durva acer noti törés

helló

adott egy elég rendes rendes ügyfél, akinek van egy ~7-8 éves p2 acer notija. rajta érzékeny adatok. a noti bekerült a szervízünkbe. ezt most speciel én vállaltam, mivel én szoktam a töréses meg a nagyon durva "kasztnis" dolgokat javítani.

az eszköz nyitó részénél páratlanul durva törések, mind a két oldalon. az történhetett, hogy a készüléket nem használták egy ideig, a két nyitószem pedig valahogyan párát kapott és elkezdett rozsdálni. amikor a kütyüt kinyitották, a két szem megfeszült, és a felső (tft) rész alsó két nyitó idomját egyszerűen kitépte, mindenestül.

kb 2 óra alatt sikerült életet lehelnem a gépbe, meg szétbombázni úgy, hogy ne essen komolyabb baja. a két nyitószemet kioperáltam, használhatatlanok. a kasztni törését fel tudom építeni epoxigyantából és vissza tudom festeni. de:

a két szem mozgó részeinél finom korrodálás, belül valószínűleg a rozsda eszi mint az állat. próbáltam finom fuser olajjal felnyomni, eredmény semmi. ha két fogóval kezdem el tekerni, akkor egyes pontokon úgy szorul, hogy !króm-vanádium fogón nyomot nagy! :(

kérdésem: a két szemet hogyan lehet szétszedni? valaki találkozott már ilyennel? edzett betéttel próbáltam kiütni tengelyestül, eredmény zéró. satuban ki lehet ezt a belső részt nyomni belőle? (ha igen, akkor kioperálnám a szorító lemezeket, és visszatenném úgy, hogy 0 erővel lehessen nyitni-zárni, a kijelző adott ponton rögzítésére meg kitalálnék valamit). a két szem képe itt, erről hadoválok.

(ui: a "ne javítsd", "vegyen az ügyfél másik gépet" megoldás nem járható)

köszi
kzs

Hozzászólások

Én megpróbálnám valami kevésbé sűrű dologba (benzin, gázolaj) egy napra beáztatni hátha az old rajta valamit.

Némi óvatos melegítés segíthet rajta. Persze csak ha fémből van az egész...

Olaj helyett esetleg csavarlazítóval (pl. WD40) próbálkoztál? Abban az olaj fel van oldva valami hígabb anyagban, jobban közémegy.
Ne hírtelen próbáld kiütni, hanem sokszor, finoman ütögesd, akkor fellazul talán a rozsda.

Mi történt ezzel a géppel? A fürdőszobában tartotta a tulaj, vagy valami nagyon párás, tengerparti helyen?

Esetleg alternatív megoldás: a tengelyrészt szerintem nem nagyon nehéz elkészíteni, úgyhogy ki lehet belőle fúrni az eredetit, és rozsdamentes acél (vagy esetleg réz, ha a külső rész nem alumínium) rúdból elkészíteni egy újat. (De szerintem ennyit nem ér az egész.)

"vagy valami nagyon párás, tengerparti helyen?"

"pára: a franc tudja, csak tippeltem, hogy miért rozsdálhatott le, mivel ezek nem szoktak korrodálni."

1. Hogy nez ki ez a "korrozio"? Barna rozsdaszinu, feher hamuszeru, vagy kekeszoldes cian szeru?
2. Pontosan milyen fembol vannak ezek a nyitoszemek? Egyebkent edzetlen acelbol.
3. BTW a fogod valszeg nem krom-vanadium. ;-)

SZERK: Most latom lentebb, hogy mar nem aktualis

Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.

-halványbarna felületi rozsda a szorító lemezek közötti tengelyen. a szorító lemezek vége viszont elég csúnyán korrodált.
-anyag: a külső rész színe spia, de természetesen nem az. a keménysége emlékeztet az s100-ra, alig lehet rá nyomot csinálni. a forgó rész pedig a tököm tudja. régen dolgoztam már nehézipari üzemben, nem tudom. egy biztos: ez is jó kemény...
-a fogó króm-vanádium "handy".

--
senki földjén, senki fia

Lehet, hogy hülyeséget mondok, mert az leszedi a festéket is, de aceton nem jó? (legfeljebb újrafested :P )

És egy off: melyik az a márkatípus, amelyik törés miatt a leggyakoribb nálad? Tudom, hogy ez pl függ a klienstől, mert egy idegbeteg szétver egy betonstabil OpenBSD szervert a pirítóstól a kávéfőzőig mindent, de mégis...

"Sose becsüljük le egy autópályán száguldó, kazettákkal megrakott furgon sávszélességét!" A. S. Tanenbaum

gyorsan felejtsd el amit mondok, de én speciel az *s*s-t látom leggyakrabban törni. a felső kategóriás cuccok jól meg vannak csinálva, viszont a belépő és alsó-középkategóriás darabok nagyon gyengus kasztnival vannak ellátva. sokszor akár még a billentyű is leesik róluk. de mégegyszer mondom, ez csak az olcsóbb daraboknál játszik.

--
senki földjén, senki fia

Szerintem is a WD 40 lehet a jó megoldás. Illetve kicsit olcsóbb, ha 1 napra beteszed petróleumba. Ha ezek nem segítenek, akkor már csak a sufnituning marad.

--------------------------------------------------------------
"Tegnap reggel addig röhögtünk a főnök viccén, míg ki nem derült, hogy az a napi feladat."

Sosav és leoldodik a csapágya majd egy új csapágyat neki.

Jaja, mivel kicsit az egyik szakmámhoz hasonlít, meg tudom erősíteni: a WD40 csodákra képes. :))

(zacskóban is :))

--
trey @ gépház

MEGOLDÁS:

ha valaki találkozik ilyennel, ne tököljön vele, hanem a préselt házat vágja át így, és akkor ilyen lesz. A persely így enged annyit, hogy szépen nyíljon a nyitószem. az olajos része meg már adja magát.

köszi mindenkinek. a kollegámnak volt ilyen spéci vágószerszáma, most hozta be. már kész is a cucc. próbaképpen csináltuk, bejött a vágás...

--
senki földjén, senki fia

Gratula, szinten. Kerdes: nem veletlenul egy 711TE volt ez a ge'p? :] Szerinted mit lehetne vele csinalni, ha zsaner feletti muanyag hatarozottan eltorott? A fe'm-reszekkel nincs semmi gond, csak az a muanyag re'sz, amibe a ke't-ke't csavarmenet bele vagyon ontve, az is felbetorott... atfurtam egy 2.6-ossal a teljes hatlapot, csavart bele; kicsit ga'ny, de osszetartja/tartotta egy darabig... ha lenne valami kulturaltabb megoldas, az nem lenne rossz. Ja es az elejen me'g egy kis epoxit is kapott a rendszer, mondvan, hogy akkor me'g nem volt annyira eltorte, ossze is tartotta, kb. ~1 e'vig...

-bmt 4004, állványos gép. bowdenes megoldással jöl le a forgó mozgás egy 1m-es felxibilis hosszabítóval, gyorstokmánnyal a végén.

-én az ilyen töréseket durván felnyomom epoxigyantával, majd alakra csiszolom. most ilyen törés is volt a képben, szilánkosra tört a két felfogató rész mindenestül. gyakorlatilag felépítettem az anyagot [a nagyobb darabokat azért visszatettem e helyére], amibe a két rézperselyt belenyomtam (ezeknek az alját természetesen bármivel le kell tömíteni, különben belefolyik a cucc és megette a fene). ha készen van, a két műanyag lap közé még teszek egy vékony, erős fémlapkát, megfelelően kifúrva. ez fogja majd belülröl merevíteni a cuccot. ha teljesen kész lesz a gép, lefényképezem [talán nem felejtem el :)] és meglátod. egyébként az általad írt egyszerű csavaros módszer a leglényegretörőbb, csak gyantával belül meg kell etetni mint egy állat. azt meg miután meghízott, meg kell munkálni (ez meg rengeteg idő)

--
senki földjén, senki fia

http://kovi.uw.hu/keepek/acermunka.jpg

Ha ezt egy munkavédelmis látná! :) :D

Azért máskor inkább a darabot fogd satuba,
ha már egyszer van satu,mint az írtad is! :)

----------------------------------------------------------------
"Értem én hogy villanymotor, de mi hajtja!?

csövi én vegyész is vagyok, a rozsdá kiopreálására ami rohadt lassú folyamat lesz, a foszforsavfürdőt javaslom, ez oldja a rozsdát, és valamilyen szinten védi is az ácélt mert vas foszatid réteget képez, de ez kevés, hogy utána ne rohadjon vissza a vas, vannak korrózió gátló adalékok. Nem tudom, hogy rozsdásodás mértéke mekkora, de gondolom nem piti. Foszforsavhoz könnyű hozzájutni, egyes vízkőoldók hatóanyaga 19%-os foszforsav ez majdnem tökéletes a rozsdátlanításra +3-5% még jó lenne, ha ráér néhány nap nyitott nagy felületű edényben s kész. Aztán beletsezed euzeket a cuccokat, a foszforsav a vasat nem oldja, csakha nagyon meleg(és tömény tulajdonképpen forralni kellene) cirka 40 fokos savban kb 3-órától 40(negyven tényleg nem gépeltem el) óra és kiszedi az összes rozsdát, ha nem elég további fürdő, ez van. Ezt a módszert tudom ami kézel fogható, és relatíve gyors, ja néha mozgatsd a folyadékot hagy takarítson, a közökben is, és vigyázz ne legyen sósav a vízkőoldóban mert az a vasat is megeszi, én eddig egy zárszerkezettel csináltam ezt finommechanikával még soha vagy bejön vagy nem, utána parafinfürdő, ezt lehet kapni.

Sok sikert

Ki kell ütni a spiáterből a belsejét. Már cumiztam ilyennel.