Négy új játékot jelentett be az EA Games Mac OS X-re

Címkék

Az EA Games pénteken bejelentette, hogy négy nagy "title"-nek számító játékot ad ki Mac OS X-re a játékosok nagy örömére. A frissen bejelentett játékok a Harry Potter and the Order of the Phoenix, a Need for Speed Carbon, a Battlefield 2142 és a Command & Conquer Tiberium Wars. A Harry Potter új fejezete és az NFS Carbon már holnaptól (augusztus 21) rendelhető az Apple üzletekből, a Battlefield 2142 és a Command & Conquer Tiberium Wars pedig egy héttel később, augusztus 28-tól lesz kapható. Bővebben itt.

Hozzászólások

Ha jol tudom, tul nagy kulonbseg nem lehet a linuxos es mac os jatekok kozott felepitesben. OpenGL van csak mindkettore, SDL van, a tobbit nem tudom, de tul sok kulonbseget en mint kivulallo nem tudok felhozni. Ergo egy linuxos port se kerulne tobb munkaba. Kerdes, hogy miert hatarolodnak el ennyire a linuxtol? Szerintetek lehetseges, hogy idovel az EA is hozzon ki jatekot linux platformra?

Technikailag semmi akadálya, viszont a linux felhasználók nagy többsége nem fizetne ezért. Igen, tudom, mindenkinek van mondjuk 2-3 kedvence amit talán megvenne, de a többségre ez sem jellemző, három emberre nem lehet piacot építeni... én pl utoljára tizenéve adtam ki pénzt játékra, a Battle Isle Amigás változatára. (Azóta meg elöntötték a piacot a shotgunnal hentelős vagy autóval ámokfutós játékok, és egyéb választék híján már nincs mire költenem. Igaz, a Starcraft és a C&C már egész csábító... :) )

Még az OSX-szel is bizonytalan vagyok kicsit... PayPal lehetőség híján a SideTrack-et sem vettem meg a laposra, pedig az tényleg hasznos lenne. Azaz a Mac is max annyival jobb, hogy az előítéletek szerint az Apple tulajok fizetőképesebbek.

De a többség - én is - ócsójános. :)

Ez így igaz. Az OSX-es vevőkre lehet inkább építkezni unix alapon. Bár Windows esetében a szoftverek nagy része "lewarezolható", úgyhogy nem tudom, hogy abban mi az üzlet, legfeljebb céges eladás szempontjából lehet nyereséges. Amúgy mindenütt a bevétel a lényeg, pusztán humanitásból nem lehet megélni :-)
__________
U-Bantu©

Bár Windows esetében a szoftverek nagy része "lewarezolható", úgyhogy nem tudom, hogy abban mi az üzlet, legfeljebb céges eladás szempontjából lehet nyereséges

A fanatikusok. Es a masolasvedelem. Tisztaban van az osszes jatekgyar, hogy elobb/utobb feltorik. A celjuk nem az, hogy ne lehessen, mert ez nem megoldhato. Hanem, hogy minel kesobb, mert ugy tobben veszik meg. Valamint megprobalnak kozosseget epiteni, lasd WOW, stb. Jelenleg hasznalt technologiaval megoldottak ezt. Kb. 3-4 honap feltorni, ez pedig mar eleg jelentos bevetelhez juttatja oket.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Én csak a casual game-ek piacáról rendelkezem nagyon pontos számokkal, ami ugye nem feltétlen egyezik meg (illetve biztos, hogy más) a hardcore game-ek számaihoz képest, de jelenleg kb. 50%-50% fogynak azok a downloadable casual game-ek, amik megjelennek Win32-re és MacOSX-re is. Tehát relatív nagyobb vásárlóerőt képviselnek a MacOSX userek, mivel jóval kevesebben vannak, mégis kb. annyi Mac játék fogy, mint Win32, ugyanabból a termékből. Hangúlyozom mégegyszer, hogy ez a casual game piac!

Nem akarok önreklámozni itt, de nézd meg a www.casualgamestore.com
weblapunkon lévő játékainkat. Casual game-nek hívják azokat a
játékokat, amiket nem csak a "játékos játékosok" játszanak, hanem
az "alkalmi játékosok" is. PC-n és Mac-en álltalában letölthető 60
perces trial formában.

Pontosabb definició itt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Casual_gaming

Ha jol tudom, tul nagy kulonbseg nem lehet a linuxos es mac os jatekok kozott felepitesben. OpenGL van csak mindkettore, SDL van, a tobbit nem tudom, de tul sok kulonbseget en mint kivulallo nem tudok felhozni.

Nem baj, foleg, hogy van boven kulonbseg, ha rendesen, minden utolso csepp teljesitmenyt ki akarsz sajtolni. Eleg keves jatek (nem TuxRacer jellegu) hasznal SDL-t pl. (Eleg ratyi imho.)

Szerintetek lehetseges, hogy idovel az EA is hozzon ki jatekot linux platformra?

Amint lat bizniszt benne es a feltetelek is megfeleloek lesznek. Pl. rendes teljesitmeny nyujto 3D driver, normalis audio alrendszer, stb.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Ahogy én látom, a nagy fejlesztők inkább konzol irányba mennek el. A PC-s játékpiac enyhe csökkenést mutat, a konzolé meg bővülőt, így nem hiszem, hogy kapacitálná őket akár Linuxos, akár Mac-es, de most már Windowsos fejlesztésre. Persze ettől még a trendek nagyjából maradnak, de pont a fentiek miatt nem látok Linux / Mac fronton esélyt pozitív elmozdulást.

Szép meg jó, hogy az EA kihoz játékokat Mac-re. Ezt inkább egy rövid fellángolásnak tartom, a Mac piac nem fog rohanni vásárolni és az EA részvényeit se fogja feltornászni ez.

Sommázva: inkább ruházz be egy konzolba, és ne várj nagy csodát. Én is így tettem.

Amúgy vannak játéktípusok, melyeket nem tudok konzolon elképzelni (pl. Quake 3 Arena lanparty módban), de a mostani játékok nagy része már inkább konzolra valók. Quake 3-at meg tolom MacBookon.

--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára

Command&Conquer volt PSX-re.
Nem tudom hogy játszott vele az a szerencsétlen aki megvette, mert AFAIK akkoriban nem volt "utángyártott" PS egér, tehát kb a numpad mouse emulation élményszintjét hozhatta az irányítás... De létezett :D

(a SNES-es Metal Marines a másik gyöngyszem, úgy néz ki a történelem során többször próbálkoztak a műfaj meghonosításával valószerűtlen környezetben)

Hűha! Gondolom nem sok gyakorlati tapasztalatod van a témában - ami persze nem baj. Az SDL és OpenGL teljesítményének nem sok köze van egymáshoz. Ha az SDL-t használod amolyan "multiplatform backend-ként", attól nem lesz lassabb a játék. Az egy más kérdés, ha 2D-re akarod használni az SDL-t, akkor az a legtöbb platformon nem hardware gyorsított, de ez esetben köze nincs az OpenGL-hez.
Sokkal inkább a Linuxos zárt forrású video driverekben kellene keresgélni sebesség probléma ügyben.