Szemkövetés webkamerával kísérleti fejlesztés

Fórumok

Lenne egy érdekes projektünk C++ ismeretet és linux komolyabb dolgait feltételezve.

http://sourceforge.net/projects/opengazer
http://www.inference.phy.cam.ac.uk/opengazer/

A fenti linken van egy félkész progi (kipróbáltuk), ami a következőkre kellene nekünk:

- ha lehet egy, ha nem lehet, akkor 3 pc linux alapon kezel 3 webkamerát.
- ezek semmi mást nem csinálnak külön-külön, mint amit a fenti linken lévő alap progi is tud, azaz minden kamera a saját állásából követi a user szemét. Őket klienseknek hívom. Számuk azért 3 minimum, mert a monitor felső két sarka és a monitor alja adja ki az a térbeli 3 pontot, ami segít pontosabbá tenni hova is nézel.
- ezután van egy szerver, ami
1) felveszi, hogy a 3 kliens szerint hova nézek, s a pontokat a 3szög módszer alapján átlagolja. így kijön, hogy hova is nézek. Az adatokat tárolja, majd vissza tudja játszani a képernyőre egy semleges háttér elé (blue box technika)
2) mutat egy képet, s azt amolyan screen recorderként felveszi. (ilyen progi található)
3) egy video editálóval a két felvett felvételt egymásra helyezzük és kész a szemkövetés

Minél kompaktabb a megoldás annál többet érne nekünk.
Jelentkezés itt, vagy az info@viala.hu címen.

Hozzászólások

at first i was like wtf and then i just lol'd.

"Minél kompaktabb a megoldás annál többet érne nekünk."

Mármint úgy érted, hogy minél tökéletesebb... a komplikáltság nem előny szvsz

google: eye tracking

A tiszteletdíjamat (3000000 Ft) egy összegben kérem átutalni bankszámlaszámomra, további infók a kapcsolatfelvételi lapomon...

Csak bátorkodtam megjegyezni, mielőtt még valaki feltalálná a kereket, vannak erre a témára szakosodott cégek, akik olcsóbban adnak precíz szemkövető rendszert mint amennyibe a K&F kerül. Ha ez komolytalan, akkor nem én vagyok komolytalan.

Szerintem ez nem hülyeség.
Végső soron tök fárasztó manuálisan mozgatni a kamerát vagy pedig saját magadnak odafigyelni hogy lehetőleg belenézz és ne vágj hülyeképet.
Szerintem ha kész lenne nagyon is érdekelt szoftverről lenne szó szimpla egyszerű felhasználóként nézve is.
Vagy fantáziáljunk kicsit, SCI-Fi . Robotoknál is alkalmazható lenne, meg szerintem végül is igazságügyi hazugság viszálaton, mindenkinek van valami reakciója ha valamire valamit felelni-e kell megemelkedett szempilla szám meg mit tudom én ehhez igazából nem értek..
Szóval szerintem nem kéne ezt lehurrogni végül is.
Bármi lehet belőle
Utóirat: Miből születik valami hanem gondolatból, ötletből esetleg fantáziából?
Valaki látott már olyan elsődleges programverziót ami bonyodalmak nélkül végrehajtotta feladatát? - Szerintem senki.
Egyszóval hajrá én ennyit mondok.

ezzel kapcsolatban szerintem:
a szemkovetest kicsit tulsagosan bonyolult oldalarol kozelititek meg.
amit viszont tudni kellene
mekkora a monitor es ahhoz kepes hol vannak es merre neznek pontosan a kamerak
a kameraknak mekkora torzitasa
a harom (szerintem egy is eleg, leven, hogy a kepernyo is sik, de maradjunk 3 nal) kamerak kepet egykent kell tudni kezelni, mert nem eleg megkeresni a iriszeket a kepben azt is kell tudnod, hogy a kamera lencsejenek sikja es szemlencse sikja milyen szogben van egymashoz kepest (raadasul 1 kameraval mind a ket szem sikjat is ismerni kell) es ehhez elengedhetetlen szerintem a szemlencse-es-kamera, szemlencse-szemlencse tavolsag pontos ismerete is.
a szemlencse-kor torzulas igaz, hogy hasznalhato a sik megallapitasahoz (hiszen ha pontosan belenezunk a kameraba, akkor az iriszunk kor alaku (mar akinel), viszont mikor elfordul a szem akkor mar valamilyen szinten oldalrol nezunk egy kort), de ez szerintem nagyon pontos kamerat igenyel, mert itt a torzulas joval kisebb mint amit egy 640x480-as kamera felismerni kepes. nem beszelve a kepfeldolgozas, elemzes kerdeserol, ami igy mar korant sem lesz gyors.

maga a projekt erdekes, csak jobban at kene gondolni kicsit, hogy mire is akarnatok hasznalni. mert a kepernyon torteno szemkoveteshez (pl egerkent hasznalni) eleg az 1 kamera is, mert a nezes iranyt meg lehet allapitani a kamera helyenek es allasanak pontos ismereteben. (nem uj dolog ez.)

ha meg terbeni kovetest akartok akkor meg felejtsetek el a monitort. 2 kamera kell ahhoz, hogy terbeli kepet kapjatok, es egy meg arra , hogy a szemeket figyelje az ember, de az, hogy ezt mikent fogjatok osszehozni, nem tudom. mert elvileg ossze kene hangolni a szem altal latott kepet az kamerak altal latott keppel. (szemuveg? sisak?)

a masik, 3 pc kliensnek es 1 szervernek? jo draga projekt egy monitor figyelesere. tudtommal usbs kamarabol joparat ra lehet dugni egy pc-re.

üdv!
Végső soron teljesen igazad van, vegyük a mai kezdetleges robotokat, rajtuk is 2 kamera van végül is. Pont ezen gondolkodtam hogy miért pont 3???
3 kamera lényege jobb, bal, közép amivel gondolom 3D-t akarnak kihozni.
A külön gépek is furák, mindegyiken egy egyedi Linux kernel esetleg?
Sajnos a téma szerintem is túl komplikált és túl összetett ezért nem is nagyon tud senki hozzá szólni.
Bár előbb a fantáziálgatásomban volt némi relativítás de nem tudom.
Érdekes projekt szerintem is várjuk a választ!:)

Néhány tény, amit a fenti hozzászólások alapján még érdemes tudni:
- van professzionális hardware megoldás szoftverrel (nem opensource) potom 8 millió HUF árban, ja és ha a hardwareben eldurran egy 3 forintos áramkör 12 hónap után, akkor lőheted a garanciát, mert szakembert nem találsz hozzá aki javítani tudná, egyszóval erre nincs ennyi pénz, mert nem ér ennyit
- sok mindenre lehetne használni, de mi elsősorban webdesign optimalizálásra használnánk
- a feladat éppen attól lenne szép, hogy nem professzionális hardwaret, hanem házilag megvehető hardwareket használnánk. Ezért webkamera, s ezért 3 gép ha nem elég 1-nek a teljesítménye.
- 640x480as kamarából egy nem volt elég (kipróbáltuk), mert pontatlan, de 3 már valszínű jobb eredményt adna, nem beszélve arról, hogy az MSnek van már 1000x felbontású webkamerája is, azaz a webkamera gyártás most ért el oda, hogy erre a projektre használni lehessen (640 alatt reménytelen)
- ha valakit érdekel a téma tudományos része profi tanulmányokat tudok küldeni neki, amiben az emberi látás mindeféle tudományos aspektusa megismerhető. Ezeket nem mi írtuk. Mi elsősorban gyakorlati kutatással, s nem alapkutatással foglalkozunk, így a tudományos részét meghagynánk másnak.
- jó pár órát eltöltöttem a keresők előtt (nem csak a Google!), de szerintem működő webkamerás rendszer ilyenből a fentin kívül nincs a világon (vagy legalább is nem volt 2 hete)

Kidobott pénz az ablakon. Olyan mintha festeni tanulnál az alapján hogy a néző mely pontokat nézi meg az épp aktuális festményen. Ha valakinek nincs ízlése és nem tudja beleérezni magát a látogató helyzetébe, cseszheti. Az hogy hova néz valaki, nem jelent semmit, az érzelmeket is tudni kéne. Képzeld el ahogy végignézi valaki az oldalt: "Hm... Ez a menü de ótvarul néz ki... Erre meg itt kattintani kell hogy kinyíljon. Mi a csöcsből veszek karácsonyi ajándékot.. Jóvan görgessünk... Mámegint kamu duma... Na végre, itt a telefonszám!" - Ebből azt látnád eye-trackerrel hogy megáll a szeme a menünél. Ráadásul hiába rendezed át az oldalt úgy hogy a legmegszokottabb helyre kerüljön minden. Szóval a kidobott pénz az ablakon tipikus esete ez, inkább adjátok nekem amit erre költenétek, cserébe kaptok multikompatibilis websablonokat (by me) kicsiny ízléssel és egyediséggel megszórva.