Fedora Core 5 PlayStation 3-on proof-of-concept videok

Címkék

Pár napja kapható a Sony-tól a Cell processzorra épülő PS3. Annak ellenére, hogy a megszerzéséért vérre menő csatákat vívnak a fanatikusok a boltok előtt és így sem jut mindenkinek, van olyan aki már Linuxot is telepített a stuffra:

A FC5 telepítésének első része

Fedora Core 5 / processzor infó, memória, GNOME és Firefox

Hozzászólások

Lasssssssssúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú :)

--
trey @ gépház

Nemcsak, a memóriakezelés, hanem sokkal inkább olvasási probléma. Egyáltalán ugyanazt a videót nézi, mint mi? Csak mert a 73MB az a cache és nem pedig a swap. Mivel swaptotal==swapfree ezért pontosan 0Kb swap van használatban.
---
Az ember mindig szerepet játszik. Ha másnak nem, hát saját magának.

mindig is arra vagytam hogy tonkrevagjam a fasza gamesystememet egy popupos szarlassu ronda os-el

Ugy látszik a Sony software platform divizójának vezetője is hasonló, leküzdhetetlen vágyat érez :)

Because we have plans for having Linux on board [the PS3], we also recognize Linux programming activities… Other than game studios tied to official developer licenses, we'd like to see various individuals participate in content creation for the PS3.

PlayStation 3

Izumi Kawanishi

én pedig azért kérek eltérést, hogy fel kell hívjam a figyelmeted, hogy a "linux" szó egyszer sem szerepel az általam írt kísérőszövegen. a "linux" szó adott szövegkörnyezetben való használata, az általam idézett Izumi Kawanishitól származik. ezúton kérek elnézést a megkülönböztető dőlt betű, illetve idézőjelek elmaradása miatt. gondoltam így is egyértelmű lesz, hogy az idézet Izumi Kawanishitól származik a linkelt hírforrás szerint.
írnod kellene a Sonynak, a helytelen szóhasználat ügyében :) mivel jó vagy angolból a szövegkörnyezetből feltehetően magad is meg tudod állapítani, hogy Kawanishi ebben a kijelentésében a "linux" szó használatával valójában a Gnu/linux operációs rendszerre ultalt /az XMB tudtommal nem linux kernelt használ/. és ez a szóhasználat így valóban pontatlan, habár RMS erőfeszítései ellenére továbbra is nagyon elterjedt.
ha visszaolvasod a hozzászólásaimat általában a gnu/linux nevet használom, ha ezzel az OSsel kapcsolatban írok valamit.

Az érdekelne, hogy ez a kernel mennyit is lát a Cellből. Használni tudja az SPE magokat? És ha igen, hogyan ütemez rájuk? Hogy lehet fordítani SPE-n futó programokat?
---
Az ember mindig szerepet játszik. Ha másnak nem, hát saját magának.

Ezt pontosan tudtam, ezért voltam módfelett kiváncsi rá, hogy hogyan tud a linux kezelni nem egyforma processzorokat. Egyébként *elvileg* lehetne rá rendes programokat is fordítani, mert megvan a teljes utasításkészlete, csak nem érné meg, mert szerencsétlen SPE-knek nincs branch prediktora, nem tud utasítás sorrendet átrendezni, két pipelineja van, amik nem egyforma utasításokat tudnak végrehajtani és ennek megfelelően párokba align-olva kell lennie az utasításoknak (wliw szerűen), ráadásul mindössze a lokális 256k-s memóriájába tud dolgozni. Nem tudom, hogy egyáltalán fordítóval mennyire lehet ilyenre optimalizálni, de az biztos, hogy kézzel asm-ben kódolni erre egy rémálom, pláne, ha még SIMD vektorizálás is kell. Márpedig kell, ha az ember valami komolyat akar vele csinálni.

Ja még egy dolog, ami nem 100% világos: a doksik mindig 1db PPC 970-es magról beszélnek, de a videón kettőt látok a cpuinfoban. Ez most akkor hogy van? Két thread-et tud futtatni?
---
Az ember mindig szerepet játszik. Ha másnak nem, hát saját magának.

A HyperThread valóban az intel által bejegyzett elnevezés, de a lényege itt is ugyanaz, max másnak hívják. A hozzászólásom írásakor valóban nem néztem utána az IBM weboldalán, de reméltem, hogy a megfogalmazásból kiderül, hogy nem a hivatalos álláspontot írom le.
Amúgy lesz mégegy HT-s dolga az IBM-nek: a Power6 már valószínűleg támogatni fogja a HyperTransportot.

sikitok

HyperTransport (HT), formerly known as Lightning Data Transport (LDT), is a bidirectional serial/parallel high-bandwidth, low-latency computer bus that was introduced on April 2, 2001 [1]. The HyperTransport Technology Consortium is in charge of promoting and developing HyperTransport technology.

http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-53418

The integrated ECC memory controller provides:

* Two Elastic Interfaces for the processors.
* A DDR SDRAM memory interface to 4 DIMM sockets.
* A HyperTransport channel. Attached to the HyperTransport channel is the I/O controller, providing:
o Two IDE channels
o Six USB channels
* Correction of soft and hard single-bit memory errors, while minimizing disruption of service to LAN clients.
* Memory hardware scrubbing, designed to correct soft memory errors automatically without software intervention.

ez egy js20as

iszonyatos mertekben szennyezitek az internetet hazugsagaitokkal es meg ti vagytok felhaborodva h ez par embernek nem tetszik
erted felolem nyugodtan inditsatok hujekisllinuxosbuzikhazudoznak.hu weboldalt de ne probaljatok ezt feltuntetni h barmi koze van a valosaghoz

--
"en csak hupot olvasok" al3x
http://litch.eu/blog

u r wrong
mar hogylehetne egy vektorprocit barmire haszalni?

ez kb olyan mintha aszondanad h a videokartyad gpujan kossuk ossze a cpuval es ugy toljuk
kurvara nem fognak altalanos alkalmazasok soha spe-n futni
ott van az SDK nezd meg a mintaprogikat van szep protokolja lehet kodolni

--
"en csak hupot olvasok" al3x
http://litch.eu/blog

Az elvileg lehetséges, abból adódik, hogy megvan a teljes utasításkészlet hozzá. Tehát kis memóriahasználatú, általános C programokat nincs elméleti akadálya lefordítani rá. Nem tudom, hogy csináltak-e ilyen fordítót, de nem hiszem, hogy csináltak volna. Ahogy elnézem a meglévő C/C++ fordító egy elég spéci saját API használtatát írja elő. (Ez az a protokoll amire gondolsz?)
Erősen elágazó kód esetén bűn lassú, az integer műveletek is lassúak, mert a float végrehajtóegységeket használja hozzá, emellett a memóriahozzáférés is problémás, mert ha 256k lokális memóriánál több kell, akkor kell egy külön futó thread-et (vagy valami ehhez hasonlót, nem tudom a pontos meghatározását) csinálni, ami az SPE DMA engine-jét vezérli és az szedi be/írja ki a rendszermemóriba a page-eket a lokális memóriábol. És persze az SPE és a DMA thread között folyamatos szinkronizációk kellenek, annak minden szenvedésével együtt.
Tehát elméletileg lehetséges, hogy valami nyakatekert előfeldolgozással és egy elég bonyolult fordítóval általános C programokat le lehessen rá fordítani. Más kérdés, hogy szerintem gyakorlatilag nem érné meg a fejlesztőmunkát, mert szerintem legalább egy, de lehet, hogy két nagyságrendnyi teljesítményvesztéssel járna.
Én ezt értettem az előző hozzászólásomban.
---
Az ember mindig szerepet játszik. Ha másnak nem, hát saját magának.

Hát nem GCC van arra is? memóriakezelés terén beszélhetünk valamilyen nyilvántartásról, hogy a malloc, free működjön? Amúgy a 256KB bár (elmarad a 640-től ;-) azért elég szép dolgokat meg lehet vele csinálni. De inkább munkaterületnek és stream pufferelésre lehet jó.

van a leghalvanyabb fogalmad arrol h mirol beszelsz osszevissza?

az spe-k vektorprocik te szerencsetlen

Synergistic Processing Elements (SPE)

Each SPE is composed of a "Synergistic Processing Unit" ("SPU"), and a "Memory Flow Controller" ("MFC") (DMA, MMU, and bus interface). [8] An SPE is a RISC processor with 128-bit SIMD organization [9] for single and double precision instructions. With the current generation of the Cell, each SPE contains a 256 KiB instruction and data local memory area (called "local store") which is visible to the PPE and can be addressed directly by software. Each SPE can support up to 4 GB of local store memory. The local store does not operate like a conventional CPU cache since it is neither transparent to software nor does it contain hardware structures that predict which data to load. The SPEs contain a 128 × 128 register file and measure 14.5 mm² on a 90 nm process. An SPE can operate on 16 8-bit integers, 8 16-bit integers, 4 32-bit integers, or 4 single precision floating-point numbers in a single clock cycle. It can also do a memory operation in the same clock cycle. Note that the SPU processor can not directly access system memory; the 64-bit memory addresses formed by the SPU must be passed from the SPU processor to the SPE memory flow controller (MFC) to set up a DMA operation within the system address space.
--
"en csak hupot olvasok" al3x
http://litch.eu/blog

Nincs 3D gyorsítás , nem megy az alsa sem.
Nem baj ha , csúnya meg lassúúúúúú ,akkor is
a "mikutyánkkölyke" fut rajta. :)

PS3-ra Microsoft egeret és billentyűt dugni eleve szentségtörés :-)

--
by Mikul@s

Ne legyünk igazságtalanok.
Mióta is kapható a ps3? 1 hete?
Ahhoz képest már legalább lebutult rajta egy linux. Még szó sincs arról, hogy ne adj isten egy ps3-hoz készült disztrót hergelne a srác.
Majd ha 1 év múlva is itt tart a linux for ps3, akkor lehet szidni. De 1 hét után szvsz nem.

\ | /
°(>@)°
˘

kisse pszichotikus elmere vall a windowst is odabiggyeszteni, foleg hogy picit messzebbre jutottak mint a linux, dehat ez a hup

az eleg szomoru hogy ugy gondolod az OSX tavol all a ppc64-tol

The integrated Cell processor will be able to support a variety of operating systems (such as Linux or Apple's Tiger).

Kérlek, hogy ne fantáziálj! Nem azt állítottam, hogy a MacOSX-nek semmi köze a PPC-hez, hanem azt, hogy hülyeség azért fikázni a Linuxot, mert egy hét után még nem megy minden 100%-osan. Legalább ekkora hülyeség lenne, ha számonkérnénk a MacOSX-en és a Vista-n, hogy miért nem fut a PS3-on, hiszen már sok-sok éve fejlesztik. Ugye vágod, hogy a logikád hol sántít?
Valóban pszichotikus elmére vall, amit írtam, csak azt ne felejtsd el, hogy a Te gondolatmenetedet vittem tovább Mac-re és Win-re kivetítve. De ne aggódj, majd megadom a pszichiáterem címét, biztosan neked is használ majd. :))))

Meg a stílusa is. Kicsit ideggyenge a srác néha. Ezért nem is vitázom vele soha többet. De gondolom ezt külön meg fogja köszönni, a lekezelő stílusában, ahogy ismerem. Szép lehet az élet, ha az embert semmi más nem motiválja, csak hogy leszóljon másokat ilyen stílusban. Na, mindegy! Nem vagyunk egyformák... Szerencsére! :)

"Ahhoz képest már legalább lebutult rajta egy linux. Még szó sincs arról, hogy ne adj isten egy ps3-hoz készült disztrót hergelne a srác."

Ahhoz képest, hogy eleve Linuxszal jött volna, szeritnem ez nem nagy szám.

--
trey @ gépház

Ha jól tudom akkor az os ami fut rajta, és a játékokat futtatja az egy módosított, DRM-es linux. Ezen csak aláírt cuccok futnak, és ezért telepíthetsz saját os-t a gépre, hogy ott futtathasd a nem aláírt cuccaidat. Állítólag ha nem a beépített és aláírt os fut a gépen, akkor pár hardverelem nem, vagy nem minden lehetősége működik. (pl. HDMI kimenet)

Szóval ez rögtön aláássa azokat a várakozásokat, hogy erre a gépre könnyebb lesz a warezolás, mert majd feltörik a játékokat és rögtön fut egy rátelepített akármilyen linuxon. (lehet fut, csak nem látsz a kimeneten semmit :))

-Mr-

Lehet, hogy szentségtörést követek el, de az a véleményem, hogy Playstation játékokat igenis ne warezoljon senki. Akinek telik egy Playstation-re, az vegye meg a játékokat is - nem hiszem el, hogy az a 6-8 ezer forint, amit egy nem a legújabb, de jó játékért kérnek, összespórolhatatlan. Azt megértem, hogy ha valaki nem tudja megvenni a legújabb Office-t, vagy pláne a Photoshop-ot, csak azért, hogy megírjon néha egy-egy levelet, vagy kicsit szórakozzon a digitális fotóival. De a pár ezer forintos játékokat tényleg nem kéne tömegesen warezolni csúcs konzolokra...

Nem is én akartam warezolni, (ritkán játszom, de ha igen akkor leginkább a http://www.happypenguin.org/ -ról szedek valamit) hanem olvastam, hogy abben reménykedtek más fórumokon, hogy íg majd jön nekik a kánaán.

Mivel idáig nem volt konzolom, és én ha veszek egy PS3-t mikor már árulják majd itthon is hivatalosan, akkor is elsősorban azért, hogy az asszony barebonját és a dvd-t kidobhassam. Mégis csak szebben mutatna ez a nappaliban :)

-Mr-

Persze, a hozzászólásod alapján nem is feltételeztem, hogy te akarsz warezolni. Csak úgy eszembe jutott, hogy azért nem ugyanaz a kategória Playstation-ös játékokat warezolni, mint amikor Pistike a családi Teszkó gazdaságos gépre beszerzi a barátaitól mondjuk a SIMS-et, mert a szülei örülnek, ha egy ócska, hatvanezer forintos gépet meg tudtak venni részletre - ilyenkor pedig nem igazán várható el egy szülőtől, hogy még az eredeti játékokat is megvegye a gyereknek, csak azért, mert nem igazán ildomos lemásolni.

Es persze mindezt rootkent :) Nade ezt elnezhetjuk neki, vegulis biztos sokat dolgozott vele. Az viszont kevesbe tetszett, hogy az elso video alatt egy csomot nyogdecselt a csako. Meg jo, hogy hazamentek a munkatarsaim, mert meg ramfognak, hogy gaypornt nezek :) Nem ertem, minek egy Linux telepiteshez nyogdecselni. Sokszor telepitettem mar Linuxot, kozben beszeltem is, de ez...

Én általában csak csendesen olvasgatok, de most már kicsit besokalltam: ezt a gabucino azonosítójú hozzászólót nem lehetne végre letiltani?

Igazából sose követtem igázan nagy figyelemmel a PS "sorozatokat". Valahogy nem érdekelt. A PS1 annak idején dárga volt ráadásul kép olyan volt mintha nagyítóval néztem volna a tévét. A PS2 már jobb volt de dárga annyi pénzért..... Hogy csak játszak???
Most elnézve a PS3 videót...háát
Valaki világosítson már fel mi az értelme, vagy mire jó? Azon kívül hogy látom már telepítgeni is lehet.
És lehet majd versenyezni, hogy az enyém 3 óráig telepített a másiké meg 2 óra 47 percig.

Képzeld magad a világ boldogabbik felére: Kibontod a dobozt, rádugod a nagyképernyős plazma (vagy LCD) tévédre, rákötöd a házimozi erősítődre, bedugod az egyik Blue Ray Disc-et, és játszol. Lenyűgöző képméret mellett, a térhatású hangzás közepében. És mivel a világ boldogabbik felén élsz, nem kell azon gondolkodnod, hogy tulajdonképpen a PC-t is rá tudnád kötni a tévére egy s-video kábellel, és végülis ha kicsit elforgatod a számítógép házát, akkor a force feedback-es kormány kábele is elér a dohányzóasztalig, csak kicsit feszül a kábel, és át kell lépni felette. Képzeld el, hogy ha megjelenik egy új játék, ami érdekel, teljesen természetes, hogy bemész egy boltba, és megveszed, úgy, mint ahogy mi vásároljuk meg az érdekes cikket közlő hetilapot. Képzeld el, hogy számítógépet azért veszel, hogy dolgozz, játékgépet azért, hogy játsz, és böhömnagy, automata váltós Chryslert, hogy kényelmesen közlekedj. A világ Sony számára fontos része így működik.

Szép ez a leírás, csak "kicsit" sarkított. A warezolás ugyanúgy virágzik a konzolvilágban is, mint máshol, és nem csak a nem annyia "boldog" világban, hanem mindenhol. Egyáltalán nem nehéz vagy bonyolult dolog itthon sem "művelni". :)

Nem akarok belemenni a konzol gaming vs pc gaming vitába sem (mire jó a konzol téma), és a világnak a nem annyira "boldog" felén is lehetnek szempontok, ami alapján érdemes konzolt venni és használni... Kicsit meg kell látogatni pl. az sg.hu-n vagy máshol a konzolos fórumokat, olvasgatni kell, hogy itthon kinek miért van, miért játszanak azon, és akkor lehet (saját) véleményt alkotni.

Tény, hogy sarkított. Csak arra akartam utalni, hogy azokban az országokban, ahol más pénzekkel játszanak, nem kell rágódni annyit ezen - ha játszani akarnak, könnyedén meg tudják venni maguknak a konzolt. Ott eleve olcsóbb az ilyesmi, és persze egy rendes fizetés is sokszorosa a hazainak.

trey: lenne egy apro patchem a huphoz:
if ("Gabucino" in $aktiv_users)
{
Comments.Disable();
}
else
{
Comments.Enable();
}

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

egyszerubb: ha nem irsz ilyen fassagot nem kapsz ra flamevalaszt

mondjuk ezt itt kevesen fogjak fel piciny agykapacitasuk birtokaban, elukon treypapaval aki arra tette fel az eletet hogy az osx high security nevu mitosz ellen harcoljon, amit amugyis csak az idiotak vesznek be dehat ez az o valasztott szintje /o\

ja! hihetetlen, de anno ezt is trey irta, boldogabb idokben amikor meg nem veresszaju volt:

Nyilvan az ilyen gepeket nem a csoroknak talaltak ki, kinek a 60e forintos att, kinek a G4-es ne adj isten a G5-os. A ketuleses sportkocsival se lehet meszet hordani, viszont lehet villogni. Arra komuves azt mondja, hogy "jaj ez de szar, nem fer bele a betonkevero", nekem Barkas kell. A majer gyerek meg azt mondja "kit erdekel az ara, en villantani akarok". Az ilyeneket hivjak ugy h, eleterzes, stilus.

kellemes archivum olvasgatast javaslok mindenkinek :)

ja, miert nem jelenhet meg a tegnap bekuldott cikkem amiben 4 linux kernel bugrol irtam?

Ha már az archivumnál tartunk:
http://hup.hu/node/778

Lehet csemegézni :)
"trey: A dokumentáció alapos, jól használható. Viszont szerintem kicsit sok benne a RTFM, és a stílusa is néhol lekicsinylő. Erről mi a véleményed?

Gabucino: Ez aljas rágalom :) Régebben talán tényleg kicsit szabadszájú volt, de ez már fixed. Aki ilyet terjeszt az nem RTFMelt :)"

"trey: Mostanában mintha lenne egy kis gondod a linuxal =). Mi a baj vele?

Gabucino: Utóbbi kérdésedre hosszan tudnék válaszolni (nem teszem:), viszont nem értem ki terjeszt rólam alantas pletykákat? :)"

"trey: Kívülálló számára úgy tűnhet, hogy kezd szétesni az MPlayer Project. Lehet, hogy rosszul látom?

Gabucino: Nekem is igy tűnt, tűnik. Egyébként Nicket ne sajnálja senki, jön még ő vissza :) Sajnos Árpi mostanában az átlagnál is többször ugat le embereket.. Pl. engem, pedig tudhatná, hogy ellenem nem lehet flamelni ;) Mindenesetre reméljuk a direct render előbb lesz kész, mint hogy idegbajt kapna ;)"