Quake4 topik

 ( kovi | 2005. október 31., hétfő - 16:06 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Sziasztok!

Nekem a kovetkezo hibauzenettel nem indul a jatek:

ERROR: couldn't find game dynamic library

Ez vajon mi lehet?

Hali!
Nekem nem megy 64-biten, még úgy sem, ahogy ide le van írva.
De igazából nem is nagyon értem, nem ugyanaz, ha a library_path-nak a /usr/lib64 könyvtárat adom meg?

Asus K8V-X
AMD Athlon64 3000+
1024 MB Ram (512 Kingmax + 512 Samsung)
Inno3D Geforce 6600GT

új peccs, 1.1
bár még csak béta, a multis részt ennek ellenére elég tisztességesen megnyomták - a linuxos point release viszont a voice chat és a ht támogatást sajnos még mellőzi. a bugfixelt natív 1.1 binárisban már benne lesznek ezek is. a cucc bő 70M, runszkriptben.

direktben itt (bár most elég terhelt az ftp):
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff

torrent pont itt:
http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=679d60816d69e0170eb8782ba504fabf202f6dca

itt a stabil 1.1 verzió..
még sincs benne a voice chat, sőt nincs benne ht támogatás :(

torrent pont itt(mivel az id ftp totálisan tele lett hirtelen):
http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=6c68ce6a783b132ed60b1f3d1d6dadc38a269733

tt az 1.2 verzió..
nincs benne ht támogatás :(

torrent pont itt(az id ftp tele van):
http://zerowing.idsoftware.com:6969/torrents/32ea462e3a97d054f709e3cd66b0bdd58f930357.torrent

Jobban megnézve ez a játék nagyon jó! D3-at imho megveri mind játékélményben, mind játékmenetben. Remélem erre lesz a fent említet q3 mod, mert d3-at többé látni sem akarom:)
Érdemes egyébként belehallgatni, hogy az emberek mit beszélgetnek egymással, mert van egy két vicces dolog, pl. tegnap a konvojra való felszálásnál vmi ilyesmi:
I hate these magnetic craps!
You have pészméker, or what?

egyébként nem kell sem hosts, sem iptables, hanem inditoscriptbe:
+set net_master0 "localhost"
ha configfileba irod, akkor kidobja az elso session utan.

mivel a linuxos bináris még hagy kívánni valót maga után, néhány gyorssegítség annak akit érdekel:

-a hang elsőre elég szarnak tűnik, horror jelleggel hibázik és recseg. akinek ilyen nyűgje van, az nézze meg a rendszerében a libasound állományokat: mivel a bináris úgy készült, hogy a compile rendszerben libasound.so.2 volt a legmagasabb verziószámú aktív állomány (valójában egy szimlink), így a homeodban létrejött .quake4/q4base/Quake4Config.cfg állományban a seta s_* után a libasound.so.2 hivatkozást át kell írnod a rendszeredben lévő openal - nek megfelelőre, legegyszerűbb módon pl. libasound.so.0 - ra, és így meggyógyul a hang.

-továbbá a konfigban nem kerül bejegyzésre a videókártyádon lévő ram mennyisége, így a hibátlan és gyors textúrázáshoz módosítsd a videoram=0 paramétert is a kártyádnak megfelelőre.

-ha valaki még összefut olyan problémákkal amit meg tudott oldani, az ne szégyellje lécci, írja le mi volt az és hogyan segített rajta, mert elég sokan panaszkodnak erre-arra.

köszi

újabb update.
quake4-linux-1.0.6.x86.run
Size: 18.4 MB (19 257 935 bytes)

ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff

ha tele lenne, akkor tükör itt:
http://www.3ddownloads.com/Action/Quake%204/Linux/quake4-linux-1.0.6.x86.run#

a videoram mennyiségét megabájtban, vagy kilobájtban, vagy miben kell megadni?

[quote:bddbcd8474="peepy"]a videoram mennyiségét megabájtban, vagy kilobájtban, vagy miben kell megadni?[/quote:bddbcd8474]

M

érdekes nekem a videoramot automatice 256-ra irta be.

kiprobáltam, a kovi által ajánlott dolgokat átállítottam, és a 2500+ sempron64-en 1024M rammal, geforcefx5200-zal(nem egy nagy gép, de azért doom 3 szépen ment) full low-on épp-hogy elmegy, ráadásul a hang borzalmas. Maradok a 3. epizódnál, vagy doom3-nál:)

Juteszembe! Nincs d3-hoz valami olyan mod, amivel q3-szerüvé lehet alakítani?

akkor beírom ide is:

Ahoy,

Nálam a quake4 igy indul:
./quake4.x86 +set s_driver oss +set s_numberOfSpeakers 2
igy a hang tökéletesen tiszta, és nem akadozik.Persze igy cak stereo hangot kapunk.
továbbá az iptables-be irtam még egy sort, gondolom mindenki tudja hogy miért:
iptables -A OUTPUT -d 192.246.40.28 -j REJECT
iptables -A OUTPUT -m owner --cmd-owner quake4.x86 -j REJECT

videobeállításoknál, 1024x768, high minőséggel, és árnyak nélkül(a többi on) megy jól a játék, fglrx OpenGL version string: 1.3.5395 (X4.3.0-8.18.8) driverrel.
ha az árnyékokat bekapcsolom iszonyatosan belassul a gáma.

negatívum: néhány vertex hibát véltem felfedezni a játékban. Néha szétesik az ojektumok alakja, vagy ugrál a skin a tárgyakon.
Remélem majd javítják.
Ahoy,

[quote:c09d9ad762="1g0R"]
iptables -A OUTPUT -d 192.246.40.28 -j REJECT
iptables -A OUTPUT -m owner --cmd-owner quake4.x86 -j REJECT
[/quote:c09d9ad762]

nem kell buveszkedni ilyen sorokkal, eleg ha a hosts-ba beidord:
127.0.0.1 q4master.ideamegfelelodomainkell.com
sort. De csak amig kiprobalod, miutan megvetted nemkellaz a sor! :wink:

Slamd64em van, ami a Slackware amd64es portja. Quake3 megy jól, a 4 meg állandóan az SDL könyvtárakat keresi rajtam, ahelyett hogy megtalálná a /lib64-ben. Mi lehet a megoldás?

[quote:aaa1156a09="1g0R"]érdekes nekem a videoramot automatice 256-ra irta be.[/quote:aaa1156a09]

érdekes akkor ezek szerint ?hülye vagyok?, bár csak nem valószínű mert 3 különböző gépen és rendszeren néztem egyaránt, nálam az eredmény ue, nem jegyzi be a kártyán lévő ram mennyiségét... bár nekem (hálaégnek) nem ati kártyám van (ráadásul így nincs semmilyen grafikai problémám, pengeéles és hibátlan minden: ezt az apróságot komolyan fontolja meg bárki is aki kártyát akar venni, nVidia GLX meghajtón teljesen hibátlan a cucc).

[quote:aaa1156a09="peepy"]Juteszembe! Nincs d3-hoz valami olyan mod, amivel q3-szerüvé lehet alakítani?.[/quote:aaa1156a09]

egyelőre még sajnos nincs ilyen, viszont az 5leted messze nem egyedi, így előbbutóbb születik majd ilyen moddolás is szvsz.

[quote:572261e64d="csuhi"]Nemjó, már van olyan, megpróbáltam a libSDLeket belinkelni oda, úgyse jó.
Egyébként rosszul írtam, /usr/lib64ról van szó, de már linkeltem mindent mindenhova, nem akar menni.[/quote:572261e64d]

http://www.linux-gamers.net/modules/news/article.php?storyid=1031

esetleg itt akad valami info.

[quote:c4922baf59="kovi"][quote:c4922baf59="1g0R"]érdekes nekem a videoramot automatice 256-ra irta be.[/quote:c4922baf59]

érdekes akkor ezek szerint ?hülye vagyok?, bár csak nem valószínű mert 3 különböző gépen és rendszeren néztem egyaránt, nálam az eredmény ue, nem jegyzi be a kártyán lévő ram mennyiségét... bár nekem (hálaégnek) nem ati kártyám van (ráadásul így nincs semmilyen grafikai problémám, pengeéles és hibátlan minden: ezt az apróságot komolyan fontolja meg bárki is aki kártyát akar venni, nVidia GLX meghajtón teljesen hibátlan a cucc).

[quote:c4922baf59="peepy"]Juteszembe! Nincs d3-hoz valami olyan mod, amivel q3-szerüvé lehet alakítani?.[/quote:c4922baf59]

egyelőre még sajnos nincs ilyen, viszont az 5leted messze nem egyedi, így előbbutóbb születik majd ilyen moddolás is szvsz.[/quote:c4922baf59]

Nálam se írta be a kofigfájlba a videoram méretét, de ez túl sokat nem számíthat, mert induláskor egyébként is detektálja.

[quote:f07c99e48f="csuhi"]Slamd64em van, ami a Slackware amd64es portja. Quake3 megy jól, a 4 meg állandóan az SDL könyvtárakat keresi rajtam, ahelyett hogy megtalálná a /lib64-ben. Mi lehet a megoldás?[/quote:f07c99e48f]

mondjuk lehetőség szerint meglinkeled azt a mappát sima lib néven.

64bit doom3/quake4 howto:

Csinalsz egy ./lib-et, es belepakolod az alabbi fajlokat:

SDL + ALSA 32 bites library-k:
libasound.so.2
libSDL-1.2.so.0

Es az alapbol hozzaadott cuccok:
libgcc_s.so.1
libstdc++.so.5

NVidia 32 bites OpenGL cuccok:
libGL.so.1.0.7676
libGLcore.so.1.0.7676
libnvidia-tls.so.1.0.7676
libnvidia-tls.so.1 -> libnvidia-tls.so.1.0.7676
libGLcore.so.1 -> libGLcore.so.1.0.7676
libGL.so.1 -> libGL.so.1.0.7676

Megj: Az nvidia installer nekem nem tudta a 32 bites library dolgait felpakolni normalisan, ezert ezek is itt vannak:D Az installerbol ki kell mazsolazni a fajlokat. A libGL.so.1 es a tobbi symlink fontos, egyebkent nem fog mukodni! Egyebkent az strace ugyesen megmondja, mit/honnan probalna betoltnei.

Aztan a futtatas:
export LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:./lib
./mygame

Jo szorakozast :)

Új linuxos kliens, 1.0.5.
Innentől az SDK készlet is elérhető.

-főbb változások:
-Copied map files can now be overwritten/deleted without quitting first.
-The console command "com_allowconsole" will stay set after leaving the game.
-Improved Game Browser sorting and filtering: You can sort by up to three criteria, which will be displayed just under the server list,- with the more recently clicked criteria sorting first. For example, to sort by ping time, then number of players, then gametype, click them in the reverse order: Click "GAMETYPE," then "PLAYERS," then "PING." The server list will be sorted by the fastest ping, then the servers with the fewest players, then the gametype. Clicking a category more than once will keep its position as the primary sorting criteria, but will change the sorting order. After cycling through all available sort types, clicking the category a final time will remove it from the sorting. Each criteria has specific behavior with one or two clicks, as listed:
+ Favorite Server: Display only favorites, or only non-favorites.
+ Password Enabled: Display only locked server, or only unlocked servers.
+ Dedicated Server: Display only Dedicated servers, or only Listen servers.
+ Punkbuster Enabled: Display only PB-enabled servers, or only PB-disabled servers.
+ Server Name: Sort server names A to Z, or Z to A.
+ Ping: Sort by ping Low to High, or High to Low.
+ Players: Sort by Players High to Low, High to Low (non-full), Low to High, or Low to High (non-empty).
+ Gametype: Sort by Deathmatch, Team DM, Tournament, CTF, or Arena CTF.
+ Map: Sort by map CTF1 to DM9, or DM9 to CTF1.
-The Game Browser now displays more than 1000 servers.
-Fixed a problem with the refresh time on the Game Browser.
-Added a Game Browser filter for full or empty servers.
-Players can now connect to a server while the Game Browser is refreshing.
-Game Browser sorting will display the correct server information without the need to refresh the list.
-Clicking anywhere on the scrollbar except the button itself will advance a page up or down instead of shifting to that position.
-Non-full server sorting now disregards full servers.
-Game Browser hover window updates when sort order is changed.
-Fixed a Game Browser slowdown issue with high numbers of servers.
-Added Game Browser server list scrolling with the mousewheel, keyboard arrows up/down, and keyboard Page Up/Page Down. o -The Game Browser hover window will only appear when mousing over a highlighted server.
-Sorting by server name will now ignore colored names, brackets, etc.
-The dedicated server window will now be titled with the si_name setting instead of "Quake 4".

mindez az id ftp-jén: ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake4

Nemjó, már van olyan, megpróbáltam a libSDLeket belinkelni oda, úgyse jó.
Egyébként rosszul írtam, /usr/lib64ról van szó, de már linkeltem mindent mindenhova, nem akar menni.

kint az első honosítás (egy ideje):
http://www.gamehunter.hu/index.php?func=hirinfo&id=66

[quote:bd70f6840a="csuhi"]Nemjó, már van olyan, megpróbáltam a libSDLeket belinkelni oda, úgyse jó.
Egyébként rosszul írtam, /usr/lib64ról van szó, de már linkeltem mindent mindenhova, nem akar menni.[/quote:bd70f6840a]

Úgy tudom - bár lehet, hogy rosszul - hogy a Q4-et 32 bites verzióban adták csak ki. Ezzel nem fogod tudni összelinkelni a 64 bites libjeidet. A 32 bites libSDL-ek kellenek neked.