Akit bővebben érdekel, az látogasson el a Mutopia szabad kottagyűjtő oldalra, mely szintén a Lilypond-ot használja. Érdekes megemlíteni ennek a szabad projektnek a fejlesztési módszerét. Főképpen szponzorálásokból fejlődik, azaz ha hiányzik egy szolgáltatás belőle, akkor megírod a fejlesztőknek, ők megmondják, hogy ez kb. mennyi időbe és pénzbe fog kerülni (többen is összedobhatják a pénzt). Bővebben itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1809 megtekintés
Hozzászólások
engem régóta érdekel a dokumentáció honosítása, de nem merek egyedül belevágni; jü lenne erre egy projekt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
régóta kerestem egy ilyen programot. a mutopia egyelőre, kevés kottát tartalmaz. tudtok még ilyen kottagyűjtő helyeket?
jó lenne egy OCR program is hozzá, azaz pontosabban Optical kotta recognition program :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi, de ezek is eléggé szegényes oldalak. olyan oldalak kellenének, amely 'rugalmasabban' kezelik a copyright kérdést.
Erre ráadásul lenne jogszerű megoldás is. a szocializmus alatt ugyanis szabadabb jogokkal adták ki a műveket és ez a kottákra is vonatkozott. volt ugyan cenzúra, de ha valamit egyszer kiadtak, az szabadon másolható volt. így a mutopian is emlegetett törvényi akadály csak nyugateurópa és északamerika számára akadály. azaz ha egy zeneszerző már 70 éve elhunyt és a művét kiadták valamelyik szocialista országban is a rendszerváltás után módosított szerzői jogi törvény hatálybalépése előtt, akkor azok a kották már legálisan használhatóak egy ilyen projectben. persze a vérszívó artisjust ismerve kell ehhez egy jó ügyvéd vagy egy jó orosz barát plusz egy ottani server :)
az persze külön megérne egy próbapert, hogy milyen jogon merészelnek egyesek Kodály Zoltán művei után jogdíjat szedni. ő ugyanis könyveiben és számtalan újságinterjúban kifejtette ars poeticáját, miszerint a "zene mindenkié". életében a mai zenére vonatkozó restriktív szertői jog még nem létezett, így erre vonatkozó konkrét nyilatkozatot nem tehetett. élete során tett, igazolhatóan tőle származó nyilatkozatai szerint viszont egyértelmű, hogy az ami ma folyik teljesen ellentétes a szerzői akaratával.
ennek ráadásul egyik igen negatív következménye, hogy a mai magyar zeneoktatásban jóval nagyobb hangsúly helyeződik a preklasszikusokra, kizárólag a szerzői jogi maffia arroganciája miatt. ez pedig igencsak egészségtelen következményekkel jár, az egykor világhírű magyar zeneoktatásban.
Ma az artisjus a szerzői jog, zeneszerzői akarat legfőbb jogtiprója. és ebben az esetben, ha megbocsátotok győzikét, péter-szabó szilviát és társait nem sorolom sem a zenészek sem a zeneszerzők közé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legjobb minőségű kották a Werner Icking Zenearchívumban (http://icking-music-archive.org) vannak; igaz ez nem csak Lillypondos kottákat tartalmaz.
A jogokon kívül a másik gond, ami itt pl. az Icking Archívumban is látszik, hogy elsősorban a minél ritkább kottákra fókuszálnak, mivel a nagy művek már amúgy is ki vannak adva. Ez a szemlélet jó, csak kéne azért a jobb művekből is, hogy legyen szabad kiadás.
Ja, és mindenhol a billentyűs művekre írt darabok, ill. a rézfúvós (át)iratok vannak többségbenn :'( (hegedűs vagyok...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én zeneszerző főtárgyas voltam, most próbálok végre visszatalálni hivatásomhoz.
Én a biztos utat választom, amit kiadok a kezemből (jellemzően digitális formában) az CC-BY-SA/GPL kettős licencelésű.
És .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nagyon helyes, imho sokan követnék a példádat, csak sajnos kevesen ismerik még a CC licenceket. A régi zeneszerzőkön és műveiken ez nem segít. Kodály életében meg CC sem GPL licenc nem létezett, jelen helyzetben a műveit túszul ejtette egy olyan gátlástalan pénzhajhász szervezet, amely az ő korában még szintén nem létezett.
Az oldalad hol érhető el?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még sajna sehol, de remélem, dec. 31 után mihamarabb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni