Hozzászólások
[quote:a1f187b4fe="aga"];) azert meg a frontvonalban vagyok ;)...
NS: kicsit nehez ugy... ha barki jelzi, hogy gond van XY domainnel, mert nem eri el az oldalt, akarmi es kiderul, hogy bennemaradt a zona, a kolegak azonal kiveszik (munkaidoben) es kb 10 percen belul az NS szerverekrol is eltunik es a cache-bol is. viszont kb 13000 domain van az NS-ben, azt nehez atnezni :)
Aga én meg tudom nézni, hogy pontosan - azaz 1 db-ra precízen - hogy ebbe a percbe hány domain van jelenleg nálatok. De gondolom ezt te is meg tudod nézni ;-)
Aztán megnézed szépen a névszervereden, hogy jelenleg hány file van egy *-al, majd amihez szolgáltatsz.
A kettő közötti szám az, ami felesleges.
Na azokat mind szedesd ki! (ezt követően meg minden iszt-s értesítő mailt dolgoztass fel és akkor naprakész lehetsz)
Ugyanis én csak párat tudok felsorolni - ráadásul ügyfeleket se akarok belekeverni mert ők nem is tudnak rólad - de ugye nem mondod, hogy ezt most nekünk kell összehordani számodra mert nincs más és ti lusták is vagytok akkor amikor vannak csinos lányaid akik ráérnek és végig is tudják egyeztetgetni szépen, akkor amikor ez nem is nekünk gond, hanem azon laikus ügyfeleidnek, akik csak használják az adsl-edet és nem is értik miért nem jön be a kívánt oldal.
Szerintem ez nem az a hiba, amifelett egy udvarias gesztussal elmehetsz. Legalábbis akkor nem, ha igényes vagy magaddal, a munkáddal, a cégeddel.
Szándékosan nem akartam leírni, de én ezt nyáron beszéltem már valakivel, aki igaz nem szeret téged és ezért lehet szándékosan rosszindulatúan is közelítette meg ezt a kérdést, DE azt mondta, hogy ezt te direkt_is_csinálod, azért hogy így is hajtsad a saját oldalaidat. (ugye nem mondod, hogy ez az igazság?)
(apropó, ha végképp lusták lennétek végignézni akkor figyeld azt, hogy honnét jutnak oda, ott is kiugrik biztos pár hibás ns.)
Szóval nekem ez nem gond, én más ns-t állítottam, te pedig ne a laikusaiddal akard összeszedetni, azokkal akik azt se értik mi micsoda, hanem LÉGY ÜGYFÉLBARÁT és a mezei adsl-eseidet akard is jól kiszolgálni ;-)
Írtam barátsággal. (válaszodat természetesen még elolvasva majd ha megtisztelsz, de ebből a topicból a továbbiakba kiszállva, mert a céltalan fikázásnak se vagyok híve)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nos, az NS tartalma es az altalam regelt domainek szama koszonoviszonyban nincs egymassal, mivel nem minden domainnek mi adjuk az NS-t, amit mi regelunk es forditva.
valamint
1: Az ISZT az NS modositas keresrol nem kuld ertesitot
2: ha az ertesito level kezhezvetelekor kivesszuk az NS-bol a domaint, akkor az ugyfelnek legkevesebb 1 napig nem lesz weboldala, de ez fugg az atregelo cegtol is, hanyadik probalkozasra allitja be megfeleloen az NS-t, igy nem ritka, hogy elobb a regisztrator jogot veszik at es csak kesobb irjak at az NS-t.
3: van, akinek csak ns2-t adunk es sose jut el az info hozzank a valtozasrol...
De ez a dolognak csak a technikai resze. A masik a jogi oldala. AMit tolunk papiron, irasban megrendelt valaki, azt papiron, irasban kell felmondania is. Ez szerintem nem csak nalunk van igy es nem csak a domain nevnel hanem az elet minden teruleten.
Azok, akik kevesbe szeretnek :) leginkabb a 98-99' evekre teheto okok miatt ereznek igy, mivel akkoriban az en nevem szerepelt a freewebes (w3) valaszlevelek aljan, igy az oldal torlest velem kapcsoltak ossze. De ezzel az erzessel egyutt tudok elni :))) szeretnem, ha annyian ereznenek igy, mint Bill bacsival kapcsolatban, vagy itthon a T*-al kapcs.
Amit O mondott, annak lenyegeben semmi ertelme nincs, ha hozzafeszed a median webauditon megtalalhato nezettsegi adatainkat :) Szerencsere FreeWeb / Tar / etc kapcsan nem szorolunk ilyen elitelendo es valoban aljas nezettseg novelo eszkozokhoz. (egyetlen DM kikuldesevel valoszinuleg tobb latogato jon a reklamozott oldalra, mint amennyi 1 ev alatt jon ilyen teves DNS-ekbol)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:258fc38e44="Zumi"]Ami az ADSL szolgáltatásukat illeti, az nálam remekül működik 3 éve már, sokat használom és nagyon ritkán volt vele gond, le a kalappal. Több ismerősnek is ajánlottam már és hasonlók a visszajelzéseik.
Úgy tudtam, hogy az IW eléggé ügyel a minőségre, fura, hogy becsúsznak náluk ilyen hibák a hostingnál.
Nekem akkor lettek szimpatikusak, amikor volt ez a mizéria a netszolgáltatóknál, hogy ezentúl tényleg ki kell fizetni, ha nem megy a net és ekkor az eddig bőszen hirdetett 99,x százalékot mindegyik levitte derekasan, csak az IW tartott ki a maga 99,9%-nál. (Axelero 90%-ra csökkentette például 8O) Itt a hír/táblázat róla:
http://www.hwsw.hu/oldal.php3?cikkid=652&oldal=2
Ja, és a dicséret oka: nem az IW-nek dolgozom, csak örülök, hogy végre találtam egy jó minőségű szolgáltatást ebben az országban, meg kell az ilyet becsülni, mert ritka. :?
Zümi
Egy dolgot azért tegyünk hozzá: a T-Online-nál nagyobb rendelkezésreállást DSL-nél a T-Com hálózatán technikailag nem sok mindenki fog tudni nyújtani. Márpedig a legtöbb DSL-előfizető a T-Com hálózatán van.
Na persze kérdés, hogy mire is vonatkozik az a rendelkezésreállás. A PPP sessiont termináló router elérésére? A többi DSL ügyfél elérésére? A cég saját (hosting) szolgáltatásainak elérésére? BIX tagok elérésére? Nemzetközire?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:d6aca48e03="alfi"][quote:d6aca48e03="bra"]Pont emiatt az autoritatív és a rekurzív névkiszolgálás külön szokott lenni. A bindon kívül a komolyabb NS-ek nem is igen támogatják a két funkciót egy IP-n. :)
Pedig szerintem az swi-nél nem így van.
Tudok olyan domaint, ami most nálunk van, egy ügyfélé, és az swi-s ads-l ezt a lapot hozza rá:
http://www.swi.hu/
- most ismét lepróbáltam, kilőve a rootert - most is így van.
Minden más ispnél jól jön az eredeti, az ügyfeles oldal.
Gondolom nem szándékos a dolog (csak hanyagság), és gondolom az iszt miatt állították be neki az ns-t anno. Azóta meg gondolom nem törölték, és lehet akkor nem is jól építették?? (ehhez nem értek, és igazából most nem is értem mit irtál - azt visont gondolom, hogy aki nem tud a dsljéhez másik névszervert megadni annak ez szívás.)
De ez mondom csak a kissebb dolog, engem főleg a sávkiesések zavarnak.
Ha az iw pedig részes az swi-be akkor ez mind a két cégre nézve szégyenletes.
Ha a T. ugyfel nem mondja le nalunk az NS szolgaltatast, nem mindig ertesulunk rola, hogy mar nem kellene kiszolgalni. Tehat ez korantsem a mi, hanem a T. ugyfel hanyagsaga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:ed8fb04b8f="alfi"]
Ez már más vezetői készségeket igényel, mint nulláról felépíteni valamit (egyébként a hazai vállalkozásoknak pontosan ez a jellemzőjük is. Addig fejlődnek és annyi pénzt keresnek, ameddig az alapító vezető a frontvonalba van és kézi irányítással adhoc döntéseket hoz, aztán amikor elérnek egy kritikus tömeget, vagy a vezető valami miatt - betegség, más üzleti tevékenység, bármi - kiesik, akkor meg összeroppan a kártyavár, mert nincsen mögötte szisztéma, nincsen mögötte a második vonalból felelős és anyagilag is érdekelté tett vezetők, stb..stb.. Ekkor meg hirtelen megugrik az üzemi veszteség, a káló és idővel pont meglepően attól, hogy túlnötték magukat szoktak tönkre is menni)
Kevés cég tudta eddig kishazánkba ezt az árnyékát átlépni.
Ez valoban altalanos idehaza, igaz kulfoldon se ritka, es messze nem csak az internet szolgaltatasra, IT szektorra igaz. Nagyot bukni a bovulesnel lehet igazan, vagy kialakul egy lassan halodo, vizfeju, felig meddig a nagysaga es kvazi monopoliuma baberjaibol elo ceg. Erre nagyon szep peldak vannak a hazai banki szoftver fejlesztesben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:07d43ca90e="zaphodb"] Externet szerződésben (vsz kisbetűvel) úgyszintén: ha egy hónappal lejárat előtt nem mondod fel írásban, akkor automatice uaz a csomag hosszabodik, de gondolom ez mindenhol így van.
Igen, de nem mindegy, hogy határozatlan idejűre változik, vagy újabb egy évre röghöz kötnek. Az Externetnél (és a többinél) határozatlan idejű szerződéssé alakul, amelyikből bármikor kiléphetsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:eddaefe44b="aga"];) azert meg a frontvonalban vagyok ;)...
NS: kicsit nehez ugy... ha barki jelzi, hogy gond van XY domainnel, mert nem eri el az oldalt, akarmi es kiderul, hogy bennemaradt a zona, a kolegak azonal kiveszik (munkaidoben) es kb 10 percen belul az NS szerverekrol is eltunik es a cache-bol is. viszont kb 13000 domain van az NS-ben, azt nehez atnezni :)
Kulfold: mivel erre nincs rahatasom, nem tudok igerni semmit. Ami rajtunk mulik azt megtesszuk, tehat ha a mi ugyfelunk miatt van gond, akkor azonnal intezkedunk, de a nagy globalis reakcioidejere nincs rahatasom. Sajat kulfoldi statunkat nezve tenyleg csak rovidebb kiesesek vannak (utoljara 1 hete volt ilyen szinten DDoS miatt). A tegnapi amire gondolsz, szerintem nem kulfold, hanem globalis volt, de kb 1 perc, amig egy ciscot ujrarugtak.
Felre ne ertsd, nem vedeni akarom a munder becsuletet, de hasonlo kiesesek, apro uzemzavarok mind a T*-nal, mind Datanetnel (aramszunet, gerincvezeteket elvagja a markolo, routerek elfelejtik a BGP-t, stb.) tehat osszessegebe ami itt van, semmivel sem rosszabb, mint a tobbi.
Egyedi esetek mindenhol vannak, de ha egy ugyfel minden heten lassulast eszlel->nyafog->valamit javitanak a kapcsolatan, de ket het mulva megint van valami csuklas, akkor eljatsza meg egyszer az iteracios kort, talan meg ketszer is, aztan atcsap bizalmatlanna es johet barmilyen vis maior magasrol fog tojni erre is, foleg ha mas cegeknel ilyesmit soha nem tapasztalt meg. A stat meg mint tudjuk nem mindig mutatja a teljes valosagot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:19d5eed438="bra"]
Na persze kérdés, hogy mire is vonatkozik az a rendelkezésreállás. A PPP sessiont termináló router elérésére? A többi DSL ügyfél elérésére? A cég saját (hosting) szolgáltatásainak elérésére? BIX tagok elérésére? Nemzetközire?
Igen, ez itt a jó kérdés, mert az swi-nél a nemzetközi az ami rettenet satnya. Ha akad, akkor nulla. Nem lassú, hanem semmi.
Nem szeretek kollégát zaklatni, érzem én se szívesen, de eccer ebayoztam és bepöccentem. Kerek rányomtam a srácra - kultúr, csak nem marinéni aki az entert keresi - és akkor el is mondta a srác, hogy épp rebootot gyakorolnak az iw-nél, várjak pár percet.
Na mondanom se kell, aznap egész délután semmi, vissza se jött, csak másnapra. Érdekes még, hogy ez főleg hétvégén divat. Akkor egésznapos - tán nincs htvégén senki aki piszkálná - hétközbe csak 1-2 óra szokott lenni.
Hiba még, hogy saját ns-eket kell használni, mert az swi-é tele van szeméttel. (gondolom valaha valaki rendelte náluk a domaint és csesztek utána - mikor már nem kellett - kiszedni)
Laikusok nemtudom, hogy használják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:a316f5046e="alfi"][quote:a316f5046e="bra"]
Na persze kérdés, hogy mire is vonatkozik az a rendelkezésreállás. A PPP sessiont termináló router elérésére? A többi DSL ügyfél elérésére? A cég saját (hosting) szolgáltatásainak elérésére? BIX tagok elérésére? Nemzetközire?
Igen, ez itt a jó kérdés, mert az swi-nél a nemzetközi az ami rettenet satnya. Ha akad, akkor nulla. Nem lassú, hanem semmi.
Nem szeretek kollégát zaklatni, érzem én se szívesen, de eccer ebayoztam és bepöccentem. Kerek rányomtam a srácra - kultúr, csak nem marinéni aki az entert keresi - és akkor el is mondta a srác, hogy épp rebootot gyakorolnak az iw-nél, várjak pár percet.
Na mondanom se kell, aznap egész délután semmi, vissza se jött, csak másnapra. Érdekes még, hogy ez főleg hétvégén divat. Akkor egésznapos - tán nincs htvégén senki aki piszkálná - hétközbe csak 1-2 óra szokott lenni.
Hiba még, hogy saját ns-eket kell használni, mert az swi-é tele van szeméttel. (gondolom valaha valaki rendelte náluk a domaint és csesztek utána - mikor már nem kellett - kiszedni)
Laikusok nemtudom, hogy használják.
Pont emiatt az autoritatív és a rekurzív névkiszolgálás külön szokott lenni. A bindon kívül a komolyabb NS-ek nem is igen támogatják a két funkciót egy IP-n. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:1e7b0c532e="aga"][quote:1e7b0c532e="alfi"][quote:1e7b0c532e="bra"]Pont emiatt az autoritatív és a rekurzív névkiszolgálás külön szokott lenni. A bindon kívül a komolyabb NS-ek nem is igen támogatják a két funkciót egy IP-n. :)
Pedig szerintem az swi-nél nem így van.
Tudok olyan domaint, ami most nálunk van, egy ügyfélé, és az swi-s ads-l ezt a lapot hozza rá:
http://www.swi.hu/
- most ismét lepróbáltam, kilőve a rootert - most is így van.
Minden más ispnél jól jön az eredeti, az ügyfeles oldal.
Gondolom nem szándékos a dolog (csak hanyagság), és gondolom az iszt miatt állították be neki az ns-t anno. Azóta meg gondolom nem törölték, és lehet akkor nem is jól építették?? (ehhez nem értek, és igazából most nem is értem mit irtál - azt visont gondolom, hogy aki nem tud a dsljéhez másik névszervert megadni annak ez szívás.)
De ez mondom csak a kissebb dolog, engem főleg a sávkiesések zavarnak.
Ha az iw pedig részes az swi-be akkor ez mind a két cégre nézve szégyenletes.
Ha a T. ugyfel nem mondja le nalunk az NS szolgaltatast, nem mindig ertesulunk rola, hogy mar nem kellene kiszolgalni. Tehat ez korantsem a mi, hanem a T. ugyfel hanyagsaga.
Ez minden ISP-nél így van. Viszont pont emiatt (is) célszerű szétválasztani az autoritatív és a caching (rekurzív) NS funkciókat.
Úgy gondoltam, hogy a DSL-t, mint szolgáltatást csak továbbértékesítitek, így a szolgáltatótok NS-eit kapják a userek. Ezekszerint nem.
Érdekelne, hogy működik ez. Persze csak ha publikus. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:5467cc12cc="bra"]
Érdekelne, hogy működik ez. Persze csak ha publikus. :)
Nem szimpla viszonteladok vagyunk, hanem Virtual ISP (persze sajat HIF bejelentessel) sajat auth, sajat szamlazas, sajat NS, IW ADSL sajat loginnal (nem @interware), IW gerinchalo, sajat addicionalis szolgaltatasok (pl ddns). Ez utobbit nem is tudnank adni, ha nem mi adnank az NS-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:605985bb3e="bra"]Pont emiatt az autoritatív és a rekurzív névkiszolgálás külön szokott lenni. A bindon kívül a komolyabb NS-ek nem is igen támogatják a két funkciót egy IP-n. :)
Pedig szerintem az swi-nél nem így van.
Tudok olyan domaint, ami most nálunk van, egy ügyfélé, és az swi-s ads-l ezt a lapot hozza rá:
http://www.swi.hu/
- most ismét lepróbáltam, kilőve a rootert - most is így van.
Minden más ispnél jól jön az eredeti, az ügyfeles oldal.
Gondolom nem szándékos a dolog (csak hanyagság), és gondolom az iszt miatt állították be neki az ns-t anno. Azóta meg gondolom nem törölték, és lehet akkor nem is jól építették?? (ehhez nem értek, és igazából most nem is értem mit irtál - azt visont gondolom, hogy aki nem tud a dsljéhez másik névszervert megadni annak ez szívás.)
De ez mondom csak a kissebb dolog, engem főleg a sávkiesések zavarnak.
Ha az iw pedig részes az swi-be akkor ez mind a két cégre nézve szégyenletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:cdb1c33176="mocsi"]
Egyedi esetek mindenhol vannak, de ha egy ugyfel minden heten lassulast eszlel->nyafog->valamit javitanak a kapcsolatan, de ket het mulva megint van valami csuklas, akkor eljatsza meg egyszer az iteracios kort, talan meg ketszer is, aztan atcsap bizalmatlanna es johet barmilyen vis maior magasrol fog tojni erre is, foleg ha mas cegeknel ilyesmit soha nem tapasztalt meg. A stat meg mint tudjuk nem mindig mutatja a teljes valosagot.
Amirol te beszelsz, az szerintem a DSL szolgaltatas... ott nem csak mi+iw hanem minden ISP ki van szolgaltatva a helyi telko szolgaltatonak. Ha X km-nel messzebb van a kozponttol akkor igy jart. Volt olyan ugyfelunk, aki 1024-es DSL-t akart es kenytelenek voltunk kozolni vele, hogy a T* csak 512-t tud adni neki. Termeszetes, hogy az ugyfel minket fog hibaztatni, velunk fog kiabalni, mivel neki nem kell megertenie, hogy az egesz hogy mukodik technikailag. Sot, megteheti, hogy atmegy masik szolgaltatohoz es az is elkepzelheto, hogy idokozben a halozatot is fejlesztettek es lam, a masik ISP-nel mukodik.
Abba viszont, hogy az alapszolgaltatas jo, 1000% biztos vagyok, mivel en is azt hasznalom otthonrol. En lennek az elso, aki betelefonal supportra, hogy nem megy a net :PPP Ha pedig a hosting nem mukod, akkor kb 1 tucat SMS-t kapok en is es meg par ember a cegnel. Szoval nem minden "lassulas" es egyeb problema van valoban nalunk... Nemregiben olvastam egy panaszos mailt, hogy "mar megint" nem erheto el a friveb :P Az illeto ezt egy olyan leallas utan irta, ami kb 1000 szervert erinthetett IP kapcsolat szinten es valoban nem volt elerheto a freeweb kb 10 percre, ahogy az index es mas szerver se :P, ellenben a szerverhez kb 2 honapja meg ujrainditas vagy kernel csere szinten sem nyultunk hozza, tehat elotte 2 honapig egy percre sem esett ki. Jah, es kozolte, hogy az a leallas, amirol mi beszelunk, az 1 nappal korabban volt es a csellosokat fel is hivta es ok meg is mondtak neki, hogy epp globalis vilagvege van. (a chello bix grafikonban meg egy pici hupli sem volt az adott idoszakra) de az ugyfellel elhitettek, hogy nem a chello a hibas hanem epp valami mas van. Szerintetek ez az ugyfel a hasonlo, sajat szolgaltatojabol adodo leallasok miatt amikor nem latja a freewebes oldalat, kit fog hibaztatni? Hat persze, hogy a freewebet, hisz azt nem latja!
Szoval az ilyen hibaknak igen gyakran semmi kozuk nincs hozzank, nem is tudunk rola es tenni sem tudunk ellene... de ezt most itt is kb annyi ember fogja elhinni, mint amennyire a chellos belatta, hogy a hiba az o keszulekeben van :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:aeb2f02bc4="aga"]
Ha a T. ugyfel nem mondja le nalunk az NS szolgaltatast, nem mindig ertesulunk rola, hogy mar nem kellene kiszolgalni. Tehat ez korantsem a mi, hanem a T. ugyfel hanyagsaga.
Bocs Aga de tudok olyat is ami sose volt nálatok, csak szerettétek volna és amiatt lett gondolom beállítva. (pl. törléslistás, lejárós domainek)
Az ügyfeleket kárhoztatni szerintem meg még akkor se lenne etikus, ha tőletek elvitt domainre gondolnál. Ugyanis nem az Ő gondjuk, hogy egy szolgáltatás megszünése után az NS-eket kipucolják. (legtöbbjük azt se érti mit jelent ez a szó) Viszont gondolom az iszt-től ti is kaptok minden változásról, változtatásról e-mailt.
Csak fel kellene őket dolgozni. (vagy ha ez nem megy, akkor legalább az adsl-esekről leválasztani a hibákat, pont mint bra mondja)
Mert minél több minden lesz nálatok annál nagyobb lesz a káosz, annál nehezebb lesz rendet tenned. (tehát ne fikázásnak fogd fel)
Amúgy mint írtam nem csesztetni akarlak, és engem igazából jobban a nemzetközi sávingadozás/eltünés zavar. Ebbe a topicba is igazából ezért kapcsolódtam be, mert aznap is gond volt és engem is érintett.
Erről nem írtál, pedig lassan lejár a szerződésünk is.
Tudsz valami (esetleg pozitivat) mondani, ígérni? (az áraitok nem rosszak, de sajna tudtok néha nagyon kellemetlen szitukban nem működni. pl pont mikor ügyfélnek mutatna az ember valamit :-( de pl ma este is volt cca 10 perc amikor pl. a yahoo sem volt elérhető ;-) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:1a28235537="aga"]
Ha a T. ugyfel nem mondja le nalunk az NS szolgaltatast, nem mindig ertesulunk rola, hogy mar nem kellene kiszolgalni. Tehat ez korantsem a mi, hanem a T. ugyfel hanyagsaga.
Az NS szolgáltatása az IW-nek megkérdőjelezhető a professzionalizmusa.
1. A T. ügyfélnek volt érvényes DNS zóna szerződése(i). Kért egy registrar váltást->szó nélkül kibaxták a .hu alól-> az a zóna megszünt elérhetővé válni. Kisebb fajta anyázás után nagy kegyesen beraktak egy zóna file-t, amit a T ügyfélnek kellett fejből összeálíltania.
2. A T. ügyfél a szerződéseket kicsit később felmondta (vajon miért ;) ), az IW a szerződés lejárta után még hónapokig bennhagyta a zónákat, és amíg a T. ügyfél egy ügyfele nem nyafog, hogy nem tudja elérni a weboldalát addig nem is tudta hogy mi a helyzet az IW hálózatában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:b5b7d8f62b="alfi"][quote:b5b7d8f62b="aga"]
Ha a T. ugyfel nem mondja le nalunk az NS szolgaltatast, nem mindig ertesulunk rola, hogy mar nem kellene kiszolgalni. Tehat ez korantsem a mi, hanem a T. ugyfel hanyagsaga.
Bocs Aga de tudok olyat is ami sose volt nálatok, csak szerettétek volna és amiatt lett gondolom beállítva. (pl. törléslistás, lejárós domainek)
Az ügyfeleket kárhoztatni szerintem meg még akkor se lenne etikus, ha tőletek elvitt domainre gondolnál. Ugyanis nem az Ő gondjuk, hogy egy szolgáltatás megszünése után az NS-eket kipucolják. (legtöbbjük azt se érti mit jelent ez a szó) Viszont gondolom az iszt-től ti is kaptok minden változásról, változtatásról e-mailt.
Csak fel kellene őket dolgozni. (vagy ha ez nem megy, akkor legalább az adsl-esekről leválasztani a hibákat, pont mint bra mondja)
Mert minél több minden lesz nálatok annál nagyobb lesz a káosz, annál nehezebb lesz rendet tenned. (tehát ne fikázásnak fogd fel)
Amúgy mint írtam nem csesztetni akarlak, és engem igazából jobban a nemzetközi sávingadozás/eltünés zavar. Ebbe a topicba is igazából ezért kapcsolódtam be, mert aznap is gond volt és engem is érintett.
Erről nem írtál, pedig lassan lejár a szerződésünk is.
Tudsz valami (esetleg pozitivat) mondani, ígérni? (az áraitok nem rosszak, de sajna tudtok néha nagyon kellemetlen szitukban nem működni. pl pont mikor ügyfélnek mutatna az ember valamit :-( de pl ma este is volt cca 10 perc amikor pl. a yahoo sem volt elérhető ;-) )
Sajnos a nemzetközi sávszélük évek óta rapszódikus. Elég sokszor le tudták őket DOS-olni.
Hiába vettek a Panteltől 2004 közepén még 2xSTM-et, mintha nem sokat segített volna...
Igaz ami igaz a BIXel soha nem volt gond alattuk.
Sőt mintha az egész szervezetükben hiányozna a belsp kommunkáció. Tudok olyan ügyfelükről, akik már 1.5 éve felmondták a szerződést, de mind a mai napig baxták elvinni az aktív eszközeiket. Egyszer valamikor 6-7 hónapra rá a felmondástól a T. ügyfél kikapcsolta az eszközöket, erre felhívták, hogy baj van, mert nem tudják távolról elérni az eszközöket. Amikor felvilágosították az operátorokat a szituról azt az ígéretet kapták, hogy most bizisten elviszik az eszközöket. Mindezt 10 hónpja történt, azóta is ott vannak az ügyfélnél az eszközök. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mintha nem menne az index.hu. Meg allitolag az interware is gyengelkedik...
http://bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-iszt-c6509-main&portid=6_4
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:4a6b85911c="trey"]Mintha nem menne az index.hu. Meg allitolag az interware is gyengelkedik...
http://bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=bix-iszt-c6509-main&portid=6_4
/gonoszkodás on
Nem vesztettünk sokat :lol:
/gonoszkodás off
Jah amúgy tényleg nem megy.
De ma nagyon sok smsweb-es cucc se megy, haveromék állandóan ez miatt csörögnek mint a kispatak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A citromail.hu sem megy.
Esetleg karbantartás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egesz interware megpusztult totalisan.
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az index fórum is döglödött, de most már megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
195.70.58.134 ez a core switch-ük, maximálisan lerohadt, de ez mondjuk nem újdonság, sajnos mostanában nincsenek a helyzet magaslatán a srácok az iw-nél....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam az swi.hu-s adsl se ment. ha jól tudom az is iw-s.
akkor ezért. (routert levágta, utána meg a kapcsolódásig eljutott, de jelszót nem talált, már hittem nálam a gond, de inkább tévézni mentem)
amúgy sok kányaság van, a nemzetközijük az rendszeresen szar. nem lassú, hanem K.O.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:6babfbf6b2="alfi"]Nálam az swi.hu-s adsl se ment. ha jól tudom az is iw-s.
akkor ezért. (routert levágta, utána meg a kapcsolódásig eljutott, de jelszót nem talált, már hittem nálam a gond, de inkább tévézni mentem)
amúgy sok kányaság van, a nemzetközijük az rendszeresen *****. nem lassú, hanem K.O.
Érdekes, eddig még senkit sem hallottam az IW-t szidni. Ismerősnek is van ott gépe és ritkán van infrastrukturális gond (hálózat, klíma, áram).
Igaz, ők inkább beföldre forgalmaznak és nem külföldre.
:(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami az ADSL szolgáltatásukat illeti, az nálam remekül működik 3 éve már, sokat használom és nagyon ritkán volt vele gond, le a kalappal. Több ismerősnek is ajánlottam már és hasonlók a visszajelzéseik.
Úgy tudtam, hogy az IW eléggé ügyel a minőségre, fura, hogy becsúsznak náluk ilyen hibák a hostingnál.
Nekem akkor lettek szimpatikusak, amikor volt ez a mizéria a netszolgáltatóknál, hogy ezentúl tényleg ki kell fizetni, ha nem megy a net és ekkor az eddig bőszen hirdetett 99,x százalékot mindegyik levitte derekasan, csak az IW tartott ki a maga 99,9%-nál. (Axelero 90%-ra csökkentette például 8O) Itt a hír/táblázat róla:
http://www.hwsw.hu/oldal.php3?cikkid=652&oldal=2
Ja, és a dicséret oka: nem az IW-nek dolgozom, csak örülök, hogy végre találtam egy jó minőségű szolgáltatást ebben az országban, meg kell az ilyet becsülni, mert ritka. :?
Zümi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de én swi-s és adsl-t írtam. (mert úgy tudom az is iw-s viszonteladó)
A hostingos és közvetlen iw-s dolgokról nincs tapasztalatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:0031260957="alfi"]Bocs, de én swi-s és adsl-t írtam. (mert úgy tudom az is iw-s viszonteladó)
A hostingos és közvetlen iw-s dolgokról nincs tapasztalatom.
Bocs, nem a tiédre reagáltam, csak általában a topicra. Gondoltam, hogyha már szóba jött az ADSL is az IW-vel kapcsolatban, akkor elmondom a véleményem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:d92c1c9f7c="Zumi"]
Ja, és a dicséret oka: nem az IW-nek dolgozom, csak örülök, hogy végre találtam egy jó minőségű szolgáltatást ebben az országban, meg kell az ilyet becsülni, mert ritka. :?
Zümi
Igen, és ne felejtsük el, hogy legalább magyar, vagy van némi köze magyarországhoz. Aggasztó ami az internetszolgáltatás/telekommunikáció körüt történik. Lásd: a németek csikkzsebből megvettek mindent (matáv).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosabban az IW mar tobbsegi tulajdonos az SWI-ben, igy szorosabb a dolog, mintha csak viszontelado lenne. Ez regota pubilkus info.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:9a725de33a="alfi"][
Az ügyfeleket kárhoztatni szerintem meg még akkor se lenne etikus, ha tőletek elvitt domainre gondolnál. Ugyanis nem az Ő gondjuk, hogy egy szolgáltatás megszünése után az NS-eket kipucolják. (legtöbbjük azt se érti mit jelent ez a szó) Viszont gondolom az iszt-től ti is kaptok minden változásról, változtatásról e-mailt.
Tudsz valami (esetleg pozitivat) mondani, ígérni? (az áraitok nem rosszak, de sajna tudtok néha nagyon kellemetlen szitukban nem működni. pl pont mikor ügyfélnek mutatna az ember valamit :-( de pl ma este is volt cca 10 perc amikor pl. a yahoo sem volt elérhető ;-) )
Domain ugyben nincs igazad, mivel az ugyfel KOTELESSEGE!!! lemondani a szolgaltatast, amit MEGRENDELT, ha mar nem kivanja hasznalni. Ez a domain atregisztracios papiron rajta is van (es amikor alairja azt, akkor elfogadja ami oda van irva)
Kulfold: nincs az a kulfold, amit ne lehetne leDoSolni. Elofordul, hogy XY szerveret feltorik (tipikusan php-nuke-n es hasonlo okossagokon keresztul) es botnetet csinalva DDoS-t inditanak valamerre. Ez ellen vedekezni igazabol a szerver tulajdonosanak kellene. Ha a mi ugyfeleink kozul csinalja ezt valaki akkor eleg hamar kiugrik az UTP csatlakozo a gep hatuljabol es amig az ugyfel meg nem reszeli a gepet, addig nem dugjak vissza, IW gepek eseten pedig az IW csinalja ugyanezt. Termeszetsen a DDoS kezdetetol a reagalasig napszaktol fuggoen eltelhet par 10 perc, de nagyobb kiesest nem igazan tapasztaltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:a0e4054fd8="mocsi"]
Sajnos a nemzetközi sávszélük évek óta rapszódikus. Elég sokszor le tudták őket DOS-olni.
Hiába vettek a Panteltől 2004 közepén még 2xSTM-et, mintha nem sokat segített volna...
Igaz ami igaz a BIXel soha nem volt gond alattuk.
Sőt mintha az egész szervezetükben hiányozna a belsp kommunkáció. Tudok olyan ügyfelükről, akik már 1.5 éve felmondták a szerződést, de mind a mai napig baxták elvinni az aktív eszközeiket. Egyszer valamikor 6-7 hónapra rá a felmondástól a T. ügyfél kikapcsolta az eszközöket, erre felhívták, hogy baj van, mert nem tudják távolról elérni az eszközöket. Amikor felvilágosították az operátorokat a szituról azt az ígéretet kapták, hogy most bizisten elviszik az eszközöket. Mindezt 10 hónpja történt, azóta is ott vannak az ügyfélnél az eszközök. :D
Aga egy kicsinek már nagy, nagynak meg még kicsi céget vezetget. Tiszteletre méltó az amit elértek, de tipikusan látszik rajta, hogy úgy dolgoztat.
Ugyanis más az, amikor te magad, a gazda szeme van jelen, meg más az, amikor kötelességből munkaidőben csinálod.
Aki a sajátjával foglalkozik az a szivét lelkét beleteszi, aki meg csak fizetésért annak az a lényeg, hogy a kiadott munkákat elvégezze, de utána meg a leglényegesebb, hogy az idő elteljen és az összes többire meg már sz..rik.
Namost egy kicsi céget a vezetője még átlát, tudja a problémákat rugalmasan kezelni, de egy nagyhoz már nincs annyi energiája.
A nagy cégeknél ekkor szoktak különböző sztenderdeket, eljárásokat, ügyrendeket, vagy uram bocsá minőségbiztosítási rendszereket bevezetni.
Na ehhez meg még kicsi az swi, hogy ezt meg tudja lépni, hogy minden legapróbb teendőt szabályozni tudjon.
Mégegyszer mondom, én tisztelem az Agát azért amit elért, ahova felnőtt a cége gyakorlatilag a semmiről rengeteg munkával, és talán kicsit értem is, hogy most hol szorít neki legjobban.
Amiket meg itt felvetettünk - én is - azt azt gondolom, hogy egy értelmes vezető okosan hasznos visszajelzésnek fogja fel, mert lehet olyan információkat kap, amikről amugy lehet nem is értesülni (hisz már nincs a frontvonalba, hogy állandó kapcsolatba legyen az ügyfeleivel)
Jó lenne, ha a névszerver kérdésbe intézkedne, meg jó lenne, ha a nemzetközi vonal problémáinak utánna nézna, aztán ha van ereje, akkor kidolgozhatna egy belső ügymenetet ezeknek a kallodó készülékeknek a kezelésére is.
Ez már más vezetői készségeket igényel, mint nulláról felépíteni valamit (egyébként a hazai vállalkozásoknak pontosan ez a jellemzőjük is. Addig fejlődnek és annyi pénzt keresnek, ameddig az alapító vezető a frontvonalba van és kézi irányítással adhoc döntéseket hoz, aztán amikor elérnek egy kritikus tömeget, vagy a vezető valami miatt - betegség, más üzleti tevékenység, bármi - kiesik, akkor meg összeroppan a kártyavár, mert nincsen mögötte szisztéma, nincsen mögötte a második vonalból felelős és anyagilag is érdekelté tett vezetők, stb..stb.. Ekkor meg hirtelen megugrik az üzemi veszteség, a káló és idővel pont meglepően attól, hogy túlnötték magukat szoktak tönkre is menni)
Kevés cég tudta eddig kishazánkba ezt az árnyékát átlépni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
;) azert meg a frontvonalban vagyok ;)...
NS: kicsit nehez ugy... ha barki jelzi, hogy gond van XY domainnel, mert nem eri el az oldalt, akarmi es kiderul, hogy bennemaradt a zona, a kolegak azonal kiveszik (munkaidoben) es kb 10 percen belul az NS szerverekrol is eltunik es a cache-bol is. viszont kb 13000 domain van az NS-ben, azt nehez atnezni :)
Kulfold: mivel erre nincs rahatasom, nem tudok igerni semmit. Ami rajtunk mulik azt megtesszuk, tehat ha a mi ugyfelunk miatt van gond, akkor azonnal intezkedunk, de a nagy globalis reakcioidejere nincs rahatasom. Sajat kulfoldi statunkat nezve tenyleg csak rovidebb kiesesek vannak (utoljara 1 hete volt ilyen szinten DDoS miatt). A tegnapi amire gondolsz, szerintem nem kulfold, hanem globalis volt, de kb 1 perc, amig egy ciscot ujrarugtak.
Felre ne ertsd, nem vedeni akarom a munder becsuletet, de hasonlo kiesesek, apro uzemzavarok mind a T*-nal, mind Datanetnel (aramszunet, gerincvezeteket elvagja a markolo, routerek elfelejtik a BGP-t, stb.) tehat osszessegebe ami itt van, semmivel sem rosszabb, mint a tobbi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:5e9aeef9ff="aga"]
Felre ne ertsd, nem vedeni akarom a munder becsuletet, de hasonlo kiesesek, apro uzemzavarok mind a T*-nal, mind Datanetnel (aramszunet, gerincvezeteket elvagja a markolo, routerek elfelejtik a BGP-t, stb.) tehat osszessegebe ami itt van, semmivel sem rosszabb, mint a tobbi.
Ezen azért vitatkoznék egy kicsit, mind a három helyen van/volt gépem , de téged nem is az IW-s háló miatt szeretünk :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:a1ec31933e="aga"];) azert meg a frontvonalban vagyok ;)...
NS: kicsit nehez ugy... ha barki jelzi, hogy gond van XY domainnel, mert nem eri el az oldalt, akarmi es kiderul, hogy bennemaradt a zona, a kolegak azonal kiveszik (munkaidoben) es kb 10 percen belul az NS szerverekrol is eltunik es a cache-bol is. viszont kb 13000 domain van az NS-ben, azt nehez atnezni :)
...
Mindez egycsapásra megoldódna, ha a cache és a authoritatív szerver nem ugyanaz lenne, igaz ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szerverünk az Interware Hotelban van és teljesen meg vagyunk elégedve a szolgáltatással. Évek alatt pár percnyi leállás volt összesen áramszünet vagy költözés miatt, hálózat kimaradás volt ugyan, de nem számottevő.
Viszont adsl-t tuti nem tőlük vennék. Egyrészt az Externet sokkal olcsóbb és nagyon jó a szolgáltatása (szintén magyar cég), másrészt nemrég olvastam a netert.hu-n, hogy a hűségidő lejárta után automatikusan 1 évvel meghosszabbítják a szerződésedet az Interwarenél, ha nem nyilatkozol ez ellen külön, így nem tudsz megszabadulni tőlük. Azóta lehet, hogy ez változott, mert ma már nem találtam meg a cikket, talán levették az oldalról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:6ef44111e9="mindegy"]Egyrészt az Externet sokkal olcsóbb és nagyon jó a szolgáltatása (szintén magyar cég), másrészt nemrég olvastam a netert.hu-n, hogy a hűségidő lejárta után automatikusan 1 évvel meghosszabbítják a szerződésedet az Interwarenél, ha nem nyilatkozol ez ellen külön, így nem tudsz megszabadulni tőlük. Azóta lehet, hogy ez változott, mert ma már nem találtam meg a cikket, talán levették az oldalról.
Externet szerződésben (vsz kisbetűvel) úgyszintén: ha egy hónappal lejárat előtt nem mondod fel írásban, akkor automatice uaz a csomag hosszabodik, de gondolom ez mindenhol így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni