Mit is válaszol a POSTMASTER?

 ( tepsi | 2006. augusztus 23., szerda - 10:23 )

Üdv!

Egyre több problémának van egy külföldi cég által beállított szerverrel. Az ügyvezető és sok más külföldi alkalmazott levele álandóan visszapattan különféle hibákkal.

Hol tudok találni egy olyan listát amin rajta vannak, hogy a különféle hibakódok mit is jelentenek?

Mert én ezt mondjuk nem nagyon értem:

Error transferring to xxx.xxx.xxx.xxx; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 550 5.7.1 You(ip:xxx.xxx.xxx.xxx) are NOT allowed to RELAY (receiver:cimzett@vala.mi).

Mit jelent az 550es hiba???

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

550 - passz

A lényeg, hogy a szerver rosszul van beállítva. Az adott zóna mx rekordja szerint a fent nevezett smtp szerverre kell küldeni a leveleket. Azonban azon a gépen nincsen beállítva, hogy a kérdéses zóna (tartomány) leveleit fogadja, vagy továbbítsa _bárhonnan_. Vagy épp sehonnan sem fogad el ilyen leveleket.

Itt a továbbítás (relaying) a tiltott.

ennel az esetleg eleg lenne csak elolvasni, hogy mi a problema;)
550 valami szabaly es emiatt eldobott uzenet.
nem engedelyezett a te IP cimedrol valo level kuldese arra a szerverre.
ellenorizd le az ipdet, hogy nincs-e fent valami feketelistan.
http://ordb.org/lookup/

ellenőriztem az általad küldött linken és ez a válasz: Ezt a host-ot az ORDB szürést használók nem utasítják el

elsődlegesen az a gondom, hogy a itt felállított szerverhez kaptam1 felhasználónéz és jelszó párost, valmint 3om terminálba beírandó parancsot és ennyi. Annyit tudok még, hogy milyen portokat kértek, hogy nyitva legyen a mi fix IP-nken.

Minden mást távoli eléréssel akarnak megoldani. Ja annyi van még, hogy gondoltaiam szerint ez egy a világ másik végén lévő levelező szerver tükör másolata. De csak a magyar országon dolgozó kollégáknak.

Szóval minden ötletet szivesen veszek mert a probléma megoldását tőlem várják...

aham, elso korben a kulfoldi cegnek kene szolni, hogy nem koser a dolog.
nekik kene megoldaniuk a hibat.

meg az lehet, amit fentebb emlitett a kollega, hogy relay domainek koze nincs felveve a szerveren az adott hostname.

most el kell küldenem az IP címemet tesztelésre???

humm?
annyit mondtam, hogy megkene nezni a (nem) fogado szerveren, hogy az adott domain name fel van-e veve a relay domainek koze.
pl. hiaba kuldesz az en mail serveremnek egy olyan cimre levelet, hogy akarmi@kutyanemiszerv.hu, ha ez a kutyanemiszerv.hu nincs felveve a mail serverben.

ezt értettem...
a kérdésem az, hogy teszteltessem vagy inkább ne?
ezzel elérek bármit is? max. annyit, hogy letiltatom magam, de azt nem akarom...

olvasol is, vagy csak irsz?
mar 3x leirtak a kollegak, hogy mi a teendo.
ennyire zizi nem lehetsz!

t

olvasok is, csak itt ál fölöttem egy kóraei és azt mondja, hogy "pali,pali" ami gyorsan gyorsan...

mindjárt hívom annak a szervernek a rendszergazdáját ahonnan visszapattant...

szolj annak a cegnek, aki konfiguralta a szervert.
ez az o saruk.

részlet a postfix main.cf fájlból:

"unknown_local_recipient_reject_code = 550"

----------------------------------------------------------------
"A megoldas mindeki kerdesere egyszeru.
OLVASSATOK DOKUMENTACIOT!"
by thuglife

részlet a postfix main.cf fájlból:

"unknown_local_recipient_reject_code = 550"

persze természetesen nem ezt jelenti
hanem hogy a hiba olyan hiba amely később sem javulhat meg
az 550 végleges hibát jelent a küldő szerver ne próbálkozzon a küldéssel 5 percenként
a 450 temporary vagyis lehet hogy 5 perc múlva elfogadja a levelet
minden 5-sel kezdődő hiba végleges kéne hogy legyen
minden 4-sel kezdődő pedig temp..

persze smtp szinten ebben sem lehet megbízni mert össze vissza vannak beállítva a szerverek

felhívtam a másik céget, ők közölték, hogy az ő levelező szerverük finnországban van, tehát nem vagyok nagyon előrébb... de eszembe jutott, hogy van ennél a cégnél egy ismerős rendszergazdám, csak meg kéne keresni a címét :)

elképzelhetőnek tartjátok, hogy 550es hiba üzenetet küldjön a szerver ha túllépte a megengedett levélméretet az üzenet?

Wazzz... Akkor azt dobná hibának, nem pedig azt, hogy a te címedről az adott domain részére nem vesz át levelet...

hát ez az...

viszont közölték vele, hogy semmilyen hivatalos fórumon nem tudom jelezni ez a problémát a másik félnek.

Ennyit a Nokiáról...

No ki a?!

----------------------------------------------------------------
"A megoldas mindeki kerdesere egyszeru.
OLVASSATOK DOKUMENTACIOT!"
by thuglife

nokia?

ők használnak vmi 3rd party ipszűrő sz@rt, volt már vele afférom, csak most per pillanat nemtok utánnanézni melyik rendszer volt az konkrétan.

Ettől függetlenül az a gyanúm, hogy a
"Error transferring to xxx.xxx.xxx.xxx; SMTP Protocol Returned a Permanent Error 550 5.7.1"

hibauzenetben szereplő szerverrel van a gond, mégpedig az, hogy :
"You(ip:xxx.xxx.xxx.xxx) are NOT allowed to RELAY (receiver:cimzett@vala.mi)"
tehát magyarul a kliens (You(ip:xxx.xxx.xxx.xxx)) levelét nem akarja továbbítani, mert nem ismeri a klienst (ami egy másik mailszerver, gyanúm szerint)

Megoldás:
A hibaüzenet küldőjén be kell állítani, h legyen oly szíves továbbítani "kliens" (You(ip:xxx.xxx.xxx.xxx)) ipcíméről/tartományából érkező leveleket. Például, sendmail esetén a /etc/mail/access fájlba beírni új sorba hogy xxx.xxx.xxx.xxx RELAY ha egy darab ipről van szó, illetve xxx.xxx.xxx RELAY ha az egész tartományról. Aztán a könyvtárban kiadni egy make all-t és kész.