FreeRA

Címkék

Avatott szemeknek a cím talán már sejteti: a néhai, Red Alert című, bombasztikus sikerű RTS szabad klónjáról van szó. A használatához szükségesek az eredeti mix állományok. A játék a mai divatos megoldásokhoz képest szerény képességű, ellenben szerintem minden "öreg" rajongónál megtalálja a helyét. Honlap itt, képek itt.

Hozzászólások

\o/ eskoszom majdnem konybelabadt a szemem ... :)
Lehet ujra jatszom majd neha 1 kicsit ...
-janny-

Mikor lesz már végre egy kafa FPS linux alá?

bizony hogy errol:

In order to play the game you must set "hardware" in the video options menu to "off"

ez nem ujdonsag, honapokat jatszottam wine-vel thief-et anno, bugreportoltam is a transgamingnal (jol elkuldtek hogy old game, nesze neked foss support) hwaccel nelkul ronda es lassu, raadasul a thief2 mar sw-bol se fut. ugy gondolom linuxgaming = 0x00

--
the multiply techbanned hup user

thief2 sztem fut: katt.

transgaming:
mondjuk nekem is szartak a fejemre, de a foss supportot azért nem feltétlenül keverném bele. ráadásul a cedega-t én nem is tartom kirivóan jól használható szoftvernek. a winex óta nem láttam jó cedegát (hű de hülyén hangzik), hála transgaming.

linuxgaming:
hmm... ebben a kérdésben már nagyon eltérően gondolkozunk. a linuxos játéklehetőségeknek hála már van saját kocsim, meg ilyesmi. és sokan vannak még, akik szintén nem panaszkodhatnak.

--
senki földjén, senki fia

ez jo hir (tenyleg), csak too late...

most olvasom, p4 2.5ghz +radeon 9500-on vagy jatszhatatlan sebesseggel fut vagy nem, szoval inkabb felejtos
anno celeron 300+voodoo1-el jatszottunk :)

persze speciel nekem semmi gondom nem lenne a windowsal, csak pc-m nincs ;)

--
the multiply techbanned hup user

az elso hasznalhatonak tuno foss project az elmult 2 evben

sajnos a freepop nevu Populous remake mar sokkal regebben hamvaba holt, igaz igazabol el se kezdodott de mar akkor generic izometrikus platformnak akarta a keszitoje, mar akkor tudtam hogy 0x00 lesz ebbol

--
the multiply techbanned hup user

de csak első benyomásra. aztán egy havas pályán, összetett "birodalmat" létrehozva nem is olyan gyenge az a kép... persze nem egy war3, de a lehetőségekhez mérten igazán becsületesen megcsinálták. szerintem.
a modellek mozgáskultúrája pedig kifejezetten tetszetős.

--
senki földjén, senki fia

Minden idők legjobb RTS-e IMHO. Még ma is szoktam vele játszani, csak multizni nem tudtuk haverral :( Tán majd most :D

Régi RTS fanok azért ide is pillantsatok:

http://spring.clan-sy.com/

Total Annihilation mond valamit? Egy elég jól működő remék, linux verzió kicsit még döcög, nehézkes összerakni, de nemsokára az is rendben lesz. Halom mod, pálya, klassz játékok. Merem ajánlani.

MOHAA,COD2, Half-Life, Prey után nincs kedvem "visszasüllyedni" :D

Kedves kalamajka, persze, hogy FPS-ek, de nem feltétlenül csak az értelmetlen ölésről szólnak. A Painkiller grafikája nagyon szépen kidolgozott, és még "gógyizni" is kell néha-néha. Amit elfelejtettem még odaírni, a SWAT 3 és 4 is a kedvenceim :D

sőt, kifejezetten ellenpélda.
de ahogyan a plafonról lógó csontvázakhoz szögeztem oda karólövő géppel a [mittudomén miért] rám támadó koponyafejű izéket, az azért nem volt semmi. érdekes, ahogyan a pk fizikája erősen súrolja a doom3 paramétereit, miközben a publikálása megelőzi azt majdnem két évvel...

--
senki földjén, senki fia

igen. de ott vérzik el a dolog, hogy a havoc motor nem moddolható. ergo az idáig megjelent doom3 mod ~20db igazán érdekes része az id gyereke felé billenti a mérleget. a sors fintora, hogy a doom3 így nem feltétlenül magának köszönheti a hírét. speciel én az eredeti id játékot ilyennek képzeltem megjelenés előtt (elég durva horror-mod, nézd meg ha teheted, mennie kell a macos alatt is): in hell.

--
senki földjén, senki fia

tudom, hogy megy, azért írtam. a mod-ok viszont már messze nem biztos, hogy futnak, de az inhell sztem fut konzolhibák nélkül... példának okáért a lost marine mod (q2 brutális remake mod) linux alatt nem megy - akarom mondani megy, csak nincsenek benne mozgó modellek (ellenfelek stb). a fejlesztőt meg is kerestem nemrég, de azt mondta, hogy nem is fog menni máshol, csak win32... azt viszont nem tudtam, hogy meken gyengén muzsikál a doom3 [bár azt nem tudom, milyen hardveren próbáltad].

--
senki földjén, senki fia

okés, fogom, de egy 2005 végén finiselt kód r9200-en törvényszerűen szarik be minden rendszeren, nem? ha csak azt nézem, hogy a motor hogyan használja a shadereket már az egy "büntetés".

bár rögtön egy (kirívó) ellenpéldaként megemlítem, hogy a doom3 xbox-on (64m, 733MHz Celeron, nv30) röccenés nélkül megy... csak hát ott a platform pénzügyi háttere [ms] képes kierőltetni egy ilyen mértékű optimalizálást, no meg némi kód-újraírást. na, ebből a hozzáállásból nem jut sem neked a macossal, sem nekem a linux előtt. bár én nem panaszkodhatok, mert elég erős x86 van otthon, komoly videókártyával.

ez van...

--
senki földjén, senki fia

okés, fogom, de egy 2005 végén finiselt kód r9200-en törvényszerűen szarik be minden rendszeren, nem?

de, viszont irtam hogy painkiller ugyanilyen fizikaval (ja birtam mikor doom3-ban rakas objectnek nem volt arnyeka... akkor mar inkabb thief3, ott komplett az engine) mennyivel gyorsabb es szebb es elvezetesebb

--
the multiply techbanned hup user

ehhez kétség nem fér, bár az élvezhetőség az szubjektív. nekem is hihetetlen, de van aki arra élvez, hogy tök sötétben semmit sem látva lövöldöz meg beképzeli magának, hogy borzong.

no, de ha már itt tartunk esküszöm megírom a doom4-et pascalban. semmi sem lesz benne, csak egy nagy sötétség, meg egy félig látható pisztoly, ami hangot ad a bal egérgombra :)

--
senki földjén, senki fia

ezért azt hozzá is teszem (a fejlesztők baszogatása képpen), hogy ezek a hibák leggyakrabban a becsomagolt pk4 adatokban lévő kisbetű/nagybetű különbözőségek miatt vannak jelen (csak ezután jön a mod gamex86.so problematikája). az említett lost marine pl a konzolra tonnaszám küldi a "path not found / uppercase / lowercsae different" üzeneteket. azért kár, hogy ezt sokan leszarják, mivel így elesnek néhány tízezezer felhasználótól, meg tőlem miközben én pl meg meg is cikkezném... :(

--
senki földjén, senki fia

félreértettél. a konfig és a környezet egyaránt megkívánja az egyezőséget. még ha az gamex86.so megfelelő, akkor is.

a fat32 ebben a tekintetben lényegtelen szerintem, maga a rendszer [nem a linux, hanem a doom3 linux bulid] kívánja leginkább az egyezést. jó esetben az adatok nem is kerülnek merevlemezre kibontva [esetleges vfat], hanem a memóriába töltődnek, a futás közben kicsomagolt pk4-ből [esetleg tmpfs-be].

--
senki földjén, senki fia

szerintem egyik jatek sem az ertelmetlen olesrol szol azok kozul melyeket felsoroltal. nem vagyok anti-FPS hivo, q3-azni pl szoktam. arra vilagitottam (volna) ra, hogy visszasullyedesrol irsz, FPS nevekkel dobalozva egy RTS jatek kapcsan. orvendetes :) semmi baj :)
---
"A legjobb dolgok az életben nem dolgok."

Ki dobálózik? Mivel? FPS-sel? Na, dobjál meg eggyel... :D
Tudom, hogy semmi bbbajj. :-) Leírtam néhány FPS-játéknak a nevét. Az RTS-hez ez csak annyiban kapcsolódik valóban, hogy Linux alatt nem sok látványos játékot tologathatsz, legfönnebb amolyan tologatós gagyikat, vagy csuroghat a nyálad egy félórás demó-élménye után egy full game-re :-)

örök klasszikus, hihetetlen jó játék. lehet, hogy a dune volt az rts atyja, de az ra vitte mesteri szintre a dolgot :)

Yay! Egyik regi kedvenc.

"i pensieri stretti & il viso sciolto." -- Sir Henry Wootton

egyebkent freecraft (free-starcraft) nem keszul?? tok jo lenne 1024x768-ban jaccani vele, kicsit atlathatobb lenne mint a 640x480.