Én közel 10 éve végeztem és azóta folyamatosan tanulok. Hol iskolában, hol tanfolyamon, hol az élettől a mindennepi munkám során és rettenetesen felháborít, hogy az, aki büdösnek találta az eredeti szakmáját, de fel bír venni egy inget (netán még egy nyakkendőt is) és tud néhány varázsszót, amitől néha még ő is megijed, már rögtön informatikus és joga van beleugatni mások szakmájába.
Mostanában viszont állandóan olyan 'kollégákba' botlok bele, akik leragadtak az 5-10-15 éve megszerzett "tudásuknál" és deklaratíve nem is hajlandóak tovább lépni, vagy egyáltalán felemelni a fejüket az asztaluk horizontjánál magasabbra és körülnézni, hogy hol tart a világ.
Rontják azok hírét, akiket visz előre a szakmai tisztesség, az érdeklődés, a hobbi ésatöbbi magasztos marhaság. Ha egy vízszerelő, vagy egy bádogos elront valamit, azt kidobják a francba és ha nem szedi össze magát, akkor lassan éhen hal. Rossz esetben informatikus lesz. Viszont még nem sok rossz informatikust láttam geostac pályára állítva, pedig többször volt már úgy, hogy a megrendelő döbbenten nézett a fejéből, ha valamit meg tudtunk fél óra alatt oldani, amin a helyiek napokat szopnak.
Komolyan mondom, hülyegyerekek játszóterévé vált az informatika, egyrészről vannak az előbb említett bekövesedett, végletesen konzervatív dinoszauruszok, akik az utolsó lehelletükig védik a büdös kis koncukat az igényesség legcsekélyebb szikráját sem felvillantva, másrészt meg állandóan feltűnnek az ifjú titánok, aki azt hiszik, hogy böfögnek kettőt és felragyognak az égen a csillagok.
Arról nem is beszélve, amikor beadunk egy ajánlatot, mire az a válasz, hogy az drága (naná hogy az, hogy legyen miből alkudniuk) és soká tart a kivitelezése, pedig nekik van egy ajánlatuk 3 egyetemistától/főiskolástól a mi árunk 30%-áért és másfél hónapos határidőre. Mondjuk az az előnye ennek is megvan, hogy kerestek már meg fél év múlva és simán bemondtam a másfélszeres árat és még úgyis aláírtak velünk, mert a másik jó képességű csapattal befürödtek. Ez nem piac, ez nem verseny, ez balf*szkodás, a háttérben meg a Muppet-show és a Benny Hill induló szól végtelenítve.
Ehh, qrva szar napom volt.........
- mogorva blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1045 megtekintés
Hozzászólások
Úgy látom a heted sem túl jó.
Na mesélj... hallgat/lak/unk (olvasunk) Tulajdonképpen mi is az igazi problémád?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem az az informatikus aki kicseréli a tonert a nyomtatómban (állítólag valami irritatív anyag van benne, nem jó tapogatni), vagy aki az amerikai hamburgeresnél megkérdezi, hogy kecsappal kérem vagy majonézzel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IMHO az igazi probléma van, hogy van egy adott szakterület (jelen esetben informatika), melyet két féle ember választ:
- Az, akit tényleg érdekel az adott terület, ideje nagy részét ezzel tölti, folyamatosan tanulja a szakmát, és nem állítja magáról, hogy ért hozzá.
- Az, aki máshoz nem ért, és azt hiszi, hogy azzal az adott szakterülettel könnyedén lehet boldogulni, elhiszi magáról, hogy ért hozzá, hiszen a legalapvetőbb dolgokat meg tudja csinálni az adott szakterületen néhány a szűk környezetében tartózkodó személlyel ellentétben, és ugye a "szaksajtó" is azt sugallja az olvasóinak, hogy "igen, te értesz hozzá, hiszen mi megmutattuk neked a menő trükköket a cikkjeinkben". Ezeknek természetesen valójában fogalmuk sincs az adott szakterületről, de ugye ez kit érdekel, hisz azt hiszik, hogy igen, meg egyébként is ez a "divatszakma".
Ez nyilvánvalóan túljelentkezést eredményez az adott szakterülethez tartozó egyetemi karokon, rontja az oktatás színvonalát, hígítja a szakmát, rontja az adott szakterület átlagos megfizetettségét, és mindemellett az említett gyengébb szellemi színvonalú személyek szellemi színvonalához illő szakmákban munkaerőhiányt okoz, mivel onnan "átszivárog" a munkaerő a "divatszakmákba". Ezt meg lehetne akadályozni azzal, hogy komolyabb szűrést végeznének az egyetemeken a jelentkező diákok között. Persze ez a jelenlegi keretek között nem oldható meg, hiszen a gyengébb színvonalú középiskolából magasabb pontszámot kapnak az érettségin a diákok, mint a magasabb színvonalú középiskolákból érkezők, köszönhetően a "hozott pontszámok"-nak. Mivel az egyetemekre a felvétel nem felvételi, hanem érettségi pontszámok alapján történik, a gyengébb iskolákból több diák jut az egyetemekre, mint az erősebb színvonalúakból. Az márpedíg nyilvánvaló, hogy ez azt eredményezi, hogy így gyengébb értelmi képességű diákok jutnak az egyetemekre. Ezen a most bevezetendő 500 pontos érettségi rendszer csak tovább fog rontani. Sokkal magasabb színvonalú oktatást tenne lehetővé, ha az egyetemek saját maguk dönthetnének arról, hogy kiket vesznek fel, és mindezt tehetnék saját maguk által összeállított feladatlapok alapján. Ha ezt sikerülne elérni, akkor nem juthatna mindenféle lamer diplomához, nem hígulna tovább a szakma, és mind a munkaadók, mind pedíg a munkavállalók jobban járnának, hiszen könnyebben tudnák a munkaadók szűrni a leendő alkalmazottaikat diploma alapján. Az egyetemek is jól járnának, hiszen jobb minőségű diákoknak oktathatnák a szakmát. Az egyetemek leendő diákjai is jobban járnának, hiszen normális színvonalon lennének oktatva. Azok is jobban járnának, akiket ez miatt nem vennének fel, hiszen így más, a képességeikhez jobban illő szakmát lennének képesek választani, amivel lenne esélyük pénzt keresni.
Az eddígi gondolatmenetemet összefoglalva tehát: az oktatás színvonala kihat mindenre, azon kellene javítani, és az az egész társadalomnak kedvezne hosszú távon.
Megjegyzés: Mivel már elég fáradt vagyok, lusta vagyok átnézni a hozzászólásomat, lehetnek benne nyelvhelyességi, értelmi, valamint logikai hibák is. Mindemellett még bőven tudnám tovább fejtegetni a témát. Lehet, hogy holnap nekiállok javítani a hozzászólásomat, ha addíg nem szól senki sem hozzá. Húha... Kicsit letértem az eredeti témámról...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látok logikai összefüggést abban amit írsz.
Jelentkezett nálam egy lány dolgozni. Gazdasági informatikus végzettséggel. Örültem... Jaj de jó kiiktathatok egy-két informatikust az életemből akit nap mint nap "zaklatok" apró cseprő, de nekem óriásinak tűnő problémákkal. Megmutatta a bizonyítványát. 4,5 .. még jobban örültem.
Aztán valami hajrá meló volt nálam, kértem, hogy gyorsan nézze meg hogy üres e a floppy vagy van rajta valami.. láttam hogy ránéz a cimkére.. de gondoltam lehet hogy nem egyértelmű neki.. szóltam hogy rá kéne menteni vmit, de hivatalos helyre megy, tehát nem lehet más azonkivül rajta mint amit oda szánunk.. Állt.. és hallgatott némán.. gőze nem volt hogy hogyan kellene ránézni hogy üres e...
Ő aki 5-re végzett informatikából /igaz hogy szakközépiskolában/
Jegyei alapján tutti hogy bekerült volna bárhova ezen a szakon felsőoktatásba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na es? bekerul a foiskolara/egyetemre, es majd ott megtanitjak, hogyan tud letorolni/formazni egy floppyt. es hidd el, elsore megertene, mert o 5-os volt a kozepiskolaban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt ugye nem írtad komolyan?
ugye senki nem gondolja komolyan hogy egy gazdasági informatkus végzettségűnek a világ legtermészetesebb dolga hogy én tanítsam meg A FLOPPY kezelést.
Kapna tőlem :) a 15 éves lányom ha ezeket nem tudná megcsinálni. Pedig belőle sosem lesz informatikus!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat pedig el kell hogy keseritselek. ez manapsag igy mukodik, foleg a csajok eseteben :)
mondjuk mondta mar nekem "rendszergazda" is, hogy utalja a linuxot, mert nem tudja ugy bedugni a pendrive-jat a gepebe, hogy rogton az asztalra kapjon egy ikont. es az a baj, hogy miota tisztesseges penkereseo/adofizeto polgar vagyok, egyre tobb ilyennel talakozom. sokszor sajnos a munkahelyemen. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a kisebbik baj, hogy kiket vesznek fel, de miért adnak mindenkinek diplomát?
(gyarkolati órán arra várnak, hogy írjam fel a megoldást...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azt az időt várhatod még egy darabig.... ECDL vizsgázott emberek optimális esetben be tudják kapcsolni a gépet, a kedves szülő rohan gépet venni, ha a gyerek elsős lesz, mert "szegény gyerek lemarad". Egyetemet/főiskolát végzett fiataloknak fogalma nincs arról, mi a sablon, vagy a stílus. Az IT tanácsadó a cég mérete alapján mond egy információs rendszert, mert "ekkora cégnél ezt szokták venni".
Ha a szomszéd pistike meg a sógor "informatikus" barátja már 25x teljesen agyonverte a rendszert, akkor esetleg hívnak egy szakembert...
És így tovább, és így tovább, .........
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
..a sablon meg a stílus nem tudom hogyan jön informatikához. Ennyi erővel a gépi sakkot is ide lehetne venni, mert annak is csak annyi köze van a témához, hogy számítógépen fut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondoltam, hogy nem lesz egyértelmű de már egy kissé álmos voltam...
Hát a szövegszerkesztésre gondoltam, amit állítólag tanítanak az informatika órákon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekintve hogy nekünk van 'szöveg- és kiadványszerkesztés' előadásunk, azt még tudtam hogy mi az. Az 'informatika' megjelölésen értetlenkedem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értelek, akkor te magasabb színvonalon űzöd a szöveg és kiadványszerkesztést...
De ettől még középiskolában is tanítják mindenkinek. És a legtöbben, de sok esetben még a számítástechnika tanár is (Tisztelet a kivételnek!) úgy tabulál, hogy tesz jó sok spacce-t a sor elejére. A bekezdések közti térközt pedig megoldja 2-3 enterrel. (Aztán esetleg, mikor sok egyforma bekezdést akar, mindenütt nekiáll számolgatni, hogy stimmel-e az enterek száma... Láttam már ilyet...)
És hogy ez mitől informatika?
Attól, hogy az átlag, nem informatikus ezt tanulja informatika címszó alatt, ami rendjén is van imho.
Csak az nincs, hogy a neminformatikus, úgy tud csak egy fájlt a gépről a floppyra menteni, hogyha azt előbb megnyitja a word-ben, majd mentés másként és úgy lementi a floppy-ra... Mert ahogy mint írtad alapvető dolgokat nem tudnak, és tök mindegy, hogy Linux vagy Windoze megy a gépükön. És ezekbe sujkolják bele, hogy a Linux az nem jó, gonosz, nehéz, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a különbség informatikus és számítástechnikus között? Mert ez utóbbi fogalommal manapság nem igazán találkozom, bár szeretem magam ide sorolni. Számomra az informatikus információval, a számítástechnikus pedig számítógéppel foglalkozik.
Ave, Saabi.
ps: nem tudom ez hogy kapcsolódik a témához, de kikivánkozott belőlem. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Reggelente beindítom a brekit meg a Benny Hill themét és eljátszok az egérkurzorral a monitorokon. Ez úgy eltart tízig, akkor megreggelizek, kávé már megvolt, aztán ebédelni is kell, aztán keresek pár css hacket, istenkirály módon kilökök egy hibát bejön két másik, kódot sudokuzok vízszint függőlegbe. Én vagyok az iszonyítási alap. Jó napom vót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személy szerint nekem is van informatikus mérnök főiskolai diplomám, meg tudom mutatni.
De nem vagyok sem informatikus sem számítástechnikus. Nem tudok programozni hülye vagyok a matekhoz az algoritmusokhoz. Egyszerűen volt fenekem magolni és feladatokat agyba főbe gyakorolni.
Így sikerült.
Amihez értek általános redszerkarbantartás, amit igazából minden számítógép felhasználónak tudnia kellene.
Ezek okán nem is informatikusként dolgozom :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni