig mindig kerülni kell, ez az első szabály külföldieknek is.

----------------------------------------------
"Lehet egy kérdéssel több?" (Egri János)

No igen, fura is volt, hogy nincs taxi jelzés.

Na mindegy, az ecc 915- ös rendszámú taxit kerülje mindenki :- ).

Amúgy a vicc az, hogy az emberke eléggé műveletlen volt, szóval az egy dolog, hogy nem tud beszélni, de hogy el kell Neki magyarázni, hogy hol van Lengyelország, azért ... . És persze ezzel meg jól megszedi magár rajtam. Na mindegy, mint fentebb írták, tanulópénz.

Telefonálni kell, még akkor is, ha ott áll előtted. Keress egy taxis simerőst és elbeszélgethetsz vele a sebváltóba épített szorzó gombok rejtelmeiről.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

a sebváltóba épített titkos gombok, mi? meg a tuti fogyasztás csökkentő (ami csak taxisoknak van), a katonai rádió, meg a többi okosság. wáááááá! Igazából titkosügynök mind, de legalábbis import-export nagyvállalkozó, csak most épp erre futja. Taxis ismerőstől óvjon az ég!

Sajnos a gomb az komoly volt. Édesapám is taxizott egy időben, bár neki nem volt ilyen gombja. Meg a kedvesem apukája is, de neki sem volt. A gomb az nem legenda. Katonai rádiót nem használnak, de a teljesítmény növelésre vannak ún. "batyuk".

Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Nem kell titkos gomb. Elég egy sima gombot megnyomnia a megérkezéskor, ami beszorozza 2.5-el a végösszeget :) Nyugi, őnekik semmibe nem kerül hogy ezt beállitsák a kamu taxiórájukon..ilyen országban élünk, már Európa-szerte hire van a magyar ill. a tőlünk délebbre eső országok taxisainak..

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
www.miklos.info

Világos teljesen amit mindenki mond, hogy "telefonálni kell" és "nem beülni".

De azért álljon meg már a menet, kérem szépen. Budapesten ha beülök taxiba, ne a kuncsaftnak kelljen nézni a cégjelzést késő este meg, fájó fejjel vagy éhgyomorral illetve azt sem, hogy hiéna/maffia-e a taxis vagy sem. Olyan taxiszabályokat kell létrehozni, hogy bárki-bárhol-bármikor Budapesten beül egy taxiban akkor egy felső fix árnál ne fizethessen többet. Figyelembe véve persze az éjszakai tarifát, meg a plusz szolgáltatásokat (tolmács, gps stb.)

Nem érdekel a GVH véleménye. Azokat akik ott ülnek a bársonyszékekben, nyilvánvalóan nem szorulnak taxiszázsra. Járnak a saját BMW-jeikkel, luxus Passatjaikkal, nincsenek külföldi ismerőseik. Ezért van ilyen süket véleményük.

Évek óta képtelen Demszky meg a brigádja rendet tenni Bp-en.
td1719: mondd meg neki, hogy a hup-osok előtt lejáratta magát..

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
www.miklos.info

Lényegtelen hogy mi pontosan..az a lényeg hogy a kuncsaft Bp.en sehol ne fizethessen többet az egyik taxiban mint akármelyik másikban. Ezt akartam csak ezzel mondani. A gps ma már alapszolgáltatásnak tekinthető a taxisoknál. Tehát adott nappali tarifa, meg éjszakai tarifa és bármelyik taxiba ülsz be az egész városban, mindenhol ugyanannyit fizess. Kivéve persze, ha nem limuzinról vagy luxus Hummerről van szó teli bárlányokkal és koktélokkal...

A GVH-s oldalon egyébként tiszta maffia-lerántós gondolkodás olvasható. Pl. "a taxis szabadon megválaszthatja hogy akar-e taxis társasághoz tartozni vagy magánvállalkozóként folytatja" vagy valami ilyesmi az értelme a mondatnak , nem pontosan igy szerepel. Erre kérdezem én hogy a szolgáltatást igénybe vevő ÜGYFÉL ÉRDEKEI itt hol vannak figyelembe véve?!?!?!???

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
www.miklos.info

Szeretem, mikor a "szempont én magam oldaláról, és a többi szempontot leszarva" hivatkozik valaki egy közösség által elszenvedett hátrányra, becsmérli a dolgát végző (GVH és nem jellemzően audi és BMW az én ismereteim szerint) melóst. Bele sem gondol, hogy lehet más szempont, majd végül strompfként előjön a (local)politika (és tényleg leszarom, hogy jó, vagy rossz a demszkáj ebben a diskurzusban). Hiteles és korrekt. Persze ettől vélemény.
1, A GVH dolga nem az, hogy megteremtse a biztonságos taxizás lehetőségét az a piac feladata
2, Ha a piac nem működik rendesen akkor a piacfelügyeletnek kell beavatkozni, amibe te gondolom nem látsz bele, de úgy gondolod szar (a piacot hazánkban a piacfelügyelet szokta torzítani, általában populista politikai okokból)
3, Gondolom otthon magányodban te sem vagy multi(ie. nagycég), márpedig, a költségek mások egy multi, és egy magántaxis esetén, a piacralépésnél mindenképp. Értem a globalizáció a legfaszább dolog a világon. Világ kapitalistái egyesüljetek. Én személy szerint szívesebben választok egy akár drágább de _tisztességes_ magántaxist. Tény, hogy ilyet választani nehéz, de a te ötleteddel ezeket is megölnék.

Kemény, azt hittem a hiénák már csak az öreg külföldieket tudják lehúzni, mindenki más tudja, h nem ülünk be csak úgy egy idegen autójába. Ahogy már valaki írta, tanulópénz, lehet örülni, h nem 15 vagy 20 lett a vége, vannak városi legendák 5000/km-es tarifákról is (ez lehet fenn van tartva külföldieknek)

Btw, magam részéről, ha megyek valahova és lehetséges (fellelhető neten) mindig van nálam lokál taxi telefonszám, ha olyan országba/városba megyek ahol még nem jártam, utánanézek a lehető legtöbb dolognak mielőtt indulnék. Ez szerintem nem csak a taxiknál praktikus, de jó tudni a helyi szokásokat borravaló/lehúzás/egyebek tekintetében.

szeva

1. ami nőből a kurva, az férfiból a taxis, abból is a szakadt hernyós megfelelője
2. ennek megfelelően kell hozzáállni
3. taxizás helyett gyalogolj, ne etesd a nyomorult hiénákat
4. szóvá tetted, és úgy is kifizetted? lol

Valahogy azt éreztem hogy félre fogod érteni. :)
Ha aránytalan a követeleés akkor a számla alapján lehet vitatni bármit is. Kézpénz fizetés esetén a kézpénzfizetési számla (nem hiszem hogy átutalási számlát kiállítana a taxis) egyben az átvételi elismervény is, tehát csak akkor köteles átadni a számlát, ha hiánytalanúl megkapta a pénzt. Nem kifizetni egy szolgáltatást, az bűncselekmény. Normális országokban (pl. Ausztria) ezt gyorsított eljárás után börtönbüntetéssel fenyegetik. Ez a lehetőség elvileg nálunk is megvan, azonban a gyakorlatban nem valósúl meg sajnos. Ezért van a sokezernyi körbetartozás...
Ausztriában egy ismerős dolgozott alvállalkozóként, nem akarták kifizetni. Feljelentette a fővállkozót, amitől a fővállalkozó észbe kapott és pár napon belűl pénzéhez jutott a melós is.
Viszont azért nem értem, azt hogy miért nem tudtak megállapodni jelen esetben, mert Budapesten rendeletben maximálták a taxi tarifákat. A 4 számtani alapművelet ismeretében feketén fehéren le lehetett volna vezetni a taxisnak a valódi viteldíjat.

Az ott Ausztria, ez meg itt Budapest.
Ott nem kúr át a taxis, itt igen.
A tartozás ott lehet, hogy bűncselekmény, itt csak egy állapot.
Ott nem vagy senki, ha kopaszra nyírod a hajad és beülsz egy porrárohadt A8-ba, itt te vagy Lali, akinek még a rendőr is tiszteleg.

Abban mondjuk kiegyezhetünk, hogy fizesse ki a normál viteldíjat (a fent említett levezetős módszerrel)? Az egy korrekt eljárás, bár szerintem ha valaki megszegte a játékszabályokat, akkor fölösleges korrektnek lenni. Azzal is csak azt erősíted meg benne, hogy próbálkozzon csak be nyugodtan, legrosszabb esetben megkapja a normál pénzt. Ha nem fizetnék ki és bukna pár fuvart (neadjisten pofán is vernék), akkor talán változtatna.. az árazási politikán.

Teljesen mindegy hogy Ausztria vagy Magyarország. Az is jogállam, ez is jogállam. Az is EU, ez is.

Itt még azért ver át a taxis mert megteheti. Ott már nem.

Persze itt az állam meg a hivatalok is rabolnak az adójogszabályokon keresztül igy érthető hogy mindenhol a túlélésért megy a harc.

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
www.miklos.info

Szerintem az nem megoldás hogy nem fizeted ki, hiszen ha nincs szabályozás akkor annyit kér amennyit akar valaki egy szolgáltatásért. Szóval ki kell fizetni ha már igénybe vetted..max alkudni, amit valaki irt, hogy 15-rol 5-re lealkudta :)

Ausztriában vagy bárhol nyugatabbra már szabályozva vannak a dolgok, itt még nem, ez igaz. Itt is azonban meg kell teremteni ezt, hiszen az EU állampolgárainak érdekei ezt kivánják. Egyelőre szabályozás hiján más nem marad, mint közzétenni a nevet/rendszámot egy publikus fórumon.

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
www.miklos.info

Ha igénybe veszel egy szolgáltatást egy jogállamban (segítek: igen hazánk az) akkor az a szokás, ha szolgáltatást igénybe veszel, akkor azért fizetsz. Ha nem tetszik az ár akkor előtte elállhatsz tőle utána viszont fizetned kell. Ha mégsem tetszik akkor a létrejött szerződést és a szolgáltatást polgári peres eljárásban támadhatod. Ebben az esetben bizonyítanod kell, hogy a létrejött szolgáltatás nem valósult meg vagy nem úgy valósult meg, illetve esetleg, hogy a szolgáltatás igénybevétele előtt nem ismerhetted meg az ellenszolgáltatásként adandó járandóság mértékét.
Ezen kívül lehetőséged van még a szolgáltatásról véleményt terjeszteni (akár fórumon) vigyázva, hogy igaz legyen. Jogod van mást lebeszélni róla, később mellőzni az igénybevételét. Ezen kívül a felügyeleti szerveknek jelezni.
Nem fizetni _nincs_ jogod. Akkor te sértesz törvényt. Nem csak a taxira vonatkozóan.

Pár éve szoktam rá, hogy amint beülök (vagy még előtte), megkérdem, mennyiért vinne el A-ból B-be, akármilyen meglepő, eddig mindig lehetett alkudni és takkra annyit is fizettem. Persze költségelszámolásra alkalmas sajtcetlit nem kaptam utána...

Azért meg kell védenem a taxisokat is, nagyobb része a becsületesebb oldalról való. Múltkor mentem valahova taxival, ezervalahányszáz lett volna a vége, én meg 10-essel fizettem volna. A taxis nem tudott visszadni belőle, visszaadta hát a 10-est. "Ezt most bebuktam, legközelebb majd tartok magamnál váltópénzt is..." - mondta. Elnézést kért és elment.

nekem 2 hete volt olyan, hogy 1800-at fizettem volna, volt nálam 20000 és olyan 800ft apróban... nem tudott visszaadni, mondtam, hogy semmi gond, úgyis a sarkon van az éjjelnappali, felváltatom. Ezt nem engedte, szintén valami hasonló szöveggel. Sajnos azóta sem tudtam meg, hogy ki volt :(
--
--ha magyar MAC-et akarsz--

Budapest-Törökbálint taxival, éjjel, ingyen! :)
Stoppoltam, megallt, beszalltam, elvitt.

Japán turista megy ki a reptérre. Egyszercsak a taxit megelőzi egy Honda.
- Á, Honda, nagyon gyors, Japánban készült! - kiált fel a japán.
Mennek tovább, amikor egy Toyota előzi meg őket.
- Á, Toyota, nagyon gyors, Japánban készült! - kiált fel ismét a japán.
Harmadszorra egy Mitsubishi suhan el mellettük.
- Mitsubishi, nagyon gyors, Japánban készült! - mondja ismét a japán.
A sofőr nem szól semmit, hamarosan kiérnek a reptérre.
- 80.000 forint lesz - mondja a taxis.
- Micsoda? Az nagyon sok - hápog a japán.
- Taxióra, nagyon gyors, Magyarországon készült! - válaszolja a sofőr.

egyértelműen átbasztak. én 2 éve sokat taxiztam, de mindig rendeltünk telefonon komolyabb taxitársaságoktól. azokkal sose volt gond.

Hát, nem vagyok gyakori taxis, de majd rendelek. Régebben mondjuk volt egy hónap, amikor mentem kb. 6 alkalommal, mindig rendelt taxi, 2666666, mindig 500 forintos sávon belül ugyanaz a tétel (2200-2700) 13 kilométerre (Újpest - Kőbánya). Csak hát az már 5 éve volt, meg akkor este nem volt más a kis utcában, muszáj volt rendelni.

Muhaha. Beültél a hiénához.
Legközelebb jobban figyelsz, a tanulópénzt meg kell fizetni. :)

Nem egyedi eset, sokan járnak így.
Velem is megesett úgy 5-6 éve, hogy egy belvárosi szórakozóhelyről mentem haza (akkor még) Pesterzsébetre, és beültem egy hiánához (pedig nevelőapám akkor még szintén taxizott, ő is hiéna volt egy szállodánál, mesélte is a történeteit rendszeresen:) ).
15.000 Ft-ot mutatott az óra otthon, a lakás előtt. Mondtam neki, hogy ne szórakozzunk már, adok egy ötöst (5.000HUF), megfelel?
-Meg.
Ennyi.

A hiénák csalnak, ebből élnek. Első kézből rengeteg történetet hallottam külföldieknek 30.000 Ft-os reptéri fuvarról, 2 utcányi fuvarról, amit 15 km-en keresztül tettek meg több tíz ezerért, stb.stb.
Reptereken, szállodáknál, pályaudvaroknál élet-halál harc megy, és mindenki le akarja húzni az utast.
Olyan eset is volt, hogy rendelt a "jól tájékozott" külföldi vendég a szálloda recepciójánál egy kocsit, külön kérte, hogy ne ilyen lehúzós taxit küldjenek. Persze a recepción is van ember, aki benne van a buliban, és leadta a drótot a kint várakozó hiénáknak, hogy valaki rendelt egy Fő-taxit (vagy mittudomén milyet).
Naná, hogy a hiéna gurult be a szálloda bejárata elé, "Ki rendelt Fő-Taxit?" kérdéssel, megelőzve az igazi Fő-taxit. A "jól tájékozott" külföldi utas meg a legnagyobb nyugalommal ült be, s vette az irányt a reptérre... :D :D

A váltó-kulissza alá szerelt tarifa-szórzó/-léptető gombok meg nem fikciók, tényleg léteznek ilyesmik, de nem jellemző. Egyszerűen van a taxi-órában egy olyan tarifa a nappali, éjjeli, kedvezményes, meg mittudomén, hogy milyen mellett, ami ilyen magas tarifákkal dolgozik. Persze az nem hivatalos, hanem csupán "technikai tarifa"-ként szerepel.

Egyébként ha ilyen helyzetbe kerülsz legközelebb, kérj azonnal ÁFA-s számlát tőle, azon fel kell tüntetnie a megtett km-et, az alkalmazott tarifát, nevet, címet, rendszámot.
Figyelj oda, hogy ne trükközzön a számlával, gyakori, hogy a 3 példányos számlatömb mind a három példányára ír különböző számlát a kedves becsületes taxis, persze kamu adatokkal. A rendszámot viszont le tudod ellenőrizni.
De ha ÁFA-s számla kiállítását kéred, 99%, hogy azonnal lecsökken az irreálisan magas fuvardíj valami normálisabbra, ami a számlán igy-úgy megállja a helyét...
Mert a hatóságoktól nagyon félnek az ilyenek (APEH, KPM, ilyesmi, a rendőröktől nem annyira).

De a legjobb, ha figyelsz máskor, és rendelsz taxit. Vagy beülhetsz a hiénához is, de indulás előtt letisztázod, hogy ide és ide konkrétan hány Ft-ért visz el?
És akkor nincs ilyen gond. Pár éve egy-két hónapig napi szinten taxiztam, többnyire rendelt kocsival, de előfordult az is, hogy csak úgy beültem, de az esetek 99%-ában a taxiórát sem kapcsolták be, mert előre letisztáztuk, hogy mennyi lesz a fuvar. Azért én meg feljelentgetni nem fogom, hogy óra nélkül vitt, tudod, élni és élni hagyni.

Direkt kértem Áfas számlát, mindjárt be is szkennelem. Direkt kértem, hogy írja rá hány kilométer az annyi. Az volt a válasza, hogy azt hogy, nem tudja honnan indult. Mondom Neki, hogy akkor írja rá, hogy Keleti - xxx. utca. Átadja a számlát, nézem, éppen szólni akarok, és elhajt. Ha nem vigyázok, még talán át is megy a csomagomon. Kap egy csokit, aki megtalálja a számlát vagy a kilométerszámot, vagy bármit, ami a megtett útra vonatkozik.

Amúgy valaki megírná, hogy a hup- on hova lehet fájlt feltölteni? Valamikor volt egy bejegyzés róla, hogy készült egy, de most hírtelen nem találom.

No, ide sikerült feltöltenem.

Valaki nem tudná leírni mennyi a maximális kilométer/Ft arány? Többen írták már, hogy ez maximálva vagyon, de értéket még nem láttam.

Amúgy, nem mintha ez az 5e HuF nagyon földhöz vágna, mivel ezt leosztva 2- 3 évre nem olyan nagy összeg, de mit lehet tenni ezzel? Rendőrségre nyílván nem lehet elmenni, mert ha jól tudom ott 10e összeg alatt nem állnak szóba Veled, de most éppen úgy vagyok, hogy van 2 teljes szabad heten, szóval szívesen utánajárok, már csak azért is, hogy máskor ez mással ne fordulhasson elő.

Amúgy reggel hívott egy ismerősöm, hogy Őt 4 éve(!) a Népligettől 12 perc alatt 100- zal át a városon a Törökvész utcába 9800- ért vitte fel egy Ebe József nevezetű pali hasonló szituációban. Ott az volt a fura, hogy 200- asával ugrott a kilométeróra. Tegnap nekem 20- asával, de szinte másodpercenként.

Ha üres az is baj, mert olyan mintha lenne egy számlád valamiről 5200 Ft értékben. Szerintem ilyet nem lehet.*
Ha esetleg kijavitaná a sajátjában és beirná bele hogy 100km 52Ft/km-es dijjal, akkor pedig számlát hamisított, mivel nálad van ez eredeti példány, egyszerüen csak beküldeném a fenti szkennelt verziót az apeh megfelelő emailcímére/címeire és megkérdezném hogyha nem töltötte ki lehet e ilyet? Kb. nagyvonalakban azt is leirni hogy honnan, hová, hány km-t mentél, stb...

Ha esetleg azt a választ kapod hogy márpedig igy ez jogszerü, lehet ilyet, stb... akkor zsákutca.

De ha nem ezt a választ kapnád, akkor már meg is van hogy mit kell keresniük.

*Szerintem ilyet nem lehet: Ha pl. neked a céged ahol dolgozol egy 10km-es utat elszámol (mert 8km-t kellene menned), de már 11km-t nem az ártól függetlenül, akkor most ezzel a papírossal most bajban lennél.

Tehát akkor vegyük szemügyre.

Áfa törvény (2007. évi CXXVII. törvény)
169. § A számla kötelező adattartalma a következő:
a) a számla kibocsátásának kelte;
b) a számla sorszáma, amely a számlát kétséget kizáróan azonosítja;
c) a termék értékesítőjének, szolgáltatás nyújtójának adószáma, amely alatt a termék értékesítését, szolgáltatás nyújtását teljesítette;
d) a termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének adószáma, amely alatt, mint adófizetésre kötelezettnek a termék értékesítését, szolgáltatás nyújtását teljesítették, vagy amely alatt a 89. §-ban meghatározott termékértékesítést részére teljesítették;
e) a termék értékesítőjének, szolgáltatás nyújtójának, valamint a termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének neve és címe;
f) az értékesített termék megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján - az e törvényben alkalmazott vtsz., továbbá mennyisége, illetőleg a nyújtott szolgáltatás megnevezése, annak jelölésére - a számlakibocsátásra kötelezett választása alapján - az e törvényben alkalmazott SZJ, továbbá mennyisége, feltéve, hogy az természetes mértékegységben kifejezhető;26
g) a 163. § a) és b) pontjában említett időpont, ha az eltér a számla kibocsátásának keltétől;
h) az adó alapja, továbbá az értékesített termék adó nélküli egységára, illetőleg a nyújtott szolgáltatás adó nélküli egységára, ha az természetes mértékegységben kifejezhető, valamint az alkalmazott árengedmény, feltéve, hogy azt az egységár nem tartalmazza;
i) az alkalmazott adó mértéke;
j) az áthárított adó, kivéve, ha annak feltüntetését e törvény kizárja;
k) adómentesség esetében, valamint abban az esetben, ha adófizetésre a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője kötelezett, jogszabályi hivatkozás vagy bármely más, de egyértelmű utalás arra, hogy a termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása
ka)mentes az adó alól, vagy
kb)után a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője az adófizetésre kötelezett;
l) új közlekedési eszköz 89. §-ban meghatározott értékesítése esetében az új közlekedési eszközre vonatkozó, a 259. § 25. pontjában meghatározott adatok;
m) utazásszervezési szolgáltatás nyújtása esetében jogszabályi hivatkozás vagy bármely más, de egyértelmű utalás arra, hogy a XV. fejezetben meghatározott különös szabályokat alkalmazták;
n) használt ingóság, műalkotás, gyűjteménydarab vagy régiség értékesítése esetében jogszabályi hivatkozás vagy bármely más, de egyértelmű utalás arra, hogy a XVI. fejezet 2. vagy 3. alfejezetében meghatározott különös szabályokat alkalmazták;
o) pénzügyi képviselő alkalmazása esetében a pénzügyi képviselő neve, címe és adószáma.

Tehát a számla továbbra is számla marad, csak éppen hiányos adattartalmú számla. Sorszám, kibocsátó neve, adószáma, címe megvan, illetve a szolgáltatást igénybevevő neve, címe is. (A kitakarás feltételezem, hogy mindkettőt tartalmazza.)

HIányzik az egységár, az áthárított adó értéke, illetve az alkalmazott adókulcs.

A média nagyon sokszor hülyeséget beszél, mert alapesetben nyugtát kell adnia az adóalanynak, továbbá a számla nem azonos a nyugtával. Sőt azért mert valami nem számla - illetve ebben az esetben tartalmilag hiányos számla - nem minősül automatikusan nyugtának.

Az eredeti témához meg annyit, hogy átvertek elég szépen. Ha logikusan gondolkodik az ember, akkor a tarifatáblázaton kellett volna jelezni, hogy ha dupla tarifával számolnak éjszaka, este. (A tarifatáblázaton rajta van minden ár, díj.) Egy jelzést a fogyasztóvédelem felé mindenképpen megérne. Esetleg az APEH felé is lehet jelezni. A megkárosítás fogyasztóvédős dolog. A hiányos adattartalmú számla meg az apehos, illetve ha nem adott volna nyugtát, számlát, akkor még inkább apehos.

Az ilyen telefonon rendelt taxiról meg annyit, hogy hülyeség. Kisvárosban lakok, de akármelyik taxiba szállsz be a tarifatáblázatnak elérhető, látható helyen kell lenni. Tehát akár "hiénához" szállsz akár matricával kitapétázott kocsiba szállsz be, a kiírt tafivál kellene ketyegni. (Még mielőt jönne egy-két megmondó ember leszögezem, hogy tudom nem működik minden úgy, ahogy a nagy könyvben benne van.)
És még valami, ha át akar valaki verni, akkor én fizetés nélkül ott hagyom a picsába. Próbálja meg kifizetettni velem az összeget. Akár a földhöz is vághatja magát.

---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

"Az ilyen telefonon rendelt taxiról meg annyit, hogy hülyeség. Kisvárosban lakok, de akármelyik taxiba szállsz be a tarifatáblázatnak elérhető, látható helyen kell lenni."

Nem hülyeség.
Régebben a legtöbb társaságnál több tíz forinttal olcsóbb volt a km. tarifa, ha telefonon rendelted, mintha ugyanazt a kocsit utcán intetted volna le. Érdemes volt még akkor is telefonon rendelni, ha előttem 50m-re parkolt az út mellett üresen. :)

Rég taxiztam, lehet, hogy ez azóta változott.

Az egyes taxisok pedig teljesen eltérő tarifával dolgoznak, ezért ha időnként megnézed a főbb társaságok tarifáit, akkor azt tudod kihívni, aki a legolcsóbban visz.

Tökmindegy mi a szitu, ha leintesz egy taxit, akkor kötelező árat kérdezni, mert átcsesznek. Telefonon keresztül, taxis társaságnál erre kevesebb az esély, mert ha a végén mégis úgy érzed, hogy átb.szott, akkor felhívod a diszpécsert, és panaszt teszel. A legtöbb taxis cég allergiás arra, ha a sofőr át akarja verni az utast.

A sztorihoz csak annyit, hogy pár hete prágában tök kicsit becsípve leintettünk egy taxit, és megkérdeztük, hogy mennyiért oda.
Taxis látva a rész kapatos külföldieket mondott kb 5000Ft-nak megfelelő összeget, amire kapásból rámondtuk, hogy sok, max a felét fizetjük. Kb 10 másodpercet gondolkodott, és rábólintott (korrektül elvitt annyiért.)

szerk. Közben megnéztem neten, pl a taxi2000-nél 21 ft-al olcsóbb a km díj, ha telefonon rendeled, és nem utcán inted le.

Félreértettél!

Lehet telefonon adnak kedvezményt, DE ha taxi ablakán a tarifatáblázat maximális díjánál, illetve az abból számított árnál többet akar elkérni tőlem ott hagyom a picsába. Én ezt az utóbbit gondoltam általatok "hiénának" nevezettnek. Ha a rendes tarifa alapján "számolja" a végösszeget, akkor minden rendben és az ilyesmit nem nevezném hiénának.

Volt szó az ilyen eldugott "egy gombnyomás és nyócezernégyszázra ugrik az óra" gombról is. Ebben az esetben ajánlott számlát kérni. Ha számlát kérsz, akkor már könyvelésében, nyilvántartásaiban szerepeltetnie kell az összeget (persze nincs garancia, hogy le is könyveli). Ha belegondolsz, ki a fasz akar 8400 forint után adót fizetni, ha esetleg olcsóbban megcsinálja feketén (számla, nyugta nélkül) is. Ezért szerintem elég "urbanlegend" ez a szorzó gomb. Sőt akkor gondolom a taxaméter egyéb adataihoz is hozzáfér ez a gomb. Ha ilyet tapasztalsz jelezd akár fogyasztóvédelem, akár apeh, akár rendőrség felé. Mennyire mondható hitelesnek az a bizonylat, irat, amin tulajdonképpen hamis, megtévesztő adatok szerepelnek?! Sőt a taxaméternek kell rendelkeznie egy ún. adómemóriával is, amihez hozzáférni nem szabad, nem lehet. A kényszerzárás során kinyomtatott zárószalag adja a könyvelés alapját. Ami adat benn van az adómemóriában, az rajta lesz a zárószalagon is. Ha hozzányúlt az adómemóriához az illető és az állami adóhatóság ezt be is tudja bizonyítani, akkor azon szépen tud kaszálni (adóvizsgálat, becslés, vagyonosodási eljárás).

Végkövetkeztetés:
Ha túl sokat kérnek az útért, akkor kérj számlát. (Esély van rá, hogy csökkenjen a díj.)
Ha túl sokat kérnek az útért, és átverve érzed magad, akkor jelezd a hatóságoknak (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Adó- És Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal). A bejelentésben minden fontos információt (hol, mikor, ki, melyik, titkos gombok, tarifa, viteldíj, számla, taxaméter működött-e stb.) tüntess fel, és persze becsülendő, ha adod hozzá a neved is. Az adataid közlését megtilthatod.
Sőt van még egy ha átverve érzed magad, akkor kicsit próbálj "fenyegetőbben" fellépni. A fenyegetőbbet nem a verésre, ölésre értem, semmi erőszak, csak utalni, hogy ez érdekelné a hatóságokat stb.

---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

Felőlem építhetnek be ilyen-olyan gombokat. Sőt akár olyat is, hogy ha az utas fingik egyet akkor duplán számolja a díjat. Sokkal jobban megéri 10.000 forintot leadózni, mint esetleg 3.000 forint után adózni (a 10.000 forintos viteldíj után a szegény egyéni vállakozó, hogy fog sírni, hogy ő milyen szegény vállalkozó a bevétele is csak évi 10.000 Ft). Persze a 10.000 Ft után nagyobb a valószínűsége, hogy számlát kérnek tőlem, míg 3.000 Ft-nál esetleg még a nyugtát sem várják. (Tehát kisebb összeggel jobban megéri feketézni, mint egyből nagyot szakítani. Bár ez a taxis akkor valószínű nem akart nyugta nélkül fuvarozni.)
Sőt ezután a boltban is húszezret ütök a gépbe, csak hogy a vevőnek többet kelljen fizetni. Tisztára megéri.

---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

A rendszám tutira nem valótlan, legalábbis ez volt a kocsi hátulján. Apeh? Ok, van még 2 régebbi munkáltatóm, aki elfelejtett bejelenteni. Lehet, hogy csokorba fogom, és ott leszek egy darabig, no meg itt lakom az APEH nem tudom melyik épülete mellett a Miskolci / Gvadányin, szóval.

Ezt első körben levélben kezd el intézni, és majd Ők megkeresenek. Ha csak úgy besétálsz egy APEH épületbe, akkor ugyan azzal a slunggal ki is sétálhatsz a hivatalból de közben jópár bürokratán keresztül fogsz vergődni... Szóval papír és ceruza és irány a Posta.

Szerk: Azt soha sem értem, hogy hogyan felejtenek el bejelenteni embereket, a tudtuk nélkül. Lehetőség van ellenőrizni a jogviszonyt a magyarorszag.hu-n, valamint a munkadónak is kell adni egy bejelentési igazolást a belépésről.

Kérésedre :)
31/1998. (VII. 16.) Főv. Kgy. rendelet
Az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 7. § (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése a személytaxi szolgáltatás hatósági árformába tartozó díjait (helyi személytaxi-közlekedés díja: SZJ 091250) mint legmagasabb hatósági árat és annak alkalmazási feltételeit - a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával egyeztetve, a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével - a következőkben állapítja meg.

I.

A rendelet hatálya

1. § (1) E rendelet hatálya kiterjed minden olyan személytaxi szolgáltatást folytató jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, természetes személy (a továbbiakban együtt: vállalkozó) által végzett szolgáltatásra, melyet Budapest közigazgatási területére kiadott taxiengedéllyel rendelkező taxigépkocsi üzemeltetésével nyújtanak.

(2) Az e rendeletben foglaltakat alkalmazni kell minden olyan személytaxi szolgáltatásra vonatkozó megrendelés teljesítése közben - ideértve a szállodákkal, a közösségi közlekedés állomásaival (vasút-, illetőleg autóbuszállomás, repülőtér, hajóállomás), a színházakkal és az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos személytaxi fuvarfeladatokat is -, amelyek Budapest területén történnek.

II.

A viteldíj képzése és szerkezete

2. § (1) A Budapest főváros közigazgatási területére kiadott taxiengedéllyel rendelkező személytaxi gépkocsikkal végzett taxiszolgáltatás díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) a következő elemekből képezi:

a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor a teljesített szállítási távolságtól vagy időtől függetlenül felszámítható díj;

b) távolsággal arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által a megtett úttal arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer);

c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc).

(2) A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból - a határsebesség figyelembevétele mellett - képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó taxigépkocsi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti.

3. § Az alapdíj a távolsággal arányos egységdíj mindenkori mértékének kétszeresénél nagyobb nem lehet és nem haladhatja meg az R. 6. § (1) bekezdésében meghatározott legmagasabb alapdíj mértékét.

4. § Az idővel arányos egységdíj a távolsággal arányos egységdíj mindenkori mértékének egynegyedénél nagyobb nem lehet. Ez az arány 15 km/óra határsebesség értéket határoz meg.

III.

A viteldíj fajtái és azok alkalmazási feltételei

5. § (1) A Budapest közigazgatási területére kiadott taxiengedéllyel rendelkező taxigépkocsi üzemeltetésével nyújtott személytaxi szolgáltatások esetében a viteldíj kétféle tarifaosztály szerint képezhető:

a) Normál tarifa (I-es tarifa): a 06.00 órától 22.00 óráig megkezdett szállítási megrendelések teljesítése esetén. A 22.00 óra előtt megkezdett, de 22.00 órát meghaladó fuvarfeladatok esetében a normál tarifát az utas által megjelölt első utazási célpont eléréséig kell alkalmazni.

b) Emelt tarifa (II-es tarifa): a 22.00 órától 06.00 óráig megkezdett szállítási megrendelések teljesítése esetén. A 06.00 óra előtt megkezdett, de 06.00 órát meghaladó fuvarfeladatok esetében az emelt tarifát az utas által megjelölt első utazási célpont eléréséig lehet alkalmazni.

(2) Az (1) bekezdés szerint meghatározott tarifaosztályok keretein belül a vállalkozó által kialakított konkrét tarifaváltozatok egységdíj elemei nem haladhatják meg a 6. § szerinti viteldíj mértékét.

IV.

A viteldíj mértéke

6. § (1) Az 5. § szerinti tarifaosztályokban alkalmazható legmagasabb egységdíjak mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák):

Tarifaosztály

Alapdíj (Ft)

Távolsággal arányos
egységdíj (Ft/km)

Idővel arányos egységdíj
(Ft/perc)

I-es (normál) tarifa

300

240

60

II-es (emelt) tarifa

420

336

84

(2) E rendelet 3. és 4. §-ában foglalt előírásokat akkor is alkalmazni kell, ha a vállalkozó a megállapított legmagasabb hatósági árnál alacsonyabb díjszintet alkalmaz a taxiszolgáltatás során.

(3) Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a vállalkozó az (1) és (2) bekezdés szerint meghatározott viteldíjat alkalmazhatja.

7. § (1) A Budapest közigazgatási területére kiadott taxiengedéllyel rendelkező taxigépkocsi műszerfalán és a jobb hátsó ablakán a 6. §-ban előírt legmagasabb árak alapján kialakított és érvényesített konkrét tarifaváltozatokat jól látható módon fel kell tüntetni.

(2) A tarifa tájékoztató táblázatban szereplő tarifaértelmezéseket és számadatokat a taxigépkocsi üzemeltetője határozza meg a rendeletben foglalt legmagasabb díjtételek és díjarányok figyelembevételével. A nem használt tarifahelyeken értelmezésként a „Nem alkalmazott” feliratot kell szerepeltetni.

(3) A nappali és éjszakai tarifák eltérő megállapítása esetén a tarifa tájékoztató táblázat mellett a rendelet szerinti alkalmazási időszakokat is fel kell tüntetni a következő szövegezéssel, illetve piktogramokkal:

Nappali tarifa: ( 06 - 22 óra )
Éjszakai tarifa ( 22 - 06 óra )

(4) A műszerfalon elhelyezett tarifa tájékoztató táblázat mellett fel kell tüntetni a szolgáltatással kapcsolatos panaszbejelentés lehetőségéről szóló tájékoztatást, valamint a panaszbejelentés lehetséges címzettjeit (az intézmény nevének és címének feltüntetésével), de legalább a következőket:

Panaszaival kapcsolatosan a következő helyeken tehet bejelentést:

- Fogyasztóvédelmi Felügyelőség,

1088 Budapest, József körút 6.

- Fővárosi Önkormányzat Ügyfélszolgálata,

1052 Budapest, Károly körút 28.

(5) A szöveges információkat a magyar nyelv mellett angol nyelven is ki kell írni.

(6) A tarifa tájékoztató táblázatokban az egyes tarifaelemek díjait minimum 4 mm magas félkövér betűkkel kiemelten kell feltüntetni.

(7) A (2), (3), (4) és (5) bekezdésekben előírt információkat, a (6) bekezdésben szereplő díjak kivételével minimum 3 mm magas félkövér betűkkel kiemelten kell feltüntetni.

V.

Hatályba léptető rendelkezések

8. § Ez a rendelet 1998. szeptember 1-jén lép hatályba.

----------------------------------------------
"Lehet egy kérdéssel több?" (Egri János)

Sörnél, kurvánál és umpc-nél is fix árakat!

Vigyazni kell a taxisokkal legtobbjuk lehuzos szemetlada.
Idoben eleg sokat taxiztam city-vel, ill. fotaxival, de ido utan ennel a ket tarsasagnal is igen lehuzos emberek kezdtek el megjelenni.
City-vel akkor vegeztem, mikor a Blaha Lujza tertol a Bem Jozsef terig 4800 ft-t akart velem fizettetni a taxis. Termeszetesen szerinte minden a legnagyobb rendben volt, este a 8 perces utert ennyit fizetni teljesen maxi ok. Mivel sietni kellett igy hagytam a fenebe inkabb. (aztan persze Moszkva terrol Budakeszi utra 4000-es tarifakat akartak mondani a taxisok mikor rakerdeztem, hogy mennyiert is vinne fel, ami szinten olyan jo 6km es szinten nem sok idoben sem)
Fotaxival nem volt annyi negativ elmenyem, mint a citysekkel, de ok is eleg dragak, bar annyi sok lehuzos hiena nincs, mint a Citynel. Ja igen city-nel is vicces volt, mikor 2500-rol felugrott 4800-ra az ora a Margit hid, Bem Jozsef kozott. Nem sokkal azutan, hogy elkezdett helyezkedni, valamit a kormany alatt benyomott, es egy pittyentest hallottam. Na mindegy, tobb szot nem erdemelnek.
Ahol eddig mindig normalis arakat, normalis autokat, es sofort kaptam az a mobiltaxi. Nem mellesleg kb. negyed aron dolgoznak a city-s atlaghoz kepest. Ugyhogy jo ideje, ha kell taxi akkor oket valasztom. Van, hogy 15 percet kell varni rajuk, de ez boven megeri.

Itt sajnos a rendelés a megoldás, én éjnek idején Újpest városközpontból a 18. kerületbe (Gyömrőo út - Felsőcsatári út környéke) 4000 Ft körüli összeget fizettem. Magántaxikba elvből nem, mert azokkal már volt megégetés. A telefononban ezért van is taxi diszpécserszolgálati telefonszám betáplálva.

a taxióra feltalálása előtt az ilyen utazás mindig előzetes megegyezésen alapult a sofőrrel.

vannak olyan - szerintünk - nem éppen civillizált országok ahol óra ide - óra oda a mai napig így megy a taxi (pl. tunézia).

No rainbow, no sugar

na az vicces. Engem kifejezetten idegesített, hogy soha nem tudtam előre mi lesz velem a következő percben. manyáná, ja, persze. Volt, hogy Luage-zsal elmentem 25KM 3Dinárért aztán az állomásról a központba nem volt hajlandó a taxis csak 5-ért? Fura egy ország az tuti, kicsit "furcsák" az arabok.
Jobb az ha ki van írva és eldöntöm annyiért jó nekem vagy sem. Mondjuk itt európában meg az a rossz ha nincs guba és a kiírt áron megpróbálok alkudni...

Rajzolja körbe a Doszpot Péter ötezerkéccázé!

--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

Én is csak ismételni tudom az előttem szólókat:
- nem ülünk be utcán taxiba, telefonon hívjuk! (még ha ott áll a sarkon, akkor is!)
- és hadd hangozzék el egy cég, akiket vagy 6 éve hívok/használok, és mindíg korrektek voltak, imár törzsutas is vagyok: Tele5

http://www.tele5taxi.hu/

R.